Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Motherboard fra Proshop

Af Bruger joksteren | 09-03-2023 21:25 | 1927 visninger | 14 svar, hop til seneste
Proshop motherboard som ikke ville post, fået full kreditnote på det fra dem. Hvis man modtager et motherboard og der decideret ingen motherboard manual med, er det så ikke en retur varer de har sendt ud til mig med evt fejl hvor alt ikke er med? giver god mening der var fejl med post så. Andre som har oplevet ?lignende? (det er et Gigabyte B550i, har set unboxing videos på youtube og der er en stor manual med. Blev seriøst nød til at finde en pdf på deres site da jeg havde problemer med post)
--
#1
tolagarf
Ultra Supporter
09-03-2023 21:44

Rapporter til Admin
Yep. Første regel med Proshop: Køb aldrig bundkort hos dem. Kan du overholde den regel er du good to go :)
--
#2
joksteren
Bruger
09-03-2023 21:48

Rapporter til Admin
#1 tænker også lige så snart de har sendt mine penge retur, køber jeg motherboard fra compumail i stedet for.
--
#3
Cocio21
Semi Supporter
09-03-2023 21:56

Rapporter til Admin
#2 Ehh.... Compumail er endnu værre mht til RMA´s helt generelt, siger det bare xD Havde du sendt et bundkort tilbage til dem, og noget manglede som for eks manualen, så var du blevet bonget mindst 20% af købsprisen pga forringelse af varen, uanset at det var dem som havde sendt dig en retur-vare hvor manualen manglede :P De kører også samme show som proshop på retur vare, de tjecker intet når varen kommer retur, men lader næste køber stå med lorten når det så bliver opdaget at der mangler noget. Been there, done that, handler ikke med de tosser mere :P
--
#4
joksteren
Bruger
09-03-2023 22:03

Rapporter til Admin
#3 hvem har du god erfaring med? fordi for at være ærlig tror jeg de fleste sender demo/retur varer ud.
--
Sidst redigeret 09-03-2023 22:04
#5
Cocio21
Semi Supporter
09-03-2023 22:21

Rapporter til Admin
#4 Ah jeg mente nu kun Compumail/DSC, jeg handler sådan set stadig hos proshop, bare ikke bundkort xD Men min favorit er klart Computersalg I deres tidlige dage har de anderkendt et dårligt bærbar batteri og sendt et nyt (sker normalt aldrig når det er over 6mdr) og da jeg havde et bundkort der ikke kunne skaffes nyt af, som havde en stegt transistor lige ved nordbroen, kvitterede de med en "blank check" til en RMA så jeg kunne bruge mobo til det døde og få en kreditering i det tilfælde. De fleste steder er jo fine nok at købe fra, det er mere hvis der er problemer med varen, at man ser deres "sande ansigt" :)
--
#6
Zapster
Elitebruger
10-03-2023 15:31

Rapporter til Admin
#5 - Du glemmer så bare Computersalg parallel importere alt udenom den danske distributør som de kan og derved har du ingen garanti ved producenten. Tog dem i at sælge mig en Asus 27" ROG Gsync skærm som trods alt koster langt over de 6000, som var parallel importeret fra Polen, og problemet kom så da lortet havde en død pixel som jeg så fra starten af , samt noget BLB, prøv lige og spørg mig om Asus ville komme på adressen med en ny skærm som de normalt gør når man har RMA man kan bruge direkte hos dem, niks, skidtet var parallel importeret fra Polen og det serie nr kunne kun få RMA service i Polen gennem Asus. Så bliver man fandeme knotten, ligesom Proshop der også sælger Parallel importeret varer hvis de kan slippe afsted med det, de har lært det trick fra Computersalg, altid undersøg serienummeret på det produkt i køber og se hvor det originalt er blevet solgt til ;-)
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
#7
SealDK
Ny på siden
10-03-2023 17:26

Rapporter til Admin
#6 Hvordan undersøger du serienummeret på produkt man køber, for at se hvor det er solgt til ?
--
Asus Z690-F Rog Strix/I9 12900KS 3.4GHz Kingston FB DDR5 6000 MHz 32GB/Asus 3080TI TUF 12GB Razer Blackwidow Ultimate/Razor Tartarus/Razor Taipan
#8
Zapster
Elitebruger
10-03-2023 17:41

Rapporter til Admin
#7 - Gå til producentens hjemmeside og deres service / RMA side og skriv serienummeret ind der. f.x https://eu-rma.asus.com[...] for Asus , og jeg får følgende resultat på den gpu jeg købte. Model: ROG-STRIX-RTX4080-O16G-GAMING Distributør:: MM VISION A/S Land: DK Garanti startdato:: 2022-12-14 Garanti slutdato:: 2025-12-14 Så her kan jeg se at jeg har garanti på mit produkt ved asus i de 3 år , 1 år mere end ved normal købelov. Da jeg brugte samme serienummer på den asus rog gsync ips skærm jeg havde, fik jeg bare at vide den kom fra PL og ikke have nogen garanti ved asus i danmark.
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
#9
Kristina
Ultra Nørd
10-03-2023 17:45

Rapporter til Admin
#8 Er blot nysgerrig: fra hvem fik du at vide, at du ikke havde producentgaranti hos Asus på en vare, du købte fra MM Vision?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#10
Zapster
Elitebruger
10-03-2023 20:09

Rapporter til Admin
#9 - Det var Asus selv der ikke tilbød producent garanti da produktet var købt udenom distributøren, det var dem jeg snakkede med.
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
#11
Kristina
Ultra Nørd
11-03-2023 17:39

Rapporter til Admin
#10 Hvor er det dårlig stil af dem (webshoppen). Juridisk er man som køber nok dårligt stillet. På den ene side kan producenten selv bestemme, hvor vidt de vil give garanti på deres produkt, og i hvilken udstrækning, bare den stiller køber bedre end købeloven: https://taenk.dk[...] På den anden side går man selvfølgelig ud fra som forbruger, at køber man i en dansk webshop, så er man også dækket af producentens garanti udstukket i Danmark, når man køber fra en dansk webshop (og ellers bør webshoppen netop skrive forbeholdet i salgsbeskrivelsen). Webshoppen havde ikke skrevet noget med producentgaranti i salgsbeskrivelsen, vel?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#12
Zapster
Elitebruger
11-03-2023 17:42

Rapporter til Admin
#11 - Nej der var intet skrevet omkring at varen var parallel importeret , og siden havde solgt de skærme til henholdsvis Polen og Holland, så var de i deres gode ret til kun at tilbyde producent garanti i de lande og ikke Danmark, meget få producenter giver garanti i flere lande udover der hvor produktet er solgt, jeg ved LG gør som en af de få, kan købe et LG produkt i Polen f.x og få garanti på det i Danmark.
--
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
#13
Kristina
Ultra Nørd
11-03-2023 21:26

Rapporter til Admin
#12 Hvis webshoppen, som du har købt fra, henvender sig til det danske marked, og ikke skriver, at varen er parallelimporteret og af den grund ikke har producentgaranti, så vil jeg tro, at webshoppen opererer på kanten af, hvad forbrugerombudsmanden vil kalde vildledende markedsføring, også selvom det drejer sig om producentgaranti, som sådan ikke har noget med webshoppen at gøre. Men det er nok en håbløs kamp at kæmpe, og sikkert heller ikke ressourcerne/tiden værd.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 11-03-2023 21:28
#14
Kristina
Ultra Nørd
11-03-2023 21:39

Rapporter til Admin
Tilføjelse til #13: (Forudsat, at producenten normalvis gav producentgaranti på det respektive produkt i DK, når det ikke drejede sig om parallelimport)
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]

Opret svar til indlægget: Motherboard fra Proshop

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE