Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA- Fra afhentnig eller betalingsdato?

Af Supporter Aspirant Nosfer@tu | 13-04-2004 22:47 | 1375 visninger | 35 svar, hop til seneste
Jeg vil gerne af med min Antec 550 W PEC powersupply da min gamle 300W trak mit system ligeså godt. Men er min 14 dages fortrydelsret fra betalings datoen den 26 eller modtagelsen den 7 April! Det var sendt med GLS og de bringer kun ud mellerm 11 og 14 og derfor skulle jeg have sendlen med på arbejde for at få fat i den! Håber nogle af jer ved det!
--
Abit IC7-G | P4 [email protected](SL6WJ)| 2 x 256 Mb PC4000 A-Data | Alpha 8942+120 MM Papst 26 Db | 160 Gb WD | TT 6000Alu | G3ti200 | 15"Acer AL532 TFT | Mx700+Funcmat 1030 |
#1
ReneSDK
Junior Nørd
13-04-2004 22:48

Rapporter til Admin
fra modtagelsen.
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#2
Nosfer@tu
Supporter Aspirant
14-04-2004 22:00

Rapporter til Admin
Ja nu er det problem så opstået at jeg skal Retunere i ubrudt embalage! Ydermer påstår de at min vare er købt for over 14 dage siden, hvilket den jo også er! Det er vel min ret at returnere det hvis jeg ikke syntes det lever op til mine forventninger????
--
Abit IC7-G | P4 [email protected](SL6WJ)| 2 x 256 Mb PC4000 A-Data | Alpha 8942+120 MM Papst 26 Db | 160 Gb WD | TT 6000Alu | G3ti200 | 15"Acer AL532 TFT | Mx700+Funcmat 1030 |
#3
ReneSDK
Junior Nørd
14-04-2004 22:07

Rapporter til Admin
#2 Ubrudt embalage ja så er den svær. Nogle firmaer kræver bare den bliver returneret i original ikke beskadiget embalage. Desuden kan de ikke sige kræve at de 14 dages returret er fra købsdato. Normal online slagspraksis er fra modtagleses dagen. Nej det er ikke en ret, men en mulighed at du kan returnere op til 14 dage efter modtagelse hvis den er købt online, og returneres i samme stand som modtaget. Hvad siger stedets købe/returnerings betingelser?
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#4
Turbo_crash
Semi Nørd
14-04-2004 22:15

Rapporter til Admin
Du kan ikke forpligtes til at lade embalagen være ubrudt, dog med undtagelse af bla. software og lige. Men en alm ting, må du kikke på og vudere om den er efter det du mente den var, og er den ikke som du havde forestillet dig, så kan du retunere den, men der er INGEN "prøve ret" som nogen tror, det er udelukkende gendstande som eks. tøj, sko og andet som ikke har en fast standart som er ufravigelig fra en standart, som eks en PSU eller nogen RAM, der ligger helt faste normer hvad og hvordan de "passer" ifølge specefikke data, eks DDR 184 pind ram, det er ingen tvivl om hvad de "er" og i hvad de passer, men en størrelse 44 i sko, kan variere i pasform m.m. og der kan man tillade sig og prøve dem, og stadig retunere dem.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#5
KoCY
Elitebruger
14-04-2004 22:17

Rapporter til Admin
Hmmm... ved godt det er lidt offtopic.. men min cpu var død ved ankomst..... dvs. havde fået en der var død, og nu er en anden også død... så gider sq ikke mere... så skal de udbetale pengene right?
--
Se Maskinparken under min profil Errare humanum est. Mail & MSN: [email protected]
#6
ReneSDK
Junior Nørd
14-04-2004 22:35

Rapporter til Admin
#5 sikker på det ikke er noget andet i systemet der gør at de dør?
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#7
Nosfer@tu
Supporter Aspirant
14-04-2004 22:36

Rapporter til Admin
5# jo det skal de da! men turbo. Den lever ikke op til mine forventninger! får mere ustabile spændinger, dårliger airflow, fan controle har jeg ikke oplevet noget af, og mit hjem lydder som en støv suger ved mindre jeg slår de 2 bagerste kabinet fans fra :( Kan det virkelig passe at jeg bare ikke kan returnere den? Købs og leverings bettingelser 1. Købelovens almindelige regler Hvor andet ikke er specificeret i nedenstående tekst følger vi købelovens almindelige regler. § 2. Tekniske informationer Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet. § 3. Priser Alle de viste priser på Internetsiden vises med og uden moms. De indeholder ikke kreditkort og/eller andre afgifter og gebyrer. Disse vil dog altid blive oplyst i sit fulde inden afslutningen af købet, når man går til ”kassen”. § 4. Betaling Der betales kontant ved afsendelse af varen med en af sælgers mulige betalingsløsninger over Internettet. § 5. Ejendomsforbehold Sælger forbeholder sig ejendomsretten til de leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er erlagt. § 6. Mangler og reklamation 6.1 Ved modtagelse skal køber foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. 6.2 Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del. Ombytning: Varen ombyttes med tilsvarende vare og antal, som modtaget retur. Ved returnering af mangelfulde varer, er det sælger der betaler for transporten. § 7. Immaterielle rettigheder Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende indehavers immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder. § 8. Ansvarsbegrænsning 8.1 Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar. 8.2 Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation eller lignende. Det forventes at køber har backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter. § 9. Reklamationsret 9.1 Alle produkter, minus forbrugsstoffer, yder vi 2 års reklamationsret på. Man kan således reklamere over fejl eller mangler som var tilstede, da varen blev solgt. Bevisbyrden ligger ved køber efter de første 6 måneder jfr. købelovens § 83. 9.2 Ekstra producentgaranti (en service afholdt af producenten) Ønsker man at benytte sig af producentens garanti der ligger ud over de 2 års reklamationsret, skal man selv kontakte producenten. § 10. Fejlbehæftede varer 10.1 Varer kan kun returneres ved tildeling af RMA nummer. Varer uden RMA nummer vil forlænge ekspeditionstiden, da det skal håndteres manuelt. 10.2 Sælgers officielle RMA online procedure skal benyttes og udfyldes korrekt for at opnå RMA godkendelse. Har producenten af produktet en RMA procedure anbefaler vi, at den benyttes og produktet ikke sendes til sælger. 10.3 Varer skal indsendes til sælger i forsvarlig emballage. Memory, CPU, Videokort, osv. skal ydermere være emballeret i antistatisk emballage. Sælger forbeholder sig ret til ikke at håndtere RMA, såfremt emballeringen ikke er tilstrækkelig. 10.4 Såfremt den beskrevne defekt ikke konstateres, vil de blive kontaktet af en af sælgers teknikere for yderligere fejlbeskrivelse. Såfremt defekten stadig ikke kan konstateres, forbeholder sælger sig ret til at fakturere DKK 200,- eksklusiv moms pr. vare for håndtering & returforsendelse. 10.5 Sælger dækker ikke skader opstået ved fysisk misbrug af varen. 10.6 Ombyttes eller repareres et produkt forlænges garantien ikke. Den løber stadig fra købstidspunktet. § 11. Returret Som privat internetkunde er du beskyttet af købelovens almindelige regler for postordresalg. Der er således 14 dages returret. Varen kan dog kun leveres tilbage i original emballage, der er behandlet så det ikke forringer handelsværdien af produktet. Ved køb af software og forbrugsstoffer må emballagen ikke brydes. Der må ikke skrives eller påklæbes direkte på den originale emballage. Endvidere skal varen tilbagesendes fragtfrit og uden omkostninger for sælger. Men jeg skal på intet tidspungt godkende deres "fortolkning" af mine rettighedder!
--
Abit IC7-G | P4 [email protected](SL6WJ)| 2 x 256 Mb PC4000 A-Data | Alpha 8942+120 MM Papst 26 Db | 160 Gb WD | TT 6000Alu | G3ti200 | 15"Acer AL532 TFT | Mx700+Funcmat 1030 |
#8
KoCY
Elitebruger
14-04-2004 22:37

Rapporter til Admin
#6 Tjah... rimelig sikker... den første nok da køler rørte ved en spole på mobo= overspænding.. fik så nyt mobo og cpu... men mobo manglede en mosfet.... men prøvede alligevel, og nu er cpu død...
--
Se Maskinparken under min profil Errare humanum est. Mail & MSN: [email protected]
#9
KoCY
Elitebruger
14-04-2004 22:39

Rapporter til Admin
TIlføjelse til #8 tror ikke psu er skyld i det, da det er den samme som jeg har kørt med i et andet system der virkede.. så tror det er det jeg har skrevet der er skyld i det..
--
Se Maskinparken under min profil Errare humanum est. Mail & MSN: [email protected]
#10
ReneSDK
Junior Nørd
14-04-2004 22:42

Rapporter til Admin
#7: "Der er således 14 dages returret. Varen kan dog kun leveres tilbage i original emballage, der er behandlet så det ikke forringer handelsværdien af produktet. Ved køb af software og forbrugsstoffer må emballagen ikke brydes." Du skulle kunne snede den tilbage i original emballage hvis den ikke er beskadiget og man ikke kan se at PSU'en har været brugt. #8 så er de jo døde på grund af fejl fra dig...hvis det er en bulk CPU hæfter sælger rent faktisk ikke for det.....
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#11
Nosfer@tu
Supporter Aspirant
14-04-2004 22:43

Rapporter til Admin
Ja men der var det TYNESTE plastik rundt om selve pakken og det er jo svært at åben pakken uden at bryde det :( det vil man ikke kunne se!
--
Abit IC7-G | P4 [email protected](SL6WJ)| 2 x 256 Mb PC4000 A-Data | Alpha 8942+120 MM Papst 26 Db | 160 Gb WD | TT 6000Alu | G3ti200 | 15"Acer AL532 TFT | Mx700+Funcmat 1030 |
#12
ReneSDK
Junior Nørd
14-04-2004 22:46

Rapporter til Admin
#11 ja men kontakt firmaet telefonisk og snak med dem...kan være de er villige til at tage den tilbage. men ja da den er købt den 26 i sidste måned er det jo lidt lang tid.....men rent juridisk er det ikke dit problem at den har været lang tid under transport. Desuden kan jeg ikke lide deres punkt 10.6: 10.6 Ombyttes eller repareres et produkt forlænges garantien ikke. Den løber stadig fra købstidspunktet. Det er næste så forkert som det kan være. Hvis man får en ny vare gælder garantien på den nye vare fra det tidspunkt du modtager den.
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#13
Turbo_crash
Semi Nørd
14-04-2004 22:49

Rapporter til Admin
Du kan ikke umiddelbart lever den tilbage fordi du synes den larmer for meget, det er helt op til den enkelte at bedømme da det er meget en "mening" end en fejl. Men er den ustabil eller andre fejl, så kan du raklamere over den, men det giver dig ikke returret. Men hvordan skal jeg forstå, "tager de bagerste kabinetblæsere fra" det har da vel ikke noget med din PSU at gøre ? Og dårligere airflow?, det er vel igen op den enkelte at undersøge om den er tilstrækkelig inden man tager den ibrug, for næste alle PSU har oplysninger om mængde, og de er jo "kun" beregnet til alm. udluftning af kabinettet, og når du har to kabinetblæsere i også, så er det vel også lige meget hvor meget eller lidt den tager.?
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#14
Nosfer@tu
Supporter Aspirant
14-04-2004 22:52

Rapporter til Admin
Jo du har vel ret! Ellers må jeg jo bare "ordne" dem på en anden måde :D
--
Abit IC7-G | P4 [email protected](SL6WJ)| 2 x 256 Mb PC4000 A-Data | Alpha 8942+120 MM Papst 26 Db | 160 Gb WD | TT 6000Alu | G3ti200 | 15"Acer AL532 TFT | Mx700+Funcmat 1030 |
#15
ReneSDK
Junior Nørd
14-04-2004 22:52

Rapporter til Admin
men ja som #13 siger så lyder det meget som om det ikke er defekter, men dine egne meninger om havd den skulle kunne eller rettere ikke kan. HVis den kører indend for de specifikationer producenten har givet kan du ikke bruge de 14 dages returret.
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#16
KoCY
Elitebruger
14-04-2004 22:57

Rapporter til Admin
#10 De ved jo ik det er mig der har dræbt dem.. og den her, er det jo ikke mig der har dræbt, men et defekt mobo der manglede en mosfet der regulerer spænding, dermed har den fået en del for meget :) så burde jeg vel kunne få penge tilbage?
--
Se Maskinparken under min profil Errare humanum est. Mail & MSN: [email protected]
#17
Fjummer
Super Supporter
14-04-2004 22:58

Rapporter til Admin
#15 Du har 14 dages returret om varen har mangler eller ej.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death CS'ere er PC-verdenes Amish-folk
#18
Turbo_crash
Semi Nørd
14-04-2004 23:05

Rapporter til Admin
Fjummer. Man har IKKE returret uanset hvad, det er en fejlopfattelse folk har. Man har precis de samme rettigheder som stod man i butikken med varen, hverken mere eller mindre, hvis du i butikken ville have fået lov til at prøven den, så har du også det derhjemme. Men du vile ALDRIG have fået lov til at komme slæbende med din PC og "låne" en CPU og sætte den i og prøve den i butikken, og det har du så HELLER IKKE lov til at gøre derhjemme, så kan du selv bedømme hvordan dine rettigheder er, du kan det samme med vare derhejmme ved fjernkøb, som du kan tillade dig i en butik.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#19
Nosfer@tu
Supporter Aspirant
14-04-2004 23:14

Rapporter til Admin
Nu bliver jeg sku helt i tvivl :(
--
Abit IC7-G | P4 [email protected](SL6WJ)| 2 x 256 Mb PC4000 A-Data | Alpha 8942+120 MM Papst 26 Db | 160 Gb WD | TT 6000Alu | G3ti200 | 15"Acer AL532 TFT | Mx700+Funcmat 1030 |
#20
KoCY
Elitebruger
14-04-2004 23:16

Rapporter til Admin
Me2 :S nå.. men ringer til dem imorgen og hører hvad de siger... regner stærkt med at få penge retur
--
Se Maskinparken under min profil Errare humanum est. Mail & MSN: [email protected]
#21
Illu_DK
Semibruger
14-04-2004 23:25

Rapporter til Admin
#18. Jo du har altid 14 dages retur-ret (under forudsætning at embalagen er ok) ved køb via Internet, idet det betragtes som fjern-salg. ;-)
--
#22
speed six
Monsterbruger
14-04-2004 23:38

Rapporter til Admin
"Som eksempler på nogle af de ulovlige betingelser, der opstilles for udnyttelse af fortrydelsesretten, kan nævnes: • Forudgående rekvisition af returnummer, • Vedlæggelse af et bestemt dokument (originalfaktura, følgeseddel o.l.) ved tilbagesendelsen, • Varen må ikke være beskadiget, • Varen skal returneres i ubeskadiget originalemballage, • Der beregnes et returgebyr, • Forbrugeren bærer risikoen for varen under tilbagesendelsen, • På visse varegrupper (f.eks. software) gives ikke fortrydelsesret De ulovlige betingelser, som virksomhederne stiller for udnyttelse af fortrydelsesretten, drejer sig både om ulovlige formkrav i forbindelse med tilbagesendelsen og ulovlige krav med hensyn til selve varens tilstand, emballagen og det beløb, der tilbagebetales. I afsnit 8 er der opstillet en liste over alle de konstaterede ulovlige betingelser, ligesom der er givet en kort beskrivelse af de ulovlige tilfælde." Dette stammer fra "Forbrugerombudsmandens rapport om handel og markedsføring på Internettet" det kan anbefales at læse den
--
Impossibilia nulla est obligatio
#23
Fjummer
Super Supporter
14-04-2004 23:41

Rapporter til Admin
Fortrydelsesretten på varer Hvis du har bestilt tøj, en bog, en computer eller andre varer løber fortrydelsesfristen fra den dag, du modtager varen, det første parti eller den første levering og 14 dage frem. Hvis du vil udnytte din fortrydelsesret, skal du returnere varen inden udløbet af de 14 dage. Det er nok, at varen er indleveret på posthus eller til fragtmand. Du kan også udnytte din fortrydelsesret ved at undlade at hente pakken på posthuset. Husk at få en kvittering for indleveringen. Det er dig der skal bevise, at du har fortrudt i rette tid.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death CS'ere er PC-verdenes Amish-folk
#24
Fjummer
Super Supporter
14-04-2004 23:42

Rapporter til Admin
#18 Sjovt nok så mener forbrugerstyrrelsen noget andet læs #22-23
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death CS'ere er PC-verdenes Amish-folk
#25
EQuiNoX
Juniorbruger
14-04-2004 23:43

Rapporter til Admin
#12 punkt 10.6 er imod købe / garanti loven. hvis en vare ombyttes gælder garantien fra ombytnings datoen. hvis en vare fixes, så er der 5 års garanti på den ting som blev fixet, og normal garanti på resten. gider ikke lige finde et link nu, men det passer. #0 de 14 dage gælder fra modtagelses datoen. og du har ret til at afprøve din vare, så de kan ikke forlange ubrudt emballage. håber det hjalp
--
¨~NoX~¨
#26
ReneSDK
Junior Nørd
14-04-2004 23:51

Rapporter til Admin
#25 præcis.....jeg vil gerne lige høre nærmere om havd firma det er for da nogle af deres betingelser er imod købeloven vil jeg ikke handle der.
--
... Her skulle min signatur være, men da jeg er ved at tage patent på stavefejl har jeg i denne omgang droppet den ...
#27
Turbo_crash
Semi Nørd
15-04-2004 00:15

Rapporter til Admin
Der er flere ting på flere indlæg som ikke passer, bla. Software, må IKKE åbnes heller ikke på fjernsalg, der er undtagelse for det i købeloven. Returret, er ikke det samme som prøv og lever tilbare, deter en almen minsforståelse som mange har fordi man kan læse i den korte købelov at ma nhar ret til at prøve en vare, men det gælder altså ikke ALLE typer vare, det gælder FÆRDIG VARE, dvs. en vare som man bare skal stikke i stikkontakten eks. et TV eller en radio, så man kan bedømme billedekvalitet eller lyden, ligsom man kunne have bedt om i butikken, hvis man da ellers handler i en ordenlig butik, ikke Aldi, men der har de så igen 14 dages fortyrydlsesret, og der er forskel på fortrydelsesret og returret, læg mærke til ordre FORTRUDT, og RETUR, det har to helt forskellige meninger. Men gælder det en "delvare" noget som skal monteres i et apperat eller som er en resvervedel, så er "retten" en helt anden, og den påhviler køber (mekaniker/reperatør) at købe det rigtige og korrekte, og på det er der IKKE prøveret, eller skulle man sige "fejlsøgnings fjummeri" man skifter indtil man har fundet fejlen, og retunere det som man ikke fik brug for, sådan fungere verden ikke. Men det er rigtig man ikke SKAL aftale at retunere en vare på forhånd, men det vil være meget dumt ikke at vedlægge en note eller en kopi på at man har købt det på faktura nummer et eller andet. En anden ting som man skal lægge mærke til, er om varen er til "gennemsyn eller udlån" for så er der endnu ikke tale om et "køb" i loven forstand, men KUN om at tage varen i betragtning og for så derefter at bestemme sig for om man ønsker at købe eller ej, først hvis man så tager varen i brug er der tale om et køb, og man har så ikke "returret" mere, men indtil da er det HELT OG FULDT kunden som hæfter for varen, dvs. sker der noget med den i din varetægt er du "ejer" og den er din og det gælder den mindste ridse eller indpakningsskade der opstår i din varetægt. Et liilel udpluk fra købeloven. § 55. "Er køberen kommet i besiddelse af genstanden, og vil han afvise den, er han pligtig at drage omsorg for den, og kan af sælgeren fordre erstatning for de ham derved påførte omkostninger." § 60. ”Er en genstand købt på prøve eller på besigtigelse, og er den leveret, bliver køberen bundet ved købet, såfremt han ikke inden aftalt tid eller, om ingen tid er aftalt, inden passende frist har meddelt sælgeren, at han ikke vil beholde genstanden. Stk. 2. Så længe køberen har genstanden til prøve eller besigtigelse, bærer han faren for den.”
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#28
Turbo_crash
Semi Nørd
15-04-2004 00:23

Rapporter til Admin
Ps. så har jeg selv en Antec 550w i min og den larmer da næsten ikke, og der er da masser af ventilation, den har jo to blæsere, en som rotere i kabinettet og en til at blæse ud, men har du så meget at der er behov for ekstra udsuning i din kabinet da ? Eller er det bare for at sænke temp. ekstra meget og OC max eller hvad, for så må man jo regne med lidt ekstra støj med mange blæsere.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#29
Illu_DK
Semibruger
15-04-2004 00:33

Rapporter til Admin
se: ---- Hvornår har man fortrydelsesret, og hvornår har man ikke? Udgangspunktet er, at du altid har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet. Nogle enkelte områder er dog undtaget fra reglerne om fortrydelsesret. Det gælder for aftaler om: køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, der skal leveres til dig på din bopæl eller arbejdsplads (som led i organiseret og regelmæssig vareudbringning) indkvartering, transport og forplejning, hvis det fremgår af aftalen, hvilken dag eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres (f.eks. bestilling af hotel og flybilletter eller leje af bil) rekreative fritidsaktiviteter, hvis det fremgår af aftalen, hvilken dag eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres (f.eks. bestilling af biografbilletter og teaterbilletter) spil og lotteri tegning af abonnement på aviser, ugeblade og tidsskrifter finansielle tjenesteydelser opførelse af bygning brugsret til fast ejendom på timesharebasis omfattet af timeshareloven andre rettigheder over fast ejendom med undtagelse af lejeaftaler Det er vigtigt at være opmærksom på, at du også ved køb af nogle af de undtagne varer og ydelser kan komme ud for, at der alligevel er fortrydelsesret, idet der naturligvis ikke er noget i vejen for, at virksomheden stiller dig bedre, end det du har krav på efter loven. ------------ taget fra http://www.net-tjek.dk[...] Så vidt jeg umiddelbart kan se gælder retur-ret også for varer der skal installeres. Lister også typiske ulovlige vilkår. :-)
--
#30
Turbo_crash
Semi Nørd
15-04-2004 00:39

Rapporter til Admin
Jo, det var da nogen af dem, men der er opremset mest omkring tjenesteydelser, ikek en "vare" som et TV eks, men der er mange flere end den der står der, bla. den mest brugte ang. software er ikke engang med, det er en jungle, for loven er uddybet langt mere når man kikker i selve lovbogen med forvaltning og uddybning af lovens retningslinjer og formålsparagraffer, og der ligger en lang beskrivelse af problemstillinger og vejledninger også, det er ikke bare 20 linjer i en lille bog.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#31
Fjummer
Super Supporter
15-04-2004 00:40

Rapporter til Admin
#27 §12 så kan det vel ikke skæres mere ud i pap. http://search.fs.dk[...] Kan ikke finde noget info om "delvare"
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death CS'ere er PC-verdenes Amish-folk
#32
Turbo_crash
Semi Nørd
15-04-2004 00:42

Rapporter til Admin
31# hvor er resten af det henne ? den når ikke engang §55. Er du sikker på det er den "rigtige" fulde købelovs oversigt.!!
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#33
Turbo_crash
Semi Nørd
15-04-2004 00:48

Rapporter til Admin
PS fjummer, så er det der købeloven fra EHVERVSDRIVENDE altså MOMSREG. firmaer, ikke for salg til private. Der gælder MEGET forskellige rettigheder, og der er stadig nogen forskel på HVAD køber har sat ja til af aftale, den indgår man når man trykker JA man har gennemlæst betingerlserne, selvfølgelig skal de overholde loven, men der kan også tages forbehold til enkelte love og betinger kan stille idet handlen indgås, det skal ma nogså tage højde for, det er ikek ALLE love og regler som gælder hvis man har frasagt eller tilsagt en anden form fra aftale en den gennerelle som KUN gælder hvis der ikke er indgået specielle aftaler, som EKS. at man har indgået den aftale at man KUN har varen på bestgtielse og ikke som KØBT ved levering, der er væsentlig forskel.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#34
Fjummer
Super Supporter
15-04-2004 07:12

Rapporter til Admin
#Turbo_crash, jeg synes ikke rigtigt du laver mening mere. Jeg (#31)referer til Lov om visse forbrugeraftaler (Dørsalg mv., fjernsalg, og løbende tjenesteydelser, fortrydelsesret ved bestillingskøb og i forsikringsaftaler) (Forbrugeraftaleloven) Dette må da være der er gældende hvis en person (mig) bestiler envare over nettet § 1. Loven finder anvendelse på forbrugeraftaler og på erhvervsdrivendes henvendelser med henblik på indgåelse af sådanne aftaler. Stk. 2. Ved en forbrugeraftale forstås i denne lov en aftale, som en erhvervsdrivende indgår som led i sit erhverv, når den anden part (forbrugeren) hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Dette vil sige ikke et enhvers salg. I dine indlæg taler du som om salg mellem 2 erhversdrivende eller mellem et firma og privat person ??
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death CS'ere er PC-verdenes Amish-folk
#35
speed six
Monsterbruger
27-04-2004 02:03

Rapporter til Admin
Nu skal vi alle lige huske på, at købeloven er præceptiv. Det vil sige, at man som forbruger ALDRIG kan blive stillet værre end købeloven foreskriver. Dette uanset, hvad man har aftalt med forhandleren. Noget andet gælder mellem erhvervsdrivende. De kan aftale i hoved og r** :)
--
Impossibilia nulla est obligatio

Opret svar til indlægget: RMA- Fra afhentnig eller betalingsdato?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning