Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Spil
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Alan Wake 2, ikke på "gamle" gpu'er

Af Junior Nørd mindbuster | 23-10-2023 20:18 | 1091 visninger | 10 svar, hop til seneste
Alan Wake 2 dropper support for gtx10xx og rx5xxx kort, det er det første spil til at fuldt udnytte DX12 Ultimate API og vil kræve Mesh Shader som hverken gtx1080ti eller rx5700xt har. Minimum specs er RTX2060 eller RX6600 for laveste settings. Så ikke engang GTX1080ti kan køre det, selvom det stadig er et ok kort. :p https://tech4gamers.com[...] Er det ikke lidt at skyde sig i foden, at det kun virker med så nye kort. /edit Lidt mere om det... Alan Wake 2 only on 2 top 10 gpu's on Steam https://tech4gamers.com[...]
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x

--
Sidst redigeret 23-10-2023 20:23
#1
Christian88
Nørd Aspirant
23-10-2023 20:26

Rapporter til Admin
Fjollet. Vi må håbe at modders eller en fremtidig patch fixer det.
--
#2
mindbuster
Junior Nørd
23-10-2023 20:31

Rapporter til Admin
Ikke at jeg selv er interesseret i det, jeg har Alan Wake 1 (Epic freebie) og jeg kunne slet ikke komme igang med det, droppede det totalt efter 20-30 minutter, det der med at man skulle skyde monstrene 2 gange, først med lommelygte, og så skifte til pistol og skyde dem igen, det kunne jeg slet ikke, fandt det alt for latterligt og bare droppede spillet, glad for at jeg ikke havde betalt for det. :/
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
#3
Sofacykel
Mega Supporter
23-10-2023 20:43

Rapporter til Admin
#2 okay
--
R7 5700, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STX+STU - Nom!
#4
Christian88
Nørd Aspirant
23-10-2023 21:17

Rapporter til Admin
#2 Jeg har heller aldrig rigtigt brudt mig om det, selvom jeg er kæmpe fan af stort set alt, som Remedy har lavet. Så jeg vil gerne give Alan Wake 2 en chance. Jeg kan huske at jeg læste om Alan Wake i det officielle Xbox magazine, og hvor ambitiøst et projekt det var: open world, nat og dag cykluser, hvor fjendebilledet ændrede sig, afhængigt af hvor du var i verdenen. Men slutproduktet var desværre noget heeeelt andet. Historien var ganske god, men det vejer ikke op for kedeligt gameplayet er, synes jeg. Jeg synes derimod at Control gjorde alt korrekt, hvor Remedy fejlede med Alan Wake.
--
#5
mindbuster
Junior Nørd
23-10-2023 21:28

Rapporter til Admin
Ja Remedy har lavet gode spil, jeg har ikke spillet Control men kan da huske jeg var glad for Max Payne.
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
#6
Moods
Mega Supporter
24-10-2023 09:11

Rapporter til Admin
Det er fint nok vi bevæger os ind i DX12U territorium, det med at folk bliver sure over det, minder mig lidt om folk med en PS4 der efter 10 år stadig mener deres konsol skal have alt nyt og holde PS5 tilbage.
--
#7
the688
Guru
24-10-2023 09:26

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke rigtigt se problemet. (..og jeg elskede Alan Wake) Eller jo - jeg kan se "problemet" - men hver gang et spil kommer, er der tusind crybabies der mener det er "dårligt optimeret" til hvad nu end deres hardware er. Det kommer jo ofte af at "optimere" på PC er noget der skal ramme en million forskellige kombinationer af hardware og drivere. Så er der nogen der laver noget nyt. Jeg kan se mødet for mig. "Hey. Vi kan vælge at bruge 50.000 timer på at sørge for at det her lort kan køre på en gammel Texas Instruments lommeregner, eller vi kan spare de timer, og bare optimere fremad, i stedet for bagud" De er givetvis klar over hvad det betyder for deres produkt at gøre som de gør, og så har de vurderet at det var den vej de ville gå ned ad. Sådan nogle beslutninger træffes ikke ved dartpile mod væggen - det er beslutninger der er vejet for og imod, og så har man valgt en løsning. Vil man forsinke udgivelsen med X antal måneder for potentielt at få X flere købere til produktet. Størrelsen af teamet, og projektets økonomiske stabilitet (er der lånt en formue til udviklingen, eller har man pengene fra tidligere succeser) er givetvis også faktorer. Det er sjældent at man både kan blæse, og have mel i munden. Fordelen ved PC er den store fleksibilitet. Det er også ulempen. Hvis et spil virker på PS4, så virker det på alle PS4. Sådan er det ikke med PC. TL;DR - det er en beslutning de har truffet. Enten fordi de vil sikre spillet et vist visuelt udtryk (AW1 var ret specielt i den forstand og "visuals" spillede en kæmpe rolle) - eller fordi de har vurderet fordele og ulemper ved at bruge tid på at gøre spillet "mere bagudkompatibelt".
--
"ORK SATME!"
#8
Christian88
Nørd Aspirant
24-10-2023 20:33

Rapporter til Admin
Jeg er ikke enig. Jeg synes godt at vi kan forvente, at vores grafikkort kan afvikle spil, som kræver resourcer fra grafikkortet, som kortet normaltvis godt kan yde i lignende spil. Men det går da nok. Der er jo mange andre spil man kan spille i stedet.
--
#9
jbred
Ultra Supporter
24-10-2023 20:44

Rapporter til Admin
Uha giver lidt flashback til min 486dx4 100 Mhz hvor der var en "turbo" knap, den slog man fra når man skulle spille de gamle spil ellers gik det for stærkt. Hvor fanden lagde jeg mine gigtpiller ??!
--
#10
TheJusticeHobbit
Monsterbruger
25-10-2023 17:45

Rapporter til Admin
skal være ærlig at sige at jeg ikke forstår frustrationerne, menes da ikke at der var nogen der forventede at et Nvidia Geforce 340 (udkom i slutningen af 2009) kørte top of the line spil i 2016... Der er ligeså lange fra 2009 til 2016 som der er fra 2016 til 2023
--
Specs: AMD R9 3900x (OC: 4,1 Ghz)| Asus Crosshair x570 hero 32GB 3200mhz DDR4 ram | Gigabyte Windforce Nvidia RTX 4090

Opret svar til indlægget: Alan Wake 2, ikke på "gamle" gpu'er

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning