Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elgiganten sender forkert indhold, hvad nu?

Af Elitebruger fresser2 | 10-08-2017 09:18 | 5168 visninger | 54 svar, hop til seneste
Hej Jeg bestilte 2 raspberry pi i torsdags på elgiganten.dk. Istedet for den ene ag dem fpr jeg dig 16gb ddr4 ram... https://www.elgiganten.dk[...] Hvordan står jeg så nu? Er rammene mine, når de er leveret til mit navn? Og kan jeg stadig kræve min anden raspberry leveret? Er godt klar over det virker lidt grådigt, da jeg egentlig ikke har fortjent rammene, men det må jo være deres ansvar..?
--
Sidst redigeret 10-08-2017 09:19
#1
Activity
Mega Nørd
10-08-2017 09:21

Rapporter til Admin
Det sgu meget nemt. Kan du leve med det du har fået, så holder du mund. Vil du have din Raspberry så kontakter du kunde support og fortæller dem om fejlen og så kan du sikkert afhente en ny. prøv at brug dette inden indlæg: https://www.elgiganten.dk[...]
--
Xbox One S 2TB Scuf Gaming Controller Samsung 49" KU6515 17ms input lag. Dell Inspiron - 7700HQ / GTX 1050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD / 120Hz
#2
potteplante
Supporter
10-08-2017 09:21

Rapporter til Admin
Har du overvejet og ringe til dem? https://www.elgiganten.dk[...]
--
#3
ZoneSlash
Semibruger
10-08-2017 09:24

Rapporter til Admin
Mja, der er jo sket en fejl. Du har så valget som køber at afvise det du har modtaget som er fejlagtigt, dvs. sende pakken retur og bede om at få det korrekte tilsendt. Imidlertid tror jeg dog også du kan vælge at acceptere fejlleverancen, og det er måske til din fordel da de RAM vel er en slat mere værd selv uden kvittering end en Pi :p Hvad skulle de gøre, ringe og spørge dig om du fik det forkerte i pakken? så svarer du bare næh-nej, alt var fint som det skulle være, og sælger de RAM så du kan købe en Pi mere et andet sted og gemme lidt snolde-penge..
--
You name it, I game it
#4
fresser2
Elitebruger
10-08-2017 09:24

Rapporter til Admin
Har overvejet at kontakte dem, men er i tvivl om rammene juridisk er mine når de nu har sendt dem, og om de kan kræve jeg sender dem tilbage i bytte for en raspberry. (som de sikkert vil spørge om)
--
#5
Fjummer
HOL Moderator
10-08-2017 09:29

Rapporter til Admin
#0 Der er sket en fejl og du skal reagere på dette, hvis du forholder dig passivt kan de sende en regning på rammen til dig. Du kontakter Elgiganten og beder dem at udbedre deres fejl uden omkostning for dig.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#6
snotnæse
Gæst
10-08-2017 09:31

Rapporter til Admin
Venter selv pakke fra elgiganten i dag, så blir det spændende at se om den indeholder det jeg har bestilt, eller måske lidt ekstra ;) Jeg ville gøre som #3 foreslår. Men skal man fluekneppe med jura, så er de Ram ikke dine, ligesom den ene Pi ikke er elgigantens men din. Hvad står der på fakturaen? Hvis der står en Pi + 16 gb ram, og rammene er mere værd en Pi, ville jeg benytte returretten på ram, og så købe den sidste Pi ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
fresser2
Elitebruger
10-08-2017 09:32

Rapporter til Admin
#5 tror også det er det jeg ender med Men kan de virkelig kræve jeg betaler for en pakke som jeg ikke har bestilt og der står mit navn på?
--
#8
Tux
Guru
10-08-2017 09:33

Rapporter til Admin
Er rammene mine, når de er leveret til mit navn? Nej, der er tydeligvis sket en fejl og det er at handle i ond tro såfremt du vælger "bare at tie stille og beholde dem". Du ved jo godt det ikke er dine. De kan godt bede dig om at sende dem tilbage, det skal dog naturligvis være på deres regning da det er deres fejl.
--
Don't feed the trolls.
#9
elfmatw
Supporter Aspirant
10-08-2017 09:36

Rapporter til Admin
Nej, rammene er ikke dine...
--
#11
kreutzer
Monsterbruger
10-08-2017 09:48

Rapporter til Admin
Så du forventer at kunne beholde rammene, samt modtage endnu en Pi? Jeg frygter for vores fremtid.
--
Signatur (valgfri)
#12
mr.hein
Monster Supporter
10-08-2017 09:53

Rapporter til Admin
det er en dum idé og beholde dem, vores system opdager sådan noget om en uges tid, og så har du jo et forklarings problem hvis du har solgt dem. Men en ting er jeg sikker på, du ryger på min liste over folk jeg ikke skal handle med herinde, magen til råden moral skal man lede længe efter.
--
>>> 2 års reklamationsret
#13
ZoneSlash
Semibruger
10-08-2017 09:57

Rapporter til Admin
#8 har ret, selvfølgelig - mit tidligere indlæg er helt klart noget du kun gør hvis du bare tænker på penge og intet andet.. Hvis du er lidt smartere, så kontakt dem og få redt det ud så du får hvad du vil ha' uden yderligere problemer end det lavpraktiske med at få sendt retur til dem :)
--
You name it, I game it
#14
Christian88
Monster Supporter
10-08-2017 10:01

Rapporter til Admin
#12 Arrhhh, han skal da ikke bevise, at han har modtaget den rigtige vare. Det er Elgigantens ord mod ham. Jeg tror egentligt ikke at Elgiganten har, juridisk set, noget krav på at få deres RAM tilbage. Jeg tager muligvis fejl, og det eneste belæg jeg har er at jeg husker en lignende sag med Zavvi i Storbritannien, der kom til at sende PS Vita konsoller til flere kunder, i stedet for et Vita spil. Zavvi sendte breve til modtagerne, og skrev, at hvis de ikke sendte Vita konsollerne tilbage, så ville de sagsøge kunderne. Flere kunder beholdte deres konsoller og der kom ingen søgsmål. Moralsk set bør han da nok sende den tilbage. Men hvis jeg f.eks. bestilte en harddisk og modtog en 1080 Ti... tja, min moral er nok fleksibel nok til at jeg vil lade mig friste!
--
Sidst redigeret 10-08-2017 10:04
#15
Azakiel
Skribent
10-08-2017 10:06

Rapporter til Admin
#14 Loven er lidt vag på det punkt, men i sidste ende falder det oftest ud til om man har handlet i god tro. I dette tilfælde er produktet ikke tilnærmelsesvis det samme produkt som det #0 bestilte, og derfor vil man oftest ikke vurderer #0 til at have i god tro. Har dog hørt om folk der havde bestilt linseudstyr til et kamera, havde modtaget det, og først efter en uge havde fundet ud af at det var det forkerte de havde modtaget. Her blev det vurderet at de handlede i god tro, da produktet de skulle have modtaget, og det de modtog, var meget ens.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#16
fresser2
Elitebruger
10-08-2017 10:12

Rapporter til Admin
Rolig nu drenge.. Jeg er ikke ude på at snyde nogle, jeg ville hære hvad loven sagde, og hvis jeg bare fulgte loven, er ingen jo snydt.. Det kan argumenteres for at det er grådigt st forlange, men det er fandme også spild af min tid at elgiganten pakker det forkert, jeg skal til at finde et sted at sende rammene fra, og skal vente en uges tid mere på min rpi. (fejl sker, i know) Jeg skriver til elgiganten senere. Jeg gik ud fra at hvis jeg fik en pakke med mit navn på, og den er overdraget til mig, må det være min ejendom, men jeg læser ikke jura, og det lyder til jeg tog fejl, og så vil jeg sgu ikke beholde dem.
--
#17
Mazies
Junior Supporter
10-08-2017 10:12

Rapporter til Admin
#14 Loven i England er muligvis lidt anderledes end i DK? Som #15 skriver, så vil sådan en sag oftest ende i en diskussion om god/ond tro, og da det er et helt andet produkt end det #0 har bestilt, så kan det hurtigt konkluderes at han handler i ond tro.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#18
Mazies
Junior Supporter
10-08-2017 10:14

Rapporter til Admin
#16 Hvor dyrebar er din tid lige, hvis det at skulle sende én pakke er så uoverskueligt? Når det så er sagt, så kan du jo bare informere Elgiganten at de kan afhente rammene på din adresse, de kan bare sende en kurér.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#19
Niller1.0
Gigabruger
10-08-2017 10:59

Rapporter til Admin
#18 At sende en kurer, kommer ikke til at ske. Det + returbehandling af pakken vil løbe i mere end varens kostpris. Hermed ment den tid der skal bruges på behandlingen ikke kan svarer sig. Både det at arrangere med en kurer, samt at sikre parterne mødes. #0 Det danske retsystem er baseret på: familias pater est - hvad ville den fornuftige familiefar gøre (og det er ikke direkte oversat og nej det er ikke en lov - men et udgangpunkt) Elgiganten kan sende dig en returlabel. Smid den på pakken og smid den af i deres distributørs dropzone, næste gang du kommer forbi. Its that easy. Ja, det er bøvlet - men er det ikke sådan en fornuftigt familiefar ville have gjort? Du kan/skal (som det mindste) skrive en mail til dem og oplyse dem om situationen. Så har du gjort dit - hvis de så ikke reagere, har de sendt dig en gave. Hermed sagt, at de bliver informeret omkring forholdene og da fejlen er deres, skal de udbedre den. Edit: Beklager formatering og linkeskift driller :(
--
Sidst redigeret 10-08-2017 11:00
#20
Sunbao
Ultra Supporter
10-08-2017 11:02

Rapporter til Admin
#16 kom dummere, du bør helt sikkert tilføjes listen af folk man ikke skal handle. Med du handler i undtro og er dermed bedrager.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#21
Mazies
Junior Supporter
10-08-2017 11:03

Rapporter til Admin
#19 Arh, tror nu ikke at en kurérforsendelse med den transportør de nu engang benytter løber op i et højere beløb. Og er ikke sikker på det juridiske, men set ud fra at det er Elgiganten som har lavet en fejl, så er han da i sin gode ret til at kræve de sender en label og får transportfirmaet til at afhente.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#22
Texas
Elitebruger
10-08-2017 11:20

Rapporter til Admin
Rolig nu, #0 har jo skrevet, at han kontakter Elgiganten. Så må de jo vurdere om det er besværet værd, at få de ram retur. Jeg har for nogle år siden prøvet at returnere en Apple TV remote. Det viste sig så, at den adresse de havde oplyst var forkert. Dermed kom min returpakke (med den officielle Apple RMA label) tilbage med posten. Da jeg så kontaktede Apple, fortalte de mig, at de faktisk ikke gad have varer til så lav en værdi (300-400 kr) retur. Så jeg fik mine penge (fordi jeg havde brugt min 14 dages fortrydelsesret) og kunne beholde produktet (eller smide det ud). En fornuftig og kompetent medarbejder hos Elgiganten tænker lige igennem, hvad det koster af fragt, tid, besvær og problemer med lagerstyring, at få de ram retur set i forhold til hvad de koster i indkøb hos Elgiganten.
--
#23
hashishh
Gigabruger
10-08-2017 11:35

Rapporter til Admin
#20 I samme sekund kan du tilføje dig selv til listen! Syntes selv der er stor forskel når vi snakker virksomhed eller privatperson. Elgiganten mærker sku nok ikke de lige har tabt 800kr, hvorimod en privatperson ville det gøre noget mere avs ;) Syntes fandme folk er hurtige ude med riven herinde når det kommer til hæleri, tyveri, bedrageri osv osv. Fald lige ned og gi folk en chance.
--
#24
fresser2
Elitebruger
10-08-2017 11:38

Rapporter til Admin
#20 Hvornpr har jeg handlet i ond tro? Har altid været meningen at kontakt elgiganten, men spørgsmålet herinde handlede om jeg kunne nægte at sende rammene retur... Desuden har jeg ikke taget nogen handling endnu.. Anyways, til de konstruktive, tak for svarene.. :D
--
#25
Anomynous
Ultra Supporter
10-08-2017 11:40

Rapporter til Admin
#23 Ja, folk er idioter og hurtige til at håndhæve moral. De bør lige tage et kig i spejlet. Jeg bestilte i tidernes morgen en xbox 500gb. Fik leveret en 1TB version plus et ekstra spil eller to, ringede derind og fik lov til at beholde den version de havde sendt. Så på det punkt er de OK large.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#26
kikophil
Mega Supporter
10-08-2017 12:05

Rapporter til Admin
Hmm.. Èt er, at skulle udfordre sin moral overfor denne problemstilling, der kunne ske for enhver køber! Noget helt andet er, at stille dette spørgsmål herinde til alle de dobbeltmoralske brugere med glorie over hovedet oh dear oh dear :) Hvis du orienterer Elgiganten om problemstillingen, får de rettet tingene på den ene eller den anden måde uden omkostninger for dig, men måske en form for gevinst for at være en "ærlig" kunde. Alt fra en pose Haribo og op til - nå men det var pænt af dig, så behold du bare rammene.. Hvis du ikke orienterer dem, sker der sandsynligvis intet som helst, da du hurtigt forsvinder i mængden af andre problemstillinger. Hvis de endelig skulle finde på, at gøre dig opmærksom på fejlen, skal du ikke undskyulde, da fejlen jo er deres, og de vil så tilbyde rettelse - dog sikkert uden "gevinst" :) Overdrivelse virker til tider - men langt fra altid!..
--
#27
fresser2
Elitebruger
10-08-2017 12:09

Rapporter til Admin
Som sagt, skriver til dem med det samme jeg får fri i aften, har 2 ordre numre og ved ikke uden at kigge på trackingnummeret hvilken der er den rigtige. :) - vil gerne have min pi nr 2 :b
--
#28
Bjorno
Nørd Aspirant
10-08-2017 12:09

Rapporter til Admin
#0 Selvfølgelig kan du ikke beholde de ram uden at have aftalt det med Elgiganten. Det siger da sig selv. Hvordan mon du ville se det, hvis fejlen gik den anden vej. Så ville du nok kræve opfyldelse iht aftalen ikke. #19 mon ikke du mener bonus pater (eller bonus pater familias hvis du vil have det hele).
--
Det er noget værre noget!
--
Sidst redigeret 10-08-2017 12:14
#29
fresser2
Elitebruger
10-08-2017 12:13

Rapporter til Admin
#28 så skulle jeg nok lade være med at sende dem ;)
--
#30
Bjorno
Nørd Aspirant
10-08-2017 12:17

Rapporter til Admin
#29 hvis fejlen gik den anden vej, som i du havde fået noget af ringere værdi end det du bestilte. Den eneste grund til du overvejede at beholde rammene er jo, at de repræsenterer en større værdi end en Pi. Elmutanten vil nok hellere end gerne sende en returlabel.
--
Det er noget værre noget!
#31
NitroBlast
Guru
10-08-2017 12:26

Rapporter til Admin
Det er simpelt tyveri (som butikstyveri) hvis du beholder RAM, du ikke har betalt for - du har jo ingen kvittering, der kan dokumentere, at du er den retmæssige ejer.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#32
hashishh
Gigabruger
10-08-2017 12:38

Rapporter til Admin
#31 det tvivler jeg i den grad på det ville blive betegnet som. Trådstarter har jo ikke bestilt ram, så han kan på ingen måde hænges op på det der, også selvom han ikke siger noget. De må selv opdage fejlen, kontakte ham og bede om og få lortet tilbage. Jeg bestiller en vare, så fordi virksomheden sender en forkert vare så kan jeg blive straffet for tyveri? Arr nu strammer du den.
--
#33
Juusuhako
Ultra Nørd
10-08-2017 12:42

Rapporter til Admin
Sidst jeg fik en fejlforsendelse (dog et par år siden) blev jeg kontaktet et par dage efter om at de havde kommet til at bytte rundt på min ordre og en andens (ikke fordi jeg ville beholde den - havde bare ikke selv fået ringet ind på tidspunktet) - så der er jo også den risiko for at ham eller hende der muligvis har modtaget dine Pi kontakter dem, og så kan de nok spore sig frem til hvor de så er landet.
--
Gigabyte Z77X-D3H i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i 8GB Corsair Vengeance Asus GTX780 DirectCU II OC
#34
Mazies
Junior Supporter
10-08-2017 12:51

Rapporter til Admin
#32 Korrekt at det er Elgigantens ansvar at opdage det. Men hvis #0 beholder rammene, sælger dem videre eller tager dem i brug, og de så om 1 uge henvender sig, så har han jo lidt et problem. Specielt fordi der er så stor forskel på en Pi og Ram, så der er ingen tvivl om han har været i ond tro.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 10-08-2017 12:51
#35
Mazies
Junior Supporter
10-08-2017 12:53

Rapporter til Admin
#0 Synes det er det rigtige valg at kontakte dem og gøre dem opmærksom på fejlen, men du er i din gode ret til at sige at de skal sende en returlabel samt få pakken afhentet på din adresse.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#36
7430
Nørd Aspirant
10-08-2017 12:57

Rapporter til Admin
hvordan kan det være god tro? man får en ting der ikke er ens eget, ergo ved man da allerede der at hvis man beholder det så beholder man noget der reelt ikke tilhøre en, tag du fat i kundeservice fortæl dem de har sendt dem ved en fejl og se om ik ku gir dig lidt for din ærlighed
--
jep jep
#37
hashishh
Gigabruger
10-08-2017 13:03

Rapporter til Admin
#34 det er også rigtigt. Men jeg er bare uenig i at OP kan blive anmeldt for tyveri, for jeg kan ikke se hvor han har begået det tyveri. Han har bestilt en vare, virksomheden sender så en forkert vare afsted. Hvis det kommer så langt ud, så siger du bare du også havde bestilt ram et andet sted på nettet, så du tænkte ikke mere over det. Man kan altid sige et eller andet, og selvom det du siger lyder skørt, skal de jo stadig modbevise dig ;) Behold dem, lad vær og tage dem i brug de næste 14 dage. Hører du intet så fik du nogle ram til en ualmindelig god pris :P
--
#38
kb-
Elite Supporter
10-08-2017 13:10

Rapporter til Admin
Det er vel fair nok at de selv må levere en ny pi og hente deres ram når de laver en fejl. Jeg gad heller ikke at bruge min tid på at køre rundt med forkert leverede varer.
--
.
--
Sidst redigeret 10-08-2017 13:10
#39
NitroBlast
Guru
10-08-2017 13:14

Rapporter til Admin
#32 Hvis du går ind i en butik, og der ved en utilsigtet hændelse falder en vare ned i din taske (eller lign.), så er det tyveri at forlade butikken med varen. Ved EG er der sket en utilsigtet hændelse, hvor en vare er faldet ned i OP's "kurv", beholder OP varen er det dermed tyveri. Diskussionen om hvorvidt der er tale om ond tro, eller ej er komplet gak. OP har modtaget noget, som han ikke har betalt, og som han ved ikke er hans, så der kan aldrig være tale om god tro. P.S: Det er ikke EG's "ansvar" at opdage det, for der er to parter i en handel. Sker der en fejl, er ansvaret ligeligt fordelt på begge parter.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 10-08-2017 13:17
#40
hashishh
Gigabruger
10-08-2017 13:24

Rapporter til Admin
Virkelig dårlig sammenligning, så det ved jeg ikke lige helt hvad jeg skal sige til. Hvis noget falder ned i din taske, så er vi helt enige om du er en del af skylden. Men at en virksomhed pakker en vare forkert og sender den til dig kan fandme ikke være din skyld, det nægter jeg og tro på.
--
#41
Mazies
Junior Supporter
10-08-2017 13:25

Rapporter til Admin
#39 Helt forkert NitroBlast... Hvis der ved en utilsigtet hændelse falder en vare ned i din taske, så gælder god/ond tro igen. Hvis du så den falde derned i, og du går ud med den, så er du i ond tro. Hvis du ikke opdagede det, og selv bliver overrasket når alarmen går i døren, så er det ikke butikstyveri. God og ond tro diskussion er ikke gak, for det er netop det der ligger til grund for sager som denne. Her er der ingen tvivl, da der er tale om en helt anden vare.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#42
kikophil
Mega Supporter
10-08-2017 13:39

Rapporter til Admin
Det hedder at handle i god v/s ond tro - og da #0 ikke på nogen måde selv har beriget sig med det tilsendte - ville han (hvis ikke han havde skrevet om det herinde) bare kunne ha` beholdt varen, da dette ikke betegnes som i ond tro - men uvidenhed - hvilket i den prisklasse/forskel ikke bliver påtalt/straffet på nogen måde. Lidt som den afgørelse i retten der tidligere medgav, at folk/firmaer der smed varer i ens postkasse, og efterfølgende ønskede, at man skulle betale for dem - ikke havde krav på en krone. Man kunne bare frit beholde varerne! Og sjovt nok stoppede de så den adfærd :)
--
#43
Bjorno
Nørd Aspirant
10-08-2017 14:15

Rapporter til Admin
#42 du påstår simpelthen, at #0 ikke ved der er tale om en fejl. Det sekund han åbner pakken og ser indholdet, er han ikke længere i god tro, og de RAM tilhører jo ikke ham - hvilket #0 jo udmærket også godt ved. Dit eksempel er da ikke en sammenlignelig situation. Elgiganten har ikke bevidst sendt ham en forkert vare med henblik på efterfølgende at fakturere ham for den.
--
Det er noget værre noget!
#44
NiceRag
Mega Supporter
10-08-2017 14:51

Rapporter til Admin
sælg ram køb ny pi behold overskudet
--
#45
ZoneSlash
Semibruger
10-08-2017 15:21

Rapporter til Admin
#39 Jep, det er 100% virksomhedens ansvar hvad der sker på virksomhedens lager. Begår virksomheden en fejl og sender et dyrere produkt, kan en kunde aldrig komme til at hæfte for det på nogen måde, ikke lovligt i hvert fald, så skal Elgiganten til at hyre bandefolk med benbrækkerløsninger. Det 'rigtige' at gøre er selvfølgelig at snakke med dem som OP har tænkt sig, hvis de så vil have rammene tilbage må de holde ham udgiftsfri i det forhold, og det burde næppe være et stort problem. Men ligefrem at kalde det tyveri at beholde en fejlleverance, ja, det fortæller vel lidt om at det er godt du ikke driver virksomhed, for så ville du nok have ret utilfredse kunder når du sådan uden videre ville skubbe skylden for dine egne fejl videre til at blive deres problem fremfor dit eget :p Kan næsten forestille mig opringningen til den lokale politistation, lige midt i frokosten selvfølgelig: "det' 'æ politiet, hva' ka' a' gøre for daj?" *smaske smaske* "jamen det er helt forfærdeligt, jeg har fået stjålet alle mine ting, jeg var stiv som bare fanden så jeg puttede dem i kasser, mærkede dem med navne og adresser, frankerede dem, og sendte dem afsted, men dem jeg sendte dem til tog imod dem, og nu vil de ikke give mig mine ting tilbage, det er altså tyveri er det, æv!" "aaah, tror du ik' liiige du skulle ha' tænkt dig lidt om så før du sendte dine ting til andre, du har jo sårn set bare giet dine ting væk, det gier vi da æ' gøre noet ve.. næste gang så ring lige lidt senere æ å pjevs? det' godt, tak farvel då" OK, den var måske lidt fesen på humoren, sorry hvis den ikke glider ned.. og sorry Nitro hvis det gør ondt, det var ik' meningen, men din tilgang til emnet er lidt sjov i sig selv.
--
You name it, I game it
#46
The10
Gæst
10-08-2017 15:27

Rapporter til Admin
Det vil helt sikkert ikke være tyveri. Det kan dog muligvis være ulovlig omgang med hittegods, hvilket også er strafbart.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
uberdan
Ny på siden
10-08-2017 15:34

Rapporter til Admin
Byder 700pp x'D
--
#48
PerT93
Juniorbruger
10-08-2017 17:12

Rapporter til Admin
Det er hvad HOL er blevet til. En gut der opretter en tråd pga. forkert indhold i en levering? Hvad med først at ringe til Elgiganten? Jesus fucking titty christ.
--
Sidst redigeret 10-08-2017 17:12
#49
fresser2
Elitebruger
10-08-2017 17:14

Rapporter til Admin
#48 En der ikke har læst tråden hva. :P Anyways, de spurgte mig om jeg gad at levere det tilbage, som i det var frivilligt. Og jeg sagde ja, hvis bare jeg kunne sende det fra samme sted, som jeg henter min raspberry pi, når den engang kommer. Det er de så ved at finde ud af nu ;) Og så tror jeg ikke der er brug for at diskutere dette mere. ;)
--
#50
Fuller 8900
Supporter
10-08-2017 17:35

Rapporter til Admin
Kan du ikke sige at de skal vedlægge en returblanket? Altså en betalt adresselabel så den komme retur til dig? Den skal de jo bare sende med den pi du bestiller.. Så er det da ret nemt klaret, åben pakken ved de posthus, og tag den pi, og smid ram i kassen og klister label på. Kunne være sjovt at du havde sagt til dem at du ikke gad til at sende den retur, men at de måtte få den hentet Hehe.. Måske havde de sagt du bare skulle beholde dem Hehe
--
#51
Christian88
Monster Supporter
10-08-2017 17:47

Rapporter til Admin
#48 Jeg synes at diskussionen, der nu er opstået omkring den generelle problematik ved fejlleverancer er meget god. Der er gode argumenter både for og imod at beholde varen. Men fedt at du kan bidrage med lidt vulgært sprog, din seje dreng.
--
#52
PerT93
Juniorbruger
10-08-2017 19:29

Rapporter til Admin
#51 Haha, din venstre socialist
--
#53
Peter.
Ny på siden
11-08-2017 09:19

Rapporter til Admin
Havde bestilt to par bukser fra tøjexperten, fik leveret 2 pakker med 2 par, undrede mig lidt over hvorfor de spildte ressourcer på at pakke et par bukser i hver sin pakke, men havde travlt så tænkte ikke yderligere over det den næste uges tid indtil det blev pakket ud, sendte dem en mail og gjorde dem opmærksom på deres fejl, fik end ikke et "tak for at gøre opmærksom på det", så gad helt ærligt ikke spilde en masse tid på det, sagde jeg kunne ligge pakken uden for (på deres ansvar), så kunne de komme og hente det, eller sende nogen, de fik så gls til at hente den, uden der skulle laves retur label etc. Man bliver sgu lidt irriteret på nogle butikker, havde de bare sagt tak eller lign. kunne jeg da godt have kørt de 900m hen til deres gls pickup point, men det må sgu gå begge veje, trods alt ikke mig der havde lavet en fejl.
--
Sidst redigeret 11-08-2017 09:19
#54
Charly
Nørd Aspirant
11-08-2017 09:39

Rapporter til Admin
#45 Det er ikke tyveri, men det er nu stadig ulovligt at beholde en vare, som butikken har sendt til en ved en fejl. På samme måde som det er ulovligt at beholde penge, som ved en fejl er overført til din konto. Det er straffelovens § 277 (lovlig omgang med hittegods), som er i spil her. Jeg har markeret med fed den relevante del af paragraffen i det her tilfælde: For ulovlig omgang med hittegods straffes den, som for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding tilegner sig en fremmed rørlig ting, som ikke er i nogens varetægt, eller som ved ejerens forglemmelse eller på lignende tilfældig måde er kommet i gerningsmandens varetægt. Det ville dog formentlig være at skyde sig selv i foden, hvis Elgiganten anmeldte forholdet, set ud fra et kundetilfredshedssynspunkt. Særligt for så lille et beløb. #42 Du tager ligeledes fejl, se ovenstående. Det ér ulovligt at beholde rammene.
--
Sidst redigeret 11-08-2017 09:40
#55
ToFFo
Guru
11-08-2017 09:56

Rapporter til Admin
I dag er det min HOL brugers 14 års fødselsdag.... Det betyder jeg oprettede min bruger før mange HOL brugere overhovedet var født! Det er fandme syret!. Og her sidder jeg bare og læser moralekrig. HOL.dk - Don't ever change.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 11-08-2017 09:56

Opret svar til indlægget: Elgiganten sender forkert indhold, hvad nu?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE