I så fald må butikken vel skulle levere dit produkt tilbage, eller på anden måde holde dig skadesfri som jeg ser det. Det lyder jo ikke til at du reelt set har hverken produkt eller penge nu her.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Det er selvfølgelig lidt en uheldig sag.
Men som udgangspunkt så skal de selvfølgelig ikke returnere dig nogle penge. Du skal til gengæld have tastaturet retur, så du kan sende den til RMA hos den sælger du faktisk har handlet med.
Har de smidt tastaturet ud, så bliver det en lidt anden sag. Så vil jeg ved dialog med butikken at finde en rimelig løsning. Da du reelt lider et tab.
Har dog aldrig oplevet det/hørt om en tilsvarende sag før.
--
Ja det er en lidt skidt sag og mega irriterende at jeg havde glemt alt om at det var returneret straks efter køb.
Og jeg står gangske rigtigt uden hverken penge (som de jo selvfølgelig ikke skal returnere) og tastatur.
Jeg har bedt dem om at sende tastaturet retur, som jeg håber at de har et eller andet sted - tvivler dog desværre.
Det undrer mig at de accepterer RMA til at starte med. Jeg har selv siddet i en kundeservice, dog med helt andre produkter og der kontrollerede vi at de ikke var returneret eller RMA'et tidligere.
Jeg må krydse fingre, men var lidt nysgerrig på om der var noget der havde ramt ind i sådan noget før. For jeg har heller aldrig hørt om det.
--
Som jeg ser det kan du ikke rigtigt gøre noget. butikken kan jo opkræve dig penge for at have behandlet din sag og omkostninger til fragt til producenten.
producenten har nok afskaffe sig dit tastetur allerede efter fejlen blev meld fra deres side af.
Så det tastetur tro jeg du godt kan vinke forvel til.
du komme til at købe dig et nyt tastetue på egne regning.
--
Intel 14900k TUF Gaming Z790 WIFI AMD RX 6950XT Corsair Vengeance RGB 32GB 6000 Mhz
Tja her i huset havde jeg bare købt et nyt...
Det koster ikke at have styr på sine ting..lesson learned
--
I may be crazy But I'm not stupid....
No One Dies A Virgin - In The Very End Life Fucks Us All
Butikken har fået en kreditnota fra leverandøren for et produkt de ikke selv har solgt. I teorien har de dine penge og kan stadig overføre dem til dig på den ene eller den anden måde.
--
#6 Ja det har du jo ret i - det havde jeg ikke lige tænkt på. De har da i hvert fald fået nogen penge fra leverandøren.
--
#6 - Hvordan er du nået frem til at forhandler har fået penge tilbage fra producent?
--
Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024
Hvad er det økonomiske aspekt i det her?
Du har allerede belejliget en forhandler, med noget der reelt ikke vedrører dem, da det er dig selv der har nosset i det. Nu overvejer du så at belejlige dem endnu en gang fordi du har nosset i det.
Med mindre det er et meget(som i MEGET) dyrt tastatur, synes jeg du skal beklage at du ikke havde styr på dine ting, æde tabet og sørge for at have styr på det næste gang.
En anden ting; Du skriver tastaturet er knap 2 år gammelt, så hvis du får det defekte tastatur retur fra producenten, vil du så kunne nå at køre en RMA ved den rette forhandler, inden du der udover de 2 år?
Hvis ikke, så er det jo også lidt spild af tid.
--
Har oplevet det samme med en vare ved Proshop, efter lidt beskeder frem og tilbage endte det i et forlig der hed betaling af service gebyr samt returporto.
Måtte slippe 300 kr for en vare købt brugt til 400 træls men sådan er det.
--
Jeg er helt med på at det er mig der ikke har haft styr på det.
Det undrer mig så lidt at butikken heller ikke har haft styr på deres papir gang da en kreditnota normalt er koblet op på en faktura og vil komme frem, når man tjekker fakturaen.
Jeg har ved andre butikker oplevet at de ikke lige for set hvilken vare man henviser til på fakturaen og man så får at vide at den er krediteret eller rma'et, da kreditnota kommer frem når de tjekker fakturaen.
Og havde det bare været et billigt tastatur så ja pyt pyt, så havde jeg måske ikke en gang henvendt mig med en RMA.
Dette koster 2400 og derfor er det jo ekstra træls, da jeg jo må erkende at det i min verden er en del penge.
Jeg ville godt kunne nå at RMA tastaturet hvis de har mulighed for at returnere det.
Jeg har henvendt mig pænt til dem og forhørt mig hvad vi gør og om de har mulighed for at returnere det og tja så må vi jo se.
--