Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Et lille tip - gaming

Af Gæst Gamer | 09-11-2022 09:25 | 2099 visninger | 25 svar, hop til seneste
Ciao Lige et lille headsup hvis der nu var nogen der havde samme problem som mig. i en længere periode (4 mdr. måske) har jeg oplevet at ha de vildeste stutter / fps drops what ever i Apex Legends ! og det var selvom jeg kørte med 200+ fps men når man bevægede musen hurtigt fx i en gun fight så kom de her stutters som gjorde det pænt træls at aime korrekt ! jeg havde enlig opgivet at fixe det.. havde prøvet en del.. men så faldt jeg over problemet med pulling rate på musen !! jeg har en glorious mus og den er sat til 1000hz ! hvis jeg sætter den til 500hz så forsvinder det fuldstændigt ! og forskellen på 1000hx og 500hz er 1ms så tænker det er ok... :-) syntes også at warzone køre noget bedre.. men måske det bare er noget jeg bilder mig selv ind ! men bare et tip til jer.. hvis der skulle være nogen som havde samme problem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Kasper Køhlert
Elitebruger
09-11-2022 19:01

Rapporter til Admin
1000 dpi. 1000 hz.
--
https://www.indhold.eu[...] videos?view=0&sort=p&flow=grid
#2
Gill Bates
Guru
09-11-2022 19:15

Rapporter til Admin
Har ikke brug for 1000hz så jeg har den også på 500. Tror også der følger lidt ulemper med ved 1000hz, bla. sluger det hurtigere musens batteri DPI har jeg på 1750
--
#3
wazer^
Super Nørd
09-11-2022 19:19

Rapporter til Admin
#0 1000hz eller lavere end dette i dag bruger du kun hvis din PC er skod/bloated ind i helvede og eller er infesteret med malware/virus som gør den bliver kløvet helt i bund og ikke kan arbejde. Delay på mus som tydelig kan mærkes når du skifter fra 1000 og ned efter. 1000hz = 1ms 500hz = 4ms 125hz = 8ms #1 God idé lad os da give tips til folk om at bruge ukorrent dpi indstillinger, som fucker fuldstændig med ens muscle memory i forhold til hvad alle andre bruger?! 400/800/1200 er de mest gense, vil du starte ud med at game FPS spil så start i den lave ende 400dpi / 1000hz og evt en sens 2 eller 3, for guds skyld lad være med at tage 1000dpi eller mere!
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 09-11-2022 19:20
#4
Gill Bates
Guru
09-11-2022 19:48

Rapporter til Admin
#3 hvorfor snakker du sådan der? Det er fint at indstille DPI for musen til man oplever at musen i windows har god bevægelse efter ens smag. (rør ikke ved windows indbyggede mouse speed slider, lad den være på default i midten ca.) Hvis det betyder at musen får en DPI på 1500-2000 f.eks, så er det ganske glimrende. Og så justerer man i diverse spil settings efterfølgende, så det passer ens præference der. Men der er ingen regler. Præference præference præference
--
Sidst redigeret 09-11-2022 19:50
#5
gasolin
Guru
09-11-2022 21:06

Rapporter til Admin
Logitech G603 low = 125hz Hi = 500
--
#6
Ð Xargo
Junior Nørd
10-11-2022 13:36

Rapporter til Admin
#3 Teknisk set er det du siger noget vrøvl. Optimum tech har en fin video der viser at 1600-2200dpi/1000hz giver meget mere præcist input end 500dpi/1000hz. så kan man altid justerer in-game for at lande på en eDPI i mellem 500-1600 efter smag og behag. Muscle memory er udelukkende ud fra eDPI og ikke hverken Hz, windows settings eller DPI. 500hz er dog en ekstrem langsom og upræcis pulling rate, sammenligner med de op til 8k flere muse har efterhånden. Selvfølgelig har alle forskellige brugsmønster når de gamer, jeg er selv hardcore FPS gamer, hvor hastighed og præcision er alfa og omega.
--
NR200P, 16gb DDR4 3600Mhz, RTX3070, Ryzen 3700x, SF750 plat, B550i Strix, Kraken Z63.
#7
wazer^
Super Nørd
10-11-2022 13:40

Rapporter til Admin
#6 Nej det er teknisk set ikke noget vrøvl fordi jo højere DPI jo større chance for regne fejl, at det så sker så sjældent, men den dag det sker kan det være du står i en situation hvor det ikke skulle have været sket. Mucle mem går lige præcis på på Hz og windows settings også, du skal ikke komme og sige de intet spiller for din musle memory når det gang på gang er bevist, nu når du også selv er "hardcore gamer" så kør da i en uge på 125 eller 500, nap skærmen på 60 eller 120/144 derefter hop så op til 240hz og 1000hz på mus igen...... Du er sikkert også af den kaliber der siger at stretch ikke fucker med en sens og det bare er så meget bedre :)
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 10-11-2022 13:42
#8
gamer
Gæst
14-11-2022 10:18

Rapporter til Admin
#3 lol hvad snakker du om ! forskellen på 1000hz og 500 hz er 1ms ! og de kan du ikke mærke forskel på. der findes stadigvæk pro gamere som spiller med 500hz.. og fordi man oplever frame stutter eller hvad man nu vil kalde det når man bruger 1000hz vs 500 har ikke altid noget at gøre med ens pc power ! langt fra.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
FiskerLeif
Gigabruger
14-11-2022 10:46

Rapporter til Admin
Mange pro gamere bruger omkring 500Hz i fps spil og sjældent over 1000. Dpi typisk imellem 400-800 Jeg bruger selv 500Hz, 800dpi
--
Sidst redigeret 14-11-2022 10:47
#10
hhb65
Bruger Aspirant
14-11-2022 12:40

Rapporter til Admin
Har lige haft samme frustration i ca. halvanden måned da jeg skiftede til et nyt Ryzen setup. Fandt så en tråd på nettet hvor de anbefalede at ændre pulling rate. Ved blot at ændre den og sætte den tilbage igen kort efter forsvandt problemet. Bruger dog en Logitech nu, og der har ingen problemer været fra start med den.
--
[email protected] ghz Asus 1080 gfx 16 GB DDR 3
#11
kiomis
Nørd Aspirant
14-11-2022 12:52

Rapporter til Admin
#3 du er virkeligt gal på den her! :).. Software på PC'en har intet at gøre om musen føles rigtigt / kører som den skal. (Med undtagelse af software som kan gå ind og ændre indstillinger) Har oplevet det som #0 skriver om, på en helt friskinstalleret PC (og nej, ikke en præinstalleret), og det hjalp også at sætte hz ned. Typisk er det dog pga sensor er dårlig eller at signalet bliver forstyrret på en måde. derudover er 1000hz = 1ms 500hz = 2ms 250hz = 4ms 125hz 8ms Har personligt haft en præference til 500hz, men denne har over tid ændret sig til 1000hz. DPI er typisk jo højre jo bedre, da det er måleenheden pr. inch du bevæger musen, altså hvor mange opdateringer den har fra sensor > musemåtte. højere dpi = højere præcision - DOG er der en undtagelse der hedder: Alt over 3600dpi, så kan der opstå fejl. som #6 skriver, så skal man beregne / finde ud af den eDPI man bedst kan lide, og indstille mus til dette. #7 og jo, teknisk set er det vrøvl, en fejl/800 opdateringer (dpi) vil kunne mærkes mere end en fejl/3600 opdateringer (dpi)..
--
#12
wazer^
Super Nørd
14-11-2022 14:54

Rapporter til Admin
#11 Hvad er det jeg ikke forstår? Hvorfor er det du siger jeg er gal på den? Hvorfor nævner du software på en måde jeg ikke nævner dette? Selvfølgelig har bloated software og drivers ALT med dette at gøre, hvis du har høj latency på dine drivers og dit software udfylder IPC til max så kan jeg love dig for dit lort aldrig vil køre godt, ergo derfor kan det føles bedre at køre den ned på 500hz. Dårlig sensor??? nej, de sidste 5-7 år har alle nævneværdige hardware producenter indenfor mus brugt mere eller mindre samme sensor i forskellige udgaver fra firmaet PixArt Ja lige præcis fordi signalet bliver forstyrret? Hurra vi har en vinder du har forstået noget af det jeg har skrevet... Lad nu vær med at prøve at belære mig om noget ingen af jer har en fløjtende fis forstand på :) #7 og jo, teknisk set er det vrøvl, en fejl/800 opdateringer (dpi) vil kunne mærkes mere end en fejl/3600 opdateringer (dpi). ehhh nej, igen forkert, ved at sætte den på 3600 har du ca 4 gange større chance for at lave denne samme fejl.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#13
the688
Guru
14-11-2022 15:06

Rapporter til Admin
#12 ehhh nej, igen forkert, ved at sætte den på 3600 har du ca 4 gange større chance for at lave denne samme fejl. ..men er fejlen så ikke også kun cirka 1/4 så langvarig/vigtig? Jeg anede ikke at der var så meget "bro-science" over mus idag...
--
"ORK SATME!"
#14
wazer^
Super Nørd
14-11-2022 15:10

Rapporter til Admin
#13 En simpel måde at forklare det på. Du skal tage dit livs skridt "1" gang kontra tage dit livs skridt "8" gange uden at lave fejl. Hvis du fejler slår du lige dig så meget hver gang og det tager lige så lang tid at rejse dig op igen. Hvilket vej vil du vælge?
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#15
the688
Guru
14-11-2022 15:16

Rapporter til Admin
#14 - kan man så med samme argument ikke lige så godt vælge 50, i stedet for 800? Så minimerer man vel risikoen endnu mere?
--
"ORK SATME!"
#16
wazer^
Super Nørd
14-11-2022 15:20

Rapporter til Admin
#15 Jo eller 0, luk døren og lås sig inde så sker der ikke disse fejl. Du skal op på et punkt før det giver mening og kan rende rundt, det er nok også derfor ville jeg "tro" at 400dpi er de facto standard, også for en OEM mus.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#17
the688
Guru
14-11-2022 15:29

Rapporter til Admin
Eller måske har en masse andre ting, såsom overflade, meget at sige. Og også hvilken fysisk hastighed man bevæger musen med. Høvler du rundt fra side til side som en kat der forsøger at rage alting ned fra sofabordet, eller sidder du og bruger finmotorikken og aldrig bevæger andet end håndleddet og fingrene... Det virker bare meget lidt som "fakta" du kommer med, men dine egne spekulationer, enten baseret på dit selv som målgruppe, eller måske nogle gennemsponsorerede turneringshold...
--
"ORK SATME!"
#18
alfaman
Elitebruger
14-11-2022 15:38

Rapporter til Admin
Et lille protip til Jer som spiller CSGO: Lås Jeres FPS til 999 i stedet for 0, for når I får over 1000fps begynder det at hakke.
--
Mvh Anders
#19
wazer^
Super Nørd
14-11-2022 15:38

Rapporter til Admin
#17 Jeg skal ikke bruge tid på at give facts på noget som der er rundt omkring på nettet og har lagt der i årtier :) Men hey, fordi et selskab som razer smider 10000 dpi på deres mus og siger du rammer endnu bedre, må jo være de facts man kan stole på, fordi det har jo aldrig været pga. de havde mistet innovationen og begyndte med jo højere tal vi kan smide på kassen jo bedre ser det ud af til, så naive personer hopper direkte i med begge ben og køber vores lort :).
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#20
wazer^
Super Nørd
14-11-2022 15:40

Rapporter til Admin
#18 Det er kun på Intel systemer der er problemer med med source moteren over 1000fps, på ryzen 5000/7000 serien er problemet der ikke disse stutters.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#21
kiomis
Nørd Aspirant
15-11-2022 13:48

Rapporter til Admin
#12 det er rigtigt fint at du er god til at argumentere, men det er stadig forkert.... Hermed bare LIDT saglig argumentation, hvor der er testet på deviation på 400 vs 1600 vs 3200dpi. https://www.youtube.com[...] Jeg elsker at du skriver dette i #19: "#17 Jeg skal ikke bruge tid på at give facts på noget som der er rundt omkring på nettet og har lagt der i årtier :)" -Det har også lagt på nettet at pro's spiller 4:3 i årtier, men nu er flere og flere begyndt at spille 16:9, grundet de fordele det giver. Du kommer bare ikke med argumentationer, nu er jeg kommet med en argumentation hvorfor højere dpi er bedre, om du har 1fejl / 800dpi eller 4fejl / 3200dpi, det går op i det samme. Videoen viser også at fordelen fra 3200dpi og op, ikke er mærkbar. Som #6 sagde, eDPI er den korrekte måde at måle det på, da du både tager højde for hz, dpi, windows sens, ingame sensitivity OG dpi-deviation ift. sensor. Du har dog fuldt ud ret i at accelleration skal være deaktiveret. Til info så spiller jeg selv 400dpi / 1000hz, men det er grundet tilvænning over mange mange år. -tilvænning har absolut meget at sige. Min argumentation for at mange bruger 400/800 dpi er "monkey see, monkey do", altså de unge spillere kopiere veteranerne, og derfor bliver det ved med at blive brugt, ligesom med opløsningen 4:3 streched vs. 16:9.
--
#22
wazer^
Super Nørd
15-11-2022 17:27

Rapporter til Admin
#21 Juster du din edpi alt det du vil med en høj dpi, bruger du raw input som man på det stærkeste anbefales til at være aktiveret så bliver du kneppet fuldstændig med muscle memory ude i windows som inde i spillet, det ville være nat og dag. Har du raw input deaktiveret, så har du langt flere problemer allerede her end hvad du går efter ikke er faktiske test som bliver målt fra et modul til en skærm du INTET aner om responds tid på denne test, har denne skærm 1ms gtg eller 0.1gtg? eller måske 4ms gtg? Du aner intet om hvordan nvidia's modul ldat er blevet opsat på denne test. Yderligere med raw input deaktiveret så ændre din sens sig efter hvad din fps svinger ved i spil motoren, og allerede her er du så langt ude hvor du ikke kan svømme og bevise dine facts vil gavne hverken dig eller andre. Lad os tage mit eksempel. 400dpi 1000hz 240hz monitor 2.2 sens raw input: ON edpi 880 Nu skifter jeg til 3200 dpi vil det slet ikke være muligt at sætte en ordenlig sensitivitet i windows som sammenlignes med inde i spillet hverken med den gamle muse indstillinger skala fra 1 til 11 eller den nye på 1 til 20 Vil du så rende og lege med 3200 dpi i Windows også nedjusterer din sensitivitet til 0.275 for at ramme din edpi på 880 in-game? Ja test du bare, det ville været NAT og DAG og vil på intet tidspunkt gavne dig med noget som helst hverken med denne ligegyldige test som kun kan bevise og scanne ud fra monitor responds med 3rd part.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#23
Sven Bent
Monster Nørd
15-11-2022 18:34

Rapporter til Admin
#3 Du taler om delay paa din mus men di numre du viser er jo ikke input delay men refrsh cycle time. dit delay er meget hoejre saa den lille forskelle pa 1-2 ms er jo ikke 100% stigning I delay Derudover saa er refresh cycles time i gennemsnit kun halvdelen af det effektive lagt til dit statis input delays. dvs vi taler om 0.5 til 1 ms gennemsnits delay extra Din tal er bare ikke teknisk relevant for dit argument
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 15-11-2022 18:37
#24
kiomis
Nørd Aspirant
15-11-2022 18:42

Rapporter til Admin
#22 hvor er dine faktuelle beviser? og ja, ville da absolut mene at 0.275 skulle være meningen, derudover, hvis du kører raw input, så medtager den IKKE din win sens ingame Jeg har vitterligt lige givet dig en video, som viser FORDELEN ved at bruge højere dpi, faktuelle beviser… og du kommer med ting du TROR… gå da i kirke! <3
--
#25
Ð Xargo
Junior Nørd
15-11-2022 19:48

Rapporter til Admin
Når argumentet for at have ret er “computere laver regnefejl”, så er det nærmest et ikke eksisterende argument. skal vi bruge samme logik oversat til FPS? Så er 500fps også dårligere end 50fps, fordi der så er 10 gange større sandsynlighed for “regnefejl”. Om nogen herinde går du op i FPS, endda så meget du tager penge for at opsætte andres pc’er til at få høje fps, men der gælder din logik vel ikke, fordi en høj opdatering på billede er jo noget helt andet end en høj opdatering på musen, selvom begge dele i sidste ende jo handler om at få det nyeste og mest retvisende output. og at man knepper sin muscle memory når man er på skrivebordet fordi det ikke er det samme som in-game er noget BS. Hvad vinder du ved at være verdens mester i at flicke til googlechrome ikonet og kan du dine lineups i søvne på youtube?? Det er 2 helt forskellige scenarier. Jeg kører jo hellere ikke dårligere Sim, fordi jeg kører efter loven i min private bil..
--
NR200P, 16gb DDR4 3600Mhz, RTX3070, Ryzen 3700x, SF750 plat, B550i Strix, Kraken Z63.
--
Sidst redigeret 15-11-2022 19:49

Opret svar til indlægget: Et lille tip - gaming

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE