Kontakt Stofa, så de kan starte en overvågning af forbindelsen. De kan hjælpe dig langt bedre end os, som kun kan komme med potentielle løsninger.
--
Sidst redigeret 19-10-2022 00:43
#1 Stofa kan ikke overvåge fiber forbindelser, kun coax.
Kører du via WiFi eller via kabel? Derudover vil jeg prøve at forhører dig om muligheden for at evt. komme over på en offentlig IP adresse istedet for NAT'et da det kan være routningen af trafik der påvirker dig negativt.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
Havde samme problem ved stofa, da jeg var kunde der.
Dét sekund jeg fik en offentlig IP, så stoppede problemet.
Deres forklaring var at deres FW sætter en begrænsning, hvilket jeg var lidt uforstående for.
Nogle måneder senere opsagde jeg den offentlige IP igen, og havde ingen problemer.
--
#2: Jeg har da før haft Hiper til at overvåge min fiber forbindelse. Godt nok ikke Stofa, men det er vel det samme?
--
Tror #3 har fat i noget, få en offentlig IP - så burde det problem være løst. Mener det koster ~29kr. oveni.
--
#4 det ankommer af hvad værktøjer man investere i og om hvorvidt man overvåger f.eks. router eller selve fiberforbindelsen - Uden at sige for meget om hvad jeg laver til daglig eller hvor jeg arbejder, så lad os bare sige jeg er rimelig sikker i min sag når det kommer til Stofa. ;-)
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
--
Sidst redigeret 19-10-2022 12:37
Tak for jeres svar. Jeg vil prøve, på at ringe til Stofa engang i fremtiden..
Det er over LAN-kabel.
--
- SezteC
#6: Endnu en grund til at fravælge Stofa.
--
Sidst redigeret 19-10-2022 14:05