En model 3 kan ikke lade med mere end 11kWh AC. Så ingen grund til at købe 22kWh lader.
--
Sidst redigeret 23-01-2023 12:20
#1
Okay. Tak. Det var første brik, som lige faldt på plads der :)
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
Angående ladeløsning er det både et spørgsmål om hvor meget du kører samt dit temperament.
Vil du selv eje boksen eller leje?
Vil du selv tjekke strømpriser og planlægge ladning efter priserne?
Hvor mange kilometer kører du om året?
Har du varmepumpe eller solceller?
Og hvilken elaftale har du?
--
Sidst redigeret 23-01-2023 12:22
køb din egen boks evt. en easee til 4500 kr og få en elektriker til at installere det..
--
Sidst redigeret 23-01-2023 12:36
Hvad er dit kørselsbehov? Kører du rundt i DK?
--
Umiddelbart nemmeste løsning er leje af OK Boks til 1000, og 300 i mdr, i 6 mdr og så aflevere tilbage og købe din egen, for installationen lader OK sidde :)
--
22KW lader er kun for boliger der bygget i nyere tid, der mange boliger der kun kan lade med 11kw, du skal have tjekket hvor meget strøm dit hus kan trække fra gaden af, og det beslutter hvad du kan lade med og din eltavle.
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
--
Sidst redigeret 23-01-2023 13:00
Kan du ikke bruge teslas egen?
--
8# Mig bekendt har Tesla egen lader ikke DC beskyttelse så det skal du have i Form af Type B RCD, de ret bekostelige, så kan det bedre svare sig og tag en anden.
0# Kik efter en med MID godkendt måler så du kan få refusion, dem vi sidder op er dem fra ABB, der 3faset 22Kw, med RFID læser, og så er der mange der eks bruger Monta
Ellers er der sprunget et nyt firma ud der hedder LOOAD, tro de bliver fremtiden hvis de kan få ordentlig gang i biksen. har kun lige skimte dem igennem, men det ser sku godt ud
Go aften
--
4#
Hvor finder du en Easee til 4500 :-)
--
IDGAF!
Vil anbefale du kontakter Ampera.dk
De kan levere en Easee lader inkl installation for 9750,-
Så sørger de samtidig for at du bliver koblet på en Monta app. som nærmest automatisk sørger for at du får din refusion. De betaler lige nu 0.86 øre pr kWh
De vil desuden servicere din lader og sørge for at udbedre evt skader som en del af abbonementet
Denne ordning forudsætter at du ikke i forvejen har nedsat el afgift, men det lyder ikke til er tilfældet.
Ampera yder en fremragende service, og har kun gode oplevelser med dem.
Har du spørgsmål er det muligt at få svar på disse over telefonen. Jeg var præcis som dig i sin tid, og havde masser af spørgsmål. De kunne hjælpe med dem alle.
de ligger prismæssigt ret gennemsnitligt i forhold til andre udbydere er mit bud.
--
Sidst redigeret 23-01-2023 19:01
#3
Leje. Mest fordi, at det ville tage 8 år i visse tilfælde, før jeg er 'break even', og at jeg regner med, at der er noget nyt og bedre om 5-8 år. Jeg har en elaftale hos OK AMBA - de kompenserer deres kunder 87 ører lige nu (da der ellers ikke er refusion frem til Juli 2023). Ingen varmepumpe eller solceller.
#5
Ca. 10.000-15.000 km om året. Og ja, jeg kører rundt i Danmark. En gang imellem kører jeg til Sverige og Tyskland.
#7
Min bolig er fra 2015.
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
#11
Tak for det fine svar. Jeg prøver at kontakte Ampera i morgen. Mht. installationen - hvordan foregik den? Skulle der graves osv.?
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
Vær opmærksom på længden af ladekablet. På Tesla sidder ladeporten i højre bagerste skærm.
Jeg er glad for at have valgt en ladeboks med hun stik, så jeg selv kan skifte kablet ved skade og samtidigt nemt sikre at længden er korrekt.
Alternativt bliver det ret vigtigt at boksen sættes op rette sted og gerne så tæt på højre baghjørne af bilen.
--
#13
Hos mig skulle der graves en rende på ca 6 meter. Det stod jeg selv for.
Elektriker satte boksen op, og borede hullet i husmuren ved min eltavle. Efter installation hjalp han med at få opsat app så alt var klar til opladning.
--
#14: nej, det er i venstre side på Tesla
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg vil også mene Tesla lader i venstre side, i hvert fald model Y.
--
.
17#
Yes - Sidder i venstre side - altså førersiden, i hvert fald på de Model S,Y & 3 jeg har kørt i.
Så mon ikke det gælder hele lineup - det tænker jeg :)
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 24-01-2023 05:25
Tesla lader i venstre side (førersiden) netop fordi det er let lige at gå ud af bilen og sætte stikket i og ditto når man skal ind.
#0 Har du overvejet Clevers løsninger? Mere hvis dit behov er at køre i hele landet i ny og næ... ved godt de har tabt sutten lige pt. med deres priser.
--
#19
Ja, jeg overvejede det, men deres priser er helt urimelige på nuværende tidspunkt.
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
#20
Det virker som rimeligt attraktivt at bruge OKs Leje tilbud på 995 inkl standard installation.
Så kan du kigge på om du vil fortsætte med det om 6md.
Men med 200-250kWh/md får du ca leje/abb. 199kr retur i refusion.
Flere tusinde at spare ift alle andre tilbud jeg har set.
Efter 6md kan du sætte en hvilken som helst lader op uden abb.
--
#21
Husk dog at der er nedtagningsgebyr ved ophør af lejeaftale.
Står i § 8.3 i Vilkår for OK Ladepakke - Leje
Ser ud som om det koster 2500,- for den service.
Aftalen ender med at koste små 5000,- hvis du opsiger aftalen efter de 6 mdr.
Jeg er klart fortaler for at købe boksen inkl. installation for små 10.000,- istedet.
--
Sidst redigeret 24-01-2023 10:38