Ud fra de kategorier du skriver, antager jeg at du benytter gmail.
I så fald, så kan du lave alle de "labels" du magter, og så løbende opsætte regler for indkomne mails, så de får mærkat der matcher et givent label.
Det kan være en regel der hedder. "Hvis emne indeholder ordrebekræftelse, så giv label 'Netindkøb'"
--
http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" Hvad er problemmte i at lave flere katagorier det har du jo kunne i aartier
labels hvis der skul krydsrefferes
folders hvis der blot ar tale om simple sortering
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Eventuelt installer thunderbird, så kan du både oprette filte og ekstra mapper
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,5@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 860 Evo MZ-76E250B
#2 Kan man ikke sætte sine egne i baren som Primære, Sociale Netværk, Promoveringer , Opdateringer, Fora?
Uanset hvad, skal hver enkelt mail som allerede er i indbakken så ikke sorteres?
--
Sidst redigeret 22-01-2020 20:59
#3 Var det ikke det som #2 skrev, der kunne gøres i Gmail allerede?
--
Jeg har slået de tabs fra i gmail, og lavet dem som labels istedet, med filtre der skipper indbakken :). Så er det nemt at tilføje filtre til de mails der lander i indbakken.
--
Evolv mATX | ax860i | 9900k | 4x8gb trident z rgb 3200mhz | Asus z390m tuf | RTX 2080 ti | 1tb evo 970 | 1tb crucial mx500 | Acer X34A
Jeg har afmeldt alle nyhedsbreve, og fjernet adviseringer næsten overalt fra. Hvad har man reelt brug for i sin mail Box?
E-mail fra e-boks, bank, og evt Linkedin o.lign. Resten er bare junk der fjerner ens fokus fra det, der er værdifuldt eller meningsfyldt i livet :-)
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 22-01-2020 21:26
#6 Det lyder fornuftigt!
#7 Det kommer jo kort sagt an på perspektiver;)
--
Istedet for at sortere dine mails sådan..
Læs dem og slet/gem dem så.
Én indbakke.
Så lidt crap som overhovedet muligt.
Og så et par mapper til at gemme vigtige ting i.
Kun ting der er aktuelle, ulæste eller afventer bliver i indbakken.
Du får nok ikke mere overblik eller ro af at have mange kategorier du skal åbne konstant.
--
Sidst redigeret 22-01-2020 22:26
Jeg bruger også labels. Og du kan også lave "sub" labels. Hvis du fx laver en der hedder penge kan du under den lave en til din bank, en til skat, en til din pensionsopsparing osv. Og hvis du fx har en hobby omkring cykling så kan du lave 5 underlabel til forskellige ting.
Det vigtige er at få indbakken tømt med jævne mellemrum. Jeg prøver at holde det på en side, det er 50 mails. De gamle mails skal så slettes eller flyttes til en af mine labels. Jeg har 4900 mails og over 100 måske op til 200 labels. Nogle af de mails er ret gamle, men jeg gider ikke til at slette mails. De arkiveret.
--
A clean house is a sign of a broken computer
Jeg har alt mit i indbakken og søger så bare i den når jeg skal finde noget.
Alle vigtige mails sørger min kone for at komme i mapper :-)
--
Har mit eget domæne.
Så kan jeg lave en mailadresse til hver enkelt "sær" ting jeg støder på. Fik en gratis viaplay kode - så der oprettede jeg mig bare med viaplay@mit-domæne. Værkstedet der fikser min motorcykel? De bruger bike@mit-domæne. Irriterende gadesælger? spam@mit-domæne.
Så er det nemt at fjerne/blokere hvis der pludselig kommer uønsket mail - for man ved hvem man har givet dem til.
--
"ORK SATME!"
Det tager evighed at sorterer mails. Jeg har 5000 mails. Hvis jeg skulle sorterer dem i kategorier, ville det tage al evighed. Jeg søger bare efter mails, når jeg kommer i tanker om hvad jeg vil søge i.
--
Hvis man bruger Outlook (også bare alm gratis version) kan man - når man logge på via en PC / browser - klikke på en række mails (fx alle nyheds-/reklamemails). Ud fra disse mails kan man så oprette en regel, der flytter alle TIDLIGERE og FREMTIDGE mails med denne afsender/indhold til en selvstændig mappe.
På den måde har jeg en række mapper med masser af mails, som jeg ikke læser. Med en vis frekvens løber jeg min indbakke igennem, og får flyttet uvæsenlige mails til sådanne mapper. Resultatet er, at min indbakke primært indeholder mails jeg gider læse.
Hvis jeg så virkeligt keder mig, kan jeg skimme emnerne i mappen reklamer - men der er som oftest 1000 ulæste mails i den mappe!
Yderligere har jeg så en række mapper, som jeg anvender til en slags arkiv. Disse indeholder så mails jeg kan få brug for igen. Typisk mails ifm online shopping, flybilletter, regninger. Her flytter jeg mails til mere manuelt.
--