* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Project Mercury - Lad os så høre hvad er dette?Af Elite Supporter wazer^ | 21-03-2017 12:50 | 5687 visninger | 36 svar, hop til seneste
Ser gentagende gange manden ham selv herinde skrive om hans program, hvor godt det er og hvad det kan, men for andre som ikke helt forstår hvad det går ud på, kan du beskrive dine features som så mange andre også har i deres små tweaks programmer.
Dette er ikke reklame nu, når det er mig som opretter denne tråd.
Til dem som kunne have en interesse kan programmet hentes her.
http://www.techcenter.dk[...]
Mine settings so far, jeg er ikke blank for at sige jeg har modificeret programmet så det ikke kommer med nag på min skærm. Min pc, mit kredsløb, mine programmer period
http://prntscr.com[...]
Så Sven Bent når du ser tråden her, kan du så ikke lave en total beskrivelse af hver feature, og hvorfor man skal bruge netop dit program. --
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
Der er en beskrivelse inde på Major Geeks:
"Project Mercury is a lightweight and unobtrusive CPU tweak that allows you to prioritize programs in order of importance and use. Keep system resources where they are needed rather than squandering them on minimized or inactive programs and processes.
In a nutshell, it provides you with a silent systray tool that will automatically enable CPU priority boosting for the purpose of enhancing heavy multitasking. What that translates to is, determining which Windows programs are high in priority and which are not enabling the system's focus to be where it needs to be - in the process this prioritizing should greatly enhance the overall responsiveness during periods of heavy load.
Project Mercury also permits you to take control and choose from the preconfigured modes depending on your specific needs. You have the option to select from auto, desktop, server, gamer, and multitasking all from within the CPU Slice mode menu." -- Disclaimer: Ovenstående er udtryk for en personlig holdning.
Vh. Larmy Lyder teoretisk set godt.
Spørgsmålet er så bare om det virker optimalt. Hvis hvis man eks. både har streaming og spil kørende? -- Kan den her noget Process Lasso ikke allerede gør ? Jeg har kun læst og #1's beskrivelse. -- --
Drifter og udvikler 24/7 Datacenter operations om dagen, er supermand om aftenen. #0
Lad mig forest sige at der ikke er et problem i at du har eliminret nag screen'en. du har set dne og taget et valg. det er sadan set dens eneste formal. sidste release version reducrede jeg fakisk de nag screen pga jeg syndes den var for meget. Det er ikke et betalings programs saa det skal kun vare en venlig reminder ikke et irritiations moment
Hvad er Project Mercury ?
Project mercury blev foed ud af inspiration fra et at mine yndlings tools nemlig top win prio.
et program der sikred sig at dit aktive program du sider og arbejder i/spiller faa en hoejer CPU prioritet saa det bliver mindre paavirker at baggrunds programmet og du derved oplever en mere flydelse oplevelse.
TopWin prio havde det nogle memory leaks og mit program virker med lant laver ressource forbrug.
Hovede formaalet med Project Mercury er som sagt at saette dit primaer/aktive program til at have prioritet og derved "foerste" ret til CPU ressourcer. hvor mit program skiller sig ud fra "konkurentene" er at mit program ikek er bygget paa en timed loop cyklys. dvs den star ikke og venter og kigger efter x tid paa hvad du koere med.
Is stedet ligger mit program en krog in Windows som goer at windows sender en besked til mit program hvergang bruger aktivere et nyt vindue, hvor saa mit program reager og goer hvad den skal.
Det betyder at mit program reager med det samme i steet for at skulle vente en timed loop cyklus.
hvis f.eks top win prior checker hvert 2 sekunder (standard opsaetning) og du klikke pat et program 0.1 sek efter den har checket, jame saa gar der 1.9sek foer Topwinprior juster din CPU prioritet.
En anden fordle er at min program ikek bruger CPU ressourcer paa at monitore skift kontants. vs nar du er inde i dit spil og gamer leos en times tid bruger mit program 0 cpu cyklusser.
Alle andre konkurrencer bruger CPU tid og tager derfor lidt hestekraefter ud af dit system.
En gammel benchmark fra dengang jeg fandt ud af metoden
Work setCommit sizeCPU usage (Monitoring)
Mercury 1.2.0.1588-616k3336-3336k0%
TopWinPrio 18276-11176k29328-32228k0.018%
TipWinPrio B36880-9792k47776-50268k0.024%
ProcessTamer 2400-2600k3136-3416k0.05%
ProcessLAsso2108k11748k0.156%
Jeg bruger her at cpu maale program der kan tage ned til 16 decimaler. saa nar der star 0% ud fra PM saa er det 0.0000000000000000% :D
So hovede formalet er altsaa at sikre sig dine spil/aktive program koere flydende under selv haar belastning
De avancerede features ( dem under settings)
Incread Priority level
Her saetter ud hvilkne CPU prioritet du vil have dit aktive program/spil foroeget til.
Som standard er det sat til "Above Normal" og det er med god grund.
hvir man saetter nde til high eller realtime risikere man at ens spil gar i cambolage med din kb/mus driver samt netvarks driver. dvs nar dit spil kraver masser af CPU krafter blvier dit kb/mus forsinket eller dit netvars driver bliver forsinket hvilket kan medfore lag.
Det anbefales IKKE at juster ved dette generelt. above normal er den bedste afbalancereing generelt set.
--- Multicore Optimizations
Her kan man lave nogle smaa tweak til spil og programer mht til at have multicore systemmer
Det er PT bestaande af 3 tweaks . som alle virker ved at styre affinity og derved dit aktive program/spils traad distribuering paa din CPU
No SMT Conflicts
Dette disabler SMT/hyperthreadign for dit aktive process. Dette kan give et boost ved spil og andet software som kun har en handfuld CPU tunge traade.
PT. er dette en starisk ting at man satter. jeg er ved at udvikle en metode hvorpa det er automatisk.
Naar man har en CPU med SMT. kan man risker at to traade ryger til samem fysiske cpu istedet for hver sin fysiske CPU. det skaber nedgang i performance.
Denne feature fjerner adgang til de extra logiske cores for det aktive program, og undgaar derved den penalty.
Det er godt hvis dit spil/program har samme eller mindre antal CPU tunge traade som din CPU har fysiske core.
Den Automatiske udgave vil selv slaa det til men er foerste fardig om ca 2 ugers tid
No CCX switching
virker lidt af det samme som No SMT conflicts.
Her naegtes der do adgang til alt andet end den foerste CCX i en ryzen CPU. Derved kan det performance tabe der er ved at an traad bliver skiftet fra den ene til den ande CCX elimineres.
Det kan ogsaa bruge hvis du har et DUAL CPU system da dit aktive program/spil vil blive laeste til Den foerste CPU.
Jeg mangler bencmarks paa hvor meget dette giver PT. saa see det som en teste feature indtil videre
Disse to features can kombineres. saa du kan laase dit aktive spil/program til den samme CCX uden SMT :)
No multicore stutter
Denne function kan ikke kombiners med 2 to ovenstaaende og er ment for gamle spil. som giver et stutter med ca 1-3 sekunder mellem rum nar de koere i et multicore system.
Det dne simpehletn goer er at laase dit aktive program/spil til Core0, saa det kun koere paa en enkelt core
--- Ressource reductions
Dette omrade af tweaks er til for at reducere baggrunds programer brug af dit system
Lower CPU priority on minimize
Dette goer at hvert program du vaelger at minimere live sat en hak ned i CPU prioritet.
Dette sker fordi ting du minimere typisk er ting du arbejder med saerlig meget saa det maa godt koere lidt langsommer for at de ting du arbejder med kan koere lidt hurtigere.
Reduce memory on minimze
Jeg anbefale ikke denne features. jeg anbefale aldrig ram cleaners af nogen art.
Denne feature proever at frigore det fysiske ram som et program bruger nar du minimere dette.
normalt er dette noget der bedst er overladt til windows. men jeg har lavet funktione pga det kun kraever et par linies ekstra kode.
Kort sagt anbefales ikke
Excessive mode
Dette saetter PRoject Mercury paa fuld knald. og virker mere som process lasso/ process tamer.
istedet for kun at fokuser paa hvilek program bruger har aktive og minimere. scannes nu alle programmer der er koerende paa maskines. og ethvert baggrunds program der tager mere end 50% af en logiskl core Bliver saet ned i CPU prioritet.
bagdelen er naturlgivs at den konstnante scanning kraver saa lidt CPU aktivitet. hvilket fjerne en af fordelen Proejct Mercury har over alternativer.
Det anbefales kun at slaa til hvis den alminde metoder ikke er nok.
Alle features den venstre halvdel har noget med ressourcer fordeling at goere
hvor alle features i den hoejre side mere har med opsaetning af dit system samt extra funktioner at goere
Windows CPU slice (permanent)
Bemaerk dette er en andring der er pemantn i din windows indtil du saetter den tilbage til default igen. dvs det er ikke vaek ved at du blot sletter PM.
alle andre features forsvinder saa snart du sletter PM. jeg er stor fan ikke at snavse en bruger system til.
Hvad du vaelger her er hvordan Windows skal indele din CPU hestrekraefter i tidsklumpe af gange. forstill dig en kaeldenr over din arbejds dag saa er CPU slice hvor fint den kalender er indelt. dog har MS en lidt mere avancer kalender system. og kan bla lave indellinger som er store elle r sma alt efter om der er tale om at baggrunds program eller forgrounds program.
Som desk er det typisk et mere focus paa forgrunds programmer og smaa indellinger.
Dette goer maskine foelese hurtiger til at reagre.
Som server bruger der typisk storre tids inddellinger for at give give en bedre CPU effektivitet.
Smaa klumper er gode for hurtig respons pga der hurtiger kan skiftes fra en traad til en anden.store klumepr er god fordi der er faere skift saa der er mindre ressource spil paa at skifte mellem forskellige traade paa CPU'en.
Dette er et helt kapitel i sig selv og temmelig teknisk.
evt kan mere laese op hos Microsoft tekniske dokumentation omkring Quanta (CPU slice)
Dekstop og sever er de to typsik opsaetninge fra MS for Deksopt og server windows
Gamer og multitasker er to opsaetninger jeg selv har lavet.
Forskellen er minimal og medmindre men er super geek. saa er der ikke den store grund til at pille ved dette
Windows system Timer interval (ms)
Dette aende paa Windows system timer.
som typisk er Windows timer interval omkring 15.6ms dvs dne finest indtillin og et software stopur er altsaa 15.6ms af gangen
Det er noget software der kraver en finere indelling og de kan juster dette ved at saetter tids intervalle helt ned til 1ms.
Windows vil altid koere med det mindste interval (hurtigeste timer) af hvad alle programmer bruger.
En korter interval bruger lidt mere cpu hestrekraefter. Dettr vil ikke vare noget for den typiske bruger at bruge. det er lagt ind efter et request for den features or er nok mest til folk der sider og male microskopiske software ting i Windows
--- Performance enhancer
Tilbage til noget mere interessant. her er nogel features som vil oer din windows maskien generelt hurtigere
Disable Core parking.
Burde ikke kraeve meget introduktion. fjerne en sleep funktion windows laver paa CPU'er med SMT. desvarre har det vist sig at denne sleep funktion har nogle issues mht til performance og Det anbefales at slaa den fraa.
Dette er mest for windows 7 brugere. og nej det er ikke det samme som at saette din power profil til hoej ydevne i windows 7
Windows Fastreact
Denne featuersgoer Windows lidt hurtige til at reagere naar du navigere rundt.
det er faktisk basre paa et flere aar gammelt tip jeg udfoerte hvergang jeg rense mine kunders maskine for virus m.m.
Folk syndes alitd deres maksiner virker hurtige nu end nogensinde foer.
Dette hjaelper IKKE paa spil eller program. det er rent windows
---Extra features
Ved vejs ende har vi en lille bunke extra features
Disable Standby on CPU load.
Denne feature goer t hvis din maskine kore noget CPU tung (3d rendering/data komprimering etc etc) saa slaar den standby fra midlertidigt. (din skaerm vil stadgivaek slukke)
Naar du cpu load igen falder til at aver under 8% saa slaa den standby feature til igen.
det er ret rart hvis man som mig arbejder med nogel cpu tunge ting man oensker at koere over natten men man gerne vil have at maskine ikke er unoedvendig taendt.
Balloon tip on priority adjustment
Dette giver et lille balloon besked nede ved uret nar der bliver justeret CPU prioritet.
Dette er mest til debugging eller teste at programmer goer som det skal goere.
Bemaerk at pga windows10 elendige haandtering af ballon tips, kan det var ret irriterende under Windows 10
Starts as administrator
Programmet starter med administrator rettigheder. Dette er noedvendig under windows 10 for at cpu priorite paa andet software der koere med admin rettigheder. samt for at disable core parking.
Anbefales at slaa dette til.
Der er nogle nye functioner paa vej.
4GB mem for 32bit software
Denne funktion patcher gammelt 32bit software saa det kan bruge 4gb ram under et 64bit system. som standard tager et 32bit program kun 2GB ram
AMD SIMD enabler
Dette [atche aeldre software der er compilet med Intel compiler saa det bruger SIMD instrktuion under en AMD CPU. Intel compiled software checker for om en CPU er intel og hvis ikke vaelger den en codepath uden SIMD som sloever software paa en AMD.
Dirty tricks.
Det er ogsaa lidt flere AMD CPU boost paa vej mht til trinity basret AMD.
men da jeg kun har Intel CPU'er her hjemme er det svaert at teste det :(
Anyway haaber jeg deen wall of tekst forklare lidt ting. ellers er det bare at spoerge -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #3
En af fordelen ved PM (Project Mercury) over PL (Process lasso} er et PM ikke bruger en time loop cykle til at holde oeje med dit system. dvs mindre spil af cpu hestrekraefter. samt er der inge unodvendigt bells and whisle so langt mindre ram forbrug
En sitautioon hvor process lasso metode falder igennem er under haar multitasking. dvs der hvor du har mest brug for det. fejler det. du kan sevl vurder om det er noget der har en effekt for dig
Men process lasso virker ved konstatns at finde en process som ruger over 80% af en logiske core.
og der skal tyk pa det ET. vis du nu sider paa en i7 cpu og starter 16 CPU tunge programmer op (det sker tit for mig) saa vil hvert cpu tung program kun tage 50% hver af dine logiske cores.
Process lasso mener saa at der er ingen grund til at goere noget og juster ingenting mens din maskine hakker loes.
stare du et spil op vil det hakke helt vild nu
Min metode er ikke baseret paa et analyse dine process (undtagelsesvis excessive mode) men Derimod hvad du goer som bruger.
Saa i samme situaion hvor du starter et spil op med 16 tunge baggrunds programmer. saa vil du have flere FPS og en langt mere flydende oplevelse med mit program. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 21-03-2017 21:16 #4 Spænende læsning.
Hvilken bruger ville nyde mest af Project Mercury?
altså hvilket brugs scenarie vil programmet gavne mest?
Gamere? HC multitaskere(VM, spil streamere,CAD arbejde, eller rendering)? eller en helt anden?
Vil det gavne lige så meget på en 8 kernet som på en 4 kernet?
Vil programmet hjælpe med performance i højden eller i bredden? -- Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside! #4
det omraad der vil maerke den stoerste effekt er naar folk spiler OG multitasker cpu tung software.
f.eks nar jeg sider og optimere PNG komprimering saa er hele min cpu i brug.
saa starter jeg et spil op fordi jeg skal underholdes mens jeg venter.
Mit spil lagger utroligt meget da det skal slaes med mien baggrunds programme
vupti med PM for jeg nemt et stor FPS boost.
after dette er det generelt folk der multitasker meget. dvs jo mere du har din pcu paa 100% brug jo mere vil PM gavne dig at der blive haandter lidt mere smart.
Nnogle gamle benchmark jeg fandt frem
Disse gaelder kun over PM hovede funktione dvs de avancre settings er ikke taget i brug
Copy paste evte ind i notepad for at det bliver nemmere at laese
AMD Athlon NEO x2 L335 1.6GHz - 4GB - AMD 3200 HD
No Load 7-zip load 7-zip+PM
3Dmark2001se 6236 4854 5889
6231 4888 5848
6242 4891 5829
Tropics 2.9 (1.6) 2.8(1.6) 2.8(1.6)
2.9 (1.6) 2.8(1.6) 2.8(1.5)
2.8 (1.6) 2.8(1.6) 2.8(1.6)
Sanctuary 3.7 (2.3) 3.7 (2.1) 3.7 (2.1)
3.7 (2.1) 3.7 (2.2) 3.7 (2.1)
3.8 (2.1) 3.7 (2.1) 3.7 (2.1)
Lightsmark 2008 17.4 15.6 16.8
17.4 15.8 17.0
17.4 16.2 16.9
DroneZmark 161.11(117.76) 119.60(0.00) 126.40(83.75)
158.46(103.90) 124.75(82.10) 127.03(85.66)
162.30(118.00) 124.72(86.00) 123.21(88.82)
Quake3 demo1 156.3 42.1 187.7
203.7 32.6 192.8
203.5 100.6 185.4
Quake3 demo2 204.2 58.1 170.8
205.7 53.9 191.0
202.3 53.7 201.9
Core I7 M620 - 4GB - Intel HD graphics
No load 7-zip load 7zip+PM
3Dmark2001se 10146 7504 8458
10214 7299 8472
10217 7314 8388
Tropics 3.4FPS (2.2) 3.3FPS (2.2) 3.3FPS (2.2)
3.4FPS (2.2) 3.4FPS (2.2) 3.3FPS (2.2)
3.5FPS (2.2) 3.3FPS (2.2) 3.3FPS (2.2)
Sanctuary 5.6FPS (3.3) 5.5 (3.3) 5.5 (3.3)
5.6FPS (2.8) 5.6 (3.3) 5.6 (3.3)
5.6FPS (3.3) 5.6 (2.7) 5.5 (3.3)
Lightsmark 2008 13.1FPS 8.4FPS 10.8
13.0FPS 8.9FPS 10.6
13.1FPS 8.6FPS 10.6
Quake3 Demo 1 185.7FPS 111.1FPS 151.3
186.2FPS 134.6FPS 167.7
187.4FPS 114.1FPS 146.2
Her blive der tete hvor meget du tabe i FPS ved at have .feks 7-zip koerende i baggrunde og pakker ting ind/ud
derefter tester der i samme situation men med PM startet.
Bum en masse af de tabte FPS er nu tilbage i spillet
Jeg kan ikke huske hvilket system dette er.
men her teste jed med 7-zip plus cipher (HDD aktivitet)
FFX XIV
unloaded 7z+cipher +PM
18304 6033 17360
18144 5712 17375
18204 5486 17184
18297 5279 17258
18221 6158 17185
CatZilla
unloaded 7z+cipher +PM
28181/878/15877ms 6967/116/54949ms 27372/656/24730ms
27586/736/10036ms 6882/101/30184ms 27644/702/9433ms
28284/871/9653ms 6300/107/36245ms 27880/616/9448ms
27645/722/10072ms 6201/109/35299ms 27291/694/1740ms
27481/715/10045ms 6326/104/36200ms 27861/625/9466ms
Resident evil 5
Unloaded 7zip+cipher +PM
166.9 132.5 161.7
166.6 130.6 162.6
167.1 135.5 162.5
166.5 136.1 162.7
166.7 135.2 162.0
saa hvis du har 7-zip eller winrar koerende saa proev at starte det op og lad dem koere en benchmark i baggrund mens du spiller du kan ogsaa bruge cinebech, wprime hyper pi. enhver ting som er noget cpu tung. (dog ikke handbrake da handbrake er smart nok til at skure ned for sin egen prioritet_
Proev saa derefter med Project mercury og maerk forskellen. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Jeg sad og snakked med en gut paa et andet forum omkring mere smarter haandtering af SMT.
bare for at illustret hvordan SMT paa baade AMD og Ryzen CPU'er kan skade performance
https://hardforum.com[...]
6% boost i performance ved at slaa SMT fra i Path of Exiled.
men altsaa i en meget kunstign test (800x600 lveste graffikort) for at komme u da af GPU flaskehals
Nyere spil havde vaeret bedre test kandidater men jeg har ikke rigtige nogle multithreaded spil. (jeg er gammel) -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #8
Ændre man settings gemmer den ikke med det samme, man bliver nød til at vente ca 20-40 sekunder før den gemmer til ini.
Evt. add tips til når man holder musen og div som giver en kort og præcis skrivelse af hvad hver enkle gør.
Få den tilføjet til service så man slipper for at starte programmet som administrator.
evt gør det personligt at vælge hvordan du kan få vinduet frem, er slet ikke fane af man skal højre click og derved trykke settinggs, det ville være noget nemmere at kunne x click -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 27-03-2017 19:24 #4: mht smt og ccx tweaks, gør du andet end at ændre processens cpu affinity mask?
En del af de bedre multitrådede spil vil jo justere deres scheduling, herunder antal worker tråde efter hvor mange kerner der er (og nogen vil også tage hensyn til SMT, men de har jo nok ikke nogen SMT problemer), og det er jo ikke så optimalt at den sætter op efter 8 kerner og så kun får 4..
Men man kunne evt også hooke sig ind på der hvor den spørger om cpu oplysninger :)
Mht smt impact: (jeg synes de der ingen-forskel de fleste spil med 6900k (koblet med at smt i programmer virker ca lige godt på 1800x og 6900k) tyder på at spillet detekterer ht og undgår det)
http://www.hardware.fr[...] -- en eller anden dag sender jeg dig et dansk os og keyboard sven!! #renkærlighed -- I got munsoned. - Roy Munson
https://pbs.twimg.com[...] #11
Jeg kan ikke skrive på et dansk keyboard da layoutet er anderledes. men jeg fiksede et smart lille live oversætter der retter det til danske bogstaver mens jeg skriver.
#10
P.T. er "No SMT conflicts" og "No CCX swithing" en dum funktion.
dvs du forcer de på dit main spil. så du skal korrekt vide om det er til gavn eller ej.
Jeg er ved at lave en intelligent metode som analyse dit spil CPU load og andre det efter dette.
I mit første eksperimentale build virkede det i sig slev fint men det butched total min CCX code sam tdet ikke gendannede affinity korrekt nar man skiftede til at andet program. så pludselig havde alle de programmer man havde varet igennem altså ændret affinity.
Så koden blev skrottet og jeg begynder forfra.
SMT conflicts vil ramme din CPU hastighed. dvs du vil kun opleve det i situation hvor din CPU hastighed er vigtige. Hvis du køre i en CPU flaskehalset situation så har din cpu hastighed ikke meget at sige så at få forbedringer på din CPU vil ikke give et forbedret resultat.
og jeg har intet set at beviser i noget spil om at de automatisk checker for HT og prøver at undgå det. tværtimod har alle test jeg har lavet vist det modsætte
mht til dine benchmark så laver du den klassiske misforståelse af emnet.
hvis ud kigger på min illustration af hvordan SMT conflicts virker så vil du kunne se at vi taler om situation hvor dit antal af CPU tunge tråde er ligmed eller MINDRE en antallet af fysiske cores.
De benchmark du reffere til har nok cpu tunge tråde til alle logiske cores dvs MERE end antallet af fysiske cores. med andre ord du benchmarke ikke den situation der er tale om.
Selvfølgelig er det dumt at slå SMT fra i software der ha nok tråde, men resultaterne er irrelevante for software der ikke har nok tråde.
Hvis du tester 7-zip og cinebench med et antal tråde lig med dine fysisk cores vil du nemt kunne se forskellen.
Kort fortalt: du måler de forkerte stedet til at se forskellen.
#9
Min gemmer det med det samme du trykker ok. jeg ved ikke hvad der kan foresage forsinkelsen hos dig.
Jeg checkede lige kode lynhurtigt
nar du trykker ok sker der følgende i nævnte rakke følge
- Nag screen kommer op hvis det ikke er en donators version. Med en timer på 30 sek i tilfælde af at man glemmer at trykke på den.
- Der bliver lavet et kaldt til windows dll psapi.dll på functione EmptyWorkingSet for at page alt unødvendigt af programmer ud til pagefil
- dine setting bliver ændret internt i programmet
- dine setting bliver gemt i .ini
Jeg vil gætte på at det delay du ser er muligvis pga måden du har fjernet nagscreen på. så koden venter på retur svaret som ikke kommer og efter 30 sekunders timeren gå, ud forsætter coden.
mht til service.
Jeg er ikke sikker, et af de design principper jeg havde var at programmer skulle vare så portabelt som muligt og system invasion frit som muligt. dvs man skulle bare kunne sletter programmet uden tat skulle tanke på at rette ting tilbage i systemmet.
Det er kun en funktion der ikke lever op til dette og det er ændring a quanta/cpu slice pga det er en registry ændring.
Hvis der kommer nok forslag til dette vil jeg dog ændre det.
Click på programmets ikon aktivere pause funktionen. det har varet sådan i langt tid pga det ti lat starte med slet ikke vare en settings GUI blot nogle små menu punkter ved højreklik..
Jeg andre nok dette i næste release så det går til settings i stedet -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #10
bare lige for at illustrret SMT problemet
[img] https://s11.postimg.org[...]
4 tråde er kun ryger til 2 fysiske cores på trods af det er masser af fysisk cores til stedet
Hvad mit program gør
[img] https://s11.postimg.org[...]
ved at fjerne adgnag til dne ene af de logiske cores i et par til den samem fysiske cores. så bliver Disse tråde nu korrekt smid ud til hver deres fysiske core.
som du kan see vil der ikke vare en valgmulihed for at flytte en tråde fra an halvt brugtfysike core til en ubrugt fysisk core nar du har 8 tråde kørende pga nu er alle fysiske cores alligevel i brug.
så det er klart at du ikke kan finde nogen SMT conflicts i denne slags benchmarks
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #12: Jeg ved ganske udmærket problemerne med SMT. Og udover det du nævner er der i realtime rendering orienterede applikationer (herunder spil), også det er at du typisk har en submit (->directx) tråd, som er vigtigere end resten (og prioritering "respekteres" jo ikke af SMT), så selv hvis man har flere tråde end fysiske kerner kan det give mening at køre uden SMT (og specielt i ting hvor smt gevinsten i forvejen er lav). (og jeg tror heller ikke det er en god ide at du prøve at analysere det automatisk om smt skal slås fra - det er variationen for stor til, og erfaring/testbaseret er vejen frem - men det kan naturligvis være lidt tung ene mand).
Pointen med hardware.fr linket var at den både har applikationsbenchmarks (hvor man kan se at gains på amd og intel er ca lige store), og længere nede spil benchmarks, hvor en del spil på intel er mistænkelig tæt på slet ingen forskel, mens andre har et fald ikke ulig det på amd. Det tyder lidt på detektion i de spil hvor der ingen forskel er.
Meh ift mit spørgsmål, så hvis du ikke gør "andet" end at ændre på affinity, så kunne det nok være sjovt at teste i et par godt trådede spil med smt problemer, om der er forskel på det og så at slå smt fra i bios (så man reelt kun har fysiske kerner og ikke en masse logiske, som detekteres (og måske sættes trådning op efter) men som spillet ikke kommer til at bruge pga affinity). Det kunne man godt risikere (men nok mere på 4/8 end på 8/16). -- Sidst redigeret 28-03-2017 19:55 #14
Jeg svare lige i omvendt række følge.
jeg kiggede faktisk mine spil igennem for at finde ud af hvor mange cpu tunge tråde de har.
Jeg matte bruge PoE som eksempetl da det var det eneste spil jeg hade pt der havde to traade i brug.
jeg matte dog skare kraftig og urealistik ned paa det grafiske for at faa cpu kravet op. oeg jeg endte med lomkring 1000FPS i spillet
Her var der et 6% boost i at elimnre SMT conflicts
mht til automati analyse har det det indil vidre ved manual analyse virker fint. dvs det har vist nogle faa tilfaelde med forbederinger og ingen tilbagegang. mit data samples er dog alt for lille ti lat sige noget generelt og er kun baseret paa spil.
Spil er det eneste multithreade program jeg har der native ikke har nok traade.
jeg kan sevlfoelig skrue ned for traadende i cinebench og 7-zip for at emuler problemstillingen men ogsaa her ser metoden ud til at virker. da det giver omkring 14% i bla cinebench
mht til test af individuelle applikation for at se om SMT skader eller ej, saa er der senere planlagt en pro versione hvor du kan lave profiler for forskellige application og hvordan SMT og CCX skal haandteres. men jeg fokusere paa den automatisk metode foerste.
mht teorien om at programmernr tage hoeje om SMT/HT saa er der intet bevis grundlag for dette i at kigge paa disse benchmarks. det viser blot at programmer koere bedre med eller uden.
hvis programm kore bedre uden SMT og der undersoge for SMT hvorfor vil programmet saa ikke saetet sin affinity til at undgaa SMT og foroege sit boost. det giver ikke mening i logikke nbag at programoeren har brugt energi paa at seeom der er SMT paa ogsaa ikke bruge den information til noget.
Der er yders faa spil som saetter deres traade alt efter antallet af logiske core det eneste jeg kender er Doom2016 som spawner en traad for hver CPU der er.
mht til software disabling af SMT vs hardware disabling af SMT har jeg allerde teste dette. dog igen med cinebench pga det er saa nemt at justre traade paa.
resultat mellem software og hardware var indenfor male varians. dog saa snart du ligger baggrunds load paa systemmer gar det harder ud over hardware disabling pga du nu kun har dine 4 fysiske cores.
med software disabling har du stadigvake 8 logisk cores til at tage sig a baggrunds ting. saa mht til software disabling laender du i en lidt af ala best of both worlds.
Spillets traade er spred ud over de fysiske cores. baggrunds load kan stadigvaek aflastes af SMT
Det er langt bedre at have bagrunds lod drane cpu fra spillet traad igennem en logisk cores pga det stadgivaek under samme cpu slice kan faa ressourcer til dit spil traad.
med hardware disabling nar at baggrunds traad skal have cpu kraft bliver den fysiske core helt blokkeret i det quantum.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #15 en fejl hvis du lader den køre som administrator og lad os sige under startup af windows og du ikke er ved maskinen hvor den kommer med uac nag, så vil den timeout på et tidspunkt.
http://image.prntscr.com[...]
Programmet er startet selvom administrator mode ikke bliver startet?
Hvad er det helt præcis den skal have administrator for hvis det kan køre uden. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
Det er nice -- C:\DOS
C:\DOS\RUN
RUN DOS\RUN har lige prøvet at hente mercury nu fik jeg også lige lyst til at prøve :)
skal man smide programmet ind i start så det starter med computeren ?
eller skal man bare trykke ok også er det gemt når man genstarter igen ? -- #16
Bruge ikke UAC saa har ikke testet den for UAC men jeg skal da se om jeg kan fixe denne fejl.
Ja programmet kan godt starte uden admin rettigheder som en standard process.
problemet her er dog nedsat funktion.
f.eks kan det ikke aendre CPU prioritetten paa en anden process som er startet med admin rettighed.
Saa har du f.eks et spil som kraever admin rettighed for at fungere ordenligt under win10. Saa vil du ikke faar dit prioritests boost hvis PM ikke har admin rettigheder.
#18
Du skal pt selv saette det op til automatisk start med windows.
Evt via ligge en genvej i start folder. eller via registsry RUN. eller via taskscheduler.
naeste udgave vil have en knap til at saette programmet op til autostart med windows
version 1.2.8.0 lige blevet faerdig og indeholder den nye autoSMT som kan give et godt boost for Ryzen ejere i nogle spil
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #19 Hvor meget skal du ha for donor version, og er det fremtidlige versioner, vil doner være pro version også eller er det en anden betaling? -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#20
Donations version har ikke et minimums donation. det er ikke en pris men blot en donation.
den give adgang til at downloade donations versions paa ubestemt tid.
Pro versionsen bliver nok en betaling version paa omkring 5-10 dollars. men har ikke fastsat det endnu.
Det er stadigvaek nogle forbedering og aendringer jeg vil have lavet paa den den almindelig version foer jeg begynder at lave pro versionen -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Den nyeste version bliver fuldstændig flækket af windows defender, den siger det er malware, du burde nok tjekke dette inden du smider den ud til release.
-- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#21 Hvad kommer der i Pro version som er 5-10 dollars værd? -- ved ikke om jeg har gjort noget forkert, men jeg oplever mine spil og andet software underperformer, med Mercury.
I CS:go syntes jeg mit spil stutter, det har jeg ikke oplevet før. Streamer jeg, taber jeg frames, hvilket jeg hellere ikke har prøvet før.
så jeg tænkte det nok bare var mit net, genstartede alt internet og min pc, og prøvede igen. stadig samme problemer. Lukkede mercury og genstartede pc igen igen, og så var der intet. Har jeg nogle indstillinger der skal være anderledes, ellers fungere det bare ikke for mig? -- Specs:
NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5
Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz) #22
Der er ikke meget jeg kan goere ved fejl i AV software.. jeg har provet at anmedle flaske positiver til kaspersky og sophos som er rigtige slemme paa detet omraade men det tager fler uger foer de retter deres fejl hvor jeg saa tit vil hav en ny version ude og skal saa begynde forfra igen.
Jeg anmeldte V1.2.7.3 til MS som en falsk positiv men det blev ikke fikset foer 1.2.8.0 blev ud givet.
Det eneste jeg kan anbefale er at vente paa at majorgeeks og softpedia opdatere deres mirrors og saa hent derfra for at stille den skeptisk del af det.
#23
Pro versione vil vaere til folk der oensker at super pille ved alting.
f.eks vil du have mulighede for at indstilel afifnity styring praecist for dine forskellige processe. saa f.eks du altid vil have no SMT conflcits" slaaet til paa skyrim. men paa doom vil du altid koere uden nogen affinity kontrol.
Dertil vil der komme nogle performance patches for aeldre software
bla en patch der fikser 32bit software til at kunen bruge 4GB ram under en 64bit windows fremfor kun de normale 2GB.
Der vil komme en patch som .fikser aeldre intel optimeret software til at koere bedre unde AMD CPU'er/
f.eks bruger jeg pt en gammel 32bit udgave af Paintshop pro. det kunne max andter 2GB ram saa jeg havde en max begransing paa oploesning af billeder den kunne tage.
efter at patche PSP.exe til at kunne bruge sine fulde 4GB ram kunne jeg nu arbejde med stoerre billeder. (indtil jeg ramte 4gb graensen)
alle disse ting er noget der kraever man gide og rode med det hvilket er aarsagen jeg ikke butte det i standard version da den skal vare ment som en nemt koer og glem ting
#24
Jeg har ikke CS:go saa jeg har ikke haft mulighed for at teste dette
Jeg har dog ikke set en nedgang i performancer over de maalinger jeg har taget
(quake2 ut2004. Unigien benchmarks. fturemark benchmars. X2 DRonezmakk etc etc)
Hvilken opsaetning koere du med?
Jeg vil anbefale bot at bruge standard opsaetning og maaske slaa admin mode til, til at begynde med
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #24
Jeg kan bekraefte nogle performance issues med Automode for "NO SMT conflicts"
jeg korter et par bencmhakr i firestrikker uden PM og med PM stanard opsaetning og PM med auto mode
PM med automode gave vaesentlige laver score.
PM bare med standard opsaetnign gave et lille boost i score
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #26 det nok der den ligger, jeg slår auto fra og prøver igen :) tak! -- Specs:
NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5
Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz) #27
jeg har fri i dag fra arbejdet men skal lige ud og have sat lidt ting paa plads saa kigger jeg mere paa hvorfor Auto mode skaber problemmer -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #22 Nok fordi det er slamkode af værste skuffe
Hvornår indser folk at Windows 7 og frem selv kan administrere ressourcer?
Folk på HWBOT og OVERCLOCK.NET, som er indehavere af verdensrekorder i ydelse og OC, bruger IKKE 3rd party programmer som dette (og andre som kan det samme). Hvorfor mon? Fordi det ikke er nødvendigt. Windows styrer selv ressourcerne og prioriterer opgaverne som det skal.
Havde det givet det MINDSTE boost, havde de brugt dem. Løbet er allerede så tæt mellem nr 1, 2 og 3 at enhver lille gevinst ville hjælpe, men nej... Ingen bruger dem -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #29
hvornaar laere folk at udtale sig om noget de rent faktisk har testet med emperisk data, i stedet for hjemmebrygget terorier og traekker resutaltater ud af roeven ?
Fortaell mig venligst hvordan du mener at windows 7 automatik kan prioriteer dit spil over baggrunds programmer og ikke deler det prioritets maessigt ud ligeligt?
Du maa have en god viden omkring quanta uddeling thread scheduleren siden du kan sige saadan.
Havde du brugt 5 minutter paa at teste programmet i den sitution det er ment til ville du have indset hvor dumt det er, at tale om ting foer man tester det.
Den situation er typisk ikke til steder under overclock forsoeg fordi er i temmelig singletasket.
saa derfor
nliver det ikke brugt
Kigger Vi bot HWbot vil du ogsaa se at de bencmark der bliver brugt er fuld ud threade eller GPU baseret igen. ikke det omraade som programmer er ment til. at du ikke forstaa systemload nok til at forstaa hvilken sitution programmet hjaelper I eller ej, og kommer med eksempler paa noget helt andet viser blot din manglende forstaaelse paa hvad du taler om
Derudover arbejde du under en forudsaetning om at disse folk er bekendt med disse ting, hvilket du intet belaeg har for er sandt.
men igen start din benchmark med 2x 7-zip bencmarks i baggrund.
goer det saemm men nu ogsaa med PM og fortael mig du ikke kan se forskel fordi windows prioritere korrekt.
mht til slamkode ser jeg kerne frem til argumentering for dette.
Min kode tager mindre ram og mindre cpu hestekraefter end alternativerne derude -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 11-04-2017 21:34 #29
hmm skal vi lgie kigge paa hwbot engang
https://d1ebmxcfh8bf9c.cloudfront.net[...]
https://d1ebmxcfh8bf9c.cloudfront.net[...]
kan du se noget gaa igen. Bemaerk hvor modificeret ders windows er netop for at eliminere infyldes fra baggrunds processer ?
Saa dit argumetn for at windows7 stock er god nok, er at at HWbot bruger modficeret windows 7 meget for at ungara bagrunds load ?
Eller at de goer dette for for at opnaa samme effekt som mit progarm men blot manuelt istedet for.
maaske naeste gang burde du checke dine "beviser" ud for du bruger dem som argumentation. det er lidt pinligt at du bevise det modsatte er hvad du siger. -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #32 skynd dig så at få den nye version ud som nogen af os har ventet på i snart 15 måneder nu :) -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
Dette gør INTET for min cpu i BF V.
Får større boost i fps ved og slå SMT fra direkte i bios.
Har testet med Auto og No SMT conflicts --
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB
H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970,
RM850i, RTX 2070 ROG STRIX. --
Sidst redigeret 17-06-2019 15:28 Jeg har mistet 35fps i BF v ved at enable SMT i bios og så bruge "No SMT Conflicts" i Mercury. --
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB
H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970,
RM850i, RTX 2070 ROG STRIX.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|
|
|