Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Netværks-geek søges i Aalborg!

Af Gigabruger Chrizznizz | 30-07-2019 16:41 | 1486 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hejsa, Mit internet er pis, og aner absolut ingen ting om netværk og opsætning af det. Søger derfor hjælp til at få styr på det, og vil endda gerne betale personen, hvis han ellers har tid til at komme forbi - bor i Nørresundby 9400. Jeg er flyttet i en nybygget lejlighed på nogen flere m2 end tidligere, og wifi er ret ustabilt. I alle rum er der udtag til internet og antenne, som er trukket til en teknikskakt hvor der sidder noget comega bokse. Problemet er at jeg ikke kan få signal fra disse stik. Har en 50/50 forbindelse fra Stofa og et technicolor modem. Billeder af opsætningen: http://prntscr.com[...] http://prntscr.com[...] http://prntscr.com[...] http://prntscr.com[...] http://prntscr.com[...]
--
#1
minoo
Elite Supporter
30-07-2019 18:56

Rapporter til Admin
Har du forbindelse på WIFI. Har du forbindelse på det ene kabel der ikke sidder i din switch, men direkte i routeren. Har du forbindelse hvis du bare tager et kabel og sætter computeren direkte i switchen. og den switch der hænger der ligner umildbart kun en 100/100 switch den ville jeg nok skifte ud med en 1000/1000 switch, så du har 1000/1000 på lan,
--
#2
Max
Gæst
30-07-2019 21:14

Rapporter til Admin
DIY? Se billede for reference: https://imgur.com[...] Ser ud til at være et ekstra lag splitter på din data linje, det reduser SNR og er ikke ønskelig, dette kan give oftere udfald på din internet linje. Du har to router hvilket er fint, dog hvis du ikke allerede kører bridge mode så bør du få det gjort. Nr 2 (blå) router som jeg formoder er din egen, er ikke en mester i wifi hvis den da har wifi, kig på noget AP(mesh?) eller anden router med god anmeldelser af wifi (Evt. få rådgivning her om) og en som har netværk porte nok til det antal rum der skal på internet via netværks kabel. Hvis din egen og technicolor begge har wifi så bør du lige logge på dem begge for lige at finde ud af om begge har wifi aktive, da det bør du være den sidste der har aktiv wifi. Deaktiver wifi delen i technicolor så fremt internet er funktionelt via din egen. Er begge aktive kan det give interferens. Patch panelet er netværk stik der fører til de forskellige rum og kan se de går i egen router på nær en, som ser ud til at gå fra technicolor modem til et af dine rum og det dur ikke hvis/når du skal køre brigde mode og ellers dumt da technicolor modemet laver et netværk for sig selv og din egen router laver et netværk for sig selv og de snakker ikke sammen. Det lader til din egen router kun har 4 netværks porte som du kan bruge til lan og mangler derfor én, så hvis der er et rum der aldrig skal bruge internet via kabel så kan du bare fjerne den. Når brigde mode er aktiv der skal der fra technicolor kun gå et netværk kabel som fører til din egen router i WAN porten. Cheers.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Chrizznizz
Gigabruger
30-07-2019 23:02

Rapporter til Admin
#1 & #2, Tak for hjælpen gutter. Det er godt nok en 5 år gammel switch jeg købte i forbindelse med jeg skulle holde lan for kammeraterne og akut manglede 2 ekstra porte, og det var det billigste alternativ i elmutaten dengang, og den virker endnu. :) Tror der ryger en ny switch på ønskelisten :D Jeg har rodet med det meste af dagen, og det ser ud til at virke fejlfrit nu. Har aktiveret brigde mode og wifi'et er kun aktiveret på min egen switch nu :).
--
#4
the688
Guru
31-07-2019 08:56

Rapporter til Admin
Ellers har jeg vist en 8-ports du kan låne i eftermiddag på Lindholm Brygge... er ikke 100% sikker før jeg kommer hjem (har smidt så meget grej ud i forbindelse med flytning)
--
"ORK SATME!"
#5
MalloDK
Supporter Aspirant
31-07-2019 11:41

Rapporter til Admin
Verden er et lille sted, jeg er faktisk næsten sikker på det var mig der snakkede med dig i telefonen i går! :D Men super fedt at se der er kommet styr på det! Vi er desværre blevet så fucking firkantede i Stofa at hvis jeg havde sendt en tekniker afsted for at få styr på setup'et havde han lige nøjagtig set at der sidder udstyr efter Technicolor boksen, og så var han kørt igen, efter at have givet dig en regning naturligvis xD Selvom der står Stofa på diverse antennefordelere/forstærkere er det desværre ikke noget vi som sådan yder support på. Man kan sammenligne det lidt med at købe en "Stofa approved" antenneledning i Bilka, hvis den går i stykker, ringer man forhåbentlig ikke ind til os og vil have en ny :P Men igen, pissefedt at se at det spiller nu! Når nu det er sådan at vi begge er HoL'ere, skulle jeg så ikke lige smide et halvt års viaplay i nakken på dig osse? Hvis du lige smider mig en PB med enten addr. eller Kundenr sørger jeg lige for at få den skudt af sted :D
--
Carpe Diem.
#6
benjamin7
Supporter Aspirant
31-07-2019 11:46

Rapporter til Admin
Den er ikke løst i nu den der, det er samlet helt forkert det antenne Efter DVU filtere fra tilgangen er der kørt en data tilgang i forgreningens delen på Omegaen, og til et nyt DVU og derfra er der kørt til modem, det vil give problemer, så super mærkeligt det køre :S
--
#7
zulink
Bruger
31-07-2019 11:47

Rapporter til Admin
#5 wut :o
--
#8
Chrizznizz
Gigabruger
31-07-2019 12:49

Rapporter til Admin
#4, haha - hej stort set nabo :D - jeg har fået styr på det. Konen benytter et af værelserne som walk-in, så der er ikke behov for at der trækkes til det værelses udtag. Men ellers tusind tak :) #5, hold nu op hvor er verden lille, haha. Men som jeg sagde i telefonen er det rent faktisk første gang jeg har ringet ind til stofa, hvor jeg faktisk har fået hjælp som jeg kunne bruge. De andre jeg tidligere har snakket med, kunne ikke forstå hvad jeg egentlig snakkede om. Der er kommet styr på det nu i hvert fald, og det er jeg glad for. Siden jeg flyttede ud, tilbage i 2016, har jeg altid har stofa, og det har altid virket - så det i sælger virker jo :D. Det er bare en mærkelig opsætning her i lejligheden. Jeg smider en PB lige om lidt for at få det viaplay, det sætter jeg virkelig pris på - og igen tusind tak for din hjælp :D. #6, som jeg også skriver til #5, så er det en mærkelig opsætning, men jeg har fået det til at virke - og jeg har endnu ikke oplevet udfald på forbindelsen endnu. Sætter pris på at du gerne vil hjælpe, men det virker altså som det skal nu, så vil ikke rode mere ved det, før jeg oplever udfald :D Hastighedstest: http://prntscr.com[...] Pingtest og hastighedstest fra speedtest: http://prntscr.com[...]
--
#9
the688
Guru
31-07-2019 12:58

Rapporter til Admin
#8 - sig til hvis du lige mangler en der kan smutte forbi og kigge på om det ser rigtigt ud :) #5 Jeg har haft stofa i årevis (siden de i sin tid startede med bredbånd...) på forskellige addresser i Ålleren og Kolding-området, og nu er jeg flyttet til noget nybyg hvor der kun er Yousee - som er dyrere, og helt uden den ellers superkompetente support jeg har fået hos Stofa når noget var galt. I starten mente alle (incl. mig) at Stofa's support ikke havde nogen ide om noget som helst (skiftede man netkort, skulle man ringe ind - fordi de låste dig til din MAC-adresse - og det gjorde jeg tit) - men ingen på supporten anede hvad jeg talte om. De sidste MANGE år har det været superfed support via chatten og telefonen. Jeg savner sq Stofa. Har fan'me hygget mig med mange supportere igennem årene, når mit firma havde glemt at betale internettet, eller betalt den forkerte regning, eller noget. Kan I ikke lige vippe de der tosser af pinden herovre ved os, så man kan slippe for at blive berøvet ved højlys dag af de Yousee-banditter!? :)
--
"ORK SATME!"

Opret svar til indlægget: Netværks-geek søges i Aalborg!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE