Tillykke med det. Sku da en stor bedrift, håber det lykkes for dig. :)
--
Ser fedt ud - godt arbejde! :-)
--
I am not a bot .-. .- - ...
01110000 01101001 01100101
Tusind tak. Jeg ved godt det ikke er en AAA titel - men det er også bare lavet af mig alene med min computer - indtil videre. Men jeg regner da med at skulle få lidt hjælp udefra hvis det lykkedes.
--
Tillykke, det ser godt ud. Håber du når i mål med det.
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR
Stærkt. Selvom jeg synes at 8-bits skal spilles på Commodore hardware.
Jeg har leget lidt med 6502 assembler og det kunne være sjovt at lave et lille spil, men bare som et hyggeprojekt, får næppe tid til noget der rammer det ambitionsniveau du har.
--
Sejt hvis du kan programmere i assembler. Jeg har altid ville ønske jeg havde evnerne til det, men jeg må bare erkende det skal være meget mere visuelt hvis jeg skal kunne forstå det. Heldigvis er der mange værktøjer der kan hjælpe med det idag.
Tilbage i C64 og Amiga dagene forsøgte jeg mig med programmer som f.eks. AMOS. Men jeg fattede ikke meget. Så jeg synes det er imponerende hvis du kan det :)
--
Det godt nok uden lyd jeg ser med, men traileren er for mig mere en "showcase" end en trailer - savner mere fart og "pow"-effekt (synes det går aaalt for langsomt). Derudover skal du jo så nu til, at få kickstarteren ud til folket - det er sjældent, at de bare tager fat af sig selv.
Held og lykke. :)
--
ASUS TUF B460M-Plus • i5 10400F • 16GB 2933MHz • Asus RX580 4GB • Cooler Master Q300L • Corsair MP400 M.2 1TB
Fedt at nå nogle mål med sine ting!
*fistbump* fra en gammel C128/Amiga-generations-gut :)
--
"ORK SATME!"
Damnit.... blev nr 2 .. troede lige jeg nåede at være nr1.
Held og lykke med det, ser frem til at prøve det :)
--
#7
Du har nok ret - jeg har været meget fokuseret på at få vist nogle forskellige scenarier, som du også skriver og ikke så meget på en hurtig klipning der gør det spændene.
Jeg overvejer at lave en hurtig klipning til det formål. Mange tak for input
--
#9 Jeg glæder mig også vildt meget til I kan få lov at prøve det
--
Fedt!
Det skal bestilles senere. :D
--
Sidst redigeret 18-05-2021 09:26
#12 jeg er dybt taknemmelig og håber du ender med at synes det var det værd.
--
Ej hvor fedt - Tillykke med det!
--
Mvh. elalso
Reskinned mario ?
--
jep jep
Karakteren ligner virkelig meget karakteren fra 8 Bit Boy?
https://www.youtube.com[...]
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #15
Egentlig ikke så meget igen - det er mere et adventure spil eller som Metroid hvis du kender det. Hvor man hele tiden skal udvikle nogle evner for at kunne komme videre i den åbne verden.
Men ingen tvivl om at Mario også har været en inspiration - men der er andre spil der er mere inspireret af. F.eks. Wonder Boy III: Dragons Trap eller nogle af de ældre Zelda spil.
--
Det ser sgu godt ud! Det kan du godt være stolt af! :D
--
Det ser skide godt ud. Bringer minder tilbage:-)
--
Tillykke med resultatet.
Jeg kaster nogle penge efter dig når vi rammer lønningsdag.
Hvis ikke du allerede har gjort det, så slå det op på Imgur -der er ret mange mennesker i det community der gerne bakker op om kreative personer som dig.
--
#16
Ja, det er fuldstændig korrekt. Det er samme karakter - selvom han er forfinet en hel del og mistet 75% af sine pixels.
Det startede som 8BitBoy 2, men ambitionerne voksede og det udviklede sig hurtigt til er mere adventure og RPG orienteret spil. Det er også lavet på en helt anden platform.
Men du har fuldstændig ret. Det er nemlig 8BitBoy man styrer i spillet.
--
Det er flot gået, kan se der er lagt noget tid og kræfter i det.
Tommelfinger op
--
Tillykke med det :)
--
- Indsæt signatur -
så metroid? :D / castlevania 2?
Har selv arbejdet på en ligende ide on and off i et par år uden at kunne tage mig sammen til at gøre mere ud over prof of concept... held og lykke :)
--
Shine on you crazy diamond!
http://www.evilsun.dk[...]
Mega sejt!! Håber du lykkes big time med projektet :)
--
Alt er relativt
Ser mega godt ud! Er der planer om noget multiplayer?
Og må man spørge hvad det er udviklet i?
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
--
Sidst redigeret 18-05-2021 10:33
#27
Jeg overvejer multiplayer eller rettere coop. Men det kræver en del ændringer for det kan lykkedes. Men det er absolut ikke udelukket.
Det er lavet i Construct 3.
--
Hej.
Super fedt spil og tillykke med det.
Personligt synes jeg at prisen på kickstarteren er for høj, sammenlignet med værdien - det skal vel sammenlignes med early alpha hos steam.
Jeg tror at prisen derfor vil holde mange væk fra at backe.
At en kickstarter exclusive først kommer i spil ved 100 €/1000€, synes jeg er lidt fedtet, da de fleste af målene allerede er planlagt for at spillet skal blive færdigt.
Jeg ville selv have smidt en kickstarter exclusive udgave ind, med eksempelvis følgende justeringer:
- credits med alle backers i en bonusbane
- særligt våben/feature
- special skin
- making of video eller lign.
det må derfor blive et pas fra mig i denne omgang, selv om jeg gerne ville have overvejet det til en gave til en ven, der er fan af megaman.
--
Consider it as a free bump
--
Sidst redigeret 18-05-2021 10:40
Har ikke backet i et par år efterhånden da en del af det jeg havde backet er dødt.
Men du får sgu en chance og er nu ret sikker på at det nok skal blive til noget.
Og så er der bare noget specielt ved at støtte en landsmand :)
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#29
Det er taget i betragtning. Tak for input
--
Alt for sejt, det backer jeg gerne.
Af ren professionel nysgerrighed, hvilken engine har du brugt?
--
#28
WHAT! Er det lavet i construct 3?
Her gik jeg og troede at du havde programmeret det.
Imponerende at det er fra construct 3 :)
--
#34 Der er en del JavaScript i det, så lidt programmering har jeg ikke sluppet for. Men ja, det er et godt værktøj til 2D synes jeg.
--
#33
Det er Construct 3. Jeg har også arbejdet lidt i Unity, hvilket også sagtens kunne være brugt her. Men jeg synes virkerlig Construct 3 er suverænt til ren 2D.
--
#34
Jeg startede faktisk projektet for over et år siden i Unity, men jeg brugte en del tid på at få forskellige ting til at virke, som ikke lykkedes. Så skiftede jeg over i Construct 3, hvor jeg så kunne genbruge de sprites og textures jeg allerede havde lavet.
--
Hvordan kommer man til at spille spillet?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #38
Det er desværre ikke færdigt endnu. Så jeg søger penge til at gøre det færdigt det for. Der af Kickstarter.
--
400k til et 8bit spil?
Held og lykke!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Peter: bare rolig du behøver ikke at betale det hele :)
Sjov detalje, jeg mistænker at der er angivet 66.666 usd som trigger level :)
--
Tillykke med udgivelsen, håber du når dit mål eller kommer godt derop ad.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg vil lige skynde mig at sige, jeg så videoen på kickstarter.
det ser hyggeligt ud!
men... skal kameraet hoppe op, sammen med hovedkarakteren, også selvom der ikke er noget højere oppe? for det hele gynger jo konstant, og det er lidt voldsomt at se på.
det er vidst det eneste negative jeg har at sige. foruden det, ser det glimragende ud! minder mig om en blanding mellem en række forskellige klassikere jeg har spillet da jeg selv var bette!
--
fedt, anyway om det så når målet er en anden sag. Kickstarter er alt eller intet, hvor Indiegogo skulle ikke være nær så restriktivt. hvor der er nogle andre sider som ikke er nødvendigvis når målet.
Selv bokser jeg med en del Spectrum Next spil sammen med Rusty Pixel gruppen (nævner dog ikke spil navn her for at undgå offtype). Retro spil er hyggeligt at lege med. Her på en nybygget retro maskine.
--
Sidst redigeret 19-05-2021 01:44
Det ser super godt og spændende ud, minder mig og gode gamle klassikere, man har nørdet på stribe:)
Håber du får succes med spillet, thumps up herfra :)
--
wow, flot arbejde!
--
Det eneste tidspunkt en borgerlig tænker på andre end dem selv, er når de onanere..
#44
Ja, det bliver svært. Men selvom det ikke skulle lykkedes, så vil det nok bare betyde at spillet kommer om 2 år i stedet for om 10 måneder, da jeg så vil skulle udvikle det samtidig med mit arbejde.
--
Min erfaring med kickstarter efter at have backet omkring 200 projekter, er at de fleste af pengene kommer ind de første 2-3 dage og de sidste 2-3 dage. Umiddelbart ser det nok ikke helt ud som om den bliver funded, medmindre du kan få skabt noget mere opmærksomhed omkring projektet. Men held og lykke med det. Synes også at prisen nok er en smule for høj ift. hvad man får. Hvad man potentielt kan få med alle stretch goals er desværre nok ikke noget der tiltrækker folk, hvis de kan se at det nok kun lige bliver funded.
--
#0 Sejt.
Kan du ikke få støtte fra det offentlige som noget iværksætteri?
- eller måske en tur i løvens hule?
/Mikkel
--
Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata.
#48 Nej, du har nok ret. Desværre har der ikke været andet trafik end her fra HOL.dk - så der er ikke andre end jer der har set spillet. Så måske finder vi aldrig ud af om der er nogen der ville have det :)
Men så går der bare et par år i stedet, for spillet skal nok blive lavet som fritidsprojekt i stedet :) Sådan er det jo også startet.
--
Har lige smidt et link ind i en gamer gruppe jeg er med i på FB.
Der er en 30.000 medlemmer, måske der er nogle der hopper på :)
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
lokesen: Jeg er ked af at det ikke lykkedes med Kickstarter. Tror desværre du sigtede for højt. Skulle nok have gået efter at have det som bijob, så vores tilskud kunnet have betalt for 4-8 ugers drypvist fri fra normalt arbejde.
Held og lykke med projektet fremover.
--