Og dit spørgsmål er? :D
"Hjælp" er et meget bredt begreb.
--
Indtast cool signatur her.
det du vil lave er et spil det er bygget op af polygoner ?? med dine egne textures???
det kræver cirka 2000-6000kr i software :)
jeg er selv nub til 3d, men har da lavet nogle småting i maya :)
--
Se min profil for Setup :)
Prøv at læse og se lidt tutorials her:
http://www.greenfoot.org[...]
De skulle være relativt let at arbejde med:)
--
Phenom II 965 m. vand | hd5870 1gb m. vand | 4gb 1333mhz
GA-770TA-UD3 | Corsair 800D | 3xDell P2310H/E2310H Arh, så ikke lige at det var 3d du ville igang med, i så fald er greenfoot nok ikke optimalt. Men hvis det er første spil vil jeg dog stadigt anbefale at prøve kræfter med 2d først, da det er væsentligt mere tilgængeligt, også finansielt som #2 påpeger.
--
Phenom II 965 m. vand | hd5870 1gb m. vand | 4gb 1333mhz
GA-770TA-UD3 | Corsair 800D | 3xDell P2310H/E2310H
altså mit bedste råd er at begynd på 3d uddannelsen ude på en erhvervs skole :)
--
Se min profil for Setup :)
Tak for de mange svar.. :)
Jeg er som nævnt allerede igang med en uddannelse.. :) Men dette vil være lidt ligesom et side project for mig priserne på produktet er i øjeblikket ikke relevant det skal jeg nok kunne skrabe sammen...
Jeg ønsker en lidt bedre grafik end eks. minecraft, lidt mere rundt, men spillets verdens skal være opbygget af firkanter..
#1 - mit spørgsmål er... skal jeg bare have programmerne sidde og lege lidt med dem og lære stille og roligt, eller skal jeg indsamle en masse viden - som man altid kan ved at læse :) og ved begge muligheder om der er nogen der kan pege mig i en retning hvor jeg kan finde læse stof, evt. programmer el.lign :D
endnu engang - mange tak for de mange svar :)
--
Helt simpelt skal jeg egentlige bare have en henvisning til nogle program der giver mig mulighed for at lave en engine, figure, landskab, osv.. så er jeg sikker på man kan læse på producentens hjemmside om hvordan det virker.
--
Altså, ikke for at tage modet fra dig, men det er ikke noget man 'bare lige gør', uanset hvor simpelt f.eks. MineCraft ser ud. Det kræver mange, mange timers programmering og viden om engines, 3D, lyd, input, netværk osv. Det er næppe noget, man bare lige kan bakse sammen på et par måneder uden at have en stor baggrundsviden.
Men held og lykke alligevel, jeg håber da det lykkes for dig trods alt.
--
I had gay burglars the other night. They broke in and rearranged the furniture.
#8 det var et konstruktivt svar.. :) Jeg regner også med at bruge nogle år på det.. :) faktisk ca. 3 år.. det er som sagt et side project jeg vil arbejde med når jeg ikke har andet furniftigt at lave.. :)
Men nogen der kunne sætte de basale ting op for mig.. altså jeg forestiller mig man skal lave en engine som man vil arbejde med, men hvad der så skal gøres ved jeg faktisk ikke.. nogen der tidligere har erfaring med at lave spil der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe det an? :)
--
#2
Det gør det da ikke.
Gimp til textures, Blender til modeller og mon ikke også man kan finde noget snedigt at kode det i, der heller ikke koster penge?
C++ eller Java i Eclipse for eksempel.
Der er desuden også en gratis version af Unity.
Man kan lave en hel masse uden at skulle have penge op af lommen til software.
--
Reality is the original Rorschach.
"bump" = lukket tråd
http://funkybananaclub.dk[...]
http://www.google.com[...]
--
Sidst redigeret