Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elgiganten tekniker

Af Ny på siden maho | 08-02-2022 13:04 | 2797 visninger | 30 svar, hop til seneste
I dag har jeg indleveret en HP pavillion da der var et problem med den. Problemet er at jeg ville sætte en SATA harddisk i og maskinen giver ingen strøm til harddisken (nemt at mærke med en harddisk da der ikke er nogen vibrationer), faktisk vil maskinen slet ikke boote hvis der er en harddisk tilsluttet til strømstikket (selvom sata kablet ikke er tilsluttet) - så min formodning er et problem med strømforsyningen/bundkortet - det er en af den slags hvor strømmen til harddisken går gennem bundkortet og ikke direkte til PSU'en. Ok nok om det, min anke er at ca en time efter jeg har indlevert maskinen ringer de og beder om mit windows password, jeg forklarede at det vil jeg ikke udlevere og det slet ikke er nødvendig for dem (de kan jo checke bios hvis det er), det kunne jeg høre at det var han ikke glad for og han sagde fornærmet 'så arbejder vi med det, farvel' - jeg frygter lidt hvad der sker nu!!!! Jeg ville høre hvad holdningen er til det, skulle jeg have givet ham mit password?
--
Sidst redigeret 08-02-2022 13:05
#1
epox
Gæst
08-02-2022 13:12

Rapporter til Admin
Jeg havde nu heller ikke udleveret mit password. De kan så vælge at nulstille windows, eller montere enden disk med windows, hvis de mener der er behov for dette.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Tjalfe
Gæst
08-02-2022 13:13

Rapporter til Admin
Det bestemmer du da fuldstændig selv. De har da ikke nogen grund til at se de billeder som du har liggende på din HD....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Tux
Guru
08-02-2022 13:13

Rapporter til Admin
Du kan risikere at de nulstiller maskinen, derved formatere den og reinstallere HP's software.
--
Don't feed the trolls.
#4
maho
Ny på siden
08-02-2022 13:24

Rapporter til Admin
Ok, ville bare lige se om det var mig der var helt gal på den. #3 det er ikke noget problem maskinen er nyinstalleret så jeg vil ikke miste noget, og det software der var på var nu ikke så slemt ud over norton.
--
#5
Defterdar
Semi Supporter
08-02-2022 13:24

Rapporter til Admin
Jeg tænker at det er en form for service fra deres side. Kunne de få et password, så kunne de tjekke at alt virkede efter hensigten. Hvis ikke, så vil de nok nuke maskinen, som #3 også skriver. Men men men. Aldrig udlever kodeord, selvom det fremskynder deres process. Period! Lav hellere din kode om inden du indlevere maskinen eller fjern den helt. Da du risikere nulstilling af maskinen, så er det også en rigtig god ide at du ikke har noget liggende på den, som du ikke tåler/lyster at miste :) EDIT; #4 Hvis maskinen er frisk formateret, kunne du have lavet et midlertidigt kodeord - det er nemt at være bagklog :)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
--
Sidst redigeret 08-02-2022 13:26
#6
maho
Ny på siden
08-02-2022 13:36

Rapporter til Admin
#5 men det er jo overhovedet ikke nødvendigt starte windows, der er ingen strøm til harddisken det er jo ikke en driver ting - og man kunne jo altid se om harddisken kunne ses i BIOS.
--
#7
bob
Gæst
08-02-2022 13:39

Rapporter til Admin
Det kan være at det bare er standard procedure før de sendere den videre i systemet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
maho
Ny på siden
08-02-2022 13:44

Rapporter til Admin
Ok fik lige en SMS om at de ikke har en anden psu til at teste med så de sender den videre. Og de skriver også at det er helt fint at jeg ikke ville oplyse password, det tolker jeg som en undskylding. (virker næsten som om de ser med her...)
--
Sidst redigeret 08-02-2022 13:47
#9
Defterdar
Semi Supporter
08-02-2022 13:49

Rapporter til Admin
#6 Du har ikke indleveret den hos ServiceGruppen, det er Elgiganten... du kan ikke forvente at de har knowhow til bedre :)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#10
WlN
Gæst
08-02-2022 14:28

Rapporter til Admin
#0 Du er helt sikker på at disken er ok ? , hvis disken korsslutter strømforsyningen vil computeren ikke kunne starte og det virker til at det er årsagen, det kan dog også være kablet fra strømforsyningen der er fejl på.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Olebole
Gæst
09-02-2022 07:17

Rapporter til Admin
Klart nok. Man udleverer heller ikke bilnøgle til mekanikeren. Lukker ikke elektrikeren ind i huset, når han kommer. Udleverer ikke login, når man har indleveret sin telefon til rep. ????? Så må Tech'en jo nøjes med at formatere og installere en frisk Windows..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
gæst
Gæst
09-02-2022 08:34

Rapporter til Admin
#8 Du er da ikke en lille smule paranoid ...var ; ) . Pas på måske aflurer de os din bolig og har aflyttet din telefon (ironi kan forekomme).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Weide
Nørd Aspirant
09-02-2022 11:47

Rapporter til Admin
#0 Det samme spørger de også om hvis du indleverer din telefon. Gør arbejdet nemmere hvis computeren ikke var låst, da en om installering hurtigt kan tage 1 time før man kan arbejde på den. De vil nok gerne kører noget disk test/status program. Kender det selv fra mit studie job ved Power. - Du skal tænke på mange af de ansatte sådan et sted, bare er almindelige gymnasie elever med en trang til at game. ;-)
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 840 500 GB--Western Digital Black 500GB-Seagate 2TB-Cool master 700 Watt--8GB 1600 Kingston Hyperx
#14
Mike1266
Gigabruger
09-02-2022 12:07

Rapporter til Admin
#13 hvis der bare findes nogle programmer til Usb penne, hvor man kan køre alle de test, uden de skal ind. er enig med 0, ville sku hellere ikke oplyser mit password for den fejl, ingen grund til at skulle ind i computeren, og hvis man skal køre nogle test, så kan man bruge en live cd/USB
--
#15
maho
Ny på siden
09-02-2022 14:55

Rapporter til Admin
#11 det er da på ingen måde det samme #12 hvordan mener du jeg er paranoid? #14 Åbenbart tror disse fjolser ikke på logik, hvorfor kan man overhovedet kommentere som gæst det er da for dumt, åbner bare for trolling.
--
#16
Martin Lohse
Supporter Aspirant
09-02-2022 15:42

Rapporter til Admin
#0 Helt enig i, at dit password ikke skal ud. I så fald skal du oprette et andet eller slå det fra. Dit "faste" password skal ikke ud. Her på forumet har de fleste styr på passwords, og hvordan man laver det om osv. Problemet er den dag fru Jensen har sin bærbar til rep, hvor hun logger ind med sin livekonto. I dette tilfælde er alle hendes oplysninger i hænde hos en anden person. Der er en grund til, at så mange får eksponeret deres credentials - man skal være varsom, meget varsom. Jeg synes, du har gjort det rigtige i situationen, men da din bærbar var helt tom, så kunne du selvfølgelig have undtaget at lave et password på den.
--
#17
anders1226
Monsterbruger
09-02-2022 15:48

Rapporter til Admin
password skal hverken bruges eller noget som helst til og boot en pc. ind i windows. så det er bare for amatøragtigt og ringe og spørge efter dette.
--
#18
Spriz
Elitebruger
10-02-2022 00:07

Rapporter til Admin
Med fysisk adgang til computeren tager det ikke mange sekunder at fjerner password alligevel…
--
#19
anox
Gæst
10-02-2022 02:33

Rapporter til Admin
#18, kommer helt an på om han har bitlocker på den ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
gfunknown
Mega Nørd
10-02-2022 06:37

Rapporter til Admin
De vil da helt sikkert ind og tjekke om disken bliver vidst korrekt i Windows når de har fået testet med PSU. Jeg får næsten altid password at kunden, ellers informere jeg om at jeg nok nulstiller computeren. Jeg går ikke i gang med at bryde en låst Windows selvom det ikke er svært, så syntes jeg ikke det er etisk korrekt. Kunden beder mig holde mig ude af computeren ved ikke at give mig password, så det respektere jeg og laver en frisk install. Så undgår jeg også at bøvlet med alle mulige programmer kunden har installeret og så måske kan lave en fejl.
--
#21
Sofacykel
Mega Supporter
10-02-2022 06:47

Rapporter til Admin
#20 - Hvis de vil ind og tjekke om disken er intialiseret i Windows så kan de køre deres eget Windows - Jeg finder det vanvittigt uprofressionelt at de ikke kan arbejde med maskinen uden at arbejde med kundens data. Den data er alfa og omega for kundens fornemmelse af service niveau ved tilbagelevering. Hvis dataen er ændret eller mangler så dumper du. Så længe der ikke er kode på BIOS ser jeg ikke problemet i at boote et andet OS. Det er ikke svært at tage en harddisk fra og sætte en anden til ved servicering. Hvis du som servicetekniker følger du skal lave frisk install og slette kundens data for at verificere at hardware virker korrekt, så skal du simpelthen genoverveje dit erhverv.
--
R7 3700X, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STU - Nom!
--
Sidst redigeret 10-02-2022 06:48
#22
Gæst
Gæst
10-02-2022 08:46

Rapporter til Admin
#21 Du er da helt væk, man får da af vide af man skal tage Backup fordi at den muligvis bli'r nulstillet. Det samme med mobil tlf man sender til rep. Der er det helt det samme.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Lumaci
Semibruger
10-02-2022 08:53

Rapporter til Admin
Er tidligere Elgiganten medarbejder og det desværre en del af en liste vi skal gennemgå før vi kan begynde reparation af computeren. Den skal fysisk kunne bootes op og gå ind i Windows hvor vi har en USB med Diagnostics som er krav af producenten at de skal køres inden vi åbner og roder i den. Udlevere du ikke koden har de en anden USB med stock HP Windows version som bliver reinstalleret og din computer bliver formatere normalt og på low level for at sikre alt data er væk (Det igen en del af reglerne der skal følges)
--
#24
7430
Giga Nørd
10-02-2022 09:00

Rapporter til Admin
nu du vælger ikke give din kode til dem og ikke lave backup af dine ting så skal du ikke tude hvis du mister vigtig data husk det...
--
jep jep
#25
Azakiel
Skribent
10-02-2022 09:01

Rapporter til Admin
Der var vi lidt mere ligeglade i DS. Data er og forbliver et problem for kunden, vores ansvar starter og stopper ved enheden selv, hvad der er lagret der på ud over hvad den originalt blev solgt med, er ikke serviceteknikerens ansvar. Af samme grund spurgte vi heller ikke om koden, men vi noterede på det kraftigste at kunden skulle sørge for selv at have en backup af evt. data før enheden blev sendt videre til enten Servicegruppen, eller hvem der stod for det pågældende mærke.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#26
pederlk
Guru
10-02-2022 09:21

Rapporter til Admin
#24 "det er ikke noget problem maskinen er nyinstalleret så jeg vil ikke miste noget, og det software der var på var nu ikke så slemt ud over norton." Så han tuder ikke
--
GIGABYTE Z390 AORUS PRO | Intel i7 8700k 3,7@4,7GHz | G.SKILL DDR4 F4-4000C18 4000MHz 16GB(2x8) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 980 Pro 250GB
#27
Gæst
Gæst
10-02-2022 09:31

Rapporter til Admin
#26 Fluekneppe....24 siger ikke han tuder. Så i er jo enige..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
A.ndersen
Mega Supporter
10-02-2022 15:25

Rapporter til Admin
#27 Kun for lige at være perfid samt fordi du gæstebruger den.. Så hverken siger eller skriver #24 at der tudes - Men han insinuerer at det kunne være et muligt scenarie og det er dette #26 maner til jorden.. Blot lige fordi du lige mente dit indspark omkring flueknepperi var relevant..
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
--
Sidst redigeret 10-02-2022 15:26
#29
gæst
Gæst
10-02-2022 16:12

Rapporter til Admin
#28 kun fordi du er en bruger med navn A.ndersen, der vist ingen regler for "gæster" kan skrive kan ikke gøre for du ikke kan lide gæster. Prøv og læs 24 igen... måske din selvopfattelse er skæv
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
gfunknown
Mega Nørd
12-02-2022 06:31

Rapporter til Admin
#21 Nu har jeg heldigvis ikke behovet for at genoverveje mit erhverv. Det virker for mig og kunderne. Har det gjort de sidste 15 år. Men godt du har en anden måde at lave tingene på, så kan kunderne jo selv vælge. Jeg ved bare at mange som kommer til mig, der er de glade for jeg tjekker for virus, opdateringer og laver auto backup af dokumenter billeder og alt muligt andet. Rigtigt. Hvis jeg sælger en ny maskine, så installerer jeg kun drivere og opdaterer Windows. Så kan kunden selv lave en bruger, men ikke helt det vi snakker her jo.
--

Opret svar til indlægget: Elgiganten tekniker

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE