--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af Thomas.
--
#0 Aftalte du med morgen.dk at du ville sende det tilbage ?? Aftalte du med pc-netto.dk at du ville nægte modtagelse og dermed returnere kortet ??
Blev du lovet at pengene ville blive sat tilbage med det samme eller bare at du ville få dem igen ?? Hvorfor skriver du ikke hvor rmange dage "mange mange dage" er ??
De (firmaerne) skal jo ha lov at teste kortet for at se om du har smadret det og ha dig bogført i systemmet hvis du bare har smidt kortet tilbage i hovedet på dig.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
#2
Når man køber produkter over nettet så har man ifølge købeloven 14 dages returret, og man skal ikke, før man returnerer et produkt, lave en aftale med den pågældende forretning om, at det returneres.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #3 det kan godt være man ikke SKAL ifølge købeloven, men hvorfor ikke gøre det hvis det letter ekspeditionen? Når firmaet ser en pakke med et bestemt RMA nummer så ved de lige hvad det drejer sig om. Det kan da kun være i alles interesse.
Noget andet er at #0 da må have vidst hvad han bestilte hos pc-netto og hvad det kostede, så den der med at finde ud af EFTER bestillingen at kortet var for dyrt er helt ærligt for latterligt. Jeg ved godt pc-netto ikke har det bedste ry, men den her er nu også lidt langt ude.
--
#3 Ikke at jeg tvivler dit ord men det kunne jeg godt tænke mig at se et link at man ikke skal kontakter firmaet før returnering
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
#0. Jeg tor du kunne hjælpe både dig selv og forretningerne ved at prøve med bare en lille smule omtanke før du bestiller. Research er en god ting!
--
=OD
jeg hade købet et gfx 9700 pro hvor gpu blev brændt af fordi min blæser ikke kørtet så sendt jeg kort ind til det firma og ville have et nyt og det for jeg men da jeg for det og har kørt med det i 3 dag går min skræm i sort og finder ud af at der var en defekt ram blok :( og jeg ringer så til dem og siger jeg vil have mine penge tilbage og det siger ham jeg snakket med ok til jeg skule bage sende alt det jeg hade med tilbage og i går fik jeg så en mail at jeg ikke kunne får mine penge tilbage fordi jeg hade brugt de 14 dage nu vil jeg vide om det der med 14 dage glæder fra det føst kort eller er det for vær kort
ps. staver ikke så godt
--
Carsten Andersen
Det er et af de mest lamme indlæg jeg nogensinde har set. Har du overhovedet undersøgt hvilket kort du ville have og iøvrigt tjekket prisen på det!!!!!!!!!!!!
--
#7 Hvis en forretning ombytter en vare skal du ha en ny fakture med ny data på. Men dine 14 dagareturet kan du ikke benytte da du havde taget kortet i brug, men men men hvis forretningen siger okay til at du sender det tilbage er det dem der står med aben, men det kan være svært at bevise når du kun har en tlf samtale at holde dig til.
Snak med dem igen og spørg dem MEGET høfligt om hvorfor de ikke holdt hvad de lovede
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
#10 hvad nu hvis de sende et nyt kort og jeg ikke rør det hvad så kan jeg så få mine penge tilbage
--
Carsten Andersen
#11 Som sagt alle nye produkter har 14 dages returret, så hvis du for et nyt kort kan du benytte dig af den ret, men de kan også sende dig et refurbished (repararet kort) så gælder de 14 dage ikke
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
#12 ok tak
--
Carsten Andersen
Mattlock>> du virker ikke som den skarpeste kniv i skuffen !!
--
www.pc-netto.dk[...] har vi hørt om mange gange før, men Morgen Computers er en stor og pålidelig dansk edb-grossist som også har et mindre salg til private - måske skulle Matlock skrue sine forventninger lidt ned.
Der står ingen steder i købeloven at kunden skal tage kontakt til forhandler før returnering på returretten, men der står heller ingen steder at firmaet ikke må vente f.eks. en uge med at udbetale pengene til kunden.
#0
Definér venligst "mange mange" dage. Taler vi om 3? 7? 14?
--
En nisse i røven er bedre end ti af mug. #0 Ærlig talt, du synes ikke om et kort og sender det tilbage, bagefter nægter du modtagelse fordi det er for dyrt for et andet kort....hvad har du gang i ?
Enten har du ikke fortalt hele historien om oplevelsen eller også forventer du bare særbehandling.....når man køber online som i forvejen er langt billigere end forretningen du kan besøge nede på gaden, så må man forvente lidt længere og mere besværlig forretningsgang......dit piveri er er sgu pineligt.....havde de så sendt dig deffekte varer og ikke ville returnerer det fulde beløb kunne jeg forstå dit brok, men du fik jo pengene tilbage selvom du er en kunde der har svært ved at bestemme dig og ikke sætter dig ordenlig ind i det du køber.
/retlaw
--
http://service.futuremark.com[...]
NW and Baldurs Gate portraits at Portrait Portal http://karwal.dk[...] #0 Jeg skal da være ærlig at sige, at jeg er glad for, at jeg ikke er leverandør : Først er man ikke tilfreds og dernæst er det for dyrt ... tjekker man INTET, før man køber?
Enhver fornuftig handlendes største mareridt!!!
--
k7s5a/xp2000/gforce 4 mx4200/512 ddr 2100/wd 80 gb
14 dage returret gælder ALLE online køb om du har brugt det eller ej. ! Du skal ifølge lovgivning blot returnere det i væsentlig samme stand som ved modtagelse og må gerne tage det i brug .. de 14 dage gælder så stadig !!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #18 Nej den gør ikke, du må IKKE ta noget i brug også retunere det. Du må afprøve det ikke andet.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
#20 Nej bestemt ikke. Man kan jo ikke "afprøve" feks en brænder ved at brænde 200 skiver og derefter retunere den som ubrugt. #0 skriver intet hvorlang tid han har haft det siddende i sin maskine og #7 aftaler med firmaet om retunering så begge de sage kan vi ikke blande os i. Og bemærk venligst at jeg ikke siger de ikke kan sende kortene retur så lad venligst vær med at forvent andet.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
Fjummer....
Du må bruge hardwaren lige så tosset du vil i de 14 dage, og så returnere det.
Det er stadig i væsentligt samme stand og mængde.
ALT nyt hardware der sælges idag er jo brugt alligvel - det testes på fabrikken - så 14 dages ekstra brug gør jo ingen skade.
Mht. dit eksempel med brænderen, så kan du sagtens returnere den selvom du har brændt 200 skiver. Hvem skal kontrollere at du ikke har brugt den? Det er en sag om moral, og ikke meget andet så længe loven er som den er.
--
En nisse i røven er bedre end ti af mug.
# 9 ravnen <--- bare dine kommentare siger meget om din personlighed...!
Der gik næsten 2 uger inden jeg fik pengene...!
kortet fra
www.pc-netto.dk[...]
Jeg ringede max 2 timer efter, at jeg havde bestilt kortet, og sagde jeg ikke ønskede det alligevel.... ekspedienter sagde også, at jeg ikke ville modtage.... altså en afmeldt ordrer
Jeg modtager så pakken aligevel, og nægter modtagelse på posthuset.(hvilket er et bevis nok til, at kortet ikke har været brugt.
morgen.dk
Der havde jeg hellere ikke brugt kortet hvilket man kunne se
Begge firmaer var villige til at give mine penge tilbage..... Men det tog lang lang tid...!!!! Hvilket jeg synes er for dårlig...!
--
***Det er da godt her ikke er myg*** 100% enig med #16 - hvad har #0 dog gang i? ...at nægte modtagelse med prisen som begrundelse er sgu' da fuldstændig hovedløst?? ...Med mindre du er talblind, og først kan vurdere prisen, når den flinke postmand roder din pung igennem?! :)
/A
--
#24 Bestemt for dårligt af firmaerne, men at tage noget tilbage er penge ud af deres lommer derfor er de jo ikke så villige om at overføre pengene såm de skal.
Men 2 uger er helle ikke ulovligt, så ta det som en lærestreg og glæd dig over det bliver en god sommer
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death
begge grafikkort var ikke til mig.....!
den ene til mig, og den anden til en kammerat...!
Ved godt, at jeg ikke fik det nævnt...!
Jeg skriver bare dette så i er opmærksomme på de to virksomheders dårlig service ang. tilbage betaling....
og desuden hæver...
www.pc-netto.dk[...] (hvis man betaler med dankort) også pengene inden pakken af afsendt.... hvilket man ikke må.... først når de har afsendt pakken
--
***Det er da godt her ikke er myg*** Men undskyld, at man ville gøre folk opmærksomme på de to virksomheder...!
--
***Det er da godt her ikke er myg***
Jeg vil bare sige man er et SVIN, hvis man bruger den vare som man har bestilt og så retunere den, jeg kan forstå det hvis det var et sæt sko eller en jakke man skulle prøve om de passer, og dermed må "bruge" dem, men jeg vil ikke være 100% sikker på at det samme gælder en brænder eller en CPU, for det vil være meget omstændigt at skulle afprøve det, og selv i en butik vil man ALDRIG få lov til at gøre det, så hvorfra skulle man være så meget bedre stillet ved postordre, man kan heller ikke få lov til at splitte det hele af i en butik, og så kun putte det "meste" tilbage i pakken og stille den tilbage på hylden, tænk jer om.
Jev ved godt at Der er skrevet man "må" afprøve en vare, og den med at man må tilbagelevere den i "nogenlunde" hel og komplet tilstand, den tror jeg ikke på holder i en retssag, for den vare som retuneres skal man stadig kunne sælge igen, og hvem af jer er så interreseret i at modtage den vare som er "nogenlunde" komplet, ingen tror jeg, så for vores alle sammens skyld, så være en anstændig kunde, og behandel forretningerne som i selv vil behandles.
--
......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
Tja, din tåbeligt begrundede nægtede modtagelse af pakken fra pc-netto gør jo at din 'advarsel' er helt forkert.
Der er mange whiners - nogle har måske en sag, andre har ikke. Du falder imho i sidste kategori, og så kommenteres det. :)
Sorry, hvis indlæggene er lidt firkantet herinde - det er bare én af ulemperne ved sådan et forum! :)
/A
--
#30 Heh, jeg tror heller ikke der er den online butik som ikke har fået en hård medfart herinde i dette fora ;) Jeg tager personligt al den brok om de forskellige butikker herinde med et grant salt....
--
http://service.futuremark.com[...]
NW and Baldurs Gate portraits at Portrait Portal http://karwal.dk[...] Jeg vil da lige sige at jeg har handlet med pc-netto 4 gange og ingen af gangene har der været problemer. Så dem ville jeg da ellers klart anbefale.
--