Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
ProShop RMA problemAf Supporter Aspirant Slettetbruger3072 | 24-08-2018 10:29 | 14075 visninger | 210 svar, hop til seneste
Kære HoL,
Har i oplevet det før?
Jeg bestilte PC også modtager jeg varen og sender pakken retur igen dagen efter fordi der sku bukkede pins !
Idag de siger de ikke kan returner den eller bruge reklamation :/
Så får jeg et billede over hvorfor, så svare jeg med en video som viser min unboxing fra da modtog den, men desværre ingen svar endu.
Det er det billede de sender mig.
God Fredag!
https://m.imgur.com[...]
Her er en konstantering:
Desværre er det ikke muligt at returnerer produktet, da varen både har været taget i brug, samt er fysisk skadet. Det er tydeligt at bundkortet har været afprøvet og derfor formodes det at skaden er sket i din varetægt. Der er kølepasta på PNP cap og bukkede pins, Ønskes bundkortet retur eller skal vi skrotte det for dig ? --
Sidst redigeret 22-11-2021 15:09 af Thomas
De har jo ret. Produktet har været i brug.
Personen der har installeret CPU har ikke kunne finde ud af det og har beskadiget bundkortet.
Selvfølgelig skal en forhandler ikke dække personers fejl. Så må man lade være med at samle selv hvis man virklig ikke kan finde ud af at følge en brugsanvisning. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #1
Hvad forstår du ikke ved at bundkortet og hele pc'en blev sendt dagen efter da jeg så der bukkede pins?
Skriv fra en profil hvis du seriøs. :) -- #2 Det kan jeg godt se... Holder mig sku væk fra nu af -- Der er enormt mange tråde her og på hwt.dk om Proshop og deres afvisninger pga. bukkede pins, så jeg tror du har en lang kamp foran dig.
Dit indlæg i #0 er noget rodet så meningen går tabt.
Har du bestilt en komplet pc som du så har returneret? Eller er det enkelte dele? -- #5
En hel pc set-up dele, nogle dele blevet tilbudt 20% af prisen som er fint og bundkortet fik den jonstantering der.. -- #0: Jeg er lidt forvirret... Du skriver du bestilte en PC, men CPU soklen har bukkede pins. Hvis det var en komplet PC, hvorfor har du så pillet bundkortet ud? Hvis der ikke er tale om en PC, så er det bare løsdele du har bestilt?
Edit: Kan se du har svaret på det lige før denne post
Men nu er det ikke første gang Proshop sælger brugte varer, som nye. Har selv oplevet det to gange, hvor jeg sender varerne retur, og pengene blev refunderet med det samme. Det ene var et bundkort, hvor flere ting til det manglede, dog ingen bukkede pins. Jeg har lært min lektie, at aldrig nogensinde købe bundkort hos Proshop. -- Sidst redigeret 24-08-2018 10:50 Altså... du skriver:
"så svare jeg med en video som viser min unboxing fra da modtog den, men desværre ingen svar endu."
Hvis du har optaget video under din unboxing, hvor det tydeligt kan ses at der er bukkede pins når du tager varen ud af kassen, er det jo ligetil.
Hvis de ikke accepterer den, synes jeg bare du skal politianmelde dem for bedrageri - for det er jo hvad det er, hvis de påstår at du har selv har ødelagt varen - men du kan videodokumentere at den var ødelagt da den kom ud af pakken. -- #8 Planen er jo høre dem ad hvis ikke høre fra dem i løbet af næste uge, så melder det til en forbruger firma.
Videon viser at tingende kommer ud fra en lukket fragt kasse osv.
Hvis de siger at det falsk video eller hvad de finder på, så ved jeg ikke andet end melder dem, nok ikke til politiet for føler de vil være ligeglad og det vil være syndt for samfundet at politiet bruger ressourcer på en virksomhed når andre ting er vigtigere.
Men korte af det lange skal ikke røre proshop. Selvom prisen er lav. Vil hellere give par hundrede mere end og støtte en lorte firma. -- #8: Politi anmelder det? Hvad pokker har Politiet med det at gøre? Så er det da helt klart en sag for forbruger klagenævnet (forbruger ombudsmand, eller hvad pokker det nu hedder nu om dage), men det koster dog vist mellem 600-800 kr at oprette en sag, og pengene er tabt hvis man taber sagen. Så det kan næppe svare sig i sidste ende. Eneste man kan gøre er give dem negativ omtale på Trustpilot, dog husk at ikke svine dem til, det får man intet ud af. -- Det kan godt være det bare er mig, men hvis man filmer at man pakker en kasse op, lyder det i min verden mistænkeligt. Som om man forventer at noget er galt, og dermed forsøger at skabe et bevis.
Jeg har aldrig, og kender ingen der filmer at de pakker en kasse op. Det virker paranoidt...
Men det kan også bare være mig :D -- Mobilnørd :) Det bliver en sørgelig udvikling hvis man fremover skal video-filme alle hardware pakker man modtager for at sikre beviser. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ikke første gang man høre om det usle trick der.
Har ikke handlet ved dem i mange år og kommer heller aldrig til det igen og så er det uanset hvor meget jeg kan spare i forhold til andre steder, nægter at støtte sådanne folk.
#0 Har du et link til din video? -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #11
Den skal du f...... længere ud på landet med, der er mange med youtube kanaler der filmer unboxing af nyt hardware. -- Hvorfor er der kølepasta på den sorte dimmer? -- i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D #11 Der er sågar visse personer der filmer lige fra posten afleverer pakken og til de har åbnet pakken. Der er en hel del der får en pakke fra fx Ebay, men hvor det så er en eller anden billig og forkert ting (scam).
-- Slettet jfr GDPR For lige afklare nogle ting :D
1) Har filmet alle mine produkter siden jeg fik konstanteret at min iPhone var smadret fra hjemmet af, af Yousee, da jeg sendte dem en video fik jeg ikke svar tilbage men blit en hel ny telefon. Og siden der har jeg brugt det til og bevise MIN side af historien hvis folk påstår jeg fusker/svindler. Samme gælder produkter jeg sælger herinde på HOL, jeg optager dem og tager billeder før afsender for kan være fragtmanden er skyld for skader osv.
2) Sætter link op senere hvis det nødvendigt. :)! -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:06 #10: Sidst jeg checkede sorterede bedrageri under straffeloven og der er det altså politiet man retter henvendelse til - ikke forbrugerklagenævnet.
For det er jo ikke en forbrugertvist om reklamation/garanti - der er tale om bedrag hvis kunden kan bevise at varen var defekt ved modtagelse og Proshop for at unddrage sig ansvar hævder det modsatte - og angiver at det har været i brug samt at der er kølepasta på. -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:08 #15 En sjov forklaring... Den kom sådan, fik produktet brugt fra starten, ProShop ser videon og vender tilbage også kommer de med revurdering. -- ah fuck it. -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:10 #19 Lads nu se hvad de svare næste uge :/ -- #21 ... -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:12 Må vi se filmen så ? -- i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D #24 Har skrevet tidligere hvis det mødvwndigt så sætter jeg den op, jeg afventer lige ProShop -- #23 Det hører ind under injurier at påstå, at nogen er svindler uden at have et retsligt bevis for det, eller at der foreligger almindeligt anerkendt og fyldestgørende materiale, der bakker påstanden op. Enkeltsager kan ikke bruges til at generalisere på den måde.
Du kan "konstantere" alt det, du vil. Det er ikke interessant i den her sammenhæng.
#25 Så du lægger gladeligt ProShops svar til dig ud på nettet, men vil "lige vente deres svar" før du forelægger dit eget bevismateriale?
Tyndt? -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:17 Så du bruger den som afpresning af proshop ? -- i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D #25 Jeg føler med dig. Det er min værste frygt at et produkt er beskadiget ved modtagelse. Jeg har selv købt flere vare der tydeligvis har været åbnet før, og jeg tager billeder med det samme når det sker, men er det nok, tænker jeg altid? En unboxing video er måske den eneste vej frem for at sikre sig selv mest muligt, især med denne sag som eksempel.
Jeg krydser fingrer for dig, og så håber jeg at ProShop upper deres game ifht. QA for returnerede vare. Det er fandme ikke nok at skimte hen over dem og sætte dem på salgshylden igen. Det er ikke værdigt for dem som firma eller fair overfor deres kunder.
EDIT: Jeg vil dog pointerer at du ikke vinder point ved at omtale dine egne beviser med så stor iver, men holde dem for dig selv, i stedet for at dele dem med de folk som forsøger at hjælpe dig eller på anden måde assisterer dig i denne sag. -- Core I7-4770K, 3,5 GHz
32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix
EVGA GTX 780 ACX Superclocked
ASUS Maximus VI Hero, ROG, EVGA SuperNOVA 850 G2 --
Sidst redigeret 24-08-2018 11:22 #28 Det er jo netop det han ikke gør. Han afventer PS og hvad de siger til videoen. Og hvis det var mig, der vidste at jeg havde retten på min side, så ville jeg handle på samme måde som OP. -- Slettet jfr GDPR #26 Vil du handle hos dem og mener de ærlige, go for it. Så lads luk den her.
#27 Bygger op på suspense...! Ej, nej hvis jeg føler det nødvendigt så poster jeg det. Men indtil videre skal nok opdatere hvad alt det her ender med.
1) Hvis de tvinger mig til og acceptere deres konstantering, så jeg ligeglad pengene spildt men ved ikke røre deres webshop/butik eller alt under deres navn.
2) Hvis de indrømmer eller mener andet også refunder pengene, holder mig stadig væk fra firmaet og pengene er ikke spildt.
Hvad end svaret bliver, vil jeg kun høre fra dem og se hvordan de vil reagere.
Over tlf de har en klam attitude fordi fortalte dem at produktet kom sådan, men lads se om min side af historien som er på videon ændre det hele.
Alt i alt, så jeg færdig med firmaet. -- #29 #30 tak for jeres dejlige ord, i blomstre tråden med noget fornuft <3
Og #28 der ingen afpresning... luk den her. -- #31 Jeg har handlet mange gange hos Proshop. Ingen problemer overhovedet.
Jeg har også oplevet mange fumlefingre her på hol.dk, der har smadret alt muligt, og pludselig er det hele verdens skyld.
Men du kan jo netop ikke "lukke den her", når du i et offentligt forum har svinet en virksomhed til uden at vente på deres svar. -- FWIW, jeg modtog en cpu + køler fra Proshop. Mit første forsøg på at samle en computer. Jeg kunne simpelthen ikke få den f......... køler sat på cpu´en, og opdagede efter et godt stykke tid, at benene på køleren var bøjede, hvilket virkede helt vildt, de var umulige at rette ud igen.
Jeg blev temmelig gal, og kørte helt til Århus med alle delene til computeren, og gik i returafdelingen. No problems, de tog det hele tilbage, og overførte penge med det samme. Så det er ikke mit indtryk, at det er et "svindelfirma".
Dog burde jeg naturligvis ikke have haft en ødelagt køler fra starten af :) -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:25 #33 Har bygget rigeligt pc'er og har købt mange ting hos dem, aldrig haft behov for RMA alt kørte. Første gang efter 3 års handel hos dem, beder jeg om min FØRSTE rma, de konstantere noget uden og høre min del af historien.
Om de svindler, det gøre de fra min side af.
Om folk er glade for dem, så har jeg ingen holdning udover det folkets valg.
Om jeg har kritisk holdning til dem, burde være ligegyldigt for dig hvis du tilfreds... -- #34 Glad for høre du ikke endte tomhændet ud. :)! -- #33 Dine handler kan umuligt give et retvisende billedet af PS samlede tilfredshedsbarometer. -- Slettet jfr GDPR Det ligner godt nok at du har købt et brugt/returneret kort når nu det kommer med thermal paste på.
Er det evt. købt i deres outlet?
Har kun haft gode erfaringer med Proshop (dog aldrig haft en RMA). -- Du vil gerne kalde proshop for et svindel firma, men vil ikke fremlægge dit eget bevis? Seems legit.
Hvis du har købt det som nyt og det har været brugt, så bør videoen jo vise det og så får de et forklaringsproblem.. Men læg dog videoen ud, ellers er det jo ligemeget hvad vi tror og siger.. -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:31 #39 Læs nu hele tråde, i stedet for at kommentere på noget (som allerede er kommenteret på - og svaret på). -- Slettet jfr GDPR #38 Det der irritere mig er at jeg ved det brugt, hvilke tegn er der?
Jamen ridser på bundkortet bagfra.
Noget mærkelig sort / gennemsigtig aftryk bagved
Kølepasta rester
Bukkede Pins
Dog ikke mindst, de har ikke beskrevet det, men grafikkort slot holderen er altså løs, shovt de ikke noteret det...
Det her er deres svar før sendte til RMa med sendte en kort video af funktionaliteten.
"Eftersom at det er så nyt som det er har vi mulighed for at ombytte det komponent du tænker der er defekt." -- Sidst redigeret 24-08-2018 11:34 Hold kæft gør de stadig dette? Gad godt vide hvor mange gange de har lykkedes med det, da det samme er sket for mig hos dem for 3 år siden. Bestilte et bundkort hos dem og da jeg skulle sætte processoren i var halvdelen af pinsne bukket. Men de var totalt ligeglade da jeg skrev til dem om refundering og de mente det var min egen skyld og bla bla bla. Fuskere. -- Altså, den køler jeg omtaler, var netop en demomodel. Det var også annonceret. Ved afhentning, spurgte jeg til, hvad der gjorde den til demo, og fik at vide, at den vist bare havde været fremvist for en kunde. Det kan jo i hvert fald ikke være korrekt. og det var det, der gjorde mig så sur, at jeg leverede alt tilbage.
Da jeg leverede alle delene tilbage, talte jeg jo med en flink tekniker, som undrede sig over, at nogen overhovedet kunne bøje de ben. Jeg undrede mig mere over, at de ikke havde opdaget det, da de jo må have fået den retur fra den første kunde.
Hertil sagde teknikeren, "returvarer bliver altid solgt som demo, men de bliver altså ikke tjekket for fejl, med mindre det er helt åbenlyst - det har vi ikke tid til." -- #42 Stadig idag desværre. De opkræver også 100,- nu hvis man nægter modtagelsen, eneste virksomhed der gøre det af dem jeg handler med :/ -- OP var bundkortet fra deres outlet? Eller var det bare nedsat? Lidt nysgerrig efter #44'S post :)
#46 Det hænder jo at en vare bliver solgt som ny selvom den ikke er det :) -- proshop i en nøddeskal
-- jep jep Solgt som nyt :)
Alt brugte vare plejer have **DEMO** titel osv. :)
Fuld pris osv -- hedder du ninna chau?for kan se på fakturaen det er det ejeren hedder af det hw:;D -- jep jep dog kan disse pins rettes ud oftes, så ville jeg forsøge hvis de ik gir sig.... -- jep jep Anden123 og Kidneymaster007 .. Jeg har læst tråden.. Og dit ".." hvad vil du med det?
Ja, du vil vente og se hvad der sker, men hvorfor så lave tråden? Jeg spørger igen. Hvad vil du frem til med tråden hvis ikke du vil bevise at det er tilfældet du har modtaget det brugt? Har vi oplevet at få defekt hardware og mødt modvillighed? Nej, det har jeg ikke. Heller ikke hos Proshop.
Hvad er det jeg har misset i tråden som I mener jeg skal læse? I så fald beklager jeg da.
Jeg tror I ser noget fjendtlighed som ikke er der. Jeg er bare nysgerrig i at se beviset for at ProShop er nogle fuskere som ikke vil stå ved at de har solgt et brugt produkt. -- #50 Det gør jeg!
Ej det min elskede kvinde der hedder det, det hende der købte pcen som gave til mig, derfor er ekstra sur på ProShop... -- #52 Korte af det lange, det åben debat :) Så længe folk ikke begynder køre på hinanden. -- Kan det ikke være et produkt som har været ude hos en anden kunde som har benyttet returret da vedkommende ikke kunne finde ud af at samle det. Så har proshop ikke fået det kontrolleret ordentlig, og så er det havnet hos en ny kunde. Hvis Proshop PLEJER at undersøte returvarer, er det vel derfor de holder på det er købers skyld. -- #50 Det var satme godt spottet alligevel! -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. #54 Det var bestemt heller ikke hensigten. Med "seems legit" forstår mente jeg at jeg ikke forstod hvorfor du lægger op til at proshop er nogle fuskere, hvis du ikke vil dele videoen. Og du skrev noget med du ville opbygge spændingen osv.. Så det var såmænd en strøtanke. Ikke desto mindre håber jeg da selvfølgelig at retfærdigheden sker fyldest, såfremt det er som du fremlægger sagen.
Har handlet hos ProShop og aldrig haft problemer, jeg har snakket med deres support én gang og selvom han virkede dvask, ligeglad og nederen, så fik jeg svar på min henvendelse. :)
Jeg håber de kommer omkring og du kan få et motherboard der virker. -- #55 Netop problemstillingen i mine indlæg. De siger jo selv, at de ikke undersøger returvarer, før de sælger dem som demo.
Dog fik jeg jo uden problemer, og straks, pengene tilbage, da jeg gjorde dem opmærksom på det.
Er det svindel? Sådan opfatter jeg det ikke, men det er da ikke i orden for den/de kunder, der rammes af det. -- giv dem et kald, og sig du har en video og send dem den? -- jep jep Jeg har ikke brugt dem årevis, de fusker med rma i sær med bundkort, har selv måtte rive dem i gennem forbruger møllen et par gange og har vundet vær gang. -- Aldrig har jeg kendt mage til support og service værre end Proshop, jeg har selv stået i din situation dog med en død PSU. Jeg kan kun anbefale at ALDRIG bruge Proshop selvom de nu engang har tingene billigst af og til. -- Jeg tror muligvis fejlen ligger hos dem der checker returvarer.
Altså hvis en person har bestilt en computer, kommer til at bøje nogle pins på bundkort og returnerer den som fortrudt køb. Dem der sidder i RMA skal så tjekke at det er i orden. De glemmer måske at checke pins, og varen bliver ompakket som værende ny og god og klar til salg igen.
Jeg har prøvet at modtage varer som jeg kan se har været brugt tidligere, specielt fra Power. Heldigvis har de dog så virket som de skulle. Men jeg tænker netop nogle gange, tænk hvis det havde fejlet noget... -- Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700 Jeg har vidst at Proshop var et fusker firma fra før de hed proshop. Dengang var det Midtdata og det er grunden til at jeg gang på gang har frarådet folk at handle PC indmad hos dem. Ser man på Trustpilot og sorterer efter de dårlige anmeldelser, finder man sjovt nok et hav af lignende historier. Den samlede Trustpilotscore er lidt ligegyldig fordi en anmeldelse af et køb af en USB-pen vægter ligeså meget som et køb af PC dele til 10K -- #63 De tjekker så, ifølge den tekniker jeg talte med, ikke alle varer som kommer retur som fortrudt køb.
Dog var der overhovedet ingen problemer med, at få pengene tilbage, da jeg fik en defekt demo vare. Om det var fordi jeg mødte op personligt, skal jeg ikke kunne sige.. -- Jeg synes ikke jeg kan se bukkede pins, men det er tydeligt at se, at bundkortet ikke har været monteret. Man kan som regel altid se det på de små skruehuller, om det har været monteret eller ej.
Der er ingen spor efter der har sat skruer i bundkortet, så hverken du, eller evt. tidligere ejer har haft det monteret. Jeg gætter på der ingen plombering var på bundkortets emballage, det var vel bare en papkasse du kunne åbne uden videre. Ingen ASUS tape eller lignende over kassen, så det kan sagtens have været solgt tidligere og returneret.
Eftersom der ingen spor af brug er, må Proshop godt sælge den som "ny" uden at kalde det for en demovare.
Jeg har været i samme båd som dig. Jeg har haft et bundkort til RMA hos Proshop, som led under en kendt fejl på det tidspunkt. Green light of death. Ved ikke hvad det hedder, men det var det, det var. En grøn diode på bundkortet lyste, og ellers var det bare dødt. Det døde simpelthen en dag hvor jeg tændte computeren som normalt, efter omkring 18 måneders tro tjeneste, så virkede det bare ikke mere. Afvist med bukkede pins, hvilket selvfølgelig undrede mig, da jeg havde kørt med det halvandet år uden problemer. Selv med overclocking på min gode gamle Core i7 920 med D0 stepping. Good times. Jeg gad ikke tage sagen op fordi jeg vidste jeg intet ville få ud af det.
Anden gang, var for 3 år siden godt og vel, med et MSI bundkort der var dødt. Der var dog ikke bukkede ben i CPU soklen, men de mente der var bukkede ben i USB 3.0 tilslutningen på bundkortet. Altså det der blå stik man sætter sit frontpanel USB i på bundkortet. Og det havde simpelthen kortsluttet bundkortet. Igen gad jeg ikke tage sagen op med dem. Det er jo ord mod ord.
Jeg handler stadig hos Proshop. Jeg køber bare ikke produkter med skrøbelige dele. Simpelthen af den årsag.
Håber du finder en løsning! -- - Indsæt signatur - proshop hopper generelt over hvor gærdet er lavest, hvis de kan slippe afsted med det,
derfor handler jeg hos computersalg. de er til snakke med, -- jep jep #67 +1 Har også boykottet proshop for længe siden! Nu handler jeg næsten udelukkende ved computersalg eller komplett. Primært computersalg. -- Back in my days the video games were more about the game than the video #64 de har aldrig heddet middata de hed shg førhen men købte ganske rigtigt midtdatas navn og kundebase da de gik konkurs -- Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...] #69: Og de opkøbte PRC-Data i 2010. -- PC1- Ci7 [email protected]|GTX 1080Ti SLi|MSI X99S|32GB]
PC2- Ci7 [email protected]|GTX 1080 SC SLi|MSI X99S|32GB]
Gigabyte RTX 2080Ti er bestilt ! Lyder meget underligt. Har kun gode erfaringer med proshop.
Har du prøvet at køre ind til dem og tage en snak face-to-face ? -- burde virkeligt ikke være nødvendigt møde op f2f, det er ringe kundeservice, ganske enkelt -- jep jep desuden har de bevis byrden mig bekendt -- jep jep Men det lyder det til, det er nødvendigt. Kan ikke se hvad proshop skulle få ud af at lave den slags "snyd".
Tag en snak med dem, er sikker på de er til at tale med. -- #69 Ja og de fik nogle af de ledende medarbejdere med over i Proshop.
#71 Har du nogensinde haft en RMA-sag med PC-dele hos dem? -- Kære HoL'er,
Jeg har fået svar.
Afgørelsen er således, jeg får pengene retur på grund af de kan se på videon at jeg ikke har haft den i brug (Det knap 15 minutters video hvor gennemgår alt), de beklagede med bedømmelsen og håber jeg er tilfreds med beslutningen.
De forklarede om det 20% prisfald på CPU som blev monteret og det har jeg intet imod fordi det er rigtigt jeg fik testet CPU og lagt stock køleren som pointeren i tråden så det fint for mig.
Hvad jeg følte var at det uacceptabelt at anklage andre for have bukkede pins når man forklare at pakken blev sendt retur efterfølgende dag pg den defekt blev opdagede samme dag og jeg på ingen måde havde grund til og snyde dem, fik handlet ærligt og åbnede pakken ærligt samt den var som den var da jeg fik den.
Men da de så videon hvor jeg åbner fragt kassen og de ku se der var ikke en form for tape på emballagen og tingene så underligt ud, så har de endeligt hørt mig.
Jeg afsluttede så min samtale med at jeg synes det er total dårligt stil derfor handler ikke derimde længere, for HVAD nu hvis en kunde ikke optog en "unboxing" så havde vedkommende købt et defekt produkt og pengene gået til spilde hvor man kan hverken RMA eller fortryde købet fordi man bliver anklaget for at have foretaget noget man ikke har.
Derfor vil jeg anbefale alle at optag jeres produkter, det har intet med paranoia at gøre eller lignene, det for jeres eget bedste at have en dokumentation i kan kunne dokumentere for og ku fremvise at i fik et produkt som ikke burde være defekt eller have slid som det var brugt.
For virksomheder er virksomheder, det giver også sig selv at hvis kunden ikke kan dokumentere eller bevise at skaden er forekommet fra transport eller producent så hænger vedkommende på den.
Nu ved jeg at Komplett, Computersalg OG DustinHome løber risiko med RMA når kunden ikke kan bevise deres del af historien, derfor holder min loyalitet ved dem, det skal siges at det skal ikke misbruges at de flinke og forstående, men håndtering af ting er langt bedre og man behøver 9 ud af 10 gange ikke fremvise videor/billeder.
Tak for denne gang og rigtig god Fredag derude! -- #76 Tak for opslaget. Jeg skal huske på at filme næste gang jeg får en pakke uanset fra hvilket hardware firma. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Godt at det fik en ordentlig slutning.
Sørgeligt at Proshop (tilsyneladende) med den ene hånd sætter brugte varer på hylden som "Demo" og med den anden afviser at der kunne have været noget galt med det da de solgte det anden gang.
Jeg vil da fremadrettet tænke lidt over hvad jeg køber fra Proshop - som en anden skrev i tråden handlede han ikke længere "skrøbelige" produkter der. -- Kan nogen forklare mig om varen blev købt som ny, men kasserne ikke var plomberede? -- "ORK SATME!" Nu har jeg stort set ikke bestilt noget hos Proshop de seneste 5 år, og denne tråd får da også mig til at genoverveje et evt. fremtidigt køb en ekstra gang. -- #76 - Godt at høre du fik skovlen under dem, hvis man kan sige det sådan. Men der er en ting der er iøjnefaldende for mig...
Du skriver at Proshop skriver: "Det er tydeligt at bundkortet har været afprøvet og derfor formodes det at skaden er sket i din varetægt."
Det er fedt de bruger ordet "formodes", da det er Proshop som har bevisbyrden de første 6 måneder. De kan ikke bare sige det er din skyld. De skal kunne bevise at det er din skyld.
Se forbrug.dk under afsnittet Bevisbyrde:
https://www.forbrug.dk[...]
Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en ”formodning” om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede, da varen blev leveret til forbrugeren.
Denne regel kaldes ”formodningsreglen”. Du skal - som forbruger - derfor ikke bevise andet, end at varen har den fejl eller mangel, som du nu klager over.
Så hvis du ikke havde video, er sagen rimelig ligetil. Omend meget omstændig, da sager i forbrugerrådet kan tage over et år at få afsluttet.
Det kunne være fedt hvis Proshop enten læser med her, eller i det mindste tager denne sag til efterretning ved lignende situationer. Proshop har legendarisk "stram" RMA behandling i forhold til andre firmaer synes jeg. Lad nu tvivlen komme kunden til gode i de her sager, med mindre det er helt tydeligt at kunden har lavet en fuckup. For det sker jo at det er kunden der nosser i det. Men i de tilfælde er det som regel tydeligt. Og hvis der er bukkede pins fra fabrikken er det også helt tydeligt. Da jeg arbejdede med RMA hos Komplett så jeg kun 1 bundkort der havde bukkede pins fra fabrikken. Det så ud som om en maskine havde trukket en skruetrækker gennem soklen. Der var ikke EN pin som ikke var helt smadret. Så der er man ikke i tvivl.
Desuden synes jeg ikke rigtig jeg kan se nogen bøjede pins på billedet. Eller det det bare mig?
#79 - Det er sjældent (efter min erfaring) at kasser til bundkort er plomberede. Hvorfor det netop er bundkort der har dette problem ved jeg ikke lige, men det er længe siden jeg har købt et bundkort der havde en form for plombering. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 24-08-2018 16:56 Fint at du fik pengene retur :)
Selv har jeg også købt ind til samling af en hel pc fra ProShop, hvor bundkortet tydeligvis var brugt. Allerede da jeg sku` åbne pakken begyndte de små hår i nakken at stritte, da den ikke var blomberet, samt med ødelagte flige. Kortet lå også helt bart i kassen og ved eftersyn, var der så også bøjede pins, men pga. tidspres (pcèn skulle samles og til udlandet) rettede jeg dem selv op - heldigvis med held.
Men man tænker jo på, om man tør købe samme sted igen. Især hvis man automatisk får at vide, at det er ens egen skyld. Det ku` tyde på, at de har for travlt med at få returnerede varer ud af døren igen, så derfor bliver mine åbninger også filmet fremover :) Med al det svindel af forskellig art der huserer, kan man aldrig gardere sig nok - så ganske fornuftigt.... -- Sidst redigeret 24-08-2018 16:58 another nail for proshop.
-- jep jep #82
Kim, hvis du vil til at lægge optagelser af dine åbninger op til offentlig skue her på siden, vil jeg gerne lige advares først... :D -- Mumble server - sapien.dk:64738 Når du nu kalder ProShop for svindler.
Så er det vel den forgående person som har returneret varen til ProShop, som er svindleren?
Den person har taget røven på ProShop, som muligvis ikke har set de bukkede pins før du gjorder dem opmærksom på dem.
Dog stadig træls af modtaget et defekt produkt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #84 - bare rolig. Visse åbninger bliver prioriterede til eget brug haha..
#85 - Det er forretningens ansvar, at de varer de får retur, først bliver kontrolleret og godkendt før de ryger ud til næste kunde :) Ham der indsendte varen i første omgang er sikkert glad for den manglende kontrol :) --
82
Det er en god idé at samle en PC til videresalg, når man allerede ved modtagelsen af komponenterne konstaterer en defekt.
Det er generelt også en virkelig god idé at hænge butikken ud længe inden de har haft en chance for at imødegå kritikpunkter, det ville være tåbeligt andet.
Det er også utrolig god stil at sælge noget semidefekt, hjemmerepareret hardware videre til en anden.
Så kan man skrive en negativ anmeldelse af forretningen i en tråd på HOL bagefter og finde den sympati man står og mangler.
-- Tak for info. Synes efterhånden at jeg har læst så tilstrækkeligt mange klagesager mht ProShop at jeg vil undgå dem fremtidigt. -- #85 Både og, da jeg havde produktet i hånden så lignte det ikke bukkede pins som er fra en person men nærmer en maskine, da alle pinsne var lige op ad uden bøjelser. Så vil tro det kom fra fabrik, men kan godt tage fejl :/
Er glad for de positive kommentarere !
Det trist at de gøre/gjorde som i det her tilfælde, får en til og tro deres garanti og reklamation er blot papir sikkerhed uden effekt når de alligevel konstantere alt er kundens skyld. -- #87
Du fatter som sædvanligt ingenting, og vi kan godt undvære den slags indlæg herinde.
Pcèn skulle samles til en af min søns venner fra Belgien. Han betalte selv for den. Jeg tilbød at samle den samt få den sendt til Belgien, hvilket ikke ku` gå stærkt nok for ham. Han var selv tilstede, og fik fik muligheden for, at kunne vente til en ombytning/rma, men HAN valgte at jeg lavede MB pins - hvilket jeg forøvrigt har gjort en del gange efterhånden.
I forbindelse med pcsamlingen skrev jeg faktisk herinde eller hwt om problemet med bundkortet!
Så gå venligst ud og klap hesten - tak
-- #11 "Det kan godt være det bare er mig, men hvis man filmer at man pakker en kasse op, lyder det i min verden mistænkeligt. Som om man forventer at noget er galt, og dermed forsøger at skabe et bevis.Jeg har aldrig, og kender ingen der filmer at de pakker en kasse op. Det virker paranoidt...
Men det kan også bare være mig :D "
Man kan godt være "forfulgt" selvom man er paranoid ;) -- #11/#95
Ordet paranoid bliver ofte beskrevet som udvidet opfattelsesevne. Desværre kan hjernen ha` svært ved at styre alle de indput, så der går kludder i det. Samtidig gør det folk sløve/trætte, da det kræver langt mere energi, at prøve på at styre det. :)
At være forudseende ved at filme div. ting i forbindelse med en handel er ikke paranoia. Især ikke da der jo er så mange der bliver snydt og bedraget. Selvf. kan man bare følge mængden, der så for en dels vedkommende efterfølgende skriver bl.a. på hol.
I en handel er der jo ofte flere involverede end bare sælger/køber. Der er også distributionsfirmaet samt evt. udleveringssted. At stå og filme den lokale tobaksforhandler, når han udleverer pakken, vil jeg nok holde mig fra, da det venlige forhold med sjov og spas hurtigt kan få mundvigene til at vende nedad :) -- #81 - godt spottet. Det med "formodes" havde jeg ikke lige set :)
Tror egentligt at dèt med ødelagte pins i MB er et af alle HW forretningers største problemer. De skal jo enten selv "ordne" problemet på den ene eller anden måde med kunden - uanset MB er indkommende eller skal ud igen som second hand eller andet.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, skal de returnere MB til leverandøren, der sikkert har taget sine forholdsregler allerede ved salg til forretningen i form af rabatter eller kun delvis betaling ved returnering. Så sorteper sidder nok hovedsageligt hos forretningen, der så må gøre op med sig selv, om de vil/kan tåle evt. efterfølgende dårlig omtale ved folks forarmelse over deres handler..
Follow the money - they are the reason for almost everything :) -- #99 - ja blandt andet anonyme personer, der ikke ved hvad de taler om - suk - og lidt mere suk..
Nægter at komme ned på jeres ynkelige plan.. -- #100 - Da jeg arbejdede hos Komplett og fik lov at tage roret som leder i returafdelingen, gik jeg meget op i at forkorte og forenkle RMA processen, samt vise kunderne at RMA ikke er et helvede folk skal igennem. Jeg satte mig meget grundigt ind i reglerne og trustpilot scoren fløj op på hele 8.8 på ingen tid. Det var en golden age of RMA. Folk købte hos både for den gode kundeservice, men også den gode RMA oplevelse. Og ikke mindst det gigantiske, og enormt aktive Facebook community.
Du sender grafikkort/ram/headset/bundkort/whatever ind, vi tester det inhouse på dagen det modtages, konstateres det defekt, får du tilsendt et nyt. Er det ikke på lager, eller er det udgået og erstattet med ny model bliver du ringet op, og vi tager en snak om hvad du kunne tænke dig i stedet for. Det er uovertruffen service. Jeg elskede det arbejde. Men alt godt må komme til ende, og afdelingen blev outsourced som den første. Så røg marketing, og så røg kundeservice til sidst.
Nu er Kompletts facebook side en spøgelsesby i forhold til hvad det var før og deres trustpilot er da også gået væsentligt ned ad bakke. Men vi havde det sjovt med arbejdet, og med kunderne, og gav Komplett det image de solgte stort på. En forhandler som selv var fuld af nørder, som var tættere på nørderne derude :D
Så har jeg efterfølgende arbejdet hos Dustin et par år og hold kæft hvor var det lort. Alt ved det arbejde var lort, programmerne var lort, ledelsen var lort, RMA var lort, Bring ER lort. Det skal satme være billigt før jeg køber hos Dustin. Så hellere købe i proshop xD
Tag dig ikke af de unge mennesker og deres brok. De bliver voksne før eller siden. Når jeg kigger på mine HOL posts fra 2003 væmmes jeg også ofte over min omgangstone. Men der er sket meget siden :D -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 24-08-2018 22:23 Hmmm. Har handlet i proshop de sidste 15 år. Aldrig nogle problemer.
Mvh En glad & tilfreds kunde -- -= itx-build: i7-8700K@4,7. gtx 1070. pg248q@180 =-
-= lenovo x230. lenovo m93 td. iphone x. atv3+4 (musik+tv). ipad air 2 =- #103 Du er vist én af de få! -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs #104
Sikkert Proshop ansat -- Har nu heller ikke haft problemer med proshop.
Har dog ikke haft nogle RMA, men har sendt to ting retur som jeg har testet men fortrudt (AIO cpu-køler og et bundkort), fik pengene tilbage uden vrøvl.
Er ikke ansat ved proshop eller har på nogle måder interesser i proshop :) -- Jeg har handlet hos Proshop MANGE gange og har haft 2 RMA'er på Raspberry Pi og en oplader, hvor jeg har fået nye produkter uden at der har været stillet spørgsmål ved det. -- #107, Så må du bestemt også arbejde der, ingen almindelige kunder kan have positive oplevelser med en RMA derfra
Har handlet der selv et par gange, uden problemer, dog ingen RMA'er
Een ting jeg ikke kan se logikken i, i denne sag er, der bliver sendt en bundkort ind til RMA der angiveligt har været solgt før, de godkender ikke returneringen pga bukkede pins, fair nok
Hvorfor har de ikke afvist det 1.gang de fik det retur? Fra den 1.ste køber - Jeg har dælme svært ved at se logikken i at der ikke kikkes efter bukkede pins, slavisk når der kommer bundkort ind på returretten - så travlt er der ingen der har - de har dog haft tid til at kontrollere 2.gang det blev returneret?? -- Intel I7 6700K Skylake, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI GTX970 4Gb,
Motorcykler klargøres og repareres, send PB for nærmere --
Sidst redigeret 25-08-2018 10:37
Jeg har sommetider været ude i Proshops reklamationsafdeling og overhørt samtaler mellem personale og kunder, det er ikke småting personalet forventes at acceptere af reklamationer, det er heller ikke altid at en kundes sprogbrug bærer præg af at tilhøre et velafbalanceret individ.
Jeg må konstatere at man når længst i en reklamationssag hvis man er i stand til at forklare hvor problemet ligger, og gør det i en ordentlig tone.
At stå i butik er ikke for børn og sarte sjæle, sådan er det.
Det skulle også undre mig om nogen som helst hardwareforhandler har en RMA-statistik der siger 100 procent af sagerne afgjort til kundens fordel.
Der findes folk der læser en guide på nettet og tror at nu er de Doktor OC og kan tune livet ud af hvilken som helst komponent uden risiko for skader på hardwaren.
Og går det ikke efter planen, kan man altid rende ud i butikken og påstå at hardwaren var smadret ved modtagelsen.
Proshop er ikke fejlfri, men jeg har oplevet langt værre håndteringer af reklamationssager end det er sket i Proshoppens RMA. -- Sidst redigeret 25-08-2018 10:58 Har aldrig har en RMA derfra, kun retur sager hvor jeg har "afprøvet" hardware og fandt ud af det ikke var mig. Der var intet problem i det. :) -- LG 55" SJ850V 15ms Input
Xbox One X Scorpio Edition 1TB + 512GB SSD
Jeg har kun haft en RMA, har handlet der en del, og det var på en 8 år gammel RAM kreds - Kingston med livsvarig garanti. Der kunne jeg ikke oprette en RMA, da de dengang ikke benyttede separate ordre- og fakturanummer, men kun et fælles, som siden ikke accepterede. Kundeservice oprettede en RMA og jeg blev bedt om at sende begge RAM kredse retur - kun den ene var defekt. En uges tid efter modtog jeg en ny RAM kreds og en gammel. -- Sidst redigeret 25-08-2018 11:14 The beauty of simplifying.
Har man haft en god oplevelse, så er firmaet godt, har man haft en dårlig oplevelse, så er det et Svindel Firma.
Online verdenens lyksaligheder, når smallmindedness møder en megafon! -- Jeg havde en RMA-sag på en harddisk, som gik i stykker indenfor garantiperioden.
Der fik jeg en ny uden problemer overhovedet.
For en måned siden købte jeg så en 24” Dell-skærm hos dem.
Synes dog ikke rigtig, at det var noget alligevel, så sendte den retur efter 1 eller 2 dage.
Var selvfølgelig bevidst meget forsigtig, da jeg pakkede den ud, men derfor var jeg alligevel nervøs, om jeg fik pengene igen.
Men det gjorde jeg - igen uden problemer af nogen art.
Det er ikke for at sætte spærgsmålstegn ved andres kedelige oplevelser med dem, at jeg skriver det her, og jeg er heller ikke ansat ved dem eller på anden vis har nogen præference for firmaet. Men vil nævne det i al fairness, før vi herinde får haglet firmaet helt ned under gulvbrædderne :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
113
Problemet for Proshop er jo at de ikke har en chance i de tilfælde hvor circle jerk-tilsviningen allerede er sat i søen.
I langt de fleste tilfælde hvor butikken bliver hængt ud, sker det inden reklamationssagen er færdigbehandlet.
I ovenstående sag har køberen fået medhold og butikken har imødekommet reklamationen og returneret betalingen.
Men om der kommer et indlæg hvor Proshop får oprejsning, tvivler jeg kraftigt på. -- Folk råber kun højt når der er problemer, gætter på der er masser der er tilfredse med Proshop. Selv har jeg handlet der i mange år, og har 7-9-13 ikke oplevet problemer. Er sikker på sager som denne her kunne opstå i de fleste netbutikker. De har været for hurtige til og afvise her, ingen tvivl om det, men de sidder sikkert med masser af utilfredse kunder der selv har ødelagt deres produkt, men stadig forventer et nyt i bytte. Godt du fik pengene retur :D -- #114 Ja og hvad havde der sket hvis ikke OP havde dokumentation for hans klage? Så havde der akkurat sket det som med alle de andre der har mistet penge, ved at PS havde nægtet at kunderne havde ret.
- Og i de tilfælde hvor kunderne har haft ret, der har PS snydt deres kunder. PS havde med garanti også snydt OP - men nu var OP bare så smart at have beviser i hans påstand. -- Slettet jfr GDPR
116
Tja.
Jeg tvivler på at der er den store forretning i konsekvent at snyde sine kunder.
Men nu når du garanterer så håndfast på et konkret teoretisk grundlag, må jeg vel hellere bide i græsset og bakke op om shitstormen.
Under alle omstændigheder giver det klart mest mening at starte ud med en negativ kritik af butikken, det modsatte ville være dræbende kedsommeligt. -- Jeg får ofte mine pakker leveret til deres afhentningsshop her i Kbh, sendt fra deres konkurrenter :D -- Jeg har heller ikke haft problemer med Proshop. De har faktisk ydet mig god service udover det normale. -- i7-8700K | H115i PRO | EVGA 1080TI FTW3 | Asus Z370-F Gaming | 16GB Corsair Dominator | 120GB & 500GB SSD & 2x2TB HDD | Seasonic X-850 | Corsair 400C Hvordan kan det at filme en unboxing være bevis for noget som helst?
Jeg kan da sagtens åbne pakken, smadre bundkortet, pakke det hele sammen igen.
Hvorefter jeg filmer at jeg pakker det ødelagte bundkort op.
Hvordan er det bevis for noget som helst?? -- Jeg har handlet for omkring 300.000kr over de sidste par år, der har været et par bundkort, et par SSDér, et par headsæts og lidt diverse.
Der er omkring 10-15 RMA sager, og jeg har faktisk aldrig haft andet end gode oplevelser, faktisk har de flere gange sendt mig et nyt produkt før det gamle er kommet retur, fordi jeg ringede og snakkede og forklarede vigtigheden af jeg fik system op og køre.
Jeg kan kun sige god for dem, og det er med 10-15 RMA'sager i bagspjelet.
-- #108 - du er jo dum at høre på.
Proshop har 4 ud af 5 stjerner på Trustpilot med mere end 18.500 anmeldelser, så alle jer der sidder og siger at ingen kunder har haft gode oplevelser med dem, burde tage sig lidt sammen. Fair nok hvis I har haft dårlige oplevelser, det har kunder haft hos ALLE forretninger. --
119/120/121
I spolerer totalt formålet med tråden ved at anvende den slags overvejende rationelle argumentationer. -- #76,
Jeg er lidt i tvivl om din fremstilling af forløbet er 100% rigtig. Der er noget der stikker under.
Tror der altid findes Komplett og Proshop hadere her på forrummet.
Har fornylig handlet med Proshop, hvor jeg købte et Asus Prime bundkort Z370-P og DDR4 Ram. Begge ting var selvfølgelig plomberet og der var nul bøjede pins!
Vedr. Komplett, så har jeg handlet med dem i mange år og aldrig har haft problemer, selv med RMA fornylig på Gainward GS Phoenix GFX 1060 1 år gammel som lige pludselig gik i coma. Ingen problemer der med ombytning!
Begge steder sidder der kvalificeret folk ved chat. --
I5 8400 2.8 MHz/ASUS PRIME Z370-P/CM TX3 CPU KØL/2x8 GB DDR4 HyperX Fury 2166 MHz//Samsung SSD 850 EVO 500 GB/WD 500 GB/XFX XXX 650 W/W10 64 #124 Så fordi du tilfældigvis har haft en god oplevelse, så er OP's lige pludselig en løgner?
Gå nu væk med den tåbelige logik.
-- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. Har smidt i ca 5 mil i forretningen, har aldrig oplevet nået lignede, har altid fået god service, har sågar oplevet at jeg var så heldig og komme hjem med 2 defekte bundkort sammen dag, og så pakkede vi det 3 op og testede det sammen for at være sikker på det det kørte inden jeg tog det derfra.
Det med de Pins har du selv forsaget, jeg nægter tro det er en fejl fra fabrikken, hele skidtet er målt ud med robotter/laser, de maskiner fejler ikke, men det gør vi som forbruger, du har bare ikke installeret det efter forskrifterne, og ikke holdt øje med hvad du har lavet.
-- Nu er det bare sådan at butikken sener også brugt vare ud,så derfor handler jeg ikke over nette mere,jeg skal stå med det hånden,så slipper jeg for al den ballade,så kan jeg se om varen har fejl med det samme.ikke noget nyt at proshop sender brugte vare ud.
har stået i ders butik en del gange,og ikke ville modtage ders vare pa: skade
Det handler som regl om bundkort med fejl,de skal selv pakke dem ud mens jeg kigge på -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
--
Sidst redigeret 26-08-2018 13:35 #125,
Slap af du, jeg har ikke kaldt #0 løgner, tvivler bare lidt på hans fremstilling af sagen.
Åbenbart er der en del her på forum som har haft positive oplevelser magen til mine, så hvorfor angriber du mig?? --
I5 8400 2.8 MHz/ASUS PRIME Z370-P/CM TX3 CPU KØL/2x8 GB DDR4 HyperX Fury 2166 MHz//Samsung SSD 850 EVO 500 GB/WD 500 GB/XFX XXX 650 W/W10 64 --
Sidst redigeret 26-08-2018 13:35
125
Jeg tror heller ikke at OP er fuld af løgn, og det er heller ikke det Comp skriver.
Om Comps logik er tåbelig eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men det er da lidt skægt at man gider køre en diskussion her på siden hvor man fremlægger sagen ensidigt og fokuserer på Proshop som en svindlerbutik, mens man praler med unboxing-talenter og videodokumentation, man så samtidig ikke finder relevant at fremlægge.
Man leder efter noget sympati og noget enighed, og det lykkedes jo.
Der er talrige kommentarer i tråden der bakker OP op.
De forholdsvist få brugere der så vover at beskrive butikken i positive vendinger, bliver kaldt løgnere eller bliver beskyldt for at være ansatte i virksomheden.
Nu når vi taler om tåbelig logik..
Anyway.
Ned med den butik, det kan kun gå for langsomt! -- Sidst redigeret 26-08-2018 13:42 Butikken fejler l ikke noget,men man kan få en del problemer ved ikke at handle i selve butikken,og det kan man også hos alle andre -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
126
Jeg har læst om flere sager hvor boardet fra fabrikken er sendt videre til forhandleren med defekter, og derfra videre til forbrugeren.
Det har hovedsageligt været Asus-boards, og jeg mener også at Asus åd en del af reklamationerne på garantien, fordi der ikke var så meget at komme efter i forhold til at skyde skylden på forbrugeren.
Det er nogle år siden, så hæng mig ikke op på detaljer. -- Sidst redigeret 26-08-2018 13:49 At ProShop sender et nyt produkt på forhånd og man sender det gamle tilbage samtidig, mhmm.... Det tror jeg ikke på, det gøre de ikke da det stridere mod deres procedure af håndtering af returnerede vare.
Nu brænder jeg sikkert fingrene af ved og sige det her.
Men hvor gamle er i der har brugt 300.000/5 millioner hos ProShop og jer som nævner at jeg praler af min unboxing video, som SLET ikke giver mening da det intet har noget med noget som helst at gøre.
Kan i ikke rigtig læse mellem linjerne eller tråden?
ProShop anklagede mig for ting, jeg beviste min del ved hjælp af dokumentation også undskyldte de.
Men det jeg ikke er glad for er at det kan gå udover kunder som har arbejdet hårdt for deres penge, som måske får defekt vare som min og ingen beviser har, så det spildte penge. Virksomheden er skide ligeglad hvis du under/mellem/over klasse, de forstår kun penge. Det gøre de fleste vilsomheder ikke kun ProShop.
Så hvis i tror de husker jer og tænker på jer i fritiden osv, så i sku fandme for blinde.
Lad tråden køre uden og kalde hinanden for navne og sidde spille kloge hoveder når det eneste i trolls gøre er at pille røv og ikke andet ved bedre.
Til jer andre der holder tråden neutral og kommer med konstruktiv kritik og positive diskussioner, hold det endelig i gang. --
132
Når du poster din historie i et offentligt forum og efterlyser respons, giver det ikke meget mening at du efterfølgende bitcher over at folk kommenterer på din historie, curlingbarn.
Men nu fik du svinet butikken uanset udfaldet af sagen, så tillykke med det. -- #133
Du kan stadig nå og få dig en uddannelse. Du hæfter kun for de fag du vil undervises i og i dit tilfælde vil jeg anbefale en pakke løsning, efter du har bestået eksamen får du pengene tilbage.
Så du i hvertfald bedre klædt på til når du kalder andre for curling børn og at de bitcher.
God Søndag. -- Sidst redigeret 26-08-2018 15:43 #133 +1
Det er hvad trådstarter må forvente med en overskrift som proshop er svindlere, mener jeg bestemt ikke de er, heller ikke i denne sag. De har erkendt du skulle have pengene, så sagen er løst. -- #135 Det har du ret i. Det også meget mere at det gøre tråden interessant, for så skriver man lidt her og der, det helt fint med kritik og diskussioner, LIGE indtil der nogle der angriber uden og rigtig have forstået konteksten, man kan ikke rigtig svare dem for så vil de luk mere ud, det kan være irriterende. --
134
Jeg behøver ikke en videregående uddannelse for at kommunikere på dit plan.
Få røven op af sandkassen, der er knækbrød med syltetøj i blå stue. -- #137 Og det nemlig derfor du får brug for en. Din kommentar er hylende morsom. :)
P.s Er der croissanter? -- Sidst redigeret 26-08-2018 15:54
138
Tak.
Kommentaren krævede ikke det vilde, men jeg er glad for at du kan lide den.
Jeg sigtede godt nok lavt, men var alligevel bekymret for om niveauet var for højt for dig.
Det var det ikke.
-- Havde egentligt besluttet mig for at holde mig ude af denne diskussion, men damn altså... jeg troede HOL var et bedre sted end Nationen på EB...
Jeg tror ikke nogen finder en webshop, en tele- eller tv-udbyder, en bilforhandler eller et forsikringsselskab, hvor der ikke er en kombination af tilfredse og utilfredse kunder.
Det er umuligt at stille alle tilfredse - uanset om de har ret - eller ej.
Jeg vil overhovedet ikke tage stilling til skyldsspørgsmål eller i hvilken retning pilen peger, men vil bare gerne mane alle til besindighed.
Jeg arbejder indenfor telebranchen, og vi siger at der skal 10 gode oplevelser til at slette 1 dårlig (for en kunde såvel som for virksomheden) og det er vel også det vi er ude i her.
Trådstarter er utilfreds med servicen, og det har han ret til. Men samtidigt må trådstarter også acceptere at der er nogen som faktisk er tilfredse med servicen. Sådan fungerer verden altså.
Hell... nogen må holde for rødt i et lydskryds når de andre har grønt, selvom der nok skal være en af dem som holder for rødt som har pissetravlt.
That's life... nu har vi vist tærsket langhalm nok på denne sag, så kan vi ikke lukke af og komme videre i livet - jeg tror alligevel ikke der bliver 100% enighed i denne tråd.
Så SKÅL i en kold pils, og nyd søndagen, uanset hvad du sidder og laver.... -- /Evil Mushroom. I7-7700K @ 4,6 (1,24V), ROG Strix Z270i, 16Gb HyperX DDR4-2666. Noctua NH-U12S. Max temp 68C Cinebench, 75C Handbrake.
--
Sidst redigeret 26-08-2018 16:05 #139 Det helt fint. God søndag til dig
#140
Jeg værdsætter din kommentar, men lige en ting, jeg har ikke intet imod tilfredse kunder, det har jeg pointeret her og der rigeligt nu, det jeg siger er at hold det kritisk/positivt uden at kalde hinanden for noget, dvs en ordenlig tone. :) -- #141,
Du har bare valgt en forkert/misvisende titel til din tråd til at starte med. Så er der trolls der dukker op.
Men fred med det - du har fået dine penge tilbage. --
I5 8400 2.8 MHz/ASUS PRIME Z370-P/CM TX3 CPU KØL/2x8 GB DDR4 HyperX Fury 2166 MHz//Samsung SSD 850 EVO 500 GB/WD 500 GB/XFX XXX 650 W/W10 64 #140 - Der er selvfølgelig tilfredse og utilfrede kunder i alle butikker. Sådan er det jo. Men lige i Proshops tilfælde har de haft særligt mange klager hvor folk har fået afvist RMA på grund af bukkede pins. Jeg er selv en af dem, og der er flere herinde som har samme problem med netop Proshop.
Om Proshop bare er dårlige til at behandle RMA sager når det kommer til bundkort skal jeg ikke kunne sige, men synes det er lidt af et sammentræf det er dem man hører det oftest ved. -- - Indsæt signatur - Hvad skulle grunden overhovedet være til at købe noget om helst af ProShop?
Stort set alt kan fås billigere andre steder, og som har problemfrit RMA?. -- Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs ! #144 - Ind imellem har de tilbud, de har et stort udvalg og leverer hurtigt. Man kan være sent ude med sin bestilling og stadig få den dagen efter, samt dem der bor i nærheden kan afhente og aflevere produkter hos dem. -- - Indsæt signatur - #145
Hvilket også gælder alle andre butikker så længe vi taler lagervarer?
-- Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs ! #146 - komplett har for eksempel ikke dag til dag levering i hele landet og Proshop er en af de webshop hvor man kan bestille senest og stadig få sin pakke dagen efter. Dertil kommer at det ikke er alle webshop du kan hente og aflevere din vare i.
Proshop har også ofte tingene på lager, da de har et meget stort lager og stort udvalg og jeg vil til enhver tid foretrække postnord fremfor Bring som dustin eksempelvis bruger.
Hvor mange webshops kan du nævne, som har mulighed for afhentning/aflevering på adressen og sender pakken samme dag hvis man bestiller inden kl 18? -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-08-2018 21:34 Jeg handler tit hos proshop fordi så for jeg som regl varen dagen efter, søndag undtagen og lørdag skal være uden omdeling.
Bestilte noget lige før kl 17 og er nu i taulov (20.33)og hvis de ikke kludre i det for jeg det i morgen mandag, har før fået et msi gtx 1080 gaming x med utrolig meget coilwhine, kortet jeg fik byttet det til havde også rigtig meget,kiggede ikke efter om det var det samme kort og så ventede jeg, (har i dag et msi gtx 1080 gaming x), en kabinet blæser hvor jeg skulle sende hele kabinettet (gav ingen mening, min pc var monteret i kabinettet), fik byttet blæseren.
Komplett er ok, men i forhold til proshop er deres fragt langsom, det kan godt irritere mig ved komplett, men proshop er den helt ok, det bare hvis de i taulov vil sende den til sverige at det går helt galt og det er altså post nords skyld, ikke proshops.
Ikke altid chatten er online på proshop som den er med komplett, men når den er så kan man altid få hjælp.
Har fået byttet nogen få ting og det gik hurtigt, relativt til hvornår de fik varen der skulle byttes og returnering som ikke er gratis som den er med komplett, for man pengene efter få dage.
Har handlet og bliver ved med at handle hos proshop især pga den hurtige levering og at man kan bestille indtil kl 21 på hverdag, der udskiller de sig fra alle andre -- Komplett har jo lager i Norge, så de ikke kan levere dagen efter. Logisk.
Proshop har også pick-up point i Kbhn. Jeg fik min bestilling i mig leveret 1 dag efter bestillingen med PostNord. --
I5 8400 2.8 MHz/ASUS PRIME Z370-P/CM TX3 CPU KØL/2x8 GB DDR4 HyperX Fury 2166 MHz//Samsung SSD 850 EVO 500 GB/WD 500 GB/XFX XXX 650 W/W10 64 Det en af ulemperne jeg synes er ved komplett, derfor handler jeg tit ved proshop
Fik min vare inden klokken var 11 i går -- #150 De kan sagtens levere dagen efter selvom de sender fra Norge.
Jeg købte ny skærm ved dem for et par uger siden og den blev sendt fra lageret i Norge.
Havde skærmen dagen efter jeg købte den...lige under 24 timer gik der fra bestilling til levering. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #152
Sjældent jeg oplever det, bestilte noget de havde på lager den 19 august fik pakken om onsdagen den 22. -- #102 du må have arbejdet ved Komplett da jeg købte min første spand færdigsamlet hos dem - Coilwhine fra PSU, skrev en mail, fik tilsendt ny PSU uden nogen problemer og behøvede ikke sende den gamle retur - Mega god service, det fik jeg også delt med min omgangskreds ;O) -- Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S| Jeg synes det er ærgerligt hvis ProShop mister kunder pga. sådan et indlæg her.
ProShop har gennemsnitligt 4 stjerner hos Trustpilot:
https://dk.trustpilot.com[...]
Power ligger også på 4 stjerner:
https://dk.trustpilot.com[...]
Komplett ligger også på 4 stjerner:
https://dk.trustpilot.com[...]
Elgiganten ligger på 3 stjerner:
https://dk.trustpilot.com[...]
Så jeg tror næppe ProShop er hverken bedre eller værre end andre elektronikbikse.
Desværre er der nok nogle der vil have en tendens til at lade sig påvirke negativt af tråde som denne. -- Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700 #157 Jeg er overordnet set enig, alle firmaer har uheldige situationer, hvor der er et eller andet der går i ged, thats life, og det er ærgerligt når det fylder meget, især hvis en kunde selv er helt forkert på den og så begyder at råbe op på diverse SoMe, men jeg synes OPs oplevelse samt de andre historierer man hører om Proshop og bundkort, danner et billede af et problem der desværre går igen. -- Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S| Jeg have et dvddrev som jeg ville skifte ud med en bluray afspiller og fik købt en, så holdt den op med at virke og fik en ny, da den begyndte at larme efter ca 1 år fik jeg pengene tilbage og købte en billig samsung dvd drev som virker fint. --
Jeg tror sgu ikke at Proshop går nedenom og hjem, blot fordi et par fornærmede HOL-brugere forveksler en hardwareportal med Trustpilot og vælger at købe deres hardware i Føtex fremover. -- vælger computersalg.dk any day over komplett og proshop, jo jeg venter længere tid på mine vare, men de er billigere end begge, og så er fragt ink, samt har jeg en rma er der ingen ko på isen -- jep jep #154 - Var der fra 2011 til 2013, så hvis det var der imellem var det nok mig :D -- - Indsæt signatur - #162 Det var i 2012 så det var det<3 -- Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S| --
Sidst redigeret 28-08-2018 15:24 Mon ikke vi samtidig med, div. uheldige oplevelser også bør smide nogle af de gode ind om ProShop?
Godt nok handlede indlægget fra starten af, hvorvidt man havde haft lignende MB pins problemer, men der er jo altid både + og - ved div. kundeservice.. Jeg fik ved køb af div. dele til en pc samtidig leveret en evo 212 køler, der desværre havde den lille men irriterende defekt, at den ene skrue ud af 4 stk. til bagmonteringen havde et deformt gevind. Heldigvis havde jeg selv nogle stykker af samme køler liggende i forvejen, men forhørte mig lige, om de kunne fremskaffe en ny skrue.
Det ville de gerne, og det tog godt nok lidt tid, men jeg fik ikke bare skruen men hele beslaget tilsendt.
Synes det var fin service :)
#162 - kender godt dèt med, at man har en god fornemmelse og tilfredshed med sit arbejde, når man personligt kan give en kunde en god oplevelse. Dèt kniber det rigtignok med nu om dage, da alt efterhånden er optimeret efter fortjeneste via minimalt tidsforbrug og automat programmer. Jeg handlede selv med fiskegrej/marinegrej et stykke tid, hvor kunderne kunne får personlig betjening. Det hyggede de sig med, da jeg også indhentede fede tilbud på de ting vi ikke lige havde i sortimentet.
Derudover har man jo den fordel i et mindre firma, at man kan justere priserne på flere måder, så kunden altid smiler når han/hun går derfra - og næsten helt sikkert vender tilbage for nye køb :) -- Sidst redigeret 29-08-2018 17:01 ProShop er stadig simple svindlere.! -desværre fik vi ikke vurderet deres forretning inden vi købte en smartphone Cat-S60 som vi ønskede at returnere - man vil ikke betale alle penge tilbage og man gør det så besværligt som muligt -hjernedød/hjernevasket respons på kundeservicetelefonen
ALDRIG MERE PROSHOP
-de er gået glip af at sælge vores afløser (Galaxy til 10-11.000) til den skodtelefon S60 fra Caterpillar
P.S.
fuck googles android OS i telefonerne, -det mest nævenytiige forbryderiske lortestyrtesystem vi nogensinde har været plaget af..!
nå, det var så ca Dkr 3300,- lige ud på lossepladsen, maaange tak ProShop! fuck jer, -håber I går ned.! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #165, Har du læst ProShops købsbetingelser?
Det er klart at når du returnerer et produkt du har åbnet og taget i brug, at du ikke kan få alle dine penge tilbage. Proshop kan jo ikke sælge produktet som nyt igen, men skal sælge det til en lavere pris i outlet.
Desuden, hvorfor bliver du ved med at købe android telefoner, når du har så meget imod dem?
Køb Apple i stedet for, men det er nok heller ikke noget for dig, for så får du ikke engang lov til at returnere den hvis emballagen ikke er intakt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Praise the lord, Symbian OS -- ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q Undgå Proshop/Happii... Mage til lorteservice skal man lede længe efter...
Ikke 1 krone kommer jeg til at lægge der igen.... -- Du giver ikke meget mening:
"fuck googles android OS i telefonerne, -det mest nævenytiige forbryderiske lortestyrtesystem vi nogensinde har været plaget af..!"
"-de er gået glip af at sælge vores afløser (Galaxy til 10-11.000) til den skodtelefon S60 fra Caterpillar "
Begge telefoner køre android? Ja den galaxy er sikkert hurtigere fordi den koster 3x så meget og derfor har en hurtigere processor. Men de køre begge android, bare med forskelligt skin (Launcher. -- i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1. Jeg har haft en del RMA sager og har ikke haft en eneste problem med dem. Jeg vender ofte tilabge til deres gode services -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har også +300.000kr køb de seneste 5-7år total, har haft ca. 5 RMA sager, alle perfekt håndteret og endda så hurtigt at den ene gang fik jeg et headset før jeg havde sendt det gamle retur.
For ca. 6-9 måneder siden stoppede mit 2070RTX med at virke og på trods af jeg havde afmonteret køler og sat AIO på, så sendte jeg det søndag, onsdag var pengene på min konto og kunne købe et 2070Super til samme pris. -- Har kun haft positive oplevelser med deres RMA.
-- Jeg har min første "Sag" pt. med Proshop. Har købt en ny skærm, der har fået et slag på kanten i toppen af venstre hjørne. Man kan se maling er skaldet af, og jeg kunne let klikke front og bagpanel i "hak", ved et let klik der. Men skærmen fungerer ellers perfekt, og jeg er virkelig glad for den. Dog bekymrer det mig, at skærmen tilsyneladende har fået et slag under pakning fra fabrikken - formoder jeg - da det vel næppe er Proshop, der har pakket den i kassen, hvis den har været spritny, så
derfor har jeg spurgt om et mindre nedslag. Dette fik jeg besked om i deres chat support, at jeg skulle sende en mail om med billeder af skaden, så dette er gjort, og jeg afventer.
At de giver mig et afslag, må være at foretrække fremfor bøvlen med, at jeg skal RMA og sende retur, og de skal sende mig en ny skærm retur. Så jeg afventer svar på min mail, og jeg er da lidt spændt på, om de vælger den besværlige løsning - det kunne godt tyde på, at der er oplevelsen, som rigtigt mange har haft med dem.
Men alle mine tidligere handler igennem årene er altid gledet fint. De har gode priser og tingene kommer - normalt - som lovet - det hænder dog, at deres digitale lagerstyring sjældent er særligt troværdig, men det er, hvad det er. Jeg har stadig min første RMA til gode, og det kan så blive nu, hvis de ønsker, at skærmen skal retur, og så skal jeg have sendt en ny. De ender vel bare med at sælge den her på "Outlet" alligevel, så de kan jo lige så godt give mig afslaget i første omgang. Jeg kan i så fald godt leve med den mindre skade bagpå, da jeg ikke umiddelbart ser nogle problemer. Jeg er ellers imponeret over skærmen, men nervøs for deres håndtering af den her sag. Havde det været Elgiganten, var jeg bare kørt ud og byttet den på stedet - det er lidt mere besværligt med Proshop.
Men jeg ser frem til at høre fra dem og se, hvordan de vil løse denne slags. -- Sidst redigeret 26-02-2020 20:39 Fik også et bundkort med bukkede pins. Nærmest voldtaget, men desværre pakkede jeg ikke skramlet ud oppe i butikken. Det var en klar fejl. De nægtede alt. Nogen havde haft fat i boardet inden mig og jeg mistænkte dem for at have videresolgt et RMA board fordi de overhovedet ikke har styr på deres lager og deres RMA sager.
Senere købte jeg et andet mobo og kunne se at det havde mærker efter montering og efter at have presset dem indrømmede de at de havde været nødt til at opgradere 150 boards (bios) og at det var noget de gjorde tit. Både processorer og boards bliver solgt bagefter som nye.
Jeg handler IKKE med dem mere!!! -- Sidst redigeret 15-11-2021 20:35 af Ronson Så fandt jeg ud af det!!!!
Jeg opdagede at min skoole havde bøjede ben fordi halvdelen ad ram stængerne ikke virkede. jeg VED at jeg IKKE har bøjet benene.
Tog deop for at tale med en supporter og han kom til at tale over sig. Det viser sig at de bios opgraderer massevis af boards INDEN de sælger dem! Det foklarer at der var fingeraftryk på boardet da jeg fike det og det forklarer hvorfor cpu benene var bøjede!!!!! Det er selvfølgelig praktikanter de har til at gøre det arbejde!!!
Og så beskylder de KUNDERNE for at have bøjet benene selv og vi kan ikke gøre en skid! De er nogle stor svindlere!!! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #175 - Interessant og sågar plausibelt. Tak for info. -- - Indsæt signatur - Har Proshop stadig ikke lært noget? Tak for heads-up. Her vil jeg i hvert fald ikke købe computer dele fra mere. -- #175 Wow. Det er vildt hvis det passer. Nu har du stortset ingen kredibilitet som gæstebruger, jeg kan derudover underbygge at jeg har haft købt 2 LGA1200 boards hos Proshop det seneste år. Det første var et demoboard, da jeg kom ud i bilen tjekkede jeg lige at alt var som det skulle være, og det viste sig at være en HELT forkert board der var i den rigtige emballage. Jeg fik det ombyttet til den rigtige demovare med det samme. Der var BIOS dog ikke opdateret. Jeg endte dog med at returnere denne på fortrydelsesretten. Til Proshops forsvar, så fejlede varen intet.
For nyligt købte jeg et andet demo bundkort hos dem, denne virker også fint og det var den rigtige vare der blev udleveret, men denne var heller ikke BIOS opdateret.
Jeg har bøvlet med deres support flere gange. Det er dog endt positivt hver gang. -- MSI B460 Tomahawk | i9-10900 | 32GB Corsair Vengeance | RX 6800XT Jeg har aldrig haft problemer med dem, eller rettere ikke for nyligt kun en gammel RMA sag for 10 år siden hvor de vurdere et grafikkort dødt og refunderede mig pengene og kommer 2 år senere og siger at jeg skal betale tilbage da de nu har set at grafikkortet faktisk intet fejlede og ville sende mig det igen. (Jeg nægtede alt tog det videre med advokat og vandt)
Ellers har alle mine demovare som #178 være perfekte, bundkort så næsten nye ud med alt tilbehør til det halve i pris. -- #178 - Hvis du ikke havde checket varen da du forlod deres pickup point tror jeg ikke de ville tro på dig. Så tror jeg de ville påstå du prøvede at returnere et brugt board. Men igen... Det er ren spekulation.
Also, selv hvis det var en langvarig bruger herinde, hvis vedkommende har et horn i siden på PS kunne det ligeså vel være opspind. -- - Indsæt signatur - Min kammerat købte nyt bundkort ved dem.
Det viste sig at være brugt og defekt selvom det var solgt som nyt.
Han tabte sagen ved forbrugerombudsmanden da han ikke kunne bevise kortet var brugt
Bare en heads-up.
Alt udpakning fra modtagelsen af en vare fra Proshop SKAL FILMES!
-- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved #180 Præcis. Vi aner ikke om det er en der har set sig sur på Proshop - eller om den måske en der er "sendt i byen" af en konkurrent. Who knows? :-) -- AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi
MSI Gaming X 6700 xt 12 GB
2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB #181, Ja god ide, for man kan ikke åbne først, ødelægge og så pakke det ind igen for at filme at man åbner det -- AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o Hvis man skal være helt sikker på at kunne bevise, at en given vare er defekt ved ankomst, så skal man filme at man afhenter pakken på posthuset (eller filme af posten afleverer pakken), dernæst skal man så pakke ens vare op, imens kameraet stadig kører. -- AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi
MSI Gaming X 6700 xt 12 GB
2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB Ja... Men hva faen kan man gøre.
Fordi de er nogle svinehunde så skal vi andre sikre os i hoved og røv.
Er jo lige før man som i siger skal pakke skidtet op ved afhentning i postbutikken samt filme det bare for at være sikker på man ikke modtager noget ragelse. -- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved Bare køb fra amazon så får du aldrig problemer med returnering af produkter... du kan nærmest brænde det du har købt ned og sende det retur og de ville være totalt ligeglade da det koster mere at tjekke alt det de får ind end bare at smide det ud eller direkte i hovedet på en eller anden stakkel som så skal bøvle med det. -- RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB G.SKILL 3600 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P --
Sidst redigeret 15-11-2021 20:32 #186
Ja, super fedt at lære de danske forbruger bare at skide på deres returvarer, pga. et amerikansk selvskab, er totalt ligeglade. -- Spice up your life Så kom sølvpapirshattene da vidst tilbage på hovederne igen.... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kan slet ikke lade være med at tænke på denne sekvens fra South Park når nogen nævner Amazon: https://www.youtube.com[...] -- Unlimited Power... --
Sidst redigeret 16-11-2021 09:58 Jeg købte for et år siden et nyt kort, men som vise sig at være et defekt (brugt?) board fra proshop til en ryzen 3600 cpu.
Jeg RMA'ede det, men de ville ikke godkende det, da der var ridser i PCB'en, som jeg 100% ikke havde lavet. Men det kunne jeg ikke bevise.
-- 10700KF & Noctua D15 Chromax Black, ASrock Z590 Steel Legend; 2x8GB 3200 CL15; ASUS TUF OC 3070; Corsair Rm850x; Fractal Meshify C HEJ ALLE
Måske er det bare mig, men jeg syntes den her tråd er for meget, og langt overskrider hvad der både er lovligt, og god skik.
Med en overskrift som dette, lægger man en påstand som er udokumenteret, og på ingen måde har hjemmel i noget som beviser de skulle være svindlerer. Proshop er et handelsfirma som så mange andre, og har man påstande som dette, som kan skade firmaet, kan det ende i et søgsmål.
Kan man ikke lide den måde de behandler en type reklamationer på, så kan man godt give udtryk for sin frustration på en mere saglig måde og i øvrigt lade være med at handle hos dem. Det er jo frivilligt.
Tråden bør stoppes her, men det jo bare min personlige mening. -- 9900K, Z390 AORUS Master, 2080TI Gaming Trio, 16GB-3600mhz, 1TB m2SSD,ML240RGB,650W SupernovaG+,Core P3 Snow edition
https://imgur.com[...]
#191
Fremfor at slette tråden kunne man jo bare ændre overskriften til "Oplevelser med Proshops RMA" -- Jeg synes faktisk meget af tråden er interessant. Måske er overskriften lidt den gode side men jeg tror de fleste selv kan borstsortere støj. Jeg har selv handlet hos Proshop i rigtig mange år og har aldrig oplevet problemer med dem. Samtidig har jeg svært ved at tro på at de vil bruge kapacitet på at opgradere alle MB til nyeste bios. Men jeg fornemmer også (det er helt udokumenteret) at der kommer flere sure opstød på netop CPU/MB fra Proshop end på andet hardware. Så kan der være noget om snakken? Der er altid to sider af en sag men det kunne da være interessant hvis vi kan få af eller bekræftet, om hvorvidt Proshop opgraderer MB inden et salg -- #191 - Helt enig, overskriften skal rettes til, og bør ikke indeholde Proshop. Det kan man i stedet nævne i tråden. Men det er lidt søgt i overskriften. -- - Indsæt signatur - jeg handler kun i butikken for at undgå disse problemer,og er kasser ikke i org folie,så åbener jeg kassen i butikken,sammen med sælger,for at være sikker på at alt er som det skal være -- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-39 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#195 Lige nøjagtig! Jeg gør det samme som dig - den eneste undtagelse er kabinetter, som dog bliver hivet med hjem. Det at stå med sælgeren og åbne sin vare er simpelthen den mest "bulletproof" måde, at garanterer at man får noget erstattet uden at blive bearbejdet for skaden i tilfælde af der skulle være en.
Dog skal det siges at bor man ikke i eller nær Århus eller København ved deres personlige pickup lokationer, så "bør" man måske filme ved afhentning af varer fra pakkeshop/døren/postkassen, lade kameraet rulle indtil åbning af varer og det er blevet beset.
Eller måske, handle et andet sted og befri en selv fra besværet, hvis man finder virksomheden for "dodgy"? -- Problemet er jo Proshop sælger brugte defekte varer som nye.
Tjekker de ikke sine modtagne returvarer i butikken sender man geden videre til en uskyldig kunde.... Det er svineri i højt plan!
Syntes overskriften er passende. -- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved --
Sidst redigeret 16-11-2021 12:21 #197. Jeg mener det som er kritisabelt i overskriften, og det du skriver, er at der ikke er nogen der har beviser på at Proshop sælger defekte vare som nye.
Der er da ikke nogen forretningsdrivende som ved sine fulde fem, vil gøre sådan, og forvente at slippe godt fra det. Desuden er det slet ikke Proshop som står med problemet hvis eller når et produkt er defekt, det er producenten af det man har reklameret over. Proshop har ingen økonomisk gevindst ud af at afvise RMA sager..
-- 9900K, Z390 AORUS Master, 2080TI Gaming Trio, 16GB-3600mhz, 1TB m2SSD,ML240RGB,650W SupernovaG+,Core P3 Snow edition
https://imgur.com[...]
Jeg anslår at jeg har brugt omkring 100K i den butik.
I eller omkring 2007-2010 var jeg af den mening at deres RMA-afdeling var en flok idioter.
Jeg har bemærket en udskiftning i personalet og en langt bedre kommunikation, jeg er ikke sikker på om det spiller en rolle eller om der har været et konstruktivt møde i frokoststuen, men i hvert fald har jeg stort set ikke brugt andre shops de sidste ti år.
Hvis man står et par timer i RMA-afdelingen og smuglytter til kunder der vil have refunderet hardware de tydeligvis har monteret med en lægtehammer og den generelle tone manden bag disken skal stå model til, er jeg overrasket over at der ikke har været (flere) voldsepisoder i butikken. -- #191 Det er altså ikke første gang, at bruger lyver om deres oplevelser eller drejer sandheden. Jeg har selv arbejdet i et firma, som er blevet hængt ud herinde. Det er utroligt så meget løgn og latin, at folk fyrer af, uden at kende til sandheden.
Har man arbejdet med kunder, så ved man hvor meget de lyver, for at få medhold af pøblen :)
Trods dette, så synes jeg IKKE at emnet skal ændres. Jeg mindes endda vi også blev afvist i sin tid, trods vi kunne dokumentere, at tråden ikke var sand. -- Sidst redigeret 16-11-2021 16:11 Det er heller ik første gang en butik lyver om deres oplevelser. -- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved Tillid/ærlighed er altid et problem hos rigtig mange - på begge sider af "fronten" da handel over nettet jo netop hurtigt kan udvikle sig til en dyst, der sjældent kommer forbrugeren til gode grundet besværlighederne og tiden ved, at bruge lovgivningen, hvilket derfor bliver brugt/udnyttet af forretningerne, da langt de fleste ender med, at skrive bla. her på forum, hvor ingen kan hjælpe dem med andet end bare at køre på - hvilket bringer alle tilbage til udgangspunktet! :)
Når jeg skriver begge sider, mener jeg, at div. forretninger jo konstant bliver bombarderet af købere, der bevidst prøver at svindle sig til "goder/penge" ved hjælp af løgne èn mass..
Dete gør det jo nærmest til en naturlig ting, at forretningerne indfører økonomisk tilrettede tiltag, der som altid grundet mindretallet der svindler - tager alle med i faldet, og derfor giver grund til netop disse tråde fra brugernes side - hvor forretningerne jo ikke kan tillade sig, at føre modsat krig mod brugerne på samme vis!!!
Så vi står midt i en Mexican standing - hvor alle peger skylden mod hinanden, indtil en tredjepart tager sig fucking sammen til, at lave lov/regler omkring hele handelsidèen/metoden om, således alle kan handle uden at risikere, at blive et offer via nethandel (andet).. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #198 PeterAA
JEG HAR PRØVET DETTE MED BRUGT VARE Så derfor handler jeg kun i en butik når vi taler om hw fra Proshop
har ellers handlet der i mange år uden problemer,men sådan er det bare ikke mere
PRC-DATA/SHG og nu proshop som det heder i dag.
Nu skal jeg bare være sikker på at jeg ikke får en retur vare fra en anden kunde,
kan godt se det fra butikken side af,at de skal af med vare,men det kan jo ikke sælges som nyt,når det har været i hænderne på en anden kunde,og måske blevet skadet der. -- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-39 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 16-11-2021 18:57
Det kunne være interessant med en statistisk oversigt over antal forsendelser kontra antal sager der kan retfærdiggøre overskriften på indlægget. -- Har dog rost Proshop i en anden tråd for en rma sag jeg havde engang så det er ik kun negativt.
Dog er det svindel når man sælger brugt/defekte varer som burde være nye.
Der MÅ bare ikke være fejl angående retur varer som man sælger videre!
Ja det er mennesker der står i modtagelsen men med nutidens edb værk og fax maskiner med mere kan det dælme ikke være svært at sælge en vare som åbnet/retur eller what ever man vil kalde det for at undgå uskyldige kunder ryger i disse fælder.
-- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
205
Jeg ved sgu ikke om det er svindel eller ulovligt at gensælge varer.
Personligt er jeg ligeglad om jeg modtager en demo-vare eller en vare der har været ude hos en kunde der har benyttet sig af returretten - så længe det virker og garantien er intakt.
Men klart, de kunne med fordel få styr på den del.
Det her er jo bare dårlig PR, specielt på et hardware-forum hvor man må formode at målgruppen hænger ud. -- Det var lige præcis den fælde min makker hoppede i.
Han ringede til mig da han så at en pose med kabler var pakket ud og spurgte om han skulle kontakte Proshop.
Naiv som jeg er når det gælder røde bøffer,rødvin og nyt hardware sagde jeg at så længe det virkede ville jeg være ligeglad.
Wupti...kostede ham 3200,-
Havde han klaget til Proshop om at varen var brugt ville de så bytte den
NEJ for de ville så teste kortet og finde det defekt!
Måske hvis han bare havde krævet pengene retur kunne han måske have fået beløbet retur.... Altså hvis ikke kortet ville blive inspireret eller testet!
Det er en unfair og umulig situation at stå i som kunde. -- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
206.. nej, 207
Jow, den lyder slem.
Men nu er jeg så også usandsynligt heldig.
Måske.
Men de par gange jeg det seneste år har brugt reklamation og returret, har de refunderet og/eller byttet varerne på stedet.
Jeg ved ikke om det gør en forskel at jeg altid tropper op i butikken og at de gennem vinduerne kan se mig ankomme med langt over 35 km/t på knallert og bremse så hårdt at de sidste tyve meters rejse foregår på forhjul.
Betyder det at din kammerat åd et tab på 3200 kroner?
-- Jeps...
Tråden var oppe at vende herinde for noget tid siden. -- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved --
Sidst redigeret 16-11-2021 20:25 jeg blev opmærksom på problemet på en rma sag til min søn,bundkortet line noget der havde været brugt til bue skydning som de sendte til os.
jeg var bare lidt finger snid,og fik det i hans maskine,da han ikke ville vendte 1 md mere uden bundkort -- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-39 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Jeg købte en 24” skærm hos Proshop, som jeg pakkede ud, afprøvede, og pakkede ned igen og sendte retur. Der gik et par dage, så fik jeg alle pengene retur. Men jeg var så også meget forsigtig ved udpakning + pakkede tingene ned igen præcis som de lå i kassen til at begynde med.
Derudover har jeg haft en RMA-sag på en Samsung SSD hos dem. Igen: Alt gik smertefrit og jeg modtog en ny med posten.
Så nogle gange går det glat mht. returneringer eller RMA hos Proshop. -- Har haft både Bundkort og et 3070 til rma, begge gik smertefrit havde nyt begge gange inden for få dage, har også brugt retur 1 gang på et sæt Ram man nemt kunne se på pakken havde været åbnet og fik alle penge tilbage på returret
Har intet dårligt om dem, håndtere dog også alt hardware korrekt så det ingen skader ridser har -- Jeg har personligt heller ikke et ondt ord at sige om Proshops returafdeling.
Jeg havde en Arctic freezer ii 360 aio der på ingen måde kunne køle en simpel R5 3600. Som i slet ikke.
Jeg sendte den retur, og modtog den nye indenfor få dage uden problemer. No questions asked. -- Jeg forstår simpelthen ikke denne "hetz" mod Proshop. Jeg tænker nogle af brugerne herinde bør kigge lidt ind ad. Hvorfor i alverden skulle Proshop dog afvise en RMA uden grund? De er da ikke interesset i dårlig omtale ala. denne tråd. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har aldrig haft problemer med RMA sager hos proshop.
Havde et defekt bundkort eller cpu da den crashede selv på skrivebordet ligemeget hvad.
Testede det med andre ram, strømforsyninger, grafikkort, underclockede det fuldstændigt ned, satte volten op til mere end burde være nødvendigt..
Alt blev prøvet og den gad bare ikke så de fik det tilbage med 2 sider med alt hvad der var blevet testet og ham i pick up point sagde at der var prøvet mere end hvad de ville have gjort så chancen for jeg fik noget nyt tilbage hurtigt var nok rimelig høj og ganske rigtigt så kunne jeg hente begge ting sprit nye dagen efter, hvor jeg troede de ville skifte en af dem da jeg tænkte begge kunne vel ikke være defekt.
Resten har været små ting som forkert vare sendt op til flere gange hvilket selvf er rimelig irriterende at man ender med at spilde uger på det.
#214 True, har for sjovt kigget på en del it firmaers trustpilot og der er sgu mange fjolser i lille danmark som prøver at snyde med det ene eller det andet og når de så bliver taget i det så firmaet bare nogle tabere og har snydt dem pga det overhovedet ikke dem selv som har været en klovn og ødelagt det enten ved et uheld eller pga de blev sure i et spil og de synes selvf at de skal have et sprit nyt produkt pga noget som de har gjort, ved et uheld eller med vilje. -- RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB G.SKILL 3600 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P --
Sidst redigeret 17-11-2021 11:06 Har ikke noget mod proshop,jeg vil bare ikke modtage hw,der har været i bruge hos en anden kunde,der kan være skader på det,som de har overset.
så derfor handler jeg kun i ders butik -- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-39 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Handlede 75% af mit hardware ved Proshop før episoden i Nr.207
Man har jo en holdning indtil man selv bliver ramt.
-- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved #215 - Præcis. Danmark er desværere fyldt med folk som uretmæssigt føler sig krænket. Man skal huske at feje foran sin egen dør først.... Stå dog ved hvis man har lavet en fejl, i stedet for at prøve at tørre den af andetsted, eller ligefrem svine modparten til efterfølgende. Det er sgu for ynkeligt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Man skal helt sikkert stå ved sit lort...
Men hr.Gæste Bruger..... Det skal butikkerne dælme også.
Du kan dreje og vride den som du vil men ændrer ikke på det faktum at det er sket som jeg fortæller. -- 5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i
Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X
2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved #219 - Naturligvs.....
God dag! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|