Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Chrome åbner langsomt efter ISP skifte

Af Monster Supporter mindfreak | 06-07-2021 01:18 | 2590 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hej HOL Jeg har fået et mærkeligt problem efter jeg er skiftet fra YouSee coax til Telenor fiber. Når jeg åbner Chrome tager det omkring 2 sekunder før der sker noget - dette var ikke tilfældet inden jeg skiftede til fiber. Jeg undrer mig dog over at et ISP skifte kan forårsage dette? Jeg ved, at det kan skyldes noget DNS cache, men jeg har prøvet at rydde op de steder jeg kan. Intet hjælper, og jeg har prøvet diverse ting foreslået på google. Det eneste jeg endnu ikke har prøvet er at geninstallere Chrome, da jeg helst vil undgå det. Har nogen af jer oplevet det før? Nogen idéer? Mvh.
--
#1
123
Gæst
06-07-2021 01:22

Rapporter til Admin
Har du forsøgt dig med at clear router cache ved at resette router? Altså ved at noget tynd i "hullet" på både modem og evt ekstern router?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
mindfreak
Monster Supporter
06-07-2021 01:27

Rapporter til Admin
#1 Routeren er helt ny, så jeg ved ikke hvorfor det skulle gøre en forskel. Det er Telenors egen. Jeg har følgende setup; fiberboks -> Telenor router -> switch (som altid har fungeret) -> computer. Det skal nok også lige siges at det kun er når jeg åbner Chrome. Når jeg browser rundt fungerer det helt fint, på nær når jeg åbner en ny tab - her er Chrome også en anelse langsom i forhold til før.
--
#3
123
Gæst
06-07-2021 01:56

Rapporter til Admin
Jeg tænker det et eller andet sted kan være muligt at routeren kan være brugt. Det kan ske at en Telenor kunde har købt internet løsning og har haft din router opsat i en kort stund, men af uvisse årsager har leveret den tilbage. Når selskabet får eksempelvis en router tilbage i ny/væsentlig samme stand, pakkes den blot ned igen og videre til en anden kunde. Det er lidt et vildt sats, men jeg muligheden er der. Jeg har selv prøvet samme omgang med Waoo tvbok løsning. ( peel plastik var fjernet fra boksen ). Dit problem lyder i hvert fald helt klart som et cache issue, giv det et skud med hard reset :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
mindfreak
Monster Supporter
06-07-2021 02:24

Rapporter til Admin
#3 Ja, det kan måske tænkes. Synes dog Telenor har gjort det pænt, hvis den ikke er ny. Der er stadig plastik på den osv. Hvad sker der hvis jeg laver en hard reset? Vil den virke uden at Telenor skal med ind over? Her tænker jeg at Telenor har lavet nogle specifikke opsætninger på den. Jeg vil overveje det. Ellers må jeg leve med det måneden ud - herefter skifter jeg til YouSee fiber.
--
#5
123
Gæst
06-07-2021 02:56

Rapporter til Admin
Det burde ikke gøre noget anderledes for dig at hard reset routeren. Dog hvis du eller telenor har lavet et custom ssid navn eller password, så ryger det sandsynligvis tilbage til default. Disse oplysninger plejer dog at fremgå på et markat på selve routeren og er nemt at ændre tilbage igen. Der kan absolut intet fatalt ske ved at resette.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
mindfreak
Monster Supporter
06-07-2021 03:05

Rapporter til Admin
Synes kun jeg kan finde et mærkat med Telenor oplysninger på den. Det er derfor jeg er lidt bange for at gøre noget forkert.
--
#7
BoreBissen
Semi Nørd
06-07-2021 04:56

Rapporter til Admin
#0 Forsøgt at resette Chrome? https://www.xfinity.com[...]
--
Ryzen 5600x | MSI B550m Motar | MSI Gaming X 6700 xt 2x8 GB Corsair 3200 MHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB
#8
Intel
Ultra Supporter
06-07-2021 15:11

Rapporter til Admin
Hvis du bare kører med din udbyders dns kan det godt være at den nye udbyder har en dns der er langsommere end den gamle. Prøv evt og skift til googles dns
--
Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid.
#9
mindfreak
Monster Supporter
06-07-2021 16:54

Rapporter til Admin
#8 Det gør jeg ikke. Jeg kører med 1.1.1.1 og 1.0.0.1, men jeg har også prøvet andre.
--
#10
Evil Mushroom
Semi Supporter
06-07-2021 17:15

Rapporter til Admin
Har selv Telenor fiber og deres lille ruderformede router. KAON tror jeg de kalder den. Har ikke de problemer du foreskriver. Har du prøvet at åbne en kommandoprompt som admin og skrive: ipconfig /flushdns og trykke ENTER ? evt en ipconfig /renew bare for at være sikker? Jeg kører med Telenors standard opsætning - så jeg ved ikke om dine 1.1.1.1 og 1.0.0.1 kan drille?
--
@echo off "Bad command or file name" - go stand in that corner!
#11
mindfreak
Monster Supporter
06-07-2021 17:44

Rapporter til Admin
#10 Har forsøgt at nulstille hele IP/netkort delen. Jeg kørte til at starte med på Telenors DNS indstilling, gik siden da over til det jeg havde før. Det gjorde ingen forskel.
--
#12
mindfreak
Elite Supporter
11-10-2021 17:04

Rapporter til Admin
Dette blev aldrig løst. Heller ikke efter ISP skifte og formatering. Jeg har søgt google tør for ting jeg kan prøve, men intet løser det. Det virker som om det er noget med min Chrome profil. At logge ud af profilen løser det dog heller ikke. Jeg kan dog nævne, at Chrome fungerer fint lige efter en formatering, men efterfølgende, når jeg bruger computeren lidt, bliver den langsom til at åbne Chrome. Det påvirker også browsing en anelse. Jeg prøvede at skifte over til Edge, men den er også påvirket af det...? Det får mig til at tænke, at det ikke er et Chrome profil problem. For mig giver det her problem ingen mening. Jeg kan INTET se i event loggen når den bliver langsom (efter formatering). Jeg fik en stor Windows opdatering på et tidspunkt som løste det i kort tid, og så skete det igen, at den blev langsom lidt efter. Ting jeg har prøvet: - Geninstallere Chrome - Logge ud af Chrome - Slå hardware acceleration fra - Skifte DNS - Formatere Windows (dette løser det i kort tid, indtil noget trigger det) - Windows 11 (samme problem, og præcis samme fremgangsmåde og symptomer) Det eneste jeg kan komme på nu, er, at lave en helt ny Chrome profil. Men det har jeg ikke ligefrem lyst til. Og eftersom det ikke hjælper at logge ud af Chrome, giver det heller ikke så meget mening. Hjælp. :-(
--
Sidst redigeret 11-10-2021 17:07
#13
mindfreak
Elite Supporter
27-10-2021 22:56

Rapporter til Admin
Til andre som måske oplever samme problem har jeg fundet ud af, at det er Chrome som bruger 100% disk load når det startes. Også når man åbner nye tabs og browser bruger Chrome ekstremt meget af disken og sløver det ned. Dette sker åbenbart på ældre SSD'er efter en given Chrome opdatering. Jeg har lavet en lidt indviklet workaround (eftersom man ikke kan specificere hvor Chrome skal installeres) og flyttet Chrome til en anden SSD af nyere art, og her kører det normalt. Tilføjelse: Det har altså ikke haft noget med mit ISP skifte at gøre - det har været et tilfældigt sammenfald.
--
Sidst redigeret 27-10-2021 22:58
#14
MyrKnof
Junior Supporter
28-10-2021 16:22

Rapporter til Admin
Vildt nok.. Nice du kom med en opdatering på det! Mega opduts værdigt.
--
#15
krellef
Monster Nørd
28-10-2021 16:38

Rapporter til Admin
#13 Er det denne artikel, du refererer til? https://hothardware.com[...]
--
Status på B/W-listen: 23+/0- -----------------------------------
#16
mindfreak
Elite Supporter
28-10-2021 21:07

Rapporter til Admin
#15 Jeps.
--

Opret svar til indlægget: Chrome åbner langsomt efter ISP skifte

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning