Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Multimediaworld & GetMore

Af Giga Supporter NitroBlast | 30-08-2006 10:49 | 1360 visninger | 25 svar, hop til seneste
Jeg vil bare lige sige, at man åbenbart ikke kan stole på den information som disse "2" virksomheder oplysninger på deres hjemmeside. I følge DK-Hostmaster er det den samme mand, der ejer begge domæner, og hvis man får en mail fra firmaernes support, så kommer den altid fra samme IP/host, så det må være et firma med 2 navne. Jeg bestilte først nogle lager-varer ved GetMore. Hver aften modtog jeg en mail om, at varerne ville blive afsendt dagen efter. Da der var gået en uge med disse mails, valgte jeg at afbestille, fordi jeg ikke følte, at der var udsigt til, at de overholdt deres aftale lige foreløbigt. Herefter bestilte jeg samme varer ved MultimediaWorld, og straks da jeg modtog en bestillingsbekræftelse kunne jeg se, at den lignede den fra GetMore til forveksling - men jeg tænkte ikke videre over det. Nu er der igen gået næsten en uge, hvor MultimediaWorld ikke har overholdt de ting de lover på deres hjemmeside. Jeg har netop afbestilt varerne for anden gang (efter at have ventet 34 minutter på at nogen svarede på telefonen). Derfor vil jeg gerne informere folk om, at når man bestiller lagervarer ved disse "2" firmaer, så skal man have en utrolig tålmodighed. Hvis man har brug for hurtig levering, så drop disse firmaer, da deres lagerstatus ikke er til at stole på.
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side Folk der ikke kan sige "Tak for hjælpen", når man løser deres problem burde IP-blockes!
#1
Stroyer
Giga Supporter
30-08-2006 10:56

Rapporter til Admin
0# Velkommen i klubben! Jeg bestilte også LAGERVARE fra dem med forventet levering 1-2dage.... efter7 dage UDEN vare, trodt en del mails frem og tilbage, hvor i der stod at "Varene da var på lager, men på et fjernlager" Havde alligevel bestilt vare for omkring 11.000kr, så man burde da mene at det ville være en fordel for dem at få fingeren ud, men ak nej. "Handler" ALDRIG der igen.... NEVER EVER EVER!!! !!!! Forbandede skod bix !!!! Havde egentligt overvejet at "melde" dem til EDBpriser for "falsk" lager status, men har umiddelbart ikke kunne finde noget sted at kunne gøre det. /mvh
--
Intel Core 2 Duo E6600, ASUS P5W DH Deluxe, OCZ 2x1GB 5400CL4, BFG GF7900 GT OC, WD Raptor 150 GB, ASUS DVD E616 White, Plextor PX-755SA SATA, Antec P150 Quiet White, Scythe Ninja, Dell 20,1"
#2
ReneSDK
Guru
30-08-2006 10:57

Rapporter til Admin
Det er der intet nyt i. Hvis du søger på Getmore eller Multimediaworld herinde, så ville du finde ud af at der intet nyt under solen er med hensyn til at de ikke kan levere, samt at firmaerne har samme ejer. Sådan er det engang imellem :)
--
...
#3
chessr
Gæst
30-08-2006 11:02

Rapporter til Admin
husk altid kun at handle de steder som er e-mærket ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#4
Arnbak
Giga Nørd
30-08-2006 11:06

Rapporter til Admin
#0 Hvis du havde brugt lidt tid på og søge her på sitet ville du ha opdaget de to firmaer er noget værre lort. #3 E-mærket forhindrer ikke virksomheden i og snyde dig..
--
http://arnbak.com[...] - blog, medie pc og dokumentation!
#5
guanomo
Guru
30-08-2006 11:06

Rapporter til Admin
#3 det er hellere ikke nogen garanti, desværre.
--
Der tages forbehold for firnurlige tastefejl og til tider komiske sætninger.
#6
MN
Mega Supporter
30-08-2006 11:10

Rapporter til Admin
#3 det med e-mærket er LANGT fra nogen garanti. I onsdags bestilte jeg ved proshop en harddisk, kabinet og cpu. Alt var på lager men kun cpu'en er kommet frem. Deres system er så det rene fusk. De har INTET på lager ifølge deres egne medarbejdere, og alle forsendelser tager 2 dage da alt er på fjernlager og ikke de 1-2 dage som lovet på siden. Igår ville kabinet og disk blive afsendt. Ved et opkald idag viser det sig at disken "nok" var på vej og så ville være fremme fredag! Kabinettet er slet ikke sendt endnu, og ved hver kontakt er kabinettet i restordre, når man så siger der står på hjemmesiden der er 20+ på lager, så ligger det pludselig på et andet fjernlager end de normalt bruger!! Så en lam undskyldning, og det skal nok bliver sendt nu. Sååå, det med e-mærke kan man ikke stole på. Da jeg så vil afbestille ordren kan det ikke lade sig gøre med disken for den er sendt til pakkeri, kabinettet kan MÅSKE afbestilles inden det bliver sendt!
--
#7
NitroBlast
Giga Supporter
30-08-2006 11:52

Rapporter til Admin
E-Mærket er ingen garanti for at en butik røvrender dig. E-Mærket betyder bare, at visse regler bliver overholdt, imens de gør det... Hehe... Grinagtigt, at både GetMore & MultimediaWorld skriver nogenlunde følgende på deres hjemmesider: Varer som er på lager bestilt inden kl. 16.30 kan sendes samme dag. Varer som er på lager bestilt efter kl. 16.30 sendes efterfølgende hverdag. Og når man så bestiller lagervarer, der i følge deres hjemmeside har 1 dags leveringstid, så bliver leveringstiden dagligt udsat til dagen efter... Da jeg snakkede med dem i telefonen, fik jeg at vide, at varer forresten aldrig sendes om mandagen......... Ja ja... GetLess for MORE! #6 Jeg har også handlet ved ProShop - deres leveringstider og service er trods alt meget bedre end GetMores. Det dumme ved ProShop er, at man risikerer at betale fragt flere gange pr. ordre, forde de afsender varer fra flere forskellige grossister/lagre. Jeg troede, at det var en fejl på deres site, da jeg blev faktureret 59,- i fragt for et kabel til 14,-, men det var rigtigt nok... Dén pakke nægtede jeg at modtage, og jeg fik da også mine 73,- igen... Bare for dumt sådan noget... Enjoy NOT!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side Folk der ikke kan sige "Tak for hjælpen", når man løser deres problem burde IP-blockes!
#8
Jobbe
Maxibruger
30-08-2006 14:52

Rapporter til Admin
Kan kun give jer ret vedr getmore. Deres "lagerstatus" er til grin. De har ingenting på lager. De eneste jeg indtil videres synes at kunne stole på, er itbutikken.dk og expressdelivery.dk med hensyn til leveringstider. Hvis de skriver de har tingene på lager har jeg endnu ikke oplevet at tingene ikke kom på den forventede dato.
--
#9
chessr
Gæst
30-08-2006 15:28

Rapporter til Admin
ok troede det var lig med sikkert køb. hmm hvad med at lave en tråd om hvad der kan anbefales :) ?
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#10
0o0
Gæst
30-08-2006 15:53

Rapporter til Admin
Getmore: Først kan de sende varene indenfor nogle dage. Nogle dage senere kan varene ikke leveres. Næste dag kunne de igen leveres, men kom aldrig. Ordreren annulerde jeg efter 2 uger. E-mail kan de dog sende hver dag om status.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#11
CyberOpz
Ultrabruger
30-08-2006 16:25

Rapporter til Admin
Deres systemer er sikkert udemærkede, men det tyder på at deres aftaler med leverandørene er for dårlige... /CyberOpz
--
#12
NitroBlast
Giga Supporter
30-08-2006 21:22

Rapporter til Admin
#11 Hvis der er problemer med leverandørerne, så kan de jo bare skrive lige ud, at der er længere ventetid end det de gør... Trælst at man bestiller noget, som man regner med at modtage i løbet af nogle dage, og så må afbestille igen, fordi det ikke er dukket op efter en uge eller mere... Jeg bestilte alle dele til en ny computer samtidigt ved forskellige forhandlere, og nu risikerer jeg, at de 14 dages returret jeg har på de varer, som jeg modtog først, bliver spist op af GetMore's leveringstid - ufedt hvis noget skulle være galt! De penge man sparer ved at handle ved GetMore & Co, bliver hurtigt brugt på hårfarve til at dække de grå hår, man har fået pga. deres leveringstid & service (eller mangel på samme). For fremtiden vil jeg hellere betale lidt ekstra ved forhandlere, hvor jeg er sikker på at leveringstiden bliver overholdt, og hvor man føler at man får en nogenlunde service. Enjoy!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side Folk der ikke kan sige "Tak for hjælpen", når man løser deres problem burde IP-blockes!
#13
Cal
Supporter Aspirant
30-08-2006 21:30

Rapporter til Admin
Hvor er det dog plat at hver gang nogen har et problem så skal der straks herind og klages så alle kan sidde og være enige i at det er forkert. Du vælger at handle de billigste steder og forventer at alt går perfekt - det burde det også, men der er nu ofte en samenhæng mellem pris og kvalitet hvis tærsklen for fejl ligger meget lavt så burde man måske handle lidt mere seriøse steder.
--
Det er sørgeligt, men well, HOL er for mig ikke længere et seriøst site hvor man kan finde hjælp, det er et sted hvor man fordriver sin tid når man ikke lige har andet at lave.
#14
kvikkid
Gæst
30-08-2006 21:40

Rapporter til Admin
Jeg har nu bestilt 6 gange (ialt 20 vare) fra getmore, og havde det dagen efter hver gang. men måske er det når det er dyre ting de er lidt løse i det
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#15
NitroBlast
Giga Supporter
30-08-2006 21:55

Rapporter til Admin
#13 Man skal have lov til at sige sin mening, for at advare andre mod at brænde fingrene... Og desuden så er det ikke et spørgsmål om pris & kvalitet - det er et spørgsmål om, at disse forhandlere ikke overholder de ting de lover på deres site - lagerverer bestilt inden klokken 16 sendes samme dag og min bare r*v... #14 Det var da heldigt :o) Enjoy!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side Folk der ikke kan sige "Tak for hjælpen", når man løser deres problem burde IP-blockes!
#16
illuzioN
Gigabruger
30-08-2006 21:56

Rapporter til Admin
Må give #4, #5, #6 og #7 ret. E-mærket er ingen garanti for korrekt behandling i henhold til købeloven. Min erfaring har vist, at e-mærket ikke er andet end falsk tryghed. Er meget skuffet over det. Alle internetbutikker vil have utilfredse kunder. Nogle flere end andre. Det kan ikke undgås. Eksempelvis er største delen herinde tilfredse med Midtdata, men jeg er en af dem der går langt uden om dem, når jeg gør mine indkøb. En grotesk sag, som jeg ikke ønsker at bringe frem igen. Men kort fortalt gik der 1 år, før jeg fik mine retmæssige penge tilbage for en defekt computer (8000,-) - eller næsten alle må jeg nok hellere sige. Alt for lang tid og burde ikke kunne lade sig gøre ved et så professionelt firma. Men det sker desværre. NitroBlast, drop nu det der enjoy!
--
man kan blive rigtig meget klogere af at høre og kende sin modstanders synspunkter. P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 1.5TB + 36GB Raptor, Sony 21' CRT E500
#17
moveteam
Ultrabruger
30-08-2006 22:04

Rapporter til Admin
Ja og sådan har man forskellige erfaringer, jeg har personligt gode erfaringer med Getmore, som vist den gang havde e-mærke (juni 2005), jeg bestilte min PDA kl. 16.22 (præcist!), men de skrev på siden at varer der blev bestilt efter 16.00 ville blive sendt næste hverdag. Men alligevel fik jeg den næste dag, så ikke noget brok fra mig ;) Jeg har også handlet hos ComputerSalg.dk, de skrev at min bærbar ikke var på lager, der ville gå 3-14 dage, typisk. Men da jeg så fik min ordrebektræftelse, ville der gå en lille måned før jeg fik bærbaren, men så sendte de alligevel bærbaren samme dag, og jeg havde den næste dag. Det samme skete for en af mine venner. Mvh Jakob
--
Der er altid noget nyere rundt om hjørnet køb når du har brug for det! OBS! Er kun 14.
#18
BloodClaw
Gæst
30-08-2006 22:38

Rapporter til Admin
#13 Et er at kvaliteten og pris hører sammen, men disse firmaer viser jo slet ikke nogen kvaliteter. Flere af firmaerne hæver pengene på dankortet før de sender varene, mener især det er PC-huset som har problemer med dette (har dog ikke handlet der selv). Jeg har desuden flere gange set en underlig pris hos Getmore.dk (en pris som man godt kan se er fucked op), og har så ringet til dem for at sikre mig, at prisen var iorden, og bestilte så 3 stk af varen (Windows XP Pro 3pak for 1200,- per 3 pak, altså 3600 ialt) for den butik jeg arbejde for på pågældende tidspunkt. Vi fik kun til sendt 1 af de 3 3-paks vi bestilte og betalte for, og så var de jo ikke ligefrem de billigste mere. "Du ved jo udemærket godt selv at den pris var fucked op" Ehm, jah, men når man nu ringer ind for at sikre sig at det er prisen, så synes jeg ikke ligefrem at jeg skal tage ansvaret for den pris... Men noget helt andet, er det evt. muligt for HardwareOnline.dk at lave en side (f. eks. oppe i menu-baren med "forside", "forum", "søg" og alle de andre), hvor man kan bedømme de forskellige butikker? Det ville jo sikkert stoppe mange tråde som disse, og istedet holde dem samlet i et område, hvor man nemmere vil kunne se, om butikken man overvejer at sende sine penge til, faktisk er et firma som sender de varer man køber. Ikke fordi trådende som sådan er irriterende, men for overblikkets skyld, tror det vil hjælpe mange.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#19
CyberOpz
Ultrabruger
30-08-2006 23:27

Rapporter til Admin
#18 Edbpriser har jo allerede et rating system. Der kan man også gå ind og læse hvad erfaringer folk har med deres køb. Det du skriver om at butikker hæver før end varen er afsendt er jo i direkte strid med loven og kan derfor anmeldes til politiet. At folk ikke overholder deres leveringstider siger jo igen noget om hvor vigtigt det er for de enkelt butikker at have kunder. Alle benytter i dag distributørene som lagre og har derfor sjældent selv varene liggende fysisk på adressen. I stedet sender de en ordre ud til leverandøren med dit navn på. Det er sikkert her der kan ske store problemer, for der vil altid være en vis forsinkelse på lagerstatus for de enkelte butikker med de data de modtager fra leverandøren. Man må huske på at alle har deres egne computersystemer og ikke alle af disse opdatere/udveksler data lige godt. Men kig efter de orange stjerner på EDBpriser. Det er folks tilfredshedsniveau. /CyberOpz
--
#20
Zero
Ny på siden
30-08-2006 23:46

Rapporter til Admin
Jeg har selv handlet et par gange hos getmore, og det var kun sidste gang at det gik galt for dem hvor de ikke overholdte deres leverings frist.! men jeg er dog blevet en ting klogere.! Næste gang så handler jeg ved et hvor jeg ved de har lager på den adr. hvor de bor, så som SHG osv.! Zero
--
#21
0o0
Gæst
30-08-2006 23:57

Rapporter til Admin
#12+15 ENJOY!
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#22
NitroBlast
Giga Supporter
01-09-2006 19:35

Rapporter til Admin
Hvor DUM skal man næsten have lov til at være, før man glemmer hvordan man trækker vejret! Jeg annullerede min ordre ved multimedia world i onsdags, og i dag har jeg så fået mail om, at de nu har afsendt min ordre... Og de har selvfølgelig hævet pengene fra min konto... Og nu kan jeg så vente på, at de gider at tilbagebetale pengene... FUCK GETMORE & MULTIMEDIAWORLD Enjoy NOT!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side Folk der ikke kan sige "Tak for hjælpen", når man løser deres problem burde IP-blockes!
#23
Smalle
Juniorbruger
01-09-2006 21:02

Rapporter til Admin
NitroBlast siger : "Jeg har netop afbestilt varerne for anden gang (efter at have ventet 34 minutter på at nogen svarede på telefonen)." De tager aldrig telefonen hos MultimediaWorld , jeg fik min kiss rep. der . men da jeg ikke fik noget mail eller hørte andet fra dem ringede jeg til dem i meget lang tid og jeg ventede og ventede i telefonen .Til sidst måtte jeg ringe til bogholderiet og få dem til at finde ud af hvad der skete med min kiss .
--
#24
Anja Voller Jensen
Gæst
01-09-2006 21:25

Rapporter til Admin
har oplevet 1 ud af nok 50 gange at gmore ikke havde det på lager. "Brænde fingrerne" ?? hvad snakker du om, ok dine varer kom ikke men blev du faktureret for dem? nej, nå hvad er dit store problem så. ^^
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#25
NitroBlast
Giga Supporter
02-09-2006 09:28

Rapporter til Admin
#24 Jeg handlede der, fordi de varer jeg skulle bruge angiveligt var på lager, og derfor kunne afsendes samme dag. En uge efter havde jeg intet modtaget ud over mails der sagde, at de ikke havde tingene på lager. Og som du kan se i #22, har de sendt og faktureret mig for en ordre, som jeg havde afbestilt flere dage forinden - dét er et problem! Når man på den måde giver sine kunder forkerte informationer, for at få dem til at handle ved sig, så ser jeg absolut dette som et problem! Enjoy NOT!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side Folk der ikke kan sige "Tak for hjælpen", når man løser deres problem burde IP-blockes!