Ring og hør om det virkelig kan passe og om de kan svare lidt hurtigt, da EB er på den anden linje :)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
Hold nu kæft en omgang bullshít...
Nu til dags skal man tage minimum 150 billeder af et produkt inden man sender det ind.
For hvis det ikke var visuelt i stykker når man sender det ind, så skal de fanme nok sikre det er det når de er færdige!
Virksomhederne har fået samme mentalitet som de dårlige bilister ude ved Bilka som ikke efterlader en seddel i vinduet når de bakker ud med deres up og smadre ens sidedør!
--
Det lyder som et standard svar til Intel bundkort som de er kommet til at sende, i stedet for et andet standard svar.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
Har lige snakket med dem, han beklagede og sagde han havde byttet om på 2 sager, og nu er mit bundkort pludseligt på er Asus serviceværksted..
Hej Jacob,
Tak for samtalen.
Hermed korrekte opdatering;
Varen er indsendt til autoriseret Asus værksted, som er I gang med at undersøge sagen.
Jeg rykker dem og håber på afslutning inden for nærmeste fremtid.
Beklager ulejligheden og god dag
Under RMA sagen står der.
Afventer producent
Vedrørende RMA-sag: xxx med fakturanummer: xxx Varen sendes til leverandør på formodning om at varen er defekt samt dækket af garantien.
Håber de kan blive enige med sig selv..
--
Jeg har engang returneret et bundkort til Proshop, hvor der ingen bøjede pins var da jeg sendte det ind. Da det kom tilbage var der pludselig flere bøjede pins. Jeg havde desværre ikke nogen billeder.
Og jeg havde naturligvis pakke kortet godt ind og self. med dækpladen på CPU-soklen.
/Mikkel
--
Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata.
Har hørt at de bruger dem som oplukker :)
--
#4 Det er faktisk helt fair at de ligger sig fladt ned. Har selv arbejdet med RMA den gang der var noget som hed SHG. Og man arbejdede ofte på mange sager på en gang. Så hvis de havde testet dit produktet på samme tid som de har været ved at kigge på et andet produkt, og er kommet til at skrive en forkert bemærkning ind i RMA sagen. Den slags sker.
--
Do not anger the BOFH, for he has root access.
Bøjede pins på am4 socket
ROFL
ham der har skrevet den mail har da aldrig kigget på am4 socket hvis han mener man kan bøje pins på bundkortet hahaha :D
Godt det blev løst!
Der var ind herinde fra der modtog en 5600x med en hel række bukkede pins fra compumail også. Ved ikke hvad fanden der foregår i den biks der..
--
Det kan være der er byttet rundt på 2 sager. Det er hvad der kan ske. Der er ikke en uddannelse der hedder RMA medarbejder. Så man kan hive hvem som helst ind fra gaden til sådan en stilling.
RMA medarbejdere er en nødvendig udgift i branchen. Udgifter hæmmer profit. Så den udgift skal holdes nede. Så man skal ikke forvente højtuddannede folk besidder de stillinger.
De har indrømmet de har lavet en fejl, har svaret venligt hvad den konkrete status er, og beklager hændelsen. Det synes jeg ikke de fortjener at blive hængt ud for.
Selvom jeg synes det er sjovt, når det er en AM4 socket. Og det KAN jo være, at de skynder sig at trække i land, fordi deres "autosvar" har bidt dem grusomt i røven :D
--
- Indsæt signatur -
Compumail er virkelig ikke, hvad det tidligere har været. Synes generelt de er faldet af på den.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Nej, jeg lægger ikke en krone mere i den biks... nu har mit bundkort været til RMA over en måned, og det eneste de siger er at de afventer svar fra Asus...
det er i øvrigt under 6 måneder gammelt, så kan ikke se hvorfor asus skal rodes ind i den RMA..
--
#11
Hvad har alderen at gøre med om Asus behøver komme ind over eller ej? CompuMail er mig bekendt ikke licenserede board reparatører, så det giver da kun mening de sender det til nogen der ved hvad de foretager sig.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#12 Jeg ville mene at det er Compumail der yder 6 måders garanti ikke Asus?
--
#13
CompuMail yder ikke garanti, medmindre du har tilkøbt noget ekstra, og derfor må de da gerne bruge eksterne services/partnere til at udfylde garantien?
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#14 du har ret, det er mig der troede noget andet... men når alting er, er det stadig for alt for lang tid det tager at konstater om et produkt er defekt eller ej.
--
#13: Hvor ser du Compumail yder 6 måneders garanti?
[EDIT] Skal huske at opdatere tråden inden jeg svarer
--
Sidst redigeret 09-12-2020 10:08
#15
Enig, du bør påpege for dem at de skal have en reklamation klar inden for rimelig tid. 1 måned er ikke rimelig tid, typisk vil de fleste ting over 3 uger være gået over hvad må anses at være rimelig tid. Om det så forholder sig anderledes under covid, kan kun de højere magter vurdere.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Asus har notorisk lange RMA-tider. En kammerat havde sit bundkort inde hos dem gennem MM-vision i foråret, det tog op imod 2 måneder mener jeg, og det var endda på garanti.
Det gør det ikke okay på nogen måde, siger bare at det ikke er unormalt - desværre.
--
Edit til #18: MM-vision havde kortet i en uge eller to, den 6. april ville de sende kortet til Asus, han fik svar 1. JULI, at de kunne godt se det var defekt, det var dækket af garanti/reklamationsret og han fik derfor penge svarende til et nyt kort. Men det tog 3 måneder, inden han hørte noget fra Asus.
Det var så også i "starten" af covid-19, men alligevel.
--
Jeg har også lagt mine sidste penge i den biks.
2 gange tidligere har jeg lagt en ordre, hvor en af delene har stået til at være på fjernlager, med levering ca. en uge i fremtiden. Jeg har så bestilt alligevel, men hver gang man så har været tæt på leveringsdagen, har de udskudt med yderligere en dag.
Til black friday, lagde jeg så, i min naivitet, en bestilling igen, selvom varen var på fjernlager. Da de havde udskudt datoen 2 gange ringede jeg derind, for at høre hvor sikker de var på datoen. Jeg fik så at vide at de skulle modtage en hel palle dagen efter. Great!
Næste dag gik, men jeg fik ingen mail om at ordren var afsendt.
Dagen efter igen ringede jeg for at høre. Ham jeg snakkede med denne gang anede ikke noget, om at de skulle have fået en palle, men sagde at de helt sikkert ville lande hos dem i dag d.9.
Jeg gad dog ikke tage chancen, så jeg afbestilte hele min ordre, Jeg sagde også til supporteren at det selvfølgeligt ikke var hans skyld, men at jeg var dybt skuffet og frustreret, over at der intet hold var i deres leveringstider. Så skriv dog "ukendt leveringstid" i stedet!
Han virkede ret ligeglad.
Jeg har med vilje ventet med at skrive ovenstående indtil idag, for jeg ville se om de rent faktisk fik dem på lager. Og idag står der så "Produktet er udsolgt og kan, på nuværende tidspunkt, ikke skaffes."
Fandme en useriøs butik!
--
$('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()
You're welcome!