brug magic wand til at markere hver enkel farve og kopier dem ind i hvert sit lag, husk at sætte dens værdi til 0, ellers markerer den også farver der ligger tæt på i spektret.
--
--
i teorien er teori og praksis det samme...
i praksis fungerer det bare ikke.
Hej CFE
Kender godt til magic wand toolet, men det egner sig slet ikke til formålet.
Her har du billedet i GIF format (kun 2 farver), tror du vil forstå mig ;)
http://www.msoee.dk[...]
Jeg skal simpelthen seperere de 2 farver i billedet ind i 2 filer, hvorefter begge farvelag skal have en sort overlay. Trykkeriet vil derefter printe de 2 farvelag ud og lave en trykfilm for hver af de 2 farver.
--
--
~ Abit IC7-G ¤ P4 NW 2.8 @ 3.5
~ 1gb Ballistix Tracer PC4000
~ Sparkle 6800 16*1, 5vp
[L]http://www.msoee.dk[...] Forresten, for at se en helhed i billedet anbefaler jeg at du smider det ind i photoshop med et sort baggrundslayer :)
--
--
~ Abit IC7-G ¤ P4 NW 2.8 @ 3.5
~ 1gb Ballistix Tracer PC4000
~ Sparkle 6800 16*1, 5vp
[L]http://www.msoee.dk[...] #1 Det er en helt forkert fremgangsmåde, den kan bruges, men er meget upræcis.
#0 Åben paletten "kanaler" eller "channels"
Find den første farve du vil separere, ctrl venstre-klik og du har den som et valgt objekt. Lav et nyt lag i lagpaletten og vælg det nye lag som aktiv.
Sørg for at den farve du vil bruge er aktiv ved at vælge den med pipetteværktøjet.
Tryk alt-backspace for at fylde det valgte ud med farven.
Gentag for den anden farve og slet det oprindelige lag.
Problemet med magic-wand/tryllestaven, er at den kører med thresholds og vælger mere end blot farven til, det giver for tit mærkelige resultater
--
--
"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk a sign of?" - Albert Einstein
Tak Eidolon
Havde selv fundet frem til en "lignende" metode og har sådanset allerede fået det resultat jeg ønskede.
Gjorde følgende: Skabte sort hvid kontrast mellem mit hvide layer, og det "farvede" herefter markedede jeg henholdsvis channel R, G og B dette markerede den sorte farve, jeg slettede den, gemte, inversede min markering og gjorde det samme for den hvide - den hvide fik så et sort color overlay...
Nu står jeg så i problemet med .EPS filerne, hvis jeg gemmer i EPS (som er krav fra trykkeriet) og derefter åbner det i photoshop, så viser den fint nok hele indholdet i billedet, men det er ikke transperent på nogen måde, hvilke indstillinger skal jeg benytte mig af for at få et transperent EPS dokument?
--
--
~ Abit IC7-G ¤ P4 NW 2.8 @ 3.5
~ 1gb Ballistix Tracer PC4000
~ Sparkle 6800 16*1, 5vp
[L]http://www.msoee.dk[...] En anden løsning kunne vel også være hvis en herinde havde mulighed for at tage imod min PSD fil, bestående af de 2 lag som hver for sig skal gemmes enten i transperent PDF eller transperent EPS - jeg ved ikke om det skal convertes til vector på en eller anden sjov måde først? :)
--
--
| Michael Søe-Larsen, Thisted |
Husk at lave den til CMYK før du gør noget andet, trykkerier kan ikke li' RGB.
Jeg vil også foreslå du separerer farverne til to rene af de 4 CMYK farver. Det gør det en del nemmere for grafikeren at klargøre det. Dvs. lave den ene farve evt. Cyan og den anden Magenta.
Det nytter ikke noget at konvertere fra pixels til vektor, det får man ikke noget ud af, til en t-shirt er det fint nok, bare opløsningen er høj nok, spørg evt. trykkeriet hvad de mener er forsvarligt.
Du behøver ikke tænke så meget i transparens, den hvide farve i eps'en ryger ikke med i rip'en, så den er "usynlig" alle andre steder end på skærmen.
--
--
"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk a sign of?" - Albert Einstein
men prøv evt. at gemme i nyeste format med en klippesti hvis den bliver hvid mod en sort baggrund, kom lige i tanke om at ældre versioner godt nok laver den hvid.
--
--
"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk a sign of?" - Albert Einstein