Var en fin video der forklarede problemet for almindelige mennesker. Jeg har valgt at beholde min H1, og har ikke oplevet problemet endnu. Har blot taget den nederste skrue ud indtil videre og bestilt deres kit. På sigt kan jeg godt finde på at erstatte riseren, men NZXT burde næsten betale for erstatningen.
--
#1 - Jeg ved faktisk ikke hvad deres repair-kit indeholder, men ja de burde sgu sende en ny riser, da man har købt et produkt der potentielt kan være livsvarligt. Det er sindssygt.
Det er pisse ærgerligt, for H1 er et mega fedt kabinet!
--
- Indsæt signatur -
#2 så vidt jeg har forstået er det blot to nylon skruer.
--
Sidst redigeret 24-01-2021 15:22
Jeg valgte selv at sende kabinettet tilbage da man fik fuld tilbage betaling, så har man nok også mulighed for at bestille deres updated version som man næsten kun kan forestille sig der kommer med gen 4 riser
--
#3 - Det er fandme plat. De burde som minimum udskifte selve riseren også. Som Steve siger i videoen, ville han personligt aldrig bruge riseren. Hverken i kabinettet, eller for sig.
#4 - Det kan man håbe.
--
- Indsæt signatur -
Til info så kan man ikke returnere kabinettet ved proshop de sender et repair kit til en.
--
Jeg endte med selv at skrue de omtalte skruer ud, og sikre riseren fast med to små strips.
--
NZXT har netop meddelt, at de sender nye riser-kabler ud til deres kunder for at fixe problemet.
Hvis du allerede har bestilt/modtaget det første repair-kit, vil du automatisk blive tilsendt en ny riser (gen 3).
Synes ikke jeg kan klage over den service, men min H1 kører også fint, selvom jeg er ekstra påpasselig på, at den ikke må være alene hjemme.
--
#8 - Det er en fin service, men det havde de nok aldrig gjort, hvis ikke GamersNexus var 'meget' efter dem :D
--
- Indsæt signatur -
#9 Elllers kan du være sikker på en myndighed nok skulle være kommet på banen så snart det blev lidt mere offenliggjort, sikkerheds styrrelsen kan hurtigt give et påpud om at det skal trækkes retur.
Et par nylon skruer vil aldrig være en løsning, tænk hvis kabiinettet sælges videre, og den nye ejer bruger en metal skrue.
--
Hej,
Hvor mange af jer har haft held med at returnere kabinettet?
Jeg fandt følgende på NZXT hjemmeside og kontaktede Proshop for at høre, men de vil ikke acceptere en returnering. De vil kun udskiftet til de der plastik skruer.
Can I return my H1?
If you purchased your H1 from NZXT or NZXT BLD then we will honor any request to return it for a full refund. If you purchased from another retailer we can offer a PCIe Riser replacement but otherwise you will need to return to the point of purchase to request a return. If you run into any issues with your retailer, please contact our Customer Service team.
https://blog.nzxt.com[...]
Har nu sendt en mail til NZXT kundeservice for at høre om mulighederne.
--
#11 - For at være helt firkantet så skriver NZXT at returnering kun gælder hvis du har købt den hos dem direkte. Og hvis du har købt andetsteds, kan du få en Riser i ombytning.
Det er en katastrofe at NZXT har været så afslappede omkring situationen.
--
- Indsæt signatur -
#12 rigtig nok, men de skriver også "but otherwise you will need to return to the point of purchase to request a return. If you run into any issues with your retailer, please contact our Customer Service team."
--
Jeg købte hos Dustin, der uden problemer lod mig returnere det direkte til dem mod pengene retur.
--
#14 tak for info, er nok bare Proshop der ikke gider. Venter lige og ser hvad NZXT kundeservice siger. Ellers tænker jeg at høre forbrugerrådet, da NZXT har sagt de måske er klar i marts med en ny PCI ridser, synes det er lang tid de har brugt.
--
Jeg brugte bare 2 strips til min :) Orker ikke at returnere casen, da jeg er super glad for min :)
--
Nu har jeg efter ugers venten endelig fået svar fra NZXTs kundeservice. De skriver desværre at de kan ikke assistere dig i en refundering, medmindre at du har købt kabinettet direkte hos dem. Butikken hvor jeg har købt kabinettet, vil desværre ikke refundere købet, så jeg må desværre vente på kablet.
--
Sidst redigeret 18-02-2021 20:22
#18 Samme historie for mig, og Proshop er ligeglade. De mener de der plastik skruer er fine nok.
--
#19 Har du fået skruerne fra Proshop eller bestilte du dem direkte fra NZXT? Hvad der er endnu værre, er at butikkerne ikke engang har underrettet dem som har købt kabinettet.
--
Havde intet hørt fra Proshop måtte selv kontakte dem, hvorefter de så sendte mig skruerne. Men returnering af kabinettet kunne ikke komme på tale. Tror jeg vil skrive til Sikkerhedsstyrelsen og høre hvad deres holdning er, nu hvor både USA og Canada har tilbagekald dem.
--
#21 Lyder som en god ide at kontakte sikkerhedsstyrelsen. Smid lige en update hvis du går videre med det, samt får svar :)
--
#22 har sendt dem en email nu. Skal nok vende tilbage når jeg modtager et svar.
--
Var det ikke noget med, at de plastik skruer slet ikke løste problemet?
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
Update på situationen. NZXT er smart i en fart, og sender risers af tvivlsom kvalitet ud som ombytning. Og det gør de EFTER de har sendt GamersNexus (dem der viste problemet) en riser af god kvalitet, for at give folk et indtryk af at den ombytter de sender er god.
Men GamersNexus fanger dem med bukserne nede, da de har fået en ombytter riser, som er af den type de sender ud til folk som ikke har en youtube kanal og en masse følgere, og håber folk ikke opdager deres lille svinestreg.
Kilde:
https://www.youtube.com[...]
"Hvis du har fået den anden (lorte riseren) mener NZXT du er en andenrangs kunde, i forhold til en hardware anmelder. Det er derfor jeg er så pisse sur over det her."
-Tech Jesus
Med andre ord...
GamersNexus beviser der er et kæmpe problem med NZXT risers.
NZXT siger de vil sende ombytter risers ud til kunderne.
GamersNexus modtager ombytter riser og siger god for den.
NZXT begynder at sende lorte-risers ud til "almindelige" brugere.
Jeg køber aldrig nogensinde et NZXT produkt. Hold kæft en flok krejlere.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-05-2021 18:53
Suk. Går den så går den vel?
--
#27 - Ja præcis! Og det gjorde den heldigvis ikke....
Godt vi har Tech Jesus fra GamersNexus til at calle deres bluff.
Det kan godt være den nye riser løser problemet, men jeg synes stadig det er en svinestreg af rang at sende en anmelder et mega godt produkt, for at sikre at de ikke har noget at brokke sig over, når de melder ud at NZXT har "løst problemet". For så at smide noget ragelse efter folk bagefter.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-05-2021 18:57