• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Anden computer snak
  • 26-11-2021 · 20:50 1119 visninger 6 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Crystal disk info pålidelig

    Af Hansi123 Junior Supporter
Hej

Jeg har lige fået mig en ny bærbar fra power. Da jeg fik kassen undrede det mig over der sad et klistermærke på hvor der stod Premium pc\mac experience. Prepared ready for use. Jeg spurgte sælgeren om det var en returvare og han sagde nej, men at de internt havde den åbnet og klargjort den. Jeg har nu kørt en crystal disk info på den og der stod den til at have været tændt 1007 gange og 153 timer. Det er vel ikke normalt for en helt ny bærbar? Eller kan crystal disk info tage fejl?

DH-

#1

Nørd Aspirant
26-11-2021 21:01
Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at crystaldisk info tager fejl, da det blot læser SMART data fra disken. Lyder som om at den laptop har lavet mere end blot at blive "klargjort" internt hos Power...
Junior Supporter
27-11-2021 07:36
#1 mener du det er unormalt for en ny computer med de tal? I teorien burde der vel stå 1 ved opstart og 0 ved timer på en helt ny computer.
Ny på siden
27-11-2021 08:08
Ja, det er unormalt
Giga Supporter
27-11-2021 10:50
Aflever den og få dine penge tilbage, eller få dem til at give dig et afslag i pris.

Er enten en returvare eller demo model.
Ny på siden
27-11-2021 11:02
Den har kørt lidt over 9 minutter per opstart. Det lugter af at SSD'en har fungeret som mirror image eller sådan noget. Computeren kan godt være ny men har fået en "gammel" SSD sat i.

Jeg forstår ikke, hvad Power skal gøre for at "klargøre" den? Lade den op og køre Windows opdateringer? Fylde benzin, olie og sprinklervæske på? Det hele er jo klargjort fra producenten eller hvad værdi mener Power det er de tilføjer?

Hvis du ellers er tilfreds med dit køb og der stadig er 99/100% write life på SSD'en, så er det måske bare en "oh well" ting .. Alternativ kan du jo prøve at få en pris-nedslag eller returnere varen.
Junior Supporter
27-11-2021 12:39
Jeg skulle bare være sikker inden jeg tager ind og brokker mig :-). Tak for bekræftelserne:-).
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner