Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Proshop RMAAf Supporter Aspirant Adamoh | 25-10-2023 10:54 | 2413 visninger | 33 svar, hop til seneste
Nå havde ikke troet det var så slemt med deres RMA.
Det her er dog direkte til at gøre en rasende..
Sagen handler kort sagt om at min svogers 6700XT vælger at dø - det booter ikke, der kommer intet billede - fans kører ikke. ( de kan dog være passive fra boot )
Vi tester det på hans maskine med forskellige kabler og forskellig skærm til at starte med.
Derfter tager vi hjem til mig - Prøver kortet på yderligere 2 maskiner på 2 forskellige skærme og går alle porte igennem, med 2x kabler også - Altså der kommer INTET.
Han sender det så til proshop, som har i det i få timer før de melder tilbage at kortet intet fejler.
Han ringer til dem, og de er ubehøvlede og siger at der skal betales 250.- i timeløn. ellers kan de bare smide det ud for ham...
Vi får det tilbage, i en halv papkasse ( vi havde pakket det sindsygt grundigt ned med plast og skum )
Vi tester det på ny i forskellige maskiner, med forskellige kabler - og skærme. alle psuer er 650-850-1000w. giver den tid ved hvert boot til at finde signal - nada.
Han ringer så og fortæller hvad status er, de er ligeglade.. Han beder om dokumentation på at de har testet kortet fejlfrit, men det vil de ikke give.
Så han står mellem valget om at sende det ind igen, for så igen at blive taget i røven og få fortalt det virker fint hvorefter han skal betale 250.- for at få hans defekte kort retur.
Jeg tror simpelthen ikke de har testet overhovedet... bare sendt det retur.
Kan det virkeligt passe at de synker så lavt, det grænser sig op af decideret svindel det her. --
Det er trist det er blevet sådan med Proshop, men der er bare ikke meget at gøre, de er ikke til at snakke med i de her sager.
Jeg ved ikke om det er en mulighed men kunne man evt tage fat i fabrikanten og gå den vej? -- Hvis I bor i nærheden af en af deres afdelinger, så kør derind og bed dem vise kortet kan boote.
Ellers står valget vel mellem at sende det ind igen, eller oprette en sag hos Nævnenes Hus.
https://naevneneshus.dk[...] -- 1. Tag billeder af setup, installation og boot process. - Bevis at det ikke virker.
2. Pak det korrekt ned, god emballage og alt efter bogen. Husk igen at tage billeder.
3. Al kommunikation skal ske via email, så det kan dokumenteres.
Så nu tester i kortet og bekræfter det stadig ikke virker - og det skal være på skrift - send kortet tilbage til Proshop.
Gør gerne opmærksom på at det hele bliver dokumenteret, at i har taget video og billeder undervejs, for ifølge dansk købelov som de er bundet af, så skal de udbedre fejlen. Fortæl at sagen om nødvendigt må gå til forbrugerombudsmanden/nævneshus eller hvad der er af instanser til at køresagen)
Lad være med at prøve via producent, producent garanti/RMA kan ikke holdes ansvarlige overfor den danske købelov, det er et mellemværende imellem dig og sælger via dansk købelov. Ved at gå direkte til producenten, så frafalder den danske købelov. -- Sidst redigeret 25-10-2023 11:10 De er en flok amatører.
Jeg sendte på et tidspunkt en mus ind med en grundig beskrivelse om hvad den fejlede nemlig at scrollhjulet dobbeltklikkede. Det er ret let at fejlsøge og fremprovokere, det bør ikke tage mere end et minut at konstatere defekten. Anywho, de "undersøgte" den også og konstaterede den intet fejlede hvorefter de sendte den retur til mig.
De havde dog været så "flinke" ikke at opkræve gebyr... øøøøh, men den fejlede netop noget og det tog mig 10 sekunder at illustrere på en video, hvorefter jeg sendte den ind igen og derefter fik jeg tilsendt en ny. Efter det og utallige skrækhistorier herinde har jeg fuldstændig mistet troen til Proshop.
For at tage endnu mere pis på os så indgår Pro i deres navn. Det burde hedde amatørshop.
Lad være med at prøve via producent, producent garanti/RMA kan ikke holdes ansvarlige overfor den danske købelov, det er et mellemværende imellem dig og sælger via dansk købelov. Ved at gå direkte til producenten, så frafalder den danske købelov.
I second that. Sendte engang et Corsair tastatur direkte til dem og fik da også et nyt men de yder kun 30 dages garanti på helt nye ombyttede produkter og da dette produkt led af en børnesygdom så gik der ikke længe før det nye også blev defekt og så stod jeg der med et tastatur kun få måneder gammel og en lang næse. Hvor lidt tiltro er det tilladt at have til sit eget produkt hvis man kun yder 30 dages garanti på et sprit nyt produkt. -- Sidst redigeret 25-10-2023 11:32
Jeg gætter på at det er Aarhus-afdelingen siden du har adresse i Ålleren?
Hvor gammelt er det kort og hvilken producent?
Hvis du skal kunne dokumentere ubehøvlet respons osv så send en mail og bed dem gentage svadaen.
Så har du det på skrift og står bedre ifht. klage/anke-hejs.
Alt efter producent, er det måske heller ikke spild af tid at blande dem ind i det show.
Når det er sagt; jeg ville rykke til Aarhus og tage den ansigt til ansigt med bossen i RMA-afdelingen.
Jeg har i hvert fald gode erfaringer med at møde op personligt og -undtagelsevis- tale pænt til folk. --
I tillæg til #5..
Hvis det er for bøvlet for din svoger at rulle til Aarhus, kan han sende kortet til mig, så smider jeg det i min egen maskine og finder ud af om I er nogle kegler.. (no offence) inden jeg investerer i nogle busbilletter.
Jeg skal der ud på tirsdag i næste uge, så kan din svoger tåle at jeg simulerer at være hans kammerat, er jeg klar på at medbringe hans kort - så kan din svoger kan sørge for at kortet, inkl. kvittering enten på mail eller papir, er mig i hænde inden da, slår vi to fluer med et par røvkedelige busture. -- Jeg vil da også godt hoppe med på den bølge at hvis der er nogen der vil sende deres dyrtindkøbte hardware til mig inkl kvittering og free of charge så skal de være hjertens velkomne.
Det er natuligfis en spøg. Comicsdk er en vaskeægte guttermand. En sjælden race efterhånden. -- Sidst redigeret 25-10-2023 12:32
7
Jeg havde sådan set forudset en kommentar af den karakter, men ikke fra en sympatisk stodder som dig.
Lad os sige jeg havde beskidt mel i munden, hvor klogt ville det da være at foreslå en sådan løsning i en offentlig tråd.
Lur mig om ikke jeg havde sendt en PM og smurt tykt på, skulle intentionen være at hustle en uskyldig HOL-type.
Nå. du redigerede..
Her er en kvart undskyldning for ilter respons. -- Sidst redigeret 25-10-2023 12:35 Øv nu gik det lige så godt. Eller rettere, nu var der lige kommet en masse positive historier, men ja... Det er ikke noget de er blevet dårlige til. Det har de været de sidste hvad... 15+ år tror jeg. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) Havde personligt ringet og optaget hele lortet. -- jep jep
10
Det fede ved at bånde samtaler er at man kan redigere som man lyster.
Det kan man ikke ansigt til ansigt.
Min noget vage pointe er at jeg ved flere lejligheder har stået i RMA-afdelingen i Proshoppen i Aarhus og hørt hvordan gudsbenådede kunder lægger fra land med fornærmelig tale, mens jeg venter på at personalet tester mit bundkort eller min GPU - jeg ville ikke bytte for en million; altså stå i en RMA-afdeling i firmatøj og være tvunget til at æde ussel tale fra usle individer uden at kunne svare igen i samme lokumssprog.
-- #10
Hvis det er på distance er skriftligt via mail bedre, der kan man i sidste ende bevise både kommunikationen samt mail er ægte.
Tale er et dårligere bevis, du kunne også optage at ringe til mig, hvor jeg præsenterede mig som proshop. -- #8 En af hovedingredienserne i psykologisk krigsførelse er at spille med helt åbne kort netop for at narre fjenden! Men tror du ikk du kom lidt for tidligt op i morges siden du ikke fangede ironien i mit opslag makker!!?? Tsk tsk... Jeg godtager din brøkdelsundskyldning og melder alt forladt. Fremad soldat! --
13
Jeg stod i en Kvickly-butik i en årrække, så jeg er miljøskadet og lovligt undskyldt...
Jeg blev fyret for at "tale svinsk til en kunde i butikken" og "håne butikkens souschef offentligt"
I mit opsigelsesbrev stod der sort på hvidt at jeg havde "udpræget mangel på respekt for ledelse og kunder"
Jeg gad ikke engang tage den med fagforeningen, den fagforening butikschefen ved ansættelsessamtalen gjorde opmærksom på var overflødig, idet de havde en "sund faglig og kollegial kultur" eller noget bullshit i den retning. -- #3 Det er der vi er nu, alt bliver dokumenteret. De har bedt om vores video dok på mail, så det får de nu. Jeg kan dog ikke se hvad det er de vil bruge det til, når de selv har konstateret det virker... Hmm..
#4 Enig. Det er rystende det her.
#5/6 Det er et Fighter 6700XT fra Powercolor. Brugt i 10 måneder.
Ja det må være næste skridt, det er bare helt skørt at skulle bruge en halv dag i bilen, brændstof, for at de måske vil efterkomme ens krav om et beviselig test.
Jeg vil høre ham af!! Nu ser jeg lige hvad han selv kommer frem til i dag, ellers er det måske en fin mulighed! Tak! -- Sidst redigeret 25-10-2023 13:23
15
Jeg vover den påstand at køreturen snildt kunne være det værd.
Jeg er ikke hjernevasket Proshop-discipel, jeg erkender at have læst en lang række tråde hvor post-showet i forbindelse med RMA-sager synes at harmonere meget dårligt med mine egne erfaringer.
For mange år siden nægtede shoppen en simpel retur-sag på et grafikkort, hvilket de begrundede med at jeg havde købt og afhentet kortet i butikken, i mellemtiden havde jeg erkendt at tålmodet til email-korrespondance var ikke-eksisterende.
I bussen på vej ud til shoppen, modtog jeg en mail hvor chefen for det hele skrev at fortrydelsesretten ikke var gældende for varer hentet i butikken - den valgte jeg at ignorere og da jeg snakkede med en dude i RMA, tog han imod kortet uden at bringe test-bænk i spil, han konstaterede bare at tilbehør og emballage var intakt og spurgte om jeg ville have mønt eller et andet kort.
Jeg valgte mønten og de tilbageførte købsbeløbet til min konto inden for... var det tre dage eller noget i den stil.
I nyere tid har jeg været ude i shoppen med PSU'er, bundkort og grafikkort.
Det er samme show; to bundkort testede de på stedet, konstaterede at de fejlede, gav mig samme valg.
Et grafikkort kunne de ikke finde fejl på, og mit argument var at fejlen var sporadisk og at jeg i sagens natur ikke kunne vide hvordan de tester; jeg mener; du kan køre en stresstest og kortet overlever, samtidig kan det crashe under gaming, som det gjorde i mit tilfælde - de valgte at stole på den information og sagde at de ikke kunne bruge ubegrænset tid på test.
Nyt kort til mig.
PSU der klikkede og coilwhinede var sidste besøg; den gad de ikke engang teste - bossen i RMA sagde; de fejler jo her og der, vi sælger at hav af Corsairs PSU'er; vi sender dem bare retur.
Ny PSU til mig.
Så.. jeg taler for ansigt til ansigt når det er muligt.
Jeg hopper ikke på bølgen med ubetinget kritik af den shop, men jeg anerkender at det snildt kan være den oplevelse mange andre HOL-brugere har - i hvert fald er mange af historierne i de tråde meget plausible.
Jeg halter lidt på blind tillid til beskrivelsen af ussel og provokerende respons på en RMA; jeg har ikke selv oplevet det, men derfor kan du og svoger jo snildt have talt med en vrissen type der synes alle dage er mandage.
-- #11/#12
Ikke at det skal debatteres som sådan, men bare til oplysning så kan optagede samtaler sagtens bruges, hvis nogen rent faktisk gider lytte til dem xD
Men i praksis, jo det er brugbart og gyldigt som bevis.
Opkaldet registres selvsagt flere steder, hos udbyderne af parterne, samt i deres respektive enheder til opkald. Ægteheden kan sagtens påvises, man skal bare lade være at redigere orginalen jo :P --
17
Klar snak.
Personligt ville jeg ikke gide rode med den form for James Bond-attitude.
Jeg hælder til skriftlig udveksling til hver en tid, hvis ikke ansigt til ansigt er muligt.
Jeg ville notere mig navnet på den pågældende medarbejder og referere til ham når jeg henvender mig til chefen i RMA-afdelingen.
Min approach til hele det her emne, er at jeg ikke stoler blindt på ensidige beretninger.
Jeg tror såmænd ikke at OPs svoger er fuld af løgn; vi er bare allerede ude i udokumenteret andenhånds-beskrivelse af forløbet.
Igen; jeg er miljø-skadet - jeg har arbejdet i butik af flere omgange.
Jeg dur ikke til direkte kundekontakt, så er det sagt.
(gratis rim, lige der) -- Sidst redigeret 25-10-2023 14:44 Underligt proshop ikke gir sig til kende herinde.. og prøver redde situationen.
Det satme ringe pr de får ihvertfald -- jep jep #19 - Det har de også prøvet.
Da RTX 3080 krisen kradsede havde de en repræsentant der kommenterede herinde for at hjælpe folk med viden. Det varede ikke længe. De har også haft en jura studerende til at forsvare dem herinde. Det gav bare bagslag. Så jeg tror de er færdig med det :P -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
20
Jeg bebrejder dem ikke.
I en af bundkorttrådene faldt HOL-panelet over den stakkels Proshop-medarbejder som et kobbel hjerneskadede prærieulve.
Jeg mener at det endte i lukket tråd og ultimativt fjernet indlæg.
Ellers kan man vel finde den hvis man er frisk på at udfordre HOLs søgefunktion. -- Sidst redigeret 25-10-2023 20:28 Mystisk. Det i stærk kontrast til hvad jeg har oplevet med dem...
RMAet adskellige ting ved Proshop problemfrit...
Gamer skærm (pixelfejl rød)
Grafikkort (DOA)
Bundkort
-- Jeg har skrevet det flere gange - jeg har haft 1 dårlig RMA oplevelse (som altid, på et bundkort), men flere (3-4 stykker) rigtig gode, og en enkelt SUPER oplevelse.
Min erfaring er, at de altid er venlige og hjælpsomme når det er face-to-face, med mindre vi taler bundkort, så kan de godt være lidt svære at danse med, også face-to-face :D -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK
Med den konkurrence der er på det felt, giver det heller ikke meget mening at butikken skulle have en forretningspolitik der går ud på at skille sig af med så mange kunder som muligt.
I en anden tråd beskrev en bruger at vedkommende havde brugt 50K om året i to år, men så skete der et eller andet ubeskrevet og vedkommende konkluderede at Proshops kundeservice er ikke-eksisterende og gav udtryk for aldrig nogensinde at ville kaste penge i den butik igen.
Jeg tænker; "nå, det gik jævnt godt de første hundredetusinde kroner, men så nægtede shoppen RMA på et antennekabel til 68 kroner som kundens hund havde brugt som tyggetøj.. - jeg begriber ikke at vedkommende ikke tog en taxa ud til butikken og brændte skidtet ned til grunden.."
Sat på spidsen, ikk'å. -- Sidst redigeret 26-10-2023 07:31 #24 - Man kan bruge 500k i en forretning uden at have brug for deres kundeservice/RMA. Indtil man skal bruge kundeservice, er de jo bare et lager der sender pakker fra A til B. Hvis pakkerne når frem til tiden, er der jo ingen behov for kundeservice eller RMA. Så er man bare en tilfreds gennemsnitlig kunde som har modtaget sin pakke indenfor rimelig tid og alt er godt.
Det er først når man har brug for kundeservice/RMA man kan vurdere en virksomhed som helhed. Indtil det sker har man kun brugt deres lager og det er jo den nemme del :) -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) #25 Tak. Det var præcis min pointe.
Og nej, det var ikke et antennekabel til 68kr :-), men derimod et 4090'er og nogle DDR5 ram. Men det er som udgangspunkt også underordnet. Om det er hardware til 20.000 som ikke har været rørt eller om det har været noget helt billigt er ligegyldigt. For mig er det en principsag :) --
--
Sidst redigeret 26-10-2023 10:15
26
Klart nok.
Jeg rykker også videre hvis jeg er utilfreds.
Jeg efterlyser bare... eller kunne i visse (ret få, really) tilfælde sagtens finde en hel historie interessant ifht. at få et retvisende billede.
Men det er sgu ikke helt det nye sort med detaljer og to sider af sagen osv.
Jeg kan sagtens følge dig - er du ikke tilfreds, handler du bare andetsteds, sådan har jeg det også med mange andre bikse.
-- Sidste opdatering på denne tråd.
Så er den ligesom afsluttet.
Proshop vælger efter at have set video af at, kortet ikke poster i 3 forskllige maskiner.
At sende det videre til powercolor til reperation. Trods alt....
Kortet kommer tilbage i fungerende tilstand, og powercolor skriver at de har foretaget en advanceret reperation.
De sender de 250.- retur som de umiddelbart opkrævende for en fejlfinding uden fejl.
--------------------------
Man kan tænke sit om den her sag. Hvordan de på får kortet til at boote, kan ikke vides.
Dog vælger de i anden omgang heldigvis, at sende det videre til rep hos producent.
Men der var lidt lang vej imo.
--
28
Jeg ved ikke rigtig om jeg synes det er en lykkelig slutning..
Jow, det synes jeg.
PS. Svar lige på min PM, jeg har ikke den store trang til at ende i en shitstorm mht. det kort du købte af mig. -- Ein Volk, ein Reich, ein Führer!
-Die Republikanische Maga-Partei 2024 --
Sidst redigeret 19-12-2023 13:22 #29
Jeg vil også kalde den ret lykkelig! De vælger heldigvis at tage vores insisteren til eftertragtning.
Nejnej ingen fæcesvinde herfra, undrede mig bare en smule - er svaret. -- Det var da en fin afslutning på sagen. Ærgerligt det skulle være så besværligt, men det lykkedes til sidst og det er det vigtigste :) -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
..Nå men så er der vel et billigt 6700XT til salg? -- Ein Volk, ein Reich, ein Führer!
-Die Republikanische Maga-Partei 2024 Jamen det kan sagtens være, kan lige høre ham hvad planen er med det. --
Opret svar til indlægget: Proshop RMA
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|