Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Google Chromecast TV / Discovery+

Af Gæst joerlund | 20-02-2021 11:48 | 1199 visninger | 18 svar, hop til seneste
Har en Google Chromecast med Google TV, og installeret Discovery+ app. Afvikles udsendelser fra denne giver det en dårlig billedet kvalitet, hvorimod caster jeg fra min telefon til chromecast er der ingen problemer ! ???
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
vest-aalb-dk
Giga Nørd
20-02-2021 11:55

Rapporter til Admin
altså du har en discovery+ app på dit smarttv, men kvaliteten er bedre når du streamer fra mobilen til chromecasten? eller hvordan skal det forståes? Hvilket tv er der tale om?
--
!AMD HAS RYZEN
#2
joerlund
Gæst
20-02-2021 12:04

Rapporter til Admin
: Google Chromecast med Google TV 4K HDR m. Fjernbetjening Afvikles udsendelser fra denne enhed giver det en dårlig billedet kvalitet KUN for D+, Hvor andre app som DR og TV2 afvikler programmerne i fin billedet kvalitet. Streamer jeg fra min telefon til chromecast er der ingen problemer med billedet. Så mit Samsung TV fungere fint ! https://www.postme.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Sidst redigeret 20-02-2021 13:26 af Ronson
#3
joerlund
Gæst
20-02-2021 12:06

Rapporter til Admin
Streamer jeg Discovery+ fra min telefon til chromecast er der ingen problemer med billedet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
vest-aalb-dk
Giga Nørd
20-02-2021 12:08

Rapporter til Admin
Nå for pokker, dem har jeg ikke set på markedet, har du opdateret alting osv? D+ app'en kører generelt ikke altid optimalt
--
!AMD HAS RYZEN
#5
madshaar
Bruger Aspirant
20-02-2021 12:17

Rapporter til Admin
Nu er det bare et bud men Google tv er ikke på det nordiske marked så måske er app'en ikke optimeret til det device endnu hvilket betyder at det laver fall black til en dårlig kvalitets stream. Blot et bud
--
#6
joerlund
Gæst
20-02-2021 12:20

Rapporter til Admin
Det må næsten være App'en der ikke understøttes ordentligt af Chromecasten !! Jeg syntes det er svært at finde noget fora specifikt på dette produkt ! Det har været solgt et stykke tid nu, mest i udlandet, men er netop landet i DK.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
joerlund
Gæst
20-02-2021 12:21

Rapporter til Admin
# 5 Netop....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
joerlund
Gæst
20-02-2021 12:29

Rapporter til Admin
Har sendt en mail til D+ Med beskrivelse af problemet !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Fuller 8900
Ultra Supporter
20-02-2021 14:53

Rapporter til Admin
Jeg har samme problem med mit Philips oled tv, når jeg ser discovery+ køre det underligt og kvalitet er dårlig, har dog ikke prøvet at caste det over for at se om det er bedre, men kan jeg lige prøve senere :) Var ved at gå amok sidst over at det kørte helt forkert, ligesom det hakkede en lille smule. Tænkte det bare var fordi en fejl, men den gjorde det også dagen efter.. Det er ikke så tit jeg ser noget derpå
--
#10
joerlund
Gæst
20-02-2021 17:57

Rapporter til Admin
Det må være ene standard skrivelse de smider tilbage i hovedet på brugerne !! Tak for din henvendelse. Det skal jeg undersøge for dig. Jeg beklager at du har problemer med at Chromecaste. Det må vi se om vi kan komme til bunds i og få løst. Start gerne med at dobbelttjekke at din telefon/tablet er på samme WiFi-netværk som din Chromecast. Dernæst prøv engang at genstarte din Chromecast, ved at tage den ud af TVet et par minutter og sæt den i igen. Når ovenstående er gjort, så prøv at følge følgende trin: - Log ud af discovery+-appen - Slet discovery+-appen - Genstart den enhed du bruger til at caste discovery+ fra - Geninstaller discovery+-appen - Log ind igen Hvis dette ikke får det til at virke, må du meget gerne svare på følgende: - Hvilken enhed caster du fra? - Hvilket styresystem kører enheden på? - Hvilken generation er din Chromecast?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
madshaar
Bruger Aspirant
20-02-2021 18:48

Rapporter til Admin
Ja det er frustrerende at de ikke bare læser en sikkert detaljeret besked man sender til dem. Så skal man igennem hele møllen indtil der er en voksen som kan tage sagen op.
--
#12
joerlund
Gæst
20-02-2021 19:45

Rapporter til Admin
Lol. Det er fan.. ligesom at være på arbejde !! ... Der er bare laaangt imellem de voksne... ! Forsat god weekend
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
chris-tia-n
Monsterbruger
20-02-2021 21:28

Rapporter til Admin
Jeg har modtaget min chromecast med google tv for et par dage siden og jeg oplever det samme. kvaliteten var bedre på min gamle chromecast. Min tanke var at der ikke er nogle telefoner der kører samme opløsning så den nok ikke er optimeret til det.
--
PC: i7 6700 - 24,0GB DDR4 - ASRock Z270 Pro - GTX 1060 - Samsung Nvme 256 gb
#14
joerlund
Gæst
21-02-2021 12:59

Rapporter til Admin
Stadig tåbelige svar efter jeg har sendt masser af information om hvilket produkt der er tale om, samt billeder af tv skærm med versions numre osv. Hvem sidder i den anden ende af den support ?? Det kan umuligt være en dansk talende person, idet jeg har på fornemmelsen at mit fremsendte bliver oversat via Google translate ! Og vise verse ! Her er 3 die svar, hvor de endnu engang spørger ind til hviket produkt jeg anvender !!!! D+ Mange tak for billeder. Jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvorvidt du har problemer via vores app til Android TV eller Chromecast. Kan det stemme at begge ting er muligt på den?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
joerlund
Gæst
28-02-2021 18:26

Rapporter til Admin
Så kom der endelig hul igennem..... Nu er kender discovery+ at deres App ikke fungere tilfredstillende på Goggle Chrome Cast TV. De påstår/siger at deres teknikere arbejder på sagen for at løse udfordringerne omring dårlig billedet kvalitet. Jeg spurgte ind til om det ville være muligt at modtage besked så snart der var en opdatering, men det var det ikke, man skulle selv holde øje ! Vi afventer !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Mr. WoLF
Guru
28-02-2021 19:07

Rapporter til Admin
#15 Godt med update. Kan anbefale Xiaomi media player
--
#17
HunterKiller
Elite Nørd
01-03-2021 09:13

Rapporter til Admin
Jeg gætter på at det ikke er specifikt for chromecast with google tv. - Jeg vil skyde på det bare er deres GoogleTV/Android TV app der er ringe, så andre players vil nok være ligevidt Jeg har dog ikke oplevet at D+ har været nævneværdigt ringe på vores CCwGTV , men vil da prøve at sammenligne
--
Linux, både privat og professionelt Det er aldrig umuligt at trække et kabel, so stop whining
--
Sidst redigeret 01-03-2021 09:13
#18
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
01-03-2021 14:17

Rapporter til Admin
Jeg kan fortælle, at problemet er det samme på min Xiaomi mi box med Android TV 9. Jeg synes dog det afhjælper problemet at tømme cachen for app'en (også selvom den kun er på 28KB). Det skal dog gøres efter hver udsendelse/afsnit. Man kan ikke gøre det en gang og så er det gjort indtil næste gang man starter app'en. Problemet er helt sikkert i Discovery's ende. Ville være nice, hvis de kunne lave en live brugerflade som TV2 Play eller DR. Havde faktisk bestemt mig til at købe den nye chromecast for at se om Android 10 TV skulle løse problemet. Det venter jeg så med at gøre :-)
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.

Opret svar til indlægget: Google Chromecast TV / Discovery+

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE