Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Compumail tager returgebyrAf Ny på siden anox | 26-03-2021 16:14 | 2990 visninger | 56 svar, hop til seneste
Hej HOL,
En sælger talte godt om en SSD M2, men som desværre ikke virkede i mit setup. Den har været monteret, men ikke godkendt af OS og derfor lagt tilbage i kassen.
Compumail tager 125, for at klaregøre til salg af varen. Jeg vil derfor høre om andre har oplevet det samme?
Hapset fra fakturaen:
Formatering/klargøring til gensalg (GDPR) 125,00 --
Virker reelt nok, de er nødt til at køre en slags formatering på den for at fjerne personlige info om sidste køber. -- Ja så betaler du vel 125kr, Tjek dit bundkort's specifikationer før du køber hardware næste gang, ingen grund til at Compumail skal tage dit tab.
Vi ved jo hvor meget folk brokker sig når de modtager produkter som andre har haft åbnet / brugt. -- Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD #2, nu er det OS som jeg skriver der gjorde den ikke kunne bruges. Og pengene er trukket, så det sker helt automatisk ;)
-- #3 Nej, både Windows og Linux burde køre en NVMe (M.2) disk helt fint :-)
Det virker til at dit bundkort ikke kan.
125kr er ikke så meget, og det virker helt fair syntes jeg. Hvis disken er defekt havde det været en anden sag. -- Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD --
Sidst redigeret 26-03-2021 16:37 Det er fair nok med en HDD, der er jo den fede gdpr og reelt set kunne der være efterladt nogle personfølsomme data på den, det er de nød til at være 110 % sikker på der ikke er, hvis de skulle sælge den som demo og nogle af din data var på den kunne de komme slemt i klemme -- #4, det har du sådan set ret i MS og Linux/GNU kan, men ESXi er mere kræsen med NVMe. Compumail sælgeren gav blot det indtryk at den kunne bruges til virtualisering. Set i bakspejlet, skulle jeg naturligvis have undersøgt det selv ;)
Jeg er blot nysgerrig på om andre har oplevet det samme med gebyr? Det er første gang for mig i flere årtier :)
#5, den kan overskrives på 10min. Synes 125,- for det arbejde er noget højt, eller blot en rigtig god timeløn. Vil formode den bliver solgt som ny. Kan ikke ses den har været i brug. -- Sidst redigeret 26-03-2021 16:43 De sælger så SSDen som demo/returvare til en lavere pris end ny så sammen med gebyret ender de med at tjene det samme.
Den kan jo ikke sælges som ny. Så det er egentlig det som gebyret dække tænker jeg. -- #7, det skal jeg dog ikke kunne sige. Varen ligger ikke som demo endnu, hvis det er tilfældet. -- #0
Nu læste du vel handelsbetingelserne før du handlede?
-- Den som ler sidst, tænker langsomst! #9, det står ikke i handelsbetingelserne ;) De kunne ikke henvise til det. Men blev nysgerrig og står som sagt ikke noget om det i deres betingelser. Der står det blot sendes tilbage i væsentlig samme stand. Det har jeg overholdt. Intet om GDPR og gebyr. -- Sidst redigeret 26-03-2021 17:21
Det er ikke unormalt, men der er vist ikke nogen prisliste på tværs af forhandlerne.
Jeg betalte også Proshop 80 kroner for at returnere en processor jeg havde haft monteret.
Jeg kørte selv ud med den, så sparede jeg da portoen, så det er vel ikke så langt fra dine 125 kroner.
Det er også fair nok, synes jeg - især taget i betragtning hvor populært det er, i visse kredse, at indkøbe hardware udelukkende for at teste om det kan voldclockes tilfredsstillende eller ej, og kan det ikke, sender man det bare retur. -- #11, betalte ud over 50,- for en fragtlabel, hvilket er helt i orden. Så de 125,- er rent GDPR gebyr. Så samlet har det kostet 175,-.
De kredse kender jeg ikke, men det synes jeg nu er dårlig moral ;) -- I mine øjne er det et spørgsmål, om det er muligt ud fra oplysninger på siden at be eller afkræfte, om den kunne bruges til det som op skulle, for hvis det ikke var muligt, vil jeg mene at det går inde under undersøgelse af egenskaber og brug.
https://www.forbrug.dk[...]
Edit:
Er den bestilt online?
For hvis ikke, har du så spurgt ind til konkrete brug, for ellers så har de nok desværre deres på det rene. -- Sidst redigeret 26-03-2021 17:52
12
Hvis du er helt på havregrød over den historie her sidst på måneden, så stik mig et praj, så sender jeg en pizza din vej. -- #13, den er bestilt online, så er omfattet af de 14 dages returret, som også beskrives i Compumails betingelser.
#14, hehe ellers tak, jeg har nok på kistebunden. Mit mål var at efterspørge erfaringer omkring samme problematik og ikke så meget om mad ^^ -- Det er da fantastisk at butikker tager et returgebyr når de har en udgift ved at kontrollere den returnerede vare. ellers ville de lide et tab som i sidste ende kun kan ende hos andre kunder. (læs kunder som faktisk undersøger om varen passer til deres behov inden køb) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #15
Ok, er der nogen oplysninger man selv kan finde, der tydeligt viser at den ikke kan bruges til dit formål?
#16
Det er bare ikke sådan loven er indrettet, om de skal bruge tid på det eller ej. -- #17 det kan godt være, men jeg snakker heller ikek om lov, jeg snakker om at det er dejligt at "DU, ikke skal betale ekstra på næste vare DU køber fordi en anden person har handlet dumt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17, SSD'en findes ikke på ESXi compability liste. Så skal jeg ud i noget 3. parts driver mv., som jeg ikke ønskede at bruge tid på og kan give tvivlsom stabilitet. Så jeg købte noget andet jeg ved virker, heldigvis ikke hos Compumail :)
18#, jeg tvivler nu på Compumail taber penge, når De tager så voldsomt et gebyr for en perfekt varer. Jeg vil faktisk mene det er omvendt og en god forretning for Compumail. -- Men alle butikker har ret til at tage et retur gebyr for forringelse af varens værdi, de kan ikke sælge den som ny men kun som demo
At de store som Proshop, Elgiganten, power osv oftest betaler det hele tilbage (det gør Elgiganten selvom du ikke en gang har emballagen med tilbage)
Er ikke ens betydning med at en lille butik som conpumail har råd til at tabe penge på alle vare folk bestiller for at teste og retur
Det står også i regler om de 14 dages returret at butikkerne har ret til at tage et fair gebyr i forhold til varens værdi og hvad de kan tjene mindr på produktet fordi det er åbent :) -- #18
Den mulighed må og har de pris sat efter.
Og hvis de vil have mere, så handler folk nok bare andre steder, hvor de ikke laver de numre.
#19
Hvis du har kunne slå det op, så er de lidt i deres gode ret, for så har du nemt kunne finde svar, uden at skulle teste produktet yderligere.
Men hvis det så ikke har været plomberet, så vil jeg ikke mene der kan være tale om værdiforringelse, og der med kan de ikke på lægge et gebyr.
Noget andet er også hvad din årsag til returnering var, for har du begrundet den med at produktet ikke levede op til forventningerne, så vil jeg igen mene, at du kun har undersøgt egenskaber og brug, og derfor ikke kan pålægges gebyr. -- 21#
Så er jeg logget ind. du er simpelthen for sløv Mads. du skriver selv "Den mulighed må og har de pris sat efter." det er jo nettop hvad jeg siger. alle andre skal betale fordi en tumpe køber et produkt som ikke passer til ham. Jeg så hellere billigere priser. og ja, butikken må tage et gebyr da de har lidt et tab i-og-med at de skal kontrollere at varen virker. (ellers købte alle nok 1000 3090 grafikkort og minede i 13 dage for at sende dem retur efter.... -- Sidst redigeret 26-03-2021 18:57 #19 - Jeg ved ikke om du er interesseret i at vide mere om hvad der sker i returprocessen, men here goes alligevel.
Når du returnerer fx et lagermedie til en forhandler, hvor forseglingen har været brudt, starter en længere proces for varen. Det er ikke sikkert den skifter hænder flere gange, men det er ikke usandsynligt.
Med mindre der er en maskine til det, skal en lagermedarbejder sortere alle pakkerne, alt efter hvad de skal. Er det varer der skal på lager, til RMA, til demo, til kreditering osv....
Efter lageret ryger varen ind til returafdelingen, som pakker varen op, finder ordren og retursagen, læser årsag for retur, checker emballage, tilbehør, stand, mængde samt tester at varen virker.
Så skal HDD/SSD dataslettes. Det gøres med GDPR compliant datasletnings software. Blancco og Certus er meget populært til formålet. Så dannes der et digitalt certifikat som dokumentation for korrekt udført datasletning, som bliver opbevaret på en server, som ligeledes koster i både software licenser, og hardware at holde i gang. Hvor mange år certifikatet skal opbevares ved jeg ikke. Men man må satme ikke miste det, for det kan blive meget dyrt. Hele turen fra indlevering til placering på hylde skal kunne dokumenteres i hoved og røv. Hvem har rørt den sidst, hvem har adgang til lokalet hvor data slettes osv.
Når det så er dataslettet, certifikat udstedt, gemt og disken er pakket sammen igen, ryger den på lager igen, sandsynligvis på en hylde for sig, sammen med andre demovarer.
Returprocessen er lang og varen skifter hænder mange gange. Returafdelinger er ren udgift, så det er med at være så effektiv som mulig. Det kan også være svært at fastsætte et beløb for hvad et håndteringsgebyr skal være, da det varierer alt efter varens type, mængde, stand og så videre. Jeg forestiller mig det er derfor de ikke skriver gebyret i deres betingelser. Omend jeg synes de burde skrive bare lidt om det :P
Forhandlerne skal nok få pengene ind. Hvis de ikke måtte tage et returgebyr af nogen art, ville de bare sætte prisen op på varen vurderet ud fra hvad en retursag cirka ville koste. Der bliver nok hurtigt lagt en form for industristandard, da forhandlernes priser ofte følger hinanden. Flertallet beholder deres varer, så det ville være noget bittert, hvis varen blev dyrere for alle, fordi fx 1 ud af 100 kunder returnerer. Derfor synes jeg det er helt fint der tages et gebyr. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-03-2021 19:13 #22
Det er chancen i branchen, og sådan er loven....
Nej ved du hvad der er for sløvt det er når en tumpe, ikke begriber hvad forskellen er på værdiforringelse og håndterings omkostninger, og specielt at være så retarderet at bruge det som argument, at en vare kan ende med at koste mere, for at man skal give afkald på ret.
Tag og læs den brochure jeg linker til i #13
#23
Håndtering er underordnet, det har intet med værdiforringelse at gøre, ej heller en brudt plomberingen, hvis det er nødvendigt for at fastslå brug/egenskaber.
#0
Hvis varen ikke var plomberet, så ville jeg bestemt modsige mig deres gebyr, alt efter om du har informeret dem om, at du har haft den monteret i maskinen.
Hvis det var plomberet, lyder det til at du nok har en lidt tynd sag, da det lyder til, at du har kunne slå op, om den havde de muligheder som du søgte, uden at undersøge produktet yderligere, om forbrugerombudsmanden vil sige at man selv skal søge flere oplysninger, end man kan læse sig til på indpakningen, før man har en god grund, til at tage produktet i "brug" ved jeg ikke, men er du utilfreds, så kan du jo prøve at køre sagen forbi dem, husk dog lige at informere forhandler først. -- Sidst redigeret 26-03-2021 20:08 Skulle sende noget hardware retur til Proshop og de ville have fucking 50kr for en returlabel.. fuck da af... Pfffh! Sgu for latterligt der ingen gratis retur er af et firma af den størrelse.
Selv Miinto / Nike har gratisretur. Og ja, Proshop er pænnnnt stort firma. -- #24 - Det er jeg klar over, det var blot for at forklare forløbet for trådstarter.
Forhandler må vurdere hvad de finder rimeligt i forhold til værdiforringelse. Så kan forhandler let smide de håndteringsomkostninger der måtte være ind under værdiforringelse, og så ikke udspecificere yderligere :)
#25 - Gid det var så vel. Ligesom i Komplett's gyldne dage! Jeg forestiller mig det har noget at gøre med avancen på varerne. Det gør mere ondt at dække returfragten, hvis man kun tjener 2% i gennemsnit fremfor hvis man tjener 50%.
Dertil kommer produkttypen selvfølgelig også. Der er mindre værdiforringelse på et par sko end der er på et grafikkort. Der er ofte slet ingen plombering på et par sko. Man skal jo kunne prøve om de passer. Hvorimod hvis plomberingen er brudt på et grafikkort, kan det give enormt bagslag at sælge det som nyt, fremfor at sælge det som demo med tab. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-03-2021 20:54 #alle
Lige for at præcisere. Der er der ikke tale om et gebyr for værdiforringelse, men derimod et gebyr/teknikker-løn for at formatere disken. Så jeg vil mene at jeg har overholdt købsbetingelserne der hedder at varen skal sendes tilbage i væsentlig samme stand.
#25, jeg synes nu det er helt fair at der betales for fragten tilbage og evt. fragten for modtagelse af pakken, heller ikke refunderes. Det er en omkostning forbrugeren må stå for. -- Sidst redigeret 26-03-2021 21:02
Hvorfor f*nden skulle en webshop dog betale portoen for en kunde der returnerer.
Så må man jo møde personligt op med sit overskydende scalperhardware hvis man er for fattig til at smide en skaldet 50'er for porto. -- #28 - Det gør de heller ikke, det er faktisk et skide smart system.
"Køb for over X beløb og få gratis fragt" - Lokker folk til at bruge flere penge for at spare fragten. Mens man reelt giver webshoppen mere fortjeneste end hvad fragten ville koste.
Gratis fragt tur/retur - Bruges ofte af webshops der sælger varer med høj avance.
Random beklædningsgenstand - Webshop betaler 50kr, kunde betaler 500kr. Fragt koster webshop 35kr (måske mindre) og kunden tænker stadig "gratis fragt! Yissss!!".
Da komplett indførte gratis fragt tur/retur, blev prisen for alle varer også sat en lille smule op på tværs af alle varer. Prisen blev selvfølgelig ikke opjusteret med fragtomkostningen, så ting til 10kr kostede ikke pludselig 60kr. Her satte man bare priserne op alt efter produkt, og håbede på at folk købte flere ting på 1 gang, for på den måde at tjene fragten hjem plus en masse ekstra. 9 ud af 10 gange var det en overskudsforretning :D -- - Indsæt signatur -
29
Nå, så dukker der en bruger op med en kommentar der indikerer at vedkommende ved hvad vedkommende snakker om.
Meget ubehageligt og ikke noget jeg er helt tryg ved.
På den seriøse side; jeg betaler med glæde min returporto, selvom det så betyder at man ikke får et kig på hende der fra lageret.. -- Al fysisk behandling af en vare koster grunker for forhandleren, og da det er en hård branche, der har kigget dybt ned i samtlige besparelsesområder, er man så via tidens og idèernes - indtil nu - bedste formåen for overlevelse, nået frem til flere fælles ting, som feks. returnering af varer under nogenlunde samme præmisser, da problemerne/omkostningerne er altoverskyggende for samtlige, hvor så feks. selve kundehåndtering kan have fælles forskelle, der jo ses ofte i øv-bøv tråde herinde :)
Vi ved jo alle, at firmaerne bliver forsøgt udnyttet af en sværm af shitheads, der køber varerne ind, afprøver dem, og sender dem retur under div. frister. Det er jo en gammel ting vi ofte har haft på Hol menuen, men udnyttelsen og udgifterne er jo så nu accelererende med de "nye tider" der stort set betyder pres den ene vej/pres den anden vej. (tryk avler modtryk - altid)
-- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #30 - Samme her. Altså, nu er jeg ikke socialdemokrat, men det er i fællesskabets interesse at betale fragt. Fremfor at fragten bare bliver splittet op og pålagt alle varer, så det i sidste ende bliver dyrere :P -- - Indsæt signatur - #6
En timeløn der hvor jeg for lavet min cykel er 500kr, 125kr er så 1/4 det eller 15 min og er sikker på alle steder har en pc man lige kan formatere en ssd på ca 30 sekunder + 5 min for at åben en pc og montere den, tager ikke 15 min -- #28:
Ved virkelig ikke om du er seriøst eller blot en 'hygge' troll sådan fredag aften.
Please for the love of God.. placer dit keyboard på bordet og fold hænderne sammen i skødet. Brug de næste 5 sekunder på, at tænk over hvad du lige skrev.. Jesus fucking christ.......
Ja.. hvorfor skulle en webshop betale for porto for en kunde? Hm.. hmm......! Ja hvorfor mon? Kom nu lige... helt ærligt altså.
Nægter oprigtigt at tro på, du er seriøs nu, men hvis du er for real .. omfg altså. /facepalm x100.
Ej du må sgu være troll altså :P
-- #7
Nogen gange er pris forskellen så lille at mange heller vil købe en ny end en returvare -- #25
Selv Miinto / Nike har gratisretur. Og ja, Proshop er pænnnnt stort firma.
Hvor meget, tror du Proshop tjener på at pakke et 300 kr Logitech keyboard ind og sende til dig?
Hvor meget, tror du Nike tjener på at formstøbe et par sko i skum/gummi og så sælge dem til over 1000 kr per par? Eller Miinto får børnearbejdere til at hækle et par underdrenge, og sælge dem til 500+ per par?
;-)
Men ok, når man scalper grafikkort og tjener boksen på det sort, så er det da træls, når det går galt, og man må returnere noget og betale hele 50 kr i dummebøde. AV!
(Hov, nu kom jeg til at skrive, at du er scalper endnu, endnu en gang. Det smuttede bare. Sowwy!)
#edit: Tip. Når du nu selvfølgelig opgiver dine fortjenester til Skat, og er momsregistret, så kan du nok trække både momsen fra de 50 kr i momsregnskabet og trække de 40 kr fra i overskud.
Det er da en trøst, hva? :) -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 26-03-2021 21:49
35
Jeg er skam helt seriøs omfg smiley gg wink jesus.
Min pointe er jo bare at jeg finder returporto helt fair.
Det skal du ikke lade dig gå ned over sådan en hyggelig fredag, fo real, schizzles. -- #37:
Jeg VIDSTE bare den ville komme! :D :D :D :D Men nej, det er ikke grafikkort som skal sendes retur :P Derimod et bundkort som jeg havde bestilt men springer alligevel ikke på 11900k toget :D Så no need for it. -- Sidst redigeret 26-03-2021 21:55 Skal alle kaldes scalpere nu om dage eller er det blot endnu en tråd, hvor folk skal svine andre til? -- #40:
Vi kan jo starte med at spørge Comicsdk som igen igen skal afspore diverse oplæg som denne med hans evige tuderi :)
-- #41
Jeg har lidt svært ved at forstå, at der er voksne mennesker herinde, der tråd efter tråd, skal svine andre til. Kalde folk scalpers, hænge andre ud for at være trolls osv. Kaldes du scalper på baggrund af, at du har pt 2 gpu? Læste den anden tråd vedrørende din 3070/3080.. --
41
Jeg tror bare du er lidt nærtagende, dude.
Hvis jeg virkelig skulle tude over noget, ville det være at skulle betale en 50'er for returporto, det er stensikkert. -- JA det er ganske normalt og fair
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #42 - shit da oss`- sku du absolut spørge om det i denne tråd - da det intet har at gøre med returudgifter at gøre :)
Anyway - Der er nogle brugere herinde, der ikke har råd, evner, eller modet til at købe de dyrere kort og mere, skal der som udgangspunkt ikke til for, at vandene deles. Intet ulovligt er sket, og morale og etik er bestemt ikke noget de fleste fornærmede selv kan forholde sig til.. Andre ting kan der så forholdes til i div. situationer, men heller ikke aktuelt i denne tråd..
Desuden har det intet med returudgifter at gøre, hvor folk der har misbrugt forhandlernes retursystem, jo netop selv er årsagen til, at flere kunder selv skal betale for returneringerne.. Også før oppe herinde.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 26-03-2021 22:33 ..fordi det er meget vanskeligt at købe et grafikkort.
Og farligt. -- Nogle får aldrig et bedre GFX - hvis de tror, de kan nøjes med, at kræve en lav pris passende til deres pengepung. Men så er det da godt, at der er brugte cpuèr med indbygget grafik til disse.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #45
Jeg kan se andre herinde, der også skriver om andet end hvad #0 skrev om.
Kan heller ikke se dit svar i :
https://www.hardwareonline.dk[...]
Har noget med sagen at gøre om #0 i den tråd.
https://www.hardwareonline.dk[...]
Kan heller ikke helt se hvad det har med #0 at gøre at du prøver at hænge personen ud.
Hvad med : https://www.hardwareonline.dk[...]
Der har du mere travlt med andre brugere end hvad #0 skrev om.
Skal vi virkelig nitpicke om hvem der skriver om hvad, og hvorfor du lige valgte mig, når tilsyneladende, andre kørte den af sportet, ved at kalde en scalper osv.
-- #48 - nu blander du igen tingene sammen! Hvad jeg mente var, at når ting som scammere bliver taget op i denne tråd, vil det hurtigt overtage debatten udfra OP`s udlæg, der intet har med det at gøre.
Og jeg har bestemt heller ikke hængt #0 ud i denne tråd - hvilket du så også er rundforvirret over - men intet nyt deri..
Mht. til dit link til denne tråd https://www.hardwareonline.dk[...] er det fuldt ud ok at advare andre omkring #0. da han/hun stadigvæk bare vævede videre, netop jævnfør de ting jeg nævnte!
Prøv dog at følge bare lidt med, før du skriver herinde.
Suk -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 26-03-2021 23:00 #49
Ah, så det er i orden du beskylder mig for noget, men gør du selv det samme, så er den galt igen.
De links kan man se du skriver om andre ting end hvad trådstarteren skriver om. I svar #28 beskyldes Vandkanden for at være scalper. Missede du den eller? Jeg prøvede at forstå situationen til hvorfor han beskyldes for den anklage og ovenikøbet faktisk sige min mening om, at folk beskyldes alt for meget herinde og oftest ender med at blive svinet til.
Mon ikke du selv er ret forvirret og lige skal tjekke tingene inden du hænger mig ud.
Edit: og så fint du redigere og siger jeg skal følge med.. Sjovt nok står det sort på hvidt at en anden startede -- Sidst redigeret 26-03-2021 23:02 #50 - utroligt som du ævler løs! I svar #28 var det som sædvanligt comics, der lige sku nævne udtrykket scalper - hvilket jo heller ikke har noget som helst at gøre ang. folks +/- betalinger til forhandlernes retursystemer. Dèt er som jeg også før har begrundet de personers skyld, da over en længere tid groft har misbrugt forhandlernes velvillige betaling at returneringerne - det er der derfor strammet op på, og for de fleste ikke aktuelt længere! Og ja en anden startede, hvilket jo ikke bør være årsag til, at du skal ha` en mega forklaring i denne tråd omkring hvem der synes hvad omkring scalpere, eller for den sags skyld defineringen af samme - så ku du jo ligesågodt spørge ind til oplysninger om alle andre emner/debatter i andre tråde.
Du prøvede at forståe en situation, der ville give mig og alle andre mere spildt tid på, at forklare dig, hvad du allerede burde vide i #45 - da jeg endte med et smiley - gik du glip af det?
Og husk så lige, at du ikke vinder noget ved, bare at levere link ind til andre tråde du heller ikke har forstået!
Og så er det vist tid til, at slutte af med dig, da det er tidsspilde, at forklare dig alting til hudløshed - mere suk.. Og jeg skal så desværre også hente min søn kl. 05 i morgen - øv..
P/S - hvis du ellers kan finde ud af det, kan du jo bare søge på vandkandens indlæg for nærmere forklaring - hvor svært kan det være.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 26-03-2021 23:19 #51
Du må meget gerne citere mig, hvor jeg søger en lang forklaring. Jeg spurgte Vandkanden, fordi jeg kunne se, de allerede kørte af sporet med den samtale.
Svar #28, 30, 35, 38 og 39... 5 kommentarer inden jeg spurgte. Og der er ingen af dem du henvender dig til, men lægger mærke til min ene kommentar. Og skal ydermere kommentere på dette. Nu beskylder du mig for at spilde andres tid, til trods for 5 > 1 kommentarer..
Hvis du synes mine kommentarer er spild af tid, hvorfor svare og trække den længere ud? Du ved godt du kan skippe de indlæg der står mit navn udfra.
Det lidt svært at beskylde andre for noget man selv har gang i. Og lad nu vær med at udtal dig for andres vegne.
Dit headhunt efter mig er faktisk det jeg omtalte med at folk jager andre og skal svine dem til. Du kommer ikke langt med den her diskussion. -- Jeg nævner lige igen at det super ærgeligt man ikke kan sælge popcorn over et forum.
Kan vi ikke bare give hinanden en krammer?
Nogle der har forstand på grill-typer? -- #53
Du kan altid bestille ekstra på bilkatogo. Har hørt at et hul i jorden fyldt med sten og noget brænde er lige tilpas -- #27
Nej det er et håndteringsgebyr, hvilket virker lidt fjollet, nu når den ikke har været taget i brug og knapt har været prøvet.
Jeg er lidt i tvivl om de kan forsvare den, som udgangspunkt er håndteringen processen underordnet for retur retten, har selv haft en sag, ved en større reservedels forhandler, der pålagde retursager 250 kr i håndteringsgebyr ved returnering, der havde jeg forbrugerombudsmanden inde over, og det blev der sat en stopper for.
Så du kan jo prøve at vende det med forbrugerombudsmanden, hvis du mener det er for dårligt, og at der skal gøres noget. -- #58 - Kender du nogen derinde? For de plejer da ikke gå ind i sager hvor beløbet er under 500kr eller sådan noget. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 27-03-2021 08:33 #59: Mon ikke 500 kr. kriteriet er for salgets størrelse- og ikke indsigelsen? --
--
Just...wow...: https://xkcd.com[...]
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|