Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Telefoniløsning til virksomhed?Af Gæst Ivan | 09-03-2022 13:36 | 2269 visninger | 21 svar, hop til seneste
Jeg skriver til Jer, da hands-on erfaring ofte er bedre end alt det salgs-gas man finder på nettet.
Jeg har til opgave, at finde min virksomheds fremtidige telefoni-løsning!
Jeg sidder I en virksomhed som kører med et gammelt telefonsystem. Der er fastnet-telefoner på bordene som kan viderestilles til et andet lokalnummer med knapper på telefonerne, men løsningen er ikke koblet sammen med hverken software (så intet vises på skærmen) eller koblet sammen med
mobiltelefoner (så der viderestilles ikke til folks mobil, hvis der ikke bliver svaret på fastnet-telefonen).
Så hvad er trenden i dag?
Jeg har set hos andre virksomheder, at der ofte er et lilleheadset hos PC’en (f.eks. Jabra), og at al opringning/konfigurering, foregår via PC’en.
Jeg forestiller mig lidt, at der må findes en simpelløsning, hvor telefonsystemet er IP telefoni-baseret og man kan nøjes med et headset og ellers klare alt på computeren. Gerne noget hvor man kan se om folk
der ringer er i kø, om de kommer igennem til dem der viderestilles til, og evt. noget hvor man kan se hvem der ringer (måske der kan trækkes noget kundeinfo fra vores ERP system som er Microsoft Business Central).
Personerne som benytter telefonsystemet i dag er ikke IT-minded, så det må gerne være simpelt. Og et krav er, at det skal være en leverandør, som har noget dansk support, hvis noget går galt. Virksomheden har i dag ca. 50 personer med mobiltelefoner og der er ca. 25 fastnettelefoner på kontoret.
Så hvad skal man vælge i dag? Har selv googlet lidt, og der findes jo et hav af løsninger (Teams, 3CX, DLX, uni-tel, flexfone…)
Så jeg søger egentlig nogen, som rent faktisk har noget erfaring med nogle systemer og kan fortælle lidt om, hvorfor noget fungerer bedre end andet.
Tak ?? --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Vi er gået over til Teams. -- 5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM
ASUS3090STRIX-OC|PG279Q
980 PRO 2TB|970 EVO+ 2TB|Samsung 860 PRO 2TB
2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i #1... Og kan det alt det jeg efterspørger? Har det:
- Sammenkobling med mobiltelefoni?
- Viderestilling
- Overblik og indkomne opkald?
- Kø-system?
og hvad en moderne løsning ellers skal have i en virksomhed...
Jeg sidder lige nu og kigger på dette: https://norlys.dk[...]
Umiddelbart har denne løsning alt hvad der efterspørges, men har ingen idé om, hvorvidt den er overkill eller om den prismæssigt er fair. Savner også lidt mere info om mulig integration til vores ERP system (Business Central). -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du kan prøve at kigge på Relatel. Jeg er ikke super stærk i telefoni, men vi har det på mit arbejde og jeg "tror", at det kan, hvad du efterspørger. -- [Mere] Kaffe, net-etikette & saglighed
[Mindre] Skjult reklame, aggressivitet & biased input. #1: Når jeg Googler dette: https://www.google.com[...]
Så kommer der enormt mange virksomheder, som fortæller om integration til Teams... Men kan Teams bruges som "hovedsystem"? For vi har allerede alle disse MS produkter i virksomheden...
#3: Tak, jeg kigger nærmere... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har god erfaring med Flexfone.
Det har været en fantastisk løsning for os, da vi ofte har kunder som ringer på hovednummeret, men som egentlig skulle snakke med en montør. Så stiller vi om til hans mobil. Super simpelt. Alle kan finde ud af det.
Vi fik rigtig god rådgivning ved Martin hos Telepartner. Han dækker hele landet.
Kæmpe anbefaling herfra.
www.Telepartner.dk[...]
Jeg svarer gerne på spørgsmål. -- Sidst redigeret 09-03-2022 14:16 Vi er lige gået over til TDC erhverv.
De har alle de løsninger du efterspørger.
App til telefonen, så man kan videre tilstille enten, hvor den bare ringe videre, eller hvor du snakker med medarbejderen inden den bliver vider stillet.
De har også en unify receptionist, hvor man kan se alle folk kalendere, så man kan se inden man videre, stiller om personen er ledigt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ipnordic.dk kan jeg varmt anbefale, hvis det skal være ip telefoni. De har simpelt hen sublim kundeservice og hjælper også med headset opsætningen uden beregning.
I vores virksomhed har vi kun været super glade for dem.
Sidste, talte jeg med en Troels på 89 10 12 35 (ham jeg bl.a. fik super god kundeservice af)
ellers hedder den vidst 89 10 10 10 for deres hovednummer.
Du kan jo prøve at ringe og høre om de kan levere det du efterspørger. -- Puha... Der er mange bud... Jeg må igennem dem alle.
Som udgangspunkt, så har vores virksomhed ét hovednummer og ca. 15 lokalnumre. Og derudover har vores folk (både i huset og på vejene) ca. 50 mobiltelefoner med et tilknyttet nummer.
Enten ringer en kunde til hovednummeret og bliver viderestillet af vores receptionist eller også ringer de direkte på et mobiltelefonnummer. Folk på lokalnumre får oftest deres opkald gennem en viderestilling fra receptionisten. Er receptionisten i et opkald eller til pause, er telefonen stillet videre til et lokalnummer.
Håber det giver mening.
Kan se, at mange virksomheder tilbyder apps. Dette har vi egentlig ikke brug for. Der er mere brug for noget PC software, som kan give et overblik over hvem der kan viderestilles til, om nogen er i kø osv... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej.
Jeg kan ikke sige om vores virker bedre end andres, men vores kunder er rigtig glade for vores hostede og hamrende fleksible 3CX Løsning. 3CX er udover en "ganske almindeligt" telefoncentral et kommunikations system, hvor I kan integrere de dele I ønsker, fx. Chat via Hjemmeside og Facebook til de medarbejdere der passer jeres kø, uanset om de er på kontoret eller hjemme.
Vi benytter typisk Uni-tel´s SIP Trunk til løsningen, idet de er godkendt til 3CX, og kan dermed også tilbyde de mobil abonnementer der passer jer bedst fsva. dækning (TDC / Telenor dækning) om det skal være rene danske (billigere) abonnementer, eller om I skal kunne benytte jeres abonnementer i udland.
For mere info om os (JED it- & teleservice) se https://jed.dk[...]
For mere om 3CX se https://3cx.com[...]
for mere info om Uni-tel, se https://uni-tel.dlk[...]
Du er velkommen til at kontakte os på telefon 6618 1168, eller mail [email protected].
Mvh. Jesper -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. +1 til 3CX, det bruger vi både i vores vagtcentral og til vores administrative telefoni. -- Relatel klarer alle de krav du stiller.
Nemt og brugervenligt, hvor der er mulighed både at besvare og vidrestille fra desktop, browser eller app. Jeg vil råde dig til at give dem et kald, og hører hvad de kan tilbyde jer. Relatel er ejet af TDC.
Vi benytter selv Relatel :-) -- I7 9700K - StrixZ390 - Strix RTX2070 - 32 GB G.Skill 3600 MHz - M.2 960 Evo 250GB - SSD 860 Evo 1TB - SSD 850 Evo 500GB - Evga 850W G2 - FD Define R5 --
Sidst redigeret 09-03-2022 21:20 Vi bruger Skype for business. Ellers teams.
Men de kan begge det du efterspørger, ihvertfald Skype. -- Vi bruger talkdesk til call center-delen. Gå laaangt uden om det..
Resten af virksomheden bruger teams - men vi får at vide at teams ikke har en call center-funktion så vi har fået trukket talkdesk ned over os af hovedafdeling i USA.
-- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] Vi bruger teams hos os det kan alt du nævner :-) vi bruger delv de funktioner -- Pc - I5 2500K @ 4,5 Lc | Asrock ultimate6 | 4 gb Cl 7 | 6870 |
Hifi - Denon 4308 | Dali mentor 8 | Cw HFA 18x | Samsung us6705 46" Led Unitel fungere bare, bruger venligt og nemt at sætte op.
Vi bruger systemet med Yealink T46S telefoner -- Nuværende PC: I5-11600K, 32GB ram, RTX 2060 Super
Arkserver: I7-4770K, 22GB ram
Glemte lige at nævne at Unitel, har stort set frit valg på telefonbrands, kontra andre selskaber, hvor man er tvunget til at bruge et bestemt mærke. -- Nuværende PC: I5-11600K, 32GB ram, RTX 2060 Super
Arkserver: I7-4770K, 22GB ram
--
Sidst redigeret 11-03-2022 07:43 Vi har efter 2 måneders bøvl med Relatel endelig kommet ud af det. Brugervenligt, det er det. Det skal de have ros for. Men de kunne ikke løse lydkvaliteten som vi seriøst bøvlede med. Forsinkelse på samtaler, var til tider oppe på 2-4 sec forskydning.
Når det virker, så er det godt. Vi havde desværre blot bøvl med det.
Vi er nu på ipvision, men tror flexphone ville have været bedre, men vi fik ikke tid til at teste flexphone, som for ros af andre vi kender.
Det skal siges, vi var 100% software løsning. Intet med fysiske telefoner. -- Sidst redigeret 11-03-2022 08:36 Vi bruger teams her, flere og flere opkald er ikke længere alm. telefon opkald, men direkte teams -> teams kald, også med eksterne folk, men hver bruger har et almindeligt telefon nummer (via SIP trunk i teams) som man kan ringe til udefra som man tager imod på teams, samt man kan selvfølgelig ringe ud fra teams.
Teams kan det meste du spørger efter, og kan integreres med mange forskellige løsninger hvis der skulle være specielle behov.
Men det her er så også en virksomhed med >2k brugere, men kan ikke se det ikke burde virke for selv mindre virksomheder.
Har endnu ikke set noget mere brugervenligt, eller mere fungerende end Teams, vi har tidligere været igennem mange forskellige løsninger, både diverse softphones til VOIP, bord telefoner, etc, folk kunne ikke finde ud af det, men har endnu ikke hørt nogen der ikke har kunne finde ud af at bruge teams, det eneste folk har nu er et Jabra Evolve 75 headset, super god lydkvalitet. -- Sidst redigeret 11-03-2022 08:42 Jeg kan varmt anbefale Stofa Erhverv. De har super gode løsninger på telefoni til skarpe priser.
De gør rigtig meget for at man får en god oplevelse, og det hele er net og ligetil --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|