Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til Excel (timeseddel)

Af Semi Supporter Kasper_M_A | 02-02-2012 20:23 | 4163 visninger | 4 svar, hop til seneste
Hejsa. Kan konstatere at det er aaalt for længe siden jeg i skolen har 'rodet' med Excel... Så nu har jeg brug for lidt assistance :) På dette link er et udkast til en timeseddel: http://peecee.dk[...] Muligt det kunne opstilles smartere :) Men dette 'layout' passer til de papirs sedler jeg har udfyldt i flere år og syntes det er fint det matcher... Har aldrig gået det store op i hvor meget (læs: MEGET) overarbejde jeg har men vil nu gerne få mig et overblik over det. Ideen var at jeg bare indtaster 'mødetid' og 'fyraften. (i form af klokkeslæt) Kan ikke lige huske hvordan aftalen med firmaet egentlig lyder, men er noget med at 2 af pauserne er egenbetaling og én er betalt af firmaet. Lad os bare tage udgangspunkt i at pauserne jeg har anført skal trækkes fra den totale arbejdstid. Ville være fint med 'totalt antal timer på dagen', 'antal timers overarbejde eller ej på dagen(+/-)', samt helt i bunden 'totalt overarbejde for alt ovenstående'. Meninger er så at jeg vil kopiere nedad så jeg har et helt år i skemaet. Overarbejdet skal ses i forhold til at mine mødetider vist er: Man-tors: 07:30 - 16:00 Fredag: 07:30 - 13:15 Da jeg er lidt usikker på de eksakte fyraftenstider og pauser er det ikke sikkert at det kommer til at passe med de egentlige 37 timer men det kan jeg lige rette til senere... Nogen der har et bud / vil gøre et forsøg med koderne til dette? Eller er det noget være rod jeg har gang i? Mvh. Kasper Andersen.
--
#1
Rune.abj
Ultrabruger
02-02-2012 20:38

Rapporter til Admin
Du skal formattere dine celler du indtaster tider i til tidsformatet tt:mm (kolonne C til J), så du Ex. bare indtaster 08:00 ind når du møder, og så alle dine pauser og gå tiden. Så kan du direkte lægge sammen, og trække fra i en anden celle. Kolonne L Så kan du nemt regne timerne på dagen ud, og trække den teoretiske arbejdstid fra, i kolonne N, som beregnes ud fra dine mødetider. Hvis du har 37 timer om ugen, er det 07:24 hver dag = 7,4 timer i /100 dele timer. Mht Overarbejde osv, så kommer det jo an på din lokal aftale, og om det er efter 2-3 overarbejdstime osv. hvordan du skal beregne det. Jeg har selv lavet en del regneark der beregner arbejdstider osv, for selv at kunne holde styr på min egen arbejdstid. Og jeg har måtte konstatere at mine arbejdsgivere ikke altid selv har styr på beregningerne. Så det har reddet mig lidt timer i årenes løb.
--
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true!" - Homer J Simpson.
#2
Fissekaj
Gigabruger
02-02-2012 20:53

Rapporter til Admin
Jeg er ikke helt med på hvad problemet er? Det er da bare almindelig plus minus formel du skal have indsat for at beregne det.
--
#3
Fissekaj
Gigabruger
02-02-2012 20:55

Rapporter til Admin
din totale arb. tid den dag: Gåtid-mødetid-(pause1slut-pause1start)-(pause2- slut-pause2start)... osv Dine totale overarb timer: Total arb tid minus normeret arb. tid.
--
#4
Mikkel
Gæst
20-07-2013 11:42

Rapporter til Admin
Timeseddel online via eReg Du kan spare dig besværet. Vi har netop indført ereg i vores virksomhed og udfylder nu timeseddel og ugeseddel på pc, mobil eller tablet via www.ereg.dk[...] Mener de har 30 dage gratis prøve periode Du kan også downloade en timeseddel skabelon på www.ereg.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hjælp til Excel (timeseddel)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning