Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Compumail har decideret snydt mig, hvad nu?

Af Gæst Nikolaj | 08-04-2020 17:46 | 5922 visninger | 34 svar, hop til seneste
Hej Jeg står i en lidt ubehagelig situation, og har brugt for lidt råd. Tirsdag d. 2 april, bestilte ved compumail - En mus - Et tastatur - En taske til bærbar - Et DVI kabel. Begge pakker afsendes fredag, og søndag henter jeg den 1 pakke, som indeholder mus og dvi kabel. Tænker at resten må være i den sidste pakke, så jeg tænker ikke yderligere over det. I forgårs henter jeg så den anden pakke som til min undring kun indeholder bærbar taske. Jeg tænker så, at det kunne være ikke havde det på lager, og sender en pakke mere. I dag vælger jeg dog alligevel at skrive til dem, hvornår tastaturet bliver sendt. Jeg modtager så en mail, om jeg har hentet begge pakker, hvilket jeg svarer ja til og skriver hvad de indeholdte. Jeg modtager så dette svar: " Her ses keyboardet blive lagt i posen, efterfølgende ligges mus og kabel ned i samme pose.Med venlig hilsen Support" Samt link til dette billede https://imgur.com[...] Det ser jo alt sammen fint ud, men problemet er at det ikke var i, det er jo ikke til at overse i sådan en plastikpose. Pakken er angivet ved postnord med følgende L: 34CM B: 33CM H: 9CM Vægt: 0,4kg Vægten passer utroligt godt med kabel (1,8m DVI) samt musen. Og keyboardet har i følge compumails egen side en længde på 44,5CM. Der er tale om et keyboard til 149kr, bevares det er ikke meget, men vil da bestemt ikke finde mig i at blive snydt, og så af et relativt stort og velkendt firma. Nogle der har en god ide, til hvad jeg skal svarer dem? Og hvis de nægter, at sende det, er det så politianmeldese og indsigelse vi er ude i?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

--
Sidst redigeret 15-04-2020 12:08 af Ronson
#1
Akasut
Guru
08-04-2020 17:53

Rapporter til Admin
Du skriver der er sendt 2 pakker, men oplyser PostNord informationer på den ene kun.
--
#2
Nikolaj
Gæst
08-04-2020 17:55

Rapporter til Admin
#1 Den anden indeholdte bærbar tasken, og du kan jo se de kommer det ned i den med mus og tastatur(Det ligger ved siden af) Den anden har følgende forhold Længde38 cmBredde36 cmHøjde7 cmVægt0,6 kg Hvilken passer med tasken, men ikke taske+tastatur
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Toft123
Mega Nørd
08-04-2020 17:55

Rapporter til Admin
Ring til dem. Det må være Covid-kuller, der har gjort pakkeren forvirret :)
--
The piano has been drinking - not me
#4
BoreBissen
Supporter
08-04-2020 18:02

Rapporter til Admin
Ikke første gang at de snyder eller bedrager folk, har selv oplevet det. Bedste råd er at holde sig fra at handle med dem.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#5
Akasut
Guru
08-04-2020 18:21

Rapporter til Admin
#2 ja, udfra billedet som de sender, virker det til at tastatur alene kommer i i den hvide plastik envelope, jeg har selv modtaget tastatur alene på denne måde. Men hvorfor har medarbejderen ikke smidt det i i papkassen og lavet 1 forsendelse istedet for 2 colli, posen er jo ikke længere end æsken på billedet. Så hvis "den passer i posen" så ville den også have passet i papæsken. Ligeledes ved jeg ikke hvor stor/lille bærbartasken er. Højden på pakke nr. 2 passer cirka med mekanisk tastatur gætter jeg på. Det tastatur jeg købte var måske nærmere 4-5cm i højden, men det var basal dome-tastatur. Jeg tænker tykkelse på en bærbar taske er lidt mere? Det kunne du evt. krydsreferere og dykke lidt ned i. Pose emballage er billig og nem alternativ til papæske, og bruges egentlig bare for at beskytte den originale emballage. Jeg ville re-construct hvordan du modtog dine 2 pakker, hvordan tingene lå, side om side, så du har nogle billeder der fortæller din historie. Personen i support/salg er jo ikke medarbejderen, som muligvis har lavet en fejl. Derudover er der PostNord også i supply chain. Dine bedste argumenter er at der virker til at være uoverenstemmelser med dimensioner og vægt som ikke reflekterer det du har modtaget. Så det er nok det jeg ville køre på. Ligeledes hvis personen i support kun har taget et snippet billede fra overhead cam (vidste ikke engang at virksomheder gjorde det - der må være en del RMA eller langfingret personale), så bør han/hun være i stand til at spole lidt i filmen frem og tilbage, hvis det er optagelse der er logget.
--
Sidst redigeret 08-04-2020 18:23
#6
Nikolaj
Gæst
08-04-2020 18:26

Rapporter til Admin
#5 Jeg har modtaget sådan en hvid envelope, der var ingen papkasse. Begge pakker var bare sendt med det udenom.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
afrom1
Gigabruger
08-04-2020 18:32

Rapporter til Admin
at de kan sende dig et billed siger ikke det store. det kan lige så godt være noget de har lavet i dag for at kunne afskrive sig ansvaret. og underligt der ikke er nogen ordre følge sedel på billede det plejer der at være når jeg handler på nettet.
--
#8
jxs
Nørd Aspirant
08-04-2020 18:32

Rapporter til Admin
Jeg har kun gode erfaringer med Compumail.dk. Skriv til dem at du altså ikke har modtaget keyboardet og hvis de ikke sender et nyt vil du have dine 149 kr. tilbage. Forklar dem det med vægten på pakkerne, bed dem samle de ting du har bestilt, veje dem og se at det umuligt kunne have været med - så er jeg sikker på at de kommer til deres fornuft.
--
55 plusser på whitelisten.
#10
ZahidT
Monsterbruger
09-04-2020 00:17

Rapporter til Admin
Compumail har ikke styr på en skid. Bestilte 4 ting(cpu, mobo, ram og ssd). Alt var på lager på nær rammene på bestillingstidspunktet, hvorfor så jeg måtte vente en hel uge på den estimerede leverance af rammene. Rammene kom aldrig, men det der virkelig pissede mig af var at de IKKE havde låst cpuen(1 stk. ryzen 3600) i deres lagersystem til min ordre, så nu stod cpuen også til at være "out of stock"(fjernlager pis) en uge efter. NOT COOL.
--
#11
Ali
Super Nørd
09-04-2020 10:55

Rapporter til Admin
De bliver nødt til, at erkende at med den opgivne vægt og pakkens dimensioner er det fuldstændigt fysisk umuligt, at keyboardet skulle være afsendt i den forsendelse som butikken hævder. Tag den med ro....de skal nok nå frem til erkendelsen
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#12
Jesper164a
Mega Supporter
09-04-2020 11:27

Rapporter til Admin
#0 Jeg vil anbefale dig at ringe til supporten og forklare din situation og håbe på at de kan gøre noget. En sidenote er aldrig at stole på nogen som staver "skal" som "ckal". (Papiret til venstre på dit billede)
--
Hvad er fede menneskers, favorit computer mærke? - Dell'er. (Bah-dum-tich)
#13
ToFFo
Guru
09-04-2020 11:38

Rapporter til Admin
Det er ufatteligt de gider bøvle så meget for så lille et beløb. De penge er jo for længst væk i "arbejdstid" brugt på at besvare henvendelser og læse mails omkring det. Det tastatur koster dem meget lidt i indkøb. Jeg gætter på det er det her? https://compumail.dk[...] Jeg gætter på det koster dem under 50kr i indkøb. Det kan købes til 86kr som forhandler, med bare en gennemsnitlig erhvervsaftale med dem. Ærgerligt de skal være så meget på tværs.
--
- Indsæt signatur -
#14
Nikolaj
Gæst
14-04-2020 16:24

Rapporter til Admin
Hej igen Efter stadig ikke at have hørt fra compumail i forhold til at tastaturet slet ikke kan være i pakken. Valgte jeg at lave en dårlig anmeldelse på Trustpilot. Så fik jeg svar på min anmeldelse, at de kan dokumentere at de har sendt den, og afventer svar fra postnord. Jeg forstår dog ikke at de skulle have sendt den i en pose det ikke kan være i(se billedet). Hvorefter postnord medarbejderen før den er blevet målt og vejet har pakken posen op, tager tastaturet. Printet et nyt label og smidt det resterende i en anden pose. Jeg politianmelder dem i morgen og laver indsigelse i min bank. Ville bare lige give en update på hvordan råddent det firma er. Og desuden er deres kundeservice mega flabet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
M.Mikkel
Maxi Nørd
14-04-2020 16:28

Rapporter til Admin
#14 mon ikke Politiet har andet at lave tror ikke engang de gider modtage en anmeldelse på 149kr
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
#16
vest-aalb-dk
Mega Nørd
14-04-2020 16:43

Rapporter til Admin
#14 mener der er en bagatelgrænse på 500.kr men er formegentligt mere.
--
!AMD HAS RYZEN
#17
jxs
Nørd Aspirant
14-04-2020 16:46

Rapporter til Admin
#14 - Øv! Sikke en kedeligt smøre du er udsat for - Det har jeg aldrig opleveret med Compumail - dog handler jeg også mest med deres erhvervs afdeling "DCS" og der er generelt god service. Jeg tror ikke politiet kan hjælpe dig - men du kan jo sagtens skrive under på en tro og love erklæring i din bank, så de kan trække pengene retur for transaktionen.
--
55 plusser på whitelisten.
#18
Mikchr
Monsterbruger
14-04-2020 16:57

Rapporter til Admin
Der er nok bare sket en menneskelig fejl et eller andet sted. Tag fat i dem igen og forklar din sag stille og roligt. Du opbygger blot alt for meget stress og vrede ved politi anmeldelse osv. - og det er et keyboard til 149 ikke værd. Mvh Mikkel
--
Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata.
#19
Coff
Maxi Supporter
14-04-2020 16:57

Rapporter til Admin
#16 om du stjæler 50,- eller 50000,- er vel ligemeget? Hvis politiet modtager en anmeldelse så er der ingen nedre grænse.
--
#20
Cocio21
Junior Supporter
14-04-2020 17:05

Rapporter til Admin
Du skal bare holde fast i mål ikke passer ifh til tasterturet overhovedet. Det er jo tydeligt at selv den hvide pose er på størrelse med kassen på billedet, hvorfor det bliver svært at putte et tastatur på 44,5Cm i den. Du kan sagtens politianmelde dem for bedrageri, det kan du gøre online via deres indrapporterings system til tyveri mv. Bagatelgrænsen er for forbrugerklagenævnet, ikke politianmeldelser. Husk dog at dokumentere alt så godt du kan med en forstålig forklaring, såsom at længden ikke passer med posen/tastaturet, samt ej heller vægten passer, og dokumenter det via TnT oplysningerne. At de overhovedet sender dig et billed hvor det er tydeligt at posen er mindre end kassen, viser bare hvor idiotiske og ligeglade de er med deres kunder, de har jo effektivt selv påvist at der aldrig kunne være et tastatur i den pose.
--
#21
Schalburg
Ny på siden
14-04-2020 17:16

Rapporter til Admin
billede vis kun at han har lagt det i en hvid pose ikke at han har lagt det i kassen
--
Sidst redigeret 14-04-2020 17:16
#22
Maruchin
Supporter Aspirant
14-04-2020 18:28

Rapporter til Admin
Jeg har selv kun oplevet elendig kundeservice fra compumail/PC-lager. Jeg håber ikke du skal ud i en lang og sej kamp, for at få dine penge retur.
--
#23
Duckman
Giga Nørd
14-04-2020 18:33

Rapporter til Admin
Selv HVIS PostNord har stjålet det eller smidt det væk, så er det stadig CompuMails ansvar. Deres ansvar ophører ikke, når de har afsendt varen. Det ophører først når du har modtaget varen i hel tilstand. De må sørge for at du får din vare, og så må de tage kampen med PostNord (selv om det tydeligvis ikke er PostNord der har fejlet denne gang). Jeg har handlet hos Compumail før. Det gør jeg ikke igen.
--
Whatever
#24
Sven Bent
Giga Nørd
14-04-2020 20:34

Rapporter til Admin
#23 +1 postnord levere en service til compumail ikke dig. Saa det er stadigvaek Under compumails answar over for dig. hvad compumail har af problemmer med deres bagland og service leverandoere har intet paa sig over for dig giv dem end indisgt paa 14 dage til at finde ud af ders rod og derefter ophaev koebet igennem dit kort med begrundelsen af varen ikke er leveret.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#25
Apexx512
Guru
14-04-2020 22:21

Rapporter til Admin
Enig med #24, det kan faktisk være kassen smadret i en maskine efter pakning eller der har været ompakning, arbejder selv lager p.t. og den slags kan godt ske og tastaturet ligger et andet sted
--
|vision midi, sf450 gold, I5-4590, shadow rock lp, 2x4 gb 1600 mhz hyperx, rtx 2070 super, 512 gb plextor ssd, x34, razer chroma/sphex|
--
Sidst redigeret 14-04-2020 22:22
#26
EXIA
Super Nørd
15-04-2020 02:57

Rapporter til Admin
Jeg har handlet ved compumail i ca 20år nu og kun een gang har jeg haft problemer med dem tilbage i 2001. Hvis jeg oplever problemer med en forsendelse mv. så griber jeg altid knoglen og ringer ! 99% af gangene bliver tingene løst pr telefon uden sure miner. slettet har profil her på hol.dk og hwt.dk og ham jeg ikke set folk haft nogen udeståender med, ej hellere jeg selv.
--
1[Ci7 [email protected]|RTX 2080Ti SLi|X99|32GB 2666MHz] 2[Ci7 [email protected]|RTX 2080 SLi|X99|32GB 2666MHz] 3[R9 3900X|RTX 2070 Super|X570|32GB 3600MHz]
--
Sidst redigeret 15-04-2020 12:09 af Ronson
#28
dolle82
Ultrabruger
15-04-2020 08:27

Rapporter til Admin
#26 "Jeg har handlet ved compumail i ca 20år nu og kun een gang har jeg haft problemer med dem tilbage i 2001. Hvis jeg oplever problemer med en forsendelse mv. så griber jeg altid knoglen og ringer ! 99% af gangene bliver tingene løst pr telefon uden sure miner." 1 gang har du haft problemer men 99% af gangene bliver de løst, det synes jeg ikke giver meget mening.. Edit 90% procent af gangene folk sætter procenter på noget på nettet for at undebygge deres påstand er de lige blevet "opfundet" Incl mine 90%
--
Sidst redigeret 15-04-2020 08:31
#29
xzioN
Supporter Aspirant
15-04-2020 13:45

Rapporter til Admin
Hvis compu ikke havde snydt bevidst og var et anstændig firma, så havde de lavet en hurtig optælling på tastaturet for at se om varelager passer overens med antal solgte. Også havde man hurtig fundet ud af der var sket en fejl.
--
I5 9600k @ 4.8ghz - RTX 2070 SUPER - 16 GB DDR4 Dual 3000 MHZ - TUF Z370 Plus Gaming II - Corsair RM 750x v2
#30
Jesper_A
Bruger Aspirant
12-05-2020 20:50

Rapporter til Admin
Noget nyt med sagen?
--
#31
Nikolaj
Gæst
12-05-2020 20:56

Rapporter til Admin
#30 De skrev for nogle uger siden, efter jeg lavede en anmeldelse på trustpilot, og først derefter, at de havde oprettet en sag ved postnord. Hvilket jo ikke har noget med mig, at gøre da jeg er kunde ved compumail. Jeg skrev til postnord, som siger der ikke er oprettet en sag på det tracking nummer. Jeg fandt desuden en anden på trustpilot som har oplevet det samme ved dem, indenfor de sidste måneder. Skrev til dem forrige mandag, at jeg ville have svar onsdag, ellers gik jeg til banken, det har de bare ignoreret. Så vidt jeg kan se, skal man lave en indsigelse hurtigst muligt, så min chance er nok glippet. Har givet op.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
anders1226
Ultrabruger
13-05-2020 01:50

Rapporter til Admin
Har ikke selv haft problemer med dem. lige fra køb af skærme til mus og andet. lyder meget som om det mere eller mindre er en fejl og at de er sikker på de har sendt tingene til dig. at det så siger de har lavet en sag ved postnord og den så ikke er lavet lyder mærkeligt. men langt fra noget der vil holde mig fra og købe der. har altid fået god service bare sidste måned købt jeg to gange ved dem.
--
Meow
#33
Christian88
Elite Supporter
13-05-2020 07:25

Rapporter til Admin
Det vil jeg skrive mig bag øret, tak for advarslen. Vil du dele screendump af jeres email korrespondance evt.?
--
#34
Cocio21
Junior Supporter
13-05-2020 08:54

Rapporter til Admin
#31 Lav du bare indsigelse via banken, du har jo ikke modtaget varen du har betalt for. Er ret sikker på de godt kan se bort tiden der er gået indtil nu, eftersom du jo har været i dialog med sælger indtil nu om sagen, som de ikke vil løse.
--
#35
teshin1990
Mega Supporter
15-05-2020 11:19

Rapporter til Admin
Er systembygger og har smidt langt over 100k ved compumail og har haft 3 rma sager. Alting har altid været mega smooth. De er markant bedre til rma end f.eks proshop, desuden er de altid en af de to billigste på pricerunner og så har de dag til dag levering. Det værste der er sket er at jeg en gang købte 1 hdd, men modtog 2 :D
--
There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.
#36
Defterdar
Junior Supporter
15-05-2020 11:22

Rapporter til Admin
#35 Hvis de kan pakke for meget, så kan de nok også pakke for lidt, som det jo lader til at der er sker her, hvis #0 har rent mel i posen (no offence)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q

Opret svar til indlægget: Compumail har decideret snydt mig, hvad nu?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning