Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Proshop nægter returnering af bundkortAf Ny på siden Quazi | 27-02-2023 09:27 | 5082 visninger | 62 svar, hop til seneste
Hejsa
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg står ift. en sag med Proshop, så ville lige høre jeres råd.
Jeg købte et bundkort fra Proshop (Asus Prime Z790-P Wifi). Efter modtagelsen fortrød jeg dog købet, så jeg returnerede bundkortet. Bundkortet var fuldstændigt ubrugt og i original emballage. Det havde aldrig været fjernet fra dets kasse.
Nu skriver Proshop så følgende til mig:
“På baggrund af de vedhæftede billeder vurderer vi, at bundkortet har blottet kobber. Dette betegnes som fysisk overlast og derfor frafalder reklamationsretten. Vi kan sende produktet retur til dig imod betaling eller vi kan kassere det. Oplys os venligst, hvordan du ønsker vi fortsætter behandlingen af din reklamationssag.”
De fremsendte et par billeder, som jeg har vedlagt nedenfor:
https://rma.blob.core.windows.net[...]
https://rma.blob.core.windows.net[...]
Jeg er selvfølgelig totalt uforstående overfor denne besked, da jeg som sagt aldrig har rørt bundkortet. Jeg tænker, at bundkortet enten er produceret med ovenstående fejl eller det er sket i transport. Men det er jo ikke til at sige, hvorvidt skaden er sket, da de fremsendte det eller ved min tilbagelevering.Så hvad kan jeg gøre i denne situation? Jeg synes det virker komplet urimeligt, at de kan bare antage, at fejlen er min, når kortet som sagt aldrig har forladt æsken i min varetægt. --
Sidst redigeret 27-02-2023 09:27
Tag altid billeder af skidtet, inden du sender det retur.
Ved ikke engang om du kan stille noget op, da du intet bevis har ?. -- Asus TUF B650m-plus
Ryzen 7 7700
Gigabyte Gaming oc 4080
32gb G.Skill Flare X5 6000 cl32
Du er nummer 34 i køen, vent venligst...
No sh*t, vi har talrige eksempler på den praksis.
Det er nedtur at min yndlings-hardware-pusher i så forholdsvis mange tilfælde er så unfair.
Det bliver op af bakke at få den vendt.
En del af problemet bunder i at de ikke tester returvarer, som de så enten sælger som demo-varer og/eller nye varer.
Jeg ved med sikkerhed at det er sket i flere tilfælde, og det er så godt som umuligt for dig at bevise at det måske var tidligere "køber" der tabte vinkelsliberen på boardet, inden han sendte det retur.
Jeg siger ikke at det er sådan det er i dit tilfælde, men det kan snildt være tilfældet. -- Sidst redigeret 27-02-2023 09:37 Jeg har desværre prøvet lidt det samme hos proshop. Hvor jeg fik bundkortet og usb 3.0 binds var knækket og lavet en retur sag. Men her mente de at det var min skyld at det var knækket selvom jeg aldrig havde taget bundkortet i brug. Men står sindsygt dårligt i disse situationer. -- Lige netop på bundkort, kan ProShop være svære/umulige at danse med - jeg har selv prøvet det, desværre...
Jeg havde også et bundkort, som jeg dog HAVDE forsøgt at tage i brug, men som blev ved med at lave memory-fejl, lige meget hvad jeg gjorde.
Efter at have rodet med det i et døgn, kørte jeg tilbage til ProShop, som faktisk meldte nøjagtigt den samme besked til mig, at "kobberbaner var blotlagte", jeg kunne ikke se fejlen de talte om, men jeg orkede simpelthen ikke at diskutere med dem, så købte blot et nyt bundkort, men denne gang tog jeg billede af bundkortet under hele processen (udpakning, montage osv.), så jeg havde noget, hvis det samme skulle ske igen...
-- -----------------
Lars B. / ZulfoDK Du er langt fra den eneste der oplever dette problem med netop Proshop. Jeg har selv været ude for noget lignende for år tilbage. Der var dog pludselig opstået bøjede ben i cpu socket ud af det blå. Dette er der også en del eksempler på herinde. Du får dem ikke til at rokke sig. -- Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +39/-0.
Stats sidst opdateret d. 19/02-2023 --
Sidst redigeret 27-02-2023 09:50 Jeg synes godt nok det er vanvittigt, at man som forbruger er stillet så dårligt, når det kommer til bevisbyrde.
Jeg kan dog mærke på jer, at dette er en tabt sag, da Proshop åbenbart er tunge at danse med.
Jeg har dog et opfølgende spørgsmål:
Er det sandsynligt, at bundkortet vil virke fint, hvis jeg fik det tilbage? I så fald kunne jeg bare bruge bundkortet i mit næste build, hvilket ikke er nogen katastrofe. -- Nu har jeg også købt 3 bundkort fra Proshop indenfor den seneste måned, og det undre mig at bundkortkassen ikke er forseglet på nogen måde.
Så jeg ved reelt ikke om den har været i brug før mig. -- i7-8700K - MSI Z370I GAMING PRO CARBON AC - H75 - Gigabyte 2070 Super - 32GB DDR4 - 1 TB WD BLACK SN770 - Corsair RM750x - Define Mini C
@Witti
Helt enig.
Jeg studsede selv over, at kassen ikke var forseglet.
Er dette normal procedure for bundkort eller er det kun Proshop som foretager den slags? --
6
Det er et langskud... Men alt efter producent, er det måske et (lang)skud værd at gå direkte til dem.
Jeg mener... Jeg synes personligt, ik'å - at det ligner skader der kan være sket på samlebåndet.
-- Du har jo modtaget en returvare fra en anden kunde som har ødelagt den, og nu tører Proshop den af på dig. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Jeg tror desværre gæsten måske har ret.
Jeg synes stadig den opkogte lak kunne ligne noget der er sket på fabrikken.
Men få det retur, tjek om det fungerer.
Alternativet er hundrede procent tab.
Du kan være "heldig" - og ellers last resort; tag den op med Asus, hvis du har tiden og tålmodet til det.
-- Sidst redigeret 27-02-2023 10:15 Hvis man bruger de 14 dages fortrydelseret også selvom man har åbnet den sælger Proshop varen videren uden at forbrugeren ved at det allerede har været i brug. Så konkret kan man sagtens købe brugte ting hos Proshop og derfor engang i mellem modtager man ting som ikke er "sealed". -- Havde det været mig var jeg gået direkte til Forbrugerklagenævnet, har jeg gjort før med proshop, de er blevet for store til deres eget bedste og skal have en med hammeren i retssystemet hver gang de giver problemer.
med deres annulleringer af folks 3080 ordre fx hvor jeg havde bestilt til mig selv og ungerne og de påstod at det var til at sælge videre og de ville indføre 1 stk pr kunde med tilbagevirkende kraft , den gik ikke, de kom til at betale differencen på kortene, nuvel der gik et år men jeg fik ret og et større 5 cifret beløb rigere. -- Errare humanum est, sed perseverare diabolicum
15
De påstod du var krejler, du påstår du har børn.
Lad os få nogle konkrete tal på bordet og lidt klare formuleringer, hvis vi endelig skal blande GPU-fadæsen ind i samtalen.
Hvor mange børn har du, hvor stor var din udgift på kort, hvad var niveauet af differencen og tillykke med sejren, ikke mindst. -- #15-16 - Vi skal ikke til at afspore denne tråd med 3080-sagen. Dog skrev Zapster i den oprindelige tråd at sagen endte med Proshop skulle levere de bestilte kort til den oprindelige salgspris ved release.
Men vi er kommet videre, lad nu være med at blande grafikkort-krisen ind i det. Det her er en ny sag som handler om noget helt andet :D -- Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +39/-0.
Stats sidst opdateret d. 19/02-2023 16 - Har 3 unger ;) , måtte ligge knap 3-4.000 ekstra pr kort, mine kort var jo bestilt i september 2020 til release, men åbenbart ikke tidligt , var selvfølgelig også på Cypern på release dagen som vidst var den 23 eller 24 september hvis jeg ikke husker meget forkert, eller så var det omkring der vi tog hjem.
men release priserne de var bestilt til lå omkring 5600 til de lidt over 6000, kontra at jeg måtte ud og give det meget ekstra for dem da de annullerede mine ordre et halvt år senere som de gjorde med så mange andre.
og som toffo sagde. -- Errare humanum est, sed perseverare diabolicum --
Sidst redigeret 27-02-2023 11:10
17
Nysgerrighed er en træls last.
Men du ved hvordan det er; der er to sider af en sag, på HOL er det jævnt moderne at fremstille en sag fra én side og så ellers lade det brune ramme blæseren, som man siger. --
18
Fair nok.
Jeg var ellers klar til at skrive noget i retning af "Jeg tror ikke på du har 22 børn!"
Tillykke med udfaldet og tak for respons. -- Skriv til dem, at du ikke har pakket bundkortet ud. Og derfor umuligt kan have påført de skader, samt at bundkortet ikke var plumperet ved modtagelse. Og at du derfor tænker, at de er kommet til, at sende dig et bundkort, der har været returneret af en anden kunde, der sådan set er ulovlig praksis.
Hold fast i fuld refundering, og gør klart opmærksom på, at du selvfølgeligt vil lade Forbrugerstyrelsen tage stilling til sagen. -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;) #7 - Det er, desværre, helt normal praksis at bundkort producenterne ikke forsegler kasserne, men der plejer at være forsegling på den antistatiske pose som bundkortet leveres i. Eller jeg ved ikke om man kan kalde det en forsegling, det er bare et stykke tape som er meget let at tage af og sætte på igen, uden man kan se posen har været åbnet.
Det er Proshop der skal bevise at kunden har påført disse skader. Det er meget, meget svært for dem at bevise. Men de kan sandsynliggøre det og så er det op til en dommer ved evt. sag, at tage stilling til hvem der skal vinde tvisten. -- Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +39/-0.
Stats sidst opdateret d. 19/02-2023 #21 Hvis ikke bundkortet er forseglet, så kan han jo nemt have pakket det ud, forsøgt sig med at montere det og ha lavet en fejl.
Det er selvfølgelig træls for #0 at det rammer ham, men tror ofte folk tror de selv kan samle og derved får det splittet ad. Skulle Proshop erstatte det hver gang, så ville de lide enorme tab. Engang imellem går det så for hurtigt med at tjekke en fortrydelsesret, og så kommer det til at gå ud over eksempelvis #0. --
Der er påfaldende mange Asus-kort i de sager.
Jeg har ikke en fuldstændig statistik på dét,men så'n lige hurtigt scrolleri.
Mht. tape på antistatiske pose; på samtlige mine MSI-kort har der været en type tape der trevler når man piller det af.
Brug det hvis I vil - Asus.
-- Sidst redigeret 27-02-2023 11:58 Tak for hjælpen gutter. Det er virkelig påskønnet.
Jeg skrevet til Proshop, at jeg ikke har pakket bundkortet ud og derfor ikke kan se, hvordan jeg skulle have påført skaden. Jeg har hertil nævnt, at det meget vel kunne være en produktionsfejl, idet der ikke bare er tale om slid og ridser. Jeg har derudover nævnt for dem, at jeg agter at tage sagen videre til Forbrugerklagenævnet, såfremt de står fast på deres afgørelse.
Det skal forresten siges, at jeg har været en virkelig god kunde hos Proshop de seneste par år. Jeg har blandt andet købt 7 færdigbyggede gaming PC’er hos dem. Og da jeg aldrig har klaget over noget tidligere, så håber jeg, at de indser, at jeg nok ikke forsøger at fuske dem. --
Jeg har lagt et par hundrede K i den biks, de første par år var der lidt bøvl, men jeg synes de er kommet rigtig godt med.
Det er mit indtryk at det hjælper på det at tale ordentligt til folk når man skal reklamere - det kan man vist roligt sige at jeg brugte lidt tid på at lære. -- når jeg køber noget hos dem,bliver det kun i butikken,så jeg kan pakke det ud foran sælger,vil ikke havde noget der er en retur vare hos dem -- MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 4x8 VIPER 4400MHZ B_die
1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Det ligner ikke ridser, men derimod loddetin og flux, der er klattet ud over PCB'et. Det store hul til monteringsskrue har sådan nogle "klatter/dupper" af loddeting rundt om sig, og de mangler på cirka den øverste tredjedel af hullet. IMO ligner det en produktionsfejl, og ikke et mislykket monteringsforsøg. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO @NitroBlast
Jeg fandt lige et billede af et andet Asus bundkort. Desværre er det ikke alle hullerne på kortet, som har de her klatter/dupper af loddeting hele vejen rundt. Jeg er derfor ikke sikker på, at de mangler i dette tilfælde.
Jeg synes dog stadig det ligner en produktionsfejl. -- Jeg har prøvet det samme med Proshop - de er ikke til at stikke i.
Anmeld dem negativt på Trustpilot, Facebook og alle andre steder du kan komme til det.
Glem pengene - de er fuldstændigt ligeglade. -- 63 plusser på whitelisten. --
Sidst redigeret 27-02-2023 13:04 Altså Proshop skal jo bevise, at det er dig som forbruger, der har lavet skaden og at det ikke er en fabriksfejl, hvis du er inden for de første 6 måneder af købet.
Så start med at insistere på at der må være tale om en fabriksfejl og at du aldrig har åbnet det. -- Consider it as a free bump #31
Her er tale om returret, ikke reklamationsret.
Ud over det er formodningsreglen ændret til 12 måneder. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0
Kan ikke se at du kan have lave dette!
Det ligner loddetin det ved montage hullet og så hele den række med noget der ligner det er kogt op,,måske en blanding af flux og lak.
Det de beskylder dig for at du skulle have haft det monteret vil i min verden kun have lavet ridser og små mærker/huller. -- Personlig laver jeg altid en hel video hvor jeg pakker pakken op og ser efter fejl og mangler når jeg har modtaget en pakke fra proshop.
Jeg ved at jeg stå dårligt vis jeg ikke kan sende en video af det som bevis fra start til slut. -- AMD Ryzen 9 5950X ASUS ROG Strix B550-F Asus TUF 6900XT Corsair Vengeance RGB 16GB 3600 Mhz Du kan ikke gøre noget ved det desværre :-(
Problemet er at vi forbrugere er så DUMME at acceptere firmaerne sælger brugt hardware på deres forskellige returret perioder. Og de gider ikke kontrollere det ordentligt når de modtager det retur. Så hænger den næste på det defekte LORT, og har købt/betalt som var det nyt.
Komplett har taget røven på mig 2 gange og ikke handlet der siden. Det sidste bundkort havde jeg end ikke taget ud af kassen, men de påstod at JEG havde bukket pins i sokkel ??????
Handler aldrig der mere efter det. -- Sidst redigeret 27-02-2023 17:26 #0, selvom Proshop nok er synderen, ville jeg køre sagen lidt kynisk. Hvis du selv har betalt for indsendelse, ville jeg hive fat i pakke-firmaet - fremvise dem billede dokumentationen og bede dem om erstatning.
Du fastholder din uskyld, og Proshop gør det samme. Så kan det kun være sket under transporten ;) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Proshop er bare lort hele vejen igennem, jeg handler for det meste kun fysisk i butikker nu.
Blev så træt af at proshop i mange tilfælde sælger varer, som allerede har været ude hos andre kunder, uden man bliver oplyst om det.
Hvis jeg køber en vare på en webshop, og der ingenting er nævnt, så forventer jeg dælme jeg modtager et produkt som ikke har været hjemme hos andre og blive afprøvet først :D -- jeg vil modtage det tilbage og gem AL kommunikation fra proshop
så tager du nogen bedre billeder af bundkortet og TJEKKER alle tinge på det som ligner samme defekt
så skriver du en mail til ASUS og sender billederne med og venter på svar hvad det kunne være
når de har svaret så skriver du eller ringer til proshop
og jeg vil æde en gammle hat på at det der er coatingen på bundkortet som IKKE er hæftet på printet
for jeg vil mene at ridser ville lave fordybninger og ikke buler !!!! -- #0
Det der er ikke monterings fejl, det er fejl ved lodning, Fluxen har jo smelte selve lakken på bordet. Så super at du har klaget, Den fejl skal man ikke godtage som kunde. -- Jeg ville tage den med forbrugerrådet fra det her punkt, og giv dem alt den dokumentation du har, også fortæl Proshop at sagen er givet videre til dem, så kan de jo se om de også vil prøve og løbe om døre med dem eller om de hellere vil løse det på den billige måde, hvilket ville være at bare give dig dine penge tilbage
Uanset hvad, så har du dine 14 dages fortrydelses ret, også selvom det er en demo eller brugt vare. -- #37 Ja det har jeg så et dugfrisk eksempel på, har lige været ude og hente et keyboard hos dem, en af de 3 BT forbindelser kan jeg så se allerede har været forbundet til en Macbook Air...
Fair at tage ting retur, men hvis det er brugt, så sælger man det sku ikke som nyt.
Hvis det skal sælges som nyt, så skal de være i sådan en stand som hvis man havde pakket det op i en butik og set på varen. -- Signatur (Valgfri) Det er sku en kedelig trend man næsten er nødt til at filme man pakker ens ting ud, hvertfald på de lidt dyrere ting, og ser dem igennem for fejl. -- #41:
Jeg har aldrig forstået Proshop og deres returvarer. Nogle gange præsenteres produkter som demo produkter, de fleste gange står der intet. Jeg har også fået en del varer der før har været pakket ud, alt fra grafikkort, bundkort, vandkølere... -- #43 Nej det gør jeg heller ikke. Hvis de ikke benytter deres demo sektion, så kan de jo ligeså godt lade vær med at have den. Jeg forventede bestemt et nyt produkt - Ikke en returvare. -- Signatur (Valgfri) --
Sidst redigeret 27-02-2023 23:03 det der er klart en produktions fejl, som #28 også siger, det kan umuligt laves ved fejl montering.
så den er svipset i ASUS kvalitets tjek :)
og der er da ikke skyggen af "blottet kobber" som pro shop siger.
så den ville jeg tage hele vejen hvis jeg var dig. -- i7 8086K | ASUS TUF Z390 | ASUS TUF RTX 3060ti | 32GB Kingston Fury 3200MHz |
WD BLACK SN850 500GB | Kranken X53
#8 Jeg tror ikke jeg oprettede en tråd med mit problem i sin tid - jeg men har nævnt det før.
Til ProShops forsvar har jeg benyttet returret og reklamationsret flere gang, hvor der absolut ingen problemer har været...
Hvad angår at returnerede varer sælges som nye, så afhænger det sikkert af tilstanden som ProShop har fået varen tilbage i, og jeg mener også at vi må leve med at vi får varer der har været pakket ud, hvis vi samtidig vil have så fleksibel en returnerings-løsning som vi nu engang har... -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK #46 En ting er at få noget som har været pakket ud, noget andet er at få noget som har været taget i brug.
Hvis ikke det kan leveres som ny, må det ikke sælges som ny.
Hvis emballagen er i stykker, men varen ikke er brugt, så må det sælges som ny.
Hvis emallagen ikke fejler noget, men varen er taget i brug, så må den ikke sælges som ny.
-- Signatur (Valgfri) #47 Det er derfor jeg skriver " Hvad angår at returnerede varer sælges som nye, så afhænger det sikkert af tilstanden som ProShop har fået varen tilbage i" :) -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK
46
Det er muligt at jeg forveksler dig med en anden, jeg synes bare nicket ringede en klokke.
Jeg er også fint tilfreds med Proshop - jeg har kørt flere reklamationssager uden issues, jeg har også købt demo-varer som var defekte, blandt andet en mediaplayer og lidt grafikkort.
Umiddelbart bytter eller refunderer de hurtigere på demo-varer - det indikerer at de er klar over at der kan være issues med demo-varerne, hvilket igen sender et signal om at man måske ikke tester alt retur-gods.
Og som en anden bruger skrev i en af de andre tråde med samme topic; folk er hurtige til at bitche over at modtage stumper der er returneret af en anden kunde - men blandt medlemmerne her i forum synes det på et tidspunkt at være en national-sport at købe eksempelvis chips og DDR-klodser og clockede skidtet ikke godt nok, brugte man returretten.
Jeg kan ikke sige at jeg bebrejder Proshop at de sommetider er tunge at danse med, men de burde have styr på hvad de sender ud af huset uanset - eller være lidt mere large med kunder som OP - et tilfælde hvor jeg synes det er åbenlyst af de skader ikke er monteringsfejl.
-- #0 Har du brudt forseglijngen på den antistatiske pose bundkortet kommer i? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #50 Den kan allerede være brudt ved modtagelse. Proshop sælger returvare som nye ved de første 14 dages fortrydelse. -- Opdatering på sagen:
Jeg beder i går om at få bundkortet sendt retur til mig (alternativet er at de kasserer bundkortet). Proshop sendte kortet med det samme, så jeg modtager det umiddelbart i dag.
Det spændende er så, at Proshop kontakter mig her til morges (både per mail og telefonisk). De har efter en nærmere gennemgang af sagen vurderet, at fejlen på billederne godt kunne ligne en produktionsfejl fra Asus. De beder mig derfor om at returnere bundkortet (igen), så de kan inspicere kortet (igen).
Det er selvfølgelig en god nyhed, da sagen hermed meget vel kan få en lykkelig slutning. Jeg er i hvert fald nogenlunde fortrøstninsfuld, selvom pengene ikke er refunderet endnu.
Der skal hertil lyde en stor tak til Søren (Support Team Manager hos Proshop), som stod for kontakten med mig her til morges. Han virkede som en yderst reel fyr, der ikke var bange for at erkende, at Proshop måske havde været for hurtige i deres oprindelige inspektion af bundkortet. Alle virksomheder begår fejl, men i dette tilfælde var Proshop i det mindste hurtige til at indse deres.
Jeg skal nok opdatere herinde, hvis sagen tager en uventet drejning herfra. -- #51 Det er rigtigt og det er rigtig dårlig stil synes jeg at sælge noget som nyt der har været i brug. Jeg synes så også butikkerne burde have ret til at fratrække lidt i prisen hvis man sender noget retur efter det har været taget i brug så de ikke skal sælge med tab.
Gamersnexus havde en sag om dette for noget tid siden også hvor de modtog en brugt og defekt vare som de heller ikke kunne returnere til at starte med.
Ved ikke om det er tilfældet her, men ville egentlig bare have hørt om plomberingen var brudt, fordi ellers giver visuel inspektion hos proshop vel ikke megen mening. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. @Benny
Jeg har ikke haft brudt forseglingen på posen indeholdende bundkortet. Det skal dog siges, at jeg aldrig har tjekket om forseglingen var brudt allerede ved modtagelsen. Jeg har vitterligt kun haft åbnet kassen for at sikre mig, at bundkortet lå i kassen. Jeg bemærkede dog, at bundkortet lå i en blålig/gennemsigtig pose.
Det kan nævnes, at Proshop ved inspektionen af bundkortet ikke var klar over, at jeg aldrig havde monteret eller afprøvet bundkortet. Det tyder altså på, at det også er et problem for dem, at de her æsker/bundkort ikke er ordentlig forseglet. -- Jeg har faktisk tidligere haft lavet en tråd omkring bundkort køb hos proshop, og foreseglingen.
https://imgur.com[...]
Man har jo ikke en jordisk chance for og vide om det har været åbnet før, når de bare bruger et stykke tape.
Husker tydeligt da jeg købte mit 370/390, der var det forseglet med en form for tape, som hvis du først piller det af, så kan du ikke sætte det på igen uden det kan ses.
Om det er proshop som har fået en vare retur, og skiftet forseglingen ud med et stykke "almindelig" tape, eller om det er bundkort producenten, er jo nærmest umuligt og vide. -- #0
Drop Proshop.
Tag fat i Asus support team og hør om du kan køre en RMA gennem dem. Hvis deres maskiner er skyld i dette, hvilket det ser ud som, vil de erkende det med det samme.
Forklar problemet og Proshops håndtering. Har erfaret at producenterne er meget venligere end butikkerne, både når det gælder til reparation eller ombytning.
De betaler også generelt for fragten både frem og tilbage, også selv om det skal sendes ud af Danmark.
Håber virkelig dette kan hjælpe dig. Alt held og lykke herfra. -- #52 Jeg skrev en mail direkte til direktøren i Proshop i går for at give dem en chance for at rette op på din sag, og evt. gå deres procedurer igennem, da problemstillingen tydeligvis ser ud til at gå igen ned igennem tråden.
Derfor er du nok blevet kontaktet af deres Support Team Manager mhp. løsning.
De holder ret sikkert øje med tråden nu, og derfor er det helt relevant, at flere melder ind i tråden, hvis de har haft lignende problemer. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
For et stykke tid siden havde jeg også problemer med dem. Her var det et MSI bundkort som kom frem defekt. Jeg havde flere bundkort liggende da jeg var redaktør hos HWT, så jeg kunne hurtigt finde frem til at bundkortet var defekt.
Da det kom frem til Proshop havde bundkortet lidt fysisk overlast, en pin i USB 3.0 porten var pludselig bukket. Sjovt som det var bukket, uden at jeg nogensinde har brugt porten. Det var i 10900K tiderne, kan ikke huske chipset navnet længere.
Jeg havde dog rimelig god kontakt med MSI's PR afdeling, og jeg skrev til dem direkte, hvorefter min kontakt valgte at sende mig et bundkort direkte fra MSI i Taiwan, de skulle ikke have det gamle retur.
Jeg husker også en anden sag med et bundkort, hvor jeg måtte vente i flere måneder før jeg kunne få penge eller erstatning. Proshop venter nemlig altid med en afgørelse indtil producenten kommer med en. De sender bundkortet f.eks. til Taiwan for at producenter kan undersøge det, og først når der er en klar afgørelse der, får man lov til at få en erstatning.
Så hvis man ikke har lidt "pull" fra producenterne (har jeg ikke mere) så kan man nemt ende med enten at få en lang næse, eller vente i flere MÅNEDER på en afgørelse. Det er ikke holdbart i min verden, da jeg er kunde.
Man kan altså ende med at stå med et helt system som ikke kan starte eller bruges i mange måneder, hvis man får noget der ikke fungerer. Proshop tester tingene og kan allerede der sende en afgørelse, de må om end andre have noget "pull" hos diverse producenter, og få en erstatning på et defekt bundkort hvis de tester det defekt, men nej, du må bare vente.
Derfor handler jeg aldrig der. Sidste gang var med MSI tilfældet og har siden holdt mig helt væk. Jeg betaler hellere 50kr. mere for tingen, og venter en dag ekstra på at Komplett får sendt fra Norge. Der er ALDRIG problemer hos dem, tingene bliver byttet ud med det samme, også selvom det er et 10.000kr. grafikkort.
Den praksis som Proshop har med at afvente en meget lang afgørelse hos producenten synes jeg ikke holder, det kan da ikke være mit problem som kunde, at jeg får tilsendt et defekt grafikkort eller bundkort. -- @Kristina
Tusind mange tak.
Du har potentielt sparet mig for en helt masse besvær. -- #52 fedt med en positiv opdatering, trods alt! --
Det er jo komplet latterligt man skal skrive til proshops ledelse for at der sker noget, som man siger , man kan ikke piske en død hest og i dette tilfælde er det proshop, problemerne hos dem har jo stået på i årevis så tvivler på om det her løser noget og egentligt er jeg fløjtende ligeglad med dem.
Proshop er blevet så store at de er lidt ligeglade hvad omtale de får… Er det ikke ejeren der var med i happendmobil som blev solgt så vidt jeg husker, og når man har penge nok betyder de små problemer ikke noget.
Handler ALDRIG hardware hos dem , men kan godt købe en eltandbørste, orker sgu ikke bøvl med dem. -- Argggh - Hæv nu niveauet ikk`:) - Proshop kører selvf. om hjørner med jer - No dought!
Al respekt for Kristinas gode initiativ - med kontakt til deres direktør, men han har allerede i lang tid, været vidende omkring disse samt andre problemstillinger, de konstant får klager/anmeldelser over!
Det drejer sig for ProShop kun om, at holde sig selv i toppen som firma, og holde andre konkurrenter nede. De har så valgt strategien ved, at lave direkte dårlig rma/returpolitik - hvor de grundet de utallige klager, nærmest kan anklages for - jævnfør bla. denne tråd - bevidst at fjerne plastforseglingen fra modtagne "emner", der efterfølgende sætter dem selv i en langt bedre situation vedr. klagesegmentet, hvor de jo ved, at langt de fleste opgiver, når de får at vide, at det er deres egen skyld, at der er div. skader på emnet!
Der nævnes jo ASUS som en gennemgående øv faktor, så mon ikke ProShops hovedproblem (økonomiske selvf.) består i, at ASUS leverer fejlbefængte produkter til en lav pris til ProShop, der samtidig har fået en dårligere - eller helt manglende - økonomisk returmulighed - hvorfor de er nødsaget til, kort sagt, at tage røven på deres kunder via horible beskyldninger..
Har selv kendskab til forretning, hvor disse betingelser var incl. væsentligt lavere priser, men med dårligere/ubrugelige produkter!!!.. Så det var - som muligvis også her - et spørgsmål om - at levere ABEN videre.....
Mht. klagesager hos forbrugerstyrelsen/ombudsmanden, har ProShop jo allerede utallige sager liggende, og de kan højt og flot skide på dem, da udfaldet ikke er noget, de behøver indordne sig under, samt folk jo overordnet er ligeglade med risikoen for, at ryge i samme galge, at de fortsat bare køber hos dem - selvom der faktisk er bedre tilbud rundt omkring - SÅÅÅ - hvad er moralen lige i alt dette?
Hovedparten af de danske brugere er dovne/ligeglade/snotdumme - indtil de selv bliver ramt hehe..
Husk at I ka` ta` det venner :)
Madtid Weeeee.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|