Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Endnu en RMA hos ProShop vedr. sandkorn/pixel i Sk...

Af Monsterbruger Cavash | 18-03-2020 22:16 | 2507 visninger | 32 svar, hop til seneste
Jeg har en Asus PG279Q skærm, som er købt hos ProShop d. 18-11-2018 (dvs. lige under 1,5 år gammel), og jeg har kvittering + kasse + serienummer mv. er på. Jeg har sendt skærmen ind, da jeg vil reklamere over, at der er opstået et "sandkorn", som ProShop kalder det, til venstre i skærmen lidt ude i siden (lille sort prik, som er tværet lidt ud). ProShops konklusion er: "Udefra kommende elementer som f.eks. insekter og sandkorn dækkes ikke af reklamationretten." .....................er det bare det???
--
#1
MisterNiceHands
Nørd
18-03-2020 22:17

Rapporter til Admin
Ta den direkte med Asus :-)
--
i7-8086K | RTX 2080 Strix OC | Z390-E Gaming Strix | PC-O11DX Dynamic
#2
ice_hiboy
Supporter Aspirant
18-03-2020 22:22

Rapporter til Admin
Mon ikke det er en tordenflue og ikke et sandkorn, jeg mener hvordan skulle du få sand ind i din skærm? Anyway der er mange lange debatter omkring tordenfluer, tjek evt inde på flatpanels, der er nogle tråde. Der er meget delte meninger om det er dækket af reklamationsretten eller ej. Nogen har vundet, andre har tabt. Jeg ville personligt prøve at kontakte Asus direkte for at få en "second opinion". Ellers er der nok kun forbrugerklagenævnet hvis du mener at det burde være dækket. https://fkn.naevneneshus.dk[...]
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1.
#3
Wut
Ultra Supporter
18-03-2020 23:08

Rapporter til Admin
Jeg fjernede selv en tordenflue fra min PG279Q. Den er faktisk ikke så svær at åbne, så det gik ret nemt.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#4
Mr. WoLF
Guru
18-03-2020 23:10

Rapporter til Admin
Har du ikke et billede af det?
--
#5
Cavash
Monsterbruger
18-03-2020 23:21

Rapporter til Admin
Jo det minder mere om en tordenflue (mørke plet der er tværret lidt ud, lidt aflangt). #3 - Det lyder vildt, hvis jeg kan fjerne den selv.. #4 - Kan jeg tilføje billede herinde?
--
#6
Mr. WoLF
Guru
18-03-2020 23:26

Rapporter til Admin
#5 Nej, upload her og link til det her inde: https://imgur.com[...]
--
#7
Cavash
Monsterbruger
18-03-2020 23:35

Rapporter til Admin
Fandt links her: https://rma.blob.core.windows.net[...] https://rma.blob.core.windows.net[...] https://rma.blob.core.windows.net[...] Det virker somom på ProShops billeder, at der er 2 "sandkorn", men jeg har kun opdaget 1 som på billede 1, ude mod venstre side..
--
#8
Mr. WoLF
Guru
18-03-2020 23:41

Rapporter til Admin
Det er ikke helt til at se men det kunne nu godt være en mast tordenflue
--
#9
Cavash
Monsterbruger
18-03-2020 23:49

Rapporter til Admin
#8 - måske den kan fjernes, som WUT skrev? hmm
--
#10
Sven Bent
Mega Nørd
18-03-2020 23:53

Rapporter til Admin
Reklamationsretten daekker mangler og fejl i kvaliteten og design der maatte vaere til stedet ved salget. Den daekker ikke fejl der blive paafoert produktet da fabrikken naturligvis ikke er herre over dette.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 18-03-2020 23:54
#11
Mr. WoLF
Guru
19-03-2020 00:00

Rapporter til Admin
#9 Hvis det er en tordenflue så kan den fjernes
--
#12
Cavash
Monsterbruger
19-03-2020 00:05

Rapporter til Admin
#10 - men jeg har heller ikke påført den? Hmm #11 - må håbe det er til at fjerne (om jeg eller proshop) kan
--
#13
ice_hiboy
Supporter Aspirant
19-03-2020 00:05

Rapporter til Admin
#7 det ligner en tordenflur. Prøv at kontakte Asus, jeg har før hørt om at de ombytter. Men det er efterhånden en del år siden, de kan have ændret politik.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1.
#14
Wut
Ultra Supporter
19-03-2020 07:57

Rapporter til Admin
#10 Suk! Reklamationsretten daekker mangler og fejl i kvaliteten og design der maatte vaere til stedet ved salget. Den daekker ikke fejl der blive paafoert produktet da fabrikken naturligvis ikke er herre over dette. Fejlen var jo netop til stede ved salget: Fejlen er, at en tordenflue KAN komme ind i skærmen. Der har været mange sager med netop tordenfluer i monitorer, og producenterne har ofte gået med til at ombytte skærmene. Ikke fordi de er skyld i at tordenfluen er der, men fordi de netop ikke havde sikret produktet imod det. Det er ikke "misbrug" af et produktet at have det stående tændt i et miljø, hvor der kan være en tordenflue. Det må producenten tage højde for. Det har endda været oppe og vende ved Forbrugerombudsmanden: https://www.flatpanels.dk[...] https://politiken.dk[...]
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#15
AlphaJay
Mega Supporter
19-03-2020 08:11

Rapporter til Admin
ASUS vil heller ikke hjælpe i forbindelse med én tordenflue - har selv været igennem det helvede hos ProShop og ASUS og de er ikke til at hugge og stikke i. ASUS vil først gøre noget, når der er min. 6 tordenfluer i skærmen. Jeg havde selv 3 i min og var pisse irritereret over dem, men har så efterfølgende solgt skærmen og køber vendte retur kort efter, at han havde fået en ombytning fra ASUS fordi han blot havde noteret at der var 6 tordenfluer i skærmen og hans argument var, at de kunne jo være røget ud under transporten af skærmen af fragtfirmaet. Ret smart move alligevel.
--
// AlphaJay
#16
bphhm
Supporter
19-03-2020 08:28

Rapporter til Admin
Og det er godt fysiske tordenfluer der kan komme ind i skærmen og ikke døde pixels?
--
Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
#17
ToFFo
Guru
19-03-2020 10:22

Rapporter til Admin
Det er helt sikkert en tordenflue der er kommet ind i skærmen. Ingen tvivl der. Og her får du lige hvordan du skal forholde dig, og hvordan du kan løse det. Er det en designfejl? Nej. Denne skærm er ikke desginet efter at der ikke kan komme insekter ind i den. En skærm udvikler faktisk en del varme, og af samme årsag er der nødt til at være ventilations huller. Denne type skærm er beregnet til at stå i et kontormiljø, ikke et drivhus. Jeg har min Dell U2715H til at stå tæt på altan døren, og jeg fik også tordenfluer ind i sommers. Det er min egen fejl, da skærmen udvikler varme, som tiltrækker tordenfluer og andet kravl. Da den er tæt på døren, har tordenfluerne ikke langt at rejse. Fik dog fjernet den døde tordenflue og forseglet skærmen. Jeg havde flere, men de kravlede selv ud efter skærmen var kølet af. Hængte en lampe over skærmen mens skærmen var slukket og så søgte de lyset/varmen fra lampen. Men en af dem døde. Rip. Mere om hvad jeg gjorde længere nede. Bør min reklamationsret dække ved denne fejl? Nej. Eftersom det er udefrakommende elementer der er kommet ind i skærmen, og den ikke var der ved købstidspunktet, er det ikke reklamationsberettiget. Hvordan ved man at fejlen ikke var der fra starten? Det 'ved' man heller ikke. Men du har haft skærmen 1,5 år, og da fejlen er temmelig tydelig, burde du have opdaget, samt reklameret over det, indenfor de første 6 måneder. Hvor kommer de ind i min skærm? Hvor sidder de? Kan du se den sorte kant der er rundt om din skærm? Ikke i bunden, men i siderne og i toppen. Det der gør, at skærmen er helt flad foran. Der er en lillebitte sprække mellem plasticrammen og skærmpanelet. Det er HER de små røvhuller kravler ind. De kommer altså ikke fra bagsiden af skærmen, gennem ventilationshullerne. Det er der nok nogle der gør, men dem vil du ikke kunne se. Det er altså det forreste "lag" på din skærm de sidder bag. Hvordan får jeg dem ud? For at få dem ud behøver du ikke skille skærmen ret meget ad, men det kræver lidt plastic værktøj. Skærmens forreste lag er limet fast til rammen. Først skal du have den nederste ramme af. Den kan du "vippe ud" ved at få et plastic værktøj ned oppefra og så ellers køre det hen langs, så det "klikker" ud. Det er ikke rare lyde det giver, men hvis du er forsigtig ødelægger du ikke noget. Derefter skal du have dit plastic værktøj kørt rundt langs den sorte kant på skærmen. Under den sorte kant sidder der nogle lim-strips som holder panelet på plads. Dem skal du altså have "skåret" over så de "slipper" det forreste lag. Tag den med ro og kør sådan frem-og-tilbage bevægelse ligeså stille. Jeg brugte et kreditkort, men du bør finde noget skarpere. Stadig af plastic. Når du så har fået det løsnet, "falder" det forreste lag ud. Du kan nøjes med at "vippe" det ud og så blidt puste ned der hvor tordenfluen sidder, så den falder ned, og så er den væk fra skærmen. Bemærk det forreste lag indeholder det polariserende filter, så der vil ikke være andet end konstant hvidt billede bag det. Din skærm fejler altså ikke noget, bare fordi billedet er hvidt konstant bagved. Det er faktisk lidt trippy. Kan jeg få skærmen byttet? Ja og nej. Ja - Men ikke legit. ASUS tilbyder swap service. Det vil sige at de sender dig en ny (refurbished) skærm før de tager den gamle retur. Men det kommer an på din fejlbeskrivelse. Hvis du fx siger at billedet er misfarvet gennem en af input-portene, og du har prøvet med andet grafikkort, og andre kabler, så godkender de din anmodning og sender dig en swap. Men hvis du siger at der sidder en tordenflue får du intet. Når du så sender din "defekte" skærm ind, og har taget den nye i brug, er du sådan set færdig. Der sker ikke mere. Der er en meget lille sandsynlighed for de siger at de vil have den sendte skærm retur. Men det er meget meget usandsynligt. Det kan ikke betale sig for dem. De tester bare portene og fjerner tordenfluen. Nej - Fordi hvis du skriver i din fejlmelding hvad skærmen faktisk fejler, afviser de din klage, fordi den ikke er dækket under deres garantiforhold. Husk det er din garanti du bruger hos Asus og ikke din reklamationsret. Din reklamationsret udbydes af Proshop og ikke Asus. Det er som sagt ikke en reklamations-berettiget fejl. Der har været sager fra kunder gennem forbrugerstyrelsen, som er blevet vundet, men her har der været tale om TV hvor der er kommet MANGE tordenfluer ind i skærmen. Men der har også været tabte sager fordi TV stod for tæt på fx. en udestue eller anden dør/vindue ud mod fx. en have, hvor man må formode at man "lokker" dyrene ind. De vundne sager blev vundet på at det var TV som man ikke forventer står i et kontor-miljø men en stue, hvor sandsynligheden for at der er en dør ud til fx en have, er højere end ved en monitor der står (burde stå) på et kontor. Håber ovenstående er svar på eventuelle spørgsmål du måtte have. Hvis du har brug for mere info, så sig til, så holder jeg lige øje med din tråd de næste par dage. Hvor har jeg min erfaring fra? De år jeg arbejdede i Kompletts returafdeling, og dernæst hos Dustin. Jeg har været igennem mange af de her sager gennem årene :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-03-2020 10:23
#18
Wut
Ultra Supporter
19-03-2020 11:07

Rapporter til Admin
#17 Nej. Denne skærm er ikke desginet efter at der ikke kan komme insekter ind i den. En skærm udvikler faktisk en del varme, og af samme årsag er der nødt til at være ventilations huller. Denne type skærm er beregnet til at stå i et kontormiljø, ikke et drivhus. Jojo, selvfølgelig skal panelet kunne komme af med varmen. Derfor er der også træk igennem kabinettet via ventilationshuller i bund/top, og panelet kan køle yderligere sig via forsiden. Men derfor behøver selve panelet ikke være så utæt lavet, at der ikke kan komme fluer ind i det. Problemet er jo netop, at fluerne kan komme ind mellem bagbelysningen og (et antal af) de andre lag. Paneler er normalt konstrueret som en sandwich, som så er klampet sammen med en metalramme el.lign. omkring. Der bør slet ikke kunne komme luft eller fluer ind i mellem de enkelte lag - af oplagte årsager. ;)
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 19-03-2020 11:08
#19
Wut
Ultra Supporter
19-03-2020 11:15

Rapporter til Admin
#17 #18 Hov jeg glemte det vigtigste. Det lader til, at Forbrugerombudsmanden er uenig med dig i din konklusion om, at det er en udefrakommende fejl, og dermed ikke dækket af reklamationsret/garanti: https://politiken.dk[...] Om det har ændret sig, ved jeg ikke, men jeg vil gerne se en evt kilde på det ;)
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#20
ToFFo
Guru
19-03-2020 11:49

Rapporter til Admin
#18-19 - Som jeg skrev i mit mega-post så nævner jeg at det er TV og ikke monitors som der er vundet sager på. Artiklen du linker til er til et Samsung TV og ikke en monitor :) Dertil kommer at der kun er tale om Samsung produkter og der står også i artiklen: Han (Henrik Sedenmark fra forbrugerklagenævnet) fortæller, at klagenævnet tidligere har haft en sag om tordenfluer i en pc-skærm, men her fik klageren ikke ret, fordi skærmen var konstrueret med ventilationshuller for at lede varmen bort. Du har ganske ret det behøver ikke blive designet helt tæt. Men kunderne vil jo heller ikke betale ekstra for et mere "tæt design" så producenterne står lidt på en kant. Skal de lave et bedre, men dyrere produkt for forbrugerne, for at imødekomme en ekstremt lille procentdel af kunder der oplever meget specifikke fejl? Eller skal de holde omkostningerne nede, og lade det usandsynlige scenarie opstå? De vælger selvfølgelig sidste mulighed for egen vindings skyld. Så de kan få solgt noget. Panelet er ganske rigtigt lavet som en sandwich men ikke det forreste lag. Det er eftermonteret. Jeg kender ikke nok til skærm-designs til at vide hvorfor, men det er sådan alle producenterne gør, med disse "rammeløse" designs. For at få mere design, går man på kompromis med funktionalitet. Lidt ligesom gummistøvler og løbesko ikke ligner hinanden. Den ene er vandtæt og noget grim i designet (subjektivt) og den anden er pænere men ikke så vandtæt. Funktion vs. design :P Det er latterligt det ikke er dækket. Men det er nu sådan det er. Man kan ikke forvente forbrugere har indgående kendskab til monitor designs. Men samtidig kan man ikke forvente at producenterne har indgående kendskab til hvordan hver enkelt forbrugers brugsmønster og skærmplacering vil være.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-03-2020 11:54
#21
Cavash
Monsterbruger
19-03-2020 14:21

Rapporter til Admin
#19 og 20: Jeg har lige netop snakket med Keba fra ProShop, som igen nævner, at de ikke vil dække den tordenflue, da der er tale om udefrakommende faktorer. Han henviser herfor til, at jeg skal kontakte ASUS selv, som jeg så må kontakte og høre, om de vil kigge på skærmen (jeg har netop før kørt en sag hos ProShop, hvor det var deres ansvar at kontakte ASUS, da de heller ikke der ville acceptere min fejl på et grafikkort). Så jeg må vel selv kontakte Asus? Derudover har ProShop nævnt, at der var en skade på foden af skærmen, da de modtag skærmen jf. billede: https://rma.blob.core.windows.net[...] Så spurgte de hvordan jeg havde pakket skærmen, og at skærmen lå med foden drejet ud mod siden (som den skal for at kunne være i æsken). Jeg har netop pakket skærmen i original æske + skum, som dengang den blev modtaget, så jeg aner ikke hvordan denne skade skulle være kommet. Jeg har heldigvis haft taget 2 billeder af skærmen LIGE forinden jeg sendte den til ProShop, se Link: https://imgur.com[...] , så jeg har heldigvis mit på det rene. Deres påstand mod min påstand ... men de mener, at jeg hæfter for den ridse også. Så sagde jeg, jamen jeg har jo gjort alt som I selv ville gøre ved fremsendelse af skærmen? Men det var åbenbart ikke deres ansvar. Heldigvis har jeg mit dokumentation. Jeg er pisse træt af ProShop og deres lorte service..............
--
#22
2Ristede
Supporter Aspirant
19-03-2020 14:46

Rapporter til Admin
Vil bare lige sige som public service, at hvis man bemærker bevægende sorte prikker / små insekter / tordenfluer, så brug noget koncentreret lys på dem, evt mobil kamera lys og led dem ud af skærm billedet med det. Har selv gjort det. For alt i verden ikke tryk på skærmen. Et mast insekt i skærmbilledet sidder der for evigt. Tror det blir meget svært at få RMA pga det.
--
#23
ToFFo
Guru
19-03-2020 15:16

Rapporter til Admin
#21 - Proshop har ret i, at det er en udefrakommende faktor, og du vinder sandsynligvis ikke sagen hvis det kommer så vidt. Og sager tager lang tid. Rigtig lang tid. Regn med over et år, hvis de vælger at køre den hele vejen igennem møllen. Hvor du skal undvære skærmen selvfølgelig. Du får ikke nogen ekstraordinær godtgørelse hvis du får medhold i sagen. Du får bare byttet skærmen, eller kreditering i bedste fald. Anyway... Mht. skaden på foden, er det selvfølgelig påstand mod påstand. Du kan sandsynliggøre at skaden er opstået efter indsendelse til Proshop ved at vise billedet, samt datoen for hvornår billedet blev taget, som er kodet ind i billedet (forhåbentlig). Har du billeder af hvordan den er pakket? Either way, hvis du gerne vil have skærmen byttet, kan du jo følge mit råd under "kan jeg få skærmen byttet" i indlæg #17. Har du læst indlægget? Jeg ved godt det er langt men det indeholder basically alt hvad du skal bruge :D
--
- Indsæt signatur -
#24
Sejr93
Superbruger
19-03-2020 15:33

Rapporter til Admin
#22 Eller #23. Fantastisk godt råd med at "lokke" de små banditter ud af skærmen med kraftigt lys. Har i evt. mulighed for at vise hvordan sådan et setup ser ud? her tænker jeg helt konkret om i lyser på den slukkede skærm og så flytter lyset langsomt mod kanten (lidt som en kat der jagter en lazer) eller om i blot stiller skærmen under en kraftig lampe og venter :) Det er ikke et problem jeg har lige nu, men det kunne tænkes at det kunne blive godt at vide.
--
#25
ToFFo
Guru
19-03-2020 15:47

Rapporter til Admin
#24 - Altså tordenfluer er ikke så kloge. De reagerer ud fra instinkter. De søger en varmekilde, men ikke lige med det samme. Det kan godt være der går lidt tid før de regner den ud. Men hvis skærmen er kold og der ikke er noget alternativ bliver de. Hvis skærmen er varm, er der mindre grund til at bevæge sig overhovedet, og hvis skærmen er varm og tændt med billede, så rokker de sig ikke med mindre der er noget kraftigere lys/varme kilde et sted. Jeg havde en arkitekt lampe over min slukkede skærme, som lyste ned oppefra med en 60W pære. Altså lys OG varme. Det hjalp på de første 2. Men nummer 3 døde derinde og kom aldrig ud. De har ikke ret lang levetid. Hvor længe har den været der? Har du set den bevæge sig for nylig? Den er med al sandsynlighed død. Så den går ikke sin vej. Nu hvor du har læst det med hvordan det yderste lag er sat på, kan du, hvis du er HELDIG, bare "klappe" på toppen og siderne af skærmen. Mellemrummet mellem yderste lag og næste lag er stort nok til den kan kravle rundt derinde, men den er ikke klemt mellem de 2 lag. Så hvis du er heldig kan du få den til at "falde ned" så du ikke kan se den. Du kan også prøve at presse ind med begge hænder på hver side af skærmen. Mens du presser så få en til at klappe på toppen. på den måde "bøjer" du det yderste lag en lille smule, og laver mellemrummet større og så kan du være heldig at den falder ned. Men lad nu være med at overdrive, så du river lortet fra hinanden. If all else fails... Så sælg skærmen til mig billigt :D
--
- Indsæt signatur -
#26
Sejr93
Superbruger
19-03-2020 16:09

Rapporter til Admin
#25 hvis man kunne give karma points her inde så havde du fået det. :) Mange tak for de gode råd, jeg skal nok tænke på dig hvis det er at problemer opstår. Så kan det være du får lov til at købe den af mig ;) Meeeen den bliver dyr.. :D!
--
#27
Cavash
Monsterbruger
19-03-2020 16:11

Rapporter til Admin
#25 - Jeg har lavet en RMA hos Asus med dine råd (der er jo ingen konklusion på, hvad fejlen er). Jeg må se, hvad de siger til det.. det værste er ventetiden :S
--
#28
ToFFo
Guru
19-03-2020 16:13

Rapporter til Admin
#26 - Jeg foretrækker tordenfluer i mine skærme! Jeg er indforstået med det koster ekstra! :D #27 - Der er ikke andet for, men se det fra den lyse side... Du får (forhåbentlig) løst problemet! Bare husk din reklamationsret og garanti IKKE bliver fornyet hvis de sender dig en ny/refurb. Med mindre de specifikt skriver det til dig. eller i deres garantibetingelser. Men er der ikke 3 års garanti på sådan en skærm?
--
- Indsæt signatur -
#29
Cavash
Monsterbruger
20-03-2020 17:50

Rapporter til Admin
Jeg har fået svar fra ASUS, og de sender mig en ny skærm, og så skal jeg sende den gamle retur :) Så må jeg se, hvad de siger til skærmen, når de modtager min..
--
#30
Martin
Gæst
20-03-2020 22:37

Rapporter til Admin
Jeg holder mig konsekvent fra Proshop aka. amatørshop pga. dårlige erfaringer. Det skal være et ekstremt godt tilbud før jeg vil benytte mig af dem og slet ikke noget som evt. kan komme i langt reparationsforløb. De er desværre bare på grænsen af svindlere mht. reklamationssager efter min mening. Men de tjener sikkert godt på det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
Sven Bent
Mega Nørd
20-03-2020 23:40

Rapporter til Admin
#14 DYYYBT SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKKK Har jeg nogle stedet paastaaet andet end hvad du skriver? Hvorfor ofte skal du opdigte ting om hvad folk har sagt bare for at du kan proeve at "Rette". Intet af hvad du skriver har relevans som et modsvar til hvad jeg skrev.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#32
Thomas Jensen
Gæst
31-07-2021 12:01

Rapporter til Admin
Ifølge en video jeg så på YouTube er der måske håb for at man selv kan fjerne tordenfluerne uden at adskille monitoren - det gyldne trick er at bruge vibrationerne fra en eltandbørste. Jeg har ikke selv prøvet det endnu - men se videoen her: https://youtu.be[...] Hvis nogen har en tordenflue i skærmen og efterprøver metoden vil det være rart med feedback om det virker. Hav en god dag Mvh Thomas
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Endnu en RMA hos ProShop vedr. sandkorn/pixel i Sk...

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning