Øhh. Ja, man kan se kortet har været monteret. Det er alt. Alt det med blottet kobber, det lyder som en sang for de døve. Det er faktisk svært, at undgå lige det der, ved montering.
Men blottet kobber, ja. Det ville der være ved samtlige andre bundkort som de får retur, og har været monteret i et kabinet. Dem har de sikkert også lavet mange krediteringer af.
Problemet ligger nok nærmer i, om de skal dække bundkortet - nu når strømforsyningen har været skyld i det.
--
Det er nytteløst at fortryde
Forstår heller ikke lige hvad de mener der er galt på de billeder. Ja der er mekanisk slid ved de monteringshuller, det er konsekvensen af skruehovedet der tager fast i de der metal-dutter ved montering i kabinet.
Mig bekendt er der rimelig brede tolerancer for hvor mange tæsk de monteringshuller kan tage, og der bør ikke være ledningsbaner i nærheden der kan blive påvirket af det mekaniske slid.
Mit bedste bud er at finde en service ansvarlig at skrive til, jeg er usikker på hvorvidt du ville kunne sende boardet til Asus gennem deres producentgaranti, når nu det er beskadiget af en psu.
Hvis proshop ikke frivilligt æder den er det i sidste ende Forbrugerklagenævnet du skal til, hvis dit køb opfylder beløbsgrænsen.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
blottet kobber ? what, jamen er alle lederne på bundkortet ikke kobber ? men ,syntes ikke jeg kan se noget galt med de 2 billeder der.
da det var strømforsyningen der tog kortet med sig i døden, tror jeg ikke de vil godkende skaden hos fabrikanten, da det enlig ikke er deres skyld.
skal bundkortet erstattes skal det ske gennem din egen elektronik forsikring, da psu fabrikanten sikkert ikke kan holdes ansvarlig for det.
--
-Michael J
Endnu engang viser proshop hvilket skod firma de er når det drejer sig om rma
--
jep jep
Når det kommer til bundkort kan du lige så godt opgive.
Gik med vilje ind på den her tråd for var nysgerrig om det lige drejede sig om et bundkort, og ganske rigtigt.
Har selv haft et bundkort der skulle ombyttes, fik fint tilbage at der ingen dækning var da monteringshuller havde taget skade, og bukkede pins ( har billede af INGEN bukkede pins ), lige hvad angår bundkort er de komplet RETARDEREDE.
Google lidt rundt om Proshops RMA på bundkort, og du vil hurtigt sande at dit tilfælde LANGT fra er det eneste...
Handler aldrig ved dem mere, magen til amatør firma skal man lede længe efter !
--
Ingen kan jo undgå og lave de mærker, medmindre producenterne begynder og give os nogle skruer med som ikke gør det.
Har ellers handlet en del hos proshop, men det sku amatør agtig det der.
--
Jeg har haft 1 RMA hos Proshop, og der blev mit bundkort også afvist pga. lignende skade, men det var en kamp jeg ikke magtede at tage. Det var vist tilbage i 2008 eller der omkring.
Nu må Proshop fanme tage sig sammen. Jeg er klar over deres RMA afdeling agerer ren damage-control og skal minimere udgifterne til RMA så meget som muligt, men det der er simpelthen for latterligt.
Der er en grund til at der er en cirkel rundt om skruehullet. Det loddetin som omgiver hullerne, agerer sådan set bare som små pakninger, så man ikke skruer skruen for hårdt ned i bundkortet. De kan også agere som en form for låsemekanisme for skruen.
Jeg kan godt se hvad de mener, men det er ikke årsagen til dit bundkort er dødt. Det ved de sikkert også godt, men igen, de er damage-control og skal minimere udgifterne for Proshop. Super dårlig stil af Proshop, men det er et stramt marked og konkurrencen er benhård, så alle kneb gælder I guess.
Dog vil jeg sige at de er ekstremt grundige. Man skulle tro de smed deres bundkort under mikroskop bare for at finde en eller anden grund til at afvise. Uanset hvor langt ude den grund så måtte være, er det stadig en grund til at afvise, og det er godt nok til Proshop.
Jeg forestiller mig ASUS, MSI, Gigabyte eller hvem der nu har lavet bundkortet bare ville grine af det her... Og ombytte.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 16-01-2018 10:33
Som de andre skriver... Proshop, RMA og bundkort.
Lad være med at spilde mere energi på det og køb et andet sted næste gang.
Prøv evt. at søge på hwt.dk.
Der er enormt mange tråde med Proshops RMA håndtering. Det betyder ikke at folk nødvendigvis har
ret, men lige med bundkort er der utrolig mange tilfælde hvor folk får deres RMA afvist ved Proshop.
--
har aldrig haft problemer med mine snart 20 sager over mange år helt tilbage fra shg tiderne
men proshop har egentligt intet ansvar for "følgeskader"
her skal du faktisk tage kontakt til producenten af PSU direkte for en klage, og evt høre proshop om de vil fremsende dokumentation for RMA på PSU'en
er det feks Corsair er der stor sansynlighed for at de tilbyder en form for erstatning for følgeskaden
coolermaster er lidt mere tvivlsomt :P
--
Handler "normalt" Kun F2F
#9
Du skal henvende dig til butikken, hvor produktet er købt og butikker henvender sig til producenten, som har en forsikring som dækker det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sjovt som flere har haft problemer med Proshop. Jeg har oplevet præcis det samme, modtog et bundkort med bukkede pins og næ nej de troede jo ikke på det var deres produkt der var fejl på, så jeg mistede lige 700kr.. Handler aldrig hos det scam firma igen.
--
jeg har haft en RMA sag ved proshop på et bundkort som døde, der var ingen problemer jeg indlevered det i butikken i aarhus, og fik et nyt med hjem, rigtig god service
--
I første omgang ville jeg bede Proshop om at sætte en markering på billederne der indikerer hvad de mere præcist mener er fejlen som de mistænker for at gøre dit bundkort defekt, hvis det "bare" er ved monteringshullerne ville jeg tage sagen videre hos Forbrug.dk, men er der nogle ridser i bundkortets pcb som resulterer i blottede kobberbaner som jeg/vi ikke kan se på billederne, som de kan klargøre, så er der formodentlig ikke noget at hente..
--
Tænker at jeg tager billeder af alt, hvis jeg nogensinde skal RMA hos Proshop :-)
--
i7-8700K | H115i | EVGA 1080TI FTW3 | Asus Z370-F Gaming | 16GB Corsair Dominator | 120GB & 500GB SSD & 2x2TB HDD | Seasonic X-850 | Corsair 400C
ProShop har bare den dårligste kundeservice. Har lige haft min skærm til RMA og den ville de ikke modtage grunden ridser på skærmen, som slet ikke er sandt. De billeder jeg modtog kunne jeg kun se fedtfingre fra teknikkerne.
--
i9 9900k
RTX 2080 8GB
Asus ROG STRIX Z390-E GAMING
32GB DDR4 lgb
#15 Sjovt det altid er ridser der afgør det. Det virker som om de har fået folk ude fra gaden til at bedømme skaderne. Havde selv mit bundkort til RMA ved dem, og det var samme svar... Ridser! Men jeg valgte at få det sendt videre til Asus som så gav en ombytning.
--
3600X•ROG Strix B450-F•
16GB Corsair 3200MHz •Sapphire Nitro+ RX 590 8GB•
970 Evo Plus•Fractal Design Define R6•
Seasonic Focus+ 650 Gold
Jeg købte en 24" IPS skærm hos Proshop for ca. et års tid siden.
Dagen efter modtagelsen sendte jeg den retur, fordi den ikke lige var noget for mig.
Det var der ingen som helst problemer med.
Jeg var så også meget, meget forsigtig, da jeg pakkede den ud, og tilsvarende da jeg pakkede den ned igen.
Havde også en harddisk engang, der gik i stykker indenfor garantien, og som jeg derfor lavede en RMA på hos Proshop.
Det var der heller ingen problemer med - jeg fik en ny.
Så kun gode erfaringer med Proshop herfra baseret på ovennævnte to RMA-sager + altid hurtig levering.
--
Jeg må knytte mig til 17# Senest havde jeg et grafikkort som var dødt, det tog dem 15 min fra jeg afleverede det, til jeg fik en mail med en kreditering.
--