Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Excel sortering - Hjælp søges

Af Nørd Fonne | 24-11-2016 18:45 | 1910 visninger | 3 svar, hop til seneste
Hejsa Sidder med et ret stort excel ark på arbejdet der bruges til grov planlægning, og har virkelig brug for at kunne skjule/vise rækker der indeholder X data nemt, optimalt ved hjælp af afkrydsnings felter. http://billedeupload.dk[...] Dette er lige et meget groft opstillet eksempel af arket, men giver en ide om emnet. Når alle felter er markeret, vises alt data naturligvis. Vælger man fx "Biler" fra så skjules der de rækker der indeholder "Biler" (Den skal kigge på om det er i X kolonne, og ikke hele arket) Og det samme gælder ved konstruktører, hvis "X person" er markeret som afkrydsning skal den gå ind og kigge i X kolonne, og skjule rækker der ikke indeholder denne person. Giver dette mening for nogle? /Mvh Henrik
--
#1
kemad
Supporter
24-11-2016 18:57

Rapporter til Admin
Betinget hændelse som du snakker om er jeg ret sikker på du kun får gjort i VBA. EDIT: se evt her hvis du kan lidt VBA http://excel.tips.net[...]
--
Asrock Extrem 4 Z68 Gen3 ; 1000W Coolermaster GOLD ; I5 2500K ; MSI GTX 770 2GB TF ; 2x4 GB DDR3 1600MHz ; Evo 250GB ; X61 Kraken ; Phantom 820
--
Sidst redigeret 24-11-2016 18:57
#2
ViktorB
Monsterbruger
24-11-2016 19:27

Rapporter til Admin
Prøv det her: https://vid.me[...] Kort forklaring på engelsk: Record a macro of you applying a filter to the respective columns. In a simple scenario that's just 2 to 3 macros, you always need a macro to un-do the filtering/ to reset the table. Afterwards you create buttons and assign the macros you just created to those buttons. Place the buttons so they are not subject to the filtering itself and it should work. You can use checkboxes instead of buttons using this method BUT, they will act like a button and not like an actual checkbox. If you want quick and dirty this method works. If you want check boxes you gotta do some more digging. MvH Tyskeren.
--
Sidst redigeret 24-11-2016 19:28
#3
Thomas
BOFH
24-11-2016 20:12

Rapporter til Admin
Man kunne skrive en makro der kører rækkerne igennem og skjuler dem du ikke skal bruge. Den er ikke avanceret bar et loop med en do if funktion. Men det lyder som om du kan bruger funktionen autofiltrer som findes på hjem fanen under "sorter og filtrer". Denne funktion kan du så bruge til at fravælge eller vælge de ting du skal bruge. https://www.youtube.com[...]
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk

Opret svar til indlægget: Excel sortering - Hjælp søges

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning