Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

OBS NZXT H1 ejere - Mulig brandfare

Af Guru ToFFo | 24-01-2021 14:01 | 2902 visninger | 28 svar, hop til seneste
NZXT har skrevet om problemet i starten af december sidste år. Jeg har intet læst/hørt om det før nu, så jeg tænker at der måske er NZXT H1 ejere derude, som heller ikke har hørt om det. Læs mere om problemet hos NZXT her: https://blog.nzxt.com[...] Bestil repair-kit hos NZXT her: https://info.nzxt.com[...] Steve fra GamersNexus siger også at han personligt ikke vil være tryg ved at bruge den riser. Det er et sjældent problem, bevares, men det er også et katastrofalt problem! Der er ikke tale om et par gnister, men en regulær selvantænding med flammer til følge. Se GamersNexus prøve (og lykkes) at fremprovokere brand her: https://www.youtube.com[...] Skip direkte til brand i kabinettet her: https://www.youtube.com[...] Om ikke andet så synes jeg det er en informativ og underholdende video.
--
- Indsæt signatur -

--
Sidst redigeret 24-01-2021 14:02
#1
Ty
Juniorbruger
24-01-2021 15:18

Rapporter til Admin
Var en fin video der forklarede problemet for almindelige mennesker. Jeg har valgt at beholde min H1, og har ikke oplevet problemet endnu. Har blot taget den nederste skrue ud indtil videre og bestilt deres kit. På sigt kan jeg godt finde på at erstatte riseren, men NZXT burde næsten betale for erstatningen.
--
#2
ToFFo
Guru
24-01-2021 15:19

Rapporter til Admin
#1 - Jeg ved faktisk ikke hvad deres repair-kit indeholder, men ja de burde sgu sende en ny riser, da man har købt et produkt der potentielt kan være livsvarligt. Det er sindssygt. Det er pisse ærgerligt, for H1 er et mega fedt kabinet!
--
- Indsæt signatur -
#3
Ty
Juniorbruger
24-01-2021 15:22

Rapporter til Admin
#2 så vidt jeg har forstået er det blot to nylon skruer.
--
Sidst redigeret 24-01-2021 15:22
#4
TankBrutalis
Maxi Supporter
24-01-2021 15:45

Rapporter til Admin
Jeg valgte selv at sende kabinettet tilbage da man fik fuld tilbage betaling, så har man nok også mulighed for at bestille deres updated version som man næsten kun kan forestille sig der kommer med gen 4 riser
--
#5
ToFFo
Guru
24-01-2021 17:04

Rapporter til Admin
#3 - Det er fandme plat. De burde som minimum udskifte selve riseren også. Som Steve siger i videoen, ville han personligt aldrig bruge riseren. Hverken i kabinettet, eller for sig. #4 - Det kan man håbe.
--
- Indsæt signatur -
#6
moo-im-acow
Juniorbruger
25-01-2021 14:04

Rapporter til Admin
Til info så kan man ikke returnere kabinettet ved proshop de sender et repair kit til en.
--
#7
CaMK
Ny på siden
25-01-2021 17:13

Rapporter til Admin
Jeg endte med selv at skrue de omtalte skruer ud, og sikre riseren fast med to små strips.
--
#8
Ty
Juniorbruger
02-02-2021 12:48

Rapporter til Admin
NZXT har netop meddelt, at de sender nye riser-kabler ud til deres kunder for at fixe problemet. Hvis du allerede har bestilt/modtaget det første repair-kit, vil du automatisk blive tilsendt en ny riser (gen 3). Synes ikke jeg kan klage over den service, men min H1 kører også fint, selvom jeg er ekstra påpasselig på, at den ikke må være alene hjemme.
--
#9
ToFFo
Guru
02-02-2021 13:00

Rapporter til Admin
#8 - Det er en fin service, men det havde de nok aldrig gjort, hvis ikke GamersNexus var 'meget' efter dem :D
--
- Indsæt signatur -
#10
Slettetbruger5612
Guru
02-02-2021 13:09

Rapporter til Admin
#9 Elllers kan du være sikker på en myndighed nok skulle være kommet på banen så snart det blev lidt mere offenliggjort, sikkerheds styrrelsen kan hurtigt give et påpud om at det skal trækkes retur. Et par nylon skruer vil aldrig være en løsning, tænk hvis kabiinettet sælges videre, og den nye ejer bruger en metal skrue.
--
#11
Masterbad
Maxibruger
02-02-2021 13:26

Rapporter til Admin
Hej, Hvor mange af jer har haft held med at returnere kabinettet? Jeg fandt følgende på NZXT hjemmeside og kontaktede Proshop for at høre, men de vil ikke acceptere en returnering. De vil kun udskiftet til de der plastik skruer. Can I return my H1? If you purchased your H1 from NZXT or NZXT BLD then we will honor any request to return it for a full refund. If you purchased from another retailer we can offer a PCIe Riser replacement but otherwise you will need to return to the point of purchase to request a return. If you run into any issues with your retailer, please contact our Customer Service team. https://blog.nzxt.com[...] Har nu sendt en mail til NZXT kundeservice for at høre om mulighederne.
--
#12
ToFFo
Guru
02-02-2021 13:35

Rapporter til Admin
#11 - For at være helt firkantet så skriver NZXT at returnering kun gælder hvis du har købt den hos dem direkte. Og hvis du har købt andetsteds, kan du få en Riser i ombytning. Det er en katastrofe at NZXT har været så afslappede omkring situationen.
--
- Indsæt signatur -
#13
Masterbad
Maxibruger
02-02-2021 13:36

Rapporter til Admin
#12 rigtig nok, men de skriver også "but otherwise you will need to return to the point of purchase to request a return. If you run into any issues with your retailer, please contact our Customer Service team."
--
#14
[TUS]Jackhammer
Mega Supporter
02-02-2021 15:13

Rapporter til Admin
Jeg købte hos Dustin, der uden problemer lod mig returnere det direkte til dem mod pengene retur.
--
#15
Masterbad
Maxibruger
02-02-2021 15:22

Rapporter til Admin
#14 tak for info, er nok bare Proshop der ikke gider. Venter lige og ser hvad NZXT kundeservice siger. Ellers tænker jeg at høre forbrugerrådet, da NZXT har sagt de måske er klar i marts med en ny PCI ridser, synes det er lang tid de har brugt.
--
#16
TankBrutalis
Maxi Supporter
16-02-2021 09:11

Rapporter til Admin
https://www.pcgamer.com[...] Nu er selv staten USA gået ind og kræver alle kan returnere med fuld refund
--
#17
Irnes
Giga Supporter
16-02-2021 13:16

Rapporter til Admin
Jeg brugte bare 2 strips til min :) Orker ikke at returnere casen, da jeg er super glad for min :)
--
#18
Propex
Ny på siden
18-02-2021 20:19

Rapporter til Admin
Nu har jeg efter ugers venten endelig fået svar fra NZXTs kundeservice. De skriver desværre at de kan ikke assistere dig i en refundering, medmindre at du har købt kabinettet direkte hos dem. Butikken hvor jeg har købt kabinettet, vil desværre ikke refundere købet, så jeg må desværre vente på kablet.
--
Sidst redigeret 18-02-2021 20:22
#19
Masterbad
Maxibruger
18-02-2021 20:20

Rapporter til Admin
#18 Samme historie for mig, og Proshop er ligeglade. De mener de der plastik skruer er fine nok.
--
#20
Propex
Ny på siden
18-02-2021 20:24

Rapporter til Admin
#19 Har du fået skruerne fra Proshop eller bestilte du dem direkte fra NZXT? Hvad der er endnu værre, er at butikkerne ikke engang har underrettet dem som har købt kabinettet.
--
#21
Masterbad
Maxibruger
18-02-2021 20:27

Rapporter til Admin
Havde intet hørt fra Proshop måtte selv kontakte dem, hvorefter de så sendte mig skruerne. Men returnering af kabinettet kunne ikke komme på tale. Tror jeg vil skrive til Sikkerhedsstyrelsen og høre hvad deres holdning er, nu hvor både USA og Canada har tilbagekald dem.
--
#22
Propex
Ny på siden
18-02-2021 20:31

Rapporter til Admin
#21 Lyder som en god ide at kontakte sikkerhedsstyrelsen. Smid lige en update hvis du går videre med det, samt får svar :)
--
#23
Masterbad
Maxibruger
18-02-2021 20:34

Rapporter til Admin
#22 har sendt dem en email nu. Skal nok vende tilbage når jeg modtager et svar.
--
#24
Propex
Ny på siden
08-03-2021 13:37

Rapporter til Admin
#23 Det virker til at personen i denne tråd, har formået at få beløbet retur hos netop Proshop. https://www.hardwareonline.dk[...]
--
#25
Gr-FreeKill
Mega Supporter
08-03-2021 13:48

Rapporter til Admin
Var det ikke noget med, at de plastik skruer slet ikke løste problemet?
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
#26
ToFFo
Guru
10-05-2021 18:49

Rapporter til Admin
Update på situationen. NZXT er smart i en fart, og sender risers af tvivlsom kvalitet ud som ombytning. Og det gør de EFTER de har sendt GamersNexus (dem der viste problemet) en riser af god kvalitet, for at give folk et indtryk af at den ombytter de sender er god. Men GamersNexus fanger dem med bukserne nede, da de har fået en ombytter riser, som er af den type de sender ud til folk som ikke har en youtube kanal og en masse følgere, og håber folk ikke opdager deres lille svinestreg. Kilde: https://www.youtube.com[...] "Hvis du har fået den anden (lorte riseren) mener NZXT du er en andenrangs kunde, i forhold til en hardware anmelder. Det er derfor jeg er så pisse sur over det her." -Tech Jesus Med andre ord... GamersNexus beviser der er et kæmpe problem med NZXT risers. NZXT siger de vil sende ombytter risers ud til kunderne. GamersNexus modtager ombytter riser og siger god for den. NZXT begynder at sende lorte-risers ud til "almindelige" brugere. Jeg køber aldrig nogensinde et NZXT produkt. Hold kæft en flok krejlere.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-05-2021 18:53
#27
Wildmann
Giga Supporter
10-05-2021 18:50

Rapporter til Admin
Suk. Går den så går den vel?
--
#28
ToFFo
Guru
10-05-2021 18:51

Rapporter til Admin
#27 - Ja præcis! Og det gjorde den heldigvis ikke.... Godt vi har Tech Jesus fra GamersNexus til at calle deres bluff. Det kan godt være den nye riser løser problemet, men jeg synes stadig det er en svinestreg af rang at sende en anmelder et mega godt produkt, for at sikre at de ikke har noget at brokke sig over, når de melder ud at NZXT har "løst problemet". For så at smide noget ragelse efter folk bagefter.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-05-2021 18:57

Opret svar til indlægget: OBS NZXT H1 ejere - Mulig brandfare

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning