Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
SHG.DK = find dig hvad som helst ?Af Monsterbruger *NEO* | 29-09-2003 15:44 | 2515 visninger | 137 svar, hop til seneste
jeg har købt en stang ram brugt og fik faktura med på den
den virkede så ikke , og jeg sendte den til RMA hos shg.dk i mit eget navn og det hele
så ringer jeg en uge efter for at spørge hvordan det går , de siger at de ikke har set på den endnu på trods af at de lovede mig at 90 % af deres RMA sager bliver afsluttet indenfor 24 timer .. det var det der fik mig til at sende den derover ....
da jeg ringer igen et par dage efter siger de at rammen ikke virker og de ikke har noget tilsvarende produkt så de sender en check ... fint nok tænker jeg .. og han lover de sender den samme dag ...
men der er ikke kommet en check
jeg ringer så igen idag og spørger hvor checken er og nu siger de så at de ikke kan sende den til mig men de sender den til ham jeg har købt dem af , hvis den skal sendes til mig skal jeg få sælger til at skrive at han har solgt dem til mig så kan de sende en check til mig , men der kommer til at mangle 85,- fordi det skylder ham der har den konto som de ram er købt på
det er også ok .. men det var ikke det de sadge til at starte med ...
jeg ringede imorges klokken 10 og der var en der lovede at ringe tilbage indenfor en time men klokken 1500 måtte jeg ringe igen , nu var jeg blevet godt gal og ville tale med deres "service chef" som jeg havde talt med før dog ang. hvorfor de ikke havde set på rammen endnu på trods af at jeg blev lovet maks. en uge , men han var ikke til stede siger ham jeg talte med efter at have været væk i 1 minut .... jeg bliver ved og han siger et øjeblik.... så siger han at service chefen ikke har tid til at tage sig af det ... ( men før var han der slet ikke ??? )
jeg syntes deres løgne og bortforklaringer tegner et yderst useriøst image for shg.dk :-( --
Take the blue pill , you stay in wonderland !
Ka ik se hva din overskrift har det sagen og gøre!? Men ja, det er totalt til grin det der! :-/ -- Vold og Gaffa løser ALT...
http://www.mrbruce.dk[...] HOL.DK
Klynk over hvad som helst!!!!
Seriøst..
Shg har vel lavet en fejl.. BIG DEAL.. det gør ALLE firmaer af og til..
Shg er det sted jeg har handlet hardware hvor de er mest professionelle OG mest large hvad angår returvarer osv.
Prøv at kontakte dem igen, og henvise pænt og roligt til faktura'en.. Man kommer langt med at være flink -- En af Midt/Østjyllands mest rutinerede dj's!!! På et af Midt/Østjyllands fedeste diskoteker!
http://www.pannen.dk[...]
http://www.sitecenter.dk[...] #2 jeg har været meget flink under hele det her ! og pænt og roligt henvist til fakturaen
og det er sku en BIG DEAL for mig .. det er nemlig mig der er den lille her og ikke har noget at skulle have sagt -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #2 kunne ikke ha sagt det bedre selv :O) -- The Matrix has You! Jeg kan godt forstå dig. Jeg har nemlig oplevet noget af det samme oxo med SHG, og det endte oxo med at jeg mistede en del penge på det. Så jeg er færdig med at handle hos dem. Holder mig til midt-data og bbec. -- <Reverend> IRC is just multiplayer notepad.
#5
sjov logik.
Man må kun svine firmaer til hvis de er kendt for dårlig kundeservice?
Hvordan bliver de så kendt for dårlig kundeservice......
har i øvrigt selv haft ret negative erfaringer med shg.dk, men det er en anden sag -- #4 #5 så i to syntes det er ok at de gør sådan ??? -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! [MH]Kallekunen
Jeg mener bare det er en uheldig måde at råbe op på¨.. Kan forstå at folk råbte vagt i gevær overfor chippen, da han ikek lige var for heldig.. (hvilket jeg da er af den overbevisning om at han har rettet en DEL op på)..
Men fordi Neo har købt en dårlig stang ram, (brugt??? sikkert af en privat), så kan jeg ikke se hvorfor "man skal finde sig i hvad som helst" ved Shg..
Jeg har squ ALTID Fået god service derude, men hvis folk voldtager tingene er der selvfølgelig grænser.. (læs.. Oc'er rammene for meget f.eks.) -- En af Midt/Østjyllands mest rutinerede dj's!!! På et af Midt/Østjyllands fedeste diskoteker!
http://www.pannen.dk[...]
http://www.sitecenter.dk[...] #9 de har ikke været OC ... det var enda 2 stk gejl ram jeg købte brugt men den ene af dem viste sig at være defekt efter en memtest86
arbejder du hos shg ??? eller kan du bare ikke forstå min situation ?? du ville nok heller ikke syntes det var sjovt hvis det gik ud over dig en dag vel ?
-- Take the blue pill , you stay in wonderland ! jeg fik at vide at han hedder mikkel for lidt siden ... ham service chefen altså ... så ringer jeg nu cirka en time efter han ikke havde tid .. og nu er han gået ... og jeg spørger hvem mikkel er .. så siger han at det er en sælger de har ansat der .. så siger jeg det var da underligt jeg har ellers talt med ham før ... ??? så siger han i den anden ende at mikkel er faktisk leder af ders support afd. og ikke sælger .. så flere løgne det er alt hvad de har at byde på hos SHG
jeg har handlet med dem før og der fik jeg faktisk den ene pakke gratis ... hvorfor ved jeg ikke men NO BIG DEAL jo .. store firmaer laver jo fejl så sådan er det bare.....
-- Take the blue pill , you stay in wonderland ! Jeg synes det er HELT i orden med disse tråde!
Så har jeg nemlig selv en mulighed for at danne mig et indtryk af en web-butik, selvom jeg ikke har handlet der!!
Selvfølgelig kan alle butikker lave fejl -> det er måden hvorpå de håndterer disse fejl, der betyder noget for os forbrugere!
Har handlet hos shg.dk flere gange, en enkelt gang fik jeg en rykker for en glemt betaling (og jeg betaler forud m DKkort, så det undrede mig!), og det viste sig så, at deres side havde lavet en "regnefejl" - jeg betalte de resterende penge (uden rykkergebyr selvf.) og så var den sag ude af verden.
Derudover har jeg kun gode erfaringer med dem!
/P -- ASUS P4S8X - P IV 1,8 Ghz | 32/42 grader m Zalman 6500B-AlCu - 256 Samsung DDR - GeForce256 32 mb DDR TAG NU AT DROP DE "KAMPAGNER" IMOD FORRETNINGER! jeg kan slet ikke se hvad dine bekymringer i denne sag kommer os ved, for vi kan jo ikke gøre noget ved det.! -- Mit grej: (workstation)
AMD 2400+|768 MB 2700 DDR RAM|Radeon 9800 PRO Sapphire|MSI KT3 ultra2|Seagate Barracuda fluid 80 gb|Plextor 52x brænder|19" Iiayma|
(vandkølet)
#14 Det var da det mest latterlige indlæg jeg har set i mit liv. Hvis ikke det var for disse 'kampagner', havde jeg måske været så uheldig, at komme til at handle med chippen. Det er jeg ekstremt glad for, at jeg blev advaret mod i tide.
Hvad den konkrete sag her angår, vil jeg nu påstå, at bedre kundeservice end hos SHG, det finder man ikke på nettet, at dømme efter mine erfaringer. Og jeg handler RIGTIG meget hos SHG !
Som #13 siger, drejer kundeservice sig om, hvordan en butik behandler deres egne fejl... Og på det område er der ingen, som slår SHG AFAIK. -- Ja jeg kender nu også et par stykker der har haft vrøvl med SHG så mit indtryk er også at de har en tendens til at pisse på deres kunder !! så fin tråd!! -- ´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL.
ERIC WAS BORN. det kan jo så have noget med at gøre at lars som passer telefonen idag er 18 år og ikke ved noget som helst om noget ... men det er sku stadig for dårligt :-( -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #15 jeg handler selv hos shg.dk jeg jeg er meget tilfreds med dem. Jeg synes bare det er latterligt at folk altid skal poste diverse enkeltstående tilfælde herinde. For ALLE forretninger er sådan, og de er stadigvæk kun mennesker, dvs de kan lave fejl.! -- Mit grej: (workstation)
AMD 2400+|768 MB 2700 DDR RAM|Radeon 9800 PRO Sapphire|MSI KT3 ultra2|Seagate Barracuda fluid 80 gb|Plextor 52x brænder|19" Iiayma|
(vandkølet)
de pisser på deres kunder ved at ansætte folk som stakkels lars på 18 der ikke ved noget om noget og han er der jo kun for at alle de utilfredse kunder har en at tale med .. og så får han iøvrigt en usel løn for det .. men han har heller ikke en uddanelse i noget andet end folkeskole ... det syntes jeg er at pisse på deres kunder.
lars var ellers hjælpsom nok men de har slet ikke sat ham insd i noget .. hver gang jeg spurgte om noget så skulle han lige spørge en anden .. men den anden var altså optaget .. men så ville han ringe tilbage fordi der var optaget i teknisk afd. så ringer han et minut efter og siger at de er gået hjem for idag ... men så siger ha hov lige et øjeblik .... der kommer en fra teknisk afd. gående nu ... det virker bare 100 % useriøst .. jeg er ked af at sige det .. men shg.dk er sikkert udemærket at handle med sålænge der ikke er noget af det man har købt der går i stykker
-- Take the blue pill , you stay in wonderland ! jeg har selv lidt problemer med dem lige nu, de har også haft lovet at ringe til mig uden at der sker noget. osv prøv at læse denne tråd
http://www.hardwareonline.dk[...]
det skal siges at jeg nu har sendt det til dem igen med krav om at få mine penge tilbage også for testgebyr og porto.. og hvis de ikke gør det så laver jeg en klage over dem til forbrugerstyrelsen.
jeg har handlet hos shg i meget lang tid og har aldrig haft problemer med dem før nu!!! jeg ved sgu ikke hvad der er gået galt for dem. men deres service niveau er da bare nået bunden. og hvis man kigger rundt i andre forums er der mange der pludseligt har fået problemer med RMA sager hos dem, hvis de ikke snart tager sig sammen så mister de sgu mange kunder -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20 at last ... jeg tror deres budget til lønninger i support afd. er faldet en del ... ???? -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #18>> Mange "enkeltstående tilfælde" skal der jo til før det bliver til mange eller???
Jeg har handlet der et par gange uden vrøvl. -- de pisser på deres kunder ved at ansætte folk som stakkels lars på 18 der ikke ved noget om noget og han er der jo kun for at alle de utilfredse kunder har en at tale med .. og så får han iøvrigt en usel løn for det .. men han har heller ikke en uddanelse i noget andet end folkeskole ... det syntes jeg er at pisse på deres kunder.
1) Den fyr du har talt med er praktikant - Lars.
Hvordan det skal kunne være at pisse på sine kunder at ansætte nyt personale eller have praktikanter, er gået min næse forbi.
jeg ringer så igen idag og spørger hvor checken er og nu siger de så at de ikke kan sende den til mig men de sender den til ham jeg har købt dem af , hvis den skal sendes til mig skal jeg få sælger til at skrive at han har solgt dem til mig så kan de sende en check til mig , men der kommer til at mangle 85,- fordi det skylder ham der har den konto som de ram er købt på
det er også ok .. men det var ikke det de sadge til at starte med ...
2) Først siger SHG.dks RMA-afdeling at der bliver sendt en check til dig - de tror jo at det er dig som har købt rammen oprindeligt. Når checken skal sendes fra regnskabsafdelingen, finder de ud af at det ikke er dig som har købt rammen. Hvordan kan du bebrejde dem det? Selvfølgelig siger de noget andet når de finder ud af sammenhængen.
Men trods din attitude har jeg på fornemmelsen at der sker noget i sagen inden dagen er omme. Sådan er SHG.dk jo.
-- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #0 Jeg fatter ikke, at hvis du har kvitteringen og kan sende dem en kopi, at de så sender pengene til ham, du købte dem af.
Det giver nada mening. Sæt nu har bare beholder pengene? Pengene er sendt til ham og han har ikke pligt til at udlevere dem. Politiet gider sikkert ikke gøre noget ved det så.
Snak lige med SHG igen. Det kan sq da ikke passe! -- Hvis indlægget ovenfor er totalt sort eller ubrueligt... så er jeg ikke overrasket :-/
Handl ALDRIG hos firmaer, der starter med CHIPPE det er da ikke smart at de lover noget og ikke holder det men at de ikke bare kan sende dig en chek når kviteringen står i en anden mands navn kan jeg entlig godt forsåt.
Jeg vil så sige jeg har handlet rigtig meget ved shg og aldrig er belvet snydt
eller har fået dårlig service faktisk har jeg altid fået enorm go service der ude.
-- |Asus P4C800-E|Intel P4 2,4@3,3C|Sapphire 9800Pro 256 DDRII H2O|2 x 256 GeIL PC4000 Platinum|2 X Seagate 7200.7 sata|
|LiteOn x32x12x40|Audigy 2|Samsung 957DF|LianLi PC6085B| #24
Sådan er praksis alle steder.
Ville du bryde dig om at folk kunne foretage sig ting og sager via din konto?
Jeg ville ikke.
Eksempel : mand køber bundkort, opretter konto.
Anden mands bundkort går i stykker, bruger første mands konto til at få ombyttet bundkort på - det krediteres. Firma finder ud af bundkort IKKE er i stykker alligevel, og vil have penge igen. Første mand er i klemme. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #23 han sagde ikke at han var praktikant han sagde han lige var startet ...
de har vidst at det ikke er mig der har købt rammen hos dem hele tiden .. RMA sagen er også oprettet med mine detaljer dvs. navn, tlf, nummer osv.
hvis man køber et hvilket som helst andet brugt produkt og får kvitto med så skal de jo ikke sende penge til ham der står på fakturaen mere..
eks. jeg har købt et tv med en forsikring på fem år .. den er ikke i mit navn , nede i fona får jeg en ny fjernbetjening som forssikringen dækker selv om den ikke er i mit navn .. de forstod nemlig godt at jeg havde købt det brugt og ændrede derfor bare til mit navn i deres database ...
jeg syntes stadig shg.dk pisser på deres kunder .. men det er også sidste gang jeg har noget med det firma at gøre når denne sag er overstået .. hvis galskaben da nogensinde får en ende
-- Take the blue pill , you stay in wonderland ! Ikke for noget, men hvor mange handler ikke hos dem?? Jeg er en af dem, og har haft et problem, hvilket de fik ordnet ret hurtigt - men pyt med det. Ellers er jeg super tilfreds, handler kun ved dem!
Lars, har aldrig hørt om en der hed Lars derinde, så han må nok være ny, hvilket også bevises, da han åbenbart hele tiden skal spørge en medarbejder om hjælp - alle kan jo ikke trylle fra starten, så gik ham da en chance :-)
Man hører tit folk brokke sig over en forhandler, dem der får mest brok, er typisk også de største (set bort fra chippen) - men hvor mange kommer overhovedet med noget positivt?? Jeg vil godt vædde med, at alle der får en dårlig service, de brokker sig, mens måske 1 ud af 10 viser deres glæde... Men vi regner jo ALTID med, at vi bliver slikket i hoved og røv, ik'?
shg er nok en af de butikker hvor der er flest der handler, så det er klart at man oftest hører om dem, men procentvis har de med sikkerhed ikke flest brokkere. shg er en af de allerbedste på nettet, men der vil ALTID være fejl, specielt når det har noget med mennesker at gøre, så fald op og fald ned over det, hvis det sker flere gange, så er der måske en grund til at blive mobset, -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0
kan godt forstå du er træt af det.
men nu har jeg købt for 25.000 eller mere af shg,og der har aldrig været
noget galt.men kunne det tænkes at de køre det på den måde for
at undgå misbrug af kvitteringer og lign.....? -- asus p4c800 de luxe | p4 2,4c | 2 x 512 samsung pc 3200 cas 2 | sapphire 9500 pro | wd raptor |
nu gidder jeg ikke at læse hele tråden men #2
men han var ikke til stede siger ham jeg talte med efter at have været væk i 1 minut .... jeg bliver ved og han siger et øjeblik.... så siger han at service chefen ikke har tid til at tage sig af det ... ( men før var han der slet ikke ??? )
Shg har vel lavet en fejl.. BIG DEAL.. det gør ALLE firmaer af og til..
En fejl?
Det kalder jeg en løgn, men måske var det en fejl, måske var han som var ansat blind og kunne ikke se chefen.... -- Athlon 1.2GHz, Ati Radeon 9500@9700, 256MB RAM, 40GB HD
http://service.futuremark.com[...]
http://service.futuremark.com[...]
Kan kun tilslutte mig at der selvfølgelig skal være tråde som disse for at man kan danne sig et indtryk af de forskellige butikker. Har personligt dårlig erfaring med SHG.DK bl.a. med et bundkort jeg skulle vente 1 måned med at får at vide var udsolgt, på trods af jeg selv rykkede for om der snart skete noget 3 gange.
X-data og BJ trading har jeg altid fået god behandling hos.
Det kan ikke være rigtigt at de ikke kan sende checken til dig, de kan da evt. ringe til sælger og få bekræftet at han har solgt rammene og så kan de jo ved samme lejlighed minde ham om de 85 kr han skylder (som de først har opdaget nu??? der er styr på tingene) -- Faktisk gør shg opmærksom på udstedelse af checks, citat:
4.6 Udstedelse af checks fra shg.dk A/S's side:
Når shg.dk A/S udsteder en check til en kunde, vil det altid ske til faktureringsadressen, såfremt denne ikke er i overensstemmelse med leveringsadressen. Det skyldes, at det er faktureringsadressen, som med rette må forventes at have betalt den oprindelige faktura, og derfor er det selvfølgelig også dem som skal have evt. penge retur.
Denne forretningsgang er implementeret i shg.dk A/S, da shg.dk A/S har som mål, at bidrage til at bekæmpelsen af bedrageri. Vi håber på din forståelse herfor. Du er selvfølgelig altid velkommen til at rette henvendelse til bogholderiet på e-mail [email protected].
Hmmm, *NEO* hvordan pisser de på deres kunder? De oplyser deres retningslinier, og følger dem. Måske skulle man lige læse dem inden man køber hos et firma... Hvor mange køber en bil uden at læse deres forretningsbestemmelser? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. det er lidt underligt at når man skriver om det her så sker der endeligt noget ... ???
de har lige ringet og sagt at jeg får en check på 569,- så jeg regner med den er her om et par dage ... så må jeg jo se om jeg kan skaffe en blok gejl ram pc3500 256 mb med de penge
hvis i ligger inde med en blok eller vil købe den blok jeg har så smid endlig en e-mail
jeg syntes nu bare stadig at det er for dårligt at man skal ringe til dem 20 gange og tale med dem i sammelagt ??? 2 timer vil jeg tro for at der sker noget .. det er ihvertfald ikke god kundeservice -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #27
At du ikke sætter dig ind i salgsbetingelser inden du kontakter dem må være dit problem. At FONA gør tingene på en anden måde har intet med SHG at gøre.
#31
de kan da evt. ringe til sælger og få bekræftet at han har solgt rammene og så kan de jo ved samme lejlighed minde ham om de 85 kr han skylder (som de først har opdaget nu??? der er styr på tingene)
Ingen siger noget om hvor længe manden har skyldt pengene, eller om hvorvidt der udsendt rykkere. Pas på med gætværk.
Og igen, salgsbetingelser er salgsbetingelser. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #32 de pisser på deres kunder når de lover at sende checken til mig i fredags da de godt var klar over der som de hele tiden har været at jeg ikke er den der står på fakturaen .. jeg har ikke læst de betingelser og det tror jeg heller ikke der er mange der gør når de handler sådan et sted .. .næææ så tror jeg mere at folk regner med at det de siger i support afd. efter man har ventet på at komme igennem i ti minutter er sandt og ikke bare en gang løgne der skal få en til at lægge på så de kan tage den næste tlf. der ringer ... jeg syntes det virker både useriøst og utroværdigt ... men det er måske bare mig ???
det er altid svært med disse sager men jeg føler at jeg skylder jer andre at høre om det for som så mange i denne tråd har sagt så er det på denne måde og kun på denne måde at andre kan danne sig et indtryk af en butik .. deres måde at håndterrer sagerne på når det hele går fisk .. og der må jeg desværre give shg.dk et 6 tal .... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #35
og ikke bare en gang løgne der skal få en til at lægge på så de kan tage den næste tlf. der
Du bliver ved med de løgne..?
Manden er ny, du er hidsig og han prøver så godt han kan - jeg kan lige forestille mig det.
I bund og grund er det ærgeligt at de fraviger fra salgsbetingelserne alene pga. du skriver her.
Så ved man jo nu hvor nemt det er at få sin vilje hvis bare man skriger højt nok. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #36 jep ... men sådan burde det ikke være .... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! surt for dig... men man kunne da læse deres "regler" først... så stod du ikke bagefter og kiggede efter en check der ikke kommer til dig.. de kan jo ikke sende pengene til en person som ikke har købt tingene hos dem. det ville ikke være forsvarligt.
personligt er jeg ligeglad med disse indlæg... jeg har købte for en stor slat penge igennem tiden. da jeg kun handler derinde, og har aldrig haft problemer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg er meget i tvivl om det er "lovligt" at begrænse en garantisag til KUN at ville sende vare eller penge til den som oprindeligt har købt produktet, for varen har stadig garanti selvom der er en anden som køber den, og det er så den kunde som de skal betjæne, ikke en gammel kunde, og SLET ikke dit problem om han skylder dem penge eller ej, det kan ALDRIG blive dit problem.
Så tjek lige om de ikke er forpligtet til at betjene dig, og ikke en af deres gamle kunder, og du skal ikke betale hans gæld. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#36 jeg vil iøvrigt sige at lars har gjort det rigtigt godt .. flot Lars .. ( hvis du læser det her )
men de andre jeg har talt med var da nogle klaphatte ... som lyver og snakker om ting de ikke ved noget om .... det er ret trist at jeg har haft denne oplevelse med shg.dk ... for jeg tror ikke jeg tør købe noget der nu .... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #37 - seriøst, du læser ikke de salgsbetingelser inden du køber? Så vil jeg sgu nødigt købe bil hvis jeg var dig...!! Salgsbetingelserne, og deres retningslinier ændrer de nok ikke på fordi du er lidt mobset, tror du selv det?
Igen, giv manden en chance, taget i betragtning at han er ny - jeg tror skam ikke, at du vil bryde dig om, hvis du blev hakket på i al offentlighed (dvs. her på hol.dk), specielt når du lige er startet på et nyt arbejde, så overvej lige det, inden du (forhåbentligt ikke) gør det en anden gang.
Men for din egen skyld, læs forhandlerens betingelser og retningslinier en anden gang, så undgår du nok de problemer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #39
Har du juridisk belæg for det?
Det vil jeg vædde med SHG.dk har.
-- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #40 - hallo?? Hvis du har handlet der før, så kender du da deres betingelser!! Du har accepteret dem tidligere, så du *bør* kende dem... Seriøst, du kan sq da ikke blive overrasket :-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nu har jeg ikke læst hele indlæg...
men igen ser vi at folk forsvare shg til det yderste.. hvad skal der ske før folk indrømmer at shg ikke er hellig ?? lig på bordet??
men iorden, hvis man bare nævner feks.. chippen. så kommer den negative stemning osv... men uha.. shg.. nej nej.. ikke rør 'mit firma' det sker bare for alle.
nåh siger jeg bare... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #42
Har de juridisk belæg for at deres påstand er lovlig?
Jeg har læst købeloven igennem, og har ingen steder set noget der bare LIGNER det som de tager sig ret til.
Så jeg vile hellere se deres bevis på at det de skriver holder end det modsatte. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#44 - *NEO* kender jo deres betingelser (har i hvert fald accepteret dem tidligere, da han åbenbart har handlet ved dem), hvorfor så svine dem til, når han *bør* kende dem pga. tidligere handel.
Folk burde bare lige tænke på de betingelser der er INDEN de begynder at klynke, derfor mit forsvar af shg. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #45
Godt vi har set det samme i købeloven. Det er en politik som de 100% selv kan sætte, så længe det ikke strider imod loven. Købeloven skal ikke give dem lov.
Salgsbetingelserne er udarbejdet sammen med advokat. Mon ikke de holder vand?
-- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #47 det behøver det ikke at gøre, mange tager sig friheder og bruger netop ting som "vi har advokater til den slags" jo da, men de gør som deres kunder vil og beder dem om, for var det sand at alle lavede regler og aftaler som kun var lovlige, så havde vi ikke brug for forbrugerråd og ressager imod "kreative" firmaer.
Så bare fordi de har fået nogen til at lave eler kikke på det behøver det ikke at blive lovligt af... -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
det handler ikke så meget om love og handelsbetingelser det her .. det handler mere om hvordan shg.dk fortæller mig ting der ikke passer og lover ting de ikke holder ... det er da fint at det står der men så virker det bare endnu mere useriøst at dem der sidder ved tlf. ikke har læst dem .. de tilbød mig jo selv at de ville sende en check i fredags og der var de klar over at jeg ikke var den der stod på fakturaen .. dvs. ham der sagde det vidste ikke havd han talte om men jeg føler ikke det er min opgave at læse retningslinierne op for ham og sige til ham at det han lover må de ikke ... ikke forstået på den måde at jeg prøvede at snyde dem med ikke at fortælle det , for jeg havde jo ikke læst det om de checks på det tidspunkt ...
jeg syntes der er et par få stykker der forsvare shg.dk helt vildt .. det virker lidt underligt for jeg fortæller jo bare historien som den er ... men det kan jo være at dem der forsvare helt vildt arbejder ved shg.dk eller kender nogen der gør ? jeg ved det ikke men jeg syntes stadig at deres måde at tackle tingene på er under al kritik -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #48 - Er shg en "kreativ" butik, fordi de forsøger at minimere mulighed for at begå bedrageri??
Hvor henne står der, at det er ulovligt det de gør? Tænk nu hvis du havde indbrud, og tyven stjæler din faktura, og opdager at han har præcis de samme ram, han sender dem ind og får pengene tilbage, men hvad så med dig, du kan ikke få rammene ombyttet i tilfælde af defekt, da rammene er blevet krediteret - historien er langt ude, MEN hvad nu hvis det skete?? :-) - tror godt du kan se problemet alligevel. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. med hensyn til salgsbetingelser kan jeg da sige at jeg før har oplevet at de bare ændrer dem hvis der er nogen der brokker sig ... det gjorde www.computerbutikken.com[...] engang overfor mig ... jeg havde købt et grafik kort online men prisen var for lav så derfor sendte de en mail om at jeg ikke kunne købe det til den pris samt tilføjede i deres salgsbetingelser at de tog forbehold mod prisændringer .. det stod der nemlig ikke før og det er da en fejl der vil noget ...
jeg havde det hele , mails , screenshots osv. men jeg orkede ikke at gøre noget ved det da de skrev at jeg kunne skrive til deres advokat hvis der var mere ...
-- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #44 Bare fordi at der er flere der skriver om SHG viser ingenting, der er vel en grund til at SHG er en af de butikker der får flest positive anmeldelser på EDB priser.
1)Flere klager rettet mod 1 forhandler kan betyde at den pågældene forhandler har flere kunder end andre forhandlere
2)Det er ikke sikkert at ALLE klager kommer frem fra det enkelte firma. Dette vil sige at der nok er flere klager rettet mod andre firmaer som der ikke bliver berettet om på her på siden.
At der så er 5-10 dårlige erfaringer betyder ikke det store hvis der samtidig er 1000-1500 positive erfaringer.
Selv har jeg handlet og købt for mere end 10.000 hos SHG.dk /uden problemer whatsoever. -- Kalkuner kan drukne i regnvejr, hvis de kigger op når det regner Jeg har arbejdet hos SHG.
Det burde også kunne ses på mine indlæg.
Jeg vil inderligt fortsætte forsvare branchen mod angreb som dette, fordi jeg har prøvet at sidde på den anden side. Kunden har ikke altid ret, og mange gange er kunden en komplet idiot af en hidsigprop som ikke fatter en klejne, mens han beskylder alle andre for at snyde, bedrage og være humbugmagere. Og NEJ - jeg taler ikke om dig her, blot generelt.
Det støder mig alligevel at du ikke kan se en fejl i lidt større perspektiv, og istedet for at hidse dig op, ikke finder en anden løsning.
Jeg ved dælme godt at SHG ikke er en sukkersød dans på roser af et firma, men det er umuligt at være når man betjener så mange mennesker. Der vil altid ske fejl, det er uundgåeligt.
Lidt mere respekt for de mennesker som arbejder bag telefonerne og lidt mere tålmodighed ville være på sin plads. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #49 - Ikke for noget, men det hele bunder vel i bund og grund i, at du ikke har læst de betingelser/retningslinier de har, og klynker over noget du *bør* vide. Jeg har sq lidt ondt af Lars, han bliver stillet til offentligt skue på en mindre pæn måde, husk lige på, at han er ny derude.
Jeg vil gerne slå fast, at jeg ikke arbejder hos shg, men handler der ofte. Men jeg handler der, og denne lille dumme sag, som overhovedet ikke burde have været noget problem pga. du *bør* kende deres betingelser. Jeg vil nok altid handle der, for de HAR en god service.
Jeg kan dog undre mig lidt over, at du ikke i stedet for at ringe skrev en mail direkte til Mikkel, og han har jo tidligere vist sig herinde, og ordnet det der var, så måske var det en ide, i stedet for at blæse det hele op??!! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #50
Jeg har ikke udtalt mig om at SHG er en kreativ butik, jeg skrev at nogen (ingen nævnt ingen glemt) butikker tit skriver ting som i virkeligheden ikke helt kan gennemføres i virkeligheden hvis kunden føre sagen til retten, det er set så tit at en "aftale" ikke holder når den bliver genenmgået i forhold til de gennerelle overordnet regler som SKAL overhodles. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
Ja alle firmaer laver fejl, men der er jo altid nogle personer der havner i situationen. Det er så her et godt firma komme rind i billedet, hvis de forstår at kommunikere og gnidningsløst og hurtigt, får løst et problem, så er den potte ude. Om shg handler korrekt i denne situation, skal man nok kende mere til situationen for at vide, men det forekommer mig lidt underligt det hele. -- #53 jeg har fuld respekt for dem der sidder ved telefonen .. det er nok mere dem der ansætter dem til der ( ledelsen ) der er under kritik det er jo deres ansvar at de kan betjæne deres kunder på en ordentlig måde og det er deres ansvar at de lære hvad de skal inden de bliver sat til at passe telefoner ... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #51 - I det tilfælde, så er det nok mere passende at skrive herinde, da de ligefrem ikke tager/tog forbehold overfor det, så burde du brokke dig over dem. I SHGs tilfælde, der mener jeg ikke, at det er på sin rette plads at gøre det, da de rent faktisk er åbne omkring deres betingelser. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg tror jeg vil stoppe med at skrive mere i denne tråd , mens legen er god for jeg kan mærke den snart ikke er det mere .. så til alle jer der har læst i denne tråd ... jeg håber i kan drage jeres egne konklusioner og vurdere hvad i selv syntes .. jeg fortæller jer bare hvad der er sket og det syntes jeg ikke der er noget galt i .. i kunne jo komme ud for det samme som jeg selv ... også selvom evt. havde læst retningslinierne...
-- *NEO --- -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #57... Synes snart det her er sjovt. Forventer du, at en ny medarbejder er flyvende fra første dag han er på telefonen? Der går nok lidt mere end nogle dage, måske nok nærmere uger, før vedkommende er helt oppe i den viden han skal have. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg har lige ringet til dem igen for at spørge om de kunne give mig en ny blok ram istedet for penge ... jeg kan nemlig ikke købe en ny blok med de penge de giver mig .
han bliver ret sur og siger at jeg kan bare bestille en på deres hjemmeside
men de har dem ikke der mere ... så nu lyver de igen
han siger at hvis de skal have en blok til mig så skal de bestille et stort parti hjem .. sådan en gang crab at fyrer af ... det er jo en reklamations sag .. ikke en bestilling jeg foretager ...
iøvrigt kan man kun kører dual med rigtige dual kits siger han så .. som om han ved det hele
så siger han " prøv at hør hvad jeg fortæller dig , det er MIG der er forhandler her og jeg bestemmer at du ikke kan få andet end en check ... det vil være alt for tidkrævende at skulle skaffe en ny blok til dig " så siger jeg at jeg gerne vil vente på den selvom der skulle gå en måned .. men stadig et surt og rugende NEJ !!!! "jeg gider ikke diskutterer det mere" " hør hvad jeg siger til dig"
jeg er stadig målløs over dem ... de pisser virkelig på deres kunder hos SHG.DK ....
jeg skal ALDRIG handle der ! -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! jeg ringede lige igen og nu viser det sig at de sender checken til ham jeg har købt de ram af .... de fatter hat hos SHG ... det er så latterligt det firma ... jeg er så færdig med dem .. det er helt sikkert -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #61: Tja - det er jo en skrue uden ende hvad folk synes om de forskellige forhandlere.
Mit princip er sådan set køb og lær, hvis første køb er ok, så er forretningen nok også ok, er første køb ikke godt er forretningen nok ikke god for dig.
Selvfølgelig er det træls, men sagen er at en forretning er god for den ene og dårlig for den anden.
Jeg selv har handlet med Magic-data.dk, midtdata, shg.dk, bj-trading.dk, og alle var gode, men det bedste for mig var shg.dk fordi de altid havde god service og var villige til at vejlede og hjælpe.
Derimod har jeg enorme skrupler over compumail alias Direct Computer Supplies (DCS) hvor jeg i nov.2001 købte en PC men som først efter 7 reperationer, ringen til forbrugerklage nævnet samt tæt advokat sag fik min PC til at virke i feb.2002. Så derfor vil jeg aldrig handle der mere ! i hvertfald ikke komplet PC'er. -- |AMD XP2400+|Skod A7V266-E bundkort| Sapphire Atlantis 9500Pro 128MB|1024MB PC2100 Kingston-ram|
Gammel XP1800+ score http://service.futuremark.com[...] Nu gider jeg ikke lige at læse hele tråden, men har dog læst de første par indlæg.
Jeg har selv købt det meste af mit HW hos SHG og har til dags dato ikke oplevede nogen problemer. Jeg har selv været lidt n00b'et da jeg købte mit første der, så da jeg ikke ku' få det til at virke sendte jeg dem en mail, hvor de så svarede med, at jeg kunne prøve et par forskellige ting med mit mobo, hvis det så stadig ikke virkede så smækkede jeg det bare i kassen og sendte det derind. Det gjorde jeg så sammen med en HD som PostDK havde kastet lidt for meget rundt med... Der går ca. 3-4 dage så har jeg det hele i hånden igen. Det viser sig så at det Soltek Mobo jeg havde købt havde nogen kompabilitets problemer med mit GFX og at der egenligt ikke var noget galt med mobo. Alligevel tilsender SHG mig et helt nyt (jow det er nyt for der var klistermærker, nye ledninger og alt det lort med), det tøvz jeg sq er flot! At de gider at hjælpe mig så meget og bytter mit mobo som egenligt ikke var fucked. :)
Nårja, måske er jeg bare en af SHG's forgyldte kunder eller noget...
-- Visit #R.A.R. @ Quakenet or http://www.rarontour.tk[...] <-- Over 6000 besøgende! ;)
Bevar Christiania!http://www.christiania.org[...] #64: Netop som jeg skriver i #63: Vi har alle individuelle erfaringer og bør holde os til de forhandlere vi selv synes er bedst.
Men jeg vil dog gerne sige at jeg bestilte 2xXP2400+ CPU'er som der var 3-4dages leveringstid på, men dagen efter jeg havde bestilt dem kom posten med dem.
Og det var ekstremt hurtige til at skaffe de "hurtigt revne væk" R9500Pro gfx, hvilket betød lille mig fik mit R9500Pro i januar !. -- |AMD XP2400+|Skod A7V266-E bundkort| Sapphire Atlantis 9500Pro 128MB|1024MB PC2100 Kingston-ram|
Gammel XP1800+ score http://service.futuremark.com[...] Du bliver sgu'da ved.
han siger at hvis de skal have en blok til mig så skal de bestille et stort parti hjem .. sådan en gang crab at fyrer af ... det er jo en reklamations sag .. ikke en bestilling jeg foretager ...
Hvis de ingen har på lager bliver de nødt til at bestille hjem, og det kan kun gøres rentabelt i store partier.
han bliver ret sur og siger at jeg kan bare bestille en på deres hjemmeside
men de har dem ikke der mere ... så nu lyver de igen
Mon ikke manden mener en anden stang?
så siger han " prøv at hør hvad jeg fortæller dig , det er MIG der er forhandler her og jeg bestemmer at du ikke kan få andet end en check ... det vil være alt for tidkrævende at skulle skaffe en ny blok til dig " så siger jeg at jeg gerne vil vente på den selvom der skulle gå en måned
Det er tidskrævende for indkøberen at ringe og bestille, betale for porto, etc. - og det koster penge. Det har da ikke noget med din tid at gøre, men med deres arbejdstimer.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #5... nej der har du ret... for ingen kundeservice er vel ikke dårlig kundeservice :D -- "Be afraid, be very afraid - nVidia is on the Loose." privat handler jeg for over 10k om året hos shg. Og på arbejde har jeg handlet for rigtigt mange penge hos dem. Jeg har ikke haft nogen problemer før end jeg havde denne her sag http://www.hardwareonline.dk[...]
Lige denne her tråd med RAM kan jeg ikke se det store i, andet end der er sket en lille misforståelse og han har snakket med en ny mand det er jo hvad der kan ske. Men jeg syntes også når man lover noget så skal man sgu bare overholde det. Og der må de da bare få fingeren ud og sende manden en check. Så har man også en tilfreds kunde.
Men jeg syntes at man læser om flere og flere utilfredse kunder hos SHG. Jeg er da og en af dem som syntes at deres service er blevet dårligere, jeg har b.la. fået vare hjem som var elendigt emballeret dette har jeg også klaget over hos dem, og de gav mig ret og jeg fik at vide at de arbejder på at gøre det bedre, men den sag jeg har lige nu den er jeg ikke tilfreds med og håber da også jeg får den løst hos dem ellers finder jeg et andet sted at handle. Men jeg er også af den holdning at man skal give et firma en chance for at rette op på deres fejl. Også må vi jo håbe at de gør det, for jeg mener også at shg.dk har været et rigtigt godt sted at handle. Og deres salgs.afd. har og er meget hurtig til at sende vare og de har styr på tingene. Men jeg syntes at deres teknik/Rma afd. Køre rigtigt dårligt De er blevet meget langsomme til at teste vare jeg har set flere eks. På at vare ikke er blevet testet ordentligt.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #66 det var da helt vildt som du forsvarer SHG.DK ... arbejder du der stadig ? -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #69: Han forsvarer altså ikke - det er ren "standard" at man bestiller hjem i partier, hvilket gør at hver enkelt del bliver billigere. -- |AMD XP2400+|Skod A7V266-E bundkort| Sapphire Atlantis 9500Pro 128MB|1024MB PC2100 Kingston-ram|
Gammel XP1800+ score http://service.futuremark.com[...] Jamen hvis ram-stangen er kaput, så har køber et krav mod forhandleren og forhandleren et krav mod sin leverandør, det er så simpelt, som det kan blive.
Forhandleren skal sq ikke efterfølgende bestille et helt parti hjem, han reklamerer jo på samme måde, som vi gør, blot efter en anden § i købeloven eller CISG eller hvad der nu er aftalt. -- Impossibilia nulla est obligatio Er der en jura-studerende til stede så vi kan få afklaring på hvad er rigtigt og forkert her ? -- |AMD XP2400+|Skod A7V266-E bundkort| Sapphire Atlantis 9500Pro 128MB|1024MB PC2100 Kingston-ram|
Gammel XP1800+ score http://service.futuremark.com[...] Forhandler er i sin gode ret til at kreditere købet.
Tjek nettjek.dk eller fs.dk for citater. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. Jeg er på vej ud af døren, skal til undervisning, men, når jeg engang kommer hjem i aften, vil jeg da meget gerne lige give min kommentar til sagen.
Det skal lige siges, at jeg jo ikke kender sagen konkret og alt det der, men jeg vil da meget gerne give et overordnet svar på, hvordan reklamationsreglerne fungerer, men det bliver først i aften efter ni... -- Impossibilia nulla est obligatio Jeg kan kun sige at jeg har haft udelukkende gode oplevelser med shg. Faktisk har det kun været en fordel for mig, når jeg har handlet med dem.
Rigtig godt firma, men alle kan have problemer. Tror bare du har været uheldig med dem. -- I'm not strange, just plain WeIrD o_O
Check ud præcis HVOR wierd her:
http://poempit.frac.dk[...] #71 nemlig ... jeg kunne ikke have sagt det bedre selv .. og derfor er det en gang crab når han sidder inde hos SHG.DK og siger at det vil koste dem penge at bestille dem hjem fordi de så skal bestille et helt parti ... det er jo en reklamationssag akkurat ligesom den jeg kører med SHG.DK nu ... shg.dk skal jo så reklamerer rammen overfor deres leverandør og få den byttet der -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #61 Normalt når man sender være retur til grossister får man bare varen krediteret, også vil Det jo koste dem penge at bestille nye ram til dig. de har da også ret til efter købeloven til at give pengene retur for varen sådan er det!
Husk da for H..... at være saglig, når i brokker jer offentligt ellers hjælper det ikke noget.. men hvis vi alle prøver at være saglige og snakker ordentligt kan det helt sikkert hjælpe. og det skal nok også få nogle forhandler til at kigge lidt på dem selv og på hvordan de behandler deres kunder.
Men hvis vi ikke er saglige så er der ikke nogle som gider læse det også har det ikke nogen effekt..
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. igen det er ikke paragraffer og lov tekst der er under kritik her .. men derimod SHG.DK og deres måde at tackle denne RMA sag på ... det er simpelthen bare alt for dårligt .... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #77
Fuldstændigt korrekt.
Hvis ikke forhandler kan skaffe ny erstatningsvare, kan han vælge at kreditere købet.
Citat :
Købelovens § 78, stk. 2
Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #78
Du er under lige så megen kritik pga. måden du fremfører det på.
Hvis du havde fremført din kritik sagligt havde jeg følt med dig.
Når du skriger bål og brand som du gør, kan du ikke tages seriøst. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. Og BTW synes jeg på ingen måde det er for dårligt.
Men det har du vel opdaget. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. #81 ja det tror jeg vist nok jeg har
men det er hverkan umuligt eller noget af det andet der står i Købelovens § 78, stk. 2
at give mig en ny stang ram magen til den der ikke virker
det er sku også ligemeget nu .. jeg har ikke energi til at prøve at få dem til at skaffe en ny ...
jeg tror bare ikke på at de sender en check som de har sagt de ville før jeg ser den her !
jeg syntes deres måde at håndterer denne sag på er under alt kritik og SHG.DK burde stramme op på deres teknik og support afd. jeg er jo ikke den eneste der har haft denne oplevelse og de flestew skriver jo da også at det først er her på det sidste at det er begyndt at gå ned ad bakke for SHG.DK
jeg syntes bare de skulle tage og få sendt den check så denne sag kan blive afsluttet ... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! jeg har købt en stang ram brugt og fik faktura med på den
den virkede så ikke , og jeg sendte den til RMA hos shg.dk i mit eget navn og det hele
så ringer jeg en uge efter for at spørge hvordan det går , de siger at de ikke har set på den endnu på trods af at de lovede mig at 90 % af deres RMA sager bliver afsluttet indenfor 24 timer .. det var det der fik mig til at sende den derover ....
(kunne jo tænkes du i den her sag hørte til de sidste 10% på grund af navn og adresse ikke
stemmer overens med faktura ?)
da jeg ringer igen et par dage efter siger de at rammen ikke virker og de ikke har noget tilsvarende produkt så de sender en check ... fint nok tænker jeg .. og han lover de sender den samme dag ...
men der er ikke kommet en check
jeg ringer så igen idag og spørger hvor checken er og nu siger de så at de ikke kan sende den til mig men de sender den til ham jeg har købt dem af , hvis den skal sendes til mig skal jeg få sælger til at skrive at han har solgt dem til mig så kan de sende en check til mig , men der kommer til at mangle 85,- fordi det skylder ham der har den konto som de ram er købt på
det er også ok .. men det var ikke det de sadge til at starte med ...
(hvor længe går der før du ringer ? 1 dag ? 1 uge ?)
jeg ringede imorges klokken 10 og der var en der lovede at ringe tilbage indenfor en time men klokken 1500 måtte jeg ringe igen , nu var jeg blevet godt gal og ville tale med deres "service chef" som jeg havde talt med før dog ang. hvorfor de ikke havde set på rammen endnu på trods af at jeg blev lovet maks. en uge , men han var ikke til stede siger ham jeg talte med efter at have været væk i 1 minut .... jeg bliver ved og han siger et øjeblik.... så siger han at service chefen ikke har tid til at tage sig af det ... ( men før var han der slet ikke ??? ) (helt klart shg's fejl,man skal give kunden klar besked.og ikke spilde tiden)
jeg syntes deres løgne og bortforklaringer tegner et yderst useriøst image for shg.dk :-(
(har kun et seriøst forhold til shg.og køber osse mine ram som jeg har bestilt i den her uge.)
og så mener jeg det er ved tage overhånd med at brokke sig over det mindste. -- asus p4c800 de luxe | p4 2,4c | 2 x 512 samsung pc 3200 cas 2 | sapphire 9500 pro | wd raptor |
Neo! jeg mener altså også at du skal fremføre din kritik lidt mere sagligt svar NR #61 det var ikke særligt sagligt..
Men hvis vi gør det sagligt og efter bogen ja så kan vi helt sikker få diverse firmaer til at lytte efter og behandle os bedre.
Har du læst den tråd jeg linker til højre oppe:
Men jeg prøver stadigvæk at få det løst hos dem, men hvis jeg ikke gør det, kan det også være at jeg laver en tråd med min kritik men den bliver helt sikkert saglig så den kan bruges til noget.
Jeg kan kun sige læs altid salgsbetingelser og læs købeloven hvis de så ikke overholder den eller hvis de på nogle måde har en dårlig forretnings moral så syntes jeg det er i orden men sådan en tråd som denne. Og ikke før.
Hvis alle bare kunne overholde dette så vil sådanne nogle tråde som denne også blive taget meget mere seriøst, både af forhandlere & dem som læser dem…
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. nu er det bare at det KLA*** firma laver fejl hele tiden og i utider..!
der er dem der er heldige, men de har for mange af dem. og fordi det skal gå så hurtig ved det og de praler med at sende inden 19:15 så går det for hurtig. Fu** firmaet og se på www.databutikken.com[...] der ved de hvad service er og svensker er nice at snakke med :D -- AMD xp2400@2000Mhz / Asus A7V266 / 1024 ddr ram pc2100 / Hercules 9800pro / 80 & 120gb WD HDD / SB Audigy 2 / Antec Truepower 480watt D.Hansen ""svensker er nice at snakke med""
prøv at starte med at skrive dansk. jeg laver selv stavfejl enganng imellem..men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad du skriver.......kan du ikke skrive det så man kan læse hvad der står -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #86: Nemlig...
#85: fatter "hat" af hvd du mener/siger !!! -- |AMD XP2400+|Skod A7V266-E bundkort| Sapphire Atlantis 9500Pro 128MB|1024MB PC2100 Kingston-ram|
Gammel XP1800+ score http://service.futuremark.com[...] #82
men det er hverkan umuligt eller noget af det andet der står i Købelovens § 78, stk. 2
at give mig en ny stang ram magen til den der ikke virker
Fra købeloven : eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger.
Sælgeren HAR jo bedt dig bestille en anden fra websitet med de penge du får.
Og jo, det vil påføre SHG uforholdsmæssige omkostninger at skulle bestille samme slags ram hjem. Få dog pengene fra manden som solgte dig ram-stangen brugt! Har du overhovedet været i kontakt med ham?
jeg syntes deres måde at håndterer denne sag på er under alt kritik og SHG.DK burde stramme op på deres teknik og support afd. jeg er jo ikke den eneste der har haft denne oplevelse og de flestew skriver jo da også at det først er her på det sidste at det er begyndt at gå ned ad bakke for SHG.DK
Selvfølgelig er du ikke den eneste. Retfærdiggør det at svine dem?
SHG betjener over 1000 forskellige kunder om dagen med pakker, support, salg.
Der sker fejl.
jeg syntes bare de skulle tage og få sendt den check så denne sag kan blive afsluttet ...
Jeg synes bare du skulle stoppe det efterhånden rimeligt uberettigede brok og holde inde.
Faktisk synes jeg slet ikke du skal have de penge - var jeg ejer havde jeg brugt dem på øl, og så kunne du skrige til du blev blå ;)
-- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. SHG er da en flok arrogante idioter, min erfaring med dem er også katastrofal og de er så pisse ligeglade med en fordi man "bare" er en lille kunde i deres øjne, men de glemmer lige hvem der har bygget deres slot, fordi det har VI !!! BOYCUT siger jeg bare ! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #88 jeg tror der er noget med dig og SHG.DK du ikke har fortalt os ... men fint nok ..se nu bare #89 han er da heller ikke så glad for dem vel !
hvordan kan du lige vide at jeg har fået at vide at jeg skulle købe den andet sted med de penge jeg får ? hvordan ved du at de betjæner 1000 kunder om dagen og hvorfor bliver du ved med at forsvare dem har du ikke andet at lave .. altså jeg mener du burde da være ligeglad hvis jeg har haft bøvl med dem og fortæller det her er det jo bare for at jeg syntes andre har krav på at hører det ... men du lader til at syntes at det er din pligt at blive ved med at forsvarer dem og enda komme med et angreb på mig i processen ... det virker lidt underligt ???
I SKAL IKKE HANDLE VED SHG.DK medmindre i mener at det i skal købe ikke kommer til at skulle til rep. eller ombytning , og det kan man jo ikke vide
jeg har handlet en del steder og dette er helt klart det værste tilfælde jeg har været ude for, jeg ved shg har mange tilfredse kunder men der er også mange der handler der og derfor vil der jo også være nogle af de ting de sælger der ikke altid virker som de skal og derfor kræver RMA det er disse kunder jeg mener de pisser på .. de andre kunder ( de glade kunder ) er dem der køber noget og det virker som det skal og yderligerer kontakt med shg ikke bliver nødvendigt før næste gang de skal købe noget . shg er gode til at sende ting man bestiller og er gode til at sælge og vejlede ved køb , men når det drejer sig om kundepleje og eftermarked så har shg nået bunden efter min mening -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! er der nogen der har erfaringer med shag.dk? -- Er foreller ofre? #91 yep det har jeg ... jeg har lige købt et radeon 9500 ved dem ( det med 256bit ram ) og fik et der var testet til at kunne kører som et 9700 kort uden fejl ... det gik hurtigt og der var ikke noget galt der .. de tilbød også at give mig pengene tilbage hvis det nu skulle vise sig at det ikke kunne moddes uden fejl ... så fin service og venlig tlefon betjæning det er min erfaring med shag.dk -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! lyder godt, ja jeg har også talt i tlf med dem - meget flinke bornholmere (bare svært at fatte hvad de siger). tror jeg køber noget nyt gear der snarest så. -- Er foreller ofre? #93 ja jeg kunne sku næsten heller ikke forstå ham ( de bornholmere ) men de er sku ret flinke , eller han var da ... :-) -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #89 så skriv dog hvorfor din erfaring med dem er så katastrofal.. istedet for bare at svine dem til for det hjælper ikke en skid så jeg gentager lige mig selv IGEN
"""" Husk da for H..... at være saglig, når i brokker jer offentligt ellers hjælper det ikke noget.. men hvis vi alle prøver at være saglige og snakker ordentligt kan det helt sikkert hjælpe. og det skal nok også få nogle forhandler til at kigge lidt på dem selv og på hvordan de behandler deres kunder.
Men hvis vi ikke er saglige så er der ikke nogle som gider læse det også har det ikke nogen effekt.. """"
hvis vi alle overholder overstående så ville vi få meget mere magt, og vi ville nemt kunne få skilt de dårlige forhandlere fra, hvis de ikke retter op på deres service.
Så lad nu være med bare at svine dem til, men kom med noget som er sagligt og som kan bruges til noget…… -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Er 100 % enig med L00t, der VIL opstå fejl hos ALLE forhandlere, om det er shg.dk eller shag.dk, PRCdata.dk, Midtdata.dk eller hvem det nu måtte være, ALLE forhandlere vil lave fejl - hvis man vil have en superfed service, så handl dog i Fona eller Merlin, men betal væsentligt mere på for deres vare/service.
*NEO* - jeg begriber snart ikke hvad dit problem er, du er utilfreds over shg, men alligevel vil du bestille noget ram ved dem efter du har svinet dem til? Undskyld mig, men siger vi dobbeltmoral? Hvis shg har ladet en vare udgå, så er det måske fordi den ikke sælger godt nok, og lader den udgå - hvis ligepræcis du har en defekt, så må/kan de ombytte den til en tilsvarende ram af samme eller bedre kvalitet - men du får pengene tilbage, hvilket nok er det bedste for både dig og shg.
Jeg tvivler på, at de flere klager kommer af dårligere kundeservice, tværtimod. De er nok efterhånden Danmarks største forhandler, så der vil typisk være flere brokkere, da flere handler ved dem i forhold til andre forhandlere. Procentvis er jeg sikker på, at flere er tilfredse med deres handel hos shg, bare se ratingen på EDBpriser.dk, der har de en af de højere i forhold til andre butikker med nogenlunde samme priser...
Spørg lige jer selv, hvor mange gange har DU selv skrevet herinde, når du har haft en god oplevelse med en forhandler - næppe mange gange, ik'? Hvis ligeså mange skrev herinde når de var glade for en handel som brokkere gjorde, så hørte man sq væsentligt mere ros end brok - ellers var de sikkert ikke en af Danmarks mest fortrukne forhandlere...!! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #96
Anders arbejder du hos SHG?
bare Nysgerrig -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Må indrømme at jeg undrer mig... JA ... #0 har haft en uheldig oplevelse... sooooo what?
Har selv handlet enddog rigtig meget hos SHG, og har haft en eneste uheldig oplevelse... en køler der havde været monteret tidligere inden den blev solgt... der var absolut slet ingen grund til at de skulle have troet på min forklaring eller have byttet den, men det foregik med et smil og et stort undskyld... (vil lige i samme sætning sige at det var L00t der udleverede den til mig, den hat *G*)
Jeg kender rigtig mange der har handlet hos SHG, få har endda haft uheldige oplevelser med dem, men disse oplevelser er ALTID blevet rettet...
SHG og andre lignende virksomheder har min fulde tiltro. -- What doesnt kill you, makes you stronger
http://www.bodymod.dk[...]
Freelance hitma.... øøøøøh kok i FFHAU #97 - Nope, bor i Ålborg, så har lidt svært ved at arbejde i Århus - transporttiden er sgu for lang :-)
Men synes bare det er utroligt, at folk ikke kan andet end at brokke sig, i stedet for at tage det stille og roligt - snak mere fornuftigt med folk generelt (læs: også hardwareforhandlere), så kommer man MEGET længere end at brokke sig... Hvis shg læser det her, så tror jeg skam ikke, at det hjælper *NEO*s sag! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #98 - utroligt, nogen kan ligefrem komme med noget positivt i stedet for ren brok over et firma - DEJLIGT at se... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #99
kan kun give dig ret. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. hvis de bliver sure over at læse det her så er det sku dem der har et problem og det hedder en klagesag igennem forbrugerstyrelsen .. jeg skal have de penge tilbage og det kan kun gå for langsomt .... hvis jeg ikke får en check imorgen så bliver jeg jo nød til at ringe til dem igen og det er jo ikke ligefrem noget der er skide sjovt. at ringe til de aber derovre altså ---- -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! der er søreme ellers også en del gæster her som har en hel del at sige omkring min sag ... jeg syntes det er helt til grin at det er gæster der skriver mest i denne tråd og at det er dem der syntes at det er mig der bare brokker mig ... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! jeg brokker mig kun fordi SHG.DK ikke overholder de ting de lover deres kunder og det syntes jeg i andre skal vide så i ikke kommer i samme situation som mig ... jeg tror nemlig ikke at jeg får en check som de ellers har lovet mig ... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! jeg er bare glad for det kunen en stang ram og ikke en hel computer det drejer sig om ....
jeg havde faktisk hørt disse historier om shg.dk men jeg troede at det kunne ikke være så slemt .. så derfor ringede jeg og spurgte hvordan en RMA sag hos dem ville forløbe .. og der blev jo lovet guld og grønne skove men når det så kommer til stykket og jeg har sendt dem derover så sker der ikke en skid .. bare den ene undskyldning efter den anden og løgne ... men jeg er ret large jeg vil gerne give dem en chance og håber på det er et af de få uheldige tilfælde jeg er løbet ind i ... så derfor syntes jeg også det er iorden at andre syntes det er fedt at handle der .. det er bare ikke et firma der siger mig noget som helst -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! jeg tror der er noget med dig og SHG.DK du ikke har fortalt os ... men fint nok ..se nu bare #89 han er da heller ikke så glad for dem vel !
Hvis du havde læst hvad jeg skrev tidligere, kunne se se jeg har arbejdet hos SHG.
Kunder som dig er det som fik mig til at kvitte mit et tilsvarende job hos en anden hardware-forhandler. Jeg er ligeglad med andres mening i denne sag. Det er din jeg er imod.
hvordan kan du lige vide at jeg har fået at vide at jeg skulle købe den andet sted med de penge jeg får ? - det vidste jeg ikke, jeg referede til : "til han bliver ret sur og siger at jeg kan bare bestille en på deres hjemmeside"
hvordan ved du at de betjæner 1000 kunder om dagen
Det ved jeg heller ikke præcist, men det er ikke langt fra.
Så længe du fortsætter dit usaglige angreb og efterhånden meget grove beskyldninger mod SHG.dk, vil jeg prøve at argumentere imod din sag, for du er forkert på den. Du er bare en forsmået kunde som ikke får sin vilje, ifølge min opfattelse.
og hvorfor bliver du ved med at forsvare dem har du ikke andet at lave .. altså jeg mener du burde da være ligeglad hvis jeg har haft bøvl med dem og fortæller det her er det jo bare for at jeg syntes andre har krav på at hører det ... men du lader til at syntes at det er din pligt at blive ved med at forsvarer dem og enda komme med et angreb på mig i processen ... det virker lidt underligt ???
Ja, jeg synes det er min pligt at forsvare dem mod urigtige og overdrevent negative påstande og beskyldninger. Det hedder loyalitet. Jeg synes andre har krav på at se og forstå hvad du er og hvor forkert du er på den. Så jeg synes slet ikke det er underligt ;)
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. .. og der blev jo lovet guld og grønne skove men når det så kommer til stykket og jeg har sendt dem derover så sker der ikke en skid
KAN eller VIL du ikke forstå at du selv er skyld i forsinkelsen, så længe du ikke har oplyst at du ikke var den oprindelige køber? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #107 jo det kan jeg godt .. men ved du hvad du .. de har sku da vist det hele tiden sådan set ... det har noget at gører med at de ikke har en ordentlig kundeservice hos shg og at de pisser på deres kunder .. sådan er det bare .. og selv om du har arbejdet der så syntes jeg du skulle droppe at forsvarer dem i denne sag .. det er dem der er nogle klaphatte i dette konkrete tilfælde ...
-- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #107 jeg gider egentlig slet ikke diskutterer det med dig .. jeg er ligeglad med hvad du har af interesser i at forsvarer dem , men jeg skriver som sagt om sagen her for at advarer andre inden de vælger en butik der pisser på deres kunder ...
jeg ved hvad jeg har oplevet , jeghar handlet mange steder før og jeg har altid været flink og venlig i telefonen med dem .. at jeg er en beværlig kunde er noget du syntes jeg synts jo bare at jeg vil have en løsning på sagen og det er da til besvær at kunderne ringer ind med ting der ikke virker .. men når man gearer sin virksomhed til at sælge rigtigt godt så skal man også have baglandet iorden dvs. eftermarkedet og kundepleje ... og det har SHG.DK absolut ikke ... det er simpelthen for dårligt med den behandling jeg har fået .. et større cirkus skal men lede længe efter .. det er jo en skide ram klods .. godt det ikke var en hel computer så var det da først gået helt galt .. -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #107 jeg gider egentlig slet ikke diskutterer det med dig .. jeg er ligeglad med hvad du har af interesser i at forsvarer dem , men jeg skriver som sagt om sagen her for at advarer andre inden de vælger en butik der pisser på deres kunder ...
jeg ved hvad jeg har oplevet , jeghar handlet mange steder før og jeg har altid været flink og venlig i telefonen med dem .. at jeg er en beværlig kunde er noget du syntes jeg synts jo bare at jeg vil have en løsning på sagen og det er da til besvær at kunderne ringer ind med ting der ikke virker .. men når man gearer sin virksomhed til at sælge rigtigt godt så skal man også have baglandet iorden dvs. eftermarkedet og kundepleje ... og det har SHG.DK absolut ikke ... det er simpelthen for dårligt med den behandling jeg har fået .. et større cirkus skal men lede længe efter .. det er jo en skide ram klods .. godt det ikke var en hel computer så var det da først gået helt galt .. -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! Jaja, bla bla bla bla.
Nu har du sagt at du synes deres kundeservice er skod 5 gange, stadig med de samme argumenter som i sidste ende peger på dig selv som synder.
Gider egentligt hellere ikke diskutere længere, lader dine indlæg tale for sig selv.
Håber branchen snart samler sig og opretter et register over brokhoveder. Det kunne måske filtrere hændelser som denne fra, fremover.
-- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. Jeg har handlet en hel del ved shg, og må sige jeg også har haft en del problemer... jeg har indtryk af at dem der sider i salg, og teknik gør som de selv mener, og ikek følger noge firma politik, for der er kæmpe forskel på hvem man snakker med... Har været udsat for at have et bundkort til rep. jeg venter tolmodigt, men efter næsten 14 dage ringer jeg og finder ud af at det stadig ligge på bordet i indlevering... øhh ok, 14 dage senere for jeg at vide at de venter på MSI (Jeg snakker med dem samme igen) jeg ringer kort efter der op igen og snakker med en anden person og hansender så et nyt board med det samme..... Hvorfor kunne ham den anden ikke det???
Der er ansatte der ikek er kvalificeret til deres job, jeg har prøvet at skulle bytte en Vulcano 7 køler der var defekt, jeg havde den i original kasse hvor der med stor skrift stod Vulcano 7, men alligevel blev han ved med at påstå det var en Silent viking.... Da jeg så skulle have en ny vilel han have mig til at købe en Silent Viking, jeg sagde jeg skulle have en slint storm.... men uha nej sagde han den larmer, og hvorfor jeg ville have min CPU så kold???? Hvad rager det egentlig ham??
Den samme har også påstået at et ECS board jeg kom med ikek kunne være brændt af for det var umuligt..... men efter han alligevel modvilligt testede det, viste sig det ikek duede.....
ALle mine dårlige oplevelser har hver gang skyldtes den samme person ved shg.. han hedder Daniel Frank..... Jeg synes absolut ikke han burde være sådan et sted... -- Visit http://pokerfaze.dk[...] #111, du er sku lam at høre på, jeg kender mange andre der har haft masser af problemer der oppe, og jeg har selv haft flere end de nævnte, og jeg har tit været der oppe Lørdag og jeg synes det er vildt at hver gang er der mindst 20 der enten skal aflevere noget til rep. elelr hente noget fra rep.......
Det skal dog siges at de har en meget meget stor kundekreds, så procentvis er det kun en lille del der har problemer, men man kan godt se du har arbejdet sådan et sted for du er godt trænet i at får skylden skudt over på kunden.. men Kunden har altid ret ved du nok... og jeg syntes det er fint at folk fortæller hvis de har haft problemer et sted. og #0 har ikke sagt at de konstant laver problemer, men bare at han har haft problemer der... -- Visit http://pokerfaze.dk[...] #112 - hvorfor mon der er mange der handler hos dem - se deres priser, og igen, de fleste er sgu tilfreds, hvorfor skulle så mange ellers være hos dem om lørdagen og de andre dage... Måske samme grund som du, priserne! Hvis du (og alle andre) vil service til den helt store guldmedajle, så betal noget mere for varerne, så var der nok RÅD til mere service!
- se f.eks. X-Data, de er jo lige gået på røven, jeg har handlet der en gang, langsom levering (7 dage længere ved bekræftet) - skal jeg tude over det og brokke mig til gud og hver mand over det?!?!
Hvis shg behandler 1000 kunder om dagen som LOOt siger (han kender dem jo fra tidligere da han har arbejdet der), tror I så ikke der sker fejl - det vil der gøre alle steder om så de betjener 10, 100 eller 1000 ordrer om dagen, så ALLE vil på et eller andet få en dårlig oplevelse... Jeg var f.eks. i Bilka i dag, fandt en vare der var for gammel og måtte vente 8 minutter i køen ved kassen, så skulle jeg ikke oprette en tråd omkring det og tyde over det?? Sådan er det jo i Bilka, de er billige, det samme er shg - derfor deres ventetid :-)
Seriøst, alle få en dårlig oplevelse hvorend det er, så hvis man ikke vil handle med en forhandler, så lad vær og spar mange for jeres tuden over ting MAN KUNNE have undgået ved at læse deres betingelser/retningslinier. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #114 blablabla.... alle kan få en dårligt oplevelse når de har så mange kunder ... ja .. men sku ikke hver eneste gang de ringer derind ... de er satme skide arrogante og lieglade med deres kunder de sidder bare og troner for vildt .. for det er jo dem der ved det hele og deres ord er lov og hvis man ikke kan lide det kan man bare gennemlæse deres retningslinier.... og de må gerne lyve for at få dig til at holde kæft ... sålænge at der sandheden står i deres retningslinier så er det jo ens egen fejl .... sådan en gang pis .... JEG HANDLER DER ALDRIG MERE !!!!
#111 måske skulle vi oprette et register over bokhoveder : jeg har da aldrig hørt noget så barnligt og dumt før ... jeg brokker mig jo fordi jeg har noget at brokke mig over ... dig derimod du bliver ved med at brokke dig over mig og mine erfaringer med SHG.DK men du vil måske ikke se i øjnene at din gamle arbejdsplads STINKER og deres service niveau er faldet til absolut bunden .... ?
der er sku masser af steder hvor det er sjovere at købe sit hardware ... og hvor de ikke pisser på deres kunder ....
det vil jeg råde jer andre til at benytte jer af ;-)
-- Take the blue pill , you stay in wonderland ! Jeg har kun haft en uheldig oplevelse med SHG....de sendte en Seagate Barracuda IV 80GB Harddisk kun indpakket i deres famøse brune papir uden nogen som helst anden beskyttelse....den var selvfølgelig død da jeg fik den.....efter en uges tovtrækkeri sendte jeg den ind og bad udtrykkeligt om pengene tilbage, men 5 uger efter...ja 5 uger! kom der fandme en nye HDD ind af døren pakket ind på samme måde...den var ikke død, eller defekt, men kørte....så jeg beholdte den.....men jeg var ikke glad....
Skal dog lige siges at det har ikke holdt mig fra at købe hos dem igen :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. de er satme skide arrogante og lieglade med deres kunder de sidder bare og troner for vildt .. for det er jo dem der ved det hele og deres ord er lov og hvis man ikke kan lide det kan man bare gennemlæse deres retningslinier.... og de må gerne lyve for at få dig til at holde kæft
Du er langt ude over saglig kritik, og har været det længe, men nu træder du da først rigtigt dig selv over tæerne.
måske skulle vi oprette et register over bokhoveder : jeg har da aldrig hørt noget så barnligt og dumt før ...
Så læs længere oppe i din egen post.
dig derimod du bliver ved med at brokke dig over mig og mine erfaringer med SHG.DK
Jeg bliver ved med at modargumentere dine nu direkte latterlige beskyldninger. Der er jo intet sagligt i dem længere.
men du vil måske ikke se i øjnene at din gamle arbejdsplads STINKER og deres service niveau er faldet til absolut bunden .... ?
Det behøver jeg ikke gøre før det sker.
Hvad jeg MÅ se i øjnene er hvor broget en kundeskare man får når et firma vokser, og der må nødvendigvis være brådne kar imellem.
Køb du endeligt dit hardware andetsteds. Tror der er nogen som bliver glade hvis du lover at gøre det. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. Hehe ,.. jeg har sku også haft probs med SHG men det var også lidt Post danmarks fejl..
for jeg havde bestilt en hel comp.. og fik kabinetet men resten var blevet væk i posten.. okay fair nok.. jeg ringer til dem og de siger at de vil sende en ny pakke til mig når de har ordnet det med posten.. så går der en små 2 uger ( de har trukket alle mine penge ) og jeg ringer igen.. og for at vide at jeg har penge til gode hos dem og spørg så om de ik bare kan sende min ordre.. så siger de nej jeg skal bestille det igen.. også for jeg det til den nye pris.. og den var så steget så jeg sku betale extra for at få mine ting.. og de havde ik mit Tyan 9700Pro mere.. så jeg sagde at jeg ville ha et 9800pro og mine andre ting til de penge de har a mine.. men det kan de ikke siger de.. men jeg ringede så til dem et par gange og skrev nogle mails så til sidst havde lige fået et tyan 9700Pro hjem ( og 9700 Pro kort er jo som vi ved udgået.. så vor de har fået det fra aner jeg ik. og de fik det på 1 dag.. ) men de ville stadig ha at jeg sku betale extra for resten.. så de ringede hjem til mig en morgen vor jeg var i skole og vækkede min mor som der så blev tosset over det og så fik hun at vide at de var ved at pakke og de ville sende det samme dag.. og det gjorde de så ( tror sku de blev skremt a min mor :D )
men nu har jeg da fået mine ting og jeg handler IKKE hos dem igen vis jeg ka værer fri.. for de har ikke styr på NOGET og de ved ik hva de laver imo.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #117 jeg tror du skal til at passe dig selv ... og ikke give mig skylden og fremstille det som om det er mig der bare er et brok hoved .... jeg syntes ikke du skal skrive mere i denne tråd .. men du kan jo oprette din egen .
SHG.DK er et ringe sted at handle når det angår eftermarked og kundeservice .... !
de pisser på deres kunder og de er arrogante at snakke med
så må folk jo selv om de vil handle der .... ;-) -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #118
Hehe jeg har været ude for næsten præcis det samme... Her var det bare et Abit mobo, der var blevet væk med posten. Og så havde de selvfølig ikke flere af den model jeg havde bestilt, så jeg skulle også betale ekstra for et dårligere kort!! Det ville jeg ik rigtig finde mig i, så jeg fik de blev nød til at give mig rabbat på det dumme kort der (omkring 300dkr tror jeg)
Så det kan jo diskuteres om det er dårlig eller go service, i mit tilfælde der altså... -- Hvis du sku komme forbi QNet så kom da lige ind på #øl.dk :D #119
Hvem er du til at bestemme det?
Det ER dig der har skylden, det har jeg argumenteret for hele tråden igennem.
-- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. Men nok med mudderkast, hvis du har et problem NEO, så kom på ICQ, ellers så lad tråden køre sin gang. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. Jeg synes ikke SHG.dk har lavet nogen fejl. det har du selv. der står overalt på ders hjemmeside at hvis varen ikke virker går det meget hurtigere at sende RMA direkte til producenten af varen. derved går du rundt om dem og det kan jo være de har vigtigere ting at tage sig til end at behandle fjolsers sager da der står du skal sende RMA til producent og ikke til dem. derfor går de nok ikke så meget op i det. indenfor de sidste 3 måneder har jeg brugt lige omkring 8000 kr. i forskelligt hardware fra SHG.dk og jeg har ALDRIG haft problemer med dem. desuden har jeg ringet derind og har aldrig være i kø længe. ok ventemusikken er jo så som altid til grin men hva så???
SHG.DK er den BEDSTE E-handel butik med hardware der findes i danmark!! dem er der for mit vedkommende ALDRIG problemer med! EVER! når du ringer derind er de altid venlige og hvis du glemte at få noget på ordren så sender de det med så hurtigt de kan. de kan bare.
Lad nu være med at brokke dig. du kan jo se de fleste på denne tråd er uenig med dig
SEND RMA TIL PRODUCENTEN SOM DET STÅR NÆVNT PÅ SIDEN! TYG PÅ DEN!
~ToFFo -- Kun en tåbe æder sin avis! ~ToFFo #122 så tror jeg lige du skal slappe lidt af ... du tager det ret personligt
#123 læs på gejl's hjemmside der står at at man skal reklamerer der hvor man har købt rammen ( i dette tilfælde der hvor de er købt ) tyg du så lidt på den
de har sendt mig en check men gudhjælpemig om den ikke står i konto havers navn på trods af at shg har ringet til konto haver for at bekræfte at jeg måtte få den check ... hvad sker der dog for dem .. det er en crosset check så derfor kan jeg slet ikke hæve den ... -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! #124
Nej, jeg gider bare ikke mudderkaste herinde.
Og hæhæ. -- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. jeg tør ikke blande mig i den her tråd men vil give L00t 100% ret. -- Stadig står der du skal sende rma direkte til producenten. og det er KUN for hastighedens skyld! -- Kun en tåbe æder sin avis! ~ToFFo #128 ja og hvad så hvis det står der .. det er nemt at være bagklog men der er netop derfor jeg laver denne tråd for at advare folk mod at handle ved shg hvis de mener at det de købe evt. skal til RMA en dag ... fordi : SHG.DK har den dårligste service jeg nogensinde har oplevet når det gælder RMA sager og kundepleje ... de er arrogante at tale med i tlf. og de syntes sikkert bare man er til besvær men så skulle de nok ikke have det job de har .. det er jo som regel folk der har nogle krav eller ønsker eller folk der gerne vil vide hvad der sker med deres sager der ringer ind til SHG.DK's support afd. og så duer det altså ikke at man bliver fortalt ting der ikke passer og den ene modsiger den anden og ikke kan tage ansvar for hvad deres kollegaer har lovet .. der virker utroværdigt og uproffesionelt at SHG.DK projekterer dette image overfor deres kunder , syntes jeg . -- Take the blue pill , you stay in wonderland ! Som jeg har forstået det, er der her tale om 3. part. Ser man med "kontrakt"øjne på spørgsmålet, er der 2 juridiske salg/købs forhold:
1) mellem shg og den 1. køber
2) mellem 1. køber og #0
og længere er den vel ikke. Få dine penge tilbage fra ham, du købte rammene af og lad ham ordne sagen med shg. Han skylder shg kr. 85,00 som du har accepteret at sluge. Hvad hvis han havde skyldt kr 850? Havde du da sendt penge til shg for at få rammene repareret? Nej vel, og det viser at man ikke skal blande salgs/købsforholdene sammen.
Og husk det endeligt - her er det kun et lille beløb - så du (og andre) en anden gang ikke laver man samme fejl ifm bilkøb e.l. Det er altid vigtigt at holde sig til sin egen "sælger" ellers risikerer man at miste sine rettigheder og stå med "Sorte Per".
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er MIG NEO har købt de ram af. Har nu efter arbejde læst hele tråden. Synes den er fyldt med både dårlige og saglige argumenter osv.
L00t: Forstår udemærket din situation. Klart du forsvarer shg.dk da du engang har været ansat der, og al respekt for det, idet du om nogen ved hvordan sagen kan ses fra begge sider. Synes dog ikke du bør kritisere NEO så meget for sit indlæg samt sine begrundelser med kommentaren at han skal være mere saglig mm. Han kunne i teorien være en ordblind 18 årig dreng og ikke en aldrende mand med en akademisk uddannelse som du og jeg. Ville synes det var ægerligt, hvis personer med en vis manglende kompetence ikke måtte oprette tråde om bestemte emner der krævede en vis saglig baggrund. Du skriver selv på en lettere ubehagelig måde med bla. "bla bla bla jaja" som svar på et indlæg, hvilket jeg ikke synes NEO kan bearbejde til noget i sin tråd.
#130 Kend din jura! Har shg.dk ret til at oplyse 3 mand om skyld på en konto? Dengang jeg sidst læste om dét emne, mener jeg ikke et firma har lov til at oplyse den slags - indrømmer dog en vis form for usikkerhed i denne påstand fra min side. Hvis du f.eks. via shg.dk fik finansieret køb af 1 stk. produkt (mener de har en samarbejdspartner), ville det så være i din interesse at de oplyste den gældne restgæld til f.eks. mig? Forresten er der stadig garanti på f.eks. en 3 måneder gammel monitor du har købt via en privatperson hvis du får overfraget en kvittering med gyldig garanti for 12 måneder + 12 måneders reklamationsret.
shg.dk har nu sendt en check til NEO - altså hans adresse, men cross til mig. Det er ikke videre begavet efter min mening. For det første så kunne man følge L00t: de skal sende den til den hvis konto beløbet tilhøre, men det gør de nemlig ikke her, men i stedet til 3. mand = NEO, men cross til mig.
For mit vedkommende synes jeg det er en uheldig situation at de ikke overholder deres mundtlige aftaler til fulde med både NEO og jeg.
Dog vil jeg STADIG handle med shg.dk da jeg har haft gode erfaringer med dem trods alt, samt det er et billigt, hurtigt leverende og generelt godt firma!!!!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej Københavner
Enig, jeg har handlet - og handler - en hel del med SHG og har aldrig haft problemer.
Om jeg kender min jura? Måske/måske ikke. I den branche jeg arbejder i, er det eneste jurdisk gældende, en kontrakt mellem køber og sælger. Så hvad angår oplysningen om gæld fra SHG's side vil jeg give dig ret og påstå at SHG burde have afvist henvendelsen fra #0 og henvist ham til dig.
Kvitteringen: Du kan have ret mht en monitor - det er begrænset hvor meget den kan udsættes for f.eks. statisk elektricitet. Nogen hardware er mere følsomt end andet - det ved vi allesammen. Og er dette sket? Og er det 1. eller 2. køber som har haft uheldet? Og hvordan kan man forvente at en leverandør skal kunne tage stilling til det spørgsmål? Derfor er det eneste rigtige at henvende sig til sin sælger og lade ting gå kommandovejen.
Det er der i hvert fald ikke noget forkert i, rent juridisk.
Nå håber I løser problemet tilfredsstillende for alle parter. Denne myg er efterhånden blevet til en ret så stor elefant :-)
Venligst
Oldie, en gammel Hollænder -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. At SHG i sidste ende så vælger at crosse checken til Københavner, og sende den til NEO, er satme tåbeligt. Dummeslag til dem i sidste ende.
# Københavner
Beklager, hvis du har fundet mine posts ubehagelige.
Jeg prøver at være saglig, men det er svært med oppositionen i hu.
-- Ti nisser på taget er bedre end en i røven. Jeg gider ikke læse tråden, blot understrege at jeg har købt for - i omegnen af 30.000,- hos SHG gennem tiden, til mig selv og til andre. Jeg har aldrig haft problemer med levering eller RMA i den periode.
mvh/
Bille -- http://www.beetlejuice.dk[...] | http://www.beetlejuice.dk[...]
(¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.-> w00t <-.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯) det lader til at SHG.dk har en vildt god kundeservice over for nogle kunder men en ELENDIG kundeservice over for andre...
jeg har kun oplevet SKOD service derfra... det kan jo ikke tage 3 måneder at bytte et lamt grafikkort...helt seriøst. og de kan herller ikke tillade sig at tage penge for mere end én af samme test og uden at fortælle det koster penge endda...
nå skidt med det historien kan i læse i en anden tråd..
men sagen er,... dem der får god service derude kan jo handle lige så tosset de vil...
jeg hander aldrig derude mere... så giver jeg helllere 200-300 kr ekstra. for så ved jeg jeg får hvad jeg har bestilt/ har god garanti/bytteret.
PS: BJ-trading er et godt sted at handle... der har jeg endnu ikke hørt om noge problemer de ikke var til at tale med om dernede fra :D
/WaY -- FFHAU - Her er der rart
HP: Http://www.casemodding.1go.dk[...]
HP: http://www.cat.1go.dk[...]
#26
Hvad jeg mener er, at når man har solgt en vare til 3. person, så må en RMA-sag da være mellem denne køber og forhandleren/leverandøren i Danmark. Ham, der i starten købte varen, skal da være helt holdt ude af sagen, da han intet har med det at gøre.
Så: Hvis man køber noget brugt og får kvitteringen med (sføli), så burde brugt-køberen da kunne sende varen med kopi af kvitteringen til forhandleren.
Jeg vil da ikke have penge for en vare sendt gennem en anden mands konto, fordi jeg købte tingen brugt (med garanti). -- Hvis indlægget ovenfor er totalt sort eller ubrueligt... så er jeg ikke overrasket :-/
Handl ALDRIG hos firmaer, der starter med CHIPPE Bj Trading har deres lig som alle andre - de har for ca. et år siden snydt mig for en tusse!! Jeg gider ikke kede jer med detaljerne, bare kort slå fast at det sker nok desværre alle steder. Personlig handler jeg ALDRIG mere hos Bj Trading, hvorimod SHG har min fulde tillid. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|