Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak

RMA og kreditnota - butik har accepteret en RMA på...

Af Ny på siden trips | 11-11-2024 09:58 | 742 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej med jer. Jeg har brug for lidt input. Lang historie kort: Tastatur gået i stykker og sendes til RMA (knap 2 år gammelt) Jeg er i den bedste overbevisning om at det er købt hos pågældende butik. Butikken tager den ind og nævner ikke noget. Butikken sender det til leverandør og det ender ud med at de kan konstatere at det er byt til nyt. Jeg får dog at vide at det er udgået og om jeg vil have pengene retur, hvilket jeg takker ja til da jeg kan se at andre har det på lager. Hvor jeg så efterfølgende køber det Jeg modtager kreditnota, men da jeg har skiftet kort skal jeg ændre til min bankkonto. Det er fint, men da jeg synes at nu er der gået lidt lang tid og pengene stadig ikke er overført kontakter jeg butikken. Her oplyser bogholderiet at jeg tidligere har modtaget pengene retur for tastaturet, da det blev returneret via de 14 dages returret. Det var aldrig åbnet. Og nu kommer jeg i tanke om hvad der skete for næsten 2 år siden. Min søn havde set det billigere et andet sted og derfor købt det der og vi returnerede det fra denne butik. Men hvad nu? Ja jeg har været et fjols der ikke kunne huske hvor det var købt, men butikken har accepteret en RMA på en vare som de faktisk reelt ikke har solgt. De har helt sikkert ikke haft set på historikken omkring det, for så havde de opdaget det. Er der nogen der har prøvet det? Og i så fald hvad blev resultatet
--
#1
Azakiel
Skribent
11-11-2024 10:21

Rapporter til Admin
I så fald må butikken vel skulle levere dit produkt tilbage, eller på anden måde holde dig skadesfri som jeg ser det. Det lyder jo ikke til at du reelt set har hverken produkt eller penge nu her.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
Sejr93
Ultrabruger
11-11-2024 10:23

Rapporter til Admin
Det er selvfølgelig lidt en uheldig sag. Men som udgangspunkt så skal de selvfølgelig ikke returnere dig nogle penge. Du skal til gengæld have tastaturet retur, så du kan sende den til RMA hos den sælger du faktisk har handlet med. Har de smidt tastaturet ud, så bliver det en lidt anden sag. Så vil jeg ved dialog med butikken at finde en rimelig løsning. Da du reelt lider et tab. Har dog aldrig oplevet det/hørt om en tilsvarende sag før.
--
#3
trips
Ny på siden
11-11-2024 10:39

Rapporter til Admin
Ja det er en lidt skidt sag og mega irriterende at jeg havde glemt alt om at det var returneret straks efter køb. Og jeg står gangske rigtigt uden hverken penge (som de jo selvfølgelig ikke skal returnere) og tastatur. Jeg har bedt dem om at sende tastaturet retur, som jeg håber at de har et eller andet sted - tvivler dog desværre. Det undrer mig at de accepterer RMA til at starte med. Jeg har selv siddet i en kundeservice, dog med helt andre produkter og der kontrollerede vi at de ikke var returneret eller RMA'et tidligere. Jeg må krydse fingre, men var lidt nysgerrig på om der var noget der havde ramt ind i sådan noget før. For jeg har heller aldrig hørt om det.
--
#4
the heatkiller
Monsterbruger
11-11-2024 10:42

Rapporter til Admin
Som jeg ser det kan du ikke rigtigt gøre noget. butikken kan jo opkræve dig penge for at have behandlet din sag og omkostninger til fragt til producenten. producenten har nok afskaffe sig dit tastetur allerede efter fejlen blev meld fra deres side af. Så det tastetur tro jeg du godt kan vinke forvel til. du komme til at købe dig et nyt tastetue på egne regning.
--
Intel 14900k TUF Gaming Z790 WIFI AMD RX 6950XT Corsair Vengeance RGB 32GB 6000 Mhz
#5
crankyrabbit
Ultrabruger
11-11-2024 10:44

Rapporter til Admin
Tja her i huset havde jeg bare købt et nyt... Det koster ikke at have styr på sine ting..lesson learned
--
I may be crazy But I'm not stupid.... No One Dies A Virgin - In The Very End Life Fucks Us All
#6
marichuu
Semi Supporter
11-11-2024 11:58

Rapporter til Admin
Butikken har fået en kreditnota fra leverandøren for et produkt de ikke selv har solgt. I teorien har de dine penge og kan stadig overføre dem til dig på den ene eller den anden måde.
--
#7
trips
Ny på siden
11-11-2024 13:16

Rapporter til Admin
#6 Ja det har du jo ret i - det havde jeg ikke lige tænkt på. De har da i hvert fald fået nogen penge fra leverandøren.
--
#8
ToFFo
Guru
11-11-2024 14:15

Rapporter til Admin
#6 - Hvordan er du nået frem til at forhandler har fået penge tilbage fra producent?
--
Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 19/07-2024
#9
PhillipA
Monsterbruger
11-11-2024 14:33

Rapporter til Admin
Hvad er det økonomiske aspekt i det her? Du har allerede belejliget en forhandler, med noget der reelt ikke vedrører dem, da det er dig selv der har nosset i det. Nu overvejer du så at belejlige dem endnu en gang fordi du har nosset i det. Med mindre det er et meget(som i MEGET) dyrt tastatur, synes jeg du skal beklage at du ikke havde styr på dine ting, æde tabet og sørge for at have styr på det næste gang. En anden ting; Du skriver tastaturet er knap 2 år gammelt, så hvis du får det defekte tastatur retur fra producenten, vil du så kunne nå at køre en RMA ved den rette forhandler, inden du der udover de 2 år? Hvis ikke, så er det jo også lidt spild af tid.
--
#10
Nicl
Supporter Aspirant
11-11-2024 15:22

Rapporter til Admin
Har oplevet det samme med en vare ved Proshop, efter lidt beskeder frem og tilbage endte det i et forlig der hed betaling af service gebyr samt returporto. Måtte slippe 300 kr for en vare købt brugt til 400 træls men sådan er det.
--
#11
trips
Ny på siden
12-11-2024 08:38

Rapporter til Admin
Jeg er helt med på at det er mig der ikke har haft styr på det. Det undrer mig så lidt at butikken heller ikke har haft styr på deres papir gang da en kreditnota normalt er koblet op på en faktura og vil komme frem, når man tjekker fakturaen. Jeg har ved andre butikker oplevet at de ikke lige for set hvilken vare man henviser til på fakturaen og man så får at vide at den er krediteret eller rma'et, da kreditnota kommer frem når de tjekker fakturaen. Og havde det bare været et billigt tastatur så ja pyt pyt, så havde jeg måske ikke en gang henvendt mig med en RMA. Dette koster 2400 og derfor er det jo ekstra træls, da jeg jo må erkende at det i min verden er en del penge. Jeg ville godt kunne nå at RMA tastaturet hvis de har mulighed for at returnere det. Jeg har henvendt mig pænt til dem og forhørt mig hvad vi gør og om de har mulighed for at returnere det og tja så må vi jo se.
--

Opret svar til indlægget: RMA og kreditnota - butik har accepteret en RMA på...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning