Reset netkortet aka flush DNS'en.
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
det virkede desværre ikke.
--
tag tid på det og se om det sker samtidig. Kan være de skifter din public IP. Det påvirker ikke normal browser stuff, men du kan godt risikere en gameserver smider dig af.
--
i7 6900k ,CM Silent Pro 850W
32GB HyperX Fury 2400MHz, Fractal Define R6
Gigabyte Gaming OC 3080, Crucial MX300 1tb ssd
ASUS Strix X99, Windows 10
det sker altid på samme tid.
--
jeg havde lige en halv time med disconnect efter disconnect.
Jeg har virkelig ingen idé hvad der sker haha
--
Der mangler lidt oplysninger.
Hvilken ISP? Coax/fiber?
Hvilken router eller modem?
Det lyder lidt som et DHCP lease time problem, eller i værste fald en dårlig router.
--
ISP : TDC Holding A/S
coaxial og min router er fra yousee.
skal du bruge et specifikt navn på den router?
--
jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har formateret min pc nu, og det sker sku stadig.
--
Har du prøvet at nulstille din router? Eller set om der skulle være en firmware update til routeren?
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
#8
Jeg ville ringe til YouSee og høre om de kender til det. Man kan vist bede dem om at sætte noget overvågning op, men hvis du ved cirka hvornår det sker gør det det måske endda nemmere for dem at fejlsøge det.
--
jeg har resat routeren uden held. Jeg prøver at ringe til YouSee idag
--
Jeg må indrømme dine svar er ikke særlig fyldestgørende.
Hvor i landet er du placeret?
Hvor lang er perioden du oplever udfald typisk?
Har du prøvet at frakoble alle andre enheder fra netværket?
Ud over de lidt vage svar kan jeg så fortælle jeg oplever, måske, samme problem. Samme periode, udstyr etc. Super høj pakketab og forsinkelse.
Dog med den undtagelse at jeg har Fastspeed som mellemled inden det rammer TDC.
En linjeovervågning fra deres side har ikke påvist noget, selv med tidsstemplede trace route logs med udfaldene kan de ikke se problemer på deres side. Det undrer mig lidt.
Næste skridt et teknikerbesøg, hvor de 'truer' med at sende en regning hvis han ikke kan finde en (periodisk) fejl på linjen. Så det er bare herligt.
--