Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Philips Hue issues

Af Monsterbruger TombStoneDK | 14-12-2022 18:28 | 1561 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hey, Jeg har fået investeret i Philips Hue med nogle forskellige pærer og så 2 Philips HUE fair lamper, en pendul og en fastmonteret til loftet. Alt fungere skide godt, udover den skide Fair HUE pendul lampe - sådan en satan her; https://www.philips-hue.com[...] Den kan bare ikke findes via min Philips HUE bridge som snildt kan finde alle de andre enheder i huset. Det er umiddelbart ikke netværket, da HUE Fair loftslampen sagtens kan komme på, men den sidder længere væk og mellem flere murer, end den HUE Fair pendul lampe som ikke kan komme på. Jeg kan godt fange lampen med bluetooth forbindelse via HUE appen, men den vil bare ikke findes på bridge enheden. Jeg har forsøgt at flytte routeren ud i køkken alrum så der er 2-2.5 færre meter i mellem router og lampe samt en mere direkte linie på en små 13-14 meter ned til hvor den hænger. Altså ingen murer i mellem. TV'et som står i stuen og mobilenheder samt laptops, fanger også fint netværket når routeren sidder fastmonteret på væggen i kontoret. Jeg har ikke prøvet at søge på serienummeret, da jeg ikke kan finde nogen steder hvor serienummeret står på lampen. Jeg kan ikke skille den ad, som jeg kan med HUE Fair loftslampen, for at kigge ind i den og se om det står derinde. Jeg har heller ikke været i stand til at finde nogen guides på nettet hvor man kan finde serienummeret, det er kun pærerne som kommer frem der. Er der nogen som kan hjælpe? Jeg er ret lost på det her efterhånden. Hvordan får jeg den lampe på netværket.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Custom waterloop
#1
ToFFo
Guru
14-12-2022 18:47

Rapporter til Admin
Nogle lamper driller bare med netværk og du SKAL bruge serienummeret. Hvis du er heldig står serienummeret på emballagen. Det gør et ofte, så prøv om du kan finde et serienummer udenpå emballagen. Ellers så prøv at tage fat i Philips Hue direkte via Facebook, hvis du har facebook. De har været rigtig gode til at hjælpe. Jeg havde en Hue Go lampe hvor strømadapteren var gået i stykker. De sendte en helt nye Hue Go lampe, med DHL sammen med en fragtlabel så jeg kunne sende den defekte retur. Ingen problemer. Skulle ikke engang sende dem kvitteringen, bare serienummeret. Nåja du kan ikke se serienummeret. Well, måske kan de vise dig hvor du finder serienummeret på din lampe. Du kan skrive til dem på engelsk her: https://www.facebook.com[...]
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#2
TombStoneDK
Monsterbruger
14-12-2022 18:52

Rapporter til Admin
#1 Jeg prøver at skrive til dem på facebook, mange tak!
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Custom waterloop
#3
ToFFo
Guru
14-12-2022 19:15

Rapporter til Admin
#2 - Skulle det vise sig den er defekt, kan de også hjælpe, selvom det nok er bedst at gå til egen forhandler mht ombytning. Har du checket om du skulle være så heldig at dit serienummer står på din kvittering? Et longshot men det kunne jo være :D Jeg har en Hue Ensis hængende i stuen, den kunne jeg heller ikke finde uden at bruge serienummer.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#4
TombStoneDK
Monsterbruger
14-12-2022 19:29

Rapporter til Admin
Nej, jeg har ikke kvitteringen længere, de andre kvitteringer fra samme forhandler har heller ikke serienummeret, så tænker ikke den ville stå på den. Jeg afventer Philips omkring det, selvfølgelig skulle jeg da have forsøgt at kontakte dem for at få hjælp, det er jo deres produkt som ikke fungere :D
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Custom waterloop
#5
Bender82
Mega Supporter
14-12-2022 19:30

Rapporter til Admin
haha sjovt jeg snakker lige med en om Philips hue der kommer en opdatering næste år https://www.lydogbillede.dk[...]
--
Intel 12600k + Asus strix ROG B660i + Sapphire RX 6900 XT Toxic
#6
BjarkeHedegaard
Nørd
14-12-2022 20:22

Rapporter til Admin
Er den i parringsmodus? Måske skal den tændes og slukkes nogle gange. Kan ikke huske, om hue-pærerne står og pulserer i den tilstand. Måske er serienummeret i manualen. Hue essentials kan måske få fat i den med touch link - vær opmærksom på, at det kræver, at lampen er helt op ad bridgen.
--
#7
TombStoneDK
Monsterbruger
15-12-2022 08:35

Rapporter til Admin
#5 Som jeg læser det, så er det forbindelserne mellem de forskellige producenter der kommer en opdatering på, hvilket er virkelig fedt! men ikke lige det problem jeg har med all HUE products ;) #6 Jeg har sgu heller ikke manuallen længere, den røg ud sammen med papkassen. Den virkede jo fint med fjernbetjeningen da den kom op og hænge. Hvordan sætter man den i parringsmodus? Jeg har kun prøvet på fjernbetjeningen, men der er det vist fjernbetjeningen man sætter i parringsmodus.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Custom waterloop
#8
jimmido
Ultrabruger
15-12-2022 10:10

Rapporter til Admin
Jeg havde også udfordringer med denne model af lampe, har vel 10 andre pærer/lamper der altid er sprunget lige på. Men den her SKULLE have serienummeret. Ved mig stod den oppe i det stykke du montere den i, i loftet. Er det træls når man har hængt den op og den hænger super fint? ja!!!
--
#9
ToFFo
Guru
15-12-2022 10:55

Rapporter til Admin
#7 - Du kan ikke sætte den i "pairing mode" som sådan. Når den ikke er koblet på en eksisterende Hue konto, vil den være i pairing mode kan man sige. Så snart den ikke har en "ejer" vil den søge efter ejere. Det nytter ikke noget at holde din Hue Bridge op til lampen eller omvendt. Din hue bridge har ikke WiFi. Det er derfor den skal kobles til din router med kabel. Så selvom de rørte hinanden ville de ikke kunne se hinanden anyway. Det kan dog være en fordel at have lampen tæt på den router hvor din Bridge er koblet på. Bare for at være HELT sikker på lampen er indenfor rækkevidde. Hue pærer og lamper kan bruge hinanden som bro for at skabe forbindelse til routeren, så man har enormt meget rækkevidde. For eksempel kan et "tænd lampe2" signal sendes fra kontakt til pære1-pære2-pære3-lampe1-lampe2 så de kan bruge hinanden til at forlænge signalet kan man sige. Jeg vil anbefale du bare venter til du får svar fra Hue siden på Facebook. Så kan de fortælle dig hvordan du får fat på serienummeret. Men prøv lige at få lampen tættere på den router som din Bridge er koblet på. Lampen skal selvfølgelig være tændt når du søger efter den. Altså ikke bare strøm til. Men både strøm til OG tændt :D
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#10
TombStoneDK
Monsterbruger
15-12-2022 18:12

Rapporter til Admin
#8 Der har jeg også kigget, men kunne ikke finde serienummeret i den boks, hvilket jeg ellers havde forventet. #9 Philips facebook support skrev at hvis man har slukket for strømmen i 30 sekunder til sin lampe, og derefter tænder den, så vil den af sig selv, gå i "Discovery Mode" i 30 minutter. Om det er en and og noget de bilder mig ind, ved jeg ikke. Det hjalp sgu heller ikke. Men jeg fik det faktisk til at fungere. Det var faktisk at gøre det, at jeg flyttede HUE Bridge ud i køkken alrummet og så havde den ellers direkte linie ned til den lampe som hang i stuen, og så kunne jeg sgu finde lampen. Nu hvor jeg har sat den på plads igen, på væggen inde i kontoret ved siden af routeren, så virker alt som det skal igen. Som svar til andre, der måske finder denne tråd, så anbefalede de mig at hente et stykke software til min pc som hedder LampFinder. Kan findes her: https://huetips.com[...] Det kræver at JAVA er installeret på din pc, men så kan du søge via din PC, fremfor mobil telefon og connecte til din HUE Bridge. Jeg fandt ikke min lampe før jeg flyttede Bridgen ud i køkken alrummet med et langt lan kabel og i nærheden af en stikkontakt.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Custom waterloop
--
Sidst redigeret 15-12-2022 18:13
#11
ToFFo
Guru
15-12-2022 18:46

Rapporter til Admin
#10 - Fedt det kører! Om end det ikke burde gøre nogen forskel at flytte din bridge, da den ikke har WiFi og er afhængig af whatever router den er tilsluttet med kabel. Men måske lampen koblede til bridge via en anden "vej" end den gjorde før :D
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#12
TombStoneDK
Monsterbruger
16-12-2022 17:25

Rapporter til Admin
#11 Jeg tror også det var tilfældigt at jeg flyttede bridgen, og så virkede det. I dag købte jeg endnu en pære til samlingen, da de 2 jeg var kommet hjem med sidst, var en af dem White Ambiance og den anden var bare White. Så det ser dumt ud når de er lige ved siden af hinanden. Så en ny White Ambiance blev købt. Den kunne heller ikke komme på, før jeg brugte LampFinder toolet på min pc igen. Serie nummeret stod ikke på pæren, på boksen eller i nogen papirer som fulgte med, hvilket undre mig en hel del, da White pæren fint havde serienummeret stående, men white ambiance pæren har ikke. Nevertheless, så tror jeg det der stykke software LampFinder forbliver på min PC.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Custom waterloop
#13
ToFFo
Guru
16-12-2022 18:18

Rapporter til Admin
#12 - Det er fandme weird der ikke står serienummer på. Jeg har aldrig set en Hue pære uden serienummer og jeg har efterhånden set en del. Du burde også kunne se serienummeret på pæren i din Hue app.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#14
Minimus
Semi Supporter
16-12-2022 20:26

Rapporter til Admin
Det er ikke en and og at den kun er søgbar i 30 min efter der er kommet strøm til den men har du en dimmer så reset den ved og holde den helt op tiæ lampen og hold først og sidste knap nede i 8 sek så skulle den reset sig og du ka søge efter den igen eller skriv på facebook..... Philips hue erfaringer der er 100 en der har en løsning til dig
--
Sidst redigeret 16-12-2022 20:26

Opret svar til indlægget: Philips Hue issues

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE