Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort

Bundkort hos proshop...

Af Monsterbruger nRage | 30-03-2023 19:58 | 2415 visninger | 61 svar, hop til seneste
Hej, Så blev jeg vidst den seneste i bundkort møllen hos proshop. Jeg havde endda læst om folks erfaringer, men tænkte at det sker jo ikke for mig.. Jeg sendte mit bundkort retur fordi jeg havde en lidt "blød" fejl, PC'en vil ikke boote efter at den har været taget fra strømmen. Den går bare i stå med sort skærm og grøn q-led.. Efter en masse tests konkluderede jeg i samråd med Asus at det nok var en fejl på kortet. Sender den ind til proshop og får den klassiske besked "Vi kan desværre konstatere, at det indsendte produkt ikke er omfattet af reklamationsretten".. Dette er skaden: https://rma.blob.core.windows.net[...] https://rma.blob.core.windows.net[...] Rimelig umuligt at bevise hvornår den skade skulle være sket, den er højest sandsynligt intet med problemet at gøre... Jeg optog åbningen, men det er jo umuligt evt. at fange den lille skade med det blotte øje når man står der. Rant over.. Hvor køber folk bundkort i dag?
--
#1
GhostHuntr
Junior Nørd
30-03-2023 20:00

Rapporter til Admin
Undskyld meget, men den der fejl ser desværre ud til at være påført ved installation eller noget lignende. Og så er det klart at de ikke vil tage den ind som reklamation
--
Puls er en bonus!
#2
Comicsdk
Nørd
30-03-2023 20:06

Rapporter til Admin
Det jeg efterhånden begynder at savne, er at folk tager fotos af deres bundkort lige efter udpakning og inden de går i gang med vinkelsliber, lægtehammer og hobbykniv. Det er altid "efter" fotos i de her tråde. Jeg siger ikke at du selv har smadret dit board. Du kan være en af de uheldige der har købt et board der har været ude hos en anden kunde, en kunde der bruger tungt diesel-drevet værktøj til al monteringsarbejde. De har immervæk en pæn slat returneringer i den biks. edit. Undskyld. Jeg glemte at besvare spørgsmålet. Jeg køber stort set alt mit grej hos Proshop. Måske er jeg bare født under en heldig stjerne mht fejlfrit hardware.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
--
Sidst redigeret 30-03-2023 20:09
#3
nRage
Monsterbruger
30-03-2023 20:09

Rapporter til Admin
#1 Jeg skal være ærlig at sige at det er jo desværre en mulighed. Mit eneste men og det er lidt et longshot, men jeg installerer mine bundkort fra højre more venstre ind i I/O slottet. Denne skade er syd for. Jeg ved at det er en lille men og jeg er også klar over at der ikke er meget at gøre i min situation. Det var mere en rant om den ærgerlige situation man er i med bevisbyrde. Jeg skulle selvfølgelig have taget højtopløsnings billeder at hele kortet.. #2 Jeg tog et billede at kortet. Men jeg tjekkede jo ikke hvor godt det var.. Man kan ikke se en pind. Var egentlig også mest en indledning til spørgsmålet om hvor folk er trygge ved at købe bundkort. Hvis folk er trygge ved proshop vil jeg da gerne høre det også :)
--
#4
NitroBlast
Guru
30-03-2023 20:12

Rapporter til Admin
Billederne er lige akkurat ikke gode nok til at se, om kobberet i printet er brudt. At der mangler lidt lak har ingen betydning for funktionen med mindre det blottede sted har kontakt med kabinettet.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#5
Comicsdk
Nørd
30-03-2023 20:19

Rapporter til Admin
3 Du har garanteret læst en håndfuld af de andre tråde med samme topic. Jeg kan ikke tro at ti forum-dudes, nogle af dem nørder på expert-level, alle sammen lyver for at få et nyt board. Jeg er temmelig sikker på at dit kort så sådan ud allerede da du modtog det. Det kan sagtens være en returvare der ikke er tjekket inden den blev lagt på hylden igen. Jeg har mistanke om fummel i to af de andre tråde, men jeg skal ikke have klinket noget ved at namedroppe i det her hårdkogte forum :D Jeg ville give den et skud med at gå direkte til Asus igen, nu når Pronslut ikke vil acceptere den, jeg tænker Asus har prøvet det før og er klar over at der også kan ske fejl på samlebåndet.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
#6
nRage
Monsterbruger
30-03-2023 20:24

Rapporter til Admin
Ja, tager den selvfølgelig med asus når jeg har boardet retur. Det var egentlig mest en rant og ikke for at få skabt en debat om deres praksis. Men jeg er rent faktisk nysgerrig hvor folk er trygge ved at købe bundkort :D Kan jo være jeg står og skal ud og købe et..
--
#7
Angloamerikansk
Mega Supporter
30-03-2023 20:29

Rapporter til Admin
De bruger ALLE den der undskyldning, men ingen kan montere bundkort uden der kan komme en lille ridse. Men du kan se at der er kobber forbindelse, så noget værre VRØVL. Men alle forretningerne bruger det. Noget andet, den fejl du har oplevet havde jeg også, med start/sluk. Det viste sig at være CPU fejl så lige modtaget en ny i5-12600KF fra Proshop. De sendte den til ekstern test. Den sprit nye jeg fik retur sælger jeg her i forum: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 30-03-2023 20:32
#8
Comicsdk
Nørd
30-03-2023 20:30

Rapporter til Admin
Altså den dag Proshop nægter mig en reklamation, er jeg ude. Men.. i en af de sidste tråde, kørte OP på for fuld skrald, og det endte med at en Proshop-stodder dukkede op i tråden og erkendte at den var tvivlsom, den afgørelse. Så den endte lykkeligt - giv det et skud mere, hvis du har energien til det.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
#9
BoreBissen
Guru
30-03-2023 20:33

Rapporter til Admin
#8 Men der er jo ikke noget reklamationsret tilbage på I7 4790k (og andet HW fra den tid). :-)
--
Ryzen 5700x | 2 x 8 GB Corsair 3200 MHz ASUS ROG STRIX B550-F | 2 x PNY 480 GB SATA SSD Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
#10
GhostHuntr
Junior Nørd
30-03-2023 20:35

Rapporter til Admin
Hvilket bundkort er det ?
--
Puls er en bonus!
#11
nRage
Monsterbruger
30-03-2023 20:35

Rapporter til Admin
#10 Asus Z790-H
--
#12
GhostHuntr
Junior Nørd
30-03-2023 20:41

Rapporter til Admin
Det ser ud til at kobberbanen er brudt/ødelagt, så derfor afviser de den
--
Puls er en bonus!
#13
NitroBlast
Guru
30-03-2023 21:04

Rapporter til Admin
#12 Det er ikke muligt at konkludere ud fra de postede billeder - personligt kan jeg ikke se en brudt kobberbane. Det virker generelt som om, at proshop ikke undersøger de varer, de får retur via returret, lige så godt som reklamationer. Der har før (længe siden) været indlæg om folk, der bruger returretten som en genvej til reklamation. Metoden er, at man køber noget hardware, og ifm montering sker der så et uheld, der gør, at eks. bundkort ikke virker. I stedet for at føre en langvarig RMA sag, benytter man sig af returretten, og håber på at den går. Går den, så kan man købe samme vare et andet sted, og dermed har man tørret problemet med defekten af på en anden kunde, som så står med aben.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#14
Crystarial
Monsterbruger
30-03-2023 23:16

Rapporter til Admin
#13 Woow, hold da kæft. Håber da det var en tendens i fortiden og ikke er noget der sker, den dag idag. Må da håbe at Proshop og andre virksomheder har sniffet lunten. Det er fandme svinsk. Det er sådan noget der kan ødelægge oplevelsen for en førstegangs pc bygger, som fremover vil tænke "meh, prebuild er den sikre vej frem".
--
MEG X570 Unify • Ryzen 5700x • RX 7900 XT • Arctic LF 280 • TZ Neo 32GB 3600CL16 • 1TB Nvme M.2 • Corsair RM850x • Lian Li O11DW • G703 • G915 TKL
#15
ToFFo
Guru
31-03-2023 13:18

Rapporter til Admin
Det ser ud til at være på bagsiden i nederste højre hjørne, kan det passe? Altså i det hjørne der er lige under I/O, korrekt? For mig ser det ud som om der har lagt en skrue i kabinettet, eller andet metallisk som har stukket ud ved montering i kabinettet, som så har givet skaden. Det er i hvert fald noget af metal der har lavet den skade. Men hvis din maskine har virket upåklageligt indtil den pludselig ikke virker, har jeg svært ved at give den lillebitte smule manglende lak problemet, for jeg ser ikke printbaner der er brudt, eller på nogen måde kortslutter. Så jeg tvivler på fejlen er opstået som følge af skaden på billedet. Men nuvel, det kan jeg jo ikke sige meget om herfra hvor jeg sidder og kigger. Få bundkortet tilbage fra Proshop. Du kan ligeså godt opgive. Lad være med at bruge mere tid på det. Spørg dem pænt om du kan få det retur så du selv kan tage sagen med ASUS direkte. Så kan det være du slipper for at betale et "undersøgelsesgebyr" til dem. Det kan være ASUS RMA faktisk har tænkt sig at teste produktet, i stedet for bare at kigge på det, uden overhovedet at teste hvorvidt fejlen er forårsaget af skaden på billedet. Det er som at sige motorfejl i en bil er forårsaget af en ridse i lakken på bagsmækken... Bundkortet skal testes og det har Proshop ikke hverken udstyr eller kompetencer til at gøre ordentligt.
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +41/-0. Stats sidst opdateret d. 27/03-2023
#16
lalandia
Juniorbruger
31-03-2023 14:32

Rapporter til Admin
Jeg håber du får et nyt bundkort af ASUS, eller om ikke andet en bedre deal hos proshop end denne. Om denne fejl er påført af dig eller fra fabrikken/indpakningen er ikke til at sige. Jeg syntes ikke det er en sjov situation at være i, især ikke med de absurde priser de tager for bundkort nu om dage.. Det lugter lidt af at være den hurtigste måde at lukke sager på hos proshop.
--
Sidst redigeret 31-03-2023 14:34
#17
Bob
Gæst
31-03-2023 15:48

Rapporter til Admin
Blottet kobber er åbenbart for bundkort hvad væskeskader er for telefoner - en nem måde at slippe for ansvar. De fleste forbrugere køber den sikkert, ved ikke hvordan man klager, eller også gider de ikke besværet. Chancen for at det der har nogen betydning for funktionen af bundkortet er nok lige så stor som chancen for at en tilfældig ledning i motorrummet på din bil med en lille skade i isoleringen gør at bilen ikke kan starte..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Carsten O
Junior Supporter
31-03-2023 16:23

Rapporter til Admin
Har set på foto 1 hvor jeg har forstørret det op og jeg syntes at jeg kan se at kobberbanen er brudt. Ser øverst og ned mod kobber som er blotlagt at der er noget gråt i mellem kobber og bane som er lakket! Om du eller en anden har gjort dette vil jeg ikke blandes ind i!
--
#19
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 17:31

Rapporter til Admin
Hvis skaden er kosmetisk, burde de tjekke boardet for fejlfunktion udover det. Det er jo ikke Proshops business om jeg maler mit board, sætter klistermærker på heatsinks eller andet. Eller... det er det sgu nok. Anywho, det lyder jo som om de bare har kigget på ridser.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
--
Sidst redigeret 31-03-2023 17:32
#20
Mr. WoLF
Guru
31-03-2023 17:38

Rapporter til Admin
Har man blotlagt kobber eller bøjet pins er det ikke noget virksomheder skal dække
--
#21
JS
Gæst
31-03-2023 17:50

Rapporter til Admin
#18 Du må være usædvanlig dygtig og have en super computer, hvis du kan forstørre et dårligt billede til noget bedre og mere tydelig. Kan du ikke lige lægge det billede op ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Carsten O
Junior Supporter
31-03-2023 18:27

Rapporter til Admin
#21 Har foto men ved ikke lige hvordan jeg får det op herinde
--
#23
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 18:31

Rapporter til Admin
22 Imgur er fint til den slags. https://imgur.com[...]
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
#24
Carsten O
Junior Supporter
31-03-2023 18:39

Rapporter til Admin
#23 Tak ,,men skal jeg så hen og lave en bruger? Kan jeg evt sende foto til dig i din inbox og du så ligger det ind her?
--
Sidst redigeret 31-03-2023 18:42
#25
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 18:43

Rapporter til Admin
Du behøver ingen bruger. Oppe i venstre hjørne er der en blok der hedder "New Post" - så følger du bare vejledningen
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
--
Sidst redigeret 31-03-2023 18:45
#26
Carsten O
Junior Supporter
31-03-2023 18:47

Rapporter til Admin
#25 Er ikke hjemme pt så det er lidt bøvlet at gør på mobil. så må det blive imorgen
--
#27
Bob
Gæst
31-03-2023 18:57

Rapporter til Admin
#20 Næh, men der skal være en sammenhæng mellem den skade produktet har og den fejl der reklameres over for at de kan afvise reklamationen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 18:58

Rapporter til Admin
27 Sådan burde det være.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
#29
Carsten O
Junior Supporter
31-03-2023 19:19

Rapporter til Admin
#30
nRage
Monsterbruger
31-03-2023 20:28

Rapporter til Admin
Bundkortet er på vej tilbage til mig. Sidste kommentar fra proshop er at beslutningen ikke kan omstødes og at man ved montering accepterer standen kortet er ankommet i..... Jeg kan prøve at uploade et bedre billede når jeg har det retur. De mente ikke ASUS ville gøre noget somhelst. Men jeg tager nu alligevel direkte kontakt til dem. Jeg kan ikke bevise at jeg ikke har lavet skaden. Videoen jeg optog af udpakningen er slet ikke tæt nok på til at se detaljer som dette. Jeg kan også have været uheldig at lave den, kan jeg jo ikke afvise. Jeg har samlet så mange PC'er at det ville undre mig men igen, bevisbyrden ligger hos mig.
--
#31
NitroBlast
Guru
31-03-2023 20:45

Rapporter til Admin
#29 Hvis du ridser i den sorte lak på printkort, hvad farve er ridsen så? Kigger du på billede 2, som er en smule skarpere, kan du se den samme gråtone, og det er tydeligt, at den ligger ovenpå kobberet og ikke under. IMO er der intet på de billeder, der indikerer, at kobberet skulle være brudt. Umiddelbart ligner det for mig, at bundkortet er blevet ridset på en "stand off". Er kobberet brudt, så kan det fikses med en loddekolbe, og den brudte isolering kan fikses med en lille klat sort maling eller en klat lim - men jeg tvivler på, at det gør nogen forskel. #30 Jeg synes, at det er frækt af proshop, at de tørrer den af på dig ved at sige: Har du monteret det, så har du accepteret varens tilstand. Det svarer lidt til at man køber en motor, monterer den i sin bil, for så at finde ud af, at motoren ikke virker fordi knastakslen er knækket - men fordi man ikke fandt ud af det inden montering, er det ens egen skyld. Det er proshop, der beskylder dig for at have beskadiget produktet, og dermed er det proshop, der har bevisbyrden. Hvis ikke proshop kan bevise, at skaden ikke var til stede da du modtog bundkortet, så må det være proshops ansvar. Retssikkerheden i Danmark er baseret på, at det er beskylderen / politiet, der har bevisbyrden, og ikke ofret.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 31-03-2023 20:46
#32
Jesper Gæst
Bruger
31-03-2023 20:54

Rapporter til Admin
#31 Nej det svarer på ingen måde til din motor historie... Hvis Proshop mener synlige tilstand i forhold til omtalte kobber. (Eftersom knastakslen ikke er synlig, det er printbanen.) Bevisbyrden skulle efter hvad du siger ligge hos beskylder... Er det #0 der beskylder proshop for det var tilstede ved modtagelse, uden han opdagede det mens kortet var i hans besiddelse. Eller... Er det proshop der beskylder #0 for at have forvoldt skaden. Det kan vendes begge veje.
--
Sidst redigeret 31-03-2023 20:55
#33
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 20:59

Rapporter til Admin
30 Jeg er heller ikke sikker på at du ikke selv har smadret det board, men som Bobby er inde på; har de testet funktionen, ridser eller ej. Det er jo let at afvise en reklamation på udseende, men så indrømmer man nærmest pr. definition at man ikke gad teste boardet. Jeg siger ikke at jeg gad teste alt det pis de får retur, hvis jeg stod i hallen og skulle lade som om det var et fedt job.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
#34
nRage
Monsterbruger
31-03-2023 21:03

Rapporter til Admin
Nej, de har ikke testet den fejl jeg sendte det ind med.. Tvivler stærkt på de overhovedet har haft det monteret. Fik de til at lyde til at det var ASUS der skulle fordi de ikke har "værktøjet" til det. Men de mente slet ikke ASUS ville modtage det når det havde denne skade.
--
#35
Carsten O
Junior Supporter
31-03-2023 21:05

Rapporter til Admin
#31 Er ikke uenig med dig og jeg skriver jo også i #18 at jeg syntes der er brudt en bane! Det ses jo bedst hvis man har mobo. Og jo hvis en bane er brudt kan der laves en lus og så håbe på at der ikke er andre komponenter der har taget skade da der har være sat strøm til. Jeg arbejder til dagligt med print og smd i et elektronik firma, så jeg ser da nogle print hvor banen under kobber er grålig! Men hvis proshop ikke vil gøre mere ville jeg sende det ind til Asus hvis jeg var sikker på at jeg ikke selv havde skadet mobo!
--
#36
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 21:09

Rapporter til Admin
34 Nå, så er det jo op af bakke. I hvert fald med Proshop. Jeg kan stadig li' dem, de giver dig kamp til stregen. Men, du ved, ASUS producerer et hav af kort, de har oplevet at ting kikser på båndet. En loyal ASUS-dude som dig der der køber ALT i ASUS-brands, vil kundeservice måske kompensere. Jeg mener.. du har jo brugt tæt på 50K gennem de sidste fem år på Asus-grej, alle du kender køber Asus på grund af dine anbefalinger.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
#37
NitroBlast
Guru
31-03-2023 21:09

Rapporter til Admin
#32 Nej, OP var ikke klar over den skade på bundkortet, og den behøver ikke have nogen relation til det problem, som OP havde med bundkortet. Computeren virkede, som jeg har forstået det, indtil den blev taget fra strøm, og så var problemet der pludseligt. Det indikerer ikke nogen monteringsfejl, og jeg mener i øvrigt ikke, at det er rimeligt, at en kunde skal undersøge en (NY!) vare for fejl, da den må formodes at være fejlfri. I og for sig kunne skaden lige så godt være sket ved proshop, som så tørrer den af på kunden, for at slippe for tabet. Vi kan ændre den knækkede knastaksel til en mikro-fraktur i motorblokken, hvis det gør dig glad.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#38
Bob
Gæst
31-03-2023 21:12

Rapporter til Admin
#28 Sådan er det. Indenfor rimelighedens grænser, selvfølgelig. At forhandlerne så driver virksomhed på en "går den så går den"-måde må være et produkt af måden systemet er skruet sammen på. For få klager åbenbart.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 21:22

Rapporter til Admin
38 Ti tråde med fumlede eller ikke-fumlede nørder får ikke mig ovebevist om at Proshop er noget fanden har skabt. Jeg har brugt flere hundrede K i eller i hvert fald de første 100K i den biks og har ikke de sidste ti-tolv år haft problemer med reklamationer eller returneringer. En af mine gamle venner har samlet et hav af maskiner og kørte en reklamation de ikke godtog, efter et par bajere, erkendte han at det sommetider svipsede for ham og at den smadrede sokkel i hans bundkort, højst sandsynligt havde med motorik at gøre. Jeg købte boardet billigt, eller måske fik jeg det; jeg troede jeg kunne rette pins i soklen Det endte i en foræring på HWT, og den HWT-dude fiksede det og solgte det pronto med maks profit. Anekdoter der keder folk - dem har jeg mange af.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
--
Sidst redigeret 31-03-2023 21:22
#40
Bob
Gæst
31-03-2023 22:16

Rapporter til Admin
#39 En fin godnathistorie.. Problemet er at dem der vurderer reklamationerne for forhandlerne ikke har den faglige ekspertise til at vurdere sådan en skade. De kan sætte lortet til og se om det virker, og så kan de se om det er som nyt eller ej. Det er bare ikke nok her.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
Comicsdk
Nørd
31-03-2023 22:21

Rapporter til Admin
40 Hvis du er gået i seng, må du jo tale i søvne. Men jeg er på bølgelængde med dig. De burde ikke afvise en reklamation på ridser. Men - du ved, hvis det står skrevet i sten i deres tekst, gad jeg sgu nok ikke forfølge det meget langt. Altså, OP er jo superærlig og giver udtryk for at han sagtens selv kan være skyldig i skaden. Jeg synes sagen er pissekedelig men klart federe end de tråde hvor Proshoppen bare skal ned med nakken. OP hæver niveauet, det må du anerkende.
--
Når det er sagt; jeg drikker lidt rigeligt og er tidligere kriminel, udover at jeg har en psykiatrisk diagnose - det er rimelig relevant ifht topic.
#42
Bob
Gæst
31-03-2023 22:58

Rapporter til Admin
#41 Ja, jeg havde bare lige lidt svært ved at se relevansen specifikt i forhold til mit indlæg. Har generelt intet for eller imod proshop, ud over at jeg nu har set flere af de her tråde om "blottet kobber"-sager hvor jeg ikke mener afvisningerne er saglige..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#43
nRage
Monsterbruger
04-04-2023 15:39

Rapporter til Admin
Jeg synes lige jeg ville afslutte denne tråd. Jeg har været forbi en tekniker som kunne kigge på boardet med mikroskop og har målt. Der er intet galt med kobberet ved "skaden". Jeg tog et billede af skærmen: https://cdn.discordapp.com[...] ASUS har afvist at hjælpe med samme grund, har du monteret kortet har du accepteret standen. De er ligeglade om "skaden" påvirker problemet eller ej. Generelt skal man åbenbart være meget opmærksom og virkelig gå tingene igennem for at spotte disse skader.
--
#44
Angloamerikansk
Mega Supporter
04-04-2023 15:42

Rapporter til Admin
Som jeg skrev tidligere. Omkring bundkort er de alle LATTERLIGE. Lille ridse så afviser de, også selvom det INTET har med problemet at gøre. Deres smuthul og selv oplevet 2 gange. Komplett var dog den værste og aldrig handlet der igen.
--
#45
ToFFo
Guru
04-04-2023 15:50

Rapporter til Admin
#43 - Som jeg skrev i #15: Men hvis din maskine har virket upåklageligt indtil den pludselig ikke virker, har jeg svært ved at give den lillebitte smule manglende lak problemet, for jeg ser ikke printbaner der er brudt, eller på nogen måde kortslutter. Så jeg tvivler på fejlen er opstået som følge af skaden på billedet. Men nuvel, det kan jeg jo ikke sige meget om herfra hvor jeg sidder og kigger. Fedt du fik den undersøgt af tredjepart under lup. Nu har du i hvert fald gjort dit for at bevise at den manglende lak ikke har indflydelse på defekten du oplever. Hvor gammelt er bundkortet? Hvis det er omfattet af den nye formodningsregel på et år og bundkortet er under et år gammelt, skal Proshop bevise at der IKKE manglede en smule lak på en printbane inden afsendelse fra deres lager. Eftersom det er en meget lille skade og er på bagsiden af bundkortet (tror jeg?) vil jeg ikke mene det er rimeligt at forvente, at kunden opdager det tænker det er en fejl.
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +41/-0. Stats sidst opdateret d. 27/03-2023
#46
nRage
Monsterbruger
04-04-2023 15:55

Rapporter til Admin
#45 kortet er 1 måned gammelt, lavede RMA 3 uger efter køb. Skaden er på bagsiden ja. De er jo bare blankt afvisende i deres ende. Virker ikke til at være noget at komme efter.
--
#47
ToFFo
Guru
04-04-2023 16:00

Rapporter til Admin
#46 - Du kan ligeså godt opgive kontakt med Proshop, de har taget en beslutning. Så hvis du vil videre er der ikke andet for end at starte en sag hos center for klageløsning. Det bliver en masse frem og tilbage så spørgsmålet er tiden og besværet værd at forsvare din retfærdighedssans :-|
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +41/-0. Stats sidst opdateret d. 27/03-2023
#48
Hest
Gæst
04-04-2023 16:00

Rapporter til Admin
Ren svindel. Så simpelt er det. https://naevneneshus.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
Comicsdk
Nørd
04-04-2023 16:02

Rapporter til Admin
Skråt op med Asus. Nu skal jeg jo heller ikke være helt urimelig, jeg handler sommetider Asus i køb/salg. De her sager er kedelige, forstået på den måde at man aldrig ved hvor berusede folk er når de samler computere. Hvis man skal tale for Proshoppen i mange af de sager, ville de have et pænt tab på klodsede nørder hvis de skulle levere nye kort hver gang nogen taber en kettlebell på deres bundkort- men som Bobby sagde for nogle dage siden; det ville være fedt om man kunne være sikker på at få testet sit grej når man sender det ind på reklamationsret. Er der kosmetiske skader, kunne de skrive det til kunden; hey spasser, har du monteret kortet med en stiksav?? Anyway, vi fik praktikanten til at teste dit board, det fejler ikke noget i vores testbænk. Mishandlingen generelt gør dog at vi ikke ville have byttet det anyway"
--
Sidst redigeret 04-04-2023 16:05
#50
madssiig
Monster Supporter
04-04-2023 16:09

Rapporter til Admin
Du vil desværre opleve, at tilgangen er "blottet kobber, så det er kortsluttet" dette er dog en meget uvidende tilgang, som de fleste her inde desværre også deler. Jeg undersøger altid mit hardware rimelig grundigt, og kan faktisk ikke huske en gang, hvor der ikke har været nogle lak skader på det jeg har modtaget. Jeg vil bestemt ikke mene det ligner en tryk skade, og hvis nogen mener det, burde de gå til optikeren, da printet vil have meget tydelige fordybninger, efter så voldsom kontakt, men en meget hårdere genstand. Samtidig ligner det et ikke banen er direkte beskadiget, og bestemt ikke revet over, så vil nogen så argumentere at der kan komme mere modstand i banen pga en rids i overfladen, hvilket bare er en tåbelig udtalelse, men lad os da lege med den tanke også, dette kan og bør bevises af forhandleren, hvis de da har den korrekte viden, hvilket de ofte ikke besidder, hvis kortet stadig er i perioden hvor bevisbyrden på ligger forhandler, og de bruger visuelt kontrol som argument for at afvise, så er det på ingen måder godt nok, med mindre det er brækket på midten, eller har anden større skade, hvor man med sikkerhed kan sige, at det er fejlen. Alt efter hvor gammelt kortet er, så ville jeg overveje at køre en sag, for hvis bevisbyrden stadig ligger hos dem, skal de bevise hvor fejlen ligger, og det er ikke bevis at der mangler lak nogle steder. De var vel også så flinke, at du ikke skulle betale gebyr for kontrol. Hvis du melder dig ind i tænk, betaler de klage gebyret, så kan du altid melde dig ud igen, så spare du en smule.
--
Sidst redigeret 04-04-2023 16:10
#51
Comicsdk
Nørd
04-04-2023 16:15

Rapporter til Admin
Havde det været en almindelig retur, havde jeg hundrede procent taget Proshops parti. Men en reklamation burde munde ud i at man tester boardet, hvad ellers skulle pointen være. Personligt gad jeg ikke bruge tid på en sag der umiddelbart kunne være et resultat af mit eget fumleri Men - Lad os sige at boardet ikke havde ridser, så ville de ombytte kortet på stedet, såfremt forklaringen skulle holde vand.
--
Sidst redigeret 04-04-2023 16:16
#52
nRage
Monsterbruger
04-04-2023 16:18

Rapporter til Admin
Ja, det er jo lidt tåbeligt at fordi der mangler et sandkorns mængde lak på kobberet afviser man helt at teste det.. Jeg ved ikke om jeg gider den store mølle igennem med dem, må jeg bruge påsken til at tygge lidt på..
--
#53
Comicsdk
Nørd
04-04-2023 16:32

Rapporter til Admin
Det er fåkt op i skalle hvis man skal til at filme udpakning, montering og opstart, som en anden Youtube-hattemand for at have en chance, såfremt skidtet kikser.
--
#54
madssiig
Monster Supporter
04-04-2023 16:47

Rapporter til Admin
#53 Ja det er det, men som forbruger er vi også lidt selv skyld i det, da det jo har vist sig, at det ikke har nogle konsekvenser, at virksomhederne opfører sig sådan, Proshop eksisterer i bedste velgående, og har ikke hørt om nogen, der har startet en sag, samtidig er der sikkert mange som oplever dette, der med glæde handler der igen, for at spare 100 kr.
--
#55
Comicsdk
Nørd
04-04-2023 16:55

Rapporter til Admin
54 Det er rigtigt. Jeg er også klar over at jeg sommetider kan come across som lønnet PR-medarbejder for Proshoppen. Samtidig har jeg læst ufatteligt mange tråde her på sitet, hvor man diskuterer hvordan man kan få biksen til at æde et tab eller udnytte deres retur, hvis man eksempelvis har købt en chip eller nogle DDR-klodser der ikke clocker godt nok. Jeg er ikke typen der er ultra-loyal; jeg havde stor spas med de mange Elgiganten-tråde hvor den biks skulle hænges til tørre - så dukkede der en gæstebruger op med hjerne; han skrev - "det glemmer folk alt om næste gang de kan spare en femmer på en spegepølse, de står i kø i Elgiganten igen på mandag" (eller sådan noget lignende) I mellemtiden handler jeg hos Proshop som jeg altid har gjort, jeg betaler endda i mange tilfælde en højere pris på stumper, end konkurrenterne tilbyder. Men det er jo hængt op på at min personlige historik med den biks er intet mindre end fremragende, det er klart.
--
Sidst redigeret 04-04-2023 16:57
#56
ToFFo
Guru
04-04-2023 18:16

Rapporter til Admin
#54 - Proshop er bare virkelig svær at komme udenom når det kommer til elektronik. Lige siden Komplett mistede sin tilstedeværelse i Danmark, og dermed sin fanskarre, er Proshop bare buldret ustoppeligt frem. Indrømmet, jeg handler der også ofte, netop fordi de bare har så mega mange ting og vanvittig hurtig levering. Bestilte en lampe i fredag aften kl. 21.45 og den var i pakkeshop om formiddagen, dagen efter. Det er fuldstændig vanvittigt det kan lade sig gøre. Det eneste der lige mangler hos Proshop er at de lige får en lidt mere large RMA afdeling. Men der er vel også lavet en masse cost/benefit analyser på det, for at se om den gode omtale kan svare sig. De får så mange gode anmeldelser i forvejen, at de få dårlige hurtigt drukner alligevel. "Jeg bestilte min vare, den kom dagen efter, 5 stjerner." Dem kommer der masser af. "Unfair afvisning af RMA sag *lang historie følger*" Dem kommer der ikke så mange af anyway.
--
Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +41/-0. Stats sidst opdateret d. 27/03-2023
#57
madssiig
Monster Supporter
04-04-2023 18:22

Rapporter til Admin
#55 Altså hvis der stadig er returret så er de jo i deres gode ret, hvis ikke, så er det absolut ikke i orden. Hvad angår reklamation osv, så er det jo en risiko man løber som forhandler, og op til dig selv, at have en god aftale med producenten, også derfor jeg ikke forstår hvorfor de ikke tester noget mere grundigt, eller bare sender videre med det samme. Jeg er det stik modsatte af loyal, oplever jeg problemer der ikke bliver løst, eller er alt for bøvlet at få løst, handler jeg aldrig der igen, ellers er mærket boycotter her hjemme i lang tid, Samsung og OnePlus er stadig på den liste. Men ja, generelt er der mange der snakker, men når det kommer til stykket, vil de sælge deres integritet for en slik.
--
#58
madssiig
Monster Supporter
04-04-2023 18:30

Rapporter til Admin
#56 Oplever ikke noget jeg kan få ved Proshop, som jeg ikke kan få et andet sted, til næsten samme pris, men kommer muligvis også an på, hvad man leder efter. Har aldrig selv oplevet at få afvist en rma hos dem, har modtaget flere bundkort med større eller mindre skader, har altid meldt det og ikke taget dem i brug, men kan godt følge folk der gør, dog stiller det dem i en meget dårlig situation. Men det er lidt et problem, at folk tænker en forhandler er god, fordi de kan få sendt en pakke hurtigt, personligt anmelder jeg ikke en forhandler, hvis jeg ikke har haft en eller anden kommunikation med dem ud over handlen, da det er der, de viser hvordan de føre forretning, og jeg tillægger heller ikke dem jeg læser der heller ikke har det, nogen form for værdi.
--
#59
Comicsdk
Nørd
04-04-2023 18:39

Rapporter til Admin
57 Ja, klart. Jeg er muligvis bare en anelse kedelig i den snak. Det er eksempelvis på med købehatten når en shop kvajer sig med en åbenlys prisfejl - og fanger shoppen den og når at stoppe afsendelsen, er de garanteret en stavefejlsbefængt sviner på Trustpiloten eller en "retssag" via Nævnenes Hus fordi folk har "ret til" fanden og hans piberenser. Jeg gider sjældent at holde på min "ret" når jeg ligesom er klar over at fejl forekommer og at der i nogle tilfælde er tale om en fejl fyrre. Det er en interessant udvikling. Jeg har svært ved at forestille mig at tildele min lokale brugsuddeler et verbalt overfald, når hans kassedame bonner mig en femmer for meget på en leverpostej, men jeg tænker at noget af det har at gøre med at den personlige kontakt mere eller mindre er en saga blot. Anywhatnow - Proshoppen burde teste grejet inden de bortkaster reklamationen baseret på kosmetiske skader - omvendt kan jeg også godt forstå at de har valgt at formulere sig klart og tydeligt i handelsbetingelserne; så slipper jeg ligesom også for at gøre forsøget hvis min SSD ligner et offer for hærværk.
--
#60
Peter.
Elitebruger
05-04-2023 03:10

Rapporter til Admin
Synes det kunne være ret interessant om nogen kender til nogle MB mærker, hvor folien er forseglet, med andet end bare tape, så man havde det bare en smule nemmere som forbruger :(
--
#61
Comicsdk
Nørd
05-04-2023 07:28

Rapporter til Admin
60 Jeg køber mest MSI. (og lidt Gigabyte) MSIs kort er forseglet med en type tape der skal klippes for ikke at trevle hvis du vil rykke det af. Det bruger også antistatiske poser der er mere "plastikpose-agtige" end det stive folie-hejs Asus bruger. Asus' kort er i mange tilfælde slet ikke tapede. Men altså, tjekker man kortet når man pakker ud, inden montering, burde man jo ikke have det problem. Tape eller ikke-tape. Du kan se eksempler på hvad jeg mener med to unboxing-vids på et par B460 fra henholdsvis Asus og MSI. https://www.youtube.com[...] https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 05-04-2023 07:29

Opret svar til indlægget: Bundkort hos proshop...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE