Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA Compumail gået af sporet

Af Semibruger prosasan | 23-07-2020 09:24 | 6793 visninger | 106 svar, hop til seneste
Hej hol! Jeg står i en makaber situation, som er virkelig træls! Jeg har for knap en måned siden oprettet en RMA ved compumail i forbindelse med at min ryzen 3600 pludsligt døde, bundkortet blinkede med dioden i cpu og postede ikke. Så sendte jeg den ind til compumail, der modtog den den 2/7/2020 , og så i mandags 20/7/2020 ringer jeg ind om formiddagen for at høre hvornår jeg kan forvente at jeg høre noget vedr. min cpu. Der får jeg at vide at AMD ofte er hurtige til at svare på sager og jeg skulle forvente et svar i løbet af ugen. Samme aften ved 18 tiden får jeg en mail om at min rma er blevet annulleret med følgende kommentar: Note fra tekniker: Vedrørende RMA-sag: 3907977 med fakturanummer: 2372551 Varen modtages afvist retur fra producenten. Garantien er bortfaldet grundet: Forkert vare indsendt. Modtaget vare er en 3400G (SN XXXXXXXXXXXXXX) Her bliver jeg lidt forvirret og tænker, jeg kan ikke huske hvilken cpu boks jeg brugte da min egen for længst var smidt ud, lånte en fra en kollega og jeg tænkte måske var det en æske til en 3400g, og at det var gået lidt for hurtigt og de ikke tjekkede SN på chippen og kun pakken. Så ringer jeg ind dagen efter og vil høre hvad der var sket, og fik så at vide at de havde modtaget en 3400g med bukkede pins fra mig. Der bliver jeg rimelig irriteret og fortæller personen i telefonen at det kan da ikke passe, jeg har ikke ejet en 3400g ever. har de måske fået byttet rundt på to RMA sager eller et eller andet? Tænker at de bare havde lavet ged i Serie numrene. Får så hentet pakken onsdag (22/7/2020) og optager migselv åbne pakken de har sendt retur. Hvor jeg så indser at det ikke er den indpakning jeg har brugt da jeg pakkede den ind. Der er ikke nogle RMA papirer i kassen og der er fandme en 3400g i stedet for min 3600 i pakken: https://youtu.be[...] Jeg har nu siddet i telefonen med en fra Compumail igen her kl 09:10 ca og fået at vide det er hvad de har modtaget, og at det var en fejl de "kom" til at sende den til AMD uden at tjekke chippens SN, for i mit hoved hvis de havde modtaget en forkert chip burde de da aldrig have sendt den til AMD til at starte med! Hvad fuck stiller jeg op ud over at tage fat i forbruger klagenævnet ? Heeelp, what do i do? er der andre der har været igennem sådan en farce?
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#1
nikolaj
Gæst
23-07-2020 09:28

Rapporter til Admin
Blev selv snydt af compumail tidligere på året(De "glemte" at sende alle varer), og kan finde flere andre på trustpilot der har været udsat for det samme. Du skal ikke regne med noget, du bliver bare fyldt med løgn.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
LARMY85
Maxi Supporter
23-07-2020 09:32

Rapporter til Admin
Det er godt nok en ærgerlig situation :-[ På din video, er det så ikke en 3600-æske du modtager CPU'en i? https://youtu.be[...] Det virker nærmest som om at CPU-pakken er ved med vrangen ud :-P De ganske få gange jeg har lavet en RMA har jeg altid taget billeder af det jeg sender ind. Hvis de bliver ved med at sige du har sendt en 3400g ind, så er det nok ingen andre veje end klagenævnet.
--
Karl, schieß dem fenster!
#3
gasolin
Guru
23-07-2020 09:52

Rapporter til Admin
Har du kvitteringen på den 3600 du har købt ?
--
#4
prosasan
Semibruger
23-07-2020 10:03

Rapporter til Admin
#1 jeg havde hørt horrorstories vedr deres rma.. men det her .. av. #2 Korrekt en 3600 æske, som har vrædt vrangen om, og er dækket til af klister, jeg har aldrig taget billeder med rma'er tænker ikke butikker vil lave sådan en stunt :( #3 Det har jeg , den er købt ved dem online.
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#5
LARMY85
Maxi Supporter
23-07-2020 10:06

Rapporter til Admin
#4. Det forstår jeg godt, at du ikke gør (tager billeder). Det burde jo heller ikke være nødvendigt, men jeg ser det som en rar sikkerhed og din tråd bekræfter mig desværre i at det er nødvendigt :-[
--
Karl, schieß dem fenster!
#6
thechillum
Maxi Supporter
23-07-2020 10:10

Rapporter til Admin
Jeg kan kun sige det nok gange iforhold til reklamation - TAG ALTID 100 BILLEDER! Af produktet - Af pins - Af det virker - Af det ikke virker - Af fejlen/fejlkoderne - Af indpakning - Af du aflevere det - Af vægten på pakken - Af alt! Der bliver begået fejl fra virksomheder og der bliver bestemt også begået fusk. Forskellen mellem fejl og fusk er en umulig grænse uden dokumentation og du er piv-ringe stillet uden! Men jeg har faktisk boycuttet compumail for længest, de har så tit problemer med at have dele til gode priser, når man så bestiller/køber så viser det sig at "producenten" ikke længere kan levere til den pris og derfor annullere de købet. På trods af at produktet var på lager/fjernlager og ikke afviger mere end 0-20% fra deres konkurrenter/på tilsvarende produktet/samme produktet. De er nogle plattenslagere og fuskere!
--
#7
NightBreaker
Supporter
23-07-2020 10:55

Rapporter til Admin
Har også haft et par mærkelig sager ved dem. Modtaget en pakke med en mus, kunne se på pakken at det ikke var den mus jeg troede det var, sender den retur (Har ikke haft pakken åben). Den modtager pakken og siger jeg har haft den åbent og der er ridser på musen. Og kan derfor ikke give alt tilbage. koster retur og 75kr af en mus til 250kr. Latterligt. ontopic. Du er lidt på den her. Det er dit ord mod dem. Du kan kun klage, for du kommer nok ikke videre med dem. Jeg vil så sige du har okay chance. Da det er op til dem at bevise de ikke har kommet til at sende det forkert afsend til AMD.
--
#8
ToFFo
Guru
23-07-2020 11:02

Rapporter til Admin
Hvor gammel er din CPU? Hvad har du af dokumentation for handlen med dem? Jeg antager du har en kvittering, men har de skrevet serienummeret på din købte CPU på kvitteringen? Har du nogen som helst dokumentation for at du har ejet en CPU med et serienummer der tilsvarer det serienummer der står på kvitteringen? Har du din korrespondance med dem på mail? Du skal samle ovenstående sammen, og oprette en sag ved forbrugerstyrelsen med det samme. Der er ingen grund til at blive ved med at slås med Compumail. Du spilder din, og deres, tid. De vender (sandsynligvis) ikke på en tallerken, efter at have sovet på det og giver dig ret ud af det blå.
--
- Indsæt signatur -
#9
prosasan
Semibruger
23-07-2020 11:12

Rapporter til Admin
#7 Det er fandme da for dårligt at selvom du sender en lukket pakke tilbage :( #8 Den er fra 2. september 2019, jeg har kvittering, det har de ikke og jeg er ikke sikker på at jeg har nogle billede af mig der samler maskinen hvor man kan se serienummeret :/ Jeg har kun haft korrespondance pr telefon. og har her for lidt siden skrevet en klage mail baseret på mit opslag. og alt efter svaret på den mail så må jeg tage fat i klagenævnet med alt den dokumentation jeg kan finde. Tak!
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#10
AW
Ultra Supporter
23-07-2020 11:34

Rapporter til Admin
Nu siger jeg det bare. Der er også forbrugere som laver fusk.
--
#11
prosasan
Semibruger
23-07-2020 11:50

Rapporter til Admin
#10 Det ved jeg skam godt at der er, men det kan jeg ikke rigtigt bruge til så meget i min situation :)
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#12
BoreBissen
Maxi Supporter
23-07-2020 11:51

Rapporter til Admin
Har desværre også haft en kedelig oplevelse med netop Compumail.dk Havde købt en laserprinter hos dem, efter ca. 6 måneder gik printeren i stykker. Kontaktede Compumail.dk og forelagde dem sagen. De afviste RMA med den begrundelse at tromlen i printeren ikke er en fast bestanddel af printeren. Synes det var underligt. Kontaktede Forbrugerklagenævnet og de sagde at selvfølgelig var tromlen også omfattet rek. retten. Orkede ikke at gøre mere ud af sagen, men har ikke handlet der mere - og fraråder alle at gøre det samme.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#13
gasolin
Guru
23-07-2020 12:43

Rapporter til Admin
#8 Hvis man kan se serienummeret på den ryzen 3400g kan man så ikke se hvem der har købt den ? .
--
#14
prosasan
Semibruger
23-07-2020 12:48

Rapporter til Admin
#13 Det er faktisk en ret god pointe det der! øh, prøver lige at fange dem på chatten!
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#15
prosasan
Semibruger
23-07-2020 12:55

Rapporter til Admin
#13 så der sendt en mail med en forespørgsel om de kan se at den er købt ved dem og evt af hvem, hvis den stammer fra dem.
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#16
gasolin
Guru
23-07-2020 13:01

Rapporter til Admin
#15 Spændende
--
#17
MisterNiceHands
Nørd
23-07-2020 13:02

Rapporter til Admin
Jeg tvivler på at de gemmer serienummeret på hver stump de sender ud af døren.
--
Signatur (Valgfri)
#18
Wut
Monster Supporter
23-07-2020 13:03

Rapporter til Admin
Det er fanme sløjt af Compumail :-( For det første har de enten ikke checket, at de har modtaget den rigtige vare fra OP, eller også har de ikke checket, at de sender den rigtige vare videre til AMD. Hvis AMD har fucket noget op, så har Compumail igen fucket op i ikke at checke og notere i sagen, at det er den rigtige vare, de har videresendt, så de kan gøre krav overfor AMD. For det andet... hvor mange 3400G´ere har man lige inde til RMA samtidig? Er det virkeligt så svært at checke RMA-sagerne på 3400Gere igennem og se, om de skulle have fået en 3600 retur med samme klage fra AMD? Utroligt... helt utroligt sløjt af Compumail bare at sende aben videre til kunden Den må de fanme tage på deres kappe. Give dig en ny 3600! De må stå til ansvar for varen, når de har varemodtaget den og har sendt den videre. #17 De bliver nødt til at notere, at de har modtaget den rigtige vare fra kunden. Delvist for at kunne gøre krav overfor postselskabet eller AMD, hvis de ikke får en rigtig vare retur, og delvist for at undgå at blive snydt ifm en kunde sender dem en billigere vare, og bagefter brokker sig.
--
Ignorér tågehorn: https://www.hardwareonline.dk[...] Sneak peek indlæg: https://hamdenkloge.dk[...]
--
Sidst redigeret 23-07-2020 13:07
#19
ToFFo
Guru
23-07-2020 13:56

Rapporter til Admin
#13 - Jo lige præcis. Men det kræver selvfølgelig at de scanner serienummeret ind. Alle virksomheder burde registrere serienummer når varen overstiger en bestemt værdi. For eksempel 1000kr. #14 - Compumail kan slet ikke lave en RMA ved AMD uden at indtaste et serienummer. Derfor burde de have skrevet serienummeret på din CPU ned på et tidspunkt. Hvis de har det, kan de jo hurtigt se hvilket produkt der er tale om her. Du kan prøve at bede dem om at sende dig de info de har sendt videre til AMD om produktet. Hvis de ikke fusker med nummeret, og sender dig det serienummer de har anmodet om RMA på, så kan du slå det op og se hvilken model processor de har anmodet om RMA på. #17 - Det gør de selvfølgelig ikke. Selvom de burde gøre det, hvis produktet har et serienummer. Men hvis deres leverandør ikke registrerer serienummeret bliver det pludselig svært, hvis ikke umuligt at skaffe. På produkter, som fx processorer, hvor serienummeret er tydeligt markeret udenpå emballagen, med en stregkode så det er super nemt at logføre, burde de registrere det på deres lager.
--
- Indsæt signatur -
#20
prosasan
Semibruger
23-07-2020 14:20

Rapporter til Admin
#18 i forbindelse med notering af sn osv i opgave , så er det faktisk meget vigtigt. Jeg sidder i kommunes it afdeling både med rma, rep og en masse andet. Så jeg ved hvor fucking vigtigt det er at have Sn på plads i opgaver, og det er noget lort når nogen / en selv kommer til at glemme det. #19 Jeg har skrevet og spurgt ind til hvad de kan se på serienummeret på cpuen. og de har sagt i telefonen at ham som sendte det afsted bare tjekkede SN på cpuen og ikke model nummer inden den blev sendt til amd. håber bare de vil give mig det på skrift også.
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#21
dr_schlemer
Maxi Supporter
23-07-2020 14:20

Rapporter til Admin
Utrolig uprofessionelt af compumail! Vildt at man som forbruger skal fotodokumentere sin RMA sag!!!
--
"Enhver mener, at hans kobber er guld." "Threadripper 1920x [email protected], 1.15V+125mV offset, Aircooled"
#22
kikophil
Monster Supporter
23-07-2020 20:09

Rapporter til Admin
#21 - Ikke kun RMA sager men egentligt alt hvad man afsender/modtager - både nedpakning samt oplukning, da vi jo ser problemer med alt sammen - også fra distributionsfirmaerne - der forøvrigt nu jeg selv nævner det, vist ikke er så ofte på "hw dødslisten" mere. Men måske er det bare mig, der ikke har set evt. tråde? :) Konkurrencen er jo hård blandt hw firmaerne (0g distributionsfirmaerne) så hvor der kan handles eller svindles uden for store omkostninger vil blive taget i brug i samtlige udgaver! Vi har sikkert ikke set de sidste tricks på området endnu :-) Så håret tilbage og ørerne stive, da der indtil nu er masser af huller at falde i.. Når dette så er sagt, tror jeg, at aktuelle sag vil komme på en evt. "mercisag" da den gode hr. OP ikke kan bevise, hvilken cpu han har sendt ind, i en evt. forkert pakning.. Det vil derfor være op til de 2 øvrige sagsinteressenter, hvovidt de vil lyve - og i hvilken grad, om deres evt. registreringer... Men bedste ønsker herfra selvf...
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#23
prosasan
Semibruger
23-07-2020 21:15

Rapporter til Admin
#22 Jeg kan sagtens se problemet at jeg ikke har beviser for at jeg har sendt det ind, men det gør jeg sandelig fremadrettet. Jeg har altid gjort det i forbindelse med køb og salg privat. Aldrig i forbindelse med erhverv. Jeg kan sagtens se det fra begge sidder, problemet jeg har er at såfremt de havde "fundet ud af" de havde modtaget en "forkert" cpu , så skal de sgu da ikke sende den til amd. Det lugter langt væk af at der er nogen der har været i "incomming rma" kassen eller noget. i dont know, jeg er bare pisse frustreret har handlet ved dem i mange år uden problemer og inden rma'en ringede jeg ind og spurgte ind til hvordan de ville have den pakket ind osv. Det tog dem også flere dage at sende mig en returlabel efter flere opkald og mails. Det havde jeg ikke lige overvejet at egentlig skrive med i opslaget. Men mails osv er dokumenteret med deres sløje responstid.
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#24
kikophil
Monster Supporter
23-07-2020 21:44

Rapporter til Admin
23 - Ja der er vist ingen tvivl om, at du som god kunde har gjort det, der måtte forventes af en sådan - og oven i købet efterfølgende pænt har brugt masser af tid til googling/kontakt etc. således du vidste, hvad du skrev om. Hvis jeg havde været i din situation, ville jeg helt sikkert være eksploderet samtidig med, at ha` ærgret mig over ikke (måske) - at ha` fået cpuèn smidt i den rigtige æske (medmindre jeg har misset noget) - hvilket i dit tilfælde nok nu - vil blive brugt som askillesscenen - alt efter, om de næste to "agerende" vil udnytte din uheldige situation. Så uanset hvad - og indtil videre tilbagemeldinger - kan du nok kun præsentere din situation på bedst mulige måde (som du vist har gjort) - og så vente på udfaldet - for evt. videre action :) Krydser selvf. fingre for dig.. Hep hep..........
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#25
kikophil
Monster Supporter
23-07-2020 21:59

Rapporter til Admin
Hov - og uden at kende til deres fremtidige svar, så henvis endelig til denne tråd, da den tæller langt stærkere end en enkelt øv sag fra en frustreret velmenende køber!!!
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#26
prosasan
Semibruger
23-07-2020 22:15

Rapporter til Admin
#25 Tak, will do!
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#27
Stroyer
Elite Nørd
23-07-2020 22:32

Rapporter til Admin
0# Træls sag - jeg var xploderet! Det er hermed noteret så man i fremtiden ikke kommer til at handle med dem.
--
IDGAF!
#28
gasolin
Guru
23-07-2020 22:36

Rapporter til Admin
Dårlig omtale på trustpilot,det gjorde at jeg ikke skulle sende mit fractal define kabinet (havde monteret min pc i kabinettet) tilbage til proshop pga en enkelt blæser der ikke kørte som den skulle. Nogen gange må man gi et firma en dårlig omtale før der sker noget og håbe på en acceptabel løsning, så frem der ikke kommer et svar fra compumail man kan bruge til noget fornuftigt. Det ikke en perfekt løsning men noget man nogen gange bliver nød til at prøve, hvis alt fornuft fejler.
--
#29
BoreBissen
Maxi Supporter
23-07-2020 22:43

Rapporter til Admin
Fandt en lignende, nyere tråd, hvor en anden også er blevet snydt. https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#30
TisseFrans
Ny på siden
23-07-2020 23:26

Rapporter til Admin
Held og lykke med det. Håber du får din rigtige CPU tilbage igen og tak for heads up. Tror sgu ikke jeg handler der i fremtiden! :/
--
#31
Augustin
Monsterbruger
23-07-2020 23:56

Rapporter til Admin
Måske kan du rette de bukket pins ud på den 3400G og bruge den indtil 4600 kommer, hvis altså du kan få den til at virke...Har både 3400G og 3600 ikke næsten samme værdi? Har ikke rigtigt tjekket priserne på dem. Ved dog godt at 3600 har 6 kerner og 3400G kun har 4 kerner..
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD 4TB HDD
#32
Augustin
Monsterbruger
24-07-2020 00:04

Rapporter til Admin
Tilføjelse til #31, jeg syntes ikke at det er det værd at bruge for meget tid på, i sær ikke hvis du kan få den 3400G til at virke, den 3600 du havde virkede jo trods alt ikke, Jeg selv prøvet det med YouSee og en mobiltelefon og deres garanti, når de siger nej så er det et nej, der var ikke så meget at gøre :-)
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD 4TB HDD
#33
GhostHuntr
Junior Nørd
24-07-2020 01:09

Rapporter til Admin
#32 Han skal sgu da ikke lade dem slippe afsted med dette stunt på denne måde!!! Du mener åbenbart at han bare skal bide det i sig og så bruge en ringere CPU end den han har betalt for??
--
Puls er en bonus!
#34
Sven Bent
Giga Nørd
24-07-2020 05:07

Rapporter til Admin
ser ud til at compumail har lidt generelt prolemmer med ders styrting af ders produkter paa lager/rma afdelingen https://www.hardwareonline.dk[...] det sjove er at i begge tilfaelde er det jo ret tydelgit at de har fucket op i den at de venter fler uger med at sige " Det er forkert produkt" lyder jo temmelgit som om at de som minimum er staerkt underbemande hvis de ikke kan checke et produkt indden for et par dage eftermodtagelse og i vaerste fald som om de slet intet har styr paa hvad de laver. #32 han har betale for at fungerndde 3600 at de har leveret en defekt 3600 goer ikke at en 3400g pludselige er god nok til det som er blevet koebet jeg beklager din ferrari var defekt men her er en fiat punto den virker saa du burde vaere glad nu
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#35
Sven Bent
Giga Nørd
24-07-2020 05:09

Rapporter til Admin
i de aar jeg har styret en hardware teknisk afdelinge/rma afdelinge tror jeg ikke der har vaeret et eneste tilfaelde af produkter der er blevet ombyttet forkert. det handler om at have et system der foelger varen fra modtagelse til haandtering og tilbage sendelse.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#36
Petter1979
Super Supporter
24-07-2020 08:41

Rapporter til Admin
Jeg kommer heller ikke til at lægge mine penge i den butik fremover, efter de her skrækhistorier.
--
1700X/RX5700XT/32GB, Sound BlasterX AE-5
#37
Augustin
Monsterbruger
24-07-2020 22:44

Rapporter til Admin
#33 Jeg er enig med dig men jeg siger bare at webbutikker ofte kun siger nej 1 gang og så kan du ikke gøre så meget, Hvis det bare er lidt bukket pins på den 3400G tror jeg godt at han kan rede den og bruge den, det er trods alt bedre end en død 3600.. Ryzen 3400G koster ~1000 og en Ryzen 3600 ~1300 Ved bare ikke hvor meget besvær jeg ville bruge på det, han kan jo opgradere til en 4600 hvis det er når den kommer ud, den er også på AM4.
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD 4TB HDD
--
Sidst redigeret 24-07-2020 22:47
#38
Fantronic
Juniorbruger
24-07-2020 23:03

Rapporter til Admin
Har sendt dem en chatbesked på deres hjemmeside: "Hej. I har en masse utilfredse kunder i dette opslag, som har fået over 1800 visninger: https://www.hardwareonline.dk[...] Det kan være, at I kunne overveje at svare trådstarter derinde?" Så kan det være, at de vender tilbage herinde, med mindre de er helt ligeglade.
--
#39
RaGe_22
Nørd
25-07-2020 00:05

Rapporter til Admin
Jeg er færdig med at handle med dem, deres rma producere virker utrolig uprofessionelt hvad jeg kan læse mig frem til.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
#40
prosasan
Semibruger
25-07-2020 00:34

Rapporter til Admin
#38 Jeg har fået svar fra dem jo, og de er overbevist om at de har modtaget en 3400g til at starte med. Jeg kan bare ikke se at det er realistisk at en post person har nappet den og skiftet den ud, alt for kalkuleret og skal vide hvad der er i pakkerne osv. umuligt.. #33 de slipper ingen steder bare rolig. #37 Jeg vil ikke røre den 3400g, jeg ved ikke om der sidder en stakkels sjæl derude som mangler sin 3400g. Men de siger godt nok at eneste sted de har serienummeret på den cpu er i min rma sag.. hvilket er mærkeligt, de har ikke svaret om det er en de har haft i inventar og solgt eller andet. Jeg har fået mulighed for at låne/erhverve mig en kammerats gamle halvdøde setup som han har opgraderet fra en 2700x + et x470 atx bundkort, som jeg henter i svendborg i morgen så jeg kan komme væk fra den gamle xeon x5650 som jeg har kørt med siden den blev indsendt.
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#41
Augustin
Monsterbruger
25-07-2020 03:27

Rapporter til Admin
#40, det kan være det var en test CPU som blev brugt til at teste med, og så skulle de teste din 3600 og der fik de dem byttet om, det lyder dog lidt mærkeligt hvis deres test CPU skulle have bukket pins.. Men går ud fra den som var overbevist om at det var din 3400G ikke var den samme person som "modtog" den, måske pakkede de den ud og 10 minutter senere fik de lagt den sammen med en anden. Det er ikke til at vide. Hvis person 1 (altså ham der "modtog / testede" den) markerede den som "forkert vare" og lod den ligge det, og så person 2 (ham du snakkede i telefonen med) bare slog service sagen op, så ser han jo bare at værkstedet eller hvad det var markerede den som "forkert vare" og så kan han (person 2) jo ikke tage stilling til det i telefonen. Træls situation dog.
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD 4TB HDD
#42
prosasan
Semibruger
25-07-2020 10:13

Rapporter til Admin
#41 De siger de ikke tester eller åbner cpu'er der er indsendt, de sender det bare videre til AMD. Da de ikke er et autoriseret værktsted. Hvilket lyder mega weird..
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#43
Comicsdk
Semi Supporter
25-07-2020 10:33

Rapporter til Admin
42 Hvis ikke en biks af den størrelse har en RMA-afdeling der kan finde ud af at poppe en CPU i et testboard uden at skulle involvere producenten, må de have et forfærdeligt ringe kompetence-level. Jeg krydser fingre for at det lykkes dig at tæve noget fornuft ind i kundeserviceafdelingen, men det ser da ikke ligefrem positivt ud.
--
Random dude on a random forum
#44
Comicsdk
Semi Supporter
25-07-2020 10:37

Rapporter til Admin
Ps. Husk at rette din signatur til "AMD 3400G m. bukkede pins"
--
Random dude on a random forum
#45
ToFFo
Guru
25-07-2020 10:38

Rapporter til Admin
#42 - Det er meget normalt tingene bare bliver sendt videre. Ligesom det ikke kan forventes at du kan få repareret dit TV i Bilka. De må gerne bare sende det videre, det er ligemeget om de bruger Silvan eller AMD til reparation/ombytning/whatever, men det er stadig compumail som er ansvarlig for at overholde reglerne ved reklamation. Så de kan sende den omkring Mars og tilbage hvis de vil, så længe det ikke går ud over "rimelig tid" for hvor længe det må tage. Det er en super lortet situation, og jeg begriber simpelthen ikke at forhandlere, ikke kun compumail, ikke bare æder den og siger "fuck sorry det er os der har lavet en fejl, her er en ny vare". Det er (forhåbentlig) en sjælden gang imellem den slags kan ske. Så jeg fatter ikke at de ikke bare sender en ny vare, sammen med en fragtlabel så de kan få den forkerte retur. Eller du bare kan smide den ud. Compumail, DCS og PC-lager er alle samme firma. Det er en ret stor virksomhed. Og de kunne sagtens give dig en ny vare hvis de ville. Jeg tror ikke det er kundeservice/Retur afdelingen som helhed, der er skyld i det er så lang en proces. Men der er en eller anden idiot, som du ikke kan få lov at tale med på nogen måde, som bare har nedlagt veto og sagt "jeg skal fandme ikke tabe ansigt. Hold ved at det er kunden der er en idiot, ellers bliver i fyret" eller sådan noget. Den her sag er helt grotesk.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-07-2020 10:41
#46
Comicsdk
Semi Supporter
25-07-2020 10:44

Rapporter til Admin
45 Arhh.. Den er lidt søgt, er den ikke. Hvis ikke Bilka kan finde ud af at tænde et tv for at tjekke om der er liv, inden de sender det til reparation, er det i hvert fald en god grund til at handle et hvilket som helst andet sted. Men igen; jeg kunne ikke drømme om at købe hverken elektronik eller hardware i et supermarked.
--
Random dude on a random forum
#47
ToFFo
Guru
25-07-2020 11:48

Rapporter til Admin
#46 - Bevares, overdrivelse fremmer forståelsen. Men husk på det er endnu en omkostning at have en testbænk stående og det koster tid at teste tingene selv. Det er god kundeservice, giver hurtig behandling ved reklamation, men koster penge. En returafdeling er ren udgift at drive. De tilføjer bare yderligere til udgiften, hvis det forventes at de tester varer in-house og stoler nok på deres medarbejdere til, at medarbejderne må sende ombytningsvarer ud til kunderne, før de får en kreditering fra leverandør/producent. Det var netop sådan vi gjorde hos Komplett. Alt der kom ind forbi, blev testet in-house. Blev det testet defekt, blev det ombyttet med det samme. Det gav en historisk lav behandlingstid og kunderne elskede det. Og så blev returafdelingen lukket, fordi det var billigere at flytte den ud af landet, hvor servicen var meget ringere, men meget billigere. Det er simpel cost benefit. Er danske kunders tilfredshed pengene værd? De vurderede at det ikke var tilfældet, og nu er hele Kompletts fanskarre forsvundet. Men det var sandsynligvis stadig den smarteste beslutning i forhold til resultatet på bundlinjen.
--
- Indsæt signatur -
#48
Augustin
Monsterbruger
25-07-2020 16:13

Rapporter til Admin
#42, Jeg syntes helt klart at de selv burde teste tingene og lave en "report" som de sender videre til AMD, alt andet lyder mærkeligt. Jeg håber at du får løst det men jeg tror det ikke, det er ret svært når Compumail ikke mener at det er deres fejl :/ Med mindre at du på en eller anden måde kan bevise at det ikke var en 3400G du sendte dem, Som sagt tidligere er det en god idé at tage billeder af hvad man sender in, bare fordi at der kan ske noget.
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD 4TB HDD
#49
vest-aalb-dk
Mega Nørd
26-07-2020 11:17

Rapporter til Admin
normal procedure er sgu da først at tjekke om varen overhovedet er handlet i den kiosk man arbejder i, derefter kigger man om der er fysiske skader eller andet der kunne forudsage fejl, hvis ikke klasker man den i et mobo for at se om den poster, hvis ikke opretter man derefter en sag hos producenten eller leverandøren. Sagen lugter fælt i min optik, og er ikke i compumails favør.
--
!AMD HAS RYZEN
#50
dolle82
Monsterbruger
26-07-2020 17:16

Rapporter til Admin
#0 OP fandt du nogle sinde ud af hvilken kasse fra hvilken amd cpu model du havde lånt af din ven, er det en 3400g og hvilken kasse modtog du retur?
--
Sidst redigeret 26-07-2020 17:17
#51
kikophil
Monster Supporter
26-07-2020 19:39

Rapporter til Admin
#0 - kan forstå, at de nærmest har lukket sagen, hovedsageligt pga. både dine manglende bevisførelse samt deres egne manglende korrekte opfølgning/registrering af div. behandling. Og såvidt jeg kan se/læse har du så (næsten) kun yderlighederne tilbage - som i div. klagemuligheder - hvor jeg desværre må sige, at du nok heller ikke får medhold grundet den manglende bevisførelse - og dertil vist også må betale for oprettelse af klagesagen? Så status quo - all down to the god damn bare bones! Uanset du har ret i din sag, er de nu faktisk nu langt hårdere ramt end dig, da alene denne tråd koster dem en hel del mere, da folk ikke bryder sig om deres mangelfulde kontrol/behandling af din sag. Diff. på cpuèrne er jo trods alt kun på ca. 210 kr hvilket jo nok igen gør, at de regner med, at du hopper fra bla. af denne grund (don`t) Så hvad med at foreslå dem den ubehagelige løsning, at i går på kompromìs, således du returnerer den famøse 3400g og betaler 105kr for en ny 3600? Således har ingen af jer tabt "fjæs" selv om i begge har været for løse i kontrol/handelsmekanikken! Bare en tanke....
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#52
Sven Bent
Giga Nørd
26-07-2020 19:51

Rapporter til Admin
#43 butikken kan helts sikkert vaelge deres tekniske kompetence ene i ders rma haandtering for at spare penge men det slevl me utekniske personal der ikke ka nfinde ud af at teste en cpu og sendre dne vdier til AMD brude det ikke tage 18 dage at finde ud af en cpu er forkert. at der gaa 18 dage og saa med en oops omkring at cpu lige pludselig nu ikke er den rigtige lugter faelt at computmail har fejlet simpelt lager styring for RMA medmidnre du slet ikke checker produkter ved modtagelse. me nsaa igen er det compumail der har valgt ikke at checke dette hvilket igen er deres ansvar er helt enig med at der er noget kompetence der mangler me ndet er ikke blot tekniske. det er helt basis procedure selv ikke teknsike personer burde kunne finde ud af der har fejlet
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#53
Martin Lohse
Ultrabruger
26-07-2020 19:52

Rapporter til Admin
#51 Jeg kan sagtens se din pointe, og jeg tænker også din løsning er den mest oplagte, hvis ikke man vil bruge oceaner af tid for "små" 1300 kr. Jeg tror også, Compumail vil sige god for denne løsning. Det virker dog til, når man læser denne tråd samt et par stykker andre, at Compumail ikke har styr på tingene. Eftersom Compumail allerede har indrømmet, at de ikke tjekkede CPU´en før den blev sendt til AMD, synes jeg de står med aben. Hvis, og nu går jeg ud fra, at trådstarter er ærlig, trådstarter har sendt den korrekte CPU ind, så kan jeg ikke se, hvorfor han skal føre bevis for Compumails bommert. Kigger man på trustpilot er der en del uenigheder om f.eks. fortrydelsesret, hvor folk får fratrukket 10% for en vare de faktisk ikke har åbnet. Igen, jeg går ud fra, de mennesker, som sender ind, er ærlige. Jeg læste faktisk om en her på sitet, der ikke havde fået alle sine varer, blandt andet et tastatur, som Compumail mente var medsendt - problemet var blot, at pakken var mindre end den fysiske længde på tastaturet - allerede her lyder det virkelig lumsk. Hvordan denne sag endte, ved jeg ikke. Jeg er dog helt enig i, at den største taber i denne sag bliver Compumail - de kommer til at miste flere tusinde kroner på baggrund af, de ikke har tjekket serie og modelnummer på den indsendte CPU. Ingen aner jo, om AMD er kommet til at bytte rundt, samt fastholder, at trådstarter "lyver". Det ser dog ud til, at vi i fremtiden må notere serienummer på de indsendte ting, men igen - vil butikken godkende dette. Ret groft, hvis man havde taget billede af sin CPU, så kunne de jo sige, man alligevel har smidt en anden i. Jeg har handlet for 15000 hos dem her på det sidste, men jeg tror vist, jeg skal til at overveje om det skal være compumail i fremtiden, når jeg handler ind for mit arbejde eller privat.
--
#54
Martin Lohse
Ultrabruger
26-07-2020 19:55

Rapporter til Admin
#51 Jeg vil dog helt klart foreslå trådstarter at oprette et opslag på trustpilot.dk - det plejer virke - endda hvis man lige husker at skrive, Compumail selv har bekræftet, de ikke tjekkede den indsendte CPU, om det nu var den rigtige.
--
#55
prosasan
Semibruger
26-07-2020 20:14

Rapporter til Admin
#50 Ikke med sikkerhed desværre, for jeg har lavet en del maskiner for kollegaerne/vennerne. Vi har en del af embalagen liggende på arbejdet. Er faktisk ret sikker på det var en 3600 eller 3400g kasse jeg sendte afsted, har kigger det igennem det giver mest mening at det har været en 3600 kasse da der stadig ligger en 3400g kasse på arbejdet. Dem mener jeg kun vi har lavet en af. Men jeg fik en 3600 kasse retur med vrangen vendt ud, og kan med sikkerhed sige at den stock køler der lå i pakken ikke er min da den ene skrue er knækket af, samt har jeg lige fået det x470 bundkort og x2700 setup af min kammerat hjem har fået testet den 3400g ved at rette de bukkede pins ud og den køre uden problemer. Så tror ikke det er en fra en RMA de har modtaget. #51 Sagen er oprettet og betalt ved forbrugerklagenævnet. Jeg kan kun gøre hvad jeg har gjort, og fremadrettet altid optage indpakning osv. ved alt, også rma... Samt aldrig handle der igen, selvom jeg har været en glad kunde i mange år, så er det her for meget bs. vedr. differens på cpu'en var min ny pris på 3600'eren 1620kr ved release. Hvis jeg ikke får den byttet ud så sælger jeg den 3400g og prøver at se hvad jeg gør derfra. Har pt fået fingrene i en kammerats 2700x'er som sidder i min maskine nu. #52 Helt enig. #53 For mig er det blevet en princip sag, de skal ikke komme godt fra sådan et stunt. Men ja der er mange i tråden der har tilkendegivet flere udfordringer i forbindelse med handler hos firmaet. #54 Det kommer der også, jeg vil bare gerne have sagen ud af verden og mit hoved først, så jeg ikke lader min vrede tage overhånd, hvilket jeg kunne forestille mig at den gjorde ved sådan et opslag. De sagde de tjekkede serienummeret men ikke navnet på cpu'en, hvilket nada mening giver.. det står på samme lille skide heatspreader.. umuligt at overse navnet..
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#56
ToFFo
Guru
26-07-2020 20:29

Rapporter til Admin
#55 - Jeg synes det er godt du står ved, hænger i, og har oprettet en sag. Udfaldet af sagen har ikke kun betydning for dig, men for alle. Når sagen bliver afgjort vil der måske blive indført nye regler. Eller i hvert fald vil din sag blive brugt som reference, såfremt samme problem skulle opstå i fremtiden. Så kan man altid hive afgørelsen i din sag frem, så man ved, hvem der får ret i sidste ende. Godt du hænger i selvom det er en rigtig møgsag.
--
- Indsæt signatur -
#57
vest-aalb-dk
Mega Nørd
26-07-2020 20:33

Rapporter til Admin
for fremtiden burde man vel også tjekke serienummeret på key hw components når man modtager dem, så man ikke står 6. mdr senere og skal sende noget ind, som de så ikke vil modtage da sn ikke passer med det som står på kvitteringen.
--
!AMD HAS RYZEN
#58
JohnnyB
Maxibruger
26-07-2020 23:54

Rapporter til Admin
#40 RMA sagen kan vel vise hvad der er i pakken, så den kan sagtens skiftes ud af en i modtagelsen. de må komme med noget bedre en at de er overbevidste om at de har modtaget noget andet, de bør være 100% sikre. det lyder som en svindler biks og de får aldrig 1 kroner fra mig og ej heller fra andre, hvor jeg kan gøre mit bedste. håber det bedste ...
--
#59
prosasan
Semibruger
27-07-2020 19:39

Rapporter til Admin
Har i dag sendt Compumail en kopi af klagebrevet til klagenævnet. og har her til aften fået en mail om at supporteren har snakket med sin Chef vedr. sagen, og at jeg skal sende den 3400G ind til dem så¨sender de en ombytning pr Kulance til en 3600. hvor jeg skal bruge en fragt label som de har sendt med så den supporter jeg har skrevet med får den direkte ind til dem. Well ligner de har smidt min 3600 væk men gerne vil undgå at forbrugerklagenævnet tager fat i dem. Er glad for at jeg får min/en 3600 tilbage, men det er stadig mig en gåde hvad de har gjort af min jeg sendte ind..
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#60
prosasan
Semibruger
27-07-2020 19:41

Rapporter til Admin
Jeg skal love at jeg optager migselv pakke det skidt ind!
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#61
ToFFo
Guru
27-07-2020 19:58

Rapporter til Admin
#59 - The system works! Tak for opdatering og stålfast tålmodighed fra din side. Du har behandlet det køligt og efter bogen. Det er fandme godt klaret. Virkelig godt at høre du får den rigtige vare omsider. Omend det krævede en del. Det arbejde du har udført her gør, at andre i samme situation har noget at læne sig op af, hvis de er i samme eller lignende situation, med compumail, eller anden forhandler. Så kan man forhåbentlig fremover spare tiden/pengene ved at oprette en sag. Og ja, du må hellere dokumentere hvilken vare du sender ind. Just in case. Kunne ikke forestille mig det ville blive et problem efter alt det her, men alligevel, ingen grund til at tage chancer nu :P Kan du ikke opdatere tråden når du har modtaget den rigtige vare? I know, jeg er ikke så optimistisk som jeg nok burde være xD
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 27-07-2020 20:00
#62
Qax
Semi Nørd
27-07-2020 20:12

Rapporter til Admin
Hvis du havde kørt sagen, så havde du vundet den. Ene og alene på det faktum at de skriver at de har tjekket serienummeret, men ikke modelnummeret. Serienummeret er så unikt, som det kan være, så det er totalt umuligt at returmedarbejderen kan have godkendt serienummeret, for har personen det, så har det været din CPU i første omgang. Sagen må være at der er gået for land tid med svar fra AMD, så de har givet dig en andens RMA produkt, som de ikke har sendt retur til kunden eller det er en CPU, som de selv har bukket pins på. Evt tabt den eller lign. Men det er da fint at du nu får din CPU retur. Det er 100% deres egen hovedpine, at de ikke har tjekket serienummeret, inden at de sendte den videre. Hvis den overhoved har været sendt videre....
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#63
TisseFrans
Ny på siden
27-07-2020 20:17

Rapporter til Admin
#59 Når du står med en ny 3600 i hånden (uden bukkede pins) ønsker jeg dig tillykke med at vinde slaget! Stærkt kæmpet!
--
#64
Stroyer
Elite Nørd
28-07-2020 10:08

Rapporter til Admin
59# Godt kæmpet! Det ændre dog stadig ikke min holdning til at jeg fremover vil smide mine penge et andet sted.
--
IDGAF!
#65
7430
Mega Nørd
28-07-2020 10:30

Rapporter til Admin
2 little 2 late. ik et sted jeg handler i fremtiden,. men fedt du fik det der retmæssigt er dit
--
jep jep
#66
Jesper_A
Juniorbruger
28-07-2020 10:55

Rapporter til Admin
De har vel dækket udgiften til klagen?
--
#67
dolle82
Monsterbruger
28-07-2020 10:59

Rapporter til Admin
Smider heller ikke flere penge der og jeg bygger mellem 1 og 8 pc om året. Godt nok har jeg ikke brugt dem så meget det er stort set altid computersalg eller proshop og så en gang i mellem alternate og elgiganten hvis de køre et godt tilbud på et stk hardware.. Til OP godt du tog kampen op, men hvad så dækker de også de penge du skulle betale for at oprette en sag ved klagenævnet eller for du dem tilbage fra klagenævnet?
--
Sidst redigeret 28-07-2020 10:59
#68
jensemand51
Giga Supporter
28-07-2020 12:41

Rapporter til Admin
#59 Et fint kompromis - men håber du er i klar over, at i og med du har modtaget den "ny" vare per kulance - så har du ikke længere reklamationsret/garanti på denne hvis der opstår et nyt problem. Samme hvis produktet skal sælges i fremtiden. Jeg har netop haft vasket en dyr hovedpude - efter producentens anvisninger - der gik helt og aldeles i stykker. Her måtte jeg også finde mig i at modtage en ny hovedpude per kulance. Den gad jeg ikke fighte (nu undlader jeg selvfølgelig bare at vaske den ny pude) - men tænker et stykke elektronik uden reklamationsret kan blive lidt mere bøvlet potentielt.
--
#69
GhostHuntr
Junior Nørd
28-07-2020 12:43

Rapporter til Admin
#68 Det er jeg ikke helt sikker på er rigtigt, for hvis man får en ny vare på RMA, så er der en ny reklamationsret på denne
--
Puls er en bonus!
#70
Azakiel
Skribent
28-07-2020 12:51

Rapporter til Admin
#69 Han er inde på det rigtige, men om det gør sig gældende i en sag som denne tvivler jeg på. Havde det været en vilkårlig anden sag ville jeg være tilbøjelig til at give #68 100% ret. https://www.danskerhverv.dk[...]
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#71
Ranger84
Monster Supporter
28-07-2020 12:58

Rapporter til Admin
#68 Som #69 siger, så er du helt galt på den. Vi havde en vaskemaskine som en måned inden 2 år gik i stykker. Vi fik en ny, hvor garantiperioden blev forlænget yderligere fra d.d. Enten er ovenstående en kanon service, eller også er dit eksempel meget dårlig service.
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#72
Azakiel
Skribent
28-07-2020 13:06

Rapporter til Admin
#71 I dit tilfælde har det jo været en almindelig reklamations sag, i det her tilfælde som #0 beskriver, har Compumail meldt ud at det er ikke er en reklamationsberettiget sag, og derfor tages den per kulance. At den så nok ikke ville holde i forbrugerrådet er en anden sag i denne specifikke sag grundet omstændighederne, er en anden sag.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#73
prosasan
Semibruger
28-07-2020 13:57

Rapporter til Admin
#68 Jeg var faktisk ikke klar over at garantien bortfalder når det er en udskiftning pr. Kulance. Jeg tror jeg tager den med Klagenævnet når de ringer og høre hvad de syntes jeg skal gøre. For jeg vil ikke have et produkt uden garanti. For hvad nu hvis det samme sker igen om et års tid at den står af, (long shot iknow, cpuer dør sjældent) Så er jeg bare på skideren igen.
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#74
ToFFo
Guru
28-07-2020 14:14

Rapporter til Admin
#73 - Du får et produkt med garanti. Hvorvidt du får en vare uden reklamationsret er en anden sag. Jeg forestiller mig at du får reklamationsret på den ombyttede vare, idet den er leveret til dig som afslutning på netop en reklamationssag. Nu kan jeg se der bliver linket til en artikel hos Dansk ERHVERV, og her er det vigtigt at lægge vægt på at det er erhverv der er tale om, og her gælder de samme regler ikke som når man er privatkunde. Der er det de handelsbetingelser som forhandleren har skrevet, som der er gældende. Jeg vil mene der er reklamationsret på den nye vare, eftersom varen er blevet ombyttet som følge af en reklamationssag, hvor Compumail havde lavet en fejl i deres behandling. Som du i øvrigt også kan dokumentere. Jeg synes du skal starte med at spørge Compumail om den nye vare er dækket af en ny reklamationsperiode. Har du fået en kreditnota for den gamle vare og en kvittering for den nye de har sendt til dig? Eller fortsætter det på den gamle? Hvis ikke de mener der er reklamationsret på den ombyttede vare, overhovedet, så kontakt forbrugerstyrelsen i forlængelse af din eksisterende sag, og hør dem om det kan passe. Du skal ikke antage vores gætterier er korrekte. Ingen herinde har det rigtige svar. Det der bliver linket til er vist bare et gæt, som meget vel kan være korrekt. Men stadig et gæt. Og eftersom der som nævnt linkes til en side, som er tiltænkt (hvad jeg formoder er) erhvervskunder, tror jeg det er gældende for erhvervskunder. Det ville jo svare til at jeg reklamerede over en vare til 50kr. Hvor forhandler sender mig en ny vare uden omkostninger for mig. Hvis den ombyttede vare går i stykker, forventer jeg ligeledes 2 års reklamationsret herpå. Og det har også været tilfældet i de 2 sager jeg har oplevet det. Med hhv. en mus og et kabel.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 28-07-2020 14:16
#75
Azakiel
Skribent
28-07-2020 14:29

Rapporter til Admin
#74 Dansk erhverv diskuterer også B2C, og i dette tilfælde tages der udgangspunkt i en sag hos forbrugerklagenævnet som er til for kunderne, ikke for sælgerne. Det er derfor meget relevant for denne sammenhæng.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#76
ToFFo
Guru
28-07-2020 14:32

Rapporter til Admin
#75 - Absolut relevant, men stadig gætværk. Derfor vil jeg anbefale han tager fat i forbrugerrådet, nu hvor han alligevel har betalt for deres hjælp i sagen. Alle sager er jo forskellige.
--
- Indsæt signatur -
#77
jensemand51
Giga Supporter
28-07-2020 21:33

Rapporter til Admin
Altså så tænker du det er tilfældigt/for sjov at forhandleren vælger at anføre udleveringen af den ny vare sker per kulance i mangel på et bedre ord? Per kulance opfattes i juridisk forstand som en 'gave' fra forhandleren der gives for at imødekomme et krav fra forbrugeren som firmaet ikke er juridisk påkrævet. I sagens natur ydes der ikke reklamationsret på en gave fra et firma. Det nævnes kun for en grunds skyld fra sælgers side, og det er i et forsøg på at afkalde sig fremtidig reklamationsret på den ny vare. At begrebet så teoretisk set måske ikke finder anvendelse hvis trådstarter får problemer med den ny CPU og indklager brugen af begrebet i en ny fremtidig sag ved Forbrugerklagenævnet er en anden sag, men nu er jeg umiddelbart bare af den overbevisning at trådstarter heller ikke i fremtiden har lyst til en sag i Forbrugerklagenævnet. Artiklen fra Dansk Erhverv forklarer etymologien bag ordet meget godt, men det er altså ikke et begreb der kun snævrer sig ind til firma-firma nethandel. Per kulance er et almennyttigt begreb.
--
Sidst redigeret 28-07-2020 21:36
#78
ToFFo
Guru
28-07-2020 21:56

Rapporter til Admin
#77 - Er dit indlæg til mig? Uanset hvad så må forbrugerrådet jo afgøre, om det at anføre det er pr. kulance, går ud over reklamationsretten. Det er der ingen af os herinde der kan svare på, og det står nok ingen steder heller. Så hvorvidt det med kulance overhovedet holder, ved vi ikke.
--
- Indsæt signatur -
#79
ice_hiboy
Junior Supporter
28-07-2020 22:03

Rapporter til Admin
Er det ikke bare at spørge compumail direkte hvad de mener med pr kulance? Er det en gave de giver dig eller er det en ombytning. Hvis ikke der er tale om en direkte ombytning ville jeg selv kræve mine penge tilbage eller køre sagen ved forbrugerklagenævnet. De skal og må ikke løbe fra en 2årig reklamationsret ved en ombytning: https://www.forbrug.dk[...] "Når du har ombyttet en vare, løber der en ny toårig reklamationsfrist på den nye vare fra ombytningsdagen. Der løber desuden tre år på den oprindelige fejl, hvis det viser sig, at den nye vare har samme fejl. "
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#80
DeeKay
Elite Nørd
28-07-2020 22:05

Rapporter til Admin
Har selv haft mine små episoder/besværligheder med compumail, hvilket også har ført til at jeg lidt har opgivet at købe andet end eventuelle kabinetter fra dem (RMA-sager ved kabinetter tænker jeg i al fald at der er minimalt behov for). Men lækkert at du (muligvis) fik løst problematikken nu hvor compumail (endnu engang) har været lige sløve nok i betrækket hvad angår kundeservice. Så må vi se om de fastholder deres "pr. kulance", eller om de giver sig og du rent faktisk får en CPU med reklamationsret/garanti på.
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#81
jensemand51
Giga Supporter
28-07-2020 22:06

Rapporter til Admin
#78 Ja. Og om firmaets påberåben af begrebet i denne sag er gyldigt kan en rådgiver ved forbrugerklagenævnet heller ikke udtale sig sikkert om. Det kan afgøres i en eventuel fremtidig sag som jeg ikke håber trådstarter kommer til at befinde sig i. Nu har jeg sådan set bare oplyst ham om hvad begrebet som firmaet påråber sig betyder. Så kan han jo selv træffe et informeret samtykke ligesom jeg i øvrigt gjorde med min hovedpude. Begrebets betydning burde umiddelbart ikke kunne være til diskussion (forstår ikke om det er det du alligevel prøver på?). Det er ret lige ud af landevejen. Om firmaet derimod kan tillade sig at påberåbe sig det er spørgsmålet. Hvis jeg var trådstarter ville jeg dog ikke tage chancen og risikere at finde ud af det, når det omhandler elektronik. Hvis der skal rettes henvendelse til nogen synes jeg da det skal være til firmaet som #79 er inde på. Igen tvivler dog på at firmaet har valgt ordet for morskabs skyld så tænker intentionen er ret klar.
--
Sidst redigeret 28-07-2020 22:10
#82
prosasan
Semibruger
28-07-2020 23:19

Rapporter til Admin
Jeg gør det jeg spørger ind til hvad kulance dækker for i denne sammenhæng.
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#83
Jesper
Gæst
29-07-2020 00:08

Rapporter til Admin
Bare husk at, hvis du ikke accepterer cpuen per kulance, så har firmaet jo ret til at kræve den tilbage. Vinder du en evt sag, ender du med en cpu der har reklamationsret. Taber du en sag, ender du med den 3400 med bukkede pins. Accepterer du per kulance har du en virkende 3600, uden reklamationsret. Så spørgsmålet er, vil du satse den virkende 3600 på en sag, hvor gevinsten max er ny reklamationsret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#84
kikophil
Monster Supporter
29-07-2020 00:28

Rapporter til Admin
Hmm - Ro på nu drenge!.. Compumail har ene og alene vurderet, at de sammenlagt står overfor et langt større økonomisk tab ved manglende optimering/godtgørelse mellem de to forskellige cpuèr - muligvis efter at ha` læst denne tråd. Alt andet er (næsten) kun hol idèer.. Øjnene driller - men behørig kritik +/- kan i altid få.. Hvad har man/vi ellers holvenner til :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#85
Cocio21
Semi Supporter
29-07-2020 06:17

Rapporter til Admin
Jeg kan af erfaring sige at en sag hos forbrugerklagenævnet som minimum tager 1½ år, når vi snakker et firma som BJ-trading. Jeg havde en sag med selv samme firma om et GTX460 med massivt coilwhine, som de nægtede at ombytte og kaldte fejlfrit. De kæmpede til det sidste, løj og bedrag alt de kunne, indtil sagen skulle afgøres, så gav de sig alligevel og tilbød kreditering af beløbet ved at tage kortet tilbage. En klage skal derfor lidt overvejes om det er vejen man vil gå hvis man er tilbudt andre muligheder, for det pågældende firma man klager over kan nemt trække sagen i langdrag hvis de har lysten til det.
--
#86
Comicsdk
Semi Supporter
29-07-2020 08:38

Rapporter til Admin
De giver dig en spritny CPU i erstatning for den døde, på trods af at hele sagen stod og faldt på påstand mod påstand. Men det er ikke godt nok? Jesus F****** Christ
--
Random dude on a random forum
#87
ToFFo
Guru
29-07-2020 09:46

Rapporter til Admin
#81 - Yes den er jeg med på, men hvis han får forbrugerstyrelsens ord for, at Compumail ikke kan løbe fra ny reklamationsret, ved at bruge et lidt smartere ordvalg, så er han sikret i evt. fremtidig sag, hvis den nye vare mod forventning skulle blive defekt indenfor 2 år. #86 - Problemet nu er at Compumail (måske) prøver at snige sig udenom at give ny reklamationsret på den ombyttede vare.
--
- Indsæt signatur -
#88
Comicsdk
Semi Supporter
29-07-2020 10:20

Rapporter til Admin
87 Hvis jeg husker rigtigt, kører AMD reklamationssager på serienumre, så det er vel bare at sende den direkte til AMD, hvis manden slår CPU nr 2 ihjel. Men fair nok, jeg kan huske forkert.
--
Random dude on a random forum
#89
Comicsdk
Semi Supporter
29-07-2020 10:22

Rapporter til Admin
I tillæg; jeg har fået ombyttet en slat komponenter gennem tiderne, jeg har aldrig oplevet ikke at få en ny kvittering og dermed ny reklamationsret. Men igen; det er Compumail vi snakker om.
--
Random dude on a random forum
--
Sidst redigeret 29-07-2020 10:22
#90
ToFFo
Guru
29-07-2020 10:30

Rapporter til Admin
#88/9 - Helt enig. Det skulle undre mig meget hvis han ikke får en ny kvittering for den ombyttede vare. Men det er her det med "pr. kulance" kommer ind i det. Hvor det basically betyder "en gratis gave", hvor de (måske) prøver at løbe fra at give ny reklamationsret på den vare, ved at bruge det smarte ordvalg. Det er der problemet opstår. Der er selvfølgelig garanti på den nye vare direkte hos AMD. Men jeg ville nu foretrække at have reklamationsret og lade forhandleren bøvle med producenten. Jeg har aldrig prøvet at sende noget ind på garanti til AMD. Men forestiller mig kunden er bedre stillet med reklamationsret fremfor producentgaranti.
--
- Indsæt signatur -
#91
Comicsdk
Semi Supporter
29-07-2020 10:45

Rapporter til Admin
90 Taget i betragtning hvor meget tid OP allerede har brugt på sagen, ville jeg foretrække en dialog med AMD i anden omgang, fremfor endnu en langvarig udveksling med en inkompetent kundeservicemedarbejder hos Compumail, det er der ingen tvivl om. Alene det at han skal vente tre uger og endda selv må ringe ind for at få en opdatering på reklamationen, er mere end mit tålmod ville kunne bære.
--
Random dude on a random forum
#92
ToFFo
Guru
29-07-2020 10:50

Rapporter til Admin
#91 - Ja for satan, når man ser sådan på det så ville jeg nok heller ikke turde tage chancen. Heldigvis er en CPU ikke en type vare som ofte går i stykker :P
--
- Indsæt signatur -
#93
prosasan
Semibruger
29-07-2020 11:33

Rapporter til Admin
jeg har fået følgende svar vedr. kulance: Det har ingen betydning for reklamation/garanti på cpu'en, jeg får en fabriksny cpu efter aftale med AMD, da de ikke udelukker at fejlen er sket hos dem. Så der skulle ikke være noget i den forbindelse. 3400g'eren er pakket og klistret. og optaget på video denne gang. og ryger forhåbentligt afsted idag/imorgen :)
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#94
Yoda626
Elite Supporter
29-07-2020 11:37

Rapporter til Admin
Aha så det er AMD, som betaler for udgifterne og ikke compumail. Det er faktisk vigtigt at vide, da compumail ikke selv har rykket deres standpunkt.
--
#95
prosasan
Semibruger
05-08-2020 00:56

Rapporter til Admin
Så der ny opdatering De har sendt erstatnings cpu'en afsted nu.. TIL MIN GAMLE ADRESSE IGEN :S
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#96
Wut
Monster Supporter
05-08-2020 11:15

Rapporter til Admin
#95 Er din adresse opdateret i din profil ved compumail? Eller hvor skulle de have fået den gamle adresse fra? ;)
--
Ignorér tågehorn: https://www.hardwareonline.dk[...] Sneak peek indlæg: https://hamdenkloge.dk[...]
#97
ToFFo
Guru
05-08-2020 11:43

Rapporter til Admin
#95 - For satan det er ved at være langhåret xD
--
- Indsæt signatur -
#98
prosasan
Semibruger
06-08-2020 10:10

Rapporter til Admin
#96 & #97 Den var opdateret inden jeg startede RMA'en og fortalte dem også det i rma processen at de havde sendt den forkert... OG De gør det igen.. Kan først hente den næste uge tidligst :(
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#99
Wut
Monster Supporter
06-08-2020 10:15

Rapporter til Admin
#98 Træt bliver man. Gammel og træt. ;)
--
Ignorér tågehorn: https://www.hardwareonline.dk[...] Sneak peek indlæg: https://hamdenkloge.dk[...]
#100
ToFFo
Guru
06-08-2020 10:25

Rapporter til Admin
Vi håber på snarlig afslutning i sagen. Giv endelig en opdatering når alt er som det skal være, processoren er modtaget og testet funktionel og alt det der :P (yay #100!)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 06-08-2020 10:25
#101
prosasan
Semibruger
06-08-2020 13:00

Rapporter til Admin
I den grad... alt for meget af det her pis i min ferie.. appropos hvor de har adressen fra, de sender altid til adressen på købskvitteringen :/
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#102
ToFFo
Guru
06-08-2020 18:40

Rapporter til Admin
#101 - Det er en dårlig undskyldning. For det vil jo så sige, at man ikke må flytte i løbet af de 2 år ens reklamationsret løber. Og hvis man gør, skal man aftale med whoever der så bor på adressen, at der sendes noget til dem. Det er jo åndssvagt. Eller hvis man køber noget brugt, som man skal reklamere over, så får den oprindelige køber, hvis vedkommende stadig bor på adressen på kvitt, den evt. ombyttede vare. Endnu en dårlig undskyldning for at lave en fuckup.
--
- Indsæt signatur -
#103
Wut
Monster Supporter
06-08-2020 21:43

Rapporter til Admin
#101 Den her tour de fuckup med Compumail er rigeligt til, at jeg nok vil overveje nøje, om jeg vil handle der igen. ;-)
--
Ignorér tågehorn: https://www.hardwareonline.dk[...] Sneak peek indlæg: https://hamdenkloge.dk[...]
#104
prosasan
Semibruger
06-08-2020 22:15

Rapporter til Admin
Tour De Fuckup... i like the way that sounds... Well, havde en veninde der kunne tage den med forbi, såå nu har jeg en ny 3600 , som jeg kraftigt overvejer om jeg bare skal sælge for at komme ud af armene af compumail... Min 2700x jeg har anskaffet i mellemtiden er fin til mit nuværende behov..
--
AMD 3600 - 16gb G.skill 3200 ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#105
mindbuster
Giga Supporter
07-08-2020 08:17

Rapporter til Admin
#104, husk at ændre din signatur :D Ej, undskyld, surt compumail kvajer sig på den måde, har aldrig selv handlet hos dem, og kommer nok ikke til det.
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#106
FnaX
Juniorbruger
07-08-2020 10:10

Rapporter til Admin
Købte en demo 3600 BOX hos dem og modtog en tray (med tray seriel nummer også). De nægtede at sende kasse eller køler. Handler aldrig hos dem igen. Deres service er elendig imo.
--
Ryzen 7 3700X \\ ASUS ROG Strix X570-F Gaming \\ EVGA RTX 2070 XC Gaming Black \\ 2x8GB Patriot Viper Steel 3600MHz 14-14-14-28

Opret svar til indlægget: RMA Compumail gået af sporet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning