Du skal da ikke ud og købe en ny CPU...Den var jo ikke defekt...Den sender de dig vel retur, sammen med RAM.
Du skal således blot skaffe et Z77 mobo i en begrænset periode og så sælge det setup når du vil opgradere.
Mht. Proshop har jeg handlet med dem i lang tid og haft adskillige RMA sager. Altid løst til min tilfredsstillelse. Kan ikke klage.
--
4960X/MSI GTX780Ti/ROG FORMULA IV/SSD840PRO/8GB G.Skill Ares 2133mhz/Corsair RM850W/Antec 1900/Samsung S27A750D.
Sabertooth Z77 bundkortet er udgået - de fleste kort der sælges nu er Z97 baseret og således med en anden socket
--
MSI Z77A-GD65 m. CI7 3770K + 16gb RAM
Gigabyte 670GTX 2 x 256gb Vertex 4 SSD + 3TB lager
32" UE32D6515 skærm + 1 x Asus UX31A
#2 Ok så det eneste Z77 bundkort i hele verden du kan bruge er et sabertooth?
Du kan da sagtens få z77 bundkort stadigvæk. Det er da ikke lang tid siden jeg købte mig et nyt asus "et eller andet" fordi jeg ikke følte for at skifte cpu også
--
HO, HO, FUCKING HO!
Øhhh, ja, men her ser du en liste med 34 stk. Bundkort med Z77 Chipset som STADIG sælges. Eller du søger efter et brugt.
http://www.edbpriser.dk[...]
(jeg har lige købt et Gigabyte GA-Z77-D3H brugt for kr.300,-)
--
4960X/MSI GTX780Ti/ROG FORMULA IV/SSD840PRO/8GB G.Skill Ares 2133mhz/Corsair RM850W/Antec 1900/Samsung S27A750D. Måske uvidenhed, kan man ikke rette benene ud igen?
Hvorom alt er, mener du det er firmaet der har ødelagt dit bundkort eller kan det måske ikke godt være selvforskyldt da du afmonterede din cpu
--
#3
Første gang jeg devierede fra Asus og købte MSI gik det i stykker ganske hurtigt. Vil gerne have et Sabertooth kort igen. Men nej det er da ikke umuligt. Jeg er bare typen der opgraderer når noget 1½ år gammelt går i stykker. Havde bare ikke lige tænkt mig at opgradere nu men om et halvt års tid.
#4
Jeg har lige brugt 50% af de penge på at klage over dårlig behandling ved Forbrugerklagenævnet :-)
#5
Jo kan sagtens rette det ene ben ud. No problem. Problemet er bare at bundkortet stadig ikke vil fungere fordi fejlen der fik mig til at sende det ind til RMA i sagens natur stadig er der. Og Proshop.dk vil jo intet have at gøre med RMAen bagefter.
Jeg mener firmaet har ødelagt mit bundkort. Det mener jeg fordi jeg kiggede netop efter bøjede ben efter jeg har afmonteret CPUen. Det er ikke første gang jeg har rettet ben ud for kammerater der er kommet galt af sted og ved det er en hyppig problematik. Jeg plejer også at tage billeder men gjorde det ikke denne gang. Det blev en dyr lektie.
--
MSI Z77A-GD65 m. CI7 3770K + 16gb RAM
Gigabyte 670GTX 2 x 256gb Vertex 4 SSD + 3TB lager
32" UE32D6515 skærm + 1 x Asus UX31A
Hvad får Proshop ud af at ødelægge dit bundkort, det forstår jeg ikke. De mister jo dig som kunde.
Jeg købte i tidernes morgen en AMD Duron processor, satte en Thermaltake Golden Orb på (blev kaldt for kerneknuseren dengang). Jeg gik til forhandleren i Frederiksgade i Århus og brokkede mig over den var ødelagt... Det var noget forpulet svineri de solgte en smadret processor til mig - lige indtil de viste mig billeder af den med serienummeret på deres scan de havde lavet.
Moralen for mig dengang var, at jeg var sikker på det ikke var mig ser havde ødelagt den.
Så selvom du ikke mener det er dig, så tvivler jeg ærligt talt på at du forsætligt eller ej, nok selv har kunnet komme til bøjet de ben. I hvert fald er det da sjovt det er første gang du ikke har taget et billede hvor det går galt :)
--
Skulle du komme ud for sådan en sag en anden gang, så tag for guds skyld fat i producenten, ser ofte at de godkender en ombytning gennem forhandler. Man får da en mail med en bekræftelse på at de godkender ombytningen, sådan at forhandleren hos deres importør ikke ender med at blive afvist.
--
*Tager altid imod bud*
*2860 Søborg*
Tror skam heller ikke de har gjort det med vilje/forsætligt. Tror såmænd ikke engang de har opdaget det da det skete.
Men sjovt er nok ikke lige ordet. Jeg havde en RMA for 1år siden hos netop Proshop (jeg har haft mange hos dem) netop omhandlende et MSI bundkort. Her gik det fint. Måske det var derfor jeg ikke tog billede denne gang.
--
MSI Z77A-GD65 m. CI7 3770K + 16gb RAM
Gigabyte 670GTX 2 x 256gb Vertex 4 SSD + 3TB lager
32" UE32D6515 skærm + 1 x Asus UX31A
Okay, tror mere på Proshop's tilbagemelding, hvor meget du har handlet for i en butik giver dig ikke udvidede forbruger rettigheder.
Og skriv dog sådan noget her på Trustpilot i stedet hvis du føler dig stødt over at de har opdaget du har ødelagt noget af dit hardware.
Så kan du skrive nok så meget om hvor meget du har arbejdet med hardware, men bøjede CPU pins kommer sgu kun af fumleri fra folk der ikke er opmærksomme på hvad de foretager sig.
Men internet crusaders move out!
--
Du mener altså Proshop bevist ødelægger dit hardware og ikke vil erstatte det :)
Måske har du selv forvoldt skade på det uden du har opdaget det. De er trods alt professionelle og arbejder med det til dagligt.
Undskyld mig, det virker bare som om du er sur over noget du sikkert selv har gjort og ikke opdaget det. Præcis som jeg gjorde med den føromtalte Duron processor :)
--
#0 Du er bestemt ikke den første som får et bundkort retur " hvor proshop siger der er bøjet ben" eller andet som sjovt nok ikke var der før man sendt en vare retur.
Mend et er Proshop i en nøde skal som ikke vil tage skylden selv fordi en "SNOT" unge på 15 år modtager dine vare og bare INTET ved omkring håndtering af vare.
Så nej du er bestemt ikke den første tror også nemt du finder 1000 tråde omkring proshop her på siden.
Også en af grundene jeg aldrig bruger dem til andet end små ting.!
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
Proshop plejer nu at være meget gode til at give deres kunder skylden
2 gange har jeg indleveret defekt hardware (1 grafikkort med et par sprængte kondensatorer, og en mus som var begyndt at have periodiske fejl i knapperne), og har fået tilbagemelding fra proshop at det var min egen skyld. Først efter mange frem- og tilbage emails/telefonopkald og en enkelt "trusel" om at gå forbrugerråd-vejen har jeg fået byttet mine ting. (Udelukkende fordi ASUS accepterede i grafikkortets tilfælde).
Jeg handler udelukkende billige ting der nu, som jeg kan overleve går i stykker - fordi jeg bor så tæt på biksen.
Jeg skal aldrig igen ligge flere tusinde kroner i hardware derude.
--
#0, sagen bliver nu afsluttet og du får dine stumper tilbage. Det er uomtvisteligt.
Du har så mulighed for at købe et vilkårligt, læs billigt, Z77 bundkort, som du kan bruge i det lille, måske halve år, som det tager før den nye Intel platform kommer.
Bor du i københavnsområdet kikker jeg gerne på dit mobo. Jeg havde tidligere lidt problemer med netop bøjede pins, men så købte jeg mig en Osram luplampe med x18 forstørrelse og siden da har jeg repareret 5-6 boards. Du har intet at tabe.
Alternativ....Du råber røv.....Og køber et billigt som du bruger...Og glemmer denne oplevelse.
--
4960X/MSI GTX780Ti/ROG FORMULA IV/SSD840PRO/8GB G.Skill Ares 2133mhz/Corsair RM850W/Antec 1900/Samsung S27A750D.
Pudsigt du nævner denne slags reklamation..
Havde faktisk en identisk oplevelse for cirka 6 mdr siden. Efter at have undgået køb hos proshop, i flere år valgte jeg at købe nyt bundkort hos dem og CPU. Fik præcis samme tilbagemeldinger fra proshop
Stod måtte købe nyt bundkort. Har siden afskåret proshop. Jeg er færdig med deres underlige måde at lave RMA PÅ
--
MAXIMUS IV GENE - i5 4570K - Corsair Dominator Platinium 16GB 1866Mhz - Gigabyte GTX670 - Creative Sound Blaster Z-Serie - Fractel Design Define Mini
#10
Har skrevet på trustpilot. Målet med disse posts er at komme så bredt ud som muligt. Hvis der er en person der vælger at give 10kr mere for en Komplett komponent fremfor Proshop.dk på denne her konto er jeg godt tilfreds.
Men som jeg skrev i #0 - det er fair nok. Lad os håbe noget lignende ikke sker for dig. Eller i hvert fald at du tager med dig at fotodokumentere forudgående modsat mig.
#11
Helt ærligt. Hvis du vil deltage i debatten så læs for fanden hvad jeg skriver. Læs i #0 og læs i #9. Nu får du den lige en sidste gang: Nej jeg mener ikke Proshop ødelægger mit skidt med vilje. Jeg mener heller ikke de ødelægger det ved uheld og så lader være med at sige det. Jeg mener det er sket uforsætligt i forbindelse med de har pakket varen ud og tage plastik-socket af så jeg mener sådan set de handler i (forkert) men god tro.
Grunden til jeg er sur er at jeg tjekkede soklen for fejl og før jeg afleverede og ingen fandt. Det kan jeg ikke bevise. Men hvis jeg vitterligt havde bøjet den skide pin så havde jeg slet ikke lavet den RMA sag og da slet ikke været sur over en afvisning. Og hvis jeg så havde været et røvhul havde jeg rettet den skide pin ud så de rent faktisk kunne tage sig af min retmæssige reklamation som intet har med den pin at gøre. Men det er hypotetisk fordi som jeg har sagt x flere nu så kontrollerede jeg den socket før indlevering og der var ingen fejl.
--
MSI Z77A-GD65 m. CI7 3770K + 16gb RAM
Gigabyte 670GTX 2 x 256gb Vertex 4 SSD + 3TB lager
32" UE32D6515 skærm + 1 x Asus UX31A
Hmmm... Det var pudsigt.
Sad faktisk og kiggede på at købe et 970 hos Proshop.
Det bliver så ikke der jeg køber det nu.
Tak for advarslen!
--
ASUS Z97-AR | Intel Core i5-4690K@4,4GHz | MSI Gaming GTX760 2GB OC@+100/400Mhz | 8GB RAM G.Skill Trident X 2400MHz | Samsung EVO 500GB SSD
Tja jeg tror også jeg vil undgå at handle hos proshop, da det ikke er første gang jeg ser sådan en tråd. Så hellere betale lidt ekstra og handle hos komplett.
--
#18
jeg er enig.
jeg holder til komplett.dk
har faktisk aldrig haft problemer med komplett.dk
men jeg giver computersalg.dk en chance istedet for proshop.dk - sellvom jeg har hørt lidt blandede oplevelser med computersalg.dk
men komplett.dk er stadigvæk 1st priority :)
--
MAXIMUS IV GENE - i5 4570K - Corsair Dominator Platinium 16GB 1866Mhz - Gigabyte GTX670 - Creative Sound Blaster Z-Serie - Fractel Design Define Mini
Har altid handlet hos SHG/Proshop og har ikke haft de mindste problemer.. Har dog også kun oprettet en enkelt RMA.
--
Luft på dåse - Cambridge Soundworks FPS1500 højtalere (virker ikke) - Over 25 FPS i Captain Comics
Komplett gør jo fuldstændig det samme ligesom alle andre når der er bøjede pins. Der er eksempler på alle forhandler på trustpilot/hol/hwt i forhold til det
https://www.trustpilot.dk[...] var hvad en hurtig google søgning gav på komplett.
Derudover får de ikke noget ud af at smadre det selv, i glemmer at det ikke er forhandlerne der skal betale men derimod producenterne hvis bundkortet var dækket af reklamation. Forhandlerne får derfor blot en sur kunde og dårlig omtale.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Fedt at gi en forhandler skylden
for at du selv har været en klovn.
Har handeler der mange gange
også med RMA
Langt ude at sige de selv bøjer en pind
når de ikke selv skal betale en defekt.
Ta det som en mand
eller ta en tudekiks
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det)
#21+#22, Læser I overhovedet tråden?
Citat fra #9: Tror skam heller ikke de har gjort det med vilje/forsætligt. Tror såmænd ikke engang de har opdaget det da det skete.
#0, Surt. Håber du finder en løsning.
--
i7 4770K|Asus Maximus VI Hero|Noctua NH-d14|16GB Trident X 2400|Asus GTX780 DC2OC|Corsair Ax860|500GB 840EVO SSD|Define R4|Asus VG278He|LG E2711
man skal altid tage fotos af sit hw,ved rma ? det er ikke kun proshop der kan finde på sådan noget tro mig,selv komplett til tider kender ikke købeloven.
jeg har måtte bruge mine egen foto nogle gange,efter at en butik har prøvet at give mig skylden.
--
OVERCLOCK
Det er lige mig
#topic
Har Proshop mon nogen dokumentation for, at boardet var defekt ved ankomst?
Det virker lidt mystisk, at kunderne skal fotografere boardet før RMA, men Proshop filmer ikke udpakningen, når de går igang med at finde fejlen. Det ville da være oplagt med en video, der viser, hvordan de forsigtigt pakker det ud, og kan påvise fejlen for rullende kamera.... Men det har de så åbenbart ikke interesse i. Det er for tyndt!
#22 Fedt, at du på trods af, at du er komplet uvidende om alt, hvad der er foregået, kan komme med en klokkeklar dom over, hvad der lige er sket, hvem der er den skyldige, og derefter dele moralprædiken ud.... tard!
--
Personligt synes jeg det ville have været oplagt at den ekspedient der tog fysisk imod mit bundkort og pakkede det op, ligeledes inspicerede CPU-soklen sufficient, så en evt. mishandling fra kunden kunne blive opdaget med det samme uden der ville være nogen tvivl om hvem der skulle bebrejdes.
Proshop har bare et billede med en bøjet pin som dokumentation. Åbenlyst er der blevet manipuleret med kortet inden da, da de jo som bekendt som minimum har skullet tage CPU-beskyttelses dækslet af først.
--
Lige så vel du mener Proshop kan have bukket pins under udpakningen og afmontering af plastik beskytteren, lige så vel kan du da have gjort det selv under nedpakningen og montering af beskytteren?
Ved ikke hvem der har ret i denne sag, men surt er det da
--
Je suis Charlie - Vive La France
Det er min erfaring at rma afdelingen i Århus altid lige åbner og kigger efter bøjede pins, når man indleverer. Dette foran kunden.
Det synes jeg er i orden.
Det er åbenbart ikke kutyme i Viborg afd.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
Alt du sender til proshop kommer jo til Århus afdelingen.
Men til alle som indlevere personligt få dem til at TAGE et billede af dine pins eller andet ved indleveringen så kan de bare kommer an bagefter!
men igne er proshop alt for dumme at give skylden videre til deres kunder.
Arbejder selv et sted hvor vi Aldrig, ALDRIG giver kunden skylden hvis vi ikke har det på video eller 100000000% sikker i vores sag!
Og det kan proshop absolut ikke have i denne sag.
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#29 Du arbejder måske heller ikke et sted hvor der er stor risiko for kunderne prøver at svindle ved at tørre deres egen fejl af på en RMA sag?
Har efterhånden været utallige tråde herinde om samme emne hvor det oftest viser sig brugeren selv har lavet en fejl.
Når man derfor som Proshop her f.eks. pakker et bundkort op og straks kan se der er en/flere bøjede pins i cpu coklen så vil reaktionen da naturligvis være at det må være kunden.
Som jeg forstår sagen har Proshop ikke haft monteret cpu i soklen, de har blot fjernet beskyttelsen og konstateret den bøjede pin. Derfor peger alt jo i retning af #0 selv ved et uheld har bøjet cpu pins enten med cpu eller med den beskyttelse han siger han monterede ved transport.
Jeg tror iøvrigt ikke situationen havde været anderledes hos nogen anden hardware sælger. Hvis de kan se der er udøvet fysisk vold som f.eks. ved bøjede cpu pins i soklen på et brugt board så er der ikke meget at gøre ifht. RMA.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
Og du ved hvad der forgået fordi der kommer en og laver en tråd, skriver hvordan han synes det er forgået?
Tydeligt at se studenter huen ikke sidder på mange herinde, hvilket er et synonym i denne sammenhæng på jeres udvikling som et tænkende individ er meget limiteret.
Kan kun grine af så mange nørder der bliver enige om et postulat uden at have det mindste form for bevisførelse udover en der har skrevet noget på et forum. ROFL!
Men som skrevet tidligere, internet crusaders move out. Your chance of victory is none.
--