Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dækker reklamationsretten?

Af Gæst Kenneth Jensen | 26-05-2013 18:46 | 1406 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej HOL Jeg har en ASUS UL80VT bærbar som er købt i juli - 2011, dvs jeg har 2 mdr. af min reklamationsret tilbage. Jeg er næsten sikker på at tastaturet fejler et eller andet; Når jeg arbejder på den, begynder den ofte at flippe i adresselinjen, eller hvis jeg er i Word kan den finde på at gentage mine hotkeys (f.eks. copy/paste) eller zoom helt ud. Mit spørgsmål er om jeg kan lave en reklamation på det? Med venlig hilsen Kenneth
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Lau,Henrik
Guru
26-05-2013 18:48

Rapporter til Admin
Ville det ikke være mere logisk at skrive en mail til firmaet hvorfra du købte den? Du skal dog være opmærksom på at efter så lang tid, så lægger bevisførelsen for fejlen hos dig. Det er altså dig der skal bevise at det er en medfødt fejl og ikke en fejl du har påført den ved at hælde sodavand i den
--
DickButt
#2
Kenneth Jensen
Gæst
26-05-2013 18:51

Rapporter til Admin
Det er for at høre om mine chancer for at reklamere over det og om der er nogle der har prøvet noget lign. Det virker som en elektronik fejl i tastatur controlleren, men det er jo umuligt for mig at bevise. Det er ikke medfødt, men noget der er kommet med tiden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
eMo
Monsterbruger
26-05-2013 18:54

Rapporter til Admin
du har 6 måneders garanti og 18 måneders reklemationsret. DVS du skal bevise at denne fejl er med født. I din situation ville jeg prøve at formatere og se om fejlen fortsætter. Hvis ikke så ville jeg som #1 skriver, send en mail til firmaet du har købt den af.
--
#4
Fiffinut
Ultrabruger
26-05-2013 19:01

Rapporter til Admin
Kenneth her ;) - Tak for jeres svar. Jeg har prøvet formatering, så vil prøve at sende mail til laptops.dk.
--
#5
Fidusen
Junior Supporter
26-05-2013 19:55

Rapporter til Admin
Husk at høre dem, hvad en evt. udskiftning af keyboardet vil koste. Det kan være, at omkostningerne er nogenlunde lave. Hvis du sender den til rep, og de konstaterer, at den ikke fejler noget, så kan det være, at du bliver pålagt et gebyr. Det gebyr kan måske godt være større end at lade dem skifte keyboardet. ;)
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#6
Downstream
Ultrabruger
26-05-2013 20:17

Rapporter til Admin
#3 ved efterhånden ikke hvor mange gange jeg har sagt herinde at man ikke får 6 måneders garanti, hvor har i det fra? det bliver kaldt for formodningsretten. de første 6 måneder af de 24 måneders reklamationsret ligger det på forhandlerens skuldre at bevise du har lavet fejlen, og kan de ikke det jamen så skal det jo fikses - så vel at det selvfølgelig er noget der er dækket. OP : har du prøvet at gendanne den til fabriksindstillinger? Edit : og i så fald det ikke hjælper så ja du kan reklamere over det. alt efter hvor du har købt den bliver den alligevel sendt ind til et 3. parts firma der skal tjekke om det er en fejl/mangel på produkt eller det er dig der har tabt cola i etc.
--
#7
Luske!
Ultra Supporter
26-05-2013 21:16

Rapporter til Admin
#6 Haha, at forklare brugerne herinde om forskellen hvad der rent faktisk er gældende ret og hvad de tror er ligesom at diskutere politik med min mormor :P
--
I tvivl om din husleje er for høj? Rentbusters tjekker det ganske gratis
#8
Fiffinut
Ultrabruger
26-05-2013 22:27

Rapporter til Admin
#5 og #6 mange tak for svarene :)
--

Opret svar til indlægget: Dækker reklamationsretten?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning