har selv tesla og jeg har en easee lader og benytter Zapp/Monta som refussion.
Det funger bare.
--
Sidst redigeret 03-08-2022 06:49
Vi har en easee lige som #1. Vi har både en Tesla og Renault Zoe. Jeg ved ikke om det er alle steder den er godkendt til refusion. Vi har solceller så vi får ikke refusion. Den kan klare op til 22 kW og super fin app.
--
PC: Ryzen 5800H - 16,0GB DDR4 - RTX 3060 Mobile - 512 gb Nvme
Jeg har varmepumpe, så kan ikke få refusion hos andre end Clever. Da jeg ikke kører nok til at det hænger sammen økonomisk, så blev det Teslas Wall charger i nyeste version.
--
Jeg ved ikke om der er måler i nyeste generation af teslas lader men ellers er du nødt til at købe en med måler i som er godkendt ved dem der står for refusion som f.eks. easee (hvis du kan få refusion) eller leje en.
Din bil kan højest lade med 11 kW på AC og det tror jeg alle ladere du kan købe/leje i dag kan.
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #4 nej tesla lader kan IKKE bruges til el refussion
--
Hvor mange km om året skal du køre?
Jeg vil mene at de 799 kr./md. som et Clever abonnement koster med fri opladning er pengene værd... de har nemlig også et kæmpe ladenetværk der udvides hele tiden, så du kan komme rundt i DK for den samme faste pris uanset forbrug.
I dit hjem skal du altid lige tjekke elprisen, man får pt. 3,1 kr. per kWh i refusion, hvis du lader når strømmen er billigere end det modregnes din regning fra dem :)
Du kan også tage Clever Power og så er din egen lader bare som en del af netværket med den faste pris/md. uanset forbrug.
Og tillykke med bilen, den skal du glæde dig til!
--
#6 hvilket Clever abonnement er det du mener?
Umiddelbart virker Clever monster dyre.. jeg ser det koster ca. 1100 kr/mdr...
Jeg bruger ca. 300 kr/mdr og køre ca. 25.000 km/år
--
Tillykke med den nye bil! :)
#6 Du må være på den gamle ordning så.
Jeg hører hos mine kolleger, at abonnement hos clever er over i omegn af 1200kr/md, så man skal køre noget lignende 25.000km/året for at det kan betale sig med clever.
De kører ligesom #1 og #2 med easee og refusion.
Uanset hvilken løsning du vælger at gå med, så sørg for at få fat i en 3-faset lader og så overvej at få forberedt din installation til 22kW - merprisen på kablet er betydeligt mindre end at skulle have det lavet om på sigt og du kan jo høre installatøren om hvad merprisen vil være.
--
Tilslutter mig 1 & 2.
Jeg har en Tesla og en Polestar og det fungerer upåklageligt.
--
Har som flere andre også en Easee lader, som vi bruger til en model Y. Købt gennem Ampera.dk som bruger Monta app.
Afregning af refusion efter hver gang jeg har ladet hjemme. Pengene ryger i en Wallet som du kan hæve/tømme når du vil.
Fungerer upåklageligt og helt uden problemer. Købte lader i starten af 2022 og på daværende tidspunkt var det den billigste løsning med et kørselsbehov på 20.000-25.000 km om året.
--
#7 Det er 649/799 kr./md. og så er der et energitillæg på en 4-500 kr./md. i et kvartal her fra juli og frem de skriver fjernes igen, udelukkende pga. krigen/energipriserne stak af.
Så man burde kunne nuppe det igen om lidt til den normale pris... om ikke andet så lader i blot i hjemmet når prisen er under 1 kr./kWh og får 3,1 kr./kWh retur i refusion... jeg har de sidste måneder kunne køre ubegrænset for 3-400 kr./md. ved lige at planlægge opladningerne sådan :D
Det er den behagelighed der ligger i at man kan lade overalt i DK med Clever jeg mener er prisen værd.
--
Jeg kan kun tilslutte mig easee lader, det spiller.
--
Tusind tak for alle svarene og lykønskningerne. Jeg glæder mig allerede som et lille barn - det har været et ønske i mange år at købe en Tesla Model 3.
Det er ærgerligt, at Tesla ikke vejleder en bedre mht. ladeløsninger her i Danmark, men så er det godt, at man kan spørge herinde. Jeg tænker, at jeg kigger på en kombi mellem Easee lader og Zapp/Monta.
Jeg kommer nok kun til at køre 15.000 km pr. år. Det kan være, at det ændrer sig.
--
Defendi rem publicam adulescens, non deseram senex.
--
Sidst redigeret 03-08-2022 13:58
#13
Den bliver du glad for, jeg købte en m3p her i foråret og det har været en fornøjelse 100% - gik fra en Audi A6 til m3p og jeg har svært ved at se mig selv i en ikke Tesla som landet ligger nu.
Der er utroligt mange ting man kan lege med hvis man er en gadget nørd.
Men som en start så vil jeg anbefale at kigge på
https://github.com[...] der er så meget data at hente ud af sin bil, det er ret sjovt at kigge på engang imellem.
Der ligger en masse homebrew derude folk at lavet for at holde styr på den slags. Jeg kan også anbefale Facebook gruppen
Tesla Owners Club Denmark der er en masse medlemmer og en masse god info når man skifter til en Tesla.
--
#5 Nej desværre...
For man kan få den til 4000kr incl. 7 m kabel type 2 og den kan lade med 22kw
Fås ikke billigere, hvis den dog bare havde den skide tæller til refusion.
--