Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Wupti fejler ved reklamation

Af Ultrabruger Calchas | 17-02-2021 17:04 | 2103 visninger | 43 svar, hop til seneste
Kære hol'ere En historie der desværre ligner den som mange andre har oplevet dog med et tvist. Min skærm Asus PG279Q har været indsendt som reklamation til Wupti, som hurtigt anerkender fejlen, som er kendt fra fabrikken (Random vertical lines). De fortæller at Asus har valgt en ombytning. FInt tænker jeg og forventer at jeg modtager en fabriksny skærm. Det gør jeg ikke. Jeg modtager en skærm uden skærmbeskytttelse, lednigner liggende løst og i en tilfældig papkasse og og ikke den originale kasse som følger med skærmen... Deres svar er således: Hej Christian, Tak for din mail. ASUS bytter ikke reservedelene, som min kollega skriver, men bytter skærmen. Vi pakker varen op, når den kommer fra fabrikanten, for at sikre os, at du ikke modtager en defekt skærm. Det betyder ikke, at det er ikke er en ny skærm. Ledningerne er dine gamle, derfor de ikke er i poserne. Du er velkommen til at vende retur, hvis der er noget galt med skærmen, men ellers tænker vi at sagen er løst. Hav en god dag. Med venlig hilsen XXXXXX (Wupti ansat) Mit svar d.d.: Hej XXXXX Sagen er bestemt ikke løst og det er komplet uacceptabelt. Ved en ombytning SKAL der være tale om en fabriksny skærm. Dvs. komplet ny kasse med forsegling mv. Jeres påstand om at skærmen er ny, men taget ud af kassen for at I tester den og pakker den ned i en helt anden tilfældig papkasse uden den medfølgende skærmbeskyttelse og med mine ledninger tror jeg ikke på og er ikke en del af normal praksis. Desuden er denne påståede handling i modstrid med at jeg skal modtage en fabriksny skærm. Min påstand er at I har sendt en formentlig "refurbished" skærm uden kasse, uden skærmbeskyttelse, med ledninger liggende løst og med ødelagt flamingo. Det her er absolut sidste chance for at I gør det korrekte ellers ryger den her sag til Center for Klageløsning og derefter FKN og jeg har en ret god ide om hvordan den her sag ender. Desuden vil I også få et par bemærkninger på hol.dk og hwt.dk, hvor jeg er flittig bruger og gerne oplyser om Wupti's håndtering af denne sag.I bedes svare på denne mail inden ugens udgang ellers opfatter jeg det således at I står ved jeres ombytning til en brugt formentlig "refurbished" skærm (som I påstår er fuldstændig fabriksny...) Hvis ikke I giver mig medhold kommer sagen gennem de korrekte klageinstanser. Så bare et godt råd.... Hold jer fra Wupti, medmindre I vil lyves overfor ved en reklamation.
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#1
wazer^
Nørd
17-02-2021 17:07

Rapporter til Admin
De lyver, du har fået en refurbished skærm. Hvilket du ikke skal godtage.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#2
Abemennesket
Ny på siden
17-02-2021 17:09

Rapporter til Admin
Tror det helt normalt. Det gjorde ASUS også ved mig. Men det er trods alt bedre end at have en defekt skærm.
--
#3
wazer^
Nørd
17-02-2021 17:10

Rapporter til Admin
#2 Hvis du godtager at få en anden person skærm der er blevet repareret ja, hvem fanden vil dette? Du aner ikke hvordan den er blevet behandlet, du aner intet om hvor den har stået, hvilket klima den har været i.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#4
Jinxx-KBH
Elitebruger
17-02-2021 17:12

Rapporter til Admin
#2 Men med den logik kan man også sige:" Nå ja, det er bedre med end defekt skærm istedet for at vi sender et tæskehold ud til dig" - Så selv om du har ret i at en fungerende (refurbished) skærm er bedre end en defekt, så er det stadig ikke "godt nok" i forhold til gældende lovgivning :)
--
#5
Jimminez
Mega Supporter
17-02-2021 17:16

Rapporter til Admin
det er helt lovligt at få en refurbished skærm ifølge RMA og med den email du har sendt vil jeg som firma IKKE give en skid til dig lær reglerne at kande før du kommentere eller skriver mails en reklamation har firmaet 3 gange på at løse dit problem før handlen går retur en ombytning er IKKE lige med EN helt ny skærm og det har det aldrig været.. det skal være samme stand som din er og eller samme værdi
--
#6
thechillum
Mega Supporter
17-02-2021 17:17

Rapporter til Admin
#0#1#2#3 Præcis. Wupti køber fra Asus og har i den forbindelse accepteret at Asus's måde at håndtere sådan en reklamation kan være med en refurbished enhed. Wupti sælger under dansk købelov, der skal en ombytning være fabriksny. Refurbished er ikke godkendt og kan ikke accepteres ifølge købeloven. Wupti prøver at fraskrive sig deres ansvar fra købeloven ved at henvise til at Asus gør tingene anerledes, dette skal man bare ikke accepterer. Det er wupti's ansvar at sikre de overholder dansk købelov, der er et salg direkte imellem Wupti og Kunde. Det ses mange steder at de simpelthen siger "Vi har fået oplyst af producenten at blablabla" og det rager jo os en papand hvad producenten fra holland siger under en anden købelov og derudover så er vores reklamation ikke med producenten men forhandleren. Edited: #5 Nix! Refurbished betragtes IKKE som et nyt produkt, det er en gammel produkt i ny emballage/cover/plastik og godtages bestemt ikke! Her er sagen om Apple som havde samme praktis. Det gør de dog ikke længere, for deres dyrer jurdister ved godt det ikke harmonere med Dansk købelov! https://taenk.dk[...]
--
Sidst redigeret 17-02-2021 17:20
#8
Abemennesket
Ny på siden
17-02-2021 17:19

Rapporter til Admin
#3 og #4 Det er trods alt bedre end en defekt skærm. Har man været igennem Asus RMA, ved man også hvilken lang dans det er. Jeg aner ikke om den skærm jeg fik har været rep, eller blot returneret. Jeg ved bare den stadigvæk kører og ikke er defekt. Hvis noget skulle ske har jeg heldigvis en god forsikring der tager sig af det.
--
#9
ToFFo
Guru
17-02-2021 18:12

Rapporter til Admin
Det er korrekt, at de skal ombytte til en fabriksny skærm, hvis der ombyttes. Og hvis der repareres, skal det være 'din' skærm du får tilbage, som repareret/refurbished. Ikke en anden repareret enhed. Den del er der fuldtændig styr på her i tråden (for det meste). Det er dejligt at se. Jeg forstår godt du føler dig trådt på. De har stukket dig en lodret løgn, og tror de kan slippe afsted med det. Så din frustration og måde at skrive på er fuldt forståelig! Med det sagt synes jeg dog du fremstår som en arrogant klovn i dit svar. Det er ikke så heldigt. Du skal ikke lade dem komme under huden på dig. Det ender bare med du får sagt noget du fortryder, som i værste fald kan bruges imod dig i din klagesag. Generelt når man kontakter alt kundeservice med et problem... Giv dem lyst til at hjælpe dig. Så bliver hjælpen ofte hurtigere, bedre og/eller kompensationen større :D Du skal nok vinde sagen, men det gavner på ingen måde at true dem med at hænge dem ud. Så giver du dem bare lyst til at trække sagen i langdrag. Tænk hvis de var klar til at sende en ny skærm til dig, fordi de godt kunne se det de havde skrevet ikke var så heldigt. Men så svarer du sådan der, og så skyder du lige den mulighed ned :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 17-02-2021 18:16
#10
Calchas
Ultrabruger
17-02-2021 18:54

Rapporter til Admin
#9 Ja det hører jo med til historien at jeg var flink i mit forrige skriv hvor jeg netop gav dem muligheden for at agere ordentligt.... Men når de lyver bliver jeg harm.... Og ja det kan nok godt læses :) Her er mit tidligere skriv inden de vælger at påstå at skærnen de har sendt er ny. Jeg har i dag modtaget skærmen og kan desværre konstatere at der ikke er byttet til en ny skærm, men en brugt skærm. Der er ikke original kasse og flamingo er i stykker, ledninger er taget ud af poser mv. billedeDet korte af det lange er, at jeg selvfølgelig ikke kan acceptere at modtage noget der er brugt, da selv forbrugerklagenævnet er ret klar i mæglet omkring dette. Når en sælger/producent vælger at ombytte ved en reklamation, så skal varen være fabriksny. At Asus vælger en "ombytning" til en brugt skærm er muligvis fordi de ikke kender den danske lovgivning og retspraksis. I burde dog være bedre inde i reglerne og jeg forventer og foreslår således en af følgende løsninger1. Varen ombyttes til en fabriksny skærm2. I tilbyder mig en nyere model, hvis den, jeg oprindeligt købte, ikke længere kan skaffes. Jeg bestemmer selv, om jeg vil tage imod det tilbud.3. Refusion af det fulde betalte beløb.
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
--
Sidst redigeret 17-02-2021 18:55
#11
ToFFo
Guru
17-02-2021 19:05

Rapporter til Admin
#10 - Det er rigtig godt skrevet! Høfligt, og lige til sagen, plus du inkluderer løsningsforslag til dem, som du kan acceptere. Det er helt perfekt. Og igen, jeg forstår sgu dit udbrud. Jeg ville også være mega pissed hvis jeg fik sådan en åbenlys løgn. Altså, de prøver jo ikke engang at gøre det troværdigt. Havde de i det mindste gjort et godt stykke arbejde med deres løgn, kunne man da i det mindste give dem lidt point for opfindsomhed :D Det er ikke fordi ASUS ikke kender den danske lovgivning. Problemet er at de ikke skal følge lovgivningen. Hvorfor skal ASUS ikke følge dansk lovgivning?? :O Det skal de også, hvis du har købt noget af dem direkte, som privatperson. Når du sender en vare til reklamation hos en forhandler, bruger din din reklamationsret. Forhandleren bruger så garantien på varen, for at få deres røv dækket økonomisk af producenten. Proshop, Komplett, Dustin og alle de andre gør netop det. De har ikke hverken mandskab eller knowhow til at reparere produkterne, så de sender varerne til producenterne for at køre en garantisag. Dog vil de ofte, hvis muligt, undersøge varen selv, for at fastslå om den vil blive dækket af garantien på forhånd, for så at ombytte/kreditere deres kunde. Fordi garantisager ofte kan tage lang tid. Så lægger de ud for en ny vare eller en kreditering så at sige.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 17-02-2021 19:06
#12
thechillum
Mega Supporter
17-02-2021 19:20

Rapporter til Admin
#11 - Lige præcis fordi forhandlerne og producenterne handler B2B hvorpå der ingen faste regler er for hvordan reklamationer skal behandles, der er store/lange kontrakter på hvordan Asus vil forholde sig til forskellige reklamationer osv, og det er helt lovligt. Vi er bare så heldige at have en stærk købelov som sikrer og giver os forbrugere nogen rigtige gode rettigheder som gør vi jo er bedre stillet end forhandlerne er hos producenten, men igen er det jo ikke forbrugeren problem. Det er noget som forhandlerne kender til men de håber/krydser fingre for at kunden bare accepterer den løsning Asus har forslået/sendt ud i livet.
--
#13
ToFFo
Guru
17-02-2021 19:23

Rapporter til Admin
#12 - I know. Antager det var til #10 :D
--
- Indsæt signatur -
#14
Calchas
Ultrabruger
17-02-2021 19:41

Rapporter til Admin
Tak for alle de fine kommentarer og indlæg. Jeg er meget enig i analyserne og årsagerne til hvorfor sådanne sager opstår og hvorfor firmaerne forsøger at smyge sig uden om lovgivningen (med undtagelse af #5, der gættede galt). Jeg ved godt at det er en træls bet for Wupti, når Asus vælger en ombytning til en refurbished skærm, hvilket de kun kan sælge som fx outlet til en væsentlig nedsat pris, men som #12 skriver har vi en stærk købelov og såfremt Wupti ikke vælger en lovlig løsning så tager vi bare klageprocessen.... Jeg er en tålmodig fyr og glad for lovgivning (arbejder med ejendomsret).... dog knap så glad for at min 3080 nu kun er parret med en 1080p 60hz skærm at bruge indtil sagen løser sig..... Det kan man vist godt kalde en bottleneck :) Well well... fortsættelse følger og skal nok skrive uanset hvordan sagen falder ud :)
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#15
Mr. WoLF
Guru
17-02-2021 19:49

Rapporter til Admin
Det er ikke en skærm der har stået i måneder hos en anden men en dao/defekt ved modtagelse, sendt retur og lavet? Og stadig fuld garanti og returret. Jeg har prøvet med en crt skræm som skulle byttes 6 gange før der kom en der virkede, så mig glad for at ende med en perfekt skærm selv det var en ombygning. Vil også hellere have en ombytning end at skulle vente på en behandlingsform af sagen, bare den ikke har fejl. Men er det en ombygning så er det dårligt at nævne for en kunde at det er en ny skærm
--
#16
wazer^
Nørd
17-02-2021 20:19

Rapporter til Admin
#15 Du har krav på at få dine penge tilbage hvis rimelig tid er opbrugt og rimelig tid er max 10-14 dage i min optik, og endnu kortere hvis det er noget du bruger til hverdag, så har du krav på en ophævning og eller et låne produkt der kan de samme ting som du skal bruge i din daglige gøren med produktet.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#17
Calchas
Ultrabruger
17-02-2021 20:24

Rapporter til Admin
#15 Ombytning er helt ok for mig..... Det skal bare være til en fabriksny skærm som loven foreskriver, så har ikke noget problem med at Wupti vælger en ombytning.... Men når jeg gør mig umage for at sende alt med til dem (inkl skærmbeskyttelse, kasse og alt der fulgte med til skærmen), så bliver jeg harm når de ikke følger reglerne og vælger en løsning de ved er forkert og samtidig prøver at lyve om at skærmen er ny, når den helt åbenlyst ikke er det. Det er ikke en retursag inden for 14 dage..... Det er en reklamationssag (2 år fra købstidspunkt). Når det så omhandler en vare der ikke længere er i produktion så er det jo svært for Wupti at ombytte til en fabriksny vare. Det forstår jeg godt, men så må Wupti vælge en af de andre lovlige løsninger, som jeg har foreslået dem.
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#18
Calchas
Ultrabruger
17-02-2021 20:25

Rapporter til Admin
#16 Tak! -Det vil jeg orientere Wupti om.
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#19
Jimminez
Mega Supporter
17-02-2021 21:08

Rapporter til Admin
Ja jeg har taget fejl!!
--
#20
wazer^
Nørd
17-02-2021 21:16

Rapporter til Admin
#18 blot til orientering, mht. til låne produkt har du ikke krav på dette, wupti kan dog tilbyde dig i perioden du venter hvis de vil lave en aftale med dig om evt. få lidt ekstra tid til at løse problemet for dig. Man ser dog oftest kun dette i bil reparationer på et autoriseret værksted. Alt andet giver ikke rigtig mening med mindre det er lokal og du kan få et andet produkt med, med det samme.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#21
Calchas
Ultrabruger
17-02-2021 21:34

Rapporter til Admin
#20 ok. Er egentlig heller ikke så interesseret i at få noget midlertidigt. Vil gerne have en rigtig løsning i første ombæring.
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#22
Calchas
Ultrabruger
17-02-2021 21:35

Rapporter til Admin
#19 Helt i orden :) No hard feelings :)
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#23
Dragonheart
Guru
17-02-2021 21:42

Rapporter til Admin
Det lyder til du er blevet udsat for en "ombytning på garantien" og ikke "Et fabriksnyt produkt på reklamationsretten". Da butikken skriver at Asus har valgt en ombytning. Asus skal ikke ombytte noget som helst ved en reklamation - det skal butikken. Asus skal ikke involveres ved en reklamation. Det er selvfølgelig ikke i orden hvis du har reklameret til butikken Inden for de to års reklamationsret. Men har du påberåbt dig Asus garantiordning er det i orden.
--
#24
7430
Mega Nørd
17-02-2021 22:02

Rapporter til Admin
lyder ærligtalt bare til du vil ha ret for have ret. hvis du får en vare der intet fejler med samme garanti og reklamationsret som en ny så forstår jeg virkelig ikke dit hyleri, om du har ret i din klage jo, men syns sku du tager den for langt.
--
jep jep
#25
wazer^
Nørd
17-02-2021 22:09

Rapporter til Admin
#24 Han hyler jo ikke? hvis han godtager dette så er han dårligere stillet fordi han har netop indgået en aftale med asus producenten i stedet for, næste gang der sker noget kan wupti blot sige, det bare ærgerligt du må tage den med asus fordi du har brugt deres garanti ordning som stinker. Så har de blot fungere mellemmand og kommet ud af deres kontrakt.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#26
AVALON
Bruger
17-02-2021 22:35

Rapporter til Admin
#16 - korrekt, men din personlige vurdering på 10-14 dage er irrelevant og urealistisk. Især på baggrund af det gældende produkts vigtighed for kundens dagligdag. hvis det havde været en telefon uden lånemulighed, så kan man måske snakke om det tidsleje, men i dette tilfælde, hvor kunden selv har det fint med sin egen erstatningsskærm, så ville der et større spænd på buen. det handler i bund og grund om hvilke argumenter begge sider kan komme med. Der er ingen fast regel , så pas på med at banke tommelfingerregler ind i hovedet på folk. Gud vide hvor mange gange jeg har mødt mennesker der påstår 3 reparationen = krav på nyt. Ved ikke hvem fanden har delt det lorte rygte
--
#27
wazer^
Nørd
17-02-2021 22:52

Rapporter til Admin
#26 Det er fuldstændig det samme for en skærm eller andet værktøj hvis det er dit arbejde eller skole brug for den sags skyld og du ikke har andet, så den er nemlig ikke irrelevant. Det er ikke urealistisk, husk på denne fuck op de har prøvet på at snyde ham for er med i dette forløb han er i allerede, den starter ikke forfra, så har de allerede modtaget produktet og der fra så fået en ny tilsendt på en tidsplan over lad os sige 7-10 arbejds dage, så er deres ende ved at være nær. Har #0 det fint med den skærm han har modtaget??, den skal jo sendes tilbage ergo han har ikke nogen låne skærm. Du skal som kunde ikke komme med nogen argumenterer blot sige du bruger det i dit arbejde eller evt. skole gang, og hvis du er rigtig træls så kommer du med dokumentation for hvor meget det koster dig at stå uden, så skal de nemlig og så æde denne.. Det er kun firmaet der skal dette og skulle kunne dokumentere over for dig hvis der er problemer med det ene eller andet som der skal være hold i, det skal ikke koste dig en krone som kunde hverken ved vente tid, forsendelse, indpakning osv osv osv.. Mener shoppen der er nogen krav der skal stilles, jamen fint så skal de betale hele gildet der også når du snakker dansk lovgivning.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 17-02-2021 22:56
#28
wazer^
Nørd
17-02-2021 23:04

Rapporter til Admin
Dette er selvfølgelig under hele reklamationen i disse 2 år I Dansk lovgivning vi snakker om nu, intet andet... og #0 når du nu får en uåbnet/fabriks nyt produkt, så husk så starter der er en ny 2 års reklamation fra datoen af du modtager den, hvad enten som flex/underskrevet/modtaget i hånden til leverings sted. Hvis de altså ikke blot siger du får bare pengene tilbage, tvivler dog da det er salling group :)
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#29
AVALON
Bruger
17-02-2021 23:30

Rapporter til Admin
#27 jeg må desværre se mig uenig med dig. du bliver ved med at give et konkret bud på dage, men det nytter ikke noget, da sager er meget individuelle. samtidig med det, så HAR brugsfunktionen af produktet noget at gøre med strækningen på reparationen. Jeg siger sågar også, som du, at det er meget betydende af hvad produktets gør for kunden. i dette tilfælde, er der tale om en skærm til diverse, som han, mere eller mindre, har erstattet af en reserve skærm han har. Han har ikke tænkt sig at henvende sig til Wupti for at be om en mere samlignelig skærm, hvilket betyder, at produktet ikke har essentiel betydning for daglig trivsel. jeg har været indblandet i mange reklamationssager pga. job og selvom mange af sagerne var langt ud over hvad du kalder rimeligt, så havde den virksomhed jeg var ansat ved en 97% sejrsrate på de sager, som rent faktisk endte i retten/Klagenævnret. fra vores små holdninger til juraens tykke udtryk, er der mange detaljer, og der er derfor jeg siger, at det er argumenterne der vægter højt, især hvis der iblandes en mængde fornuft og forståen. at stille det op sort/hvidt er forkert, så jeg anbefaler dig at lade være med det.
--
#30
wazer^
Nørd
17-02-2021 23:45

Rapporter til Admin
#29 Vi snakker consumer hardware, vi snakker ikke om et produkt der er special produceret produkt som skal udgrave vores forfædre 1000 år tilbage der har en special skåret diamant fra Afrika der er svær at få fat på, vi er I Danmark under private købe lov. Der er ikke noget der er kompliceret her, så hold dig til hvad vi snakker om og hvilket forum vi er på :) Hvad folk ude fra tænker og tror i sammenhæng kan hverken være dit, mit, #0 eller andres problem. Nok om det dog. Fandt lige denne, fortæller det meget godt.... https://taenk.dk[...]
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 17-02-2021 23:49
#31
AVALON
Bruger
17-02-2021 23:53

Rapporter til Admin
#30 - Det vil jeg absolut mene, at jeg gør. På baggrund af dine svar, så tror jeg ikke vi at opnår konsensus i den nærmeste fremtid, så jeg stopper den her og retter mine sidste ord mod #0. Fortsæt kampen, hvis du har energien til det. Alt held og lykke med det.
--
#32
nu igen
Gæst
18-02-2021 02:14

Rapporter til Admin
Det er skam helt normal procedure, hvis man også spørger føniks computer og sikkert mange andre. Se evt denne tråd: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
ToFFo
Guru
18-02-2021 08:56

Rapporter til Admin
#32 - Ja det er ganske normalt. Og helt forkert. Men hey, går den så går den. Forhandler sparer penge :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 18-02-2021 08:56
#34
Azakiel
Skribent
18-02-2021 09:22

Rapporter til Admin
Helt korrekt at de ikke må ombytte til en refurbished skærm, men det er forkert at det skal være en ny skærm i ny kasse. De måtte for så vidt muligt gerne ombytte skærmen til en helt ny og sende den i en gammel kasse, det er kun produktet der er vigtigt ikke indpakningen. Men tyder da på at DS skal have en opfrisker, vi var gennem samme mølle for nogle år siden med Apple telefoner, og der fik vi da rettet hurtigt ind efterfølgende. Kan så godt være der er forskelle på Wupti og Bilka, men det er samme ledelse der sætter reglerne oppefra, så tyder på en afdeling hos Wupti der ikke aner hvad de foretager sig på det punkt.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#35
Karanka
Elitebruger
18-02-2021 10:05

Rapporter til Admin
30# FYI så har 31 ret i sine tidligere op slag. Det er ikke nok at du blot argumentere for at det er vigtigt for dig.. I tilfælde af en skærm som her, hvis den er så vigtig for dig at du ikke kan undvære den, ville man have skulle tegnet en swap garanti som man får på f.eks. HP pro skærme, lenovo P series og dell Ultrasharp mv. Derudover, kan en forhandler i 9 ud af 10 tilfælde, påråbe sig at der er tale om en teknisk svær fejl at udbedre hvilket giver dem længere tid at løbe på, der kan ligeledes blot være tale om at en reservedel er i restordre, det giver dem også længere tid. Jeg har haft et utal af sager i forbrugerrådet i mit gamle job, jeg har tabt 1 sag som var i forbindelse med en prisfejl på et problem til 200 kr. Mange af de sager som jeg har været med til at vinde, har netop været baseret på at kunderne mente reparationstiden var for lang, i mange tilfælde ca. 30 dage. Hvilket vi altid vandt, eller sagerne blev trukket retur af kunden fordi varen kom retur osv. Hvis der f.eks. var tale om et køleskab, ovn/komfur eller lignende, er reparationstiden væsentligt forkortet, da det anses som at være mere livskritiske produkter som er svære at undvære. En PC skærm hører bestemt ikke under den kategori.
--
#36
Calchas
Ultrabruger
18-02-2021 20:18

Rapporter til Admin
Til #29 Du skriver følgende: i dette tilfælde, er der tale om en skærm til diverse, som han, mere eller mindre, har erstattet af en reserve skærm han har. Han har ikke tænkt sig at henvende sig til Wupti for at be om en mere samlignelig skærm, hvilket betyder, at produktet ikke har essentiel betydning for daglig trivsel.' Nu er det korrekt at jeg ikke ønsker en låneskærm, såfremt Wupti vælger at ville reparere min skærm, da jeg ikke gider alt det bøvl med at pakke ud og ind og sende med postnord, men derfra og til at udlede at det er en skærm til diverse der er lidt langt. Det er en skærm til min pc som jeg bruger til al privat pc brug. Det er en helt anden oplevelse at sidde med en 27 tommer, gsync, 1440p, 144hz skærm end min gamle 1080p60hz skærm, så jeg mener bestemt at det haster, men det vigtigste for mig er at det er den rigtige løsning. Som jeg skrev i #10 så foreslog jeg og foreslår stadig følgende løsninger 1. Varen ombyttes til en fabriksny skærm 2. I tilbyder mig en nyere model, hvis den, jeg oprindeligt købte, ikke længere kan skaffes. Jeg bestemmer selv, om jeg vil tage imod det tilbud. 3. Refusion af det fulde betalte beløb. Til #34 Er din påstand at skærmen er helt ny, men smidt ned i flækket flamingo, uden skærmbeskyttelse og med ledninger uden pose i en stor brun papkasse........ Ja så kan jeg jo varmt anbefale Wupti til dig, da jeg er sikker på at du vil være tilfreds med deres kundeservice....... Til alle andre så giver det her en god beskrivelse af hvad man bør forvente https://taenk.dk[...]
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
--
Sidst redigeret 18-02-2021 20:21
#37
Calchas
Ultrabruger
18-02-2021 20:33

Rapporter til Admin
#35 Nu omhandler min kommende eventuelle klage ikke ventetiden. Det er helt ok at det kan tage lidt tid at reparere en skærm. Wupti har valgt at give medhold i at fejlen er en reklamation. De har så valgt at ombytte skærmen til en anden skærm som er samme model (som jeg med mit mistroiske sind opfatter som et refurbished produkt og som wupti påstår er et nyt produkt) Henset til den tidligere principielle sag vedr. Refurbished mobiltelefoner, mener jeg at mine chancer for at vinde en klagesag er yderst god, men det må fremtiden vise.... Wupti kan jo også stadig nå at vælge en af mine foreslåede løsninger.... De har fået resten af ugen til at tænke sig godt om...... Måske de vil påstå at varen er ny, men åbnet af wupti og testet hvorefter de har smidt kasse og skærmbeskyttelse i stort brændbart...... Eller vælge en knap så wupti-pede løsning :) Lets see..... Bring it on!
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
--
Sidst redigeret 18-02-2021 20:35
#38
Azakiel
Skribent
18-02-2021 20:52

Rapporter til Admin
#36 Ved ikke hvor jeg skrev at transport og andet er korrekt håndtering fra Wupti, så tag din ire et andet sted hen.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#39
Calchas
Ultrabruger
18-02-2021 22:00

Rapporter til Admin
#38 du skrev følgende: 'De måtte for så vidt muligt gerne ombytte skærmen til en helt ny og sende den i en gammel kasse, det er kun produktet der er vigtigt ikke indpakningen.' Det er jeg blot ikke enig i er korrekt, da jeg som forbruger jo netop kun kan være sikker på at produktet er fabriksnyt, når det kommer i korrekt indpakning og med ubrudt forsegling. Jeg vil faktisk gå så langt som til at mene at hvis de har taget skrærmen ud af kassen og taget denne i brug og testet den og derefter sendt skærmen til mig, så er skærmen ej heller ny.... Det er et tænkt eksempel der tager udgangspunkt i Wupti's useriøse påstand, men princippet mener jeg er gældende jvf. Apple-Elgiganten sagen. Så det var altså ikke for at være efter dig, det var blot for at sige at jeg ikke er enig. Og tak for kommentarerne - Sætter pris på en god og saglig diskussion.
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#40
Azakiel
Skribent
19-02-2021 09:11

Rapporter til Admin
#39 Min kommentar var ikke så meget møntet på Wupti's håndtering, men generelt - Forudsat at de har en kasse der er egnet til transport af det defekte produkt (og evt. tilbehør der nu har måttet været medsendt), uanset stand af kassen selv, så må de gerne det under danske købelov. Produktet skal være nyt, emballagen er irrelevant i det henseende. Da jeg stod og håndterede vare reklamationer for en Bilka modtog vi heller aldrig nye iPhones, GPS'er, Printere, etc. i nye produkt kasser, men blot i en egnet transport kasse som faktisk er bedre til formålet, da de er bedre beskyttet end de generelle produkt kasser når de ikke er sendt på paller. At Wupti så fucker helt op er kritisabelt, og der er det bare at holde på dine rettigheder som forbruger. Nyt produkt, eller pengene tilbage. Alt andet er uacceptabelt.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#41
Calchas
Ultrabruger
19-02-2021 11:28

Rapporter til Admin
#40 Helt ok, så vil jeg meget gerne indrømme at jeg misforstod dig i første ombæring! Breaking news!!!! Wupti har netop skrevet følgende til mig: Hej XXXX Hvis du ikke ønsker at beholde den nye skærm, kan du sende den til vores returcenter. Når den er modtaget og de har set, at alt er i orden, vil vi gerne sætte en refundering i gang til dig. Du bedes derfor oplyse dit konto- og registreringsnummer. Husk også at vedlægge dit ordrenummer, så vores returcenter ved, hvilken sag forsendelsen relaterer sig til. Hav en rigtigt god dag. -Og jo det er en rigtig god dag!! :) Jeg er nu ikke længere så mavesur og forurettet og glæder mig til at fejre det med en god G&T i aften :) Det kan betale sig at brokke sig, hvis man har ret. Et ydmygt tak for alle kommentarer og håber også at sagen kan hjælpe andre der havner i samme situation og har brug for lidt vejledning.
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
--
Sidst redigeret 19-02-2021 11:30
#42
ToFFo
Guru
19-02-2021 11:37

Rapporter til Admin
#41 - Dejligt! Awesome :D Men...synes ikke du skal poppe G&T før pengene står på din konto... Med den måde de har prøvet at "snyde" dig på allerede, kan jeg ikke lade være med at være lidt paranoid. De kunne finde på at sige "hov, den skærm er da ikke som den vi sendte. Afslag i refundering!" og så ikke refundere det hele. Hvis de kan finde på at skrive en så underkogt løgnehistorie, som om de ikke engang prøver, så frygter jeg problemerne måske fortsætter. Det er worst case, og usandsynligt det sker! Jeg kan bare ikke lade være med at være lidt pessimistisk med Wupti efter det her :P
--
- Indsæt signatur -
#43
Calchas
Ultrabruger
19-02-2021 17:41

Rapporter til Admin
#42 Tak.... de fik den her på FB væggen..... Hej XXXX (mig). Hvis du har haft en dårlig oplevelse, vil vi rigtig gerne kigge på det. Vil du ikke sende dit sags- eller ordrenummer til os i en privat besked? Hej Wupti. I fik betænkningstid til i dag. I brugte tiden fornuftigt og besluttede at refundere det fulde beløb, så jeg er tilfreds og håber at dette også bliver implementeret i jeres RMA proces således at andre ikke oplever at få et refurbished eller brugt produkt i en reklamationsombytning jvf. https://taenk.dk[...] Kan forhåbentlig være med til at hjælpe andre... men er også lidt pessimist og tror mere på at "går den så går den", så hvis 7/10 accepterer brugte/refurbished produkter, så er det jo stadig en god bundlinje for dem.... Og så lever de med de 3/10 "brokkehoveder", som får ret inden det når til en klageinstans. Et kalkuleret lovbrud..... men det er blot min tese og har ingen dokumentation :) Go' weekend!
--
-all you trekkies and tv addicts -PG279Q, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#44
ToFFo
Guru
19-02-2021 18:04

Rapporter til Admin
#43 - 3/10 er faktisk et godt bud. Måske er vi helt nede i 2/10. Jeg er vild med "kalkuleret lovbrud" det rammer hovedet på sømmet. For det er præcis hvad det er, når de laver en "går den så går den" som så mange andre gør. Det er jo ikke kun Wupti, det er et ubdredt problem. Men det går begge veje. For hvis alle forhandlere fulgte loven til punkt og prikke, ville returafdelingen blive dyrere i drift, og så ville prisen på produkterne sandsynligvis stige. Oh well, det er godt at folk som dig tager kampen op uanset!
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Wupti fejler ved reklamation

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning