Nok mere dig/din maskine den er galt med hvis du er den eneste der får fejlen. :)
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward2080ti-GS|PG279Q
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung860 QVO 2TB|Corsair AX860i
Hvis du gad læse hvad jeg skrev, så jeg kan læse på diverse fora at jeg ikke er den eneste som får den fejlkode. :)
Min maskine fejler intet.
--
#2 jeg har aldrig oplevet opdsteringsfejl på nogen maskiner medmindre maskinen har en mindre defekt af en art, at den kommer med en fejl i opdateringen viser vel bare ar der er et problem et eller andet sted.
--
!AMD HAS RYZEN
#2
Er du HELT sikker på, at din maskine ikke fejler noget? Eller du har et driver-hickup?
Samtidig - hvis du er så skide bange for at miste din data, hvorfor gør du så ikke noget ved det i form af backup?
Nu håber jeg næsten at din maskine knækker og du mister din data.
--
Jeg synes, at en signatur er unødvendig.
Hvad betyder fejlkoden? Har du fundet ud af det?
Har du kørt al dit hardware igennem et testprogram?
RAM med en enkelt defekt bit kan få sådan til at ske som du oplever der.
men hvis dit hardware er 100% ok, så ville jeg omformatere og geninstallere Windows på ny for at al snavs væk og starte på en frisk.
https://superuser.com[...]
--
Sidst redigeret 21-12-2019 15:05
Tænker også det kan være ram eller system disk problem.
Prøv memtest.
Lav en chkdsk.
Frisk installation, du kan også prøve at hente nyeste Windows ISO og se om du kan update med den
--
#3 Du har måske ikke, men jeg kan stadigvæk læse på diverse fora at en masse folk har. :)
Jeg har skam også taget backup.
Sjovt nok, så er opdateringen kørt igennem og alle data som er på mit C-drev er væk.
#4 Tihi, hvor er du sød.
#5 og #6 Nu er den opdateret og selvfølgelig har den så lige nulstillet en del af mine tidl. indstillinger. >_>
Jeg regner med at lave en frisk formatering efter nytår.
--
Oh. Jeg fandt selv ud af hvordan jeg fik alle filer og indstillinger tilbage. :)
Nu virker computeren igen.
--
#8 Gider du at være flink og skrive her hvad du gjorde for at udbedre problemet, så andre kan få gavn af dine erfaringer? :)
--
Vi er mange der hader Virus 10"opdateringer", derfor er jeg glad for Win 10 LTSC, så slipper man for det meste skrammel :)
--
Kære #0
Find en backup løsning, så skal du i det mindste ikke gå og være bange for at miste data.
--
Den som ler sidst, tænker langsomst!
Hey OP
Lige et par gode råd med på vejen, i fald du skulle finde på at bede om hjælp i fremtiden.
når folk svarer, så tag godt imod deres svar. Hvis de misforstår, så korriger dem men sig tak for deres svar. Det viser at du værdsætter deres tid. Du tror det sikkert ikke men verden er fuld chooseybeggars der føler at det er deres indfødsret at andre mennesker løser deres problemer.
Giv så meget info som muligt og prøv de forslag du får. Det viser andre at du er villig til selv at gøre noget. Du tror det sikkert ikke, men verden er fuld mennesker der har et problem og de er sikre på de ved hvad det er, de skal bare lige have svar på hvordan de fixer det.
Hvis du finder en løsning så del den, så viser du at du tænker længere end dig selv idag, og det gør at andre værdsætter dig. Jeg ved selvfølgelig godt du bare lige glemte det i forbifarten, men der findes mennesker der aldrig tænker over hvordan de kan hjælpe andre.
En god måde at vise at man hører under de voksnes rækker er at gøre opmærksom på hvis man begår en fejl, eller tage ansvar for en misforståelse. Du tror det sikkert ikke men der er masser af mennesker der altid siger at de har styr på det hele, når nogen giver dem et godt råd, så siger de “det gør jeg faktisk allerede, at du bare ved det”
--
#9
Jeg lod computeren passe sig selv i et par timer, hvor den stod med sort skærm og genstartede et par gange.
Da den var færdig og jeg til min forfærdelse opdagede at den havde "fjernet" alle indstillinger osv., så loggede jeg bare ud af min bruger og genstartede computeren, så var alt som det skulle være. :)
#10
Det kender jeg ikke.
#11
Jeg har en backup-løsning. Har en WD-cloud stående, som er koblet til netværket, men jeg overfører ikke dagligt til den.
#12
Hvis du gad læse i mit indlæg, så skrev jeg "Jeg kan se at jeg er langt fra den eneste som får 0xc1900101", hvor til at jeg fik smækket "Nok mere dig/din maskine den er galt med hvis du er den eneste der får fejlen. :)", det pissede mig rimelig af som om at vedk. ikke havde læst at jeg selv havde læst på diverse fora, at der er flere som får netop den fejlkode. :)
Jeg ved sgu godt at jeg ikke er den eneste med problemer. Jeg ved sgu også godt, at der er folk som er pisse kloge på nogle ting, som jeg ikke er, men ærligt talt, så synes jeg ikke rigtigt at jeg fik nogle brugbare forslag, slet ikke når jeg var kommet med en fejlkode.
--
Hvordan kan en opdatering gøre at du frygter og miste data ?
så gør du noget helt forkert allerede når du tænder din pc.
--
#12 Mener du virkelig det? Svar #1 og #4 er simpelthen så arrogante og unødvendige at de burde have hold deres kæft. Svar #3 ignorer ganske enkelt at OP skriver
"Jeg kan se at jeg er langt fra den eneste som får 0xc1900101". Jeg kan sagtens forstå OP, og de få rent faktisk behjælpelige svar der kommer efter, der har OP jo heldigvist fået løst sit problem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Den er sikkert blevet opdateret med 1909 den kan variere en del Ang tid.
--
Jeg har en Intel NUC og Windows 10 1903 opdateringen kunne jeg simpelthen hen ikke få til at gå igennem, den installedere det hele (med genstart) men så snart den var færdig fejlede den med boot og gendannede windows til før opdateringen. Jeg prøvede så at fjerne alle unødvendige kabler (USB, netwærk, HDMI) og derefter gik opdateringen igennem.
Jeg fandt så ud af at maskinen bagefter ofte ikke kan boote med to HDMI kabler sat til, så et eller andet fungere ikke med Intel grafik driver efter 1903 opdateringen og dersværre er problemet der stadig efter 1909 opdateringen.
Det kan nemt være at dit problem også er relateret til en driver, jeg havde opdateret til nyeste, men kun når jeg fjernede kablet fysisk, kunne windows boote hver gang.
--
Sidst redigeret 23-12-2019 11:13