Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA og returret på samme tid?

Af Monsterbruger Busken | 18-04-2017 18:28 | 1643 visninger | 15 svar, hop til seneste
Hej HOL Hvad er proceduren når man har modtaget en varer som har en defekt, og som på samme tid ikke lever op til forventningerne, hvor returretten så kommer ind i billedet? Jeg har naturligvis taget kontakt til forhandleren, men jeg vil gerne lige være forberedt på, hvorledes sådan en sag kan forløbe - en RMA sag kan jo tage lang tid, men omvendt har jeg jo lige modtaget varen, og derfor gælder min returret vel stadig? Der er tale om en computerskærm, og denne har en bule i rammen. Retur ønskes da skærmen simpelthen var alt for stor til min smag. Hvad er jeres erfaring? Mvh.
--
i7 2600 @ 4.3 GHz | Asus P8Z77-V PRO | 2 x 4 GB HYPER-X Fury | Sapphire Radeon RX 480 Nitro | Samsung 850 EVO 250 GB | Dell S2715H

--
Sidst redigeret 18-04-2017 18:29
#1
P.Nutz
Elitebruger
18-04-2017 18:37

Rapporter til Admin
Brug returret, men gør dem opmærksom på at den er defekt
--
6700K - GTX 1080ti - 1440p
#2
Sven Bent
Elitebruger
18-04-2017 18:39

Rapporter til Admin
Det er to forskellige ting til to forskellige formaal. vaelg hvilken du oensker at bruge Ved retturet skal du vist selv betale for tilbage transporten
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#3
c0olking
Maxi Supporter
18-04-2017 19:09

Rapporter til Admin
Hvis firmaet ikke ønsker at give service, men blot følge loven: Send varen til rep. Få varen tilbage fra rep. Returnér varen. Dagene varen er til rep, tæller ikke med i de 14 dages returret du har.
--
ftrow
#4
Akasut
Mega Supporter
18-04-2017 19:21

Rapporter til Admin
Sad i samme båd for mange uger siden, jeg vidste nemlig ikke om defekten ville kunne møntes på mig i det jeg ville have brugt returretten. Det ville jo se suspicious ud, men samtidig ønskede jeg ikke varen så reklamation var ikke en mulighed. På deres hjemmeside skulle jeg nemlig også igennem de korrekte channels. Det endte med at jeg skrev en mail til deres support at jeg ønskede pengene retur, ikke ønskede varen og lagde billede dokumentation af DOA. De misforstod alvoren i DOA og skrev at jeg bare kunne destruere varen og de ville overføre pengene tilbage. Jeg takkede ja til det forslag og ønskede dem en god dag. Bruger produktet alligevel trods defekten + har mine penge. Great Success.
--
#5
Sven Bent
Elitebruger
18-04-2017 19:26

Rapporter til Admin
#4 Med andre ord har du fusket dig til noget udstyr pga en butik proever at give god service. Og folk undrer sig over butikker nogle gange ikke er saa samrbejds villige med underlige loesninger for deres kunder.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#6
Sunbao
Ultra Supporter
18-04-2017 19:37

Rapporter til Admin
#4 bedrager
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#7
Jintao
Super Nørd
18-04-2017 19:38

Rapporter til Admin
#4 Hvordan lykkedes det din hjerne at gradbøje død? :o)
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#8
Busken
Monsterbruger
18-04-2017 19:49

Rapporter til Admin
All right, så jeg kan altså forstå på jer, at der ingen problemer skulle blive, og at det hele bare kommer til at forløbe som en almindelig returnering. Herefter må de selv sørge for at reklamere til producenten (hvilket naturligvis også er den mest fair løsning).
--
i7 2600 @ 4.3 GHz | Asus P8Z77-V PRO | 2 x 4 GB HYPER-X Fury | Sapphire Radeon RX 480 Nitro | Samsung 850 EVO 250 GB | Dell S2715H
#9
Sven Bent
Elitebruger
18-04-2017 20:02

Rapporter til Admin
#8 nej tror sgisme ikke der er nogen problemmer. som #1 er indepaa saa goer butikken den tjenest at informer dem om problemmet men vare tydelig paa at du oensker retturent pga stoerrelsen. Du er ogsaa rimeligt godt daekket ind under formodningsreglen hvis du reager hurtigt Det vaerste de kan sige er at at retturen ikke gaelder pga udpakning osv osv og evt skal have nedslags i prisen. Teoretisk set kan du muligvs helt naegter rettunering alt efter din udpaknings grad og om du har smidt emb vaek osv osv. men saa har du stadigvake din reklemationsret ti lat faa udbedret fejlen. Det ville havde varet det samm med og uden bule. jeg kan dog tage fejl her da det er en del aar siden jeg sad med det lovmaessige i de forvbruger beskyttende paragraffer af koebeloven. og jeg ved de regler er blevet tweaket lidt med tiden.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#10
crucial-kid
Redaktør
18-04-2017 22:44

Rapporter til Admin
#5 + #6 + #7 Rolig nu. Hvis i nu lige bruger de øverste grå, så tænk på det fra en butiks synspunkt. Ville de sige skidt pyt behold lortet gratis, hvis varen havde gensalgsværdi? Gu fanden ville de da ej. De havde højst sandsynligt tabt flere penge på en RMA. Det tager tid, koster penge og samtidigt mister produktet værdi, så det kan nemt være billigere for butikken blot at afskrive indkøbsprisen end at oprette RMA på det. Så muligheden for, at det også var til butikkens fordel, at han fik det gratis, er ganske reel. Men gør da butikken en tjeneste og gør dem opmærksom på det, så kan de også hive lidt penge retur. I har jo en fælles interesse.
--
Mvh. Thomas Christensen. RX 480 8GB på Core 2 Quad: er jeg CPU begrænset?
#11
Sunbao
Ultra Supporter
19-04-2017 00:14

Rapporter til Admin
#10 du misser jo helt pointen #4 har erklæret produktet totalt dødt ved ankomst og nu kan det så alligevel bruges det eeær svindel.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#12
Defterdar
Ultrabruger
19-04-2017 11:28

Rapporter til Admin
#11 Hos vores leverandører er det meget normalt at lave en DOA på en vare der er leveret defekt, kontra at lave en RMA. DOA er ikke ensbetydende med at varen er totalt ubrugelig. Fik leveret en HP bærbar hvor en af plast "lågerne" havde knækket et hjørne - Den blev erklæret DOA og jeg blev bedt om at destruere den. De mente ikke at den havde salgsværdi for dem, så de så ingen grund til at returnere den. Er jeg så en slyngel for forsat at benytte den bærbar ?
--
#13
Jens Ole
Bruger Aspirant
19-04-2017 12:20

Rapporter til Admin
#12 Jeg tror folk reagerer på at #4's post får det til at se ud som om han selv erklærede den DOA og det troede butikken så på. Det er noget helt andet i dit eksempel, hvor I beder om RMA og butikken så siger at de er med på DOA i stedet for.
--
#14
Defterdar
Ultrabruger
19-04-2017 12:46

Rapporter til Admin
I min verden er en defekt leveret vare også en DOA, så han har intet forkert gjort i min optik.
--
#15
Akasut
Mega Supporter
19-04-2017 14:29

Rapporter til Admin
Ser ud til at der er mange der har misforstået situationen og brug lejligheden til at svine mig til samtidig. Produktet blev modtaget med en defekt hvilket jeg dokumenterede og beskrev i detaljer tilbage til virksomheden i emailen. På intet tidspunkt har jeg løjet eller været uærlig omkring situationen og produktets defekthed overfor virksomheden. Det var dem der præsenterede forslaget om destruktion/bortskaffelse og returnering af pengene, et tilbud jeg takkede ja til. Jeg formodede at de misforstod alvoren i defekten eftersom de kom med det forslag de gjorde, men jeg kan læse her i tråden at det er måske ikke unormal praksis for virksomheder åbenbart hvis de mener de ikke kan sælge varen igen. Så det kunne være deres syn på sagen og jeg er bare heldig asen. Vi kan da godt diskutere moral og etik hvorvidt jeg burde smide produktet ud, tage det op af skraldespanden igen og så først benytte det. Eller få en anden part til at tage det ud af affaldet således ejerskab af produktet skiftede hænder, før jeg fik produktet leveret tilbage til mig som en 'gave'. Eller bare bruge produktet med dens defekt uden de store armbevægelser hvilket blev resultatet. Det er fraskrevet fra deres lager, så jeg antager at de er ligeglade med om jeg tager det med i sengen, har smidt i skraldespanden, givet væk eller noget fjerde. De har deres dokumentation (min email respons) at produktet er ude af deres verden. Jeg har hverken grubler eller dårlig samvittighed fordi situationen er ikke anderledes end fra et tidligere arbejde, hvor medarbejdere måtte tage produkter med hjem hvis det allerede var fraskrevet og skulle til destruktion alligevel. Så skal vi ikke slå kold vand i blodet, hoppe ned fra den høje trone og få fjernet tisset fra sukkermadderne?
--

Opret svar til indlægget: RMA og returret på samme tid?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE