Hvis den er købt som privatkunde, som det lyder til den er, hvorfor så bruge garantien, når du har 2 års reklamationsret?
Jeg tvivler på man er bedre stillet med Apples garanti fremfor reklamationsretten og ved reklamationsret er det først din bevisbyrde når varen er over 6mdr gammel.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 14-05-2022 00:06
#0 Det med at købe ekstra forsikringer og garantier er en skjult indtægt for leverandøren. Nogle gange redder den din røv, men det sker så sjældent fordi vi har en super god lov i Danmark der beskytter os som forbrugere. Så det er faktisk i rigtig mange tilfælde spild af penge at købe sig til ekstra garanti eller forsikring. Og med Apples suprême byggekvalitet, så får du ikke brug for ekstra forsikring, hvis den ikke er gået i stykker inden for de første to år, hvor den Danske lov beskytter dig. Går den ikke i stykker der, så går den aldrig i stykker (med mindre du er i et miljø hvor den bliver mishandlet).
--
Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter.
Status på B/W-listen: 5+/0-
Der er kun en grund til at jeg ville overveje Apple Care, og det er at jeg overhovedet ikke stoler på at Bilka ville kunne finde hoved eller røv i en eventuel RMA. Jeg har virkelig dårlig erfaring med deres kundeservice - måske er jeg urimelig :)
Og så går det jo op for mig, at jeg har brugt 4 måneder af min reklamationsret uden at teste produktet.
Oh well, jeg er med på, at sandsynligheden for en fejl på en MacBook Air formentlig er temmelig lille.
Under alle omstændigheder; tak for svar.
--
Sidst redigeret 14-05-2022 00:30
#3 - Haha ja det kan der være noget om :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
#3 Du har ikke elektronikdækning i din indboforsikring?
Derudover kan man så ikke indlevere til f.eks. humac? Eller Mentech, der har vi fået skiftet batteri på iPhone:
https://mentech.dk[...]
--
Mvh
Fc Junkies Jeg købte min Macbook Pro i november ‘21. Logicboardet stod af for et par uger tiden. Jeg angav en sag på Apple.com og indleverede den til Mentech. Logicboardet blev skiftet, kvit og frit.
Har tidligere også benyttet den 1-årige garanti fra Apple på en Macbook Air. Dengang sendte de mig bare en ny.
--
#5 Jo, jeg har elektronikdækning :)
#6 Se det er godt at vide, tak.
--
#1 formodningsreglen er 12 mdr, de rettede det pr. 1/1-2022. :)
- Blot til info.
--
https://OGaming.dk[...]
- De bedste priser på gamer pc'er #8 - Der kan man bare se, tak for info.
Det er sgu ved at være dyrt at være B2C forhandler i Danmark :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 14-05-2022 11:41
#8 Ja det er jo bare endnu en tryghed for mig som kunde :)
Det var så også en af fordelene ved Apple garantien, her er den 1 år uanset, hvad Købeloven siger.
Vigtigt for mig er, at jeg kan gå udenom Bilka, hvis der skulle opstå noget.
--
#3
Bilka sender maskinen videre til enten Apple selv, eller et af deres udvalgte serviceværskteder, så hvis der er bøvl med forløbet så er det Apple selv der har sat forhindringerne.
Hvilket de af og til gjorde, da jeg arbejdede med RMA i Bilka SVC.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#11 Siger du at jeg ikke som sådan behøver at frygte eventuel RMA ved Bilka?
Altid godt med førstehåndsviden :)
--
#12 - Det er i al fald en god ide at køre det gennem dem. Det er meget få steder de faktisk reparerer Apple produkter. Det er der ingen der "må".
Enten sender de maskinen ind til Apple som enten ombytter enheden eller udskifter den defekte reservedel med en refurbished reservedel. Eller også får de tilsendt en refurbished reservedel de kan udskifte, mod at de sender den defekte reservedel retur til Apple.
Men hvis du bruger garantien er det ikke samme regler der gælder. Som fx. regler ved reparationsforsøg og reparationstid.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 14-05-2022 14:16
Hvis den er ubrugt, kan du gå ned og aflevere den og få pengene tilbage. Det står ikke i deres betingelser, men det gælder både bilka og Føtex.
--
#14 Ja det er jeg klar over. Men hvis jeg under alle omstændigheder vil have en MacBook Air, så føler jeg også på sin vis at det er lidt urimeligt at levere tilbage til Bilka og så efterfølgende købe et andet sted.
Det er trods alt min egen skyld at jeg har ventet næsten 4 måneder med at pakke den ud.
#13 Tak, jeg føler mig relativt tryg ved situationen nu, efter de mange gode svar.
Nu skal jeg bare finde ud af om jeg vil tage den i brug eller ej :)
--
#12
Yep, det er meget få ting Bilka selv håndterer, det har de ikke kapacitet eller overskud til. I forhold til Apple produkter var det mest begrænset til nulstilling af SMC/Bios hvis det var et kendt problem, som oftest blev den bare pakket ned med det samme (medmindre der var formodning om selvforskyldt skade selvfølgelig) og sendt afsted.
Mange af producenterne påkrævede at det var deres egne værksteder, eller partner værksteder, som skulle stå for reparationen, så det var ofte tilfældet. Mindes at vi blandt andet brugte Mentech i en kort årgang, men hvem der præcis står for DS + Apple samarbejdet i dag skal jeg ikke konkret kunne give et svar på.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#16 Fedt, mange tak :)
--