Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
POWER prismatch undrende...Af Supporter Aspirant Slettetbruger3072 | 08-07-2020 08:59 | 6843 visninger | 32 svar, hop til seneste
Kære hol,
Har i også bidt mærke i at power pris matcher med deres eget firmaer Expert, Punkt1?
Det eneste konkurrent der værd prismatche med er faktisk kun Elgiganten, for ellers de andre er overprisede konkurrenter.
Jeg overvejer nemlig at skifte over til elgiganten da de har større og bedre prismatchning.
Hvad jeres holdninger og oplevelser osv? --
Jeg kan kun fortælle, at jeg har udelukkende gode erfaringer med Elgiganten. Har købt en masse grej der. Dog mest TV og Xbox. Har haft problemer med en Xbox, som de rettede med det samme -- Testing...Testing...Turn Up da Bass Elgiganten prismatcher med "direkte konkurrenter" - vel også steder som fx Skousen/WhiteAway, Bilka/føtex/wupti osv.
Så i princippet er der vel "bare" en forsinkelse på faldet i markedet til fald i Elgiganten til fald i Power. Så er det bare et spørgsmål om, hvor hurtigt deres RPA kører ;) --
Har haft både gode og dårlige oplevelser med begge firmaer.
Power - dårlig prismatching, de matcher kun med “danske” firma ( deres egne ), har nogle gange nogle gode tilbud.
elgiganten - god prismatching, de matcher en hel del flere end Power, tit er varen kun på fjernlager hvilket er lidt træls hvis man skal bruge det lige nu og her ( deres lokale varersystem er en gang hø).
men det er dog min egen erfaring med dem.
dog kan jeg se at Elgiganten tager varer hjem hvis man efterspørger dem... bare træls de tog 4 uger om at få en 3700x hjem så jeg gik med en 3600 fra Power da den var på tilbud. De ville dog ikke prismatche den med den hjemmeside jeg viste dem da deres prismatching liste kun tæller 2-3 andre firmaer inden for hardware.............
der var dog kun 100 kr at sparer -- Sidst redigeret 08-07-2020 09:45 Jeg har gode erfaringer med elgigantens prismatch - bare butikken man matcher med er på deres liste og EAN nummeret er identisk så er det en ret hurtig process, så det kan betale sig at checke op på det på forhånd. - Har lavet ret mange prismatch med proshop.dk -- Linux, både privat og professionelt
Det er aldrig umuligt at trække et kabel, so stop whining Jeg plejer at finde den vare jeg kunne tænke mig på Pricerunner på telefonen og spørger om de vil matche den samme pris eller om jeg bare skal bestille den på nettet og få den i morgen.
Der har aldrig været bøvl med dem i Elgiganten. -- Jeg har handlet både i Power og Elgiganten. Men jeg synes de generelt har bedre service i Elgiganten hvor jeg også har handlet flere gange, end hos Power.
I Elgiganten har de altid givet mig prismatch uden problemer, og de prismatcher mod nærmest alle. De checker bare hurtigt prisen via pricerunner, og så er der ingen sure miner bagefter. Hvor i Power har jeg oplevet at de nærmest bliver fornærmede når jeg nævner prismatch. På trods af de skriger til himlen at de VIL være billigst! Så er det satme ikke med et smil de er det.
Troede faktisk Power Prismatchede mod alle danske leverandører? Ellers er deres slogan med at være billigst sgu da intet værd. -- - Indsæt signatur - Power gider kun prismatch med få firmaer, elgigant matcher med alle danske firmaer
Power burde slet ikke tilbyde prismatch, betal det det koster i power eller gå i elgiganten og få prismatch, hvis ikke de allerede er de billigste -- Elgiganten prismatcher de fleste store danske virksomheder, det skal dog nævnes at der er en intern gråzone ved sælgerne om hvorvidt man pålægger fragt på prismatch. På en måde giver det jo mening, ville du købe en vare hos proshop ville din endelige pris jo være varen+fragt.
Kan også give et kort svar på hvorfor Elgigantens lagerstatus er et rod, specielt lige pt. Elgiganten har lavet en komplet overhaul af alle deres systemer, hvilket har resulteret i at alle varer på+ var på b-varelageret, altså demovarer, varer der ikke kan findes, internt brug osv, er rykket hen på a-varelageret, som er de varer kunderne ser som "på lager" på hjemmesiden.
Tror power sælgernes modvillighed til at prismatche skyldes performance management. Det er jo ingen hemmelighed at Elgiganten og powers sælgere bliver målt på omsætning og indtjening.
Grundet at power er en evig nummer 2, er deres kostpriser højst sandsynligt højere, og de har færre kunder.
Så hvis en Elgiganten sælger smider 10.000kr indtjening i kassen på 1 dag, så gør et prismatch på -100kr ikke det store.
Smider en Power sælger derimod kun 3000kr i kassen på 1 dag, jamen så gør de -100kr lidt mere ondt. -- Hold dig fra Power. Jeg fraråder ALLE at købe der, hvis der ønskes noget i forhold til prismatch på senere tidspunkt. De lover 30 dage, MEN det er kun hvis de selv har produktet på tilbud ugen efter.
Lang historie kort, købte et LG C9 til 8888 i Power. Det blev sat ned til en 5777kr 14 dage efter i Bilka. Power prismatcher IKKE på trods af Bilka havde tv'et på lager, tilbudet var reelt og hvad Power ellers har af krav til at opfylde et prismatch..
Jeg købte ikke i Bilka, da jeg havde købt tv'et, men set i bakspejlet, så skulle jeg have gjort.
Hvis I køber noget i Power, men ser samme produkt til lavere pris et andet sted, så er det bare med at slå til og levere tilbage til Power.
Så bare hold jer fra den butik. -- #9 - Sært jeg købte et LG C8 OLED og en Soundbar, og der matchede de prisen mod Expert på Soundbar og mod dem selv på TV. Tror i hvert fald det var Expert. Men ja de var satme ikke meget for det. Selvom det var deres egen pris på TV'et der var gået fra 8888 til 7777 or so. -- - Indsæt signatur - #10 Expert er vist også med under Power. De burde jo prismatche med Bilka.
Og et lille sidespor, man skal godt nok have noget viden med selv, når man køber ting. Nogle sælgere er gode, mens andre ikke aner en kæft om hvad man vil have eller nærmest ikke gider hjælpe. Dog udover det, har jeg kun gode ting at sige om Elgiganten -- #9 Foreslår heller ikke nogle Power, men af andre grunde. (Og fordi jeg er ansat ved konkurrenten)
Du kan ikke gøre dig sur over den situation med Bilka - Det var tydeligt at det var en prisfejl, så de kan sagtens tillade sig at bøje reglerne i dette tilfælde.
#11 Du skulle bare høre nogle ting jeg har hørt fra sælgerne.
Der er 2 slags sælgere, dem der er der for at sælge og dem der er der for at vejlede (med fokus på salg ofc)
Jeg sælger ved at gøre forskellene tydelige for kunderne, fordi den gennemsnitlige person kan ikke finde rundt i marketing termerne. Så vælger de ofte det bedste både for dem og for mig ;) -- Sidst redigeret 08-07-2020 17:42 #12
Har oplevet at nogle af dem kan vejlede og faktisk også sige om man skal købe det ene eller det andet ( også andre steder ).
Har dog også oplevet dem der intet forstår, når jeg spørger om tingene så hjælper de ikke.
Jeg skulle have nogle nye høretelefoner til træning. Kom derind for at spørge om, hvad jeg skulle vælge. Det skulle absolut være jbl, for dem havde han derhjemme. Sagde så til ham det godt kunne være dyrere.. Men nej nej, det SKAL være dem. Intet med at vise mig nogle andre eller noget. Så valgte at gå.
Den anden, som stadig arbejder der og jeg undgår.. Ham har jeg snakket med et par gange, forstår intet af hvad jeg siger eller spørger om. Da han solgte mig noget, så tastede han mit telefonnummer ind 7 gange, blev ved med at gøre det om og om igen.
De fleste gange har jeg dog haft en god snak med dem derinde, de kunne råde mig udfra det jeg også selv fandt ud af, men nogle af dem burde godt nok få noget træning.
Så som altid er rådet : undersøg noget hjemmefra lol -- #13 Helt klart - Vil du "vinde" over Elgiganten og Power, så bare undersøg sagerne selv.
Jeg tror også på at man kommer længst ved at vejlede så godt man kan. I de uger hvor Power havde Q85R TV'et som et vanvittigt tilbud, og selv kom ind på det, jamen så viser jeg gerne vej over til Power. Det samme hvis ældre personer skal have et 24'' fjernsyn til campingvognen - Der er næsten ingen 24'' i Elgiganten, så beder dem tjekke Bilka.
Guess what, næste gang de kommer ind og skal have noget andet, så får de fat i mig igen, så det skal nok betale sig.
Vil også give et lille indblik i udfordringen sælgerne står overfor. Som sælger i teknologiafdelingen (altså ikke hvidevarer), så skal du kunne være i telefonafdelingen, computerafdelingen, gamingafdelingen, og AV/Lyd-afdelingen.
Taktikken er derfor, for mange sælgere, at gøre sig kendte på 1-2 varer i hver varegruppe, så man har et go-to produkt hver gang. Dette er selvfølgelig ikke optimalt for kunden, men det kan være udfordrende for sælgeren at have kendskab til alt.
Som en lille sjov sideting, så finder jeg stor nydelse i at gå ind i en power og spørge ind til en vare jeg ved er en kæmpe tabsvare. De kører stadig med det samme system som Elgiganten brugte indtil for nylig, så kan nemt se deres kostpriser, lagerstatus og det hele.
Black Friday spurgte jeg ind til Samsung 8K Q950R i 75'', som var sat langt ned. Der stod at sælgeren tabte stakkels 16.000kr på at sælge det. Først fik jeg historien om at det var køtilbud og alle til den pris var udsolgt, hvorefter jeg så viste ham på hjemmesiden at det var det ikke. Så sagde han de ikke havde nogle på lager, hvilket jeg så viste ham de havde, så sagde han til sidst at det var i stykker, men at jeg kunne bestille et på nettet.
TL:DR - Der findes mange mange uærlige og dårligere sælgere, som bøjer regler og teknikker til deres fordel, men kan man virkelig bebrejde dem? De har en chef som ånder en i nakken, med en chef som ånder ham i nakken osv. osv. Det er et bureaukrati som er så KPI fikseret at hver eneste krone bliver målt - er du for dårlig, jamen så er du ude. Jeg vælger dog mit nattesøvn frem for at snyde kunder for hårdttjente penge. -- #14
Som sælger af et produkt, skal man jo vide hvad det drejer sig om. De sælgere jeg har set ved den lokale Elgiganten her, de står altid i samme afdeling. Da jeg engang søgte job, da noget hed Merlin, fik jeg af vide, man skulle altid læse op på de nye ting de fik hjem, så man ved hvad man står med.
Det kan ikke nytte noget, at jeg spørger ind til nogle høretelefoner og eftersøger nogle at vælge imellem og ingen andre får vist udover et par, som vedkommende tilsyneladende havde derhjemme. Kan ske han synes de var gode. Men jeg eftersøgte flere at vælge imellem. Og også prismæssigt måtte lægge højere.
Den anden var jo en katastrofe fra start til slut. Han snakkede mig lidt efter munden, var ikke rigtig til at forstå altid og skulle så taste mit telefonnummer ind en 7-10 gange uden grund. Han skrev det samme, rettede ikke i noget. Blev blot ved og ved.
Dog har jeg så, heldigvis, mødt nogle der både rådede mig til at handle andre steder, for engang havde de ikke prismatch og mente der var bedre tilbud andet sted og jeg havde en snak med en i en 10min vedrørende Lenovo bærbar. Det var sgu service.
Har ydermere så også måtte benytte mig af deres prøv i 30 dage, og der har aldrig været noget i den afdeling heller.
Flere gange har jeg også kommet derind og sagt jeg hellere vil handle hos dem og fået et rimeligt tilbud.
Nogle høretelefoner jeg havde, gik i stykker og de var vist 6 måneder gamle. Dem fik jeg pengene tilbage på.
Så udover nogle dårlige sælgere, så synes jeg nu ret godt om dem ellers. Dog halter de med de par sælgere i hvert fald. -- #15 Der er jeg enig, og synes også det kan gøres meget bedre. Har også flere kollegaer, og selvom de er utroligt flinke, jamen så interesserer de sig bare ikke meget for teknologi. Kan godt se at det bare er et studiejob, og lønnen er det dobbelte af hvad du kan forvente i Netto, men ligesom i din situation - lægger man ikke interesse i teknologi eller er man bare direkte idiot, jamen så skal man nok finde et mindre udfordrende job. -- 0# personligt er jeg også mest til elgiganten til hver en tid. Har ikke haft gode erfaringer med power i mit område ihvertfald.
16# i tjener da vidst kun mere end en netto medarbejder, hvis i sælger nok til en bonus xD <3 < 3 -- I7-4770k-16GB Ram-2070Aorus super
#16
Det er nok forskellige fra butik til butik. Jeg Arbejder selv i en elgiganten. “Knowhow” og der hvor jeg arbejder ved sælgeren det de skal inden for deres område, fordi de synes de ee spænnede, jo vist har vi haft nogle som ikke ved det store, men de har hellere ikke holdt særligt længe. Vi har en som som har arbejdet 5 år + og 3 som har 10 og 14 år + på banen. Det var nok også meget at sige hvilken butik det omhandler. Fordi vi ved selv intern hvilen butikker omkring os som ikke er noget værd, fordi de netop har dårlige eller uvidende sælger i forhold os. -- Asus X299 Rampage VI Apex |i9 7980 XE|Custom vand|Corsair Dominator Platinum 16GB 3000Mhz|Intel 520 128GB|RTX 2080 TI |Corsair AX1200|
Handler aldrig i Power. Synes det er en skodbutik.
Har handlet rimelig meget i Elgiganten. Har købt 2 tastaturer, 4 musemåtter, headset, skærm, 1070ti og sådan noget. Har købt telefoner der, og fået rimelig god service i forbindelse med reparation og penge tilbage osv.. -- Mvh Anders #17 Der er sku bonus hver måned hvis man ved hvad man laver ;)
#18 Tror det er meget forskelligt om hvor man er. Nogen sælger af passion og nogle sælger for at have et job. Du har dog ret i at de færreste holder længe hvis man ikke er der fordi man elsker ny teknologi - ligesom det er i næsten alle brancer.
#0 Du nævner du måske vil "skifte over til Elgiganten", er det ikke bedst bare at udnytte Power og deres prismatch når du kan, også tage i Elgiganten når de har noget der er værd at købe? Sådan har jeg det ihvertfald.
Min største kritik til Power er bare.... Hvorfor er der altid så mørkt og indelukket derinde? Ved ikke om det bare er butikken lokalt på mig, men de har altid så få kunder, så alle medarbejder står klar til at flå en - inde i deres mørke mørke butik. Får dårlige vibes derinde ihvertfald... -- Sidst redigeret 09-07-2020 02:49 #12 men jeg må sige jeg er lidt sur. Har undersøgt det temmelig meget. Bilka har bekræftet tilbuddet var korrekt. Jeg har holdt øje med tv'et og vælger så at købe i Power, og der går nøjagtig 14 dage og så kunne jeg købe det billigere, men de vil ikke prismatche.
De har spist mig af med at Bilkas tilbud var forkert, men de kan ikke bevise det. De siger bare de ikke kan prismatche. Ingen anden grund.
Så forstår man jo ikke at de overhovedet har prismatch når de ikke holder som de lover :) -- Jeg vil personligt også helst købe i elgiganten - mest fordi der ikke ligger en Power i trekantsområdet.
De matcher op mod både bilka og elgiganten:
https://www.power.dk[...]
-- i7-8700K - MSI Z370I GAMING PRO CARBON AC - H75 - Gigabyte 2070 Super - 16GB DDR4 - Samsung EVO 860 2x500GB - Corsair RM750x - Define Mini C
#21 Så vidt jeg ved, så blev ingen eller kun få TV faktisk solgt, og prisen rettet samme dag, så jeg vil give Power ret i at Bilkas tilbud var en fejl.
Men jeg kan da godt forstå at du synes det var træls at du ikke kunne få nogle af dine penge tilbage. I det større perspektiv ville det dog være pænt fucket hvis konkurrerende butikker forårsagede hele eller delvise refusioner hos hinandens kunder hvis de konstant lavede korte tilbud på varer, som de ikke havde intention om at sælge til den pris, synes du ikke? For du kan vel godt forstå at 5777,- for et C9 ikke reflekterer TVets værdi, når man betragter dens prishistorik og generelle priser for OLED TV.
Men jeg synes det er lidt naivt og måske endda opportunistisk af dig at forvente at få over 3000 kr tilbage for TVet i det her scenarie. Det kan du vel også se, hvis du prøver at se det fra et perspektiv udover dit eget. -- #21 Nej, det “tilbud” var også oppe at vende her - tro mig prøvede også at købe et. Det var en fejl, du havde heller ikke fået lov at købe den i min butik.
Som sagt, men den prishistorik, og at tilbuddet hverken var i avis eller noget - så er det at handle i ond tro og butikker har ret til ikke at sælge det og dermed også nægte prosmatch.
Det er det samme når hjemmesider kommer til at sætte ram ned til 9kr. eller noget i den stil. Det er sket utallige gange -- Jeg synes netop POWER's fordel er at de er gode til at komme og spørge om man har brug for hjælp (ja ja - de vil jo sælge...), hvorimod man i Elgiganten skal kæmpe for at få lov at snakke med nogen - eller ihvertfald lige stå i kø i en halv evighed hvor en enkelt sælger står ved den ene kasse, og 2 kolleger står og hyggesludrer hen over kasserne...
Både i Elgiganten og POWER ser man dog ret tit, at sælgerne er der for lønnen og ikke fordi de brænder for det de laver. Bevares, det kan også være svært at give 250+ kr. i timen til en der ved noget, når konkurrencen er benhård på produktpriserne.
Dog synes jeg at Elgigantens gamerafdeling er en joke. De har sygt lækre skærme stående (5k+), som er tilsluttet med HDMI og derfor i sin natur er begrænset til ikke at se ret meget bedre ud end den billige skærm ved siden af til 1222 kr... Jeg har skrevet mange gange at de bør overveje at bruge DP i større grad end nu for bedre at kunne sælge de dyrere skærme, men det er det samme lort nu. -- "Ny på siden" siden 2010 :-) Jeg overvejer nemlig at skifte over til elgiganten
Skifte over?
Du kan vel købe hvor du vil - uden at den ene forhandler stopper dig i at handle hos den anden? -- "ORK SATME!" Har lige været udsat for samme forundrende politik hos Power. Kunne vise en vare var 225kr billigere hos et konkurrende firma - eneste kommentar: Dem prismatcher vi ikke med !
Hvad er prismatch så vær når det kun gælder for deres foretrukne butikker ?
Jeg køber ikke i sådan en butik. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Handler aldrig i power mere, de direkte bryder loven.
se evt mine tidligere tråde.
personligt favoriserer jeg proshop, hurtig levering og har ikke haft problemer med returnering eller prismatch. -- Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, Ryzen 3600x, kraken x62, SF600
Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt, #28 - Har altid fået at vide at Proshop ikke laver prismatch. De prismatcher heller ikke "mod" deres egne underselskaber som Happii, Merlin osv...
Så der kan vel heller ikke være problemer med noget de ikke gør :P
Proshop har godt udvalg, funktionel hjemmeside, hurtig levering, mulighed for afhentning samme dag. Men deres returafdeling er jeg knapt så heldig med.
Jeg fik at vide at jeg fik kreditering for mit DOA 3070 for 8 dage siden... Og på trods af jeg har rykket dem har jeg intet hørt. Forklarede jeg allerede havde købt et nyt (hos dem) og jeg gerne ser en kreditnota snart, da jeg i så fald har givet dem 2x 4.790kr... Kunne godt bruge de 4790kr de skylder mig op til black friday :P -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 25-11-2020 15:45 Jeg overvejer nemlig at skifte over til elgiganten
Skifte!? Må man kun bruge én leverandør nu? -- "ORK SATME!" Jeg har tidligere arbejdet i POWER. - Som udgangspunkt får man at vide fra ledelsen, at vi selvfølgelig altid prismatcher lige meget hvad, da der er et ønske om at kunden vælger POWER frem for andre virksomheder, men som Tearabian netop er inde på, så går det direkte ud over sælgerens salgstal og derved (hvis det er en lidt slatten sælger der ikke kan indhente det på andre måder) deres løn. Derfor vil mange sælgere ofte afvise et prismatch hvis det er muligt, og henvise til man bare kan købe det et andet sted.
Problemet ligger i sidste ende hos den måde butikker som POWER og Elgiganten aflønner deres sælgere. - Hvis man lavede et system hvorpå det var butikken overordnet der tog "tabet" på et prismatch, så ville der ikke være et problem. - Men når det går direkte ud over den enkelte sælgers bonus, så vil de fleste forsøge at snige sig uden om.
Officielt prismatcher POWER kun disse virksomheder: https://www.power.dk[...]
På samme måde som Elgiganten officielt kun prismatcher disse: https://www.elgiganten.dk[...] (man kan finde en tabel hvis man ruller lidt ned)
Jeg har både haft mulighed for at arbejde i Elgiganten, og har som sagt arbejdet i POWER. - Min opfattelse begge steder er ikke at man går efter folk der ved noget om produkterne, men i højere grad folk der ved hvordan man sælger, og mersælger. - Produktviden "kan man altid lære". - Det betyder desværre også, som flere pointere, at mange sælgere i de 2 butikker ikke aner en fis om teknologi, men netop har 2-3 produkter i hver kategori de kan nogle selling-points til, og som de ved der er god margin/avance på.
Typisk hvis du får fat i en salgsleder i POWER, vil de altid gå med til prismatchet. :) -- power elmutanten same shit different name. -- jep jep
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|