Hej HOL.
Vi har alle prøvet at underskrive et dokument med NemID på eboks.dk eller lign.
Det burde være muligt at gøre det på sin egen maskine ved at hente NemID-udvidelsesprogrammet (
https://www.nets.eu[...] ) og benytte det til at installere sit eget NemID-certifikat lokalt.
Mit problem er at jeg ikke kan få det til at ske i hverken Word eller Acrobat Reader (som specifikt nævnes af NETS) og i Outlook er jeg kommet så langt som at den beder mig om et nøglekort (selvom jeg benytter NemID-app'en).
Jeg har oprettet et selfsigned certifikat på min maskine, som test, og det går fint med at signere med det.
Er der nogen som har erfaringer med at signere dokumenter (PDF, DOC, DOCX) lokalt på deres maskine med deres NemID-certifikat, som kan dele nogle fif?
Word:
"Din signatur kunne ikke føjes til dokumentet. Hvis signaturen kræver et chipkort, skal du sikre dig, at kortlæseren er installeret korrekt"
Acrobat Reader: Ingen fejlbesked
Uanset hvor meget jeg trykker på en en ikke-disabled "Fuldført" knap så sker der ikke noget. Måske den selv æder fejlbeskeden.
--
Sidst redigeret 29-03-2020 14:35