Der findes ingen definitiv regel for hvor lang tid en reklamation må vare. Det kommer an på rigtig mange ting. Er fejlen svær at genskabe? Er det et kompliceret produkt at reparere? Er det svært at skaffe reservedele og så videre.
Som udgangspunkt siger man max 5 uger. Eller 25 arbejdsdage. Men det er som udgangspunkt. Og med den nuværende situation, er det helt naturligt det kan tage lidt længere tid, så det udgangspunkt er nok nærmere 35 arbejdsdage.
Det er muligt at leverandøren sender produktet til producent/distributør for at få det ombyttet/krediteret. Det gør de mindre firmaer ofte i stedet for selv at "lægge ud" med en ombytning før de får ombytteren eller pengene retur for det defekte produkt.
Der er desværre ikke andet at gøre end at vente. Og selvfølgelig udvise forståelse, situationen taget i betragtning. Det kan meget vel være at det firma du har RMA hos, har været nødt til at fyre folk i deres RMA afdeling.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 31-03-2020 22:15