Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

14 dages fortrydelses ret.

Af Supporter Aspirant xKralle7800x | 28-01-2012 03:32 | 2428 visninger | 88 svar, hop til seneste
Hej! Jeg købte et nyt bundkort den 19 januar og har kørt med det i 4 dage og så virker det ikke mere? Har jeg så ikke ret til at aflevere det og få pengene eller få et nyt? Det mener Proshop åbenbart ikke, fordi var oppe med det igår og de siger det er mishandlet?! Hvad fanden sker der? Jeg har sku da 14 dages fortrydelses ret alligevel?!
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#1
Fissekaj
Juniorbruger
28-01-2012 03:48

Rapporter til Admin
Hvis du har ødelagt det har du ikke returret. Det er butikken der skal bevise dette (indenfor de første 6 mdr), men hvis der er tydelige fysiske tegn på misbrug står du dårligt. Spørgsmålet er snarere HAR du misbrugt det og vil gerne levere det tilbage?
--
#2
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 03:52

Rapporter til Admin
Jeg har ikke misbrugt det? Jeg har kørt med bundkortet i 4 dage og så virkede det ikke mere? De siger jeg har mishandlet cpu socklen og så vil de ikke tage imod det? Det var aftalt med en som jeg skrev med på deres live chat at jeg bare kunne komme op med det og få et nyt. Fik bestilt et nyt og det kunne hentes dagen efter. Så var jeg deroppe igår for at aflevere bundkortet og så vil de ikke tage imod det fordi de siger det er mishandlet! Fuck jeg er gal!!
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#3
fireaim
Elite Supporter
28-01-2012 03:53

Rapporter til Admin
Vildt så tit proshop.dk har gjort sådan på det sidste. Næste gang jeg køber noget derfra, tager jeg billeder af hele lortet imens jeg pakker det ud.
--
GIGABYTE GA-X58A-UD3R - Intel Xeon W3530 2.80GHz - Corsair H50 - Corsair Dominator 6GB - ASUS HD6970 - Cooler Master M850 - Silver Stone Fortress 2.
#4
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 03:57

Rapporter til Admin
Jamen ja. Fik også et bundkort som var demo model. Cpu socklen var mishandlet da jeg fik den og så skulle jeg lave en RMA sag ud af det. Fik så heldigvis pengene. Men jeg skulle jo have et nyt bundkort. Det har jeg så kørt med i 4 dage og så virkede det ikke mere. Jeg burde sku da kunne benytte mig af 14 dages fortydelses ret selvom jeg har kørt med det. Det sagde ham jeg skrev med på deres chat også da jeg skrev med ham, men i viborg ville de ikke tage imod det, fordi det åbenbart var mishandlet. JEG SKAL BARE HAVE ET NYT BUNDKORT!!!
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#5
Fissekaj
Juniorbruger
28-01-2012 03:57

Rapporter til Admin
Det er da let at vise dem soklen ikke er mishandlet? det er jo bare at kigge på den.
--
#6
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 03:59

Rapporter til Admin
Jamen de kiggede jo på den og sagde den var mishandlet? Jeg havde aftalt med på deres live chat det var fint og jeg bare kunne aflevere bundkortet og vi bestilte et nyt som jeg kunne få når jeg afleverede det.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#7
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:03

Rapporter til Admin
Her er det billeder af cpu socklen. http://gupl.dk[...] http://gupl.dk[...] http://gupl.dk[...]
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#8
Fissekaj
Juniorbruger
28-01-2012 04:06

Rapporter til Admin
Ring og spørg hvad de mener hvis cpu soklen ikke fejler noget?
--
#9
Fissekaj
Juniorbruger
28-01-2012 04:07

Rapporter til Admin
Er ikke ekspert men nogle af hullerne kunne godt se skæve ud på billede 2?
--
#10
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:07

Rapporter til Admin
Jamen jeg var jo oppe i deres butik i viborg og de ville ikke tage imod det fordi den så sådan der ud, selvom det var aftalt med en der hedder Timmi på deres live chat, at jeg bare kunne komme og aflevere det
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#11
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:09

Rapporter til Admin
Det kan da ikke være mit problem? Jeg har kørt med det i 4 dage og det virkede fint der men nu virker det ikke mere. Og jeg købte det den 19 januar så kan jeg da sagtens få et nyt?!
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#12
Fissekaj
Juniorbruger
28-01-2012 04:10

Rapporter til Admin
# 11 Det kommer jo helt an på om det er dig der har ødelagt soklen (hvis den altså er ødelagt), det er ihvertfald det jeg hører dig sige at soklen nu er ødelagt og ikke virker - de mener det er din fejl?
--
#13
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:12

Rapporter til Admin
Jeg har ikke ødelagt noget nej. Min far var oppe med bundkortet igår og der ville de ikke bytte det fordi den var sådan. Ja, det mener de åbenbart :S
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#14
Fissekaj
Juniorbruger
28-01-2012 04:15

Rapporter til Admin
Hvor mener du skaden på soklen kommer fra?
--
#15
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:32

Rapporter til Admin
Jeg ved det ikke. Ville jo aflevere bundkortet fordi det ikke virker. Jeg får en fejl på bundkortet når jeg starter computeren op. Skal jo bare have et nyt. Kan da ikke passe det her.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#16
stallemanden
HOL Moderator
28-01-2012 04:35

Rapporter til Admin
Det er tydeligt og se, at der er masser af fejl på soklen. Du siger selv det har virket i 4 dage. Hvorfor det ikke virker mere, ved jeg ikke, men du kan ikke forvente at de tager en vare retur der ikke er i samme stand som det må forventes den har været da du har modtaget dem. Soklen har ikke altid set sådan ud, for så havde du aldrig fået din maskine til at virke. At en på chatten siger, at du bare kan komme og få et nyt, er vel ud fra den forudsætning, at du har fortalt at der ikke er noget og se på det. Altså, at du ikke har forsaget skaden. http://screencast.com[...]
--
+1 indlæg = *PUFF* Lav din egen hol-setup-liste: http://hamdenkloge.dk[...]
#17
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:42

Rapporter til Admin
Jamen det er ikke mig der har gjort det jo siger jeg. Hvad skal jeg så gøre? Jeg aner ikke hvordan jeg retter sådan nogle op!!
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#18
Spam
Maxi Nørd
28-01-2012 04:44

Rapporter til Admin
Hvad fanden sker der? Jeg har sku da 14 dages fortrydelses ret alligevel?! JEG SKAL BARE HAVE ET NYT BUNDKORT!!! Og jeg købte det den 19 januar så kan jeg da sagtens få et nyt?! Skal jo bare have et nyt. Kan da ikke passe det her. Det er imponerede, hvor åndssvagt folk kan opføre sig. Billederne viser tydeligt bøjede pins, og som #16 påpeger ville din computer aldrig have virket i første omgang, hvis du havde modtaget det i den stand. Du kan ikke (og jeg understreger IKKE) benytte fortrydelsesretten, hvis produktet er beskadiget. Årsagen hertil er irrelevant. Du skal køre en RMA, hvis du virkelig mener, at det ikke er dig, der har bøjet de pins.
--
#19
Martin
Gæst
28-01-2012 04:49

Rapporter til Admin
Så må du betale dig fra det. Hvad havde du regnet med?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:51

Rapporter til Admin
Så laver jeg en RMA, for det er ikke mig der er bøjet dem.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#21
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 04:53

Rapporter til Admin
Hvad ville det koste at få dem rettet? Kan tage til en lokal computer butik her når de åbner og så spørge om de kan lave det? Det er jo ikke noget der tager langtid?
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#22
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 08:36

Rapporter til Admin
Hvad ville det koste for at få det lavet, tager det langtid? Mvh
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#23
Kantoz
Supporter
28-01-2012 08:48

Rapporter til Admin
Hvis du har monteret en CPU på en sokkel der så sådan ud har du automatisk tabt retur/byttegarantien, da du ikke istedet valgte at sende det retur før montering. Mit forslag til dig vil være at kontakte producenten af bundkortet og få et tilbud på en udskiftning af soklen. ellers prøv at rette benene op på bundkortet, læs nogle guides på nettet/google før du gør dette. men spør lev. først
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-)
#24
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 09:05

Rapporter til Admin
Altså sagen er sådan her. Jeg købte bundkortet den 19 januar. Har købt med bundkortet i 4 dage. Jeg tændte computeren og så kunne jeg se der kom en error code 58 som man kan se på bundkortet og der var også en noget rød der lyste op, som betyder der er noget galt. Jeg snakkede så med proshop hvor jeg havde købt den og de sagde jeg bare kunne komme op med bundkortet og så fik jeg et nyt med det samme. Jeg var så oppe for at aflevere det men de sagde det kunne jeg ikke. I sidste måned købte jeg en demo model af et bundkort hvor socklen var ødelagt da jeg fik bundkortet. Der fik jeg lavet en RMA sag ud af det og jeg fik pengene. For at være helt ærlig så synes jeg godt nok det er dårligt!
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#25
M.Mikkel
Nørd Aspirant
28-01-2012 09:25

Rapporter til Admin
Tror du skal få andre til at montere cpu en anden gang. For du har da tydeligvis ikke forstand på det. At du har modtaget 2 bundkort på under et md. Det tror jeg ikke på. Så retur nej egen fejl
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#26
Kantoz
Supporter
28-01-2012 09:29

Rapporter til Admin
24# Som jeg forstår det fik du en fejlkode, i den medfølgende manual for bundkortet er fejlen beskrevet til kode 58. til dine billeder du har vist, kan jeg tydeligt se at der er flere af benene på soklen som er bøjet hvilket tydeligt viser tegn på forkert brug/montering/behandling af komponenter (sokkel og cpu montering) dette er du jo ansvarlig for selv ikke at beskadige. Derfor kan Proshop sagtens afvise at ombytte mod reklamation da du har beskadiget bundkortet selv ved forkert montering/afmontering af CPU'en. Der er forskel på at du modtager et defekt kort og laver RMA med det samme, eller du får en fejl efter 4 dage, hvor du har monteret komponenten forkert, er det herfra DIN skyld at den er i stykker. Jeg arbejder selv dagligt med den tekniske RMA/support afdeling for industrielt hardware og har dagligt varer inde til "ombytning" da kunden mener at kortet er defekt ved ankomst selv om de har monteret delene forkert eller med vold. Så jeg må give Proshop delvist medhold i sagen, da tegn på forkert håndtering fremtyder af CPU soklen. Jeg vil anbefale at du så kontakter proshop, og høre hvad en reparation af bundkortet vil koste (ofte transport til og fra leverandør, måske også en ny CPU sokkel (men den skiftes somregl gratis af leverandøren hvis den stadig er under garanti) så en 3-400kr for fragt vil en reparation koste + Proshops arbejdstime for behandling af sagen. (du kan ikke regne med priserne helt, men det er ca. de priser jeg har for at sende en kasse med et bundkort til vores leverandør i kina for reparation.
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-)
#27
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 09:36

Rapporter til Admin
Jamen jeg har da stadig 2 års Reklamationsret. Så de kan da bare tage imod bundkortet og så kan de give det til deres tekniker eller hvad de vil. Jeg skal bare have et nyt. Ved sku godt hvordan man montere en CPU. Har haft computer siden jeg var 10, så lad være med at sige sådan noget pis der. For det passer ikke en skid det du siger. Det kan godt være de siger at jeg er skyld i det men som sagt jeg har 2 års reklamationsret, så må de sige hvad de vil. Nogle af mine venner siger også jeg sagtens bare kan aflevere det selvom det er sådan når det er under 14 dage gammelt.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#28
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 09:37

Rapporter til Admin
Og det andet bundkort jeg fik i sidste måned der fik jeg pengene, så det var fint nok.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#29
Kantoz
Supporter
28-01-2012 09:43

Rapporter til Admin
27# Reklamationsretten bruges til at klage over fejl der sker hvis det er producentens fejl (f.eks. at en modstand sprænger, eller boarded er helt dødt.) I denne sag går man over i at DU har beskadiget bundkortet, hvilket betyder at REKLAMATIONSRETTEN ikke dækker de skader som DU har skyld i. Så nej, de dækker ikke skader som du har forvoldt, hvilket er tydeligt. Jeg er ked af det, men du har skadet bundkortet, så du hænger på skylden. Men jeg vil gerne prøve og se om du kan udbedre fejlen sammen, altså hvis du er lidt samarbejdsvillig? Hvis du lige finder manualen frem på bundkortet kan jeg læse hvad fejlkoden siger, og evt. hjælpe dig med at modvirke fejlen. jeg garanterer intet men det kan være et forsøg værd. kan også vejlede dig over telefon til din fordel.
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-)
#30
NAsMaR
Semibruger
28-01-2012 09:50

Rapporter til Admin
Reklamationsretten gælder jo ikke, hvis du selv, eller andre har bøjet de pinde, de har jo ikke bøjet sig selv, det kan du vel godt se? Og hvis fejlen har været der fra starten af, så er det klart du skal have byttet den, men man kan jo undre sig over hvordan du kan få CPU'en på, hvis de har været bøjet før, har de først været bøjet efter, er der jo nogen der har været inde og bøje dem, om det er dig, en trold, eller din far - det er sagen ligegyldigt. Men du har da helt sikkert ret til at lade deres teknikere kigge på den, via deres reklamationsret, men jeg tror ikke du skal regne med ret meget.
--
#31
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 09:51

Rapporter til Admin
Jeg får fejl kode 58 som står på bundkortet. Og i manualen står der. cpu self test failed or possible cpu cache error
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#32
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 09:51

Rapporter til Admin
Jeg har jo ikke selv bøjet dem? Den har kørt i 4 dage og så virkede computeren ingen længere. Så vil jeg da ikke sige det er min skyld?
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#33
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 09:52

Rapporter til Admin
Jamen den var ikke sådan da jeg købte det.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#34
NAsMaR
Semibruger
28-01-2012 09:53

Rapporter til Admin
Det jeg hører du siger er: Den har kørt i 4 dage, så kom der en trold ind og bøjede dem, men så er det jo stadig ved DIG fejlen ligger, og dermed kan du IKKE få reklamationsret. Har du overvejet at du måske har bøjet dem da du hev lortet af i dit raseri?
--
#35
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 09:56

Rapporter til Admin
Det var fordi mine temps var for høje så ville jeg prøve afmontere det hele og tage det på igen. Og så virkede den ikke da jeg fik det samlet igen
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#36
|Smash|
HOL Moderator
28-01-2012 09:58

Rapporter til Admin
"Jeg har jo ikke selv bøjet dem?" "Det var fordi mine temps var for høje så ville jeg prøve afmontere det hele og tage det på igen. Og så virkede den ikke da jeg fik det samlet igen" Det har du jo. Det er idioter som dig der gør returret og RMA besværligt for ærlige mennesker.
--
Bazinga! [22:53:34] @renesdk men det var mest danse scenerne der var et klart plus. Resten af filmen var list meh.
#37
NAsMaR
Semibruger
28-01-2012 09:58

Rapporter til Admin
Så kunne man jo også tænke sig at du var kommet til at bøje dem ved et uheld, det kan sgu ske det lort, det er skrøbeligt som ind i helvede. Jeg tror du som #29 siger, kommer længst ved at få rettet de pins ud, og evt. få noget hjælp til det, hvis det driller.
--
#38
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:03

Rapporter til Admin
Er jeg nu en idiot lige pludselig? Hvorfor er jeg lige det?
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#39
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:04

Rapporter til Admin
Altså det er 9-11 pins der er bøjet. Det er muligt men jeg ved ikke hvordan.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#40
Hans
Elite Nørd
28-01-2012 10:06

Rapporter til Admin
"Jamen den var ikke sådan da jeg købte det." Altså skaden var der ikke, da du modtog varen -> Varen var ok, da du modtog den. Det var fordi mine temps var for høje så ville jeg prøve afmontere det hele og tage det på igen. Og så virkede den ikke da jeg fik det samlet igen Enten er lortet smeltet lidt pga for høje temps, eller også har du ødelagt det ved afmontering eller anden montering... Som jeg ser det, har du selv ødelagt det... Men der kan være en lille mulighed for, at der har været en lille svaghed...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] Useriøse sælgere: Mr. Don (se profil)
#41
Jander
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:07

Rapporter til Admin
Soklen er defekt - det er helt tydeligt at der er bøjede ben. Spørgsmålet er så var, de bøjede da du fik bundkortet, eller er de blevet bøjet mens bundkortet var i din (eller din fars) varetægt. Jeg tror næppe benen var bøjet fra starten, for så ville dit bundkort have vist den pågældende error code første gang du tændte bundkortet. Inden du fik din far til at aflevere bundkortet, monterede du så den lille beskyttelsesplade på soklen, der altid følger med et bundkort af den type ? Kan det tænkes at benene er blevet bøjet under transport ? En ting er sikkert - hvis benene er blevet beskadiget mens du have bundkortet i din varetægt, så er Proshop i sin gode ret mht. at afvise ombytning/returnering. Hvis du mener du har ret, og Proshop ikke vil give dig ret, så er der en klageinstans du kan gå til - forbrugerstyrelsen. En uvildig ekspert vil så afgøre hvordan skaden kan være sket, og forbrugerstyrelsen vil komme med en afgørelse. Men om den falder ud til din fordel er svært at sige. Personligt tror jeg ikke du vil få medhold.
--
Asus P6T deluxe v2 - Intel Core i7 920 - 3x2 Gb Kingston HyperX PC12800 - 2xGainward GTX 460 GS SLI - Corsair HX750 - Win7 64bit
#42
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:07

Rapporter til Admin
Altså høje og høje temps. Var oppe på 90 grader i maks et minut da jeg stress testede computeren.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#43
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:08

Rapporter til Admin
Og så ville jeg prøve tage det hele af og samle det igen. Nyt kølerpasta på og det hele og så virkede det ikke
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#44
Khorngor
Nørd
28-01-2012 10:08

Rapporter til Admin
Nu kan sokler være beskadigt fra fabrikken. Når det så er sagt så ville de i såfald være DOA, men det er altså sket før at de fra fabrikken har været fejl behæftet. Problemet er bare det umuligt at bevise noget for eller imod, så typisk vil kunden være taberen i sidste ende.
--
i5 2500K / Asus Sabertooth P67 / 6950 CF Unlocked / 8gb Mushkin Redline /
#45
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:10

Rapporter til Admin
Det kan sagtens være den var sådan da jeg købte den, det aner jeg ikke. Kan også skyldes derfor derfor den kun har kørt i 4 dage fordi de var bøjet da jeg fik det.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#46
Kantoz
Supporter
28-01-2012 10:12

Rapporter til Admin
43# 90 grader er ingenting da Sandy Bridge understøtter op til 110 grader. min bærbar har været op på 100 grader i flere uger i træk ved at spille battlefield og mine pins er ikke bøjet? alle benene har været korrekt hvis beskyttelses pladen sad på CPU soklen da du pakkede bundkortet ud Hvis du har afmonteret pins mens de er varme bøjer de nemt. Jeg synes du skal prøve at rette de bøjede pins op. Se hvordan i denne guide: http://www.instructables.com[...] gør det forsigtigt og med en lille flad skruetrækker så skal de nok være lige igen. derefter prøv at monter cpu og test.
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-)
#47
Khorngor
Nørd
28-01-2012 10:14

Rapporter til Admin
#46 Flot selvmål at sammenligne mobile cpu med stationær ;) Han siger heller ikke at han mener at bøjede pins var årsag til høje temps, han siger han ville remount det hele fordi han havde høje temps. Iøvrigt kan din guide ikke rigtig bruges på et motherboard, men ja det ville virke på gammeldags cpu'er.
--
i5 2500K / Asus Sabertooth P67 / 6950 CF Unlocked / 8gb Mushkin Redline /
#48
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:14

Rapporter til Admin
Afmonteret pins med de er varme? Det har jeg da ikke gjort nej. Jeg vil prøve gøre mit bedste for at rette dem
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#49
stallemanden
HOL Moderator
28-01-2012 10:16

Rapporter til Admin
#45 Du har skidt i nællerne da du lige ville fikse de "høje temps" og du så skildte det hele ad. Du har altså til at starte med, samlet den så den var fuldt funktionsdygtig. Du mente den blev for varm, så du pillede det hele fra hinanden. Samler igen, og den virker ikke mere. Du kan godt se, hvordan ALT tyder på, at du har lavet ged i den, enten da du skildte den ad, eller samlede den igen. Om det er det ene eller andet er ligegyldigt. Du har skadet dit bundkort, og kan ikke bare forvente og få noget nyt.
--
+1 indlæg = *PUFF* Lav din egen hol-setup-liste: http://hamdenkloge.dk[...]
#50
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:19

Rapporter til Admin
Jeg mente ikke den var for varm, den var 90 grader i maks et minut, derfor ville jeg afmontere det hele og samle det igen for at se om det ville hjælpe?
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#51
Jander
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:22

Rapporter til Admin
Hallo !! Hvis du selv begynder at prøve på at fikse de bøjede ben, så kan du godt glemme alt om at førsøge at returnere det. Du skal tage beslutningen nu om det skal retur /køre sag gennem forbrugerstyrelsen - eller om du ser i øjnene at du selv er skyld i de bøjede ben, og selv førsøger at fejlrette. Jeg har selv prøvet at bøje et enkelt ben på sådan en sokkel, og jeg rettede det selv ud, ganske forsigtigt med en meget fin pincet. Det afgørende er godt med lys, og lup og en rolig hånd. Så kan det lade sig gøre. Men hvis du stadig mener at du er uden skyld i de bøjede ben, så skal du ikke selv begynde at rette dem op.
--
Asus P6T deluxe v2 - Intel Core i7 920 - 3x2 Gb Kingston HyperX PC12800 - 2xGainward GTX 460 GS SLI - Corsair HX750 - Win7 64bit
#52
stallemanden
HOL Moderator
28-01-2012 10:22

Rapporter til Admin
#50 Du kværulerer. Årsagen er sagen uvedkommende. Du afmonterede det hele, og satte det sammen igen. Efter det, virkede tingene ikke. Vi ender stadig på samme resultat !
--
+1 indlæg = *PUFF* Lav din egen hol-setup-liste: http://hamdenkloge.dk[...]
#53
Denuush
Guru
28-01-2012 10:22

Rapporter til Admin
Kralle, you messed up.. Syntes at du skal forsøge at rette pins op, det kan være at du har gevinst. Indse at det er hos dig, fejlen ligger. Fejlsøgning kan koste dyrt. Derfor skal man være meget påpasselig med hardware. Du har lært det på den hårde måde.
--
#54
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:24

Rapporter til Admin
Jamen de vil jo ikke tage imod det når de er bøjet, de ville godt med det gamle. Men der havde jeg også lavet en RMA sag og snakket med en tekniker og det var hele var ok. Jeg fik pengene. Nu skal jeg bare gøre det sammen en gang til.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#55
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:25

Rapporter til Admin
Ja, jeg aner ikke hvad det vil koste. Har tænkt på at tage til min lokale computer butik og så kunne de måske lave det, men det koster sikkert kassen!
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#56
7913
Elite Supporter
28-01-2012 10:29

Rapporter til Admin
Jeg må virkelig give #36 ret, det er jo 100% sikkert at DU har bøjet de pins. Jeg syntes du skulle følge folks råd og få rettet de pins og se om du ikke selv kan redde den skade du har lavet.
--
#57
Jander
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:29

Rapporter til Admin
Du kan da godt indlevere det til RMA, men hvis konklusionen er at du selv er skyld i skaden, så får du jo ikke bare et nyt bundkort. Det kan være du får et tilbud på en reparation, men det kan jo godt blive dyrt. Og hvis du ikke vil have det repareret, så er værkstedet i sin gode ret til at tage et gebyr for at have undersøgt bundkortet. Og hvis ikke du betaler det gebyr, for du ikke bundkortet tilbage.
--
Asus P6T deluxe v2 - Intel Core i7 920 - 3x2 Gb Kingston HyperX PC12800 - 2xGainward GTX 460 GS SLI - Corsair HX750 - Win7 64bit
#58
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:31

Rapporter til Admin
Jamen det er jo kun 8-11 pins der er bøjet? Jeg siger jo det til dem og så kan de lave det. Det burde da ikke koste en formue?
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#59
Hans
Elite Nørd
28-01-2012 10:37

Rapporter til Admin
#45 modsiger #33... Så er tvivlen væk, du har selv ødelagt det - tag det som en mand...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] Useriøse sælgere: Mr. Don (se profil)
#60
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:39

Rapporter til Admin
Jaja så siger vi det, godt med dig.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#61
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:40

Rapporter til Admin
Jaja så siger vi det, godt med dig.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#62
|Smash|
HOL Moderator
28-01-2012 10:42

Rapporter til Admin
"Jamen det er jo kun 8-11 pins der er bøjet? Jeg siger jo det til dem og så kan de lave det. Det burde da ikke koste en formue?" Præcis og det er dig der skal betale, for du har ødelagt det. Du har ikke leveret det tilbage i samme stand som du modtog det og bærer tydelig præg af at være brugt - ergo bortfalder fortrydelsesretten. Det er desuden ikke en fejl ved selve bundkortet, men forkert montering - og det dækker RMA ikke. Så frem med muldvarpen og betal for din fejl.
--
Bazinga! [22:53:34] @renesdk men det var mest danse scenerne der var et klart plus. Resten af filmen var list meh.
#63
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 10:47

Rapporter til Admin
Jaja det skal jeg nok mor
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#64
Denuush
Guru
28-01-2012 10:53

Rapporter til Admin
Det var godt sønnikke!
--
#65
NAsMaR
Semibruger
28-01-2012 10:55

Rapporter til Admin
Du skal nok komme langt med din fremragende attitude, alle ved jo, at det altid er en god ide at give alle andre skylden end en selv, finde 1700 undskyldninger - og når alt dette ikke lykkedes, så blive barnlig. Prøv nu bare og se om du selv kan fixe problemet, og tag i mod hjælpen fra alle dem der tilbyder den, det ender jo med at du selv står med lorten i hånden til sidst, fordi du har fået svinet alt og alle til uden nogen grund. Eller tag gummistøvlerne på og kom ned med den til din computerbiks, det andet der kommer du ikke langt med.
--
#66
Renetarderet
Elitebruger
28-01-2012 11:06

Rapporter til Admin
Jeg troede sku tråden ville slutte ret hurtigt efter "Det var fordi mine temps var for høje så ville jeg prøve afmontere det hele og tage det på igen. Og så virkede den ikke da jeg fik det samlet igen " Game ooooooooooover!!
--
#67
ice
Semi Nørd
28-01-2012 11:23

Rapporter til Admin
Det hjælper ikke at bande og svovle over et firma ikke vil tage defekt udstyr tilbage, når det er selvforskyldt, hvis man har lavet fejlen selv og de ikke vil bytte må man bare tage det som en dyr lærestreg, og huske det til næste gang. Du kan forsøge at høre dem, om de kan være behjælplig med en udskiftning af sokkel, evt. om de kan give et prisoverslag på dette, for at se om det bedre bare kan betale sig at købe et nyt, og smide det andet ud.
--
#68
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 11:28

Rapporter til Admin
Undskyld mit sprog tidligere. Jeg var bare sur. Jeg vil prøve snakke med dem og høre hvad de siger. Lige nu skriver jeg med dem på mail og så prøver vi finde ud af noget der.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#69
Gill Bates
Super Supporter
28-01-2012 11:40

Rapporter til Admin
"Jeg mente ikke den var for varm" og "derfor ville jeg afmontere det hele og samle det igen for at se om det ville hjælpe" ?
--
i7 2600k @ 4.3 | P8P67 pro | Vertex 2 128GB | GTX 460 | Vengeance 8GB | Caviar Black 1TB | HX650W | Mugen 2 rev b | Define R3
#70
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 11:42

Rapporter til Admin
Altså den højeste temp var oppe på lidt over 90 grader. Jeg ville så prøve at afmontere og se om jeg havde gjort noget forkert.
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#71
Gill Bates
Super Supporter
28-01-2012 11:48

Rapporter til Admin
Hvis de pins havde været bøjet fra starten havde maskinen slet ikke startet Så ja du blir sgu nok nødt til bare at indrømme at du i din iver har bøjet de pins der, og så prøve at tale med butikken på en god måde ;)
--
i7 2600k @ 4.3 | P8P67 pro | Vertex 2 128GB | GTX 460 | Vengeance 8GB | Caviar Black 1TB | HX650W | Mugen 2 rev b | Define R3
#72
xKralle7800x
Supporter Aspirant
28-01-2012 11:57

Rapporter til Admin
Ja det er klart. Jeg prøver mit bedste
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#73
xKralle7800x
Junior Supporter
28-01-2012 18:09

Rapporter til Admin
Sådan!! jeg fik det til at køre igen
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#74
Gill Bates
Maxi Supporter
28-01-2012 19:01

Rapporter til Admin
Godt så.. Huskede du kølepasta på cpu'en?
--
i7 2600k @ 4.3 | P8P67 pro | Vertex 2 128GB | GTX 460 | Vengeance 8GB | Caviar Black 1TB | HX650W | Mugen 2 rev b | Define R3
#75
carat
Semibruger
29-01-2012 02:32

Rapporter til Admin
Du er da vist ikke den skarpeste kniv i skuffen til at montere cpu'er. Måske du skulle få en fagmand til det næste gang!
--
y0 sap;P?
#76
xKralle7800x
Junior Supporter
29-01-2012 06:03

Rapporter til Admin
Øh ja det gjorde jeg? Tror du jeg er dum?
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#77
xKralle7800x
Junior Supporter
29-01-2012 06:04

Rapporter til Admin
Nej det synes jeg ikke at jeg skal. Det kører jo fint nu så lad være med det lort der. :)
--
2500K@3,3GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti Fractal Design Xl Black - 2TB HDD Corsair H50
#78
Kantoz
Supporter
29-01-2012 08:16

Rapporter til Admin
#77 Synes ikke du skal holde den negative attitude.. du siger først du ikke har skyld i det og senere indrømmer det? giver da 75 ret i at du ikke er helt skarp i skuffen når jeg flere gange har tilbudt at hjælpe dig med at løse problemet.
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-)
#79
Pendor
Monsterbruger
29-01-2012 08:23

Rapporter til Admin
#73 Det var da godt, så kan du tørre øjnene og sende en undskyldning til forretningen. Husk at bestille en samlet computer næste gang du skal opgraderer...
--
#80
Tuma
Bruger Aspirant
29-01-2012 08:50

Rapporter til Admin
Kralle du ka vist ikke være mere end 13? Lær at sætte pris på folks hjælp så kan det være du får hjælp en anden gang også. Kids today tsk...
--
2500k i5|Asrock Z68 Extreme4 gen3|Corsair Veng. 8gb 1866mhz|2xXFX 6950 2gb XXX|Zalman 10x performa|Corsair HX1050W|HAF X Big Tower|3xSamsung 2233rz
#81
xKralle7800x
Junior Supporter
29-01-2012 09:09

Rapporter til Admin
Jeg er ikke negativ? Er bare glad for jeg har fået dem rettet og det nu kører igen som det skal. Jeg har skrevet undskyld for mit sprog og det jeg har skrevet. Det sker ikke igen en anden gang. Og jeg sætter også stor pris på jeres hjælp. Jeg var bare meget sur lige på det tidspunkt og derfor skrev jeg sådan, og det undskylder jeg meget. Jeg ved godt hvordan man samler en computer, det er slet ikke det. Jeg har bare været meget uheldig her på det sidste. Har haft computer siden jeg var 10, så jeg ved altså godt hvordan man samler en computer :) Nej jeg er ikke 13, jeg er 23. Undskyld endnu engang og tak for jeres hjælp
--
2500K@4,5GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz - ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti - Fractal Design Xl Black - 2TB HDD - Corsair H50
#82
Jepperdepper
Supporter
29-01-2012 09:22

Rapporter til Admin
Lige en anden ting. Noget kølepasta skal have lov til at "sætte sig", og er derfor ikke fuldt funktionsdygtigt før efter mange timers brug, så lad lige køleren blive på. Bruger du stockkøler, må du desuden forvente høje temps og larm.
--
#83
xKralle7800x
Junior Supporter
29-01-2012 09:31

Rapporter til Admin
Jeg bruger ikke stock køler. Bruger Corsair H50 Se linket her og se mine temps nu. http://www.hardwareonline.dk[...]
--
2500K@4,5GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz - ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti - Fractal Design Xl Black - 2TB HDD - Corsair H50
#86
SteffE
Monster Supporter
29-01-2012 09:44

Rapporter til Admin
#84 og lige for at få det på det rene frafalder returretten også ved overclock ;)
--
#87
xKralle7800x
Junior Supporter
29-01-2012 09:45

Rapporter til Admin
Ja det ved jeg godt, men jeg er meget sikker på at 50% af dem der er herinde gør det alligevel?
--
2500K@4,5GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz - ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti - Fractal Design Xl Black - 2TB HDD - Corsair H50
#88
Gill Bates
Maxi Supporter
29-01-2012 10:22

Rapporter til Admin
#76 mit spørgsmål var ikke for at mobbe men for at hjælpe ;)
--
i7 2600k @ 4.3 | P8P67 pro | Vertex 2 128GB | GTX 460 | Vengeance 8GB | Caviar Black 1TB | HX650W | Mugen 2 rev b | Define R3
#89
xKralle7800x
Junior Supporter
29-01-2012 10:23

Rapporter til Admin
Det ved jeg godt mester :D
--
2500K@4,5GHz - 8GB Corsair DDR3 1600MHz - ASUS Maximus IV GENE-Z Sandy Bridge - 2x GTX 560 Ti - Fractal Design Xl Black - 2TB HDD - Corsair H50
#90
Tagore
Gæst
30-01-2012 09:19

Rapporter til Admin
Jeg tror du skal prise dig lykkelig for at det første board var et demo board. Det er jo jo højest sandsynligt dig selv der har smadret det board, men de har sikkert ladet tvivlen komme dig tilgode da det nu var et demo board. I fremtiden ville jeg nok betale for samling af pcen hvis jeg var dig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: 14 dages fortrydelses ret.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning