Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Power nægter returnering

Af Elite Supporter Ð Xargo | 05-10-2020 15:40 | 8017 visninger | 84 svar, hop til seneste
Hvad gør man i den situation at power nægter at lade mig returnere et produkt? jeg har læst alt jeg kan finde på nettet, for at se om jeg rent faktisk ikke havde ret til returnering, dog kan jeg ingen steder se eller læse at det skulle være tilfældet. bundkort købt, hvor kasse har været åbnet da jeg skulle bruge nogle heatsink mål og derefter fastslog at målene ikke passede, derefter er den pakket fint sammen i kassen igen. produktet er købt online (så der gælder nogle særlige regler), og powers hjemmeside fortæller ingen steder i returretten i mit tilfælde ikke ville kunne bruges., alligevel nægtede sælger og butiksansvarlig i den her power at tage produktet retur? jeg har læst om værdiforringelse som nok er den eneste lov der kan bruges på området, men han nægtede at den regel eller generelt alle lovene skulle følges, fordi de havde skrevet noget andet på deres hjemmeside (her referere han til deres udvidet returret 6.6.2, som intet har med returret at gøre). hvad gør jeg? et eller andet sted er det ikke pengene der er altafgørende, men med så dårlig service er det blevet en principsag.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#1
TheMoller
Super Supporter
05-10-2020 15:42

Rapporter til Admin
Hvis det er købt på nettet har du 14 dages returret. Punktum. Der kan dog fradrages et beløb hvis produktets gensalgsværdi har taget skade. Har du henvendt dig til kundeservice og sagt du vil returnere produktet eller er du gået i en butik?
--
Sidst redigeret 05-10-2020 15:43
#2
saiot
Junior Supporter
05-10-2020 15:43

Rapporter til Admin
hvis du har købt det på nette skal du højt sansynlig også tage en reklamation den vej
--
#3
SShadowS
Guru
05-10-2020 15:44

Rapporter til Admin
Købte du online, men afhentede i butikken?
--
3950X|Crosshair VIII Formula|32GB RAM Gainward2080ti-GS|PG279Q Samsung970 EVO+ 1TB+2TB|Samsung 860 PRO 2TB Samsung860 QVO 2TB|Corsair AX860i
#4
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 15:45

Rapporter til Admin
Købt på nettet men forsøgt returneret i butik (som de skilter med på hjemmesiden man sagtens kan).
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#5
ToFFo
Guru
05-10-2020 15:46

Rapporter til Admin
Det er ligegyldigt om kassen har været åbnet når du køber varen. Du har stadig din fortrydelsesret ved køb online. Hvor længe er der gået fra du har modtaget varen, til du anmoder om returnering? Power skriver på deres hjemmeside, ufravigeligt og let forståeligt at: Du har heldigvis god tid til at overveje og afprøve dit nye køb, så du er helt sikker på det lever op til dine forventninger. Derfor har du selvfølgelig 30 dages fuld returret, hvor du i denne periode kan få pengene retur. Så med mindre du prøver at returnere efter der er gået 30 dage, eller du har smadret produktet, så skal de tage varen retur. Har du udfyldt deres returformular? Husk at få på skrift fra dem, at de nægter retur. Ellers kan du havne i en situation, hvor de 30 dage er gået og Power bare siger "Jamen han har ikke været i butikken og spørge om retur før nu, og nu er retur fristen overskredet". så er vi ude i en ord mod ord situation. Så alt på skrift herfra. Prøv at kontakte butikken skriftligt, og forklar forløbet. Når de så svarer tilbage at de godt husker du var der og de afviste returen, så har du et skriftligt bevis for at de har nægtet din retur anmodning X dato.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 05-10-2020 15:47
#6
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 15:48

Rapporter til Admin
#1 det er også hvad jeg har læst mig frem til, men da jeg præsenterede den lov for ham, sagde han det var udelukket for de handlede ikke med brugt. dog står der i loven at forhandleren skal selvom de ikke gør det, den regel var han også ligeglad med og sagde bare “det kommer ikke til at ske”.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#7
DeeKay
Elite Nørd
05-10-2020 15:50

Rapporter til Admin
Følgende er opsnappet herfra: https://www.power.dk[...] "6.2 Fortrydelsesret på montering" Næste punkt oplyser dog følgende: "6.2.1 Du har 14 dages fortrydelsesret på dit køb af montering." Denne syntes jeg står lidt skævt ud: "6.2.2 Fristen løber fra den dag, du modtager en ordrebekræftelse på dit køb. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret, før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret." Er det ikke normal praksis at fortrydelsesret kører fra man har modtaget produkt og ikke ordrebekræftelsen? I så fald at det er som de skriver, kan de jo i princippet bare være mere end 30 dage om at levere produktet og så har man ingen fortrydelsesret? ... Anywho, der står i deres egne betingelser at der er fortrydelsesret ved montering også - Hvordan skulle man ellers fyldestgørende prøvekøre et monteret/installeret bundkort? *edit* De reklamerer oven i købet med 30 dage fuld returret, og ikke de (obligatoriske?) 14 dage: https://www.power.dk[...] "30 dages fuld returret Du har heldigvis god tid til at overveje og afprøve dit nye køb, så du er helt sikker på det lever op til dine forventninger. Derfor har du selvfølgelig 30 dages fuld returret, hvor du i denne periode kan få pengene retur."
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 05-10-2020 15:52
#8
TheMoller
Super Supporter
05-10-2020 15:51

Rapporter til Admin
#6 Men det er ligegyldigt at den har været åbnet. Du har netop ret til at "se varen" medmindre andet er angivet specifikt - brudt foliering mv. Du må kontakte deres online returnering og tage den den vej igennem.
--
#9
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 15:53

Rapporter til Admin
#5 jeg spurgte den butiksansvarlige om han ville skrive under på de ting han lige sagde eller om jeg måtte filme ham sige det, det benægtede han på alle måder at han ville (tror godt han kunne se den ikke var god, men nu var han for sur til at lade mig få ret). til gengæld hoppede den oprindelige ekspedient lige til og skrev under på det. så nu har jeg en underskrevet kvittering med teksten “returnere ikke denne varer da det er et komponent som har været åbnet” (det skal siges der ikke er eller har været forsegling på kassen nogensinde)
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#10
TheMoller
Super Supporter
05-10-2020 15:54

Rapporter til Admin
#7 Dude - du læser et forkert sted. Du kigger på MONTERING! Altså monteringsservice. Fra dit eget link: 6.1.1 Du kan uden begrundelse fortryde dit køb inden fortrydelsesfristen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og kan vi ikke levere disse samtidig, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
--
#11
Renetarderet
Semi Nørd
05-10-2020 15:56

Rapporter til Admin
Lyder absolut som en grov misforståelse eller som om de prøver at løbe om hjørner med dig. Har før handlet online ved både bilka og elgiganten, og senere returneret vare i butikken (både åbnet og uåbnet) uden problemer. Når power skriver som de gør så vil jeg kun formode at du har ret til præcis det samme. Har dog endnu ikke handlet ved Power (da de ikke har en nær mig), men det lyder ret vildt. Edit: Hvilken dato modtog du varen? og hvor længe efter forsøger du at returnere denne?
--
Sidst redigeret 05-10-2020 15:57
#12
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 15:58

Rapporter til Admin
#11 den er ikke engang 5 dage gammel, så udvidet returret osv er ikke aktuelt. Det er bare den helt basale lov omkring 14 dage omhandlende nethandel.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#13
Renetarderet
Semi Nørd
05-10-2020 15:58

Rapporter til Admin
Sakset fra powers side: 6.6 Udvidet returret 6.6.1 Når du køber hos POWER, har du i tillæg til fortrydelsesretten (beskrevet i pkt. 6.1), 30 dages fuld returret på varer. Det betyder, at du uden begrundelse kan returnere dine købte varer, inden den udvidede returret udløber. Den udvidede returret udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, udløber den udvidede returret fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. 6.6.2 I tillæg til varerne beskrevet i pkt. 6.3, gælder den udvidede returret ikke for: · Abonnementer, køkkendele, køkkener & specialbestillinger. · Apple produkter hvor emballagen er brudt. · Mobiltelefoner hvor emballagen er brudt. · PC-komponenter hvor emballagen er brudt · Forbrugsvarer, som batterier og blæk, hvor emballagen er brudt. · In-ear hovedtelefoner og True wireless hovedtelefoner, hvor emballagen er brudt. · Hygiejneprodukter, såsom tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter, hvor emballagen er brudt. Altså hvis du er udover de 14 dage kan du godt være fucked.
--
#14
DeeKay
Elite Nørd
05-10-2020 15:59

Rapporter til Admin
#10 Dude, man monterer vel også et bundkort, gør man ikke? :p Men det er så når DE monterer noget for en? Måske jeg læste det lidt for bogstaveligt ;p Men som du selv er inde på med 6.1.1. "6.1.1 Du kan uden begrundelse fortryde dit køb inden fortrydelsesfristen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare." Altså skulle der ingen ben være i at returnere bundkortet, right?
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#15
ZulfoDK
Super Supporter
05-10-2020 15:59

Rapporter til Admin
Jeg er normalt ikke meget for "shitstorms", men hvis det var mig, så havde jeg lavet et facebook-opslag og tagget Power! Bare en pæn forspørgsel til, hvorfor de ikke mener at de skal leve op til returret/fortrydelsesrettens bestemmelser i forbindelse med din returnering af et bundkort.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#16
Renetarderet
Semi Nørd
05-10-2020 15:59

Rapporter til Admin
Damn - Jeg ville prøve deres facebook/email og høre hvordan du skal forholde dig. Edit: Kan forresten se at power har en chat funktion på hjemmesiden - der kan du måske få et hurtigere svar allerede nu.
--
Sidst redigeret 05-10-2020 16:01
#17
ToFFo
Guru
05-10-2020 16:00

Rapporter til Admin
Skal da gerne lige tilføje jeg både har købt og returneret i Power i Tilst. Det har ikke været noget problem. Købte et 65" TV som jeg ikke var tilfreds med billedkvaliteten på. Det blev taget retur uden besvær. De gad ikke engang åbne kassen og inspicere. Jeg fik pengene tilbage direkte ind på mit kort i butikken. Så det er vist bare et spørgsmål om butikken har fucket op, og ikke vil tabe ansigt overfor dig som kunde. Det er set før. Butik siger noget forkert. Ansatte forsvarer hinanden, i stedet for at tabe ansigt overfor kunden og indrømme de tager fejl. Prøv at udfylde deres returformular og tage retursagen over deres webshop-del i stedet, nu hvor butikken bare vil være på tværs. Du har ikke en anden Power butik indenfor en nogenlunde rækkevidde?
--
- Indsæt signatur -
#18
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 16:02

Rapporter til Admin
#13 men igen den er ikke over 5 dage, så den udvidede returret er ikke den jeg gør brug af. Det var præcis den 6.6.2 de prøvede at spidse mig af med i butikken. De ignorerede bare fuldt ud “udvidet” i sætningen. ydmere mere kunne de ikke give en definition af “brudt emballage”, da der ikke har været plombering af nogen art på produktet.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#19
ice_hiboy
Junior Supporter
05-10-2020 16:03

Rapporter til Admin
Kan det være at personen du har talt med har ment at du ikke kan få pengene retur i butikken men at de kan sende den videre og at i derfor har talt forbi hinanden? Deres hjemmeside er lidt underligt formuleret, men der står kun at du kan indlevere dit køb, der står ikke direkte at du kan returnere og få pengene tilbage. Så det er vel fair nok hvis du udfylder deres formular og indlevere den i nærmeste Power, de sender den videre til deres retur afdeling og du får dine penge retur der. Jeg har aldrig returneret noget til Power så jeg ved det desværre ikke med sikkerhed. https://www.power.dk[...] "Hvem betaler for returfragten? Som udgangspunkt vil du selv skulle stå for denne omkostning. Men ønsker du hellere at bruge pengene på noget lidt mere spændende, så kan de altså spares ved at returnere dit produkt i et af vores mange POWERHOUSES." "Kan jeg returnere min power.dk ordre i en POWER butik? Selvfølgelig er det også mulighed for det. Vores smilende og engagerede sælgere står altid klar til at hjælpe, og det gælder selvfølgelig også i denne situation. Husk endelig din kvittering, hvis du ikke er registret i vores system. " "Kan jeg afprøve mit produkt og stadig returnere det? Du kan roligt afprøve dit nye produkt derhjemme i ro og mag, der er dog nogle få undtagelser som du kan læse under punkt 6. i vores Handelsbetingelser" Men skriv til deres kundeservice og hør hvad rutinen er, så har du det i hvertfald på skrift. Men når alt det er sagt så er det kun 14 dages returret du har pr lov, deres handelsbetingelser siger følgende om de 30: 6.6.2 I tillæg til varerne beskrevet i pkt. 6.3, gælder den udvidede returret ikke for: · Abonnementer, køkkendele, køkkener & specialbestillinger. · Apple produkter hvor emballagen er brudt. · Mobiltelefoner hvor emballagen er brudt. · PC-komponenter hvor emballagen er brudt · Forbrugsvarer, som batterier og blæk, hvor emballagen er brudt. · In-ear hovedtelefoner og True wireless hovedtelefoner, hvor emballagen er brudt. · Hygiejneprodukter, såsom tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter, hvor emballagen er brudt. Så er du ud over 14 dage kan det også være derfor de nægter dig.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#20
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 16:09

Rapporter til Admin
#17 tror er eller andet sted også det er der den ligger. Jeg startede med en ekspedient, pludseligt stod de 5 på den anden side af disken. men jeg har min underskrift fra dem, at de modsætter sig lovgivningen på området, i tilfælde af det skulle blive nødvendigt. jeg har sjældent set en mand ryste så meget som lederen i power, Frederik, da han skulle pakke pakken sammen igen. Tror et eller andet sted godt han ved han havde fucked up, og det gik op for ham lige inden jeg havde fået nok af den dårlige service.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
--
Sidst redigeret 05-10-2020 16:10
#21
ToFFo
Guru
05-10-2020 16:30

Rapporter til Admin
#20 - Hvis du har en anden Power butik indenfor en overskuelig radius synes jeg næsten du skulle køre ud til den, og spørge om de vil tage retur. Så kan du samtidig fortælle om din elendige oplevelse i den anden butik. Så kan det være de bliver glade over at kunne give dig den service du forventer.
--
- Indsæt signatur -
#22
Dragonheart
Guru
05-10-2020 16:44

Rapporter til Admin
Hvilken Power var det ?
--
#23
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 16:44

Rapporter til Admin
Jeg har talt med power online chat, dette er deres respons. ” Ja, men generelt set, så retunere vi ikke PC- komponenter, hvor emballagen har været brudt. Jeg beklager.” skal det forståes som de nægter at følge den umiddelbare lovgivning på området?
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#24
Kristina
Korrekturlæser
05-10-2020 16:47

Rapporter til Admin
#23 Svar på dit spørgsmål: Ja.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#25
Dragonheart
Guru
05-10-2020 16:49

Rapporter til Admin
#24 Måske det bruger finten "værdforringelsen er 100% og derfor tager vi reelt ikke produktet tilbage". Men det må man da ikke ?..Jeg mener den kan da kun være 100% ved kunden har smadret kasse og produkt.
--
#26
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 16:51

Rapporter til Admin
#25 jeg har læst loven omkring værdiforringelse, der skal de forholde sig objektivt til handelsværdien og ikke markedsværdien. (Eller omvendt). Anyways pointen er den aldrig er “0”, medmindre noget er smadret, hvilket intet er.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#27
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 16:55

Rapporter til Admin
Hvad er næste skridt, nu hvor det lader til hele virksomheden er korrupt og ikke vil følge lovgivningen? forbrugerombudsmanden eller hvad?
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#28
Tux
Guru
05-10-2020 16:57

Rapporter til Admin
#27 Skriv til dem at det er direkte imod loven og du melder det til forbrugerombudsmanden og pressen hvis de ikke har tænkt sig at følge loven. Det får dem ofte til at lette røven. Eventuelt gå igennem e-mærket, det er ofte hurtigere. Ufatteligt at man fortsat skal true Power for at de makker ret.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 05-10-2020 17:00
#29
Dragonheart
Guru
05-10-2020 17:00

Rapporter til Admin
Men hvad var det for en Power du var oppe i ? For i Odense har jeg ikke oplevet det. Jeg ville skrive til dem at du melder det til "Center for klageløsning" i forbrugerklagenævnet. det er første skridt :-)
--
#30
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 17:05

Rapporter til Admin
#28 hvilken presse kan bruge sådan en historie? tvivler på det er kød nok til er afsnit af kontant. #29 det er i Esbjerg og butiksbestyren hedder Frederik. online chatten smed mig ud af samtalen. Han sagde jeg skulle prøve at læse deres handelsbetingelsee igennem, så svarede jeg at jeg synes han skal gøre det samme, og fortælle mig på hvilken sætning der står at de ikke tager PC komponenter retur, udover afsnittet omhandlende udvidet returret(som de alle mener jeg gør brug af, selvom det er den normale 14 dages lovmæssige jeg bruger).
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#31
ice_hiboy
Junior Supporter
05-10-2020 17:06

Rapporter til Admin
Skriv en mail til dem hvor du forklare situationen osv. Det er vigtigt at du holder en god tone og ikke sviner nogen til. Bare beskriv hvad du har købt, ordrenummer osv. At du har forsøgt at returnere det og at det ikke er lykkedes. Så kommer du ind på at din forståelse af loven er at man altid har 14 dages returret ved online køb og at du derfor ikke forstår at de nægter dig returretten. Til sidst kan du give dem en deadline evt til på fredag. At har i ikke fundet en løsning inden da, så agter du at oprette en sag ved Center for klage løsning. OBS en sådan sag tager lang tid, typisk 12 måneder og de tager dig ikke hvis varen koster mindre end 1000kr. Dette ved virksomheder også så du skal ikke tro at bare du nævner forbruger klagenævnet, at man så pr automatik får sin vilje. Men typisk så ryger sagen så videre til en chef der for håbelig ved lidt mere end bare normale kundeservice agenter.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#32
the688
Guru
05-10-2020 17:09

Rapporter til Admin
Lyder som om butikken 100% går ud fra at det er en vare du har købt i butikken. Returretten gælder KUN varer købt online. Og selvom du har svaret - du er SIKKER på at du har købt den online?
--
"ORK SATME!"
#33
ice_hiboy
Junior Supporter
05-10-2020 17:10

Rapporter til Admin
Som #32 er inde på, er der tale om en 100% online ordre? altså hvor du har hentet den på et posthus eller sendt hjem til dig? Det er ikke en click og collect du har lavet?
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#34
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 17:14

Rapporter til Admin
#33 hentet en lørdag aften klokken 23 i en postboks i en by 20km fra nærmeste power. jeg har ikke set skyggen af en power medarbejder før jeg forsøgte at returnere og hele det her shitshow startede.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#35
Kristina
Korrekturlæser
05-10-2020 17:20

Rapporter til Admin
Jeg har nu kigget nærmere på omstændighederne. Det ser ud til, at Powers 30 dages returret (altså en ekstra service, som Power kan vælge at tilbyde) IKKE gælder PC komponenter: Kilde: https://www.power.dk[...] Hvad Power dog IKKE kan undsige sig, er de 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsesdatoen jf. Forbrugeraftaleloven, såfremt varen er købt online: "Fortrydelsesret: Køb på nettet Når du handler på nettet, har du 14 dages fortrydelsesret. Din fortrydelsesfrist starter først, når du har modtaget varen, fx når den er lagt i din postkasse, når den efter aftale med dig er lagt i et skur eller lignende, eller når den er afleveret på din arbejdsplads. (...) Skal du hente pakken i en pakkeboks eller en butik? Er varen lagt i en pakkeboks eller i en butik, hvor du skal afhente den, starter fortrydelsesfristen først, når du har afhentet den i pakkeboksen/butikken. Der er ingen lov, der fastsætter, hvor lang tid du har til at hente pakken i pakkeboksen/butikken, men netbutikken kan have stillet krav til det i sine leveringsbetingelser." Kilde: https://www.forbrug.dk[...]
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#36
ice_hiboy
Junior Supporter
05-10-2020 17:20

Rapporter til Admin
Så er der vel ikke andet for en som beskrevet i #31. Det er latterligt og sørgeligt at det skal komme til sådan, men nogle gange er der desværre nogen som bliver udsat for den slags. Man kan kun håbe at tager man den videre og firmaet taber, så retter de kurs. Men hvem ved. Fyr den venlig mail afsted og beskriv hele problematikken, så krydser vi alle fingre.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#37
ZulfoDK
Super Supporter
05-10-2020 18:09

Rapporter til Admin
#34 Har du ikke Facebook? Hvis du har, så "plejer" en pæn henvendelse på butikkernes Facebookside at give rimeligt godt resultat - det ser ikke godt ud for evt. kommende kunder, at der er problemer med at bruger fortrydelsesretten...
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#38
Nigod
Bruger
05-10-2020 18:17

Rapporter til Admin
jeg skrev den her besked til dem inde på facebook i messenger "dette har intet med mig og gøre, men synes i bør overveje om i vil holde på at lovgivningen ikke gælder jer. https://www.hardwareonline.dk[...] de svarede dette "Hej Nicolai, Mange tak for din besked :) Der har været tale om en fejl, som vi er i fuld gang med at få rettet op på :)" så håber da de får styr på det.
--
#39
ToFFo
Guru
05-10-2020 18:36

Rapporter til Admin
#35 - Og med et trylleslag handler jeg aldrig i Power igen. Tak fordi du gjorde opmærksom på det, for det har jeg heller ikke set før, så jeg ville også være blevet meget overrasket, hvis jeg stod i OP's situation. Hold kæft det er svagt af dem. Det er godt nok mange varegrupper hvor returen fraskrives. Det er da helt sindssygt. De puster sig op og banker sig på brystet som gorillaer ved at plastre side op og side ned med deres gode retur forhold. Og så viser det sig de er totalt elendige. Godt det er en Elgiganten der ligger tættest på mig :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 05-10-2020 18:36
#40
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 18:51

Rapporter til Admin
#38 jeg har været i kontakt med dem på mail, live chat og fysisk, men din indsats ser ud til at have gjort forskellen, for nu vælter det ind med beskeder om alt pludseligt godt kan lade sig gøre. jeg har selvfølgelig tænkt mig at gøre brug af de mange muligheder de tilbyder nu, men jeg tror ikke de slipper for en vred facebook post, for laver de den her på mig, så har de garanteret lavet den på mange andre, som nok bare ikke har været lige så stædige. jeg vender tilbage når alt er afsluttet, er også spændt på om de så vil give mig det forventede beløb tilbage, ellers om der skal være nye problemer til den tid.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#41
ToFFo
Guru
05-10-2020 18:53

Rapporter til Admin
#40 - Glæder mig til at høre hvad det ender med. Husk at opdatere tråden med den, forhåbentlig, gode slutning. Omend jeg stadig aldrig handler i Power igen. Med mindre de har et helt absurd godt tilbud, som Elgiganten ikke vil matche.
--
- Indsæt signatur -
#42
Chr4030
Mega Supporter
05-10-2020 19:20

Rapporter til Admin
Jeg handler som udgangspunkt heller aldrig mere i power, efter jeg har måtte kæmpe en brav kamp om at få pengene retur for en bærbar efter 3 RMA forsøg. De nægtede først i flere omgange. Derefter prøvede de at spise mig af med med et gavekort. I første omgang prøvede jeg faktisk bare at få en model magen til. Men der løj de også og sagde de ikke havde flere. Selvom jeg kunne gå ind på deres hjemmeside og se deres lagerstatus i hvert fald online var 20+. Til sidst, efter at have været nede og plage deres kundeservice flere gange om ugen, fik jeg mine penge retur. Min undtagelse for at handle i power, var et kabel. Det gik lige.
--
#43
Kristina
Korrekturlæser
05-10-2020 19:22

Rapporter til Admin
#39 Velbekomme - og enig. Jeg tror, det er noget meget nyt, som de har implementeret, for jeg har heller ikke set det før nu. Jeg tror, at rigtig, rigtig mange kunder slet ikke er opmærksomme på det, og jeg kan næsten ikke forestille mig andet, end at det vil afstedkomme mange negative kundesager. #40 Godt at der kom fart på løsning i sagen. En god huskeregel for dem, der vil handle ved Power fremadrettet: køb online på deres hjemmeside, så er man altid sikret de 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsesdato, uanset hvad en medarbejder måtte påstå. Min personlige mening: køb hos Elgiganten i stedet, fremfor Power. Elgiganten er - generelt - langt bedre, hvad angår vilkår, service, RMA, kundefordele, osv.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
--
Sidst redigeret 05-10-2020 19:25
#44
BabaMac
Ultra Nørd
05-10-2020 20:05

Rapporter til Admin
Har, heldigvis, kun haft én reklamation hos Power, på en Enemermax sfx strømforsyning som havde en svag whine under belastning.. Kørte til Lyngby hvor jeg havde købt den, og forberedte mig på en længere diskussion om hvorvidt der var normalt, om jeg havde ret til ditten og datten, men medarbejderen der stod derude, åbnede ikke engang emballagen og kiggede om der var en strømforsyning i. Han tog den bare retur og gav mig en kvittering, som jeg efter at have hentet en ny på hylden, viste ved kassen hvorefter jeg fik en frisk kvittering med på den nye.. Ærgerligt at en situation som #0's opstår, uanset hvilken forhandler det er hos, og hvad der præcist har ført til den behandling han fik af chefen(jeg har haft en lignende chef tidligere, hvor hans ego var for stort til at indrømme når han tog fejl og derfor endte i nogle heftige konfrontationer med diverse kunder fordi han enten havde misforstået kunden eller simpelthen ikke hørt efter hvad kunden sagde og bare blev Rasmus-modsat)men det er ikke nok til at holde mig væk fra Power såfremt jeg lige står og mangler noget en søndag formiddag og de har det på lager til en fornuftig pris :) Godt hvis det bliver løst, men skidt at det skal være op ad bakke på den måde.
--
Mine salgsannoncer kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#45
MartnL
Monsterbruger
05-10-2020 20:15

Rapporter til Admin
Ved nu ikke om Elgigantens service er meget bedre lige nu. Deres nye IT-system sejler fuldstændigt (og det ved de godt) https://www.elgiganten.dk[...]
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#46
Sniperen
Ny på siden
05-10-2020 20:47

Rapporter til Admin
Nu arbejder jeg i Power, som håndterer RMA, retur, support mm. og du burde kunne returnere bundkortet. Der er opstillet en række undtagelser, men disse gælder ikke for online-køb, hvorfor du er i din gode ret til at tilbagelevere varen. Såfremt du havde købt bundkortet i butikken ville du ikke kunne returnere det. Ingen regler uden undtagelser, og her gælder returretten altså ikke digitale downloads, software, abonnementer, køkkendele, køkkener & specialbestillinger. Samt hvis emballagen er brudt på Apple produkter, true wireless headphones, in-ear headphones, mobiltelefoner, film, spil, PC komponenter, VR-headsets, hygiejneprodukter, tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter samt forbrugsvarer som batterier og blæk.
--
#47
madssiig
Giga Supporter
05-10-2020 21:22

Rapporter til Admin
#46 Håber ikke det er det i får at vide, for så skulle dem der står for jura i jeres krejler bix, lige tage sig sammen, og læse købeloven. Det er desværre ikke unormalt at de prøver sådan noget. Har selv havde problemer med Bilka, og Elgiganten, så det er bare blevet til, at de bare ikke skal have mine penge, for så vil jeg hellere give mere, og det kan da meget vel være at power skal på den liste. Samtidig får man den værste vejledning i power og Elgiganten, prøver at sælge dig et dårligere produkt som koster mere, bare for at de kan tjene mere.
--
Sidst redigeret 05-10-2020 21:22
#48
ice_hiboy
Junior Supporter
05-10-2020 21:33

Rapporter til Admin
#47 Læs lige den han skriver. Når du handler online så dækker loven. Men køber du i butikken er der ingen lov. Der står ingen steder i loven at man har krav på returret ved køb i en fysisk butik, tværtimod så er det op til butikken. I teorien kan du godt have en butik og absolut ingen returret have. https://www.forbrug.dk[...] "Et køb er en bindende aftale, og du kan som udgangspunkt ikke fortryde dit køb. Selvom mange butikker tilbyder en retur- eller bytteret, er det ikke en ret, du har efter lovgivningen, hvis det ikke er aftalt ved købet. Sælgeren bestemmer altså selv, om han eller hun vil tilbyde en fortrydelsesret, og hvilke regler der skal gælde for fortrydelsesretten. Det, der gælder for returretten, skal være aftalt ved købet, fx fremgå af butikkens betingelser." Så hvis man er i tvivl om et produkt, shop online. Der er desværre intet ulovligt ved at nægte retur på ting købt fysisk i power.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
--
Sidst redigeret 05-10-2020 21:34
#49
Sniperen
Ny på siden
05-10-2020 21:56

Rapporter til Admin
#47 tag lige og læs hvad jeg faktisk skriver...
--
Sidst redigeret 05-10-2020 21:56
#50
TisseFrans
Juniorbruger
05-10-2020 22:30

Rapporter til Admin
#38 + #40 Stærkt samarbejde! Håber satme du får pengene tilbage som du har krav på. Den svindlerbiks burde gå konkurs. Har stået i en Power butik een gang og overhørte en sælger fyre så mange bullshit løgnehistorier af hvorfor et ældre ægtepar skulle købe en dyrere laptop end deres behov og hvorfor de skulle købe alle mulige ekstra latterlige serviceaftaler med. Det var kvalmende. De får aldrig en krone af mig og jeg opfordrer altid andre til at gå en i en stor bue udenom den hustlerbutik. #rant_end
--
#51
Ð Xargo
Elite Supporter
05-10-2020 22:42

Rapporter til Admin
#50 de har gennem tiden haft nogle gode priser og har aldrig oplevet problemer før, men nu ser jeg hvordan de gode priser bliver genereret gennem lovbrud og kundesvigt. tror jeg holder mig til Proshop, de har aldrig skuffet og har effektivt hurtig levering. jeg har ikke fået svar på min sidste mail, gætter på der skyldes fyraften, hvilket er fair nok. Hvis alt går efter den umiddelbare aftale levere jeg tingene tilbage i morgen, i samme butik som forsøgt i dag. håber lidt på at få æren af at kunne smøre en “du skulle have lyttet første gang, nu må du æde den” af på ham Frederik som er leder i Esbjerg. men som sagt har jeg ikke fået respons, så om det bliver en aktualitet ved jeg ikke endnu. tak for hjælpen anyways, i svigter sjældent herinde, i er et godt Hol(d) :-D
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#52
ALBANI
Bruger Aspirant
05-10-2020 23:50

Rapporter til Admin
De er så LATTERLIGE i Power. I Odense satte de selv fremstillede mærkater på deres hardware dele. Købte et grafikkort og ville returnere dagen efter. Det sagde den latterlige idiot i Power Odense at jeg ikke kunne når pakken havde været åben. Bad om at tale med chefen. Han holdt fast og henviste til at plombering var brudt og så ikke kunne returneres. Jeg gik 5 meter væk og ringede til Powers generelle kundeservice. Hun sagde at han ikke fulgte Powers regler og at hun ville have jeg tog billede af de der underlige mærker Power Odense havde opfundet og at jeg skulle give telefon til ham Power Odense chefen tossen. Han mumlede og bagefter fik jeg mine penge retur. Weekenden efter var vi igen i butikken, jeg bad om at tale med chefen, men de havde ikke en chef pt. HOV, de der underlige plomberinger på hardware var pludselig fjernet. ALDRIG handlet der igen. Og de er altid i diverse forbruger programmer på TV med ders svindel og lort.
--
#53
Monze
Ultrabruger
05-10-2020 23:52

Rapporter til Admin
Hvordan skriver i på deres Facebook side?synes de har fjernet opslag fra besøgende.
--
#54
ALBANI
Bruger Aspirant
05-10-2020 23:54

Rapporter til Admin
#53 De har sgu da ikke personale der sidder og læser dine kommentarer på deres facebook :-)
--
#55
BrilleHankat
Ultrabruger
06-10-2020 01:39

Rapporter til Admin
#17 Har aldrig forstået hvorfor at man ikke redder ansigt, ved at sige "hey, vi har lavet en fejl. det beklager vi, lets fix it" Det er sku topmålet af god service, og selvindsigt!
--
#56
ToFFo
Guru
06-10-2020 08:50

Rapporter til Admin
#54 - Oh yes, det kan du tro de har. Men det kræver selvfølgelig at man skriver på deres Facebook side og ikke sin egen.
--
- Indsæt signatur -
#57
BrilleHankat
Ultrabruger
06-10-2020 09:16

Rapporter til Admin
#49 Hvis du vælger at repræsentere Power, så ville jeg nok lige prøve at finde en anden tone. Selv ovefor folk der ikke får læst alt det du ellers skriver :)
--
#58
Sniperen
Ny på siden
06-10-2020 10:37

Rapporter til Admin
#57 Du misforstår min indblanding i dette indlæg. Jeg har ikke til hensigt at beskytte eller repræsentere Power overhovedet - eller retfærdiggøre nogle af de handlinger som Power laver. Tilfældigvis arbejdede jeg bare i Power og havde noget information som måske kunne bruges. Forsøgte blot at hjælpe :)
--
#59
Jimminez
Maxi Supporter
06-10-2020 14:24

Rapporter til Admin
power vil altid være et firma der prøver at gå uden om tingene.... sælger vare de slet ikke har når man kommer og henter en vare de har prøver de at presse køber til at købe et dyre produkt heller bruge min tid og penge i Elmulanten
--
#60
madssiig
Giga Supporter
06-10-2020 14:37

Rapporter til Admin
#48#49 Der er mindst to punkter i det sidste han skriver, som der er lavet andre regler omkring fortrydelsesret end aftaleloven. Men det lyder som om, at power her med er på listen.
--
#61
ice_hiboy
Junior Supporter
06-10-2020 15:11

Rapporter til Admin
#60 Hele pointen er at der er ikke nogen lov om fortrydelsesret ved køb fysisk i en butik. Så der kan ikke være andre regler. Køber du en vare fysisk i en butik er det butikken der laver reglerne. Der er kun lov ved køb online, der er det EU der har lavet nogle love og regler som Danmark derfor også er en del af. Du har 14 dages returret på al online køb lavet inden for EUs grænser, men kun online. Så hvis de vil kan de sagtens have en politik i butikken der hedder ingen returret, det har de helt og aldeles lov til. At nærmest alle butikker har en eller anden form for fortrydelsesret er noget andet. Men det er ikke en lov eller en ret.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
--
Sidst redigeret 06-10-2020 15:12
#62
Sniperen
Ny på siden
06-10-2020 15:24

Rapporter til Admin
#60 Hvad er det præcist du mener ikke er lovligt? Jeg gør netop opmærksom på, at han gerne må returnere bundkortet, idet han har købt det online. Såfremt han havde købt det fysisk i butikken kunne han ikke returnere kortet såfremt det var brudt. Hvis du er uenig i dette, er det dig, der skal til at læse købeloven.
--
Sidst redigeret 06-10-2020 15:31
#63
Ð Xargo
Elite Supporter
07-10-2020 15:16

Rapporter til Admin
Efter en masse mails, lykkedes det at få aftalt en returlevering, som så er gået igennem i dag. jeg har fået en kvittering på at pengene skulle komme, så det går jeg ud fra sker. jeg vil fremtidigt fraråde alle at handle med den svindelbutik, dårlig service og direkte lovbrud. det er klart priserne kan holdes nede, når man fjerne al’ lov som det passer en bedst. Frederik og den unavngivne medarbejder nægtede at se mig eller give en personlig undskyldning, så går ud fra de enten er ude og lede efter arbejde eller står ved deres underskrift om at “power tager ikke varer retur”, som jeg har på skrift. håber nogle er blevet klogere af at læse det her opslag og ikke mindst at power måske overvejer at følge loven fremadrettet, samtidig håber jeg de vil give deres egne medarbejdere værktøjer til at forstå de love og regler de i miljøet arbejder med hver dag.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#64
Perfod
Nørd Aspirant
07-10-2020 16:01

Rapporter til Admin
Måske man skulle læse deres betingelse inden man sætte tudefjæs på. Og at kalde POWER for en svindel butik er det vel ikke. Måske du skal tilbage i skolen og have et par ekstrra timer i Dansk så du kan læse deres betingelser. 6.6.2 I tillæg til varerne beskrevet i pkt. 6.3, gælder den udvidede returret ikke for: · Abonnementer, køkkendele, køkkener & specialbestillinger. · Apple produkter hvor emballagen er brudt. · Mobiltelefoner hvor emballagen er brudt. · PC-komponenter hvor emballagen er brudt · Forbrugsvarer, som batterier og blæk, hvor emballagen er brudt. · In-ear hovedtelefoner og True wireless hovedtelefoner, hvor emballagen er brudt. · Hygiejneprodukter, såsom tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter, hvor emballagen er brudt.
--
Sidst redigeret 07-10-2020 16:04
#65
Wildmann
Maxi Supporter
07-10-2020 16:03

Rapporter til Admin
#64 Når det er købt online kan det godt. Du har pr. købeloven 14 dage til at se produktet an, præcis som du kan i en butik. Desuden så gælder det du linker til, køb lavet fysisk i butik.
--
#66
Perfod
Nørd Aspirant
07-10-2020 16:06

Rapporter til Admin
#65 står der ikke noget om på deres side
--
#67
Langi
Nørd
07-10-2020 16:08

Rapporter til Admin
#64 De retningslinjer du skriver om er i forhold til Powers udvidede returret på 30 dage i deres butik. Dansk lovgivning kræver ved online køb at du har 14 dages ret til returnering, og ved denne må du gerne bese varen, altså f.eks. åbne folien som trådopretter har gjort. Denne kan power på ingen måde løbe fra, lige meget hvad de skriver i deres retningslinjer.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#68
Jackson3012
Semi Supporter
07-10-2020 16:09

Rapporter til Admin
#66 fuldstændig lige meget med deres betingelser. Loven siger noget andet https://www.forbrug.dk[...]
--
#69
Ð Xargo
Elite Supporter
07-10-2020 16:29

Rapporter til Admin
#64 fandme lidt af et selvmål du får lavet der. 6.6.2 I tillæg til varerne beskrevet i pkt. 6.3, gælder den udvidede returret ikke for: jeg gør brug af min helt normale ikke udvidede ret. Den kan du læse mere om på nettet, hvis ellers dansk ikke er for svært for dig selv, jeg kan tilbyde dig ekstra timer?
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#70
Vandkanden
Supporter
07-10-2020 16:30

Rapporter til Admin
#52 Waaaaauw! Really?! Jesus christ mand! Fortryder så meget, at jeg har smidt godt og vel 10.000,- i den butik .. føj! Er selv fra Odense af og synes nemlig godt, at kunne genkende deres "høflighed" .. Så glad for, at jeg fik afbestilt min CPU hos dem!
--
#71
holmbow
Gigabruger
07-10-2020 16:41

Rapporter til Admin
Har ikke læst alle indlæg igennem, men jeg har haft samme problemer et tidspunkt. Jeg havde købt en GPU i Power som jeg efter et par dage returnerede. Al original emballage samt plastik på kortet var der endnu. Da jeg havde pakket det tilbage som oprindeligt og ville indlevere det, ville de ikke tage imod det, da de sagde, at de ikke tog komponenter retur. Da jeg sagde, at det havde jeg nu ikke set nogle steder, da jeg læste i deres terms, fyrede de op for deres egen pc for at vise mig hvor det stod på deres hjemmeside. Den første medarbejder kunne ikke finde det, så han kaldte på en anden og spurgte "hvor er det nu det står, at vi ikke tager i mod komponenter?". Så ledte medarbejder nummer 2 på samme side, hvor der ikke stod noget nævnt. Det tog mig sammenlagt over en time at få returneret den, men tilsidst gav de sig, fordi de ikke kunne finde det. Jeg kan så se herinde i en af trådende ( https://www.power.dk[...] ) at PC-komponenter bliver nævnt. Hvorfor lige præcis komponenter til PC'er ikke er inkluderet, og at det skal være så svært at finde, forstår jeg ikke. EDIT: ... hvilket er hvorfor jeg aldrig handler i Power igen :)
--
MSI B450 Tomahawk | Ryzen 5 3600 | RTX 2070 Super | 16GB HyperX Fury 3200 MHz | GAMMAXX 400 | LG 27GL850
--
Sidst redigeret 07-10-2020 16:44
#72
Stroyer
Guru
07-10-2020 18:11

Rapporter til Admin
71# Det er hvis man ønsker at benytte deres "6.6 Udvidet returret" at står nævnt: 6.6.2 I tillæg til varerne beskrevet i pkt. 6.3, gælder den udvidede returret ikke for: · Abonnementer, køkkendele, køkkener & specialbestillinger. · Apple produkter hvor emballagen er brudt. · Mobiltelefoner hvor emballagen er brudt. · PC-komponenter hvor emballagen er brudt Alm. returret inden for 14 dage ved "Fjernsalg" burde ikke være noget som helst problem. Det er lige før man får lyst til at udfordre dem på det :-)
--
IDGAF!
#73
Ð Xargo
Elite Supporter
07-10-2020 18:16

Rapporter til Admin
#72 deres livechat gav præcis samme svar som robotterne ansat bag disken. Så tror det er på tværs af firmaet, at de forsøger at løbe om hjørner og så til aller sidst har de lige en kundeservice der skriver en mail “undskyld mange gange bla bla bla”.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#74
Sven Bent
Ultra Nørd
07-10-2020 18:17

Rapporter til Admin
Var power vil opfylde de retnings lininer vi har for at tingene kan vaere fair for alle? Lidt ligesom at springe over I koen...
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#75
7430
Mega Nørd
07-10-2020 19:09

Rapporter til Admin
utroligt der skal så meget til før de overholder de købsregler der nu engang er gældende... men igen power viser bare hvilket plattenslager firma det er.
--
jep jep
#76
ToFFo
Guru
07-10-2020 19:43

Rapporter til Admin
Power er kommet for at give Elgiganten konkurrence. Det har så gjort at Elgiganten, efter min mening, har oppet deres game MEGET, for at knuse konkurrencen. Hvilket de virkelig også formår. Jeg har virkelig fået respekt for elgigantens serviceniveau indenfor de sidste par år. Fordel: Elgiganten er blevet bedre. Ulempe: Power spilder folks tid, og er en flok plattenslagere.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 07-10-2020 19:43
#77
Ð Xargo
Elite Supporter
07-10-2020 21:46

Rapporter til Admin
#76 mig bekendt er det topchefen fra elgiganten som skiftede til power i sin tid, hvilket forklarer en del. før i tiden var Elgiganten virkeligt også noget pangel.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#78
holmbow
Gigabruger
08-10-2020 11:35

Rapporter til Admin
#72 Det var da heldigt at de ikke selv var klar over det, ellers havde de fanget mig på den, det er helt sikkert. Jeg havde da aldrig tænkt over at der var forskel.
--
MSI B450 Tomahawk | Ryzen 5 3600 | RTX 2070 Super | 16GB HyperX Fury 3200 MHz | GAMMAXX 400 | LG 27GL850
#79
tolagarf
Mega Supporter
08-10-2020 12:24

Rapporter til Admin
Elgigantens kundeservice er sku da røven af fjerde division! Hvis du skal sende en vare retur, held og lykke til! Deres retur adresse (var på dette tidspunkt) "Bring Kastrup". Dette er sku ikke en gyldig adresse, og naturligvis kom pakken retur med GLS, da transpotøren ikke kunne finde det. Og hvorfor brugte jeg så ikke Bring? Tja problemet bestod jo så i, at for at kunne returnere en pakke til dem med Bring, skal du bruge en pakkelabel. Denne pakkelabel kan du købe i de fleste Bring pakkeshops, lige bortset fra i Haderslev da vi kun har en Bring pakkeshop, og de sælger ikke pakkelabels. Så det hele kørte bare i hårdknude, og ringe til kundeservce og bede om en pakkelabel med forklaring om hvorfor jeg skulle bruge den, og hvorfor jeg ikke selv kunne købe en, men de nægtede og påstod jeg bare kunne sende med GLS eller Postnord hvilket jo tydeligvis ikke virkede. Endte så med at beholde varen og give den, som en fødselsdagsgave.
--
#80
Qax
Nørd
08-10-2020 12:47

Rapporter til Admin
#79 Lol... Langt ude.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#81
ToFFo
Guru
08-10-2020 13:52

Rapporter til Admin
#79 - Det er meget normalt. Alle pakker kommer forbi Kastrup, og bliver videresendt til Sverige derfra. Det kan de ikke finde ud af, hvis du bruger andet end Bring til at fragte. Hvilket mange jo gør af gode grunde. Men det glemmer de bare lige at oplyse. Bring er nok den billigste speditør overhovedet, og man er ikke i tvivl. De er også virkelig elendige. Hvis du bor i nærheden af en Elgiganten, kan du besøge butikken og returnere der.
--
- Indsæt signatur -
#82
Janus
Gæst
07-01-2022 00:34

Rapporter til Admin
Hvis det er indenfor 14 dage er det almindelig fortrydelsesret der gør sig gældende er det over 14 dage siden du har modtaget varen er det udvidet returret. Dvs. hvis du bruger varen i 14 til 29 dage kan du bare levere den tilbage uden begrundelse, men levere du den tilbage indenfor 14 dage må du ikke ha brugt varen ud over, hvad du ville kunne i butikken uden at risikere at blive trukket, for den lavere handelsværdi en sådan afprøvelse giver. Så jeg ville vente de ekstra dage med at aflevere den i butikken da skulle pengene også gerne være hurtigere tilbage på kontoen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#83
Rolf
Ultra Supporter
07-01-2022 07:26

Rapporter til Admin
Tak til admin for at gæster stadig kan skrive indlæg... Og tak til registrerede brugere, der ikke kan lade det ligge, men insisterer på, 7 timer senere, at skrive endnu en post i en gammel tråd. Moral er godt, men er dobbelt moral dobbelt så godt?
--
Sidst redigeret 07-01-2022 07:52 af stallemanden
#84
ToFFo
Guru
07-01-2022 07:39

Rapporter til Admin
#83 - Ofte undrer det mig hvordan gæster finder så gamle indlæg. Måske man skulle lave en checkbox, hvor der står at tråden er over 6 måneder gammel, i stedet for at skrive det med rød tekst. Altså gøre det et krav at man sætter flueben i at have forstået tråden er meget gammel og man ikke har noget at tilføje. ELLER! Man fjerner muligheden for at gæster kan kommentere på tråde der er mere end 6 måneder gammel. Hey ja, det var faktisk en rigtig god ide hvis jeg selv skal sige det! At kommentere på en tråd der er mere end 6 måneder gammel kræver man har en bruger. Det skader vel ikke besøgstallet, for gæsten skal jo besøge hjemmesiden alligevel, for at finde ud af det. Og tak til registrerede brugere, der ikke kan lade det ligge, men insisterer på, 7 timer senere, at skrive endnu en post i en gammel tråd. Moral er godt, men er dobbeltmoral dobbelt så godt?
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 07-01-2022 07:53 af stallemanden

Opret svar til indlægget: Power nægter returnering

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE