Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Oplever Microstutter/tearing på nyt build

Af Supporter Aspirant Krelle1911 | 04-03-2019 03:02 | 1513 visninger | 29 svar, hop til seneste
Hej Efter at have googlet mig selv ihjel, overgiver jeg mig nu og spørger herinde. Jeg oplever en smule microstutters / tearing med nyt build. Jeg er ikke engang sikker på det er de termer man bruger for at beskrive det - så lad mig prøve at forklare det i plain tekst. På min gamle PC, når man rendte rundt i CS fx, uafhængigt af FPS, da den ligger nogenlunde på det samme som med det gamle build, der var alt super flydende. Der var ALDRIG noget. Men på den nye er det som om at skærmen ikke viser det den bliver bedt om. Det skal lige siges skærmen ikke er blevet skiftet. Den gør det i ALLE spil, med mindre jeg spiller med V-Sync på. Og det er bare noget puha. I følge userbenchmark så performer alt som det skal - https://www.userbenchmark.com[...] Går jeg ind i Nvidia Control Panel og slår V-Sync til Fast, så forsvinder det fuldstændigt. Udfordringen er at der er en smule input-lag med V-Sync, så det vil jeg ikke bruge. Og det SKAL kunne lade sig gøre uden, da mange andre spiller med samme setup, og uden V-Sync, plus min gamle ikke gjorde det på nøjagtig samme skærm. Det her er 100% et software-issue, og jeg kan bare ikke løse det! Ting jeg har prøvet hvor den stadig gør som på videoen: https://youtu.be[...] Sæt eventuelt hastigheden på video ned til 0.5, så er det meget tydeligt at se. - 3 forskellige GFX drivere - FreeSync/G-Sync ON der gør den det stadig. - 100% Default settings i nvidia - Custom settings anbefalet af en på youtube - Prøvet at afinstallere nvidia driveren, og spille uden - same shit - Prøvet med 120Hz og 144Hz - Prøvet med Dual DVI, og andet DisplayPort kabel. - Prøvet med andet grafikkort - Prøvet med andre strømstik fra strømforsyningen - Prøvet at disable Fullscreen Optimization i windows. Jeg er tabt...
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#1
XPAction
Ultrabruger
04-03-2019 06:35

Rapporter til Admin
Hvad indeholder din computer?
--
#2
Wut
Mega Supporter
04-03-2019 08:44

Rapporter til Admin
Hvad bestod dit gamle build af og hvilke settings kørte du? Vsync, Gsync osv Hvad består det nye build af? Vsync=fast gør, at frames gemmes i en buffer, og når skærmen er klar til næste frame, så smides den seneste nye afsted, og resten skrottes. Hvis problemet kun opstår, når Vsync ikke er sat til fast, så kunne det tyde på, at du har ramt nogle uheldige sammensætninger af FPS out fra grafikkortet og skærmens refresh. Men igen: Hvad består dit build af? Har du en gsync-monitor? Bruger du Gsync eller freerunner du bare med max fps?
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#3
bobson
Mega Supporter
04-03-2019 10:08

Rapporter til Admin
Virker FastSync ikke kun med Pascal GFX?
--
#4
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 11:00

Rapporter til Admin
#1 #2 Kig på userbench og under mit navn, der står specs. :-) Gamle build var i7 2700k, 16GB Ram, GTX 970. Skærmen er en Asus MG248Q. #2 Som skrevet gør den det både med FreeSync/Gsync på og fra. Og den gør det både med FPS låst, og også hvis den ‘freerunner’.
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#5
Bundy
Mega Supporter
04-03-2019 11:08

Rapporter til Admin
Er der ikke noget med at der sker sære ting hvis man kommer for højt i FPS i CS? Eller er det kun i 1.6? Anyways, har du prøvet at limit din fps til f.eks 300, eller ~140 ish og så slå vsync + gsync til?
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
#6
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 11:24

Rapporter til Admin
#5 Nej, så ville den have gjort det på den gamle PC også, da de begge ligger på de her 3-400 fps. Om den er limitet til 300, 144, 120, gør ingen forskel. Det er prøvet :(
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#7
Mr. WoLF
Guru
04-03-2019 11:31

Rapporter til Admin
Prøv at lave en 3dmark og se om det samme sker der. Har du prøvet at fjerne gfx driver med ddu og install nyeste efter? Testet med en ældre driver til gfx?
--
#8
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 12:36

Rapporter til Admin
#7 Samme sker i 3dmark. Ja - jeg har prøvet at afinstallere og lave clean driver install med 3 forskellige drivers.
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#9
Wut
Mega Supporter
04-03-2019 13:31

Rapporter til Admin
Jeg må lige forstå, hvad problemet præcist er. Hvis du har Gsync enabled, slået Vsync til ON i Nvidia-panelet, og sætter Vsync OFF i spillet og sætter en FPS cap lige under skærmens refresh, hvordan oplever du så problemet? Giver det sådan nogle "hop", hvor spillet ikke rigtigt følger med (som om der lige mangler nogle frame), eller får du tear-linjer hen over skærmen? Vigtigt: Jeg ved ikke, om du ved det, men Vsync=on i Nvidia-panelet betyder ikke det samme som almindelig Vsync uden Gsync. Når Gsync er enabled, så betyder Vsync=on at driveren automatisk forsøger at matche spillets FPS til skærmens refresh rate (frame time variance compensation). Det betyder reelt at den ikke bare producerer frames i vildskab, og forsøger at resynce dem via Gsync-modulet. I stedet venter grafikkortet på at skærmen er klar til næste frame, når dit grafikkort kan levere flere FPS end skærmen kan vise. (Det er måske her, den går galt?) Hvis du kører med Gsync=on, Vsync= off i nvidia, og Vsync=on i spillet, så kan du få nogle underlige hop, fordi Gsync-modulet forsøger at resynce frames... dvs frames møller ud af GPUen med en fast rate, MEN den tid, det tager at tegne framen varierer, så nogle gange bliver framen færdig før skærmen er klar til den, og så bliver den enten skippet, eller resyncet. Det kan give noget jitter eller eventuelt tearing (hvis gsync-modulet vælger at interleave dem). Vsync giver normalt input lag/delay, men ikke når Gsync er enabled, da Vsync så betyder noget andet. Det anbefales (alle de steder jeg er stødt på det), at sætte Gsync=ON, Vsync (nvidia-panelet) = ON, Vsync i spillet = OFF, og sætte en frame cap enten i spillet, i Afterburner (el lign) eller andet sted til lige under skærmens refresh. Så får du syncet dine frames optimalt til skærmens evner. Hvis du vil have max FPS, så er det Gsync=off, vsync=off, vsync (i spillet) = off og ingen frame cap, men så får du tearing og sager.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 04-03-2019 13:33
#10
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 13:47

Rapporter til Admin
#9 Hvis G-Sync er ON, og V-Sync i Nvidia er sat til Fast, så kører det hele som smurt. Men så er der den her smule inputlag jeg gerne vil undgå, og som ikke var der før. Det er ikke decideret "tearing" hvor der er linjer tværs over skærmen. Hvis du ser youtube videoen jeg har vedhæftet, så kan du se hvad det er den gør, når G-Sync er ON, og V-Sync er slået FRA. "I stedet venter grafikkortet på at skærmen er klar til næste frame, når dit grafikkort kan levere flere FPS end skærmen kan vise. (Det er måske her, den går galt?)" Jeg tænker også at det er en mulighed. Det er jo noget af et step-up fra 970 til 1080 ti. Så jeg tænker at det kan være root-source. Det jeg syntes er underligt, er at Shroud spiller med V-Sync OFF, og G-Sync ON, på samme grafikkort, og han får det ikke. Det sagde han da jeg spurgte på hans stream i går. Det kan godt være jeg må acceptere at hardwaren er overlegen i forhold til skærmen, og så spille med de indstillinger der gør det ser pænt ud. Men efter knap 5000 timer I CS, uden input lag, så tror jeg ikke jeg kan tilvænne mig at spille med input-lag.
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#11
Wut
Mega Supporter
04-03-2019 13:56

Rapporter til Admin
#10 Det der på youtube-videoen ligner da helt klart tearing. Lodrette streger (f.eks. portens kanter) bliver sådan zigzaggede, fordi der sprøjter ud med usyncede frames. Det kan godt ske, at det ikke er sådan lige til at se, som "linjer hele vejen over skærmen", men det er fordi frame raten er så høj, at forskellen mellem to billeder er ret lille. Men i de lodrette kanter på porten kan du tydeligt se zig-zag-mønstret. Jeg fandt lige den her beskrivelse: Fast Sync: As of the 368.22 GeForce drivers, Nvidia has introduced a new form of VSync called Fast Sync. This VSync method is similar to Triple Buffering in that it uses three frame buffers. However, the behavior is slightly different: the GPU is not held back in any way by the display's refresh cycle. With Fast Sync enabled, the game engine will behave as though VSync is Off, hence the GPU can render as many frames as it possibly can at all times, which results in the highest performance, no framerate cap, and minimal input lag. Whenever the display needs to refresh, the GPU determines which latest available whole completed frame to send to the display, which in turn prevents tearing. Thus Fast Sync can provide the best aspects of both VSync Off and VSync On, without the negatives of either. The major downside of Fast Sync is that (as a senior Nvidia engineer explains here) it is only truly beneficial in very high FPS situations, typically when your framerate is at least 2-3x your display's refresh rate (e.g. 120-180 FPS and above on a 60Hz monitor). At lower framerates, because of the way Fast Sync essentially samples/drops frames, you may notice similar sorts of latency issues as traditional VSync On, as well as stuttering. So in practical terms you should only consider enabling Fast Sync in older games, or newer games where the settings have been turned right down; basically only in games where you can guarantee very high framerates. https://rog.asus.com[...] EDIT: Din skærm har jo ikke gsync vel? Jøsses - det sad jeg og troede. Well, så er mulighederne enten lidt input lag via FASTsync, eller tearing uden sync. Har du undersøgt, om din skærm evt kunne køre gsync (det er jo en freesync monitor trods alt, som muligvis kan bruges med Gsync) Jeg tror, det bedste for dig er en fungerende frame cap og så Fastsync.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 04-03-2019 14:01
#12
Sven Bent
Semi Nørd
04-03-2019 14:27

Rapporter til Admin
@op Jeg oplever en smule microstutters / tearing med nyt build Dette er vidt forskellige ting. Hvilken er det? #2 Bsyn goer ikke at en frames gemmes i en buffer. Din frame er altid i en buffer aka franebufferen. Det er der den genereres under renderigns fasen aka antallaf buffer forbliver det samme med og uden vsync. Det er maaden hvorpaa front og backbuffer udskiftest der er forskellige. #9 Din forklaring er gsync/vsync virker metode lyder mget anderrledes end min opfatetsle afhvordan det sker. har du noget paa din foklaring for paa mig lyder det som om der rodes rundt i nogle begrebet her #10 "I stedet venter grafikkortet på at skærmen er klar til næste frame, når dit grafikkort kan levere flere FPS end skærmen kan vise. (Det er måske her, den går galt?)" Oversat: Din fps bliver capped to skamerns Hz ( under double bufferings og ikke fuld rotenderende triple buffering) #11 The major downside of Fast Sync is that (as a senior Nvidia engineer explains here) it is only truly beneficial in very high FPS situations, typically when your framerate is at least 2-3x your display's refresh rate (e.g Absolut BS. ved ikke hvor de 2-3 factor kommer fra me ndet lyder som hjemme strikket teorier Fast sync er blot an fuld roterende triplebuffering hvor dne 3. buffer er skjult for renderings softwaren. Input lag mellem non sync og fast sync er i snit en halv frames og det er kun i tilfelade at du vilel kunne se en hal frame ud af en halv frame ( kan man ikke) saa derfor skal det lag overdrevet Fast synx giver dig mulighed for at narkomme en falks gsync/freesync hvis du sider medet par frames traek med 20ms renderings tid paa en 60hz skaerm (aka 16.6ms refresh cycle) saa vil du med vsync double buffering have en buffer swap intervald paa 33ms dvs Din FPS dropper fra 50fps til 33fps med fasyn sync er der en trejde buffer som di efter de 20ms tid kan smade den nyeste frme over i mesn du render vider saa den nye 20ms rendeigns tid kan starte med det samme og ikke vente paa neste omgang af refresg cycles ( 16x6x2 = 33,sms) derved forbliver din fps paa 50fps da du stadigvake swapper frames til dint front buffer hvert 20sek. Hvis du meent at der ikke er forskel paa 30 og 50fps... saa vil du
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 04-03-2019 14:34
#13
Sven Bent
Semi Nørd
04-03-2019 14:43

Rapporter til Admin
omvendt at din fps hojer end din hz dvs din frame renderigns tid er lavet end dint refrsh cycle tid lad os sige 12ms (83fps) paa en 16..6 refresh cycles (60hz) saa vil du med fast sync stadigake vare istand til at renders med 12ms intervale pga du kan gemme i den 3 buffer mensdu arbejder videre. grund til at udtagelse fra nvidai lyder paa 2-3z fps er pga frame sync itnerleaving. vds din sklaemr akn stadigvaek kun laese fra din front buffer hvert 16.6 ms saa lad os see paaa foelgende 0 start 12ms ny frame klar ligges i 3. buffer my buffer rednerings i back bufferen 16.6ms skaerm viser nyt front buffres Aka den nyes fra side bufferen ( inputlag 16.6ms 24ms ny frame klarligges i buffer 3 ny frame rednergsin i back buffer 33.3ms skaerm viser nyt front buffres Aka den nyes fra side bufferen ( inputlag 28.3ms 36ms ny frame klarligges i buffer 3 ny frame rednergsin i back buffer 48ms ny frame klarligges i buffer 3 ny frame rednergsin i back buffer 50ms skaerm viser nyt front buffres Aka den nyes fra side bufferen ( inputlag ms 14ms Som vi kan se her saa har vi altsaa et n lidt mere ujaenvt inputlag fori en buffer swap kan sker uden at vi rent faktsik syncer med front bufferen. med en framerate paa 2x oppnar vi dne dejlig nyquiest sampling rate mht til buffwer swap og skamerns nye leasning fra front buffer. saa de 2-3fps er kun for at opna javnmuligt inputlag ved hojere fs end hz. fastync virker stadigvaek til at give i gennemsnit bedre input lag end vsync Samt det giver bedre fps og bedre inputlag ved fps < Hz.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 04-03-2019 14:44
#14
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 14:44

Rapporter til Admin
#12 Læs opslaget igennem før du svarer på første linje. Jeg har decideret beskrevet at jeg ikke er sikker på hvad det er, og har derfor vedhæftet en video. Der er ingen grund til at være flabet :-) Du kunne jo starte med at lære at læse. #11 Ja, det er nemlig en FreeSync skærm - også derfor jeg har skrevet i OP at jeg har prøvet med FreeSync/G-Sync, da jeg med denne FreeSync skærm kan slå G-Sync til. #12 Jeg er enig med dig i at input lag er meget meget småt. Men ikke desto mindre, når man har 5000 timer I CSGO, så kan man mærke det. Et flickshot på musclememory går galt 100% af gangene med den smule inputlag.
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#15
Sven Bent
Semi Nørd
04-03-2019 14:50

Rapporter til Admin
smider lige lidt andet info end hvis din fps er capped i cs:go skal du hsuke pat at din rednerigns cycles ikke laenger er det samem som 1sek/fps. som den normalt er din fram renderigns tid er stadgivake ud fra din hardware max potentialle fps saa lad os sige dein gamle maksien kan lave 200fps aka 5ms renderings cycle. din nye maksine kan laver 500fps aka 2ms renderigns tid At du cappe din fps til 200 betyder blot at din maskine kun viser 200fps gammle pc 200fps med 5ms rednerings tid ny pc 200fps med 2ms renderings tid Det kan have paavirkning paa inputlag mht til bufferswap syncronisering under fastsync Det der vises paa din youtube vidoe er bestem tearing ( jeg har ikek hoert lyden det er blot fra selve videon) og du vil have tearing paa alle computer uden en sync (der er den eneste grund til at vi syncer) igen her kaun nye maskine medfl er fps give flere tearings linner. og/eller dne ny rednerings tid kan maaske have effect paa hvordan tearings lininerne ligger ( lige et gaet herfra da jeg ikek ar tid tid at kigge matematikken igennem for dette) kort fortalt. Enten har du blot ikke lagt maerke til det foer ( omvendt placebo effekt) eller ogsaa skyldes det nok din nye fram renderings tid
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#16
Sven Bent
Semi Nørd
04-03-2019 14:51

Rapporter til Admin
#14 Kan du ikke udpege hvor jeg har vaeret flabet?
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#17
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 14:55

Rapporter til Admin
#16 Jeg oplever en smule microstutters / tearing med nyt build Dette er vidt forskellige ting. Hvilken er det?
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#18
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 14:56

Rapporter til Admin
#16 Men det er også ligegyldigt... Drømme scenariet er at jeg får styr på det ingame-tearing eller hvad det så end hedder ;-)
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#19
Sven Bent
Semi Nørd
04-03-2019 15:00

Rapporter til Admin
#18 I saa fald der er kun en loesning paa tearing og det er sync. Intet andet vil fjerne tearing Tearing sker udelukkende pga mangelse paa sync. det er ike ket bi product men det direkte resultat af ikke at goere med sync.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#20
Wut
Mega Supporter
04-03-2019 22:30

Rapporter til Admin
#12 "I stedet venter grafikkortet på at skærmen er klar til næste frame, når dit grafikkort kan levere flere FPS end skærmen kan vise. (Det er måske her, den går galt?)" Oversat: Din fps bliver capped to skamerns Hz ( under double bufferings og ikke fuld rotenderende triple buffering) Frame rate capping og frame time variance compensation er ikke det samme! Det første handler om at begrænse FPSen ud af GPUen, så den matcher skærmens refresh. Det gør man typisk ved at igangsætte en render af en frame for hvert 1/monitor_frame_rate sekund med fast rate, og så antager man, at skærmen er klar til hver frame (da skærmen kører på fast rate, og GPUen kører fast rate - så må det jo passe sammen´ish). Det giver bare det problem, at hvis frames tager forskelligt lang tid at tegne, og man er uheldig at frame renders er færdiggjort lige omkring det tidspunkt, hvor skærmen kan tegne næste frame, så kan nogle frames ramme lige FØR skærmen er klar, og andre frames lige EFTER. Der får man så stuttering, da der opstår et frame skip eller frame sequence delay i nogle frames. For at løse det indførte Nvidia "frame time variance compensation", der netop indsætter en smule kunstigt variabelt delay for hver frame, så alle frames (så godt som muligt) er færdig med eksakt samme frame time (raten bliver næsten fast). Prøv at læse igen: I stedet venter grafikkortet på at skærmen er klar til næste frame, når dit grafikkort kan levere flere FPS end skærmen kan vise. (Det er måske her, den går galt?)" Her omtaler jeg frame time variance compensation, og ikke frame rate capping. FTVC fungerer nemlig på frameniveau, og ikke som en generel timer, der sætter begrænsningen på den gennemsnitlige frame rate. Undlad den der "Nu skal jeg lige oversætte det for jer"-attitude. Det er fanme bare belastende.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 04-03-2019 22:35
#21
Andthonidaz
Semibruger
04-03-2019 22:56

Rapporter til Admin
Det er spændende at følge med i, jeg kører selv 1080ti og Gsync og føler at et eller andet "føles mærkeligt".. Jeg kan faktisk ikke blive helt klog på det - så vil I ikke skrive det meget specifikt- hvad vil I eksperter mene er de optimale settings i NVIDIA og SPIL ? Jeg kører i dag: Nvidia: Vsync ON Gsync ON, Game Vsync off, framelimit 162 ( min skærm er en 1ms 165hz )
--
#22
Andthonidaz
Bruger
04-03-2019 22:57

Rapporter til Admin
For mig er det i princippet vigtigere at jeg får det mest "up-to-date"/korrekte billede frem for at sikre at der ikke er "fejl" i. Giver det mening?
--
#23
Krelle1911
Supporter Aspirant
04-03-2019 23:10

Rapporter til Admin
#21 Her er mine nvidia-indstillinger as of right now https://imgur.com[...] Med dem på kører spillene flydende, men det er dog meget belastende at den capper FPS, og at man kan mærke den lille smule inputlag der er. Input-lagget mærker jeg mest tydeligt i CSGO. ** TIL ALLE ANDRE MED 1080 Ti ** Hvilke skærme bruger i, hvad Hz, hvad opløsning og hvilke nvidia indstillinger? Det kan næsten ikke passe jeg er alene om at mærke det her.
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#24
Krelle1911
Supporter Aspirant
05-03-2019 05:02

Rapporter til Admin
#21 Jeg kan ikke med garanti sige at det her er et "fix". Men jeg har nu prøvet at afinstallere nvidia driveren med DDU, og herefter geninstallere nyeste driver. DDU kan findes her: https://www.guru3d.com[...] Herefter testede jeg forskellige indstillinger i CSGO, hvor det her "tearing" var mest tydelig. De indstillinger jeg kom frem til hvor det virker bedst, er G-Sync OFF, og så resten som vedhæftet i GIF. https://gyazo.com[...] Giv endelig lyd fra dig om det har hjulpet på din også.
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
#25
Wut
Mega Supporter
05-03-2019 08:15

Rapporter til Admin
#22 Jeg vil give dig ret. For at kunne se en bevægelse, har du brug for at se et antal frames, for at kunne regne ud hvor hurtigt og i hvilken retning, folk løber på skærmen. Så det er vigtige at have f.eks. 4-5 frames, som er timet helt rigtigt, frem for at reducere frame delayet helt ned til mindste milisekund. Det er derfor, jeg bedst kan lide at køre med Gsync=on og så cappe FPS lige under skærmens refresh-rate. Så får jeg 160 FPS, hvor hver enkelt frame sidder lige i skabet - dog måske med en anelse mere delay/lag end hvis jeg bare kørte 300 FPS på 165Hz-skærmen og havde tearing og sager. Men hvis man er top-prof og har de syge reaktionsevner, så kan man stille sig bestemte steder i CS:GO og vente på at en fjende dukker op lige dér, hvor man sigter og så skyde såsnart området skifter farve (en spiller stikker hovedet frem). Så er det nok delayet, der er den vigtigste parameter. Men igen: Langt de fleste mennesker har reaktionsevner som er så "langsomme", at de få milisekundere drukner i den lange reaktionstid.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#26
tolagarf
Maxi Supporter
05-03-2019 08:37

Rapporter til Admin
#0: Fast option under v-sync fjerner input lag, ligesom v-sync off. Det der sker er, at den fjerne alle asynkrone frames der ligger over din skærms opdaterings frekvens, så du ikke får tearing (det er ikke 100%, men virker for det meste). Denne indstilling er faktisk udviklet til folk, som spiller shooters med høj framerate, som ikke vil have tearing
--
#27
Sven Bent
Semi Nørd
10-03-2019 04:55

Rapporter til Admin
#26 nej og nej intet at det du siger er teknisk korrekt fast sync har ikke samem input delay som non-sync Da non sync stadigvaek kan lave bufferswap med fornt bufferen i midten af en refresh cycles. fast sync skal stadigvake vente til naeste refreshrate. Der er meget taettere paa i frhold til vsync. men ikke det samme som non sync
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#28
Sven Bent
Semi Nørd
10-03-2019 05:15

Rapporter til Admin
#26 For at komem med ldit mer koed under fast sync render aller frames uden at sync, praecist som under non sync. men der bliver ikke ikke swappet mellem back buffer og front buffer nar en frames er faeridg istedet swapepr der mellme bakc buffer og fast sync bufferen" fast syn bufferne ager saa sa som back buffer ti lfrotn buffern men synced med skaemrn refresh dvs rendering af fram - uden sync Buffer swap til front buffern (Aka vsises paa skaermn ) med sync hele iden med sync og hvorfo tearing sker er forhold mellme at swape til front buffern i forhold til skaermen refresh cyklus. Naar det kan ske midt i en cyklus har du tearing.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 10-03-2019 05:16
#29
Krelle1911
Supporter Aspirant
11-03-2019 02:15

Rapporter til Admin
#ALLE Og for lige at lukke tråden.. Jeg formaterede til Windows 10 V. 1803, og satte Vsync off, men GSync on i nvidia, og jeg oplever ikke problemet mere. Desuden købte jeg det dyreste displayport kabel jeg kunne finde. Det kan æde 8k 60 fps, og kostede 300,-. Og jeg bruger det til 1080p gaming. Total waste of money, men nu er jeg da 100% det ikke har været bandwidth limit i kablet. Min gamle windows var en gammel win10 som var opdateret og opdateret. Jeg er sikker på at der har ligget noget knas som en gammel driver eller et eller andet et sted som forårsaget problemet. Men det hele spiller nu efter formatering! :-) Når det så er sagt, har jeg lavet i Nvidia, så BFV og BF1, Apex + Fortnite kører med Vsync FAST, da det bare giver en buttersmooth oplevelse! :-) Tak for alt jeres viden og jeres bidrag. Det er lærerigt.
--
NZXT H700i | i5 8600k @ 4.9GHz | Asus Z370-E | 16GB Vengeance 3000 MHz RGB | NZXT x62 | Corsair H850W | Strix 1080 Ti | 960 EVO
--
Sidst redigeret 11-03-2019 02:17

Opret svar til indlægget: Oplever Microstutter/tearing på nyt build

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning